Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vajk a Vitéz Várjobbágy

0 bejegyzést írt és 862 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
        Tamás Gáspár Miklós írt egy érdekes cikket az ÉS-be (harminc egész másodpercig kell hallgatni egy szöveget Závada vagy Bodor Ádám egy kötetéről, aki erre nincs felkészülve, ne is kattintson).       Szilvay Gergely, aki a poszt egyetlen mondatában fog szerepelni, úgy érezte, hogy ő viszont…..
Az emberi test viszonylag jól működik, vannak azonban részei, amelyeket tökéletesíteni lehetne. Elvégre fajtánk még fiatal, csak 2,4 millió éves, míg pl. a medúzák 500 millió, a krokodilok 250 millió évre tekinthetnek vissza és még sorolhatnánk. A hosszú természetes kiválasztódási folyamat alatt…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2020.05.11 19:57:15
@Örömhernyó: ez nem hinném, hogy egészen így működne a modern világban. Inkább aki megengedheti magának, az intelligensebb gyereket gyárt, aki pedig szegény az nevelgetheti a relatíve butábbat. És majd még erre települ rá minden más, mint jobb oktatás, jobb kapcsolatok. Nem is beszélve olyasmiről, mint jobb technológiához való hozzáférés, ami a designer gyerekekkel szépen összejátszhat, ha majd lesznek mindenféle bio-digitális interfészek.

A vezető főmérnök legyártatja magának a jobban huzalozott agyú, depresszióra kevésbé hajlamos gyereket, telenyomja mindenféle kütyüvel és kiskora óta a legjobb oktatást kapja, arra nevelik, hogy a legfejlettebb technológiát jól használja. Csecsemőkora óta az agyába van kapcsolva a teljes internet és az összes drága előfizetéses elérésű feldolgozott anyag, ő pedig pár perc alatt gyorsan kitanulja a legjobb fogásokat, hogy hogyan kell valamit csinálni.

Mindeközben a szegény gyerek magolhat értelmetlen idejétmúlt dolgokat minimálbéres tanárokkal, akiket semmi nem érdekel, csak azért vannak ott, mert máshova nem kellettek.

Nyílik az olló. Amíg mindenki véletlenszerűen okos, ügyes, szorgalmas addig van értelme emberi egyenlőségről beszélni, de amikor az emberek át tudják magukat építeni, programozni, akkor meddig fog kitartani az emberi egyenlőség és moralitás és jogrendszer ami arra épül?

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: ha valaki retardált vagy nymorék gyereket akar csinálni, csináljon, csak aztán ne másokkal akarja felneveltetni. Tegye tönkre a maga és esetleg a gyereke életét.
Blogosz Ez meg mi, már megint? 2020.05.04 07:15:00
Akár aranyos is lehetne – főleg az első képen lévő kis cukkereket elnézve –, meg jófejség is. De gyakorlott romániai lakosként nem ez az első, ami eszembe jut, amikor meglátom hirtelen ezeket a magyarázat nélküli hirdetéseket az utcán. Hanem az, hogy vajon mi ez az egész...
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2020.05.05 00:59:28
Mondjuk a koronavírus glóriaként kicsit furán hat. A glória az valami pozitív dolog volt, a koronavírus pedig a legyőzendő csapás. Távol álljon tőlem, hogy ne feltételezzek rosszindulatot és akadékoskodást, de őszíntén szólva nekem is elsőre karikatúraként hatott, nem a hála jutott róla eszembe, hogy ez milyen jól eshet az orvosnak. A művésznek problémái vannak az üzenete kommunikálásával.

Amúgy pedig ez az egész köszönetkampány egy szánalmas mellékcselekvés. Az orvosoknak nem meztelen képeket, redditposztokat kell küldözgetni meg óriásplakátokat kirakni, hanem megbecsültebb szakmává kellene tenni, ami pedig nem is csak az ezerszer elátkozott politikusokon múlik, hanem a mindennapi átlagember sara újfent, aki mindenre költ, csak az egészségügyre nem. Ágazat szinten ömlik a pénz minden értéktelen hitványságra amik semmivel nem visznek előrébb, bárki felsorolja, hogy kik nyerték az oscar díjat, vagy ezt meg azt a világbajnokságot, de sokkal kevesebben tudnák a nevét, nem a munkásságát szakmai szinten leírni, de legalább a nevét az orvosi Nobel-díj nyerteseinek, ami pedig a legsemmitmondóbb dolog lenne, de legalább minimális érdeklődést mutatna.

