Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Cersz

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy kavicsfelverődés vagy fólia miatt nem kell rögtön a korrupcióhoz nyúlni, mindkettő lehet legális. De miért kell halálra kínozni a dízeleket? Vélemények az azonos című írásunkról...
Cersz 2011.03.14 16:36:27
Visszatérve az eredeti kérdésre: NEM kell adni semmilyen kenőpénzt a műszaki vizsgán! Amellett, hogy tilos, még etikátlan is. ("A nép csinálja a királyt")

Ha a jármű műszaki állapota kétes, akkor vigyük szervizbe vagy szerelőhöz, ha rendszeresen karbantartott akkor pedig a legolcsóbb megoldás az NKH-s műszaki vizsga. (Szgk. 16.290.- a környezetvédelmi vizsgálattal együtt) Ha valaki nem bízik a környezetvédelmi megfelelőségében, akkor lehetőség van a vizsgát megelőzően külső környezetvédelmi vizsgálatra alkalmas helyen elvégeztetni a mérést, majd az ott kiállított környezetvédelmi adatlappal az NKH-s vizsgáló állomáson jelentkezni, ahol elfogadják és beszámítják a külső mérési eredményt, így ennyivel még olcsóbb is lesz a fent említett vizsgálat díja.

A vizsgán esetlegesen alkalmatlan járművet, a hiedelemmel ellentétben, nem vonják ki a forgalomból az NKH-nál, csupán virtuálisan készül egy tanúsítvány, mely szerint a jármű a forgalomban nem vehet részt, de a közlekedése a szervizbe illetve majd a következő műszaki vizsgálatra, a bejelentkezéskor kiadott értesítéssel megoldott! (A fentiek nem igényelnek plusz okmányirodai ügyintézést!!!)

Ha valaki mostanság járt NKH-s műszaki vizsgán, bizonyára tapasztalhatta, hogy a Diesel járművek környezetvédelmi mérése, nagyon jármű és környezet kímélő módon zajlik.

Lehet, hogy sokan ezen meglepődnek, de higgyék el megéri várni 20-30 percet, ugyanis a korábbiaktól eltérően az NKH-s vizsgahelyeken ismét fogadnak minden járművet, a rendszámos időszakos járműveket is, csak mivel a Megyei Kormányhivatalok lettek a munkáltatók, így hivatalból nem reklámozhatják a tevékenységüket!

Hogy miért vizsgáztat aki ellenőriz? egyszerű a magyarázat, mert ők értenek hozzá a legjobban! Mivel gyakorlatban is űzik a "mesterséget" így nyilvánvalóan az ellenőrzést is gyakorlottabban végzik, ahhoz, hogy megfelelő színvonalon tudjanak ellenőrizni viszont gyakorolni kell a tevékenységet!

Folyosó beszélgetések szintjén terjedőben van az a tapasztalat, miszerint a környezetvédelmi kártya megszűnését követően, mint egy kompenzációként kiszervezett műszaki vizsga tevékenység bevételei, a vállalkozásokat is sújtó gazdasági nehézségek miatt nem az elvárt mértékben alakulnak. Érvényesül a "sok a vadász kevés a fóka" szlogen, ami, tisztelet a kivételnek, rányomja a bélyegét a műszaki megítélés színvonalára.

Az NKH-s műszaki vizsga állomások dolgozói kormánytisztviselők, így bérezésüket nem a verseny szférában kialakult darabszám határozza meg, emiatt korrektebb határozatok meghozatalára is képesek.

A verseny szférában a fent említett "vadász" elv miatt sok esetben kénytelen a vizsgabiztos engedményekre, hogy ne veszítse el az állomás iránti "szimpátiát" az ügyfél, de sok esetben az egyéb "meghatalmazottak" és nem utolsó sorban a kenyéradója részéről.
Cersz 2011.03.15 10:29:20
A xenon világító berendezésekről azt kell tudni, hogy a világításhoz a fényt nem izzó szál biztosítja, hanem az ív hegesztéshez hasonló, magas feszültségű elektromos kisülés ív fénye.

Ez a fény, a hegesztésből jól tudjuk, az emberi szem számára kellemetlen. A fény színét tekintve, az emberi szem számára érzékelhető színskálán, az irritáló és vakító kék mezőben helyezkedik el, (még a minősített lámpák esetében is) a normál izzószálas izzók, sárga nyugtatóbb hatásával szemben.

A fentiekre tekintettel ezért, a gyári minősített xenon lámpáknak szigorú követelményeknek kell megfelelnie, a fényszóró mosón és az automata szintszabályzón (fényszóró magasság állítón) túlmenően.

Az elmondottak miatt, a normál izzószálas izzóhoz minősített fényszórókba, utólagos átalakítással, fényszóró mosó és szintszabályzás ellenére sem szerelhetők a xenon szettek!

Itt szeretném még megemlíteni, hogy járművek ENSZ-EGB szerinti minősítése, a teljes járműre vonatkozik! Minden, a típusbizonyítványtól eltérő átalakítás engedély köteles. Ez vonatkozik a kipufogó és szívó cső átalakításokra is, amely a jármű környezetvédelmi besorolásának alapkövetelményeit sértheti!

Folytathatnánk a sort a sötétítésre használt fóliázáson keresztül az utólagosan szerelt távolsági fényszórók helytelen elektromos bekötésén át, az utólagos ledes nappali menetfény átalakításotokig, hogy megelőzzük az esetleges balesetveszélyes helyzetek kialakulását és a felesleges anyagi ráfordítást.