Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nerock1234

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha nem is vadiúj útvonalakról, de újraindításokról ezen a héten is beszámolhatunk: az egyik friss visszatérő minket momentán teljesen hidegen hagy, a másiknak viszont kifejezetten örülünk, alig várjuk, hogy foglalhassuk a kis finn tóparti vityillónkat olcsóért.  Bukarestnél csúfabb nagyvárosban…..
Van egy nagyon sikeres autóbérlős cég Európában, Goldcar a neve. Az elmúlt években akárhányszor utaztunk olyan területre, ahol ez a vállalkozás jelen volt, mindig a legolcsóbbnak jött ki az ár-összehasonlításban. Többször béreltünk náluk, de a számla valahogy mindig sokkal…..
nerock1234 2015.12.21 09:33:20
@AirFrance KLM: A zarolashoz a zarolando osszegnek elerhetonek kell lennie a szamladon. Autoberleshez alap, hogy legyen minimum 1000 euro szabadon felhasznalhato hitelkereted, sot, mivel a kartyakkal kulfoldon viszonylag gyakran akadhat gond, legjobb ha van tobb kartyad is amin elerheto ennyi.

Ellenben tuti nem tokolnek helyi cegekkel, ha beleszamolod a macerat h betaxizz a varosba, ott koslass felkutatni a telephelyet, ugyanoda visszavidd majd visszataxizz a repterre akkor semmivel se olcsobb. Sokkal egyszerubb a megfelelo hitelkeretet elintezni az onreszt pedig sajat (nem az autokolcsonzonel kotott) kiegeszito biztositassal fedezni. Ez utobbihoz en is kivancsi vagyok, hogy a magyar piacon van-e olyan hitelkartya ami ezt tartalmazza??

PS: nagy nemzetkozi cegeknel se altalanosits a marka alapjan a zarolas osszegerol, ez orszagonkent sot varosonkent is valtozhat, a halozat egy resze mindegyiknel franchisee. Okolszabalynak az 1000 euro szinte tuti eleg lesz (ha csak nem premium mercit berelsz, arra konnyen lehet a duplaja is)
nerock1234 2015.12.22 11:12:29
Gyulnek a felreertesek, egy kis tiszta viz a poharba :)

Az USA-ban mashogy mukodik a piac, mint Europaban.. A legtobb US hitelkartya fedezi a nullas onreszt.. Emiatt az europai autokolcsonzok is megkulonboztetik az europai es US ugyfeleket, utobbiaknak nem kotelezo az autokolcsonzotol biztositast igenybe venni ellenben igazolniuk kell a fedezetet az esetleges karesemenyre.

Europaiaknak ellenben az alapbiztositas igenybevetele kotelezo, ezt nem lehet megkerulni, enelkul egyszeruen nem adjak oda az autot. Az alapbiztositas melle jelentos onresz tarsul, jellemzoen 800-1000 euro koruli. Kar eseten ezert az osszegert felelos vagy, ezert az autokolcsonzok biztositekot varnak toled, hogy valoban ki is tudnad fizetni. Kolcsonzoje valogatja, hogy milyen formaban, nyilvan a hitelkepessegedet kell tesztelniuk, ergo ha csak bejossz az utcarol es semmit nem tudnak rolad, jo esellyel a teljes kaucio osszeget blokkolni szeretnek a kartyadon, mert az a biztos. Ha mar bereltel toluk, feliratkoztal torzsvasarlonak stb., akkor mar tanultak rolad valamit, megbizhatobb vagy, ergo lehet, hogy alacsonyabb osszeg blokkolasa is kielegito.. Nagyjabol ennyi a sztori az autokolcsonzo szemszogebol..

Fent tobben irtak olyan tapasztalatot, hogy a kiegeszito biztositas nelkul nem adtak oda nekik az autot. Ez egyertelmuen csusztatas/felreertes, azert nem adtak oda az autot nelkule mert a megfelelo kauciot nem tudtak lerakni. Ertsd nem volt meg az 1000 euro fedezet a hitelkartyan. Ilyenkor nincs mas valasztasod, mint a kiegeszito biztositast megvenni mivel az 0 onreszt biztosit x osszegert. (ahol x valoban konnyen lehet magasabb a berles osszegenel is, ez egy res a pajzson amit az autokolcsonzok kihasznalnak, lehet vitatkozni, hogy mennyire tisztesseges de ez sajnos abszolut iparagi gyakorlat..)