Az igazi probléma az, hogy túlságosan frivol lett mára a társadalom, túlságosan elengedték sokan a gyeplőt. Az emberek, értsd a felelős választók jelentős részét még popsci szinten sem foglalkoztatja a tudomány. Nem érzik, hogy egy kórház lényegesen fontosabb, mint egy stadion, mint egy színház, mint egy film. Nem érzik, hogy milyen súlyos probléma, hogy egy sztárfocista, egy színész, vagy akár bármilyen szórakoztató hatalmas pénzeket keres, míg egy vezető kutatóorvos lehet, hogy szépen megél, de közel sincs meg az a nevetségesen magas keresete, és ezzel az a társadalmi rangja. Aki szakmai területre megy, az legfeljebb szakmai ambícióból teszi, más területen sokkal nagyobb "karriert" tudna befutni. Ennek pedig nagyon rossz vége lehet.
Sokan sokfélét írtak és mondtak már a kormány eddigi tevékenységéről a koronaválsággal kapcsolatban. Ideje összeszedni a meghozott intézkedéseket, és mérlegre tenni a döntéshozók eddigi teljesítményét. Szerintünk szabad kritizálni a kormányt koronaválság idején, de ugyanúgy fontos, hogy a pozitív és…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2020.03.31 05:12:13
@math0: "A tisztifőorvos azt ajánlotta, hogy ne viseljen maszkot, aki nem beteg:
Ez súlyos hiba volt. Teljesen közismert, hogy a betegek egy jelentős része tünetmentes, azaz, sokan nem tudják, hogy betegek. Ettől még fertőznek, és mindenféle maszk elsősorban a fertőzést akadályozza."
Ez azért így ebben a formában nem igaz. Normál kilégzésnél, belégzésnél nem bizonyított és nagyon valószínűtlen, hogy fertőzőképes vírusokat adna át bárki.
Ha valaki
1. gyanítja, hogy COVID-19-el fertőzött
2. gyanítja, hogy COVID-19-el fertőzött emberekkel találkozhat (kénytelen most is emberekkel együtt dolgozni, például kórházban dolgozik, bolti eladó... stb.)
3. ha nem is gondolja, hogy koronavírussal fertőzött, de megfázott, allergiás, egyszerűen olyan alkat, hogy köhög, tüsszög

Akkor kell maszkot felvennie. Mivel kibocsátott cseppekben képes lehet a vírus túlélni és fertőzni. Ha valaki mindenkitől távolságot tartva kutyát sétáltat, akkor jobb, ha ezért nem vásárolja fel mások elől a maszkokat, különösen, mivel hiánycikk. A tiszti főorvosnak abban igaza van, hogy racionalizálni kell, hogy kinek fontos, hogy legyen maszkja, mondjuk itt elsősorban a kormány felelőssége, hogy az egészségögyi dolgozóknak minden meglegyen.

www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/when-and-how-to-use-masks

Itt van a WHO ajánlás, érdemes elolvasni.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2020.03.31 05:21:25
@math0: "Emlékezetes, hogy Orbán kijelentette, hogy nem zárjuk be az iskolákat, majd aznap este megváltoztatta a döntést. A Fideszesek azzal szoktak védekezni, hogy lám, Orbánnak rugalmas a véleménye, csakhogy egy miniszterelnök nem engedheti meg magának azt, hogy reggel téves a véleménye, és ez már estére ki is derül."
Ez pedig nettó faszság, már ne haragudj. Ami számít, az az, hogy milyen döntést hoznak meg és milyen gyorsan. Az igaz, hogy ez a döntésváltoztatás két jelentős negatívumot vet fel, egyik az elvesztegetett nap, a másik pedig a bizonytalanság érzete, de pontosan egy olyan vezetés a jó, ami ha rossz döntést hoz képes minél hamarabb változtatni és javítani.
Az egy teljesen jogos kritika, hogy miért halogatta Orbán az iskolabezárást, de nem értem miért kell kiemelni, hogy megváltoztatta a döntését, mintha ez negatív dolog lett volna. Nem, ez masszívan pozitív, bárcsak sok minden másban is változna. Bárcsak ez a válság felébresztené bennük a felelősséget például az egészségügy helyzetével kapcsolatban. Egy demokráciának nem erős vezérre van szüksége, hanem felelősségteljes, józan civil társadalomra és egy olyan politikai klientúrára, ami hatékonyan és hűen végrehajtja a "nép" akaratát. Ebben pedig a "Vezér" személye és presztízse miatti aggódás nem fér bele. Én nem gondolom Orbánt tévedhetetlennek, vagy akárcsak különösen bölcsnek, így semmilyen szinten nem várom el tőle, hogy kitartson az elgondolásai mellett, azt várom el tőle, mint az ország vezető politikusától, hogy hallgasson a szakmai érvekre és kövesse a szakemberek ajánlásait.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2020.03.31 05:32:39
@Attilajukkaja: Így van, határozottabban kellett volna nekiállni, és azonnal lépni. Szerintem ahogy valaki itt írta a közepes osztályzat jól lefedi a dolgot. Nem csináltunk nagyon nagy marhaságot, mint BoJo-ék a herd immunity-vel, de olyan forradalmian okosak vagy gyorsak se voltunk. A szokásos így-úgy langyosvíz. Pedig Orbán pont, mint a gumicsizmás mémdiktátor igazán keményen nekiveselkedhetett volna a dolognak.
Grönlandot a 10.század végén gyarmatosították a vikingek. Kb. 500 év múlva hirtelen eltűntek. Ugyanakkor a sziget északibb területén élő inuitok fenn maradtak. A vikingek eltűnésében több körülmény együtthatása játszott szerepet: a társadalmi rendszerük működése, a környezet és a klímaváltozás.…..
Kövér László nemrég kijelentette, hogy csakis az isten-, haza- és emberszeretet teszi emberré az embereket, s egy másik alkalommal pedig azt nyilatkozta, hogy a magyarságnak meg kell védenie önmagát az istentelenekkel, hazaárulókkal és nemzettagadókkal szemben. A hivatkozott szövegek az alábbiakban:…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.12.08 11:31:52
@felucca02: "Aki keletről elindul nyugat felé, az nem azért indul el, mert az iszlámot akarja terjeszteni, hanem azért, mert éhes, vagy szétlőtték a házát/országát."
És ebben a rendszerben nem az az ember a sikeres, aki békében, csendben, kényelemben éldegél, hanem aki felelőtlenül szarja ki magából a gyerekeket, aki másokat terrorizál, aki rombol, pusztít, majd amikor maga körül mindent lerombolt, akkor mások nyakán élősködik.
"mert ők öröklik a Földet"

