Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Colonel Maybourne

0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindenki kedvenc pultos csaja, Klárika egyáltalán nem bánja, hogy full egyedül él a nagyvárosban, ahol állandóan esik az eső. Mondjuk mióta kint van tök jó az időjárás, s ő ezt saját érdemének is fogja fel, hiszen eddig bárhová ment sütött a nap, miért pont most lenne másképp.  Klárika egy táncos…..
Colonel Maybourne 2019.08.26 05:34:37
@PartyMikee: pénteken megkaptam.
Magyar kreativitás kimaxolása dölux: pár nappal azután, hogy be kellett szüntetnie az utasok szisztematikus lerablását a Wizz Air budapesti földi kiszolgálójának, a Malév GH megtalálta a megoldást a kieső bevételek pótlására: a telefonokra pdf-ben letöltött beszállókártyát nem fogadja el, 30 euróra…..
Colonel Maybourne 2019.08.08 05:37:03
@geegee: Bizony, ez már 1 millió dollár! Ez nem kerekítési hiba náluk sem. Lehet, hogy olcsóbb lett volna normálisan bánni az utasokkal? A hatóság helyében minden "otthagyást", indokolatlan járattörlést, megfelelő segítség nyújtásának elmulasztását alapból ennyivel büntetnék; akkor leszoknának róla.
Colonel Maybourne 2019.08.08 05:45:36
@ComLo: Viszont ott van a Párizs - Lyon távolság, ami vonattal (TGV) 2 óra alatt van, repülővel meg... Csak a repülési idő 1 óra és hát LYS nem éppen Lyon központjában van. Egyébiránt a TGV és hasonlók nem azért mennek 260-280 körül mert az nekik jó, hanem mert az utasnak az a jó. 280 felett a sebesség növelésével rohamosan csökken a komfortérzet a vonat belsejében. (Egyébként a csúcssebesség TGV esetében 575km/óra, a strassbourgi tesztpályán.)
A Gazdasági Versenyhivatal boldogan jelentette be ma: negyedmilliárd forint kompenzációt fizet utasainak a Wizz Air. Kiknek? Ott hagyott, el nem szállított utasoknak, vagy egyéb módon komoly kárt szenvedetteknek? Túrót. A Wizz Flex szolgáltatás szegény károsultjainak. A bejelentés röviden:  A…..
Egyértelműen a Wizz Air fő tulajdonosa dobta a legnagyobbat ma a Paris Air Show-n, az Indigo Partners azt jelentette be, hogy négy légitársasága összesen 50 darabot rendel az Airbus 320-as család új, nagy hatótávolságú modelljéből. Ebből 20 jön a Wizzhez, amivel 7-8 órás útvonalakat is repülhet majd…..
Colonel Maybourne 2019.06.21 05:46:25
@Wacunao: "Mi köze az eredményességnek ahhoz, hogy melyik gyártó gépeit használják? Vagy az a fontos, hogy ott _szélestörzsű_ (787) Boeingek vannak?"
Egyszerűen: semmi. A hosszútávú járatok üzleti modellje más és nem kompatibilis a fapadossal. Nagyon-nagyon leegyszerűsítve:
- ha a hosszútávon eladod a businesst fullra, akkor az economy majdnem tiszta nyereség. Business ugye fapadoson nincs, Norwegian "premium" része meg egy "economy extra" ugyanannyiért, mint bármelyik más hagyományos légitársaságon.
- Hagyományosokon ott van még a cargo, főleg az expressz cargo meg brutális haszonnal, ilyen sincs a fapadoson.
- Nincs ráhordó / elosztó hálózat fapadoséknál (illetve kezdetleges), tehát egy csomó utas alapból kiesik.

Az, hogy milyen géppel repülik gyakorlatilag mindegy, amennyivel többet fogyaszt egy A350/B787 annyival több utast is visz. A fapados elvisz A-B között "olcsóért" várost nézni, berúgni, akármi. A longhaul teljesen más biznisz.
Colonel Maybourne 2019.06.21 07:05:36
@heidt: Való igaz, nettó környezetszennyezés-generátorok. Alapkérdés; hogy az egyéb tömegközlekedéshez / áruszállításhoz (busz, tehergépjármű, stb.) felhasznált tüzelőanyag (általában gázolaj) jövedéki adó + ÁFA köteles, a kerozin miért nem? A lobbytevékenység már elindult, őrült nagy összegekről (többszáz milliárd euró!) van szó, lesz belőle valami. Akkor 10 eurós jegy sem lesz több.
