Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mestska

466 bejegyzést írt és 2430 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az oroszok már a spájzban vannak; Csak egy maradhat; Bunkó vagy, Bugsy; Fussatok, bolondok; Why so serious; This is Sparta – néhány filmes szöveg, ami mára szállóigévé vált. A felsorolt idézetek gyakran tűnnek fel a neten mémek és kommentek formájában, valamint baráti beszélgetések során is rendre…..
mestska 2019.05.18 21:53:22
@speedimi: valószínűleg egy angol fordítással van dolgunk, Magyarországon senki nem idéz a piszkos harryből, kínai negyedből, de még a cápából sem. Annál inkább a Bud spencer/terence hill filmekből, a reszkessetek betörőkből, a tanúból vagy a legényanyából.
Honfitársaink legtöbbje ha Lengyelország felkeresése mellett dönt és nincs más városban ismerőse, akkor mindenképp Krakkót és környékét (beleértve a Tátra lengyel oldalát is) választja… a második helyre pedig nem Varsó, hanem Częstochowa szokott kerülni. Feltéve persze,…..
Biztos vagyok benne, hogy a különböző fétisek száma szinte megszámlálhatatlanul van jelen ebben a szép nagyvilágban. Ehhez a számhoz tett hozzá egy újabb darabot Neal Stephenson és Nicole Galland A D.O.D.O felemelkedése és bukása című művével. Biztosra veszem, hogy a szerzőpáros a könyvben…..
A kínaiak mindig év végére időzítik az újabb és újabb metróátadásaikat. Karácsony és szilveszter között naponta több vonal hosszabbodik, mint amennyi Európában egész évben. Ilyenkor akár 100 kilométer metrót is átadhatnak egy napon egy városban. Így volt ez idén is. A buli Csungkingban (Chongqing,…..
mestska 2019.01.21 21:40:22
@steery: mikor vagy 15 éve olvastam, hogy mennyi metró meg autópálya körgyűrű épül majd a sanghaji világkiállításra, akkor azt mondtam, hogy ok, a kínaiak beindultak, de ez talán túlzó ígéret. Aztán megcsinálták, mondjuk a környezetvédelmi, vagy városi környezeti szempontok nem annyira számítanak.
mestska 2019.01.21 21:43:00
@kvp: csak a körvasúthoz hozzászólva: az utasok most is a Nyugatit keresik, az Angyalföldig menő vonatot kevésbé szeretik. A külső körvasút nem sokat ad hozzá a dologhoz, amint a Marcheggi-hídnál is üzembe lesz helyezve a felsővezeték, nem lesz akadálya, hogy a vonatok arra menjenek, csak épp nem érdemes. Óriási kerülő, nagyon gyenge városi kapcsolatokkal.
mestska 2019.01.22 12:35:45
@Benbe: így van.
Optimális esetben egy város fejlődésével párhuzamosan annak közlekedési hálózata is fejlődik, a nagyvárosok esetén pedig folyamatosan bővül a város közlekedési gerincvonalait biztosító metróhálózat. A világ legtöbb városában, eltérő intenzitással ez tapasztalható. Vannak azonban városok, ahol…..
mestska 2017.07.03 10:01:07
@for-avar: Köszi a kiegészítést.
mestska 2019.01.05 23:07:47
@tompus: De, Chicagóban is van metró, szép régi üzem. A városban valóban 1993-ban adták át az utolsó új szakaszt, amivel listára is lehetett volna kerülni, de a fejlesztések nem álltak le, több új közbenő állomás is átadásra került azóta.
Az orosz villamosüzemek folyamatosan halódnak. Pár nagyváros kivételével a hálózatok többségén évtizedek óta ugyanazok a magaspadlós kocsik közlekednek, az infrastruktúra felújításra, egyáltalán szintentartásra nincs forrás. Sorra tűnnek el a vonalak, és nem csak egyes vonalak, hanem egész üzemek…..
mestska 2019.01.04 11:45:11
@gigabursch: az itteni járművek nagyon messze vannak a ma, akár Oroszországban elvárt színvonaltól. 30-40 éves járművek közlekedtek. Lehet mondani, hogy nálunk is közlekednek ilyen régi járművek (a budapesti Tátrák a nyolcvanas évek elején érkeztek, a kiskörúton közlekedő Ganz csuklósok még régebbiek), de az igazság az, hogy ezek a járművek jelentősen meghaladják a később gyártott orosz járművek műszaki és komfort színvonalát.
Nem volt egyértelmű, hogy a magyar vagy orosz vidéki helyszínekre gondoltál, de a magyarok esetében biztos, hogy nem éri meg ezeket a járműveket átvenni (eleve 1524 mm-es nyomtávúak), hiszen az összes járművünk jobb, más orosz vidéki városban meg ezt a jármű színvonalat máshol is hozzák. A két "új" LM-99-es kerülhet át más városba, Habarovszkba, vagy máshova.
mestska 2019.01.05 22:56:43
@prim: Oroszországban az elmúlt pár évig ez volt a jellemző, hogy rövid négytengelyes járművek közlekedtek szólóban. Csak mostanában kezdtek ott is megjelenni a csuklós, hosszabb kocsik.
Minden iskolai atlasz, világatlasz és hasonló kiadvány egy egészen drasztikusan eltorzított világképet közvetít, aminek kevés köze van a valósághoz. ..
mestska 2018.11.30 22:55:41
@világevő:
nagyon sokan leírták már szerencsére, hogy nem úgy néz ki a Föld, ahogy a Google-n látni, legfeljebb terület és hossz szempontjából közelebb áll a valósághoz, mint a Mercator-vetület, amit szögtartónak találtak ki, és egyébként nem is annyira jellegzetes a használata itt Európában szerintem. Szóval az átverés az nem igazán igaz, ami a címben van. A földrajz atlaszban meg nem csak a lignitbányászat volt benne, :) hanem az is, hogy Grönland 2,1 millió km2, akkora nagyságrendileg mint mondjuk Algéria, Kongó (Zaire), vagy Mexikó. A jobb földrajzkönyvekben az is benne volt, hogy egyes vélemények szerint nem is egy szigetről, hanem háromról beszélünk, amit a jég fog össze.