@Pipas:
És a világban melyik országok lesznek a jövőben jelentősebbek, melyek állnak növekedési pálya előtt, és melyek vesztették el a világbirodalmaikat és omlottak össze? Csavaros módon pont a darwini evolúció szempontjából ezek a civilizációs áldások hatalmas hátrányt jelentenek. lehet, hogy a jövőben majd az afgánok is ateisták lesznek, már az oszlám nagy fanatizmus is szépen lassan elkopik. De érdekes módon ha majd a jövő nemzedékei belegondolnak, hogy miért éppen ők vannak ott, ahol. Miért éppen azok akik és nem mások, akkor az őseik primitív, önző és szélsőséges ideológiájának mondhatnak majd csak köszönetet.
Sir Winston Churchill egyike a történelem legismertebb és legtöbbet idézett nagy alakjainak. Történelmi szerepe 1908 -tól kezdődően előbb Nagy-Britannia politikájában, majd 1940-től már az egész világ históriájában meghatározónak tekinthető. Keménykalapos, elegánsan öltözött, de testes alakja,…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.05.13 11:51:13
@Inceptio: a nácik nem nézték le a saját nemzetük munkásait, a sztálinisták sem. Osztályszerű megosztás szempontjából még Churchill volt talán az amorálisabb, bár ez persze a többi dimenziót figyelembe véve nem bír nagy jelentőséggel.

@Muad\\\'Dib: Az itt is felhozott bengáli éhínséget a nyakába varrni vagy a drezdai és más bombázásokat háborús bűncselekményként kezelni óvatosan kell. Jelenleg én nem tudok arról, hogy bármilyen tényleges bizonyíték felmerült volna az elsővel kapcsolatban arról, hogy a britek a felperzselt föld taktikáját akarták volna választani, vagy az indiaiakat akarták volna sakkban tartani az éheztetéssel. Churchillnek volt pár kemény megjegyzése, mint hogy gyűlöli az indiaiakat, állatiasnak tartja a vallásukat, az ő hibájuk, hogy úgy szaporodnak, mint a nyulak, vagy hogy hogyhogy annyi indiai meghalt az éhínségben, de Gandhi nem.

PLusz ott van példaként az ír éhínség, vagy a búr éhínség, ami valóban szándékos népirtás volt és közvetlenül a britek tehettek róla. Viszont az indiai éhínségeknél ez nem ennyire egyértelmű, mert habár a brit ültetvényes rendszer, akácsak Afrikában nyilvánvalóan hozzájárult a problémához, de nem volt közvetlen kiváltó ok. A közvetlen kiváltó ok a természeti tényezők mellett a túlnépesedés volt, amiben egészen igaza volt, hogy a bengáli térség tarthatatlanul túlnépesedett, ami pedig a bengáliak hibája. Az pedig egy gyarmati birodalomban elképzelhetetlen, hogy egy totális háborúban álló ország az erőforrásait egy túlnépesedett tartományban fogja felhasználni arra, hogy fenntartsa a túlnépesedést.
Azt eddig is egyértelműen láthattuk a kormányzati intézkedések tükrében, hogy az Orbán-rendszer úgy viszonyul a keresztyén tanításokhoz mint a vörös khmerek a humanizmus eszményeihez. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes azonban már egész odáig ment, hogy nyilvánvalóan hitújító szándékkal…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.04.25 17:39:09
"24Onnan elindulva elment Tírusz vidékére. Bement egy házba, és azt akarta, hogy senki ne tudja meg ottlétét. De nem maradhatott titokban, 25mert azonnal tudomást szerzett róla egy asszony, akinek a leányában tisztátalan lélek volt, és miután eljött hozzá, a lábai elé borult. 26Ez az asszony görög volt, sziroföníciai származású, mégis azt kérte, hogy űzze ki az ördögöt a leányából. 27Jézus így szólt az asszonyhoz: „Hadd lakjanak jól először a gyermekek, mert nem jó elvenni a gyermekek kenyerét, és odadobni a kutyáknak.” 28Az pedig ezt válaszolta neki: „Úgy van, Uram, de a kutyák is esznek az asztal alatt a gyermekek morzsáiból.” 29Erre így szólt hozzá: „Ezért a szóért mondom: menj el, leányodból kiment az ördög.” 30Amikor azután hazaért az asszony, látta, hogy a gyermek az ágyon fekszik, és az ördög már kiment belőle."

Ha valaki erején belül segít másoknak, az lehet jó keresztény, vagy jó akármilyen vallás tagja, amelynek ez a moralitása. Ha valaki a gyermekei örökségét eltékozolja, szétosztogatja mások között, ahelyett, hogy róluk gondoskodna, az nem egy jó ember, hanem gonosz. Gonosz a régi vallási filozófiák szerint, gonosz a természetes emberi ösztön szerint. A tompai tranzitzóna se nem hotel, se nem lakóhely, ha valaki nem tud gondoskodni arról, hogy ott élelmezze magát, ne legyen ott. Egyébként se legyen ott, mert Magyarországra, az Európai Unióba, aki jön, az tegye törvényesen, útlevéllel, esetleg vízummal, ha ezt kérik tőle.

