Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sir Butcher

70 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sziasztok! Immáron lehetőségetek nyílt arra, hogy előre megvegyétek a játékot! Az indiegogo.com oldalon elindítottuk a kampányunkat azok részére, akik szeretnék támogatni a projectet, illetve szeretnének esetleg extra, később nem megszerezhető jutalmakat kapni. Vásárolni,…..
Ez megint ismeretterjesztő jellegű bejegyzés lesz, szóval akit annyira nem köt le, az görgessen az aljára, van videóm is :) Elsőnek, pár szóban, mi is az az ütközésérzékelés? (Jó, tudom, a nevéből ered, de itt picit mást értünk rajta azért). Neve alapján az a kód, ami…..
Survive Developement Gravitáció 2012.03.31 22:01:22
Megint egy kis technika bla-bla következik, de hátha, valakinek még szüksége lesz erre, amit tegnap megtaláltam :) EDIT: A Boundingbox az a téglatest, aminek két pontja van eltárolva: egy maximum és minimumpont, ami közrezár egy teret, és így remekül lehet "durvább"…..
Na, így állunk mostan.     Persze a textúrák nem véglegesek, csupán hirtelen ez akadt a kezembe, és egyelőre "good-enough" elven üzemelnek...
Egy kis állapotjelentés csak: Ugyan nem olyan régen letettem a Quadtree-kről, mert egyszerűen túl sok processzoridőt raboltak el, hiába próbáltam a lehetőségekhez mérten lecsökkenteni az időt, amikor futottak. Az egyetlen megoldás az volt, hogy a quad-ok méretét eléggé nagyra…..
Újabb mérföldkőhöz érkeztünk, és én lehetek az, aki bemutatja. Aminek, bevallom, nagyon örülök. Na nem annak, hogy én mutogatok, hanem annak, hogy van mit mutogatni. :) Első és legfontosabb eredmény talán az, hogy van városunk. Erről már adtam hírt előzőleg is, azonban…..
Készülgetnek a házak szépen. Megvan az ajtó-ablak-rés generálás, készen vannak a falak, van padló, mennyezet, és van tető is az egyelőre nem létező emberek feje fölött. Kép lapozás után! A házak egyszerűségéért (5 db fal) engem tessék szidni. Egyelőre csak placeholderek…..
Arany Jánostól előre is elnézést :) "„Fegyver csörög, haló hörög, A Hold tengerbe száll, Vérszagra gyűl az éji vad"... Képek lapozás után! Ja, igen: a Hold mozog is, nem csak van :) ..
Sziasztok! Eléggé sok idő eltelt, mióta utoljára hírt adtam magamról (bár ha valaki figyelte a .plan fájlomat, akkor lehetett látni, hogy lassan-lassan fogynak a készítendő feladatok). Szóval, eljött az ideje, hogy adjak egy kis átfogó képet arról, hogy mit is csináltunk, és,…..
Rüüdje rutinosan egy nappal korábban rendelte meg a kuponos pizzáját, mert azon belül 12 óra lett volna a szállítás. Így sem járt sokkal jobban:A kuponvilág.hu-tól vettem kupont, ami az Alforno étterembe volt érvényes egy 70 cm-es pizzára. Az első próbálkozás úgy volt, hogy…..
Nem, nem kérem tőled, hogy szerezz bármilyen képesítést, hogy meg akard érteni a Boole-algebra vagy a különféle számrendszerek, szerverek, hálózatok, a Cisco, Sun meg hasonló finomságok rejtelmeit - egyszerűen azt szeretném, ha végre megtanulnál ezzel a rohadt masinával…..
Na, ilyen sem volt, de talán még lesz. Annyira megtetszett, hogy ki kell raknom :D Lehet vigyázni, mert Termimaci bosszúra éhezik :P Meg némi mézre, persze :) Egyébként melléktermék lett a mesh kijelölésben. :)..
Sziasztok, Egy újabb problémán kezdtem el dolgozni, (nem, nem unatkoztam, kivételesen) mégpedig azon, hogy életet leheljek a világba. Na nem a valódiba, hanem a Survive! virtuálisába :) A probléma: Eléggé tekintélyes, ugyanis sajnálatos módon az OBJ fájlok nem képesek animációt…..
Sir Butcher 2011.11.30 18:54:51
Úgy éreztem, eléggé jól megindokoltam a döntésemet, de akkor talán mégsem :)

Elsősorban azért is szeretnék egyedi megoldás alkalmazni, mivel szerintem a célnak jelenleg jobban meg fog felelni. Ez nem kőbevésett, de egy próbálást mindenképpen megér. Ezt hivatott jelezni a (vélt) szócska a címben :) Ha működik, akkor sikerül csökkenteni a szükséges helyigény, és optimálisabban megoldható a megjelenítés is, hiszen csak egy, nem túl nagy, anim fájl szükséges majd a mozgatáshoz, amit rá tudok húzni egy nagyobb modellcsoportra. Míg a modellezők álltal készített megoldásra ez a feltétel nem igaz. Persze, más grafmotor más megoldást használ, és nem is tervezem kijelenteni, hogy én jobbat csinálok (nem is volna igaz) de jelenlegi véleményem az, hogy ez az adott problémára jobb megoldás.

Mikor kész lett az OBJ importer, és elkezdtem utánaolvasni az animációknak, akkor eléggé gyorsan észrevettem, hogy bizony az OBJ erre abszolút nem jó. Rá is állítottam a modellezőinket a problémára, és kaptam is megoldást, majd példát is bőven, tesztnek, kismillió fájltípussal. Ezek egyrészét nem tudta az XNA alapból feldolgozni, más részét se ő, se én. Az FBX remek formátum, de Steve által használt modellező abszolút kezelhetetlen formát ad ki belőle, amit manuálisan nem tudok feldolgozni, az XNA content importere pedig eldobja az adatok nagyrészét. A Blender jó FBX-et ad ki, de a textúrát az XNA szintén eldobja, valamiért (Erről volt is egy szép hosszú post, a problémát mondjuk azóta sem értem. Manuálisan hozzá tudtam rendelni a textúrát, de ezt a megoldást szeretném elkerülni egyelőre.)

Illetve, az OBJ mellett szól még az is, hogy eléggé független formátum, és minden modellezőprogram alapból kezelni képes. Én meg tervezem a késsőbbiekben elrugaszkodni a kötöttségektől, amennyire lehet. Vagy sikerül, vagy nem.

Illetve, még egy rendkívül fontos érv szól amelett, hogy miért is akarom szivatni magam, fölöslegesen, vagy sem: ez a project egyrészt mint játék fontos nekem, másrészt mint terep, ahol tanulhatok. Persze nem leckének tekintek rá, de valahol, valamiben fejlődni kell. És ez életem eddigi legösszetettebb, legfontosabb projectje, amin, véleményem szerint, nagyon sokat fejlődtem, így nem is szeretném a tanulást abbahagyni :) Így ezért is szeretném megcsinálni, hogy lássam, hogyan is működik, illetve: képes vagyok-e rá.

Meg azért azt is hozzátenném, hogy oké, ezt nem csinálom meg: de akkor hátratehetem a kezem, és nézhetek ki a fejemből. A grafmotor azzal, amit kezelnie kell (amin tesztelni tudok) készen áll, működik, intézi a dolgait. A hétvégén megoldom az utolsó, (eddig) ismert bugot, a tükrözödés gondja (az ég nem a valódi táj fölött van, így a kamera viewmatrix-ja sem stimm, de ez csupán egy koordináta átírás, ezért sem foglalkoztam vele mostanáig). Ezenkívül végeztem, és amíg nincs tesztanyagom, amivel értelmesen tudok dolgozni (az általam koordináta-rendszerben kiszámolt, aranyosnak aranyos, de nem használható házikót nem tudom ideszámítani) addig én csak lógatom a lábamat.

Akkor már értelmesre szeretném fordítani az időt. :)
Siker. Ezzel a szóval foglalhatnám össze a ténykedésemet. Sikerült végre kiszednem a falakat, és megállapítani, hogy adott fal melyik szobához is tartozik. Ennek előfeltétele, hogy tudja azt, hogy az alaprajz alapján melyik vonalak tartoznak hozzá. Alkottam egy algoritmust, ami…..
Mivel éppen aktuálisan sok dolgom nem volt, úgyhogy úgy döntöttem, Skyrim helyett hasznosabb dologra fordítom az időt, és felkészítem a city struktúráját, és rajzoló részét Sziduriban arra, hogy szépet is tudjon alkotni. Talán még emlékeztek, kedves olvasók, az első házra.…..
Mint ígértem, az utolsó modelimporter update. Mivelhogy elkészült, és tényleg, és működik is :D Immáron sikerül használni a fényeffektek nagy részét is, így lehetőség nyílik textúra nélküli modell behívására. A bump map, és a parallax mapping még nincs készen, de az a…..
Ígérem, ez az utolsó utolsó előtti modelimporteres bejegyzés :) Tehát, ezúton hirdetem, hogy elkészült a modelimporter, működik is (végre, mert közelgett  a pillanat, amikor kinyomtatom, és az egészet kivágom az ablakon.) Sikerül megvalósítani a bufferelést is, így jóval…..
Na, még nem áttörés, de végre látható haladás, és gondoltam, eme örömömet megosztom a világgal :)Képet kivételesen nem küldök, de könnyű elképzelni: egy fehér négyzet, amit ha forgatok, látható, hogy voltaképpen fehér kocka. Hu, semmi nagy dolog, ügye?De kivételesen eme…..