Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gomboc r2r

154 bejegyzést írt és 425 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szóval itt van ez a Dunakeszi Járműjavító. Ez az üzem a rendszerváltás után a Bombardier tulajdonába került (nem egyből, de ez a vége). Érdekes módon egész jól ment a cégnek, legalábbis úgy nézve, hogy volt munka és biztos állás. Illetve a MÁV is dolgoztatott Dunakeszivel szinte folyamatosan, ami…..
Szeretett úri véreim: a serleg tele. Nincs már itt nekünk semmi keresnivalónk: gyerünk vissza Ázsiába!… Egy kis helyet talán kapunk, persze lehetőleg távol még az ázsiai kultúrára hajlandó népektől is. Bejöttünk – agg krónikások szerint – hős Álmossal s Árpáddal és társaival. Menjünk vissza…..
Hamarosan megalakul az újabb Orbán-kormány, a névsor már meg van, a területek elosztása még nem biztos, de már szivárognak az információk. Viszont ezek az információk azt sejtetik, hogy nem vár túl sikeres 4 év a fővárosra. Miért? Áttekintjük! A hírek arról szólnak, hogy a budapesti ügyek Lázár…..
gomboc r2r 2022.05.17 19:19:23
@gigabursch: Közben hivatalossá vált. Lázárhoz kerültek az ügyek, s a Vitézy által gründolt BFK is megy a lecsóba, olyan 75%-os eséllyel, de ez még nem biztos. A kormány viszont nagy valószínűség szerint teljesen feladja Budapestet.
gomboc r2r 2022.05.18 21:08:20
@nemecsekerno_007: Ha nem zavar, 12 éve csak a vidékre költenek s egyre többen jönnek fel Budapestre. Hova lett a pénz? Csak a földalapú támogatás összege nagyobb, mint amit Budapest kap 1 évben.
2 hét telt el az orosz-ukrán háborúból, s az ukránok olyan jól tartják magukat, amennyire senki sem számított, talán még maguk az ukránok sem. Az már nyilvánvaló, hogy ennek nem lesz vége a következő 7 napban, de valószínű, hogy a következő pár hétben sem.   Amit eddig…..
gomboc r2r 2022.03.16 11:58:23
@Nancsibacsi: Szépen felmondtad a propagandát, mennyit kaptok érte?
Pár nap és egy egészen hihetetlen évfordulót ünnepelhetünk. Immár 2 éve, hogy a MÁV-Start kiírta a mozdonytenderét új mozdonyok vásárlására! Idézzük a vasút közleményét: Jelentősen javul a nemzetközi és a minőségi távolsági, azaz a főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti…..
gomboc r2r 2022.01.04 11:50:19
@Balogh Zsolt: Nem egyszerű kérdés és nem egyszerű a válasz. A hazai magánvasutak nagyobb része is elavult mozdonyparkkal dolgozik, nekik is megérné például a Starttól bérelni a személyzetet és a mozdonyt, főleg, ha mondjuk külföldön is tudná húzni. De azért nem kell ám félteni a mozdonyos vonatokat sem. Itthon még nagyon sok vonalat kellene villamosítani és ezáltal átszervezni a szolgáltatást. A hazai motorvonatokat rövidebb járatokra érdemes használni, ahol a gyors fordulóidő a fontos és kisebb a forgalom. Tipikusan mellékvonali és elővárosi motorvonatok a Flirt-ek. A KISS-ek elővárosiak. Így a nemzetközi vonatokon túl a hazai gyorsvonatok, IC-k is a mozdonyokra várnak.
Összességében elmondható, hogy bővülést várunk el, s igen lenne helye ezeknek a járműveknek. Ne felejtsük el például azt se, hogy a külföldi járművek hazai futásáért vagy fizetni kell vagy kiegyenlíteni a futásteljesítményt külföldön. Ezekkel a mozdonyokkal az utóbbi is lehetséges lenne. Sőt, a berlini, hamburgi nemzetközi vonatokat például az egész távon el tudnák vinni, így a csehekkel akár felváltva is közlekedhetnánek és így nem kellene fizetni a cseheknek.
gomboc r2r 2022.01.04 16:38:01
@Motorogre: Igen, ez egy nagyon jó cikk és elég sok problémára felhívja a figyelmet. Bár azért kicsit irigylem mondjuk a németeket meg a franciákat, hogy ilyen problémáik vannak, miközben mi a mindennapokkal küzdünk.
gomboc r2r 2022.01.17 10:45:09
@fofilozofus: 1: A reptér soha nem fejlődött úgy, mint most magántulajdonban.