Aki elhagyja a saját népét, a bajban, a nehézségben, az nem nélkülöző, hanem bűnös, aki vagy mások jóindulatát akarja kihasználni, vagy a sajátjaival nem törődik. Nincs a Földön olyan ország jelenleg, ahol pusztán azért mert valaki az ottani nagy többségi társadalomhoz tartozik, a helyzete lehetetlen. Ha valaki közel-keleti keresztény, akkor érdemes lehet meggondolni, hogy hogyan lehetne segíteni rajta, ha a muzulmán, akkor nem. Nem azért mert akkor ő nem ember, vagy mert az ellenség, hanem mert ez az ő feladata, mert ezek sokmilliós országok, ahol azok az ezrek is bőven megélnének akik errefelé jönnek. Semmilyen tanítás nem bátorít arra, hogy azt a "nélkülözőt" segítsék, aki a saját munkája, saját harca felvállalása helyett támaszkodik másokra, szipolyoz ki másokat. Afganisztán népessége meredeken emelkedik, Afganisztánból menekültek áradnak mindenfele. Ez morális szemszögből értelmezhetetlen. Az afgán szegényekről gondoskodni az afgánok feladata. Az afgán gyerekekről gondoskodni az afgánok feladata. A magyarok, a malájok nyújthatnak és nyújtsanak segítő kezet az afgán helyzet megoldására, segítsék őket, amint az tényleg az afgán nép és mindenki javát szolgálja.

Ha az otthoni helyzetet rendező afgán kormány, akár az északiak, a tadzsikok, akár a pasu talibán megkeres minket azzal, hogy fenntartható fejlődést akarnak és ki akarják emelni a népüket a nyomorból, akkor segítsünk nekik. Ha az afgánok a mi országunkat IS akarják magukénak, ha a népük feleslegét ide is, és máshova is küldik, róluk nem gondoskodva, akkor igenis NE asszisztáljunk a saját népünk, a saját gyermekeink örökségének szétosztogatásához, ahhoz, hogy mások kapják meg a mi jövőnket, megtartva a sajátjukat.

A kereszténység nevében önpusztítást hirdetni, mások olyan térnyerése érdekében, amitől egyénenként még ők sem lesznek sikeresek olyan mértékű gonoszság, ami mellett eltörpül minden kisstílű fideszes korrupció. A fideszes gondolkodása lehet, hogy parazita és "magának kapar", de a menekültek támogatása, és a mögötte álló önpusztító, ön"feláldozásra" sarkalló ideológia, ami vak és süket arra, hogy mennyire kihasználja és mennyire céltalanul és másokat sem igazán szolgálva dönti romba az általa elpusztítottakat, ez inkább olyan, mint a rák.
Ma már a vak is látja, hogy a Fidesznek esze ágában sincs az Európai Néppárton belül maradni, így lényegében csak idő kérdése, mikor vágják el azt a vékony köteléket, ami most még a kereszténydemokraták pártcsaládjához köti őket. Orbán Viktor kétséget sem hagy afelől, hogy a néppártiak helyett a…..
Magyarországon egyetlen szélsőjobboldali, EU-ellenes párt maradt/van: a Fidesz. Noha lehetne értelmes vitát folytatni olyan kérdésekről, mint a föderatív Európa kontra nemzetek Európája, az állampárt tudatosan rombolja ennek minden lehetőségét...
Alacsony fizetés, magas kockázat, szélsőségesen megterhelő fizikai munka, és a végén egy izgalmas lefolyású halálos betegség – ha őszinték lennének az uránmágnások, így hirdetnék az új mecseki uránbánya munkahelyeit. Nem beszélve a természetkárosításról és a vízszennyezésről. 2021-ben újraindul a…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.03.18 08:20:30
@Khonsu: A fúzió előtt még bejöhet az LFTR is, sokáig pontosan azért lett hanyagolva a tórium, mert hadászati szempontból fontosabb volt az uránium kutatása, dúsítása.
Egy huszonkilenc éves nő tizenhat hónapot kapott azért, mert az utcán lesokkolt egy vele beszélgető Aspergeres férfit (+ az eszköz birtoklásáért)...
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.03.04 05:51:24
@darlacko: "Csak annyi, hogy egy elektromos sokkolásért 16 hónap brutálisan sok. Eleve ilyen eszközöket tiltani a totalitárius rezsimek jellemzője. Egy nő fizikailag képtelen megvédeni magát máshogy, egyszerűen a természet nem adott nekik elég izmot."

Teljesen egyetértek. Nagyon sok esetben irreális és abszolút nem intuitív magatartást várna el a törvény az emberektől, ahelyett, hogy az ésszerű, normális magatartást törvényesítené. Persze sok esetben úm. bele kell nevelni az emberekbe, hogy milyen magatartásforma az elvárt, hogyan lehet civilizáltan együtt élni, de egy alapszintű önvédelem lehetőségének biztosítása nem kellene, hogy csak azért tiltva legyen, mert egészségügyi kockázatot jelent.
A napokban a bejelentett új családtámogatási rendszertől volt hangos az ország. Részletek ugyan még nem ismertek, de valószínűleg hatalmas összegek fordítódnak a jövőben arra, hogy 3 bevállalt gyerekért különböző támogatásokat lehessen igényelni. A cél egyértelmű: megállítani a lakosság lassú…..
Bangóné és Kunhalmi honanyák tegnap eltulajdonították a show-t az ellenzék elől. Kiálltak a képviselői irodaház folyosójára, keblükhöz ölelték a két példányban kinyomtatott papírlapot, hogy ország-világ elé tárhassák, mennyire elégedetlenek Kövér házelnök úr garázdálkodásával. A sminkjük hibátlan…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.02.19 23:06:18
@nick papagiorgo: "A gond akkor kezdődik, amikor egynémelyek (akiket ráadásul a többi még előtérbe is tol) kb. hetente "szállítják" az ilyen-olyan bakikat. Ott már el kellene gondolkodni pár dolgon."

