Adatok
vilkas
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Na valahogy így kellett volna kezdenem a simsonos karrieremet, mármint, hogy ezzel vagy egy hasonló állapotú motorral. Persze amikor 2011 tavaszán 38.000 forintért megvettem a spenótzöld…..
vilkas
2017.01.05 13:12:50
Kedves boom2! Jogos a felvetése, de csak részben van csak igaza. Az igaz, hogy nem minden SIMSON volt már eredetileg sem segédmotor, de létezett segédmotor verziója gyárilag is. Ezek voltak az ún. S51NH jelölésű gépek. Csak 3 fokozattal rendelkeztek, más áttételekkel és fojtással bírtak, így kicsit lassabbak voltak. Nem voltak indítókulcsosak (gombbal lehetett leállítani őket), semmilyen akku nem volt bennük, gyárilag nem volt sem csomagtartójuk hátul, sem km-órájuk. És a legfontosabb, amitől a hatóság előtt segédmotor volt a segédmotor: az adattáblája jobb sarkában ott volt a gyári beütés/festett jel: CM50, anno ez volt a segédmotoros kerékpárok hivatalos jelzése. A motorozásban jártasabb rendőrök is ezt keresték az igazoltatásnál... Az ára 1984-ben 12 ezer Ft volt, míg az akkor elvileg rendszámköteles S51B (amelynek a végsebessége meghaladta az smkp hivatalos 40 km/h-ját) 13 ezer Ft-ba került. Előjegyzéssel, több hónapos-éves várakozással lehetett megvenni ezeket a gépeket a MOGÜRT-től. Egy ilyen S51NH első tulajdonosa vagyok 1984-től a mai napig is....
A Hajnal Szép Sugara
AZ 1956-os MAGYAR FORRADALOM ÉS SZABADSÁGHARC EMLÉKTÁBLÁJA LITVÁNIÁBAN
2016.10.24 06:05:00
Lásd itt ! De nemcsak Vilniusban, hanem Kaunasban is kivonultak szimpátia tüntetésre a litvánok. A volt temetőben (ma park) is található hasonló szöveggel egy emlékmű...
Miközben a marketingszakma soha nem látott térnyerése tapasztalható és a digitális átállás egyre inkább érezteti hatását a kommunikáció és sales területén egyaránt, még mindig akadnak olyan nemzetközi márkák, akik nem elég körültekintően szervezik meg a kampányukat.…..
vilkas
2016.01.12 00:00:02
@bread: Litvániát nem a LETTEK lakják. Az eredeti angol nyelvű cikkben nem is említik meg a letteket, ez csak a magyar verzióban tűnik fel... ;)
Egyébként a litván nyelv lényegében nem tartalmaz káromkodásra szavakat, arra a mai napig orosz szavakat használnak. Ez lehet a sztori gyökere...
De ez az egész nem hangzik rosszabbul, mint ahogy itthon hallatszik pl. a S. RONDA vagy H. Getz autótípusok neve...
Egyébként a litván nyelv lényegében nem tartalmaz káromkodásra szavakat, arra a mai napig orosz szavakat használnak. Ez lehet a sztori gyökere...
De ez az egész nem hangzik rosszabbul, mint ahogy itthon hallatszik pl. a S. RONDA vagy H. Getz autótípusok neve...
vilkas
2016.01.12 00:28:11
@vilkas: Egyébként a neten olvasható litvánul a MAXIMA nyilatkozata az ügyről.
Röviden: a családi hónap logóját soha nem használták együtt alkoholos italok reklámozásával...
Röviden: a családi hónap logóját soha nem használták együtt alkoholos italok reklámozásával...
A karácsonyt a világ sok táján várják, attól függetlenül, hogy kint hóvihar van-e vagy éppen pálmafákat látni az ablakból. És milyen lenne a karácsony karácsonyfa nélkül? Minden országnak megvan a saját stílusú fája, amit a helyiek és a turisták is szívesen látogatnak.…..
vilkas
2016.01.11 23:40:52
Szocialista járgányok különkiadás!
1954. Belaz-525 szovjet troliteherautó...
Az előző részekben mindenféle módon próbáltunk eljutni Észtország fővárosába, most pedig meg is érkezünk oda. A vasúti átmenetek hiányosságai miatt leginkább a buszállomásra szokás érkezni, így volt ez velünk is. Az autóbuszállomás (Tallinna bussijaam) nem éppen a vasút…..
Hova megy ez a vonat?
Balti túra 6/2. - Irány Észtország - (majdnem) egyenes utakon!
2015.06.09 07:04:02
Múlt héten már olvashattunk arról, hogy a lett és az észt főváros között a vonat is szép nagy kanyart vesz, de akit jobban érdekel a táj, az busszal, gyalog és stoppal is kalandozhat egyet a két ország keleti végein. De már szerzőtársam is utalt rá: a Via Baltica egyenesen, a…..
Rigában maradt abba a legutóbbi, északnak tartó utazásunk, ahonnan a legegyszerűbben autóbusszal, a Via Balticán lehet Észtország felé továbbutazni, miközben érintjük a tengerpart legjelentősebb üdülőtelepüléseit, melyek közül a több mint negyvenezres észtországi Pärnu…..
vilkas
2015.06.10 00:05:11
@Thomas a laprugós: Azok általában olyan "falvak", amelyek a mi fogalmaink szerint idehaza inkább "bokortanyák" lennének. Most tegyük a szívünkre a kezünket: ilyen helyekre nálunk sem mindenhová vezet kövezett út (sajnos)...
Egyúttal szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak az igen színvonalas bloghoz, élvezet olvasni!
Egyúttal szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak az igen színvonalas bloghoz, élvezet olvasni!
Az előző részekben megnéztük Litvániát keresztül és kasul, troliztunk, kísértett minket a kommunizmus szelleme, most pedig Vilniusból északnak vesszük az irányt, jön a sorrendben második balti állam, Lettország, de mielőtt a kertek alatt átvonatozunk oda, megnézzük, mit…..
vilkas
2015.05.31 23:57:18
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz