Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Acmee

0 bejegyzést írt és 1501 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A tükrösíteni kívánt csövek forgatással való csiszolása nem új ötlet. Kézenfekvő fúrógépbe fogni a vékonyabb munkadarabokat. Ha épp nincs otthon tokmányos esztergagépünk, a fúrótokmány maximum 11-13 mm-es kapacitása felett befogóeszközt kell barkácsolni...
Szenvedsz a melegtől? Úgy érzed még plusz egy fokot nem bírnál el elviselni, pedig a lakás hőmérőjében a csík kitartóan tör a magasba? Klíma vásárláson töröd a fejed? Mielőtt rohannál vásárolni egy légkondit olvasd el az általunk gyűjtött tudnivalókat!..
Acmee 2019.07.15 09:39:34
@Nancsibacsi: Az általam telepített és üzemeltetett 2db 1MW-os, frekvencia szabályozott Daikin folyadékhűtő közül az egyik az első szezon végére vizes közeget produkált, 12db hőcserélő cső lyukas volt (köteg közepén, mielőtt -- nem először -- előkerülne a szemetes hűtött közeg gondolata)
Szerintem a meghibásodás rizikója minden berendezésnél fennáll. Nyilván nem ugyanaz a kockázat, de az árkülönbséget nem minden esetben lehet ezzel alátámasztani (nyilván ez is lehet marketingfogás).
Acmee 2019.07.15 09:47:01
@Acmee: Ja, a non plus ultra: McQuay kompresszorok vannak benne jókora "Made in Italy" felírattal.
Jó cucc a japán, ha japán...
Ha az ekkora gépet az olaszok gyártják, akkor a kicsi gépet kicsi haszonkulccsal majd Japánban fogják?
Lóf...
Hát sziasztok... Nem tudom, mi lesz ebből a blogból... Nem tudom, hogy végig csinálom e, vagy csak pár poszt születik, de sajnos nem tudom megbeszélni senkivel, ezért elmondom mindenkinek. Kibeszélem magamból a mindennapok nyomorúságát, a harcokat, amiket vívok minden nap a feleségemmel.. Akkor…..
Magyarország végenergia-felhasználásának több, mint harmadát az épületek fogyasztása teszi ki, emiatt kiemelkedően fontos feltérképezni a megtakarítási és hatásfoknövelési lehetőségeket. Mivel épületeink jó része még 1980 előtt épült, rengeteg (elsősorban fűtési) energiát lehetne megtakarítani ezek…..
Acmee 2018.11.17 21:02:05
@Eke Balázs: Kedves Balázs,

10 éve üzemeltetek ipari létesítményeket. 67.000, 47.000 és most 28.000m2-t. Az első kettő gyár az utolsó logisztikai központ némi gyártási tevékenységgel.

Eddig csak az elsőnél foglalkoztak szemernyit is az energiahatékonysággal, ott is kizárólag a realizálható megtakarítás miatt (egyéb fennkölt dolgokat meg sem próbáltak belemagyarázni).

Mérnök van, hozzáértő mérnök is. A probléma, hogy utánpótlás nincs -- elég. Az előző munkahelyemen 8 hónap után tudták betölteni a pozíciómat, az első 4 hónapban komolyan vehető jelentkező sem volt. Ezért kellene a papír helyett mérnököt "gyártani". A hozzáértő szóval tényleg mellélőttem, motivált, szakmaszerető mérnökre gondoltam, elnézést. Rengeteg helyen látom (kivitelezések miatt sok olyan helyre is bejárásom van ahol nem én üzemeltetek), hogy csinálgatják az épület üzemeltetését, de semmiképp nem csinálják. Össze-vissza lengő rendszerek (beszabályozás egy mérnöknek nem kerül pénzbe csakis motiváció és némi idő kérdése), egymásra dolgozó fűtés és hűtés, ezek mind a nemtörődömség jelei, sajnos több az ilyen, mint a normálisan üzemeltetett ingatlan.