Nem is maga az elírás a lényeg, mert tényleg esetlen, de súlytalan lenne az egész ügy, ha nem lenne az egész mögött egy olyan implikáció, hogy sajnos az amúgy egyáltalán nem szakértői, profi, meritokrata fidesz-kormányt akárki, akárhogy alapon akarják leváltani, és ha valaki még emlékszik, 2010 is pontosan így indult, és sajnos nem az látszik, hogy bármilyen lényegi változás jön. Lehet hogy lesz némi "appeasement", nem lesznek nyílt támadások mondjuk az Akadémia ellen, csak lábjegyzetben lehet olvasni a hírt, hogy hogyan sorvad továbbra is a magyar oktatás, tudományos élet.

Pontosan annak az érdeke diktatúrával és nem szakmai programmal kampányolni, aki politikai manipulációval és big campizmussal akar választást nyerni, mint anno egy bizonyos valaki, aki felszalámizta a saját oldalát. A sérelmi politika nem elég, az o1g nem elég, nem erről kellene szólnia a közéletnek, hanem arról, aminek jönnie kell. Nekem kimondottan nagy felüdülés volt, hogy sokan, azok közül, akiket a fidesz a legvadabb sorosistákként bélyegezhetne meg normálisan, a saját moralitásuk, értékrendjük szerint, de szakmailag korrekten elemezték az új családalapítást ösztönző programokat. Ez lenne a valódi civil szféra, de ezt nem lehet és nem szabad elválasztani, még kevésbé alárendelni a tényleges politikai intézkedéseknek. Az elemző elemez, az akadémikus kutat és utána szakpolitikusok és képviselők kidolgoznak egy programot, amit utána bemutatnak a választóknak, a demokrácia bázisának, és ez alapján ítélik meg a munkásságukat. A morális döntés a népé, a realitás meghatározása a tudományos kutatást végzőké, a politika feladata, hogy közvetítsen a kettő között, biztosítsa, hogy a széles publikum pontos, és hiteles információkat kapjon a döntéshez.

Van helye a mémeknek és a hőbörgésnek, de az csak egy desszert, nem lehet arra építeni.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.02.19 23:09:47
@Billy Hill: ennyike. Én mondjuk ezért is nem értem, hogy lehet annyi egyszerű elpötyögés, typo az indexnél, főleg a külföld rovatban. Tudom, régen sokkal-sokkal több volt, de azért még ma is jönnek ki olyan cikkek, hogy azon gondolkodok, hogy ezt legalább mobilon nyomkodta be és senki át sem futotta, vagy mi és hogy.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.02.19 23:20:31
@élhetetlen: igen, pontosan ezzel az igénytelenséggel kell periféria országot, lemaradó, "jó ez nekünk így is" régiót építeni. Nem baj, ha nyelvileg igénytelen a képviselő, a lényeg, hogy a mi oldalunk nyerjen, zárjunk össze gyerekek, az ellenség a másik oldal, ne kritizáljuk egymást. Kicsit sem lehet csodálni hogyan építette fel itt Orbán a NER-t, ez a mentalitás mélyen benne van sokakban és egyre mélyül.
  Napokban jelent meg a hír, hogy az Európai Bizottság áldását adta a francia kormány azon kezdeményezésére, hogy egy támogatási rendszert dolgozzanak ki és indítsanak el az ország 40 éves és az idén leállítani tervezett atomerőművének részbeni pótlására tervezett 300 megawattnyi fotovoltaikus…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.02.16 08:50:02
@math0: remek ötlet, ha nem lesz mindenféle szupertámogatással megtolva felőlem nyugodtan. A saját pénzét mindenki úgy veri el, ahogy akarja.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.02.16 16:28:33
@math0: figyelj Matyi, egész nap itt őrjöngtél, de arra nem vetted a fáradtságot, hogy elolvasd a két cikket, amit még reggel linkeltem neked?

Nem hozzád hasonló pszeudointellektuális tökfejek írták, akiknek az a fontos, hogy Orbán legyen a hülye, nem is régebbi generációs erőművek élettartamának a kitolásáról szól, hanem az atomenergia jövőjéről.

És nem az atomlobbi készítette őket, hanem az MIT-n készült a tanulmány, illetve egy Forbes cikk volt. Ha te kisbivalyosról úgy gondolod, hogy műszaki kérdésekben nagyobb tekintély vagy az MIT szakcsoportjánál az a te problémád, de szerintem a mai napi őrjöngés után legalább a kétely felébredhetne benned, hogy nem mindenki hülye, esetleg te néztél be valamit.
Vajon milyen kép él rólunk, magyarokról az itt élő külföldiekben? Mit tartanak fontosnak kiemelni rólunk a beilleszkedéshez? Különösen érdekes kérdések ezek, ha azokat egy Magyarországon élő (azaz nem csak futó látogatáson itt lévő) külföldi válaszolja meg...
Megjelent egy cikk az index-en Gellérthegy, ahol szitokszó lett a Waze címmel. A cikk röviden arról szól, hogy a Waze a kis utcákba navigálja az autósokat, ha megtelnek a főutak és ez a kis utcák lakóinak nem tetszik. A cikket olvasva elszomorodtam. Ez, amit most itt látunk, ez a jövő. Inkább a…..
Hatalmas médiavisszhangot váltott ki Jordan Petersonnak, a Torontói Egyetem pszichológia professzorának interjúja a BBC-s Cathy Newmannel 2018 januárjában. Peterson legújabb, 12 Rules for Life: An Antidote to Chaos című könyvével kapcsolatban látogatott el a műsorba. Könyvében azt…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.24 05:41:05
@Larrikin: "Sőt: számos népszerű regény alapja a görbe tükör, amelyben a kora társadalmi viszonyait ábrázolja."