"de azt nem hiszem, hogy mindenki magát teszi középre, pont ezért csináltam például egy ausztráliacentrikus nézetet is a guglin, "
Egy csomó más országban kiadott térkép nem Európát helyezi a középpontba, vannak szép nacionalista megközelítésű térképek is, amik az adott országot nem a periférián helyeznek el.
Az USA-ban pld. láttam már több Amerikát középre helyező térképet is, ilyeneket (hasonlók vannak Dél-Amerikában is)

www.onestopmap.com/product/printable-vector-map-world-political-mercator-america-centered-124/

Aztán van a Csendes-óceán központú térkép Kelet-Ázsiában:

www.creativeforce.com/product/world-map-relief-japan-centered-gall/

Itt egy vicces ausztrál térkép:
www.reddit.com/r/MapPorn/comments/94993a/do_you_know_how_the_world_map_looks_in_australia/

Persze nem mindegyik elterjedt, a legtöbb helyen a 0-ik hosszúsági fokra igazított térkép van.

Amúgy ez a Mercator-vetületes dolog évek óta fenn van a neten, tele van olyan applikációval a net, amivel lehet húzgálni az országokat. Ebből támadnak újra és újra cikkek mindenhol
A világ kétségtelenül legnagyobb igazságtalanságai közé tartozik Olaszország. Az olaszoknak mindenük megvan, amit látni érdemes (jó, a lundákon kívül), ki sem kell tenniük a lábukat otthonról: tenger, hegyek, borok és még az Uffizi is. Az olyan lélegzetlelállító falvakról nem is szólva, mint…..
Szeptember közepétől mindig nagyon olcsó jegyek vannak őszre, megkerestünk ezek közül is néhány leget. Ezek a legjobb helyek, ahova akár már 5-7 ezer forintért elrepülhetünk melegedni a hűvös-ködös-rövid nappalos időszakban. Van persze egy valag hely, ahova 3-4 ezresek a jegyek, de ezeket már…..
mestska 2018.09.24 23:44:42
@cradbox: Tegel legalább annyira pocsék. Bár kétségtelen, hogy SXF beszállófolyosója veri a budapesti karámot...
Az elmúlt időszakban is összegyűjt egy csokorra való a régi játékok achívumbeli nyomaiból, amelyeket én folyamatosan keresni is szoktam. Ma egészen sok érdekes képet, újságcikket és videót hoztam nektek, leginkább Matchbox, Lego és MOTU témában. Legyen ezek közül ma mondjuk 13+1 felsorolva, csak…..
Természetesen ma sem maradtok Lego katalógus nélkül....csak megvártam amíg vége lesz a VB döntőnek :)  A mai darab egy többnyelvű, 22 oldalas európai katalógus 1987-ből. Kisebb méretű és német, francia illetve olasz nyelven vannak benne leírva a dolgok. Ami az igazán jó benne, hogy ez még tényleg…..
mestska 2018.07.16 12:22:26
@Meridian74: voltak, nekem 78-tól megvan az összes.
A nyári vakáció központi témája sokszor a strand: melyik a legjobb, a legszebb, a legnépesebb vagy éppen a legelhagyatottabb. Összeszedtünk hét plusz egy kevéssé ismert, de elbűvölő strandot, illetve partszakaszt, amelyeket szerintünk legalább egyszer mindenképp érdemes meglátogatni. Punta…..
mestska 2018.07.09 23:05:42
@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: igen, Kanári-szigetek Afrika. (nehéz boldogulni ezekkel a spanyol meg francia területrészekkel, amik az ország részei, az EU részei, de rohadtul nem Európában vannak. A Kanári-szigetek még belátható távolság, de Francia Guyana vagy Réunion már nem.

Sajnálom, hogy Vik-nál nem tudtatok kimenni, elég közelről sikerült látni puffint, igaz nem idén.

