Adatok
Acmee
0 bejegyzést írt és 1496 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tükrösíteni kívánt csövek forgatással való csiszolása nem új ötlet. Kézenfekvő fúrógépbe fogni a vékonyabb munkadarabokat. Ha épp nincs otthon tokmányos esztergagépünk, a fúrótokmány maximum 11-13 mm-es kapacitása felett befogóeszközt kell barkácsolni...
Acmee
2019.09.05 13:40:02
Rongyra fújj rá WD-40-et és azzal töröld át. Nem kell tocsognia benne, anélkül is megvédi a felületet egy darabig
Szenvedsz a melegtől? Úgy érzed még plusz egy fokot nem bírnál el elviselni, pedig a lakás hőmérőjében a csík kitartóan tör a magasba? Klíma vásárláson töröd a fejed? Mielőtt rohannál vásárolni egy légkondit olvasd el az általunk gyűjtött tudnivalókat!..
Acmee
2019.07.15 09:39:34
@Nancsibacsi: Az általam telepített és üzemeltetett 2db 1MW-os, frekvencia szabályozott Daikin folyadékhűtő közül az egyik az első szezon végére vizes közeget produkált, 12db hőcserélő cső lyukas volt (köteg közepén, mielőtt -- nem először -- előkerülne a szemetes hűtött közeg gondolata)
Szerintem a meghibásodás rizikója minden berendezésnél fennáll. Nyilván nem ugyanaz a kockázat, de az árkülönbséget nem minden esetben lehet ezzel alátámasztani (nyilván ez is lehet marketingfogás).
Szerintem a meghibásodás rizikója minden berendezésnél fennáll. Nyilván nem ugyanaz a kockázat, de az árkülönbséget nem minden esetben lehet ezzel alátámasztani (nyilván ez is lehet marketingfogás).
Acmee
2019.07.15 09:47:01
@Acmee: Ja, a non plus ultra: McQuay kompresszorok vannak benne jókora "Made in Italy" felírattal.
Jó cucc a japán, ha japán...
Ha az ekkora gépet az olaszok gyártják, akkor a kicsi gépet kicsi haszonkulccsal majd Japánban fogják?
Lóf...
Jó cucc a japán, ha japán...
Ha az ekkora gépet az olaszok gyártják, akkor a kicsi gépet kicsi haszonkulccsal majd Japánban fogják?
Lóf...
Hát sziasztok... Nem tudom, mi lesz ebből a blogból... Nem tudom, hogy végig csinálom e, vagy csak pár poszt születik, de sajnos nem tudom megbeszélni senkivel, ezért elmondom mindenkinek.
Kibeszélem magamból a mindennapok nyomorúságát, a harcokat, amiket vívok minden nap a feleségemmel..
Akkor…..
Az én energiám
Épületek energiafogyasztás-csökkentését célzó szolgáltatások: energetikai tanúsítvány, szakreferens, audit
2018.11.16 06:30:00
Magyarország végenergia-felhasználásának több, mint harmadát az épületek fogyasztása teszi ki, emiatt kiemelkedően fontos feltérképezni a megtakarítási és hatásfoknövelési lehetőségeket. Mivel épületeink jó része még 1980 előtt épült, rengeteg (elsősorban fűtési) energiát lehetne megtakarítani ezek…..
Acmee
2018.11.17 21:02:05
@Eke Balázs: Kedves Balázs,
10 éve üzemeltetek ipari létesítményeket. 67.000, 47.000 és most 28.000m2-t. Az első kettő gyár az utolsó logisztikai központ némi gyártási tevékenységgel.
Eddig csak az elsőnél foglalkoztak szemernyit is az energiahatékonysággal, ott is kizárólag a realizálható megtakarítás miatt (egyéb fennkölt dolgokat meg sem próbáltak belemagyarázni).
Mérnök van, hozzáértő mérnök is. A probléma, hogy utánpótlás nincs -- elég. Az előző munkahelyemen 8 hónap után tudták betölteni a pozíciómat, az első 4 hónapban komolyan vehető jelentkező sem volt. Ezért kellene a papír helyett mérnököt "gyártani". A hozzáértő szóval tényleg mellélőttem, motivált, szakmaszerető mérnökre gondoltam, elnézést. Rengeteg helyen látom (kivitelezések miatt sok olyan helyre is bejárásom van ahol nem én üzemeltetek), hogy csinálgatják az épület üzemeltetését, de semmiképp nem csinálják. Össze-vissza lengő rendszerek (beszabályozás egy mérnöknek nem kerül pénzbe csakis motiváció és némi idő kérdése), egymásra dolgozó fűtés és hűtés, ezek mind a nemtörődömség jelei, sajnos több az ilyen, mint a normálisan üzemeltetett ingatlan.