A regény pedig nem pontos társadalmi elemzés. Ahogy a stand-up comedy és még nagyon sok minden más sem, éppen ezért nem is lenne szabad hivatkozási alapként tekinteni rájuk és a gyomrom felfordul attól, amikor népszerű komikusokat és hasonló, nagyon nagy művész szabadsággal élő embereket úgy állítanak be, mint korunk filozófusait, vagy legalábbis véleményvezéreit.

@poszt: az egész egy ostoba, parttalan vita volt, minden tisztelet és tényleges együttműködési szándék nélkül, elbeszélés egymás mellett. Newman ugyanis idézett tényleges esetet is, ahol nem egy aggregátumról, hanem olyan egyénekről volt szó, akik egyénként úgy gondolták, hogy abban a munkakörben, ahol dolgoznak, azért kapnak alacsonyabb fizetést, mert nők, pontosan ennek az egy változónak a függvényében.

Mivel ez pedig nem illeszkedett abba, amiről Peterson beszélni akart, egyszerűen ignorálta. Lehet látni, miért nem érdemes politikai kérdésben olyan hivatásos megmondóemberek közötti vitát figyelni, akik egy adott álláspontra tették fel az egzisztenciájukat, és szorgosan keresik a gyereket a kész ködmönhöz.

Ez soha nem lesz tudományos értékű vita, vagy bármilyen értékű, felesleges is vele foglalkozni.
  Tegnap a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ) vezetősége sajtóközleményt adott ki, ahol kifejtik: aggodalommal tapasztalják azt a folyamatot, ahogyan a magyar közbeszéd az elmúlt években egyre inkább eldurvult.   „Na kis barátaim, akkor most nagyon figyeljetek, nem mondom el többször:…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.17 16:09:09
@Sir Bates dö Hól: felőlem akár még szuverén állampolgár is lehetsz, és amúgy nekem semmi bajom nem lenne egy nagyon civil akciós, direkt demokráciával sem itt Magyarországon, vagy bárhol a világban. Mert akkor itt például akár orbán akár karigeri lenne a főbohóc, attól biztosan nem kellene tartani, hogy fél Jemen beköltözik a szomszédba, mert valaki Németországban éppen a túlcsorduló humanizmus ellenére kitalálja, hogy ideje visszaszedni a gyeplők a lovak közül és ideiglenesen hozzácsap egy niktmért a virsaffendász végére.

Lehetsz libertariánus, ahogy csak akarsz, de az ország közös tulajdon, és ahogy azért lehet háborogni, hogy ki mit lop, azért még inkább lehet, hogy ki kit hív meg.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.17 16:13:04
@BiG74 Bodri: én vagyok a legkövetkezetesebb droid mindannyiunk közül, kevés kivételtől eltekintve csak a migrik miatt szoktam őrjöngeni. Jó szakmai tudással egy romhalmazból is lehet már úgy dolgozni, hogy az ember jól megéljen, tehát nekem fontosabb, hogy ha szép mecseteket és minareteket akarok nézni, vagy végigmenni a bazársoron, akkor repülőre kelljen ülnöm.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.19 06:52:01
@Sir Bates dö Hól: "nem a hódoltság néptelenedett el, hanem a harcok színtere, melyet valóban jól kimutathatóan ábrázolnak a fennmaradt adólisták, adóösszeírások (a török közigazgatás kifejezetten korszerű volt, bár az általad is jelzett "szpáhi" jellegéből következően meglehetősen korrupt is), nem a török hódoltság volt a káros a népességnek, hanem a "kondonimium" mintegy másfél száz éves gyakorlata " tanulj meg olvasni talán. Pontosan ezt írtam, külön explicit módon azt hogy Magyarország azért szenvedett leginkább mert határterület volt, csak én pontosabban, mert nem a kettős adóztatás, hanem a mindenkori határterület jelleg pusztította le az országot, a Délvidék, Bács-Bodrog ugyanúgy elveszítette a lakosságát, sehol nem volt a hódoltságban virágzó, népes terület, csak olyan terület, ami sanyargott, és ahol éppen a "front" húzódott és a potryák és a kettős adóztatás miatt teljesen elnéptelenedett.

"a népmozgás az a mindent elsöprő erő, mellyel szemben nincsen és nem is lesz a mindent megállító fal:" akármilyen fal már megállító erő, itt nem egy háborús honfoglalásról beszélünk. Már a legegyszerűbb kerítés is sokat segít.

"a földhöz baszhatod magad naponta többször is, inszinuálhatsz engem, mert nem vagy képes érteni egy mondatot, mert éppen valaki nem habzó acsarog a más bőrszínűek ellen"
Az a problémád, hogy nagyon sok hamis premisszát magadénak teszel. Ilyen volt például az is, hogy Magyarország a kondomíniumban néptelenedett el. Attól, hogy valaki nem vesz tudomást a folyamatokról, vagy "elfogadja" azt, még nem lesz neki jobb. Attól, hogy valaki Horthy alatt, amikor a sokadik zsidótörvényt hozzák csak felsóhajt, hogy hiába veri magát valaki a földhöz, úgy is az lesz, amit a többség akar, attól még nem lesz neki személyesen jobb.

Azért létező jelenség a "white flight", ami liberálisokra éppen úgy jellemző, mert ha valaki akár bigott módon be nem ismerve, de felismeri, hogy mi történik a világban, lehet hogy a folyamatokat nem tudja megfordítani, de az adott helyzetben a legjobban tud alkalmazkodni.