Colonel Maybourne 2019.06.26 13:07:51
@DarkWolf: Háromszoros jegyár? Ne viccelj. Akárki (Lufthasa, KLM) elvisz Bangkokba 150ezerért. Oda-vissza. 50-ért a Wizz nem fog elvinni. Senkit. Nagyon leegyszerűsítve 50000 forint csak az üzemanyagköltség Bangkokig fejenként a 321XLR-en, ha 200-an vannak a gépen. Egy útra... Egy-két darab 99000 forintos retúrt / gép el tudok képzelni beetetésnek, de onnantól, hogy 150000-ért árulja a jegyet ki utazna velük? Többek között ezért sem működik a hosszútávú fapados.
Ma aztán összejött minden a szaftos Wizz-botrányhoz: szokásos minimálszolgáltatás üzemzavar esetén, totálisan fogalmatlan utasok, kamu félrebeszéléssel kommunikáló légitársaság, az egészet kampánycélra felhasználó kormánypolitikusok. A történet mellett leírjuk azt is, hogy mit lett volna célszerű az…..
Colonel Maybourne 2019.06.24 06:32:41
@LSV: csak a beszállítást érinti, ha csecsemő is van. A többi priority perk nem jár hozzá.
Stuvi Blog Pár kapcsolat 2017.02.12 11:00:00
Mármint én, nem a többi stuvi. Nem általánosítok. Van itt mindenféle példa. Igazi pasifaló, örök próbálkozó, barátnő, menyasszony feleség, anyuka… Én speciel csak simán szingli. Nyilván rájöttetek már, hogy ennek az elviselhetetlen személyiségem az oka… :D Csak viccelek.…..
Colonel Maybourne 2017.02.15 23:17:10
@cardiobascuralis: Tudjál szerelni olyan dolgokat / gépeket amik marha messze vannak szerte a világban nehezen megközelíthető helyeken (én mondjuk inkább oktattam). Szeress koszos /olajos / sáros lenni, ne zavarjon ha induláskor -30 fok van érkezéskor meg +40, vagy fordítva. Érts az egyszerű bennszülött szerelő nyelvén és egy világcég CEO-je nyelvén egyaránt. Millió ilyen cég van és felvétel is van. A pénz jó, a munka érdekes és változatos, ellenben kemény. PLC tudással előnyben...
Stuvi Blog Azt hitted… 2017.02.08 09:00:00
Ahogy az első bejegyzésemben is említettem már, az egyik kedvenc beszólásom, ha szóba kerül mivel foglalkozom az „akkor Te bejárod a világot”. És tulképp ezt az állítást sem megerősíteni, sem élesen cáfolni nem tudom. Én ugyanis igyekszem bejárni. Mindent, amit csak…..
Colonel Maybourne 2017.02.09 16:05:18
@Online Távmunkás: Az osztályok az ülésszámot B738 / A320 esetében nem befolyásolják, előbbit 180 körülre székezik, az A320 esetében mondjuk legacy tipikusan 168, fapados 180-nal megy. Persze ha van "business", akkor ott a középső szék üresen marad.
Colonel Maybourne 2017.02.10 14:28:23
@cardiobascuralis: B738=B737-800...
Még mindig kapunk olyan kérdéseket, amelyekből az jön le, sok tévhit él ma is a fapados légitársaságokkal kapcsolatban - most összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülőket. Való igaz, többféle szívatásnak is volt korábban alapja, de gyorsan változik a világ, s vele a legnagyobb fapados hozzáállása is…..
Colonel Maybourne 2016.06.01 13:07:17
@nagybalfasz: Megforditom a kerdest: Mitol fapados? Mert fizetni kell a kajaert? Mert minden masban NEM az. Halozati es nem point-to-point mukodesu, peldaul.
Colonel Maybourne 2016.06.01 13:10:14
@nagybalfasz: NEM a legitarsasag emberei veszik el, hanem a (veluk szerzodott) foldi kiszolgaloceg. A ketto lehet neha ugyanaz (mint pl a volt Malev es a Malev Ground Handling), de Ferihegyen nincs ilyen.
Colonel Maybourne 2016.06.01 13:42:13
@nagybalfasz: A Norwegian short haul flottaja B738-bol all es 186-ra van szekezve. A legacyk, pl KLM meg 180-ra. Tehat a Norwegianban 1, azaz egy sorral tobb ules van. Ezt a labteren nem erezheted igazan...