De hogy a témához is hozzászóljak, pár partszakasz, ami elég klassz:

- Dune du Pyla Franciaországban - Európa legnagyobb homokdűnéje, előtted az óceán, ami itt kivételesen meleg, köszönhetően a homokzátonyoknak a part előtt. A dűne másik oldalán meg sűrű erdő.
- Ulcinj: A kotori öböl nagyon klassz, de azért Ulcinjban sokkal autentikusabban balkáni az élet, ráadásul a belváros közepén minőségi homokos strand van. Ulcinj közelében meg olajfa erdők.
- Dover: fehér sziklák, nem kell ecsetelni.
- Manarola meg a Cinque Terre: Positano és tsai ligur változatban, mára borzasztó sok turistával.
- meg azért a Cote d' Azuron is vannak jó helyek.
-
mestska 2018.07.09 23:08:44
@Fillér B. Gusztáv: viszont ilyen keletre nem jutottam Izlandon, mint amit írtok. Legközelebb. Köszi a tippet.
Ázsiai filmek röviden Sekigahara 2018.02.18 22:54:03
Tokugawa Ieyasu vs. Ishida Mitsunari, avagy megnézhetjük, hogyan jutottak el a felek odáig, hogy a lezáruljon a Háborúk Kora a döntő Sekigahara csatával...
Bajban lehet az Oscar-díj: meglepően kevesen nézték mind a gálát, mind a jelölt filmeket. Noha néhány éve éppen azért bővítették a fő kategóriát 5 filmről 9-10-re, hogy a népszerűbb alkotások is bekerülhessenek, ez egyre kevésbé látszik megvalósulni, a közönséget pedig egyre kevésbé foglalkoztatja,…..
Ha szeretnénk kevés pénzből egzotikus tájakat felfedezni, és bírjuk a gyűrődést, kár kihagyni Marokkót. Az észak-afrikai ország nem kezdő turistáknak való, mert könnyen óriási lehúzás vagy idegösszeomlás lesz a vége, kellő határozottsággal és erősebb gyomorral azonban leküzdhetők az akadályok,…..
Rég volt már, hogy érdemes volt nem Ferihegyről indulva repülnünk, lehet, hogy most változik a helyzet. A Wizz Air benyomul Bécsbe is, bázis három géppel, ami nem csak a Nyugat-Magyarországon élőknek jöhet jól. Elég nagyot fejlődött tehát a Budapest Airport ahhoz, hogy fővárosi lakosként ne érje…..
Ha ilyenkor szokásos mérleg-állításommal szeretném nyitni a listát, akkor 2017 számomra filmes szempontból nem volt egy erős év. Az év mások által remekműnek kikiáltott darabjai nálam nem léptek ki a "kiváló, de zseniálisnak nem mondható"-kategóriából, de sokat elmond az is, hogy ezúttal még tőlem…..
Ahogy ígértük, kicsit hosszabb gyakorlati tudnivalós posztot csatolunk a rövid Balkán-túránkból. Főleg azért részletezzük ennyire, mert erre a régióra nehezebben érhetők el a neten az infók, Horvátországot leszámítva pedig nem működik az az egyszerű rendszer, hogy bármit keresek látnivalótól a…..
Csináltunk egy villámkört a Balkánon. Mivel a Wizz némi állami támogatással tuningolva több balkáni városba is repülni kezdett, kipróbáltunk néhányat. Három nap három ország annak érdekében, hogy amelyik tetszik, oda visszamegyünk. Az eredmény háromból egy tuti visszatérés, egyet meglátunk, egy…..
Egy nagyon régóta működő légitársaság dobta be hétfőn reggel a törülközőt. A Monarch csődje azért érdekes, mert a légitársaság pályaíve szépen mutatja az iparág átalakulását. A brit Monarch 1967 óta repül, első sugárhajtású gépét 1971-ben szerezte be. Sokáig tipikus charter cég volt, ezek közül…..
mestska 2017.10.06 10:18:08
@dieter: a Wizz reklámja pedig szembejött, a Monarch jeggyel rendelkező utasoknak ajánlottak lehetőséget Tel Avivból.
Elsőre brutális bejelentés a Wizz Airtől, hogy napi járattal nyomul rá a Ryanair szintén napi Budapest-Berlin útvonalára, de jobban megnézve logikus és érthető a döntés: megindult az Air Berlin piacának újraosztása, aki hosszabb távon is ott akar lenni, jó, ha előre szalad. Frissítés: a járat jövő…..
mestska 2017.09.06 14:18:14
@cradbox: Tegel az egyik leggagyibb nagyvárosi reptér, ahol valaha jártam. (igen, Schönefelden is voltam többször, és nagyjából az összes fontosabb európai reptéren is). Szóval ezt felemlegetni, mint színvonal, elég furcsa.
HamPLÓ Zemplén zöldjében 2017.08.31 07:00:00
A Sárospatak feletti Megyer-hegyi tengerszemről tíz-tizenöt éve még csak nem is hallottam, egy ideje viszont közismert turisztikai látványosság. Tudom, a nem-ismerés elsősorban engem minősít, ezzel együtt úgy érzem, hogy a hazai idegenforgalom elég jól fejlődik ahhoz képest, hogy soha nem volt ilyen…..