A multikulturalizmus nem egy társadalmi mumpsz, amin jobb túlesni, és onnantól már nem jelent gondot. A legjobb, amit bárki tehet az az, hogy annyira diszkriminál, válogat az emberek között, amennyire csak tud. És pontosan ennek tart ellen az Európai Unió, mert ott is hozzád hasonló hazug signal-boosting bigottalakok ülnek, akik olyan baromságokat beszélnek, mint hogy nem lehet a migrációt megállítani (miért ne lehetne? egy erősebb ellenséges hadsereget nem lehet megállítani, a migránsokat egyszerűen békésen is el lehet hajtani, hogy ide nem jöhetnek), de ugyanakkor a feleslegesnek ítélt tömegeket más országokba akarják elzavarni "elosztás" címszó alatt.

Magyarországnak elég a cigányprobléma, abszolút semmi szükség nincs bevándorlókra, az a magyar emberek érdeke. Én ezt nagyon világosan képviseltem mindig is, inkább te vagy az, aki képtelen megfogalmazni, hogy mit is képvisel pontosan.
No more benzinkút, no more para és no more büntetés, csak a suhanás közben megváltott autópálya-matrica! Ugye milyen jól hangzik? Nagy kár, hogy a Simple (az OTP mobilfizetős alkalmazása) 3 ígéretéből csak az első 2  volt igaz, ami olvasónknak 30 ezer forintba és egy kicsit stresszesebb szülésébe…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.11 13:02:06
@Etniez: "az autópálya üzemeltetője hibázott" Ennyike. Nem is tudom honnan veszik itt, hogy az OTP, a SimplePay lenne a hibás. A bank zárolta az összeget, az app jelezte, hogy az ő részéről rendben megtörtént az, amiért az app felelős. A szoftverfejlesztő szoftvert fejleszt, nem pedig üzleti és banki processzeket, nem banki fizetési infrastruktúrát és ezzel kapcsolatos jogszabályokat. Ha valamiért nem teljesül a vásárlás a bank hatáskörén kívül azt az app pontosan egyetlen módon tudja érzékelni.

Lejár a ttl. A NÚSZ nyilván nem küld majd információt a SimplePay-nek, hogy nem működünk, illetve lehet, hogy egészen lehal a rendszerük. Ahogy itt valaki írta is, minden esetben, ha elindult a tranzakció, de megakadt, egy idő után jelzi a rendszer, hogy végül sikertelen volt. De addigra az ügyfél már nem erre figyelt, becsukta az appot, ez meg az.

Ha a Vak Varjú Étteremben fizetsz, de nem szolgálnak ki, ez itt az utólagos fizetés miatt lehet rossz példa, de panzió foglalásnál lehet, akkor elvileg a zárolt összeget még nyugodtan és könnyen feloldhatja a bank és megszakíthatja a folyamatot. Ennek a szabályozása megint csak egyáltalán nem az egyszeri szoftverfejlesztő hatásköre, ez jogi kérdés.

A NÚSZ-nál lehet panaszkodni, de ott is azt fogják mondani, hogy nem vállalhatnak 100%-os garanciát a teljes és mindenkori rendelkezésre állásra, van olyan, hogy elhasal a rendszerük. Tehát igenis az a megoldás, hogy figyelek arra, hogy ne a SimplePay-es visszaigazolást tekintsem tényleges vásárlásnak, hanem amikor már tényleg a matrica vásárlásáról kapok visszaigazolást.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.11 13:09:03
@Benbe: erről van szó. Szerintem elképesztő, hogy szoftverfejlesztőként ő ezt ennyire ne látná át, hogy egyszerűen a bank fizetési felületet nyújt, és ez milyen ügymenetet eredményez. Nyilvánvalóan a poszt toló is jól tudja, hogy nem a jó dologra figyelt, csak ahogy megint csak többen írták, rutinból már az első jelet úgy vette, hogy minden rendben megy, ami sajnos hiba.

Ez olyan dolog, hogy mindannyiunkkal megesik időnként, hogy "azt gondoljuk hogy", nagyon emberi dolog, épp ezért érdemes figyelni.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.12 04:04:10
@Igazamvanvagyigazamvan?: Ejj be rendes tőlük. Ez valóban nagyon szép és ganz européer, de ez megint csak olyasmi, ami a NÚSZ hatáskörébe tartozik. Ha ez egész poszt arról szólna, hogy az állami rendszer milyen ilyen-olyan, esetleg megtűzdelve egy jó kis szarbánozással, akkor ez ember vérmérséklete szerint mondhatná, hogy jó ez így, vagy lehetne felhasználó-barátabb, emberségesebb a dolog.