Roviden a lehuzasokrol is. A fapados analogiat kovetve, az autokolcsonzoknel az alapar az a csupasz jegynek felel meg, abbol gyakorlatilag profitot nem termelnek. A profit az extrakbol: kiegeszito-biztositas, wifi, gyerekules ilyenek.. Az ugynokok is ezekbol kapnak jutalekot, ergo megprobaljak radsozni.. Vannak tisztessegesebbek es kevesbe azok, ahogy mindenhol a vilagban.. Mindenesetre ha tisztaban vagy a jogaiddal es kotelezettsegeiddel sokkal jobb eselyed van ra, hogy nem tudnak atverni..

Meg egy rovid a kicsik-nagyok kerdesrol.. A nagyok azert nagyon szamitanak ra, hogy visszatersz majd hozzajuk a globalis halozatban barhol, ezert ott nagyon figyelnek az ugynokeikre es a tisztesseges banasmodra. Naluk a kivetel sokkal inkabb a franchisee-halozatukban rejlik amelyre nincs akkora befolyasuk, Kanari-szigetek pl szinte mindenegyiknel franchisee, gyakoribbak lehetnek a kilengesek.. Ellenben egy kis helyi ceg szemszogebol nezve szerinted mennyi az eselyre, hogy visszatero vasarlo leszel? Hat pont annyira erdekeltek abban, hogy kirivoan jol kezeljenek..

Sajnos a tortenetbe jellemzoen belejatszanak a nyelvi nehezsegek is persze..
Nahát, néha a napnál világosabb átverésnek van következménye? Örömmel vettük a hírt, hogy a Gazdasági Versenyhivatal 50 millára vágta meg a Ryanair azért a devizakonverziós gyakorlatáért, amit mi is már többször kifogásoltunk. Az indoklásból speciel egy mezei halandó…..
nerock1234 2015.12.16 23:09:16
Ez a piac egyertelmuen oriasi utemben novekszik Europaban, a Ryanair messze nem az egyetlen aki felvette a palettajaba, max. a magyar piacon kevesbe terjedt el egyenlore igy a Ryanair jobban feltunik. A Ryanair gyakorlataban szerintem nem az volt a felhaborito, hogy beprobalkozott a szolgaltatassal, hanem ahogyan alcazta. Jellemzoen a legtobb ceg a kezdetektol fogva egyenrangukent tuntette fel a ket opciot - mas kerdes, hogy a legtobben elsore meg ugy sem ertik mirol is van szo.. De legalabb egy ido utan talan mar feltunik az elsore irrelevansnak/erdektelennek/ertelmetlennek tuno a kerdes es elkezdunk gondolkozni, hogy mirol is van szo.. Egyebkent egyaltalan nem 100%, hogy ordogtol valo es minden esetben rosszabbul jarnank vele. Pl. Angliaban a hitelkartyak 99%-anal 3% koverzios jutalek van ervenyben, a beteti kartyaknal viszont sokszor kozel 5% (az alap bankcsomagok torvenyileg ingyenesek, gondolom ez az egyik kiskapu ahol behozhatnak valamit a kieso profitbol). A Ryanair mindig is a legpofatlanabb volt ezen a teren, utolso emlekeim szerint 6-7% koruli konverzios jutalekot is elkonyvelt de masok tipikusan a 3% korul szintet lovik be, ami az angol hitelkartyakhoz kepest abszolut versenykepes, a beteti kartyakhoz kepest pedig kifejezetten elonyos is lehet. Tegnap pl. a francia amazonrol rendeltem valamit es 3.5%-os konverzios jutalekot ajanlottak, ami az 5%-os beteti kartyahoz kepest kedvezo lett volna (mas kerdes, hogy nekem van eurokartyam amivel nekem nulla, de sokaknak nyilvan nincs..)
nerock1234 2015.12.17 09:21:46
@M. Péter: helyesbites, a debit-kartyamra fix tranzakcios dij vonatkozik a szazalekos jutalek melle, vagyis kisebb erteku tranzakciokra magasabb a dij szazalekban kifejezve. 30£ nalam nagyjabol egy atlagos repjegyarnak megfelel, erre 2.75%+1.25£ vonatkozna a Santander-nel, ami kozel 7%-nak felel meg. Ime az angol beteti es hitelkartyak osszehasonlitasa, nagyon erdekelne, hogy van-e hasonlo magyar osszehasonlitas, de nekem a google csak 3 evvel ezelotti osszehasonlitast dobott ki, az sem volt teljeskoru.