2: Semmi szükség arra, hogy állami tulajdonban legyen. Semmi pluszt nem ad a működéséhez. Sőt, inkább elvesz. Nézd meg milyen az állami tulajdonú vállalatok szolgáltatása.
3: A repteret nagyon jó áron adták el, egy csomó beruházás került megvalósításra a pénzből.
4: A reptér 25%-át a Fidesz-kormány adta el 2010 után, töredékáron.
5: A Városházát nem akarta senki eladni. Tájékozódj.
6: A csehek megvették a motorvonatokat, amik le voltak állítva. A Microsoft Outlook és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások bizonyos szoftvereknél nem működtek rendesen. Ezt a Microsoft az év elején megoldotta, de ehhez minden ilyen szoftvert futtató járművet le kell frissíteni. Ezek a járművek nincsenek hálózatra kötve, kizárólag manuálisan frissíthetőek biztonsági okokból. Ezt kellett megrendelniük a Stadlertől, mint eredeti gyártótól.
7: Nem arról van szó, hogy nem tarthat egy beszerzés két évig, hanem arról, hogy milyen beszerzések szoktak ennyi ideig tartani. Jelen esetben a vevő tudja mit akar, az ajánlott termékek már kiforrott járművek, amiket bármelyik másik országban fél év alatt sikeresen ki tudnak választani. A csehek például fél év alatt lezavarták az összes tenderüket, pedig az elmúlt 5 évben annyi mindent vettek, hogy az elképesztő.
8: Itt az okozza a problémát, hogy nincs rá pénze a cégnek. Az állam nem ad rá pénzt, azt mondta, vegyenek hitelből. A hitelhez kellene az állami hozzájárulás, ez nincs meg. Márpedig addig hiába zárják le a tendert, csak ciki lesz.
9: Mindeközben Mészáros ezen összeg többszöröséért kap meg vasúti munkákat, amelyek röhejesen túlárazottak. Tudod miért? Mert abból lehet lopni, ebből nem tudnak, mert ezek külföldi cégek. Ha Mészaros gyártana mozdonyokat, már ez is le lenne zárva.
A Fidesznek sikerült a populizmust a maximumra állítania és egy olyan egészségtelen gazdasági környezetet létrehoznia, amit nagyjából a Reszkessetek betörők második részében lévő "atombiztos építmény"-hez lehetne hasonlítani. Ugyanakkor most nem az ország helyzetéről lesz szó, hanem arról, hogy ez…..
gomboc r2r 2021.11.22 16:39:37
@Pierr Kardán: Nem fog tudni adni forrást, mert annyi mindent összehazudtak itt, hogy az valami csudálatos. :D
A felének még az sem tűnt fel, hogy amellett, hogy növelném a bevételeket az önkormányzati oldalon, nem a magánszemélyektől akarnám a plusz összeget beszerezni, hanem a cégektől. Ennek lehetne egy formája, hogy ha valaki akarja, SZÉP-kártyával is vehessen bérletet.
Hasonló megoldás lehetne például a helyi közlekedési bérlet hasonló elszámolása, mint a bejárás térítése a kocsival dugót gerjesztőknek...
Hogy rohan az idő! A legutóbbi összefoglaló óta immár kettő év is eltelt, így kedvenc sorozatom újabb része megérkezik. Ideje számot vetni, hogy mi történt külföldön és mi NEM történik itthon.Kattints az első, a második, a harmadik és a negyedik részhez! Az immár szokásos táblázat, ami tökéletesen…..
gomboc r2r 2021.11.07 16:02:24
@vajdasagi: Minél régebben volt egy politikus hatalomban, annál kevésbé emlékszünk az elért eredményekre. Olvasd vissza, leírtam, hogy mi történt Demszky 20 éve alatt és Tarlós 9 éve alatt. HATALMAS a különbség.
Kedvelem személyesen Demszkyt? Nem. SZDSZ-re szavaztam? Nem. Mégis egyértelmű, hogy rengeteget tett a városért.
Amúgy az külön vicces, hogy kiderült, hogy a Nokia-dobozos balhét csak kitalálták a Fideszesek, mert a bíróságon semmit nem tudtak elérni. 3 2/3 és semmit nem tudtak mutatni.