Visszatérve a multikhoz, az előző munkahelyemen 170.000.000 Ft-ot fogtunk (a 4db karbantartóm és én) 2 év leforgása alatt az éves energiafogyasztáson, ami 1,5 hónapnyi fogyasztása volt a telephelynek. A fenti eredményt 80.000.000Ft ráfordítással hoztuk (két év alatt, tehát 40-40M Ft). Egy éven belül volt a megtérülés mindkét évben.

Annyira nem volt képes a management, hogy egy kávé mellett gratuláljon az eredményhez, holott 2-3 irányból hallottam vissza, hogy ezzel a megtakarítással a tervezett éves költségkereten belül maradtunk (ami 4 év kereten kívül lógás után elég nagy súlyt ejtett le a vezetőség válláról).

Mondok jobbat, titkolni akarták, nehogy követelőzni kezdjünk...

Ezután mi következett? Elvettek tőlem 10M Ft beruházást és leépítették az egyik karbantartómat.

A fentieket egy nagy nevű, Magyarországon több telephellyel rendelkező profitorientált nagyvállalatnak sikerült előadni.

Mondanom sem kell, hogy eljöttem amint tudtam...

Tudod mikor foglalkoznak a megtakarítási lehetőségekkel? Ha szorít a makksatu külföldről. Amíg szalad a szekér, addig mindegyik sz@rik bele nagy ívben.

Szóval köszönöm, de nem kell bemutatni a híres profitorientált multikat a magyar managementjeikkel egyetemben.
Acmee 2018.11.17 21:06:40
@Kopasz Szuzukis:

Az a mérnök, aki elhiszi, hogy az épület annyit fog fogyasztani amit Ő kiszámolt szimplán hülye.

Láttam már Porotherm ragasztót malterszerűen felhasználva, jó centis vastagságban a téglasorok között. Mondjuk a házra való ragasztó csak kb. 1m-es magasságig adta ki :D

Aztán csodálkozott a kőműves "szaki", hogy visszabontatták az egészet és saját költségen építhette újra...

Szóval a fentiekhez hasonló "bakik" az energetikát is hazavágják, ezért a két lábbal a földön járó mérnök mindig bő 20-40% tartalékot hagy a rendszerben :)
Acmee 2018.11.18 22:25:14
@Eke Balázs:

Sajnos a rendszer javításához először a problémát kell pontosan látni. Ehhez szerettem volna reális képet adni. Sajnos az üzemeltetés kérdése mindenhol "kiegészítő funkció", kb. a szükséges rossz. Sajnos a szakma hangja süket fülekre talál amikor az üzemeltetési költségek növelése mellett foglalunk állást, mi tudjuk, hogy mit nyerhetünk vele.
Engem sokáig a szakmaszeretet hajtott előre, le szerettem volna tenni a bizonyítékot. Sajnos én is kezdek abba az irányba menni, hogy annyit csinálok meg amennyit megfizetnek. Nem a munkám _után_ realizált haszonból szeretnék "látni" (értsd: beruházási keret, létszám keret, további irodai kapacitás (technikus)), hanem az "extrák" a "majd amikor ráérek" listára kerültek. Így akár évekig nincs kihasználva a megtakarítási lehetőség, ami azért tudat alatt bántja a mérnöki lelket :)
A hűtés fontos, nemcsak a kedélyeknél, hanem a motorolajnál is. Ha túlhevül, akkor bús lesz, nem fogja tudni rendesen ellátni a feladatát, márpedig a kenés különösen fontos dolog, ha a motor torkaszakadtából üvölt nyolcezren. Az AE86 rendelkezik ugyan gyárilag olajhűtővel, de sajnos szegény eléggé…..
Acmee 2018.03.18 15:32:57
Grat a verdához, jól halad az építkezés :) Kérésed szerint a megkerülő ág "fizikája":