www.moneysavingexpert.com/travel/overseas-card-charges
Újabb fasza célállomásokra juthatnak el fillérekért a magyar utasok, Lengyelországba fapados busszal, Macedóniába repülővel. A Polskibus naponta kétszer és már egy ezresért elvisz Krakkóba, ha a borzasztó weblapjuk nem rettent el a foglalástól. A Baltikumra fókuszáló, de két…..
Megszokott, hogy januárra leesnek a fapados jegyárak, most viszont a tavalyinál mintha több elképesztően olcsó ajánlatot látnánk. Hihetetlen, de 10 ezer forint alatti retúrjegyek tűntek fel olyan messzi déli célállomásokra is, mint Málta, vagy Ciprus. Íme, hova mehet melegedni…..
Lassan két héttel az orosz gép lezuhanása után úgy döntött a Wizz Air, hogy felfüggeszti hurghadai járatát. Még szombaton és talán jövő szombaton is lesz járat, amire ugyan foglalni már nem lehet, de hazahozza a kint levő turistákat, utána viszont vége. Nem árulják el, hogy…..
nerock1234 2015.11.20 17:50:08
@Repülős Rozi: mivel nincs pontosan definialva a kisbetusben sztem ez csak a joindulatukon mulik, gondolom arkategoria/foglaltsag alapjan merlegelnek nagyjabol..
Áll a bál Egyiptomban. Még nem lehet tudni, hogy valóban terrortámadás miatt zuhant-e le múlt hétvégén egy orosz utasszállító, de az valószínű, hogy az egyiptomi turizmusnak az utasok kimenekítésével és a légiforgalom leállításával a brit és az orosz kormány is bevitt egy…..
nerock1234 2015.11.19 14:51:00
@Greg36: kozben arrol jott ki pleytka h jordaniaba indulna jarat, Aqaba-ba, ami gyakorlatilag legvonalban kb 30 kilometerre lehet HUrghada-tol.. nem lennek meglepve ha a hurghadai jarat potlasa lenne.. jordania ugyan picivel talan dragabb mint egyiptom de ott is van boven annyi latnivalo .. na es persze Eliat (izrael) is 10km bar a hataratkeles beletelhet nemi idobe..
nerock1234 2015.11.19 16:31:42
@Basilisk Captain: oopsy.. yep bocsi ezt elegge felreneztem asszem Tabat nezhettem tegnap.. Eliat-val csak az a para h csak marciusig van fent, en meg husvet utan mennek, kerdes ryan megtartja-e, ha wizz benyomul aqababa talan ryannak is ad egy kis motivaciot h megtartsa eliat-ot konkurencianak..
A költségérzékeny utas gyakran érzi úgy, hogy valaminek az árazásával kimondottan a lehúzására törnek, vagy az életét kívánják megnehezíteni. Ez sajnos teljesen ellentétes az ultra fillérbaszó fapados turista életfelfogásával, aki megpróbál tenni ellene ideológiai…..
nerock1234 2015.07.20 21:49:49
@Repülős Rozi: szandekosan tulzok, tisztaban kellene ugyanis legyetek az ujsagiras tarsadalmi felelossegevel. amiket fent javallotok annak a nagy resze a csalas es lopas kategoriaba esik akarmilyen csekely merteku is, ha a tarsadalom minden tagja a tanacsaitok szerint repulne a rendszer megdolne. ha egy 200 fos geprol csak 20-an megfogadjak a tanacsaidat, es mondjuk csak minden masodiknal talalnak egy felliteres kolat a hatizsakban az atvilagitasnal az 10*~2perc motozgatas = 20 perc szandekos kesleltetes - mindez azert h viz helyett kolat ihasson "ingyert". megeri? aki csak simlizessel tud utazni az ne utazzon, utazzon kevesebbet de azt tisztesseggel.
Lesz hamarosan olcsójáratkereső, új rucit kaptak a Wizz utaskísérői is, s még több más újdonság is kapcsolódik a márka arculatfrissítéséhez. Ünnepi alkalmakkor a Wizz-gépeken is ingyen van a táp, nem is akármilyen. A poszt végén lehet szavazni, hogy kinek mennyit érne megy…..
Utasok tízezreit veti szét az ideg ezekben a napokban, mivel nagyjából a múlt csütörtök óta nem működik normálisan a Wizz Air weblapja. Foglalni most már lehet, de a fizetés végén visszaigazolás helyett hibaüzenet vár. Pdf beszállókártyát se lehet per pillanat nyomtatni, de az…..
nerock1234 2015.04.28 22:00:35
Irhatnatok egy cikket az Air Passenger Duty eltorleserol, valszeg egy csomo magyar is erintett. Majus 1 utan eltorlik a 2-12 kozotti gyerekek utan fizetendo APD nevu illeteket, ami a gyarkolatban azt jelenti h egy korabban foglalt London-Budapest gyerekjegybol 13£ (~5500HUF) visszajar. A trukk benne, hogy nem mindenki adja vissza automatikusan, van akinel kulon kell igenyelni.