Amúgy az ilyen fejlődésről beszélő posztoknál elkerülhetetlen a múltba visszarévedés, szóval itt ez nem off-topic.
gomboc r2r 2021.11.07 20:33:09
@vajdasagi: Jajj anyám :D
Az tényleg nem zavar, hogy Demszky 20 évnyi munkája benne volt a kivirágzásban? :D
Kiskörút? Nagykörút? Nem zavar?
Demszky egy jól kereső értelmiségi családból jött, 20 éven át vezette a fővárost, 1 nyamvadt nyaralója volt :D Röhejes, annyira semmitérő dolgokkal vádolod, hogy az valami eszméletlen. Ha 1 db nyamvadt nyaraló Horvátországban, annak is egy nem túl drága részén számodra akkora hatalmas vagyon, akkor Magyarország 80%-a gazdagságban él :D
Az valahogy kimaradt a szép kis összefoglalódból, hogy Tarlós leszereltette a kamerát onnan, ahogy az asszonyt megbüntették, hogy eltussolta és töröltette a büntetését, hogy ő micsoda lakásban lakott... Hogy Tarlós gátas balhéjáról már ne is beszéljünk.
De a legviccesebb az egészben, hogy te magad sem tudsz kiemelni semmit, hogy mit csinált Tarlós, csak egy megfoghatatlan humbugot dobálsz.
gomboc r2r 2021.11.09 10:39:14
@vajdasagi: Látom nem sikerült megérteni a mondanivalót...
Pár nappal ezelőtt a fővárosi Városháza bejelentette, hogy lehívják a trolibuszokra még érvényben lévő opciót, ezáltal számítanak arra, hogy a lengyel Solaris cég leszállítsa a még a szerződés szerint lehívható maradék trolibuszt is Budapest számára. Várjunk csak, azt mondták, hogy nincs rá pénz!…..
gomboc r2r 2021.10.25 18:20:46
@a nagy hohohorgász: Az ugye meg van, hogy az nem történt meg? :D
gomboc r2r 2021.10.25 20:45:39
gomboc r2r 2021.10.28 18:10:40
@alaszka: Egyelőre úgy néz ki, hogy a Solarisnak megéri. Legalábbis ők a szerződésben vállalták, hogy eddig még le lehet hívni. (Igaz, cserébe árat emeltek. De még így is bőven megéri a fővárosnak lehívni.)

Elvileg nem kér előleget a Solaris, így jövőre fizetne a főváros valami 2-300 millió Ft körüli összeget, a maradék 10 milliárdot pedig csak 2023-ban. Ez a terv egyelőre. Bár ez még változhat, ha a főváros jövőre tudna pénzt szerezni, valószínű a lengyelek tudnának előbb is szállítani.
Nem olyan régen bugyogott fel a köztudatba, hogy mi készül Csepelen és azt veszem észre, hogy a legtöbben tapsolnak hozzá örömmel, mikor egy eszméletlen faszság. De akkor most fogom magam és belesüllyedünk a mélyére a tervnek, az okoknak és a következményeknek. Tartsatok velünk! Bevezetésképpen…..
gomboc r2r 2021.10.18 18:58:35
@yolika77: Jelenleg a MÁV és az állam. A Sorúti rendező megszüntetése pedig bármelyik pillanatban elindulhat.
gomboc r2r 2021.10.18 19:02:02
@gépont: A Csepeli és a Ráckevei HÉV jövőjével kapcsolatban már x+1 számú terv született, sőt, Vitézy is készíttetett már, a koncepciójuk is napról napra változik. De mivel pénzük nincs arra, hogy bármit is kezdjenek vele, így nem érdemes számítani arra, hogy bármi is történne.
Viszont ajánlom, hogy vedd elő akár a térképet, akár a Google Maps-et, aztán próbáld valahogy oda berakni ezt az összekötést. Hát, egyrészt nem gyerekjáték, másrészt pedig szépen visszafogja majd a sebességet a vonalon. Ezért megéri fejleszteni...
gomboc r2r 2021.10.19 11:12:45
@Sir Gombóc: Mesélj, részletesen. Mert a semmit kenegeted.