Visszatérve a multikhoz, az előző munkahelyemen 170.000.000 Ft-ot fogtunk (a 4db karbantartóm és én) 2 év leforgása alatt az éves energiafogyasztáson, ami 1,5 hónapnyi fogyasztása volt a telephelynek. A fenti eredményt 80.000.000Ft ráfordítással hoztuk (két év alatt, tehát 40-40M Ft). Egy éven belül volt a megtérülés mindkét évben.
Annyira nem volt képes a management, hogy egy kávé mellett gratuláljon az eredményhez, holott 2-3 irányból hallottam vissza, hogy ezzel a megtakarítással a tervezett éves költségkereten belül maradtunk (ami 4 év kereten kívül lógás után elég nagy súlyt ejtett le a vezetőség válláról).
Mondok jobbat, titkolni akarták, nehogy követelőzni kezdjünk...
Ezután mi következett? Elvettek tőlem 10M Ft beruházást és leépítették az egyik karbantartómat.
A fentieket egy nagy nevű, Magyarországon több telephellyel rendelkező profitorientált nagyvállalatnak sikerült előadni.
Mondanom sem kell, hogy eljöttem amint tudtam...
Tudod mikor foglalkoznak a megtakarítási lehetőségekkel? Ha szorít a makksatu külföldről. Amíg szalad a szekér, addig mindegyik sz@rik bele nagy ívben.
Szóval köszönöm, de nem kell bemutatni a híres profitorientált multikat a magyar managementjeikkel egyetemben.
10 éve üzemeltetek ipari létesítményeket. 67.000, 47.000 és most 28.000m2-t. Az első kettő gyár az utolsó logisztikai központ némi gyártási tevékenységgel.
Eddig csak az elsőnél foglalkoztak szemernyit is az energiahatékonysággal, ott is kizárólag a realizálható megtakarítás miatt (egyéb fennkölt dolgokat meg sem próbáltak belemagyarázni).
Mérnök van, hozzáértő mérnök is. A probléma, hogy utánpótlás nincs -- elég. Az előző munkahelyemen 8 hónap után tudták betölteni a pozíciómat, az első 4 hónapban komolyan vehető jelentkező sem volt. Ezért kellene a papír helyett mérnököt "gyártani". A hozzáértő szóval tényleg mellélőttem, motivált, szakmaszerető mérnökre gondoltam, elnézést. Rengeteg helyen látom (kivitelezések miatt sok olyan helyre is bejárásom van ahol nem én üzemeltetek), hogy csinálgatják az épület üzemeltetését, de semmiképp nem csinálják. Össze-vissza lengő rendszerek (beszabályozás egy mérnöknek nem kerül pénzbe csakis motiváció és némi idő kérdése), egymásra dolgozó fűtés és hűtés, ezek mind a nemtörődömség jelei, sajnos több az ilyen, mint a normálisan üzemeltetett ingatlan.
Visszatérve a multikhoz, az előző munkahelyemen 170.000.000 Ft-ot fogtunk (a 4db karbantartóm és én) 2 év leforgása alatt az éves energiafogyasztáson, ami 1,5 hónapnyi fogyasztása volt a telephelynek. A fenti eredményt 80.000.000Ft ráfordítással hoztuk (két év alatt, tehát 40-40M Ft). Egy éven belül volt a megtérülés mindkét évben.
Annyira nem volt képes a management, hogy egy kávé mellett gratuláljon az eredményhez, holott 2-3 irányból hallottam vissza, hogy ezzel a megtakarítással a tervezett éves költségkereten belül maradtunk (ami 4 év kereten kívül lógás után elég nagy súlyt ejtett le a vezetőség válláról).
Mondok jobbat, titkolni akarták, nehogy követelőzni kezdjünk...
Ezután mi következett? Elvettek tőlem 10M Ft beruházást és leépítették az egyik karbantartómat.
A fentieket egy nagy nevű, Magyarországon több telephellyel rendelkező profitorientált nagyvállalatnak sikerült előadni.
Mondanom sem kell, hogy eljöttem amint tudtam...