1. Minden folyadék (szilárd test és gáz :) ) az embernél jobban ismeri a fizikát!

Ezzel az alapszabályt le is tudtuk, gondolatkísérlet következik. Gyalogosan Te sem a kanyargós, hosszabb utat választod, hanem a rövidebb, egyeneset. Ugyanígy tesz az olaj is, ha van két útja, amelyikből az egyik 1cm, a másik 2m, fűszerezve nagy áramlási ellenállású olajhűtővel (mert ugye ennek az a dolga, hogy a lehető legtovább magában tartsa az olajat, a sok párhuzamos járat már nyomásveszteség csökkentő feature), akkor az Úristen kérésére sem fog a nehezebben járható irányba menni. Az olajhűtőn csak akkor fog átáramlani az olaj, ha az 1cm-es utat elkezded "elrontani", mondjuk egy fokozatosan elzáró termosztáttal (tehát ez egy nagyon jó megoldás, mert nem csak áramlik/nem áramlik esete áll fenn (on-off), hanem létezik "kicsit és nagyon" áramlik is).

Gravitáció: El sem hinnéd, hogy működő olajpumpánál, zárt térben (tehát nem az olajteknőben ide-oda lötyögő olajra gondolok...) mennyire nulla hatása van a gravitációnak.Ha arra adod a fejed és kiszámolod, hogy a nehézségi gyorsulás és a nyomás mekkora erővel hat a csőben (hűtőben, csapágyban, mindegy, csak ne legyen nyitott felszín) áramló folyadékra, akkor látni fogod, hogy kb. 3 nagyságrend a különbség az erőhatások nagysága között. Kb. statisztikai hiba lesz a gravitáció hatása.
A légtelenítés kérdésében csillagos ötös a gondolatmenet :)

Nyomás és áramlás: A cikket még a jó nyomon haladva kezdted ("szívószál"), aztán a WC papír gurigás mondattal átvágtad magad. Az új olajhűtőd nem csak azért hatásosabb, mert vastagabb, hanem azért is, mert a vastag csövön-sok járaton keresztül az átáramló olajmennyiség is több.