Amióta világ a világ, azóta létezik Pesterzsébeten egy (néha több) villamosok számára épült hurok. Ahogy a település változott, fejlődött, úgy alakult vele együtt a villamosközlekedés is. Hol bővült, hol szűkült a kínálat, néha-néha meg újratervezték az itt közlekedő hálózatot. Most kísérletet…..
gomboc r2r 2021.09.21 15:46:09
@Buchhalter: Mindent életben lehet tartani, a kérdés mindig az, hogy mennyiért. 20 éve is azt mondták, hogy már csak pár évig bírják a HÉV-szerelvények és még mindig itt vannak.
Persze ettől még fontos lenne lecserélni őket, de csak akkor, ha van mögötte értelmes logika és cél, nem pedig csak úgy bele a világba. A HÉV-tenderre sosem volt meg a pénz, csak azért írták ki a tendert, hogy úgy tűnjön, hogy foglalkoznak vele. A MÁV-nak a mozdonyaira sincs pénze, a megállók karban tartására nincs pénze, nem hogy laza 600 milliárdos Csepeli és Ráckevei HÉV-projektre, mellette meg szintén ugyanennyibe kerülő M2+GHÉV projektre. És akkor a Szentendreihez még nem is nyúltunk...
Immár másfél év eltelt azóta, hogy a MÁV a mozdonyok beszerzéséről tárgyal. Lassan az elsőknek már érkeznie kéne, de még mindig nem zárultak le a "tárgyalások". Ilyenekre nincs pénz. Cserébe épül a következő stadion Pécsre.
gomboc r2r 2021.09.21 19:42:15
@meinetwegen0: Én nem bánom a megszüntetését olyannak, aminek nincs értelme. És ez érvényes az itt leírt villamosra is. Ugyanakkor a kórházi hosszabbítás gyakorlatilag párszáz millióból megvalósítható minimálterven, ami kiegészítve az általam javasolt buszokkal igenis ugrást tudna jelenteni a villamos kihasználtságában. Mindezt úgy, hogy a vonalon amúgyis a hannoveriek járnak, amik a város többi részén már nem kívánatosak.

Ha az M5 projekt megvalósul, akkor a villamos funkciót vált. Átmérős járatból lokális igényeket kiszolgáló és ráhordó járattá válhat. Mind Pesterzsébet központja, az ott található hivatalokkal, sétálóutcával, boltokkal igencsak forgalmas, mind pedig a majdan arra járó metróra való átszállók számára lenne igencsak fontos ez a vonalvezetés. Miközben ezen a részen a Baross utca és a Topánka utca is igencsak széles, így simán elbírja a külön vezetett villamost. A Vörösmarty utcából az autók kiszoríthatóak, a környéken lévő utak és parkolók ki tudják szolgálni a területet. A maradék részen pedig nem az autók vannak útban a villamosnak, hanem a villamos az autóknak, így igazából nem zavaró tényező. A Határ út csomóponti szerepe pedig továbbra is fontos marad, így az 52-es sem veszítené el a jelentőségét.
A kerület számára pedig a megváltás közlekedésileg a Munkáskörút lenne, ahol az áthaladó forgalom elkerüli a magterületet. (Nagysándor J. utca teljes hosszban, Topánka utca és Kossuth Lajos utca, illetve ezek összekötő folyosói)
gomboc r2r 2021.09.23 10:54:25
@meinetwegen0: Minden felvetett kérdést megválaszoltam már korábban.
Hú, ez hosszú lesz. Hogyan álljak neki? Belegondolni is nehéz. Messziről kezdjük, visszanézünk a múltba, aztán feldolgozzuk a jelent. Figyelem, tényleg hosszú! A bejegyzés során beszélünk azokról a fontos gazdasági mutatókról és gazdasági teljesítményt mutató számokról, amelyek segíthetnek…..
gomboc r2r 2021.08.10 17:04:35
@gigabursch: Gyakorlatilag a teljes közgazdász-társadalom egyetért abban, hogy a Bokros-csomag megmentette az országot, de te biztosan jobban tudod. Nem akarok ezen vitatkozni.
gomboc r2r 2021.08.10 23:42:56
@11 Favágó: Szerintem te nem érted. Az meg, hogy ki mit használ, nem azon múlik, hogy mennyire jó a mérőszám, hanem, hogy azt mutatja-e, amit a politika szeretne. Egy egyetemről úgy vágnának, mint a huzat, ha a GDP per capitát használnád anélkül, hogy egy külön fejezetben értékeled a lakosságszám-arányok változását az említett országokban.