Tudod mikor foglalkoznak a megtakarítási lehetőségekkel? Ha szorít a makksatu külföldről. Amíg szalad a szekér, addig mindegyik sz@rik bele nagy ívben.
Szóval köszönöm, de nem kell bemutatni a híres profitorientált multikat a magyar managementjeikkel egyetemben.
Acmee
2018.11.17 21:06:40
@Kopasz Szuzukis:
Az a mérnök, aki elhiszi, hogy az épület annyit fog fogyasztani amit Ő kiszámolt szimplán hülye.
Láttam már Porotherm ragasztót malterszerűen felhasználva, jó centis vastagságban a téglasorok között. Mondjuk a házra való ragasztó csak kb. 1m-es magasságig adta ki :D
Aztán csodálkozott a kőműves "szaki", hogy visszabontatták az egészet és saját költségen építhette újra...
Szóval a fentiekhez hasonló "bakik" az energetikát is hazavágják, ezért a két lábbal a földön járó mérnök mindig bő 20-40% tartalékot hagy a rendszerben :)
Az a mérnök, aki elhiszi, hogy az épület annyit fog fogyasztani amit Ő kiszámolt szimplán hülye.
Láttam már Porotherm ragasztót malterszerűen felhasználva, jó centis vastagságban a téglasorok között. Mondjuk a házra való ragasztó csak kb. 1m-es magasságig adta ki :D
Aztán csodálkozott a kőműves "szaki", hogy visszabontatták az egészet és saját költségen építhette újra...
Szóval a fentiekhez hasonló "bakik" az energetikát is hazavágják, ezért a két lábbal a földön járó mérnök mindig bő 20-40% tartalékot hagy a rendszerben :)
Acmee
2018.11.18 22:25:14
@Eke Balázs:
Sajnos a rendszer javításához először a problémát kell pontosan látni. Ehhez szerettem volna reális képet adni. Sajnos az üzemeltetés kérdése mindenhol "kiegészítő funkció", kb. a szükséges rossz. Sajnos a szakma hangja süket fülekre talál amikor az üzemeltetési költségek növelése mellett foglalunk állást, mi tudjuk, hogy mit nyerhetünk vele.
Engem sokáig a szakmaszeretet hajtott előre, le szerettem volna tenni a bizonyítékot. Sajnos én is kezdek abba az irányba menni, hogy annyit csinálok meg amennyit megfizetnek. Nem a munkám _után_ realizált haszonból szeretnék "látni" (értsd: beruházási keret, létszám keret, további irodai kapacitás (technikus)), hanem az "extrák" a "majd amikor ráérek" listára kerültek. Így akár évekig nincs kihasználva a megtakarítási lehetőség, ami azért tudat alatt bántja a mérnöki lelket :)
Sajnos a rendszer javításához először a problémát kell pontosan látni. Ehhez szerettem volna reális képet adni. Sajnos az üzemeltetés kérdése mindenhol "kiegészítő funkció", kb. a szükséges rossz. Sajnos a szakma hangja süket fülekre talál amikor az üzemeltetési költségek növelése mellett foglalunk állást, mi tudjuk, hogy mit nyerhetünk vele.
Engem sokáig a szakmaszeretet hajtott előre, le szerettem volna tenni a bizonyítékot. Sajnos én is kezdek abba az irányba menni, hogy annyit csinálok meg amennyit megfizetnek. Nem a munkám _után_ realizált haszonból szeretnék "látni" (értsd: beruházási keret, létszám keret, további irodai kapacitás (technikus)), hanem az "extrák" a "majd amikor ráérek" listára kerültek. Így akár évekig nincs kihasználva a megtakarítási lehetőség, ami azért tudat alatt bántja a mérnöki lelket :)
A hűtés fontos, nemcsak a kedélyeknél, hanem a motorolajnál is. Ha túlhevül, akkor bús lesz, nem fogja tudni rendesen ellátni a feladatát, márpedig a kenés különösen fontos dolog, ha a motor torkaszakadtából üvölt nyolcezren. Az AE86 rendelkezik ugyan gyárilag olajhűtővel, de sajnos szegény eléggé…..
Acmee
2018.03.20 09:46:38
@Matenak: Nocsak, Te is áldozat lettél az etil oltárán? Üdv a klubban :D Nem csökken, sőt, a kevesebb veszteség miatt több dolga lesz a nyomásszabályozónak ;) Ezzel nyilván a biztonság felé araszolsz, egy jól felhíhult, forró olajjal is lesz _mennyiséged_ (hiszen a nyomás mennyiség nélkül csak vizes vágásra és csapágyfém kékítésre jó), az olajnyomás csak arra kell, hogy eljusson a felhasználási helyre (és természetesen legyen elég "ereje" (nyomása) átmenni a réseken), ott már mennyiség kell, hogy öblítse a csapágyat (kenés, hűtés)
Alig megy jobban, mint egy dízel Passat mégis vigyázzba állhat tőle mindenki. Kilencmillió alatt ajándék.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Acmee
2018.01.05 20:18:33
Tékozló Homár
Jár kértérítés, ha a rossz zsebtervezés miatt esik ki a gatyából a mobil?
2017.08.31 15:38:23
Én szerintem sok nő nevében mondom, hogy megértem Gábor panaszát, és egyáltalán nem akarom lenézni a telógyilkos zsebek problémáját, de azok a zsebek legalább vannak! A női gatyákba olyan pici zsebeket terveznek, hogy oda egy telefon be se fér! Nem beszélve a szoknyákról, amelyeknek csak töredéke…..
Acmee
2017.09.01 20:41:08
A lakberendezési trendek évente váltják egymást, nem ilyen fürgék a házak külső megjelenését meghatározó trendek, azok jóval lassabban változnak. De nemcsak az épületek designjának, hanem az építési technológiáknak, az épületek felszereltségének, gépészetének is megvan a maga trendje...
Olvastam egy cikket (na jó, inkább posztot) arról, miért ugrálnak egyik állásból a másikba az Y generációs munkavállalók (az 1981 és 1995 között születettekről van szó). Négy tényezőt azonosított a szerző. Nem találja fel általuk a spanyol viaszt, és nem is mindegyikkel értek egyet, nézzük…..
Anno a házunk vásárlásával tettünk szert egy felújításra váró kéményre. Hogy valaha be volt e fejezve és került e rá fedlap, a múlt homályába vész. Mindenesetre a felső nyolc sor egyre hézagosabb fugázása, és a kéményseprő évenkénti ellenőrzésekor egyre aggodalmasabb…..
És ha belebukik, akkor azt csak magának köszönheti...
Acmee
2016.04.07 07:13:15
@tralalala:
Ez a népszavazás Orbánnak -- ha a politikusi pályát nézzük -- csak akkor válhat hasznára, ha a népszavazás érvényes és az igenek elsöprő többségűek. Talán (de ezt csak halkan jegyzem meg) megmutatja neki, hogy mindegy, hogy a tanácsadók mit mondanak, van egy határ, amit nem ildomos átlépni, mert kibetonozott szívlapáttal terelik vissza. Ezen határok érzékeltetése normálisabb irányba terelheti (a politikát is), amelyből mindenki jól jöhet ki.
Hozzáteszem, nem vagyok egyik pártnak sem vagyok a rajongója, sőt, e jelenlegi felhozatalból egyiknek sem adnám a voksomat.
Ez a népszavazás Orbánnak -- ha a politikusi pályát nézzük -- csak akkor válhat hasznára, ha a népszavazás érvényes és az igenek elsöprő többségűek. Talán (de ezt csak halkan jegyzem meg) megmutatja neki, hogy mindegy, hogy a tanácsadók mit mondanak, van egy határ, amit nem ildomos átlépni, mert kibetonozott szívlapáttal terelik vissza. Ezen határok érzékeltetése normálisabb irányba terelheti (a politikát is), amelyből mindenki jól jöhet ki.
Hozzáteszem, nem vagyok egyik pártnak sem vagyok a rajongója, sőt, e jelenlegi felhozatalból egyiknek sem adnám a voksomat.
Acmee
2016.04.07 11:04:40
@.Tibi.: Létezik. Lásd nem lett netadó. Csak ugyanúgy, mint Pavlov kutyájának, a magyarnak több tízszer kell találkoznia vele, hogy mégiscsak fel lehet emelni és működik is az a bizonyos ujj...
Ki ne szeretne olyan gázkészüléket ami 20-30%-kal csökkenté a gázszámlát? Ki ne szeretné védeni a környezetet? Ez a célja az új rendeletnek ami 2016.06.01.-től tiltja a hagyományos kazánok felszerelését és forgalmazását.
Mivel az új technológia nem olcsó, a téma fontos,…..
Acmee
2015.10.06 12:20:44
@Kopi3.14: Nem tudjak elore garantalni. De a 100-bol 5% romlas meg mindig 95, a regi keszuleknel a 90-bol 5%-os romlas 85. Meg mindig 10% a kulonbseg.
Acmee
2015.10.06 12:24:12
@netnepper: Masreszt igen, egy forum, csak a laikus olvaso nem mindegy, hogy milyen informaciok alapjan fog donteni, hogy szerezzen feketen regi kazant, vagy vegyen picit dragabban hatekonyabbat.
Acmee
2015.10.06 20:39:25
@L von Richthoven: Amúgy a melegvizes üzem rossz hatásfokát úgy oldottam meg, hogy 100l-es tároló az "utófűtő", 200l-es pedig az előfűtő (víz oldalon sorbakötve). HMV üzemben az utófűtő visszatérőjét megkapja az előfűtő, így akkor is kondenzációban marad a kazán.
Ehhez jön hozzá, hogy fűtési üzemben is visszatérőt kap az előfűtő, így egy kád víz felhasználásakor is max. 10-15 perc a HMV termelési üzem. Cserébe nem kell ökör nagy kazán, túl magas alsó teljesítménnyel.
A sok-sok év tapasztalat pedig néha bezár a "megszokott megoldások" gondolatmenetbe.
Ehhez jön hozzá, hogy fűtési üzemben is visszatérőt kap az előfűtő, így egy kád víz felhasználásakor is max. 10-15 perc a HMV termelési üzem. Cserébe nem kell ökör nagy kazán, túl magas alsó teljesítménnyel.
A sok-sok év tapasztalat pedig néha bezár a "megszokott megoldások" gondolatmenetbe.
Akár komoly elégtételt is érezhetnénk itt a Noemisszió blognál most, amikor kiderült: a Volkswagen autógyár semmibe véve az emberek egészségét, az üzleti és ökológiai korrektség minimális, alapvető elvárásait, gátlástalanul csalt, hazudott, trükközött.
A hír immáron…..
Acmee
2015.09.21 12:13:11
@Wrex: Igen, egy pár szennyezőanyagot vízzé és CO2-vé. És a korom (amit ugye a benzines is termel, jóval kisebb mennyiségben), stb. még véletlenül sem rakódik le a rohadt nagy felülettel rendelkező rendszerben...
Végülis soha nem hallottam még eltömődött katalizátorról, ami utána "pajszerovics" szervizt kapott.
Végülis soha nem hallottam még eltömődött katalizátorról, ami utána "pajszerovics" szervizt kapott.
Acmee
2015.09.21 13:18:59
@Wrex: Bocs fejből nem sorolom fel, de nem tart 5 percig kigoogle-zni. A kipufogó kevésbé jó példa, mivel egyrészt az autózással szinte egykorú alkatrész, másrészt semmi köze a környezetvédelemhez (nem ilyen céllal létezik), harmadrészt az össz felülete hogyan is aránylik a katalizátorban lévő kerámia felületéhez? Az EGR pedig kipufogógáz visszavezető szelep, amely megintcsak igen kevés cuccot tud magában tartani, még igen komoly eltömődés esetén is (na ezért tényleg reklamál a vezérlő, bár láttam már vákuumvezérelt becsület-EGR-t is (ha becsületes vagy nem húzod le a vákuumcsövét)).
Azért halkan megjegyezném, hogy 2 veterán autót raktam össze pucér kasztniról, plusz kettő épp most készül, tehát autótechnikából azért rendelkezem némi háttérinfóval.
Szabályozott katalizátor -> lambda szondás keverékképzés korrekció -> motor és katalizátor között elhelyezett szonda nem tudom mit fog látni a katalizátor állapotáról, de biztos kikövetkeztet valamit.
Avagy Te a sokadik generációs rendszerekre gondolsz, ahol már két lambdával dolgoznak, esetleg -- nagyon beteg esetben még -- nyomáskülönbség érzékeléssel is megtoldva?
Na azt tényleg nem lehet megvakítani...
A magyar valóságot azért ajánlanám a figyelmedbe, még az én 1999-es autómon is megtehetném, hogy kivágom a csába a katalizátort, pedig Motronic és OBDII korszak, éppen a buszrendszer előtt. Az én autóm pedig nagyjából illeszkedik az átlagba, tévedés ne essék, a nagy többség akkor fog súlyos tízezreket rákölteni az autóra, ha az nem megy tovább/végleg megszűnik a félrenézős műszaki. Nyilván suttyóság, de legtöbbször a pajszert fogó kezet nem a suttyóság, hanem a pénzhiány vezérli. Van egy rossz hírem: Ahogy haladunk az időben, egyre jobban ez lesz, tekintve az autók "túlbonyolítását" és modul rendszerű kialakítását (csak egyben tudsz alkatrész csoportokat cserélni).
Azért halkan megjegyezném, hogy 2 veterán autót raktam össze pucér kasztniról, plusz kettő épp most készül, tehát autótechnikából azért rendelkezem némi háttérinfóval.
Szabályozott katalizátor -> lambda szondás keverékképzés korrekció -> motor és katalizátor között elhelyezett szonda nem tudom mit fog látni a katalizátor állapotáról, de biztos kikövetkeztet valamit.
Avagy Te a sokadik generációs rendszerekre gondolsz, ahol már két lambdával dolgoznak, esetleg -- nagyon beteg esetben még -- nyomáskülönbség érzékeléssel is megtoldva?
Na azt tényleg nem lehet megvakítani...
A magyar valóságot azért ajánlanám a figyelmedbe, még az én 1999-es autómon is megtehetném, hogy kivágom a csába a katalizátort, pedig Motronic és OBDII korszak, éppen a buszrendszer előtt. Az én autóm pedig nagyjából illeszkedik az átlagba, tévedés ne essék, a nagy többség akkor fog súlyos tízezreket rákölteni az autóra, ha az nem megy tovább/végleg megszűnik a félrenézős műszaki. Nyilván suttyóság, de legtöbbször a pajszert fogó kezet nem a suttyóság, hanem a pénzhiány vezérli. Van egy rossz hírem: Ahogy haladunk az időben, egyre jobban ez lesz, tekintve az autók "túlbonyolítását" és modul rendszerű kialakítását (csak egyben tudsz alkatrész csoportokat cserélni).
Az egyik piacvezető klímagyártó felmérése szerint energiatudatos és alaposan tájékozódik a magyar klímavásárlásról. Egy közvélemény-kutatás persze mindig irányított, azaz kellő mértékű forráskritikával kell fogadnunk, de azért érdekes adatokra derült fény.
A…..
Acmee
2015.09.16 23:13:42
@Peetee:
A mindenféle ultraszűrős nem épp a köznyelv által "klímának" csúfolt légkondícionáló. Az már légkezelő, automatikával, ritka esetben direkt elpárral. A központi légkondícionálás (ált. már a multisplit és VRV&VRF is ide szokott tartozni, szintén köznyelviül) sem a cikkben taglalt kategória.
A mindenféle ultraszűrős nem épp a köznyelv által "klímának" csúfolt légkondícionáló. Az már légkezelő, automatikával, ritka esetben direkt elpárral. A központi légkondícionálás (ált. már a multisplit és VRV&VRF is ide szokott tartozni, szintén köznyelviül) sem a cikkben taglalt kategória.
Ma Magyarországon aki itthon dolgozik körülbelül harmadát negyedét keresi ugyanazért a munkáért, mint amit kiköltözött volt munkatársa kap, ha ugyanazon a területen ugyanabban a pozícióban helyezkedett…..
Milyen érzés, amikor a nehezen leadózott kocsid mellé beáll egy szlovák rendszámos luxuswagen, amiben a csücsörítő szájú pinabubus unott arccal szánakozva néz rád, te meg pontosan tudott, hogy nem fizetett adót a kocsira, de legalább veri a mellét? Sok ilyen és ehhez hasonló…..
Acmee
2015.07.15 07:07:22
@fda: Akinek van 10 millája egy autóra, annak azért van, mert nem költötte el. Pl. magas adóra. Nem véletlen, hogy levezetett számítások alapján Mo.-n egy vállalkozásnak hófehéren megélni lehetetlen, egyszerűen a nyereségedet befizeted állambácsinak, ha nem trükközöl, akkor Neked nem marad meg semmi. Azért persze senki nem siránkozik, hogy a vállalkozó (és itt elsősorban ne a hurkanyakú seftesekre gondoljunk, hanem egy kisgépszervizre, boltra, ruhaüzletre, stb.) a gyerekek lefektetése után még beül a gép elé (ha hazaért fektetésre...) dolgozni egy kicsit, mert akkor már nem kell menni felmérni, eligazítani, hivatalba menni, stb.