Az arkepzes is erdekes, mutass meg 1 fapadost, ahol van full flex jegy. Visszateritheto, nem levasarolhato, vagy cserelheto, hanem ahol effektive visszaadjak a penzt...
A fizetos csomag meg... A KLM-nel is fizetos Europan belul, pl.

(A Wizz mar mas teszta, ok 180-ra szekezik az A320-t a bevett 168 helyett, ez erezheto, illetve az A321-t 220-ra a 198 helyett.)
A külföldre költözés kihívásai mellett talán kevesebb szó esik azokról a nehézségekről, amit a folyamat fordítottja, azaz a hazaköltözés jelent. Pedig nem is olyan egyszerű ez a kérdés, hiszen esetleg több, külföldön töltött év után érhetik az embert meglepetések.…..
Colonel Maybourne 2016.05.26 13:43:34
@wuaaa: Azert azt is elarulhatnad, hogy miert ult... 2x nemi eroszak, abbol az egyik a sajat lanya. A tortenet ott is verzik, hogy Vadsø - Oslo kozvetlen jarat nincs, nem is volt es nem is lesz, tehat vagy Kirkenesben, vagy Tromsøben at kellett mar egyszer szallni Oslo elott.

A poszthoz: 12 ev utan indulunk vissza Magyarorszagra. Nem varnak tart karokkal... 3 nyelven beszelek, nagynevu multiknal dolgoztam topmanageri beosztasokban, jo szakmam van, plusz olyan dolgokhoz ertek, amihez nem tul sokan. Allas Magyarorszagon: semmi. Nulla. Ami van, az meg a max 250ezres (brutto!) kategoria. Kamionos netto 400, tobbdiplomas, tobb nyelven beszelo mernok, 20 eves nemzetkozi vezetoi (nem kamion) tapasztalattal meg 250. Nyilvan van tartalek, de... Nem lesz egyszeru.
Elég bosszantó lehet itthonragadni egy útlevél érvényességi para miatt, de azt valószínűleg még olvasónk sem vitatja, hogy nem lehet bemondásra elhinni, hogy valahol a világban van neki  egy másik. A kérdés persze igazából az, hogy a Wizz Air kötözködhet-e a dolog miatt,…..
Colonel Maybourne 2016.05.25 09:58:01
@cmx85s: Nekem is ketto van. Nem kell hozza semmi kulonos, csak "nyomos ok". Ami pl vizumugyintezessel fugg ossze; vannak olyan kulkepviseletek, ahol szeretnek akar egy hetig is molyolni vele, mielott beutik a vizumot. Elmesz az okmanyirodaba, eloadod (akar szoban!) az igenyedet es kesz. Egyebkent a masodik maganutlevel 2 evig ervenyes es a normal duplajaba kerul.
Hova repülhet nyár elején, már majdnem csúcsidényben, aki a legolcsóbb jegyeket keresni? Hova vannak szokatlanul jóáras jegyek? Mindkét kérdést megvizsgáltuk és íme az általunk legjobbnak tartott 10 és fél ajánlat. Mára (kedd) tök véletlenül mobilappos akció is van a Wizznél, ezzel nem számoltunk az…..
Colonel Maybourne 2016.05.11 10:38:32
@Kertes_Kata: Ha ott elsz, akkor tessek a BRUGGE elnevezest hasznalni. Vagy ennyire terjeszkednek a vallonok?
Colonel Maybourne 2016.05.11 13:35:19
@Kertes_Kata: Nem bantott senki. :) De a helysegnevtablara Brugge van kiirva, mert ugy helyes. A "nemzetkozileg elismert" nevvel meg vigyazzunk; Wien, Bratislava, peldaul, ugye. Persze CRL-en Bruges-be vesszuk a jegyet, visszafele meg mindegy, mert a Charleroi az Charleroi. :))
Majd tíz éve kezdtek feltűnni az igénylistákon az olyan utazások, ahol garantáltan nem lesz jelen gyerek - már hogy másé. Első körben az önző szinglitársadalom bunkó elvárásainak tűnhet, hogy se a szállodában, se a repülőn ne kelljen síró, kiabáló, dobálózó gyerekeket kerülgetni. Ám az a pár, aki…..
Félárú jegy, húha, ez aztán az akció - sugallja a Wizz Air a mai nagy dobás kapcsán, de jobban belegondolva és a feltételeket átrágva viszonylag kevés utasnak éri meg most az ész nélküli foglalás, íme miért. Érdemes a két viszonyítási alapnál kezdeni. A Wizz Air nagyjából havonta bejelent 20…..