De látom, hogy csak a kormánypropagandát tolod minden blogon.
gomboc r2r 2021.08.12 20:32:12
@11 Favágó: Azt sem tudod, hogy melyik kommentedre válaszolnak :D Értékelted te a lófityfenét, kisapám :D Kár, hogy nem érted a százalékos adatok hogy működnek :D
Úgy látszik a magyar történelemből valahogy nem akar kiveszni ez a tipikus "vannak még egyenlőbbek" felfogás. Bármi történhet, a Fideszes politikus valahogy mindig jól jár. Beütött a krach, devizahitelesek így, devizahitelesek úgy, valahogy csak a Fideszes politikusok jártak jól a devizahiteles…..
gomboc r2r 2021.07.01 14:55:47
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A blogger elnézést kér, de dolgozott, ezért csak ebédszünetben ért ide.
gomboc r2r 2021.07.01 14:56:25
@Ekrü: Nem, nem jól és már nem először, de ezt tőled megszoktuk.
gomboc r2r 2021.07.01 17:42:08
@Boar.: Értelek, de akkor sem kívánjuk senkinek sem a halálát, főleg nem csak úgy bedobva valahova. Majd ha a halálbüntetésről szól egy poszt, ott érvelés mellett belefér, de az, hogy valaki csak bedob egy "x vagy y hogy dögölne meg" kommentet, az nem oké. Remélem érzed a különbséget a kettő között.
Az elmúlt években egyre hangosabban suttogták, hogy Orbánék rá akarják tenni a tenyerüket a Budapest Airportra, megint. Egyszer már eljátszották ezt, akkor is hatalmas kárpótlásra kötelezték az államot, nem kell aggódni, most sem lesz másként. Vigyázat, messziről indítunk! Az első kísérlet Az…..
gomboc r2r 2021.06.09 13:51:24
@cvsvrs: Hu vazze, te tenyleg nem ertesz a valosaghoz. Attol, hogy te kimondasz valamit, az meg nem erv, csak velemeny. Ehhez jogod van, csak szolok, hogy total suletlensegeket beszelsz. Kezdve a "jogertelmezeseddel".
gomboc r2r 2021.06.09 16:22:25
@cvsvrs: Huuu, nagyon rohogok. Stand-uposnak kellene elmenned. Ezeket most kitorlom, mert total marhasagok es nem szeretne, ha vki marhasagokat terjesztene itt, de kommentelni a jovoben is fogsz tudni.
gomboc r2r 2021.06.09 18:43:24
@cvsvrs: Viszlát
A bejelentés szerint a főváros átadta a Vitézy-féle BFK-nak a Budai Fonódó következő ütemének megvalósítását, annak érdekében, hogy elkészüljön. Vicces, ha a főváros csinálná, akkor nincs rá pénz, de ha a Vitézy-féle BFK csinálhatja, akkor már mindjárt megvalósítható. De nézzük, hogy merre…..
gomboc r2r 2021.05.27 10:54:37
@MrBo: Nem konkrétan a villamos borítaná fel a forglamat, hanem az általa hozott változások. Sokkal több lámpa és gyalogátkelő. De mint mondtam, ez csak az egyik része. Szerintem nagyon szépen lefedi a 3 út és szerepeik a terület szükségletét. A két szélen a villamosforgalom, mindkettő elérhető távolságban, miközben az autóforgalom középen, a Szerémin. Szerintem ez így optimális.
Amúgy szerintem a Mezőkövesd út állapota javulhatna, ha iskolába villamossal is kényelmesen tudnák vinni a kölyköket. De meggyőzhető vagyok, hogy nem jó arra vinni villamost. Az Albertfalvi híd nálam no.1 fontosságú lenne.
gomboc r2r 2021.05.27 10:56:39
@Buchhalter: Igen, sajnos nagyon ürül ki az ország. Én is gondolkozom azon, hogy ha '22-ben is nyernek Orbánék, lelépek, mert nincs jövő itt.
gomboc r2r 2021.05.27 18:27:15
@MrBo: Hely van, csak útvonal nincsen neki. Bárhogy próbálnád ott elvezetni, többsávos utakba és magasságkülönbségekbe botlasz. Gyakorlatilag aluljárókat vagy domboldalakat kellene építeni a remízkapcsolathoz, rengeteg pénzbe kerülne. A villamossínt pedig lehet az aszfalton vezetni, nem kell neki a parksáv. Az pedig külön jó, hogy 30-as, mert akkor pont a villamos tempóját tartja az autó is. Egyre biztosabbá válok benne, hogy az a jobb irány, ráadásul eleve nem is remizkapcsolatként kellene megépíteni, hanem megállókkal együtt, új vonalnak.
Borzasztó dolog figyelni, hogy minden egyes nap mi mindent lopnak el a közvagyonból a Fideszesek, de úgy tűnik, hogy minden nap überelni akarják. Most éppen Ferencváros legértékesebb, legjobb fekvésű területét lopták el. Nem maguknak, a Kínai Kommunista Pártnak. És ez valahogy még gusztustalanabbá…..
2021-et írunk, még leírni is furcsa. Főleg, ha az ember visszanéz, hogy mikor is történtek bizonyos dolgok, amelyek még nagyon élénken élnek az emlékezetében. De erről kicsit később. Ebben a bejegyzésben ismét egy visszatérő témáról fogok beszélni. Budapest közlekedésének állapotáról. Igen,…..
gomboc r2r 2021.04.15 09:43:21
@Bunkóné Barom Ildikó: Naná, hiszen Demszkyék érdeme, hogy elkészült. Tarlósék ott akadályozták, ahol lehetett. De nem érdekelsz innen tovább, mert ez itt offtopic és 28 ezerszer el lett mondva az ilyen szűklátókörűeknek
gomboc r2r 2021.04.15 18:29:53
@Bunkóné Barom Ildikó: Jah, '97-ben jóvá is hagyta a kormány, majd a fideszgecik '98-ban keresztbehúzták és megmondták, hogy őnekik nem kell, majd a szocikkal újra meg lett állapodva, miközben a Fidesz ott tett keresztbe, ahol tudott. Majd miután éveken keresztül kampányoltak ellene, nagy csinnadrattával átadták, de arra is képtelenek voltak, hogy Demszkyt meghívják az átadásra, mert ahhoz is csicskák. Na mindegy. Ezen túl nem hagyom, hogy a hazugságaidat itt a blogon terjeszd. Viszlát!
gomboc r2r 2021.05.06 15:24:19
@kiskisutca: Tervek vannak. Volt már szó arról, hogy az egész vonalat felújítják és meghosszabbítják. Utána arról volt szó, hogy csak felújítják. Utána arról volt szó, hogy csak a legszükségesebb dolgokat csinálják meg és lecserélik a járműveket. De jelenleg semelyikre nincsen pénz. Ezért írtam, hogy attól függ, hogy mit akarnak, mit csinálnak meg, hogy mennyi pénzt tudnak szerezni. Nagy valószínűség szerint semmi nem várható, csak ha a Fideszt sikerül lecserélni jövőre.
Az Orbán-kormány nemrég áldását adta a Deutsch-NemFür Tamás kokain minőségellenőr által vezetett MTK-nak arra, hogy a volt Józsefvárosi Pályaudvar területét beépíthesse futballpályákkal. Pont ott, ahova Budapest egy modern kocsiszínt tudna építeni a villamosainak... Az MTK Sportegyesület számára az…..
Túl sok szót nem akarok fecsérelni arra, ami történt, hiszen nem ez az első eset, hogy bebizonyosodik a hazugság, de azért legyen róla egy kis megemlékezés. Ma reggel, március 30-án a Kossuth Rádió Jó reggelt Magyarország (7:30-tól) című adásában Galgóczi Ágnes, a Nemzeti Népegészségügyi Központ…..
gomboc r2r 2021.03.31 14:54:51
@evilwolf: Lett Magyar Narancs, nemde? Megígérte Bölcs Vezérünk.
A járványkezelésről most inkább ne beszéljünk, mert az totális csőd, de felkaptam a fejemet arra a nagyszerű hírre, amit a bértámogatásról mondtak az elmúlt napokban és röhögtem egy jót, majd számolgattam egy kicsit. Szóval Schanda Tamás arról számolt be, hogy a kormány eddig 50 milliárd forintot…..
gomboc r2r 2021.03.23 17:20:31
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem szép etetni szegényt, de most már ezzel a nickkel sem fog visszajönni.
gomboc r2r 2021.03.23 17:23:15
@konrada: Mondjuk úgy, hogy úgy írták ki, hogy a bér 50%-áig kérhető a támogatás, de nem igazán láttam volna, hogy valahol el is érte volna a maximálisan adhatót.
Kicsit úgy, mint az elektromos kerékpárnál. (Volt róla poszt.) Az adható támogatás akár a kerékpár árának 50%-a vagy 150 000 Ft, miközben azok a kerékpárok 400 000 Ft-nál kezdődnek. Esélyed sincs elérni az 50%-os támogatást.
gomboc r2r 2021.03.24 11:10:41
@konrada: Szerintem a két ország között alapvető hozzáállásbeli különbség van. Mind munkához, mind adófizetéshez.
Gombóc mondja Nógrád-körvasút 2021.02.28 20:00:00
Magyarországon jelenleg rengeteg kiaknázatlan lehetőség van a vasúton, a Száz vasutat, ezeret... kezdetű cikksorozatomban ezekkel foglalkozom. Ebben a bejegyzésben Magyarország északi részén teszünk egy látogatást, ahol megnézünk egy pár rendkívül alulhasznált vasútvonalat, s hogy mit lehetne…..
gomboc r2r 2021.03.01 20:01:20
@HaCS: Afrikában meg éheznek, Amerikában meg verik a négereket.
Köszönjük a hozzászólást.
gomboc r2r 2021.03.03 21:15:51
@fizolt: Az M0 Nyugati szektort is tervezik már egy ideje.
gomboc r2r 2021.03.08 17:22:31
@fizolt: "ez pont egy viszonylag könnyen, csöndben, jó szervezéssel, megfelelő technikai szinten sok ütemre bontás nélkül megvalósítható projektnek tűnik."
Egy szóval nem állítottam az ellenkezőjét. Csak azt mondtam, hogy az nem jelent semmit, hogy tervezik.
Először is tudjuk le a kötelező köröket: Boldog és kalandokban gazdag, gyümölcsöző új évet kívánok mindenkinek! Az elmúlt 20 évben ez a második alkalom, amikor nem csak mondjuk, nem csak odavetjük, hanem tényleg reményteli hanggal, várakozóan, de bizakodóan, komoly hanggal és gondolattal mondjuk ezt…..
Az ITM (Innovációs és Technológiai Minisztérium) pályázatot hirdetett ki még tavaly elektromos kerékpárok vásárlásának támogatására. A terveik szerint havonta újra és újra nyitnak meg lehetőséget pályázásra. Tök jó, nem de? Nem. Tényleg nem. Az elmúlt időszakban ez a csodálatos lehetőség elment…..
gomboc r2r 2021.02.06 21:37:09
@Sir Galahad: A szövegértelmezést valahol 4. osztályban legkésőbb el kell sajátítania az embernek. Neked ez nem sikerült.
gomboc r2r 2021.02.07 15:47:45
@midnight coder: Nyilván nem egy hónap alatt kell megvenni egy biciklit, de az, hogy egy bicikli és az átlagfizetés aránya akkora, amekkora, az egyrészt röhej, felsejlik a régi vicc: amikor a német, az angol és a magyar beszélgetnek a havi fizetésükről, hogy ki mennyit tud félrerakni és mennyiből lehet megélni, a csattanó pedig mikor a magyar azt mondja, hogy a fizetése és a megélhetése közötti különbséget pedig hogyan szedi össze, az nem érdekli az államot.

Másrészt, ha valamit támogatni akarok, akkor azt támogatom. Félárú elektromos biciklikkel vág fel a kormány, holott, amint ez látható a példából, totálisan félrevezető és irreális.
Tudjátok, hogy hogyan a legegyszerűbb lopni? Átalakításokból és építkezésekből. Teljesen mindegy, hogy mit kell átalakítani mivé, ez a legegyszerűbb módja. Az pedig nem lényeges, hogy a végeredmény mi lett, kell-e vagy sem, fenntartható-e vagy sem, használt-e vagy sem, megközelíthető-e vagy…..
Kihirdették a Balatonra beszerezni kívánt 4 új hajóról szóló közbeszerzés eredményét, ennek értelmében mintegy 5,7 milliárd forintért beszereznek kettő darab 45 méter hosszúságú kompot és két 35 méter hosszúságú katamaránt. Ezeket Komáromban fogják elkészíteni és várhatóan a Dunán és a Sió-csatornán…..
gomboc r2r 2021.01.24 16:06:38
@Jumbóka: Valóban jól néznek ki, csak sajnos a realitás nem úgy szokott kinézni, amit ígérnek...
gomboc r2r 2021.01.24 19:47:48
@Billy Hill: Óh igen, ezek természetes jelenségek és őszintén szólva nincs is ezzel semmi gond. Engem az érdekel, hogy lesz-e bármi közük ahhoz a kinézethez, amit itt kikommunikáltak.
Történetünk kezdődhetne 2016-ban, de az a helyzet, hogy ennél régebben kezdődik, a pontos dátumot úgyis mindenki politikailag fogja megítélni. A cikkben a 2016-ban történt Pillangó utcai metróbalesetről lesz szó. Nem konkrétan arról, hogy fizikailag mi és hogyan történt, hanem, hogy ki a hibás.…..
gomboc r2r 2020.11.22 14:58:40
@Tesztelo.hu: Ez bonyolult. A szabványokat minden ország ahhoz igazította a saját környékén, hogy nála milyenek a körülmények. Például a hegyes országokban, mint Svájc, ugyebár több, egymástól független fékrendszerrel is kell rendelkeznie, meg kell tudnia állítani a vonatot.

Egyébként a franciáknál már volt abból vonatbaleset, hogy a légfékvezetéket véletlenül elzárták és a szerelvény megállíthatatlanná vált.
en.wikipedia.org/wiki/Gare_de_Lyon_rail_accident

A magyar elvárások szigorúbbak voltak a franciánál a metróbeszerzéskor is, ugyanis nálunk is elvárt a több, különböző fékrendszer, hogy egy elszabadult szerelvényt mindenképpen meg lehessen állítani.

Egyébként a magyar és a külföldi szabvány a biztosítóberendezésekben is eltér. A magyar szabványú EVM folyamatos vasúti biztosítóberendezés nagyobb biztonságot nyújt, mint a bevezetendő ETCS, a hazai rendszer ugyanis egyből értesít, ha például a sín folytonossága megszűnik, ugyanakkor az ETCS-nél ez nem igaz, mivel az egy pontszerű berendezés, amely a pontokat használja a vonatok helyének nagyjábóli beméréséhez, míg a hazai egy folyamatos rendszer, ami mindig tudja merre jár a vonat.

Ugyanakkor mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai. Szóval nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az mindenben jobb vagy rosszabb, kinek kellene kihez alkalmazkodni.

Ennél a vásárlásnál az volt a probléma, hogy az Alstom meg sem próbált megfelelni a magyar szabványoknak, sőt, már a szerződésnek sem, amit a Demszky-féle főváros jelzett is, de megpróbált egyeztetni és tárgyalni velük, míg a Tarlós-féle főváros pedig azonnal nekikesett, majd kapkodott, végül pedig hülyeségeket csinálva megint össze vissza kapkodtak és nekiestek az NKH-nak.

Az Alstom még franciahonban is elvesztette a pereket, mert egyértelmű volt, hogy meg sem próbáltak megfelelni a szerződésnek, de a Tarlós-féle vezetés inkább a gyors politikai haszonszerzést választotta a pereskedés és új tender helyett, arra fogva, hogy EU-s pénz és 70 milliárd. Csak mellékletként megjegyzem, hogy ekkortájt húzta be a kormány a 3000 milliárdos magánnyugdíj-megtakarításokat, szóval pénz lett volna, csak a hozzáértés hiányzott.
gomboc r2r 2020.11.22 22:11:44
@kárárámaispj: Nem azért van kiszedve, mert leírod, hogy "baszod". Olyan minősíthetetlen megfogalmazásaid voltak, amit sehol sem tűrnek. Nem érdekel a káromkodás, az ember magáról állít ki bizonyítványt, ahogy te is teszed folyamatosan, de van egy bizonyos szint, ami alá nem süllyedünk.
gomboc r2r 2020.11.22 22:20:56
@chrisred: Egyszerű. Eddig nem volt probléma. Ugyanez előfordul a nagyvasúton is, itt is évek, évtizedek óta.
A probléma abból fakadt, hogy a jármű nem volt felszerelve normális fékkel és ahhoz kapcsolódó, működő szoftverrel. Éveken keresztül mondták, hogy szar, be is bizonyosodott. A komputer képtelen volt irányítani a vonatot, haladás közben 0-nak értékelte a jármű sebességét, a fékrendszert képtelen volt szabályozni...