Ez ugyanúgy megvan az egyszeri magyar szintjén is. Irigyli a mérnöki fizetést, de azt már nem teszi mellé, hogy Ő a műszak után eldobja a szerszámot és azt se tudja, hogy beomlott-e a tető, míg a mérnök a reggeli WC-n ülés közben is e-mailt ír...
Ez ugyanúgy megvan az egyszeri magyar szintjén is. Irigyli a mérnöki fizetést, de azt már nem teszi mellé, hogy Ő a műszak után eldobja a szerszámot és azt se tudja, hogy beomlott-e a tető, míg a mérnök a reggeli WC-n ülés közben is e-mailt ír...
Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata
10 hasznos tanács, hogy biztonságban vágj neki a Kékszalagnak!
2015.06.20 06:17:36
A Magyar Vitorlás Szövetséggel együtt összeszedtük azon legfontosabb tanácsokat, amiket mindenképp érdemes megfogadni, az élvezetes és biztonságos Kékszalag versenyzéshez. Talán még a gyakorlottabb versenyzők sem árt ha átolvassák!
A Kékszalag a balatoni vitorlázók nagy…..
Vannak hasznos átalakítások, vannak károsak, és vannak amiknek nem biztos, hogy van valamilyen értékelhető hatása, de legalább jól eltöltik az emberek a szabadidejüket.
Talán ezt a témát egy rétegeket érintő eset körbejárásával lehetne a legjobban bemutatni.
Mondjuk van…..
Nemrég robbant a bulvárbomba, hogy két válogatott kajakozó április 21-én egy edzőtáborban egy rutin ellenőrzésen akadt fent a rostán, mivel kokaint fogyasztottak. Az ügy egyelőre ott tart, hogy mindkettőjüket kitették a válogatottból és a Magyar Olimpiai Bizottság azonnal…..
Acmee
2015.05.08 15:42:52
@laci_52: De létezne, csak nem Terítő Terit, hanem a területileg illetékes következő dílert kellene lecsukni.
Tévhit, hogy egy díler kiiktatását nem követi 2 másik "munkába" állása. Gondolom Te is voltál má úgy, hogy ananászt (zserbót, hájast, almát, képzeld ide a kedvenced) akartál enni, nem kaptál az egyik boltban, hát átmentél egy másikba. Fanatikusok még a harmadikba is. Pont ugyanígy néz ki ez is.
Tévhit, hogy egy díler kiiktatását nem követi 2 másik "munkába" állása. Gondolom Te is voltál má úgy, hogy ananászt (zserbót, hájast, almát, képzeld ide a kedvenced) akartál enni, nem kaptál az egyik boltban, hát átmentél egy másikba. Fanatikusok még a harmadikba is. Pont ugyanígy néz ki ez is.
A Praxis blogon olvasható mai bejegyzés adta az ötletet, hogy egy igen kényes témával kapcsolatban kérjük ki az önök véleményét. Az abortusz megítélése évezredek óta foglalkoztatja és megosztja az emberiséget. Akad, aki gyilkosságnak tartja összes formáját, vannak, akik az…..
Vannak olyan munkakörök, amikért az ember némi túlzással ölni is tudna. Hiszen ki ne szeretne luxushelyeken utazgatva filmet forgatni, vagy cikkeket írni, vagy ki ne álmodott már arról, hogy egy jónevű étteremben szakács, és alighanem sokan vannak, akik gyerekkorukban építészek…..
Most fázásról pofáznák. Valahogy nem voltam tudatában annak, hogy a Karmann-hoz facikkek is kellenek. Pedig jó előre készültem a lenyitható tető fa elemeinek megvalósítására, hiszen volt egy kész darabunk, de mivel azt be kellett építeni egy előző autóba, nem ártott lemásolni…..
Acmee
2015.02.26 20:57:30
@Car Mandiner: A hurkapálcát a favarrás előtt meg köll' hajlítani, legyen benne elég feszűccség' :)
Már valamikor kitértem arra az okfejtésre, hogy némely autónak olyan lehetetlen a sérülése, hogy csakis valamiféle Hollywood-i umbulda áldozata lehetett. Ott volt a múltkori Karmann, aminek az alváza olyan furcsa módon hajlott meg, mintha ráejtették volna egy téglafalra. Tehát…..