Colonel Maybourne 2016.04.12 10:00:56
@úúúúáá: Annak idejen sokat repultem Szarajevoba (15-20 alkalom). A Malev CRJ200-at(!!!), esetenkent F70-et illetve a vegnapokban Q400-at uzemeltetett az utvonalon, az utasok 90%-a atszallo utas volt (klasszikus rahordo jarat), a load factor sosem volt magas. Volt olyan, hogya CRJ200-an voltunk egy tucatnyian. Es abbol mindenki atszallo volt. A320, 180-ra szekezve, point-to-point... Haaaat... Eselytelen.
Sok ötletét Amerikából importálta a Wizz Air, köztük a fizetős kézipoggyászt is. De kipróbálva a mintaadót, a csomagméregetős szívózás echte magyar találmánynak látszik. Amerika és a Spirit sok mindenben hasonlít az európai Wizzhez, de sok mindenben más. Kipróbáltuk, íme a tapasztalatok a…..
Felháborodott videót töltött fel az Anna & the Barbies énekesnője, Pásztor Anna a facebookra, mert a nagymamáját nem engedték felszállni a Wizz Milanóba induló járatára. A történet annyi, hogy a nagymama Annáék után repült volna egy későbbi géppel egyedül, s a bádoghodályban a Budport…..
Colonel Maybourne 2016.04.06 08:54:24
Colonel Maybourne 2016.04.07 06:49:21
@aaeronika: Lofaszt. Tegnapi ket szegmensen uberbunko szemelyzet, 2x1 ora allas a foldon (ATC), egy pohar viz sem, semmi. DY (D8 es egyeb reinkarnacioi) ugyanakkora fos, mint a W6, vagy a FR. Atteszik a csomagodat. Ennyi a kulonbseg, semmi tobb.
Colonel Maybourne 2016.04.07 07:22:27
@Ylim: Nekunk egy roman segitett pakolni tegnap... Magyartol tenyleg ne varj semmit.
A fapados jegyvadászat télen könnyű műfaj, nyáron viszont idegesítően nehézzé válik, sokszor érthetetlenül magas árakkal szembesül a potenciális utas. De ezzel nincs mit tenni, a légitársaságok jó része nyáron és a téli ünnepek alatt hozza össze nyeresége nagy részét, az utazási kedv ilyenkor a…..
Colonel Maybourne 2016.03.28 16:11:36
@Colonel Maybourne: De tenyleg... Baszki ennyire hulyenek nezitek a legitarsasagokat? Wizz, vagy Ryan, vagy Lufi, bagy BA... Ugyanaz. Ugyanugy mukodik. A portfolio mas. Ennyi. Ti meg feltalaltatok a melegvizet...
Újabb fapados légitársaság szenvedett el ma katasztrófát, a FlyDubai gépe zuhant le Rosztov mellett. Ez már a harmadik olyan katasztrófa bő egy év alatt, amely több éve működő, komoly méretű és modern flottával rendelkező fapadost érint Európában és Ázsiában. A három esetben sajna az a közös, hogy…..
Colonel Maybourne 2016.03.22 00:53:55
@Punxsutawney Mormota: UKCC nem eleg, hogy Ukrajnaban van, kisse szarra is van love. Ott nem szall le semi mar egy jo ideje.
Mindegy, FlyDubai nem szamit. Majd amikor az elso Wizz, vagy FR leesik. Majd akkor kap eszbe az europai fapados utazokozonseg. Marpedig le fog esni, ez cask ido kerdese...
Nem tudtunk elmenni a Ryanair budapesti sajtótájékoztatójára, ezért a szokásos nagy bullshit mellett talán felbukkanó többletinfókért átnyálaztuk az online sajtót. A többség benyelte a rizsát, de a debreceni járatnyitás lehetősége érdekesen hangzik. Dublin szerintünk is logikus lenne, más más…..
Hegyes Dóra Huszonhárom kilogramm. Az életed melyik szakaszát, melyik részét zsúfolod bele huszonhárom kilóba – már ha egyáltalán belefér? Mi lesz az, amiért a túlsúlyt kifizeted és mit raksz ki utolsó pillanatban a bőröndből? Mit pakolsz be elsőre és mit hagysz a „talán belefér majd”…..
Annika Bjørn Először is, tisztázzuk miért is kell „túlélni”, azt a bizonyos rettegett téli időszakot.  Kezdjük azzal, hogy a norvég időjárás kissé eltér a Magyarországon megszokottól. Nem sokban, csak mindenben.  Az évszakok tekintetében megállapíthatjuk, hogy van a sötét hideg és a világos…..
