Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Palásthy György

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Takácsy Dorka Talán nem túlzás, ha azt mondom, az orosz közlekedésről még az is hallott, aki nem akart. Mindenesetre a keresőben az "orosz", a"vezető" és "forgalom" szavak bármilyen kombinációjával korlátlan számú rendkívül látványos karambol, baleset, akciófilmbe illő  és csattanás,…..
Palásthy György 2016.05.27 13:58:43
Az iránytaxi fényképe jellegzetesen ukrán, vagyis kijevi! Utaztam is rajta, tényleg ilyen. És például itt megtekinthető: scarch.kiev.ua/?p=133528
Kéretik a pontosság, ha manapság idehaza ez már nem is elvárás.

Moszkvában elég régen kicserélték az ósdi járműveket korszerűekre. Például ha beütjük a "moszkvai iránytraxi" keresőkifejezést (московская маршрутка) a yandex.ru keresőbe, megnézhetjük a fényképeket.

Moszkvában az iránytaxiknak már évek óta tilos megállniuk bárhol másutt, mint a kijelölt autóbuszmegállókban. A cikkbéli leírás a mai Kijevre, illetve a kb. 10 évvel ezelőtti Moszkvára érvényes.

Több éven keresztül autóztam Moszkvában, ahol dolgoztam. Ma is szívesebben autózom ott, mint Budapesten. Egyszerűbb és udvariasabb.

A gyalogosokat pedig - Budapesttel ellentétben - 85%-ban azonnal átengedik az autósok. 6-8 évvel ezelőtt mind Kijevben, mind Moszkvában horribilis bírságokat vezettek be gyalogosok át nem engedése esetére, és a rendőrök rá is szálltak ezekre. Azóta könnyebb szívvel engedném a gyermekemet Moszkvában gyalog menni az iskolába, mint Budapesten.

A buszokon, villamosokon, trolikon forgóvillás beléptetőrendszerek vannak az első ajtóknál. Helyet nem sokat foglalnak, de igen hatékonyan kiszűrik a jegy nélkül utazni szándékozókat. Nem ártana nálunk sem.

Ettől az évtől kezdve az összes elavult járművet, pl. a "kereskedelmi buszokat" vadonatújakra cserélik, és bevezetik az állami járműveken használt egységes buszjegyeket, bérleteket, szociális kedveyményeket. Ezek a buszok sem álltak meg, ahol akartak, ezt nagyon szigorúan betartatták. A legtöbb úton, ahol a szélesség megengedi, ugyanúgy vannak kijelölt buszsávok, mint nálunk. És ugyanúgy kamerák figyelik a rájuk hajtó autókat, amelyeknek tulajdonosai ugyanúgy elkerülhetetlenül megkapják postán a bírságot.

Egyszóval a poénos cikk egy 10-15 évvel ezelőtti állapotot tükröz.
Az utóbbi időben sok szó esik a balti államok félelmeiről Oroszországot illetően, azonban vannak más területek is, amelyek az orosz medve karmai közé kerülhetnek. Észtország, Lettország vagy Litvánia mellett olyan „egzotikus” területekre is kiterjedhet Oroszország figyelme,…..
Palásthy György 2015.05.01 14:24:33
Néhány apróság:
1) Már az előző Janukovics-kormány is, de különösen a jelenlegi ukrán kormány a moldáv kormánnyal egyetértésben szigorúan lezárta az Ukrajna és a Dnyesztermenti Köztársaság közötti határt (a moldáv határ már korábban lezárásra került), ezzel felszámolva a dnyesztermentiek fő bevételi forrását, a "bevásárló-turizmust" ("челночная торговля"), és lehetetlenné téve az esetleges hivatalos exportot és importot. Ez a kényszerhelyzet - sajnos - semmiképpen sem sietteti a transznisztriai konfliktus rendezését.
2) Putyin mindig is elismerte, hogy a gazdasági szankciók jelentős veszteséget okoznak Oroszországnak (legutóbb, ha jól emlékszem 160 Mrd USD-t mondott), de hangsúlyozta, hogy egyrészt az EU-nak, valamint a többi, ahhoz csatlakozó országnak is, másrészt pedig hogy a szankciókkal sikerült elindítani a hazai termelés fejlesztését.
3) Mindig is szkeptikusan viszonyultam azokhoz a félelmekhez, hogy a Balti országok Oroszország érdekszférájába tartoznak. A II. Világháborúban azok megszállása logikus volt, hisz elvágta a német hadsereg bekerítési útvonalát (legalábbis délről). Jelenleg azonban látjuk, hogy geopolitikailag semmi szüksége sincs azokra - gazdasági nyomásával jobban kézbentartja azokat (lásd például Litvániát, ahonnak az oroszok hazai kikötőkbe irányították át a kőolajátfejtést, ami azonnal megmutatkozott a litvánok GDP-jében).
4) Összességében nagyon érdekesnek látom a cikket. Egyetértek a szerzővel abban, hogy se Budzsák, se Transznisztria megszállása nincs napirenden, ezek a kérdések Ukrajna esetleges területi újrafelosztása esetén kerülhetnének újra elő.