Ami számomra érthetetlen az az, hogy hogyan jön ki az egészből, hogy a Simple a hunyó.
Igazán megszolgálja a zsoldját a NER házi történetírója: Szakály Sándor bőszen írja át - a Fidesz aktuális megrendelésének megfelelően – a történelmet. Most épp Nagy Imrét gyalázza, Prohászkát és a zsidó törvényeket mosdatja...
        Tamás Gáspár Miklós - Isten éltesse, kellett volna írnom valamit a hetvenedik születésnapja alkalmából - gyakorlatilag egyedüli klasszikus "public intellectual"-ként áll abban az intellektuális shitstormban, amelyben Magyarország élni kénytelen.       TGM furcsa lelkiállapotai, exklúzív…..
Hírlap csata lesz belőle. Most még csupán ott tartunk, hogy Ungváry Krisztián történész a Klubrádió tegnapi műsorában tájékoztatta a hazai közvéleményt. Megpróbálom röviden felvázolni a fejleményeket. Egy romános vezetéknevű német történész, Joseph Croitaru, aki 1960-ban született Haifa városában,…..
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.07 08:08:59
@Vajk a Vitéz Várjobbágy: *alkothatott
És visszaolvasva azért nem volt technikailag helytelen döntés, mert tényleg annyira adott az alakiságra, hogy neki legyen valamilyen alibije, bármilyen kockázatos játékba is viszi az országot, bármilyen szörnyűség is történik, azt vigyék el a strómanok. A kockázatos dolgokra, akár egyetértett velük, akár nem, mindig volt valaki más. Ő pedig tetszeleghetett, mint a minden szakralitásától megfosztott, király nélküli királyság államfője, egy elkötelezettség és odaadás nélküli lelketlen ember, aki se a zsidókért nem állt ki, se nem vállalata volna fel, hogy gyűlöli őket. Se a béke, a lengyelek, a nemzetközi jog mellett nem állt ki bátran, se nem köteleződött el totális háború mellett. De még a józan opportunizmust sem tudta jól képviselni. Egy moralitás, meggyőződés nélküli, de az igazi lavírozáshoz nem elég bátor és ravasz ember volt. Én pedig csak nem értem, hogy a háború előtti korszak iránti nosztalgia miért kell, hogy az ő tiszteletével vegyüljön, amikor igazából semmi jó dolog nincs, amire azt lehetne mondani, hogy igen, ez Horthy érdeme volt. A konszolidáció és gazdasági sikerek is a miniszterelnökökhöz kötődtek, a hatalomba a szerbek és románok ültették, semmi olyan emberi vagy politikusi/hadvezéri nagyság nem volt benne, ami ezt a kultuszt indokolná.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.07 08:22:53
@konrada: na azt azért senki nem hiszi el, hogy Horthy azért maradt a hivatalában, mert a zsidókért aggódott a kicsi szíve. Ha tényleg erről lett volna szó, sokkal többet tehetett volna, akár a figyelmeztetéssel, akár szervezett emberbújtatással, csempészettel.

A megszállás meg a "történelmi helyzet" meg egy ordas nagy hazugság. Magyarország Németország, a náci Németország szövetségese volt. Ez nem kell, hogy a jelenben önostorozást jelentsen, nagyon sok okunk volt, nagyon jól meg lehet magyarázni, hogy miért volt értelmes döntés bizonyos érvek alapján.

De ROSSZ döntés volt. És nem arról van szó, hogy térdre kell borulni és megtépni a ruháinkat az őseink "bűnei" miatt, mert velünk szemben bőven volt annyi a rováson, hogy a revansizmus indokolt lett volna. De igenis el kell ismerni, hogy egy morálisan ÉS technikailag rossz döntés volt. Hogy nekünk is csak árt, ha nem tudunk harmóniában élni a környező népekkel.

Magyarországnak minimum úgy kellett volna ejárni, mint a cseheknek. Ők jól csinálták, mi rosszul. Ott volt Nyugatra menekült emigráns kormány, volt földalatti, jól működő ellenállás, ami sok selejttel látta el a német hadsereget. Lehet, hogy a szovjet csapatok nem adták volna nekünk a náci Szlovákia vagy a Hitlerrel kollaboráló Románia egyes magyarlakta részeit jutalomként, de legalább erkölcsileg sokkal magasabb szinten jöttünk volna ki a helyzetből, és a presztízs, az ápolt kapcsolatok igenis számítanak.

Valamint amellett, hogy az ember együttérez a zsidó áldozatokkal, azért a háború nem csak a zsidókról szólt, és még a bűnös agresszor-áldozat viszonylatban sem csak a zsidókat érték veszteségek, nem lehet az egész kérdést erre kihegyezni. Izraelben, vagy a saját kutatóintézeteik számára nyilván ezek a fontos aspektusok, de érdemes az egész kérdést holisztikusabban megközelíteni. A háború számunkra legalább annyira volt a habsburg-átok a széttöredezett, egymásra acsarkodó etnikumok tragédiája, mint a zsidóság tragédiája.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.07 08:34:17
@John Brennan: formálisan is sokkal nagyobb hatalma volt. Nyilvánvalóan a végrehajtó hatalom formálisan a kormányfő kezében összpontosult, de Horthynak főként a háború idején, mint államfőnek és a hadsereg főparancsnokának, valamint tekintélyében az ország vezérének, főleg abban a vezérelvű közegben és korszakban, nagyon is valós hatalma volt, mégha persze nem is volt közel sem egy diktátor, mint Hitler.

A kormányzó és a mindenkori kormányfő együtt irányították az országot, Horthynak ráhatása volt a külpolitikára, és egyáltalán nem volt egy eltökélt angolszász-párti, németellenes figura, sőt éppen az ellenkezője volt, ha nem is volt egy Gömbös vagy Sztójay. Egy elkötelezett angolbarát politika és ellenállás sokat használhatott volna a németellenes terveknek. Már a puszta tény, hogy a németeknek be kell avatkozniuk Magyarországon, és ezzel egy időre lekötik az erőiket, sokat számított volna. Az utánpótlás megakasztása sokat számított volna. A német gátlástalansággal szembeni egységes fellépés sokat számított volna. Nem igaz, hogy ne lett volna semmi, amit Magyarország, vagy Horthy tehetett volna, hogy a körülmények áldozatai lettek volna. A német elköteleződés egy tudatos döntés volt és kiállás Németország mellett.