A British Airways mar regen bevezette a valtoztatast a foglalasi rendszereben, ok mar egy jo ideje nem szamoljak fel ezt az adot a 5/1 utani jaratokra, akinek megis felszamoltak annak automatikusan visszateritik a foglalasnal hasznalt kartyara de csak az utazas utan.

Norwegian szinten mar nagyon regen bevezette a valtozast, naluk elvileg csak az erintett aki tavaly dec 5-10 kozott foglalt iden majus 1 utanra, ok egy urlapon keresztul igenyelhetik vissza.

Az Easyjet es a Ryanair szinten betaplalta mar a valtozast a rendszerukbe de nemikepp kesobb, naluk tobben erintettek lehetnek es szinten egy urlapot kell kitolteni a visszaigenyleshez.

A hab a tortan a Wizz Air, ok azok akiknel valoban tomegek lehetnek erintettek, ugy tunik a vegsokig kihasznaljak a hatosagok altal szabott hataridot (es szivatjak a csaladosokat), naluk meg a mai napon is felszamolja a rendszer az adot. Visszaigenyelni elvileg a normal panaszos urlapon keresztul lehet. En ma nyujtottam be egyet majus 2-i jegyre, majd irok ha kapok valaszt. Elvileg igazolast is kernek a gyerek eletkorarol ami nem tudom a gyakorlatban mit jelent, talan utlevel masolatot vagy tudomisen, de az online nyomtatvanythoz nem lehet csatolmanyt fuzni.

Szo ami szo az angol media javaban cikkez arrol, hogy mekkora kaosz van a rendelkezes korul leven minden legitarsasag mashogy viszonyul hozza, es valszeg nagyon sokan nem fognak elni a visszaigenylessel - sokan valszeg nem is tudjak. Az angol legitarsasagok azert jellemzoen felraktak nemi tajekoztatast a honlapjukra de en nulla infot talaltam, van naluk foglalasom majus 2-re ami erintett de arrol se irtak egy mukkot se.

Ez a cikk eleg joll oszegzi a dolgot:
www.moneyexpert.com/news/air-passenger-duty-refunds-are-administrative-nightmare/800583335
nerock1234 2015.04.28 22:02:01
@nerock1234: yah csak a lenyeget hagytam ki, a valtozas csak a UK-bol indulo utasokat erinti..