2. Egyenes csőben (köztes be- és kifolyási lehetőség nélkül) a nyomás és sebesség hányadosa mindig állandó!

Az olajpumpád az olajszűrő visszafolyó ágáig egy áramlási útvonalon szállít, kb. mintha egy kerti slagba pumpálná az olajat. A szállított olajmennyiség ezen slagnak az ellenállásán fog múlni. Amennyiben vékony, úgy nagy nyomás kell a "leküzdéséhez", ha vastag, akkor elég a kevés nyomás is, így nagy mennyiség fog átfolyni. Lényegesen leegyszerűsítve így működik.
Minden egyes ketyere növeli az áramlási ellenállást amit az olajpumpa és a visszafolyó ág közé építesz. Mivel jelen esetben ennek a köztes szakasznak egy részét vastagabbra cserélted, így az egész miskulancia ellenállása lecsökkent. Amennyiben egy állandó mennyiséget kellene átvinni, akkor most azt látnánk, hogy a pumpa tengelyét kisebb erővel kellene tekerni. Ilyet viszont nem tud, így az olajpumpa által bevitt energia több olajat fog szállítani a kisebb ellenállás miatt.
Acmee 2018.03.20 09:46:38
@Matenak: Nocsak, Te is áldozat lettél az etil oltárán? Üdv a klubban :D Nem csökken, sőt, a kevesebb veszteség miatt több dolga lesz a nyomásszabályozónak ;) Ezzel nyilván a biztonság felé araszolsz, egy jól felhíhult, forró olajjal is lesz _mennyiséged_ (hiszen a nyomás mennyiség nélkül csak vizes vágásra és csapágyfém kékítésre jó), az olajnyomás csak arra kell, hogy eljusson a felhasználási helyre (és természetesen legyen elég "ereje" (nyomása) átmenni a réseken), ott már mennyiség kell, hogy öblítse a csapágyat (kenés, hűtés)
TComment Ön rosszul tudja 2012.09.25 05:47:44
Alig megy jobban, mint egy dízel Passat mégis vigyázzba állhat tőle mindenki. Kilencmillió alatt ajándék. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Én szerintem sok nő nevében mondom, hogy megértem Gábor panaszát, és egyáltalán nem akarom lenézni a telógyilkos zsebek problémáját, de azok a zsebek legalább vannak! A női gatyákba olyan pici zsebeket terveznek, hogy oda egy telefon be se fér! Nem beszélve a szoknyákról, amelyeknek csak töredéke…..
A lakberendezési trendek évente váltják egymást, nem ilyen fürgék a házak külső megjelenését meghatározó trendek, azok jóval lassabban változnak. De nemcsak az épületek designjának, hanem az építési technológiáknak, az épületek felszereltségének, gépészetének is megvan a maga trendje...
Olvastam egy cikket (na jó, inkább posztot) arról, miért ugrálnak egyik állásból a másikba az Y generációs munkavállalók (az 1981 és 1995 között születettekről van szó). Négy tényezőt azonosított a szerző. Nem találja fel általuk a spanyol viaszt, és nem is mindegyikkel értek egyet, nézzük…..
Furdancs Blog Kalapot a kéményre 2016.07.29 05:00:00
Anno a házunk vásárlásával tettünk szert egy felújításra váró kéményre. Hogy valaha be volt e fejezve és került e rá fedlap, a múlt homályába vész. Mindenesetre a felső nyolc sor egyre hézagosabb fugázása, és a kéményseprő évenkénti ellenőrzésekor egyre aggodalmasabb…..
Felelőtlenség, job hopperkedés, bizonytalanság, elköteleződés hiánya, kapunyitási pánik. Na és persze 0-24-ben a telefon nyomkodása. Nincs olyan ember, akinek ne ez jutna eszébe egy egyetemről kiszabadult fiatal munkavállalóról. Az Y generációt érintő félelmek és a kapunyitási pánik nem hiszti,…..
Acmee 2016.07.20 07:45:22
Magam is az Y generáció tagja vagyok. Számomra nem büdös a munka, pozíciómból fakadóan szinte 24h-ban elérhetőnek célszerű lennem -- ha jól akarom végezni a rám bízott feladatot. A területemre a management lényegesen kevesebb erőforrást allokál (a költségkeret és a létszám is kb. 1/3-a, mint ami a velünk szemben támasztott elvárások teljesítéséhez szükséges). Ennek ellenére képtelenek elfogadni, hogy a munkák tolódnak, megpróbálták már a területemet kézi vezérléssel, fentről irányítani. Annak ellenére, hogy immár 3. éve 1 éves megtérülési idővel dolgozom.
Mégsem kapok plusz erőforrást -- pedig egy multinál plusz-mínusz 1-2 ember a 2000 feletti létszámban mindegy.
A főnököm tisztában van az eredményeinkkel, látja, hogy a beosztottjaim is túlóráznak, én sem megyek haza napi 8 óra munka után (kötetlenben vagyok), mégsem tud erősítést kiharcolni.
Ezért fogom otthagyni a céget, nem akarok egy szűk látókörű managementnek dolgozni, akik az évente 50 milliós nagyságrendű költségmegtakarításomért egy személyes "köszönöm"-öt sem látnak indokoltnak.
Úgy, hogy megérkezésemkor heti rendszerességgel voltak termelés leállások, az infrastruktúra éppen csak, döcögve működött. 2 éve 1 óra alatt van az általunk okozott váratlan állás.