Colonel Maybourne 2015.11.13 07:28:49
@asshole71: Azert az evi 2500mm csapadekon (Vestlandet) erosen gondolkodj el. 250+ nap esik az eso. Es nem olyan eso, amihez hozzaszoktal...
Ildie Nem sokban különbözik a csomagolás egy észak-amerikai út előtt az európaihoz képest, de van pár dolog, amire nem árt, ha odafigyelünk. Íme egy rövid lista arról, amit kezdő óceánátrepülőknek érdemes végigolvasni. ..
Szabó Vivien Ha eleged van a nagyvárosok zajából, akkor Svédország igazán neked való hely. Hagyd magad mögött a tipikus úti célokat: Stockholmot, Göteborgot és Malmőt, és meglátod, úgy térsz haza, mintha kicseréltek volna. Az igazi Svédország még a helyiek szerint is vidéken kezdődik. Ahogy…..
Colonel Maybourne 2015.10.29 05:48:04
@szcsongor: gård=gaard. Ha mondjuk nincs å a billentyuzeten, vagy pl repulojegyen lattal mar ø, æ, å karaktereket, majom?
Annika Bjørn Sokan úgy gondolják, az élet könnyű külföldön, mert ott vagyonokat lehet keresni. Sokan hangoztatják, hogy Norvégia a világ egyik leggazdagabb országa, itt milliós fizetések várják az ide települő munkavállalókat. Lássuk a valóságot! Mi mindenre lesz szükségünk és mit célszerű tudni…..
Colonel Maybourne 2015.10.28 12:49:43
@jattila40: Birca szerkeszto ur a balkani. Bulgariabol irogat. Ha meg tagadod, hogy Bulgaria a Balkan resze, akkor az nem teged minosit. Hanem a magyar "oktatast".
Es egy cseppet se felj! Majd csak akkor gondolkodom el a koltozesen, ha a Magyar KOZTARSASAGBA koltozhetek...
Colonel Maybourne 2015.10.28 13:26:02
@tlantos: WAWon at Bergen elerheto. Annyira nem eszak, de ha szereted az esot... ;)
Colonel Maybourne 2015.10.29 05:40:51
@A megvalósult amerikai ólom..: Altalaban pedig igy van. Norvegia egy kicsit mas, de ha nem hianyoztal annak idejen foldrajzorarol es fel tudod idezni hogyan is nez ki Norvegia mondjuk telepulesszerkezet ugyileg, gazdasagfoldrajzilag, akkor talan rajossz nehany dologra. A tudas, tapasztalat dolog mukodik, sajat tapasztalatbol beszelek. Persze igazolt teljesitmeny es megfelelo referenciak nelkul nem megy. A referencia itt elsodleges; enelkul nem kapsz semmilyen allast. Es a referencia vagy olyan embertol / cegtol szarmazzon akit a leeindo munkaltato felelos donteshozoja ismer, vagy olyantol ami megkerdojelezhetetlen (pl. ha 10 evig voltal mondjuk a kokakola gazdasagi igazgatoja es az akkori fonokod ajanl, az rendben van, akkor is, ha szemelyesen nem ismerik egymast a leendo fonokoddel). Nincs ebben semmi rossz. En is csak olyat veszek fel, akit vagy ismerek es megbizom benne, vagy nagyon jo es ellenorzott ajanlolevele van. Anelkul felolem lehet Nobel dijas is az illeto...
Nagyon érdekes videó jött szembe az interneten, gondoltam gyorsan leírom a lényegét. Rettentő tanulságos! A Mercedes-Benz ausztrál különítménye elvégzett egy tesztet. A teszt lényege, hogy egy internetes áruházból megrendeltek néhány garnitúra replika Mercedes-AMG alumínium…..
Nincs is kellemesebb annál, amikor pár ezer forintért elreppenünk valahova, aztán a reptérről úrimód, senkihez és semmihez se alkalmazkodva olcsó bérautóval suhanunk a legzsírabb helyek felé. Az autóbérlés azonban sok buktatóval jár, rengeteg dolgot kell számításba vennie…..
Colonel Maybourne 2015.07.01 05:42:10
@Darth Revan: Azert Malta egy apro(!) kivetel, ugye... :)
Egyebkent nekem a kenyelem, meg az idomegtakaritas a legfontosabb, minden be van allitva, nem kell hitelkartyaszamokat potyogni, csak egy login es mar kesz is. Nem kell sorbanallni felvetelkor / leadaskor.