Acmee
2015.01.29 18:18:13
@Car Mandiner: Ahhoz először el kell nevezni Sándornak :D
Önnek is van egy története? Kirúgták, megalázták, vagy az 50. interjún is elutasítottak? Zaklatja a főnöke, esetleg az alkalmazottaival akadtak problémák? Írjon nekünk! munkahelyiterror@gmail.com
A honi KKV, ill mikro cég tulajok -tisztelet a sajnos kevéske kivételnek- nem…..
Acmee
2015.01.15 06:53:17
@monddazigazatmar: Azért él bennem az optimizmus, hogy az itt posztoló emberek nem csak a vakvilágba ordítják bele a kínjaikat, hanem valahol legalább 1-2 értelmes, segítő választ várnak a "közönségtől".
Ahogy nézem inkább a "közönségességtől"...
@Szumátriai Patkánymajom: Azért remélem a getvadék alatt a magyarországi helyzetre gondolsz. Nyilván nem tudja az ember megoldani az életét, esetleg egy lottó 5-tel vagy magyar politikai karrierrel, de a szaroskenyéren nem mindegy milyen vastag a feltét...
Engedj meg nekem egy kis érdeklődést. Próbáltál abból a telefonközpontból valaha is kitörni? Más munka után nézni? Esetleg előrébb jutni a ranglétrán, hogy a következő állásodban már ne a legalján kezd? A szart mindenkinek meg kell ennie, aki valaha valamit el akar érni. Meg lehet enni korán is, utána "előtted a világ", vagy lehet nyammogni rajta egy életen keresztül, aztán keseregni, hőbölögni a kocsmában az operátori állás és a 80.000 nettó miatt...
Nekem a "manageri" kaput nem sikerül betörnöm, kicsit félek tőle, hogy megmaradok mérnöki szinten (ami a szakmámban a szerszám rosszabbik vége, tekintve, hogy téged hívnak éjjel, kell bemenned, elsikálni a(z) -- akár más által okozott -- baromságokat, stb.), ezért úgy 3 évente megpróbálok új munkahelyet találni, ne fásuljak bele a pozícióba+ennyi idő után a szervezet "megszokja", hogy jól működsz, ahol vagy, az operatívból pedig kockázat kimozdítani, így nem lépik meg, inkább kintről szereznek valami managert, aztán ha nem működik, akkor sem áll meg a termelés, mert a mérnök vagy eltakarítja a szart, vagy még időben kongatja a vészharangot.
Ahogy nézem inkább a "közönségességtől"...
@Szumátriai Patkánymajom: Azért remélem a getvadék alatt a magyarországi helyzetre gondolsz. Nyilván nem tudja az ember megoldani az életét, esetleg egy lottó 5-tel vagy magyar politikai karrierrel, de a szaroskenyéren nem mindegy milyen vastag a feltét...
Engedj meg nekem egy kis érdeklődést. Próbáltál abból a telefonközpontból valaha is kitörni? Más munka után nézni? Esetleg előrébb jutni a ranglétrán, hogy a következő állásodban már ne a legalján kezd? A szart mindenkinek meg kell ennie, aki valaha valamit el akar érni. Meg lehet enni korán is, utána "előtted a világ", vagy lehet nyammogni rajta egy életen keresztül, aztán keseregni, hőbölögni a kocsmában az operátori állás és a 80.000 nettó miatt...
Nekem a "manageri" kaput nem sikerül betörnöm, kicsit félek tőle, hogy megmaradok mérnöki szinten (ami a szakmámban a szerszám rosszabbik vége, tekintve, hogy téged hívnak éjjel, kell bemenned, elsikálni a(z) -- akár más által okozott -- baromságokat, stb.), ezért úgy 3 évente megpróbálok új munkahelyet találni, ne fásuljak bele a pozícióba+ennyi idő után a szervezet "megszokja", hogy jól működsz, ahol vagy, az operatívból pedig kockázat kimozdítani, így nem lépik meg, inkább kintről szereznek valami managert, aztán ha nem működik, akkor sem áll meg a termelés, mert a mérnök vagy eltakarítja a szart, vagy még időben kongatja a vészharangot.
Acmee
2015.01.15 07:00:50
@nyíregyházi betti:
Ezt személy szerint úgy csinálom, hogy 1-2 céges "stiklit" rendszeresen fel-felböffentem a főnöknek, aztán 1-2 órával később bejelentem, hogy azt a 8 túlórát én holnap lecsúszom. Nyilván ez sem nagyon működik, ha az ember 2 pillanat alatt pótolható. Nem mondom, hogy az általam alkalmazott taktikák mindenhol működnek, csak arra