Bennem van a hiba, hogy egy köszönömöt, esetleg egy jókedvvel elfogyasztott kávét elvárnék a szakadék széléről való visszafordításért, a folyamatos fejlesztésért, amivel igen sok pénzt spórolok meg a cégnek? Úgy, hogy közben az erőforrásaim igencsak szűkösnek mondhatóak.
Acmee 2016.07.20 11:01:08
@rozsomák: Nem mondtam, hogy nem tudom elfogadni, h nem én "vezetek" (nem is szeretnék, nem tudok hosszú távon kizárólag irodai munkát végezni, kell az "operatív" is). Nem kényelmesen szeretnék dolgozni, hanem korrekten. Amennyiben nem fér bele 8 órába, úgy ki kell fizetni a többletet/plusz erőforrást allokálni.
Továbbá nem a céget fordítottam vissza, egyrészt ehhez azért igen kevéske lennék, másrészt nincs ekkora arcom. Az infrastruktúrát fordítottam vissza a megbízhatatlan, folyamatosan meg-megálló állapotból a stabil, folyamatosan rendelkezésre állóba.
Tudod, amikor management tagoktól hallottam vissza, hogy tök jó, hogy azt az 50M Ft-ot nem kellett elkölteni, mert így terven belül maradtunk, akkor szerintem jogos elvárás egy köszönöm (nem kell több, ennyi kérdése a lelki nyugalom, ez pedig semmibe nem kerül).
Ne aggódj, az a cég már meg van alapítva, fut is fel szépen, még másodállásban végezve is.

Abban szerintem picit félreértettél, én egy dolgot szeretnék, más hozzáállást. Jelenleg nálunk a középvezetők sikereit -- néhány, jól azonosítható kivétellel -- nem agyonhallgatni, nehogy véletlenül rájöjjön a szerencsétlen, hogy jól végzi és kell a munkája, mert a végén fizetés emelést fog kérni.

Ha már a generációk minősítésénél tartunk, ez az X generáció mentalitása. Semmi jövőkép, hosszú távú tervezés, "pillanatnyi" érdekek mentén hozott döntések (komfort célú beruházás a ténylegesen megtérülővel szemben), a jelenben megfogott 1Ft-ért képesek a holnap megfogható 100Ft-ot is beáldozni. Ezt pedig nem csak itt tapasztalom, hanem a környezetemben és a volt munkahelyeimen is (igaz, nem volt sok, nem vagyok egy jobhopper, 3 évet min. eltöltök egy pozícióban).

Sorolhatnám, de minek...
És ha belebukik, akkor azt csak magának köszönheti...
Acmee 2016.04.07 07:13:15
@tralalala:
Ez a népszavazás Orbánnak -- ha a politikusi pályát nézzük -- csak akkor válhat hasznára, ha a népszavazás érvényes és az igenek elsöprő többségűek. Talán (de ezt csak halkan jegyzem meg) megmutatja neki, hogy mindegy, hogy a tanácsadók mit mondanak, van egy határ, amit nem ildomos átlépni, mert kibetonozott szívlapáttal terelik vissza. Ezen határok érzékeltetése normálisabb irányba terelheti (a politikát is), amelyből mindenki jól jöhet ki.
Hozzáteszem, nem vagyok egyik pártnak sem vagyok a rajongója, sőt, e jelenlegi felhozatalból egyiknek sem adnám a voksomat.
Acmee 2016.04.07 11:04:40
@.Tibi.: Létezik. Lásd nem lett netadó. Csak ugyanúgy, mint Pavlov kutyájának, a magyarnak több tízszer kell találkoznia vele, hogy mégiscsak fel lehet emelni és működik is az a bizonyos ujj...
Ki ne szeretne olyan gázkészüléket ami 20-30%-kal csökkenté a gázszámlát? Ki ne szeretné védeni a környezetet? Ez a célja az új rendeletnek ami 2016.06.01.-től tiltja a hagyományos kazánok felszerelését és forgalmazását. Mivel az új technológia nem olcsó, a téma fontos,…..
Acmee 2015.10.06 12:20:44
@Kopi3.14: Nem tudjak elore garantalni. De a 100-bol 5% romlas meg mindig 95, a regi keszuleknel a 90-bol 5%-os romlas 85. Meg mindig 10% a kulonbseg.
Acmee 2015.10.06 12:24:12
@netnepper: Masreszt igen, egy forum, csak a laikus olvaso nem mindegy, hogy milyen informaciok alapjan fog donteni, hogy szerezzen feketen regi kazant, vagy vegyen picit dragabban hatekonyabbat.
Acmee 2015.10.06 20:39:25
@L von Richthoven: Amúgy a melegvizes üzem rossz hatásfokát úgy oldottam meg, hogy 100l-es tároló az "utófűtő", 200l-es pedig az előfűtő (víz oldalon sorbakötve). HMV üzemben az utófűtő visszatérőjét megkapja az előfűtő, így akkor is kondenzációban marad a kazán.
Ehhez jön hozzá, hogy fűtési üzemben is visszatérőt kap az előfűtő, így egy kád víz felhasználásakor is max. 10-15 perc a HMV termelési üzem. Cserébe nem kell ökör nagy kazán, túl magas alsó teljesítménnyel.
A sok-sok év tapasztalat pedig néha bezár a "megszokott megoldások" gondolatmenetbe.
Akár komoly elégtételt is érezhetnénk itt a Noemisszió blognál most, amikor kiderült: a Volkswagen autógyár semmibe véve az emberek egészségét, az üzleti és ökológiai korrektség minimális, alapvető elvárásait, gátlástalanul csalt, hazudott, trükközött. A hír immáron…..
Acmee 2015.09.21 12:13:11
@Wrex: Igen, egy pár szennyezőanyagot vízzé és CO2-vé. És a korom (amit ugye a benzines is termel, jóval kisebb mennyiségben), stb. még véletlenül sem rakódik le a rohadt nagy felülettel rendelkező rendszerben...
Végülis soha nem hallottam még eltömődött katalizátorról, ami utána "pajszerovics" szervizt kapott.
Acmee 2015.09.21 13:18:59
@Wrex: Bocs fejből nem sorolom fel, de nem tart 5 percig kigoogle-zni. A kipufogó kevésbé jó példa, mivel egyrészt az autózással szinte egykorú alkatrész, másrészt semmi köze a környezetvédelemhez (nem ilyen céllal létezik), harmadrészt az össz felülete hogyan is aránylik a katalizátorban lévő kerámia felületéhez? Az EGR pedig kipufogógáz visszavezető szelep, amely megintcsak igen kevés cuccot tud magában tartani, még igen komoly eltömődés esetén is (na ezért tényleg reklamál a vezérlő, bár láttam már vákuumvezérelt becsület-EGR-t is (ha becsületes vagy nem húzod le a vákuumcsövét)).

Azért halkan megjegyezném, hogy 2 veterán autót raktam össze pucér kasztniról, plusz kettő épp most készül, tehát autótechnikából azért rendelkezem némi háttérinfóval.

Szabályozott katalizátor -> lambda szondás keverékképzés korrekció -> motor és katalizátor között elhelyezett szonda nem tudom mit fog látni a katalizátor állapotáról, de biztos kikövetkeztet valamit.
Avagy Te a sokadik generációs rendszerekre gondolsz, ahol már két lambdával dolgoznak, esetleg -- nagyon beteg esetben még -- nyomáskülönbség érzékeléssel is megtoldva?

Na azt tényleg nem lehet megvakítani...

A magyar valóságot azért ajánlanám a figyelmedbe, még az én 1999-es autómon is megtehetném, hogy kivágom a csába a katalizátort, pedig Motronic és OBDII korszak, éppen a buszrendszer előtt. Az én autóm pedig nagyjából illeszkedik az átlagba, tévedés ne essék, a nagy többség akkor fog súlyos tízezreket rákölteni az autóra, ha az nem megy tovább/végleg megszűnik a félrenézős műszaki. Nyilván suttyóság, de legtöbbször a pajszert fogó kezet nem a suttyóság, hanem a pénzhiány vezérli. Van egy rossz hírem: Ahogy haladunk az időben, egyre jobban ez lesz, tekintve az autók "túlbonyolítását" és modul rendszerű kialakítását (csak egyben tudsz alkatrész csoportokat cserélni).
Az egyik piacvezető klímagyártó felmérése szerint energiatudatos és alaposan tájékozódik a magyar klímavásárlásról. Egy közvélemény-kutatás persze mindig irányított, azaz kellő mértékű forráskritikával kell fogadnunk, de azért érdekes adatokra derült fény. A…..
Acmee 2015.09.16 23:13:42
@Peetee:

A mindenféle ultraszűrős nem épp a köznyelv által "klímának" csúfolt légkondícionáló. Az már légkezelő, automatikával, ritka esetben direkt elpárral. A központi légkondícionálás (ált. már a multisplit és VRV&VRF is ide szokott tartozni, szintén köznyelviül) sem a cikkben taglalt kategória.
Hosszú éveken át a háztartási mosógépek 4,5-5kg kapacitásúak voltak, aztán egyszer csak "hízásnak" indultak. Gondolom, a készülékgyártók közötti verseny okán. Mára már lehet az üzletekben találni rengeteg 8-9 kilós, sőt akár 11 kilós gépet is. Ugyanakkor a gépek burkolata nem nőtt nagyobbra. A…..
Milyen érzés, amikor a nehezen leadózott kocsid mellé beáll egy szlovák rendszámos luxuswagen, amiben a csücsörítő szájú pinabubus unott arccal szánakozva néz rád, te meg pontosan tudott, hogy nem fizetett adót a kocsira, de legalább veri a mellét? Sok ilyen és ehhez hasonló…..
Acmee 2015.07.15 07:07:22
@fda: Akinek van 10 millája egy autóra, annak azért van, mert nem költötte el. Pl. magas adóra. Nem véletlen, hogy levezetett számítások alapján Mo.-n egy vállalkozásnak hófehéren megélni lehetetlen, egyszerűen a nyereségedet befizeted állambácsinak, ha nem trükközöl, akkor Neked nem marad meg semmi. Azért persze senki nem siránkozik, hogy a vállalkozó (és itt elsősorban ne a hurkanyakú seftesekre gondoljunk, hanem egy kisgépszervizre, boltra, ruhaüzletre, stb.) a gyerekek lefektetése után még beül a gép elé (ha hazaért fektetésre...) dolgozni egy kicsit, mert akkor már nem kell menni felmérni, eligazítani, hivatalba menni, stb.
Ez ugyanúgy megvan az egyszeri magyar szintjén is. Irigyli a mérnöki fizetést, de azt már nem teszi mellé, hogy Ő a műszak után eldobja a szerszámot és azt se tudja, hogy beomlott-e a tető, míg a mérnök a reggeli WC-n ülés közben is e-mailt ír...
Nemrég robbant a bulvárbomba, hogy két válogatott kajakozó április 21-én egy edzőtáborban egy rutin ellenőrzésen akadt fent a rostán, mivel kokaint fogyasztottak. Az ügy egyelőre ott tart, hogy mindkettőjüket kitették a válogatottból és a Magyar Olimpiai Bizottság azonnal…..
Acmee 2015.05.08 15:42:52
@laci_52: De létezne, csak nem Terítő Terit, hanem a területileg illetékes következő dílert kellene lecsukni.
Tévhit, hogy egy díler kiiktatását nem követi 2 másik "munkába" állása. Gondolom Te is voltál má úgy, hogy ananászt (zserbót, hájast, almát, képzeld ide a kedvenced) akartál enni, nem kaptál az egyik boltban, hát átmentél egy másikba. Fanatikusok még a harmadikba is. Pont ugyanígy néz ki ez is.
A Praxis blogon olvasható mai bejegyzés adta az ötletet, hogy egy igen kényes témával kapcsolatban kérjük ki az önök véleményét. Az abortusz megítélése évezredek óta foglalkoztatja és megosztja az emberiséget. Akad, aki gyilkosságnak tartja összes formáját, vannak, akik az…..
Acmee 2015.04.18 19:40:01
Leírom a sztorinkat (mára már a feleségem és a kisfiúnk anyukája), mi a mai napig úgy gondoljuk, hogy helyesen döntöttünk (a műtétet a feleségem dobta fel).
Adott két egyetemista, 8-9 hónappal az államvizsga előtt. Természetesen védekeztünk fogamzásgátlóval, tehát 1:1000 az esély. Akkor még mindketten dohányoztunk (ma már egyikünk sem), plusz az egyetemista lét elemeként azért éltünk némi tudatmódosítóval is (haverok, buli, vodka...). Aztán egyszercsak kimaradt 1 ciklus. Vártunk, majd megérkezett az álomkór, teszt, pozitív. Nőgyogyász, ott már 100% volt a terhesség ténye. Megbeszéltük. Jártunk családsegítőhöz (vagy mifenéhez kellett mennünk előtte), elmondtuk a sztorinkat neki is. Válasza az volt, hogy hivatalosan nem mondhat ilyet, de látja, hogy nem keveset rágódtunk a dolgon, felelősen hoztuk meg a döntésünket.
Pro:
Mindketten -- hála Isten -- jó anyagi helyzetben éltünk, így a nagyszülők nyakára -- és természetesen pénztárcájára -- jöhetett volna a pici.

Con:
Fogamzásgátló
Cigi, alkohol, mondhatni rendszeresen (azért az egyetemista heti min. 1szer bulizik)
Pont államvizsga időpontjára jött volna a pici, mindketten csúsztunk egy évet, így azután már csak a költségtérítéses lehetőség állt volna fenn.
Akkor nem éreztük annyira stabilnak a kapcsolatunkat, hogy kibírtuk volna egy gyerekkel járó felelősséget.

Döntöttünk ahogy döntöttünk, máig sem érzem úgy, hogy rosszul. Annak ellenére, hogy egy gyönyörű, örökké vigyorgó kisfiú apukája vagyok. Ha akkor az a pici megérkezik (esetleg egészségesen, mert inkább ettől féltünk, mint a többi paramétertől), most valószínűleg lenne egy gyermekem távol tőlem.

Igazából csak annyit akartam mondani, hogy az azonnal gyilkost kiáltók először átgondolhatnák, hogy nem csak a felelőtlen hülyék léteznek.
Vannak olyan munkakörök, amikért az ember némi túlzással ölni is tudna. Hiszen ki ne szeretne luxushelyeken utazgatva filmet forgatni, vagy cikkeket írni, vagy ki ne álmodott már arról, hogy egy jónevű étteremben szakács, és alighanem sokan vannak, akik gyerekkorukban építészek…..
Most fázásról pofáznák. Valahogy nem voltam tudatában annak, hogy a Karmann-hoz facikkek is kellenek. Pedig jó előre készültem a lenyitható tető fa elemeinek megvalósítására, hiszen volt egy kész darabunk, de mivel azt be kellett építeni egy előző autóba, nem ártott lemásolni…..
Acmee 2015.02.26 20:57:30
@Car Mandiner: A hurkapálcát a favarrás előtt meg köll' hajlítani, legyen benne elég feszűccség' :)
Már valamikor kitértem arra az okfejtésre, hogy némely autónak olyan lehetetlen a sérülése, hogy csakis valamiféle Hollywood-i umbulda áldozata lehetett. Ott volt a múltkori Karmann, aminek az alváza olyan furcsa módon hajlott meg,  mintha ráejtették volna egy téglafalra. Tehát…..
Acmee 2015.01.29 18:18:13
@Car Mandiner: Ahhoz először el kell nevezni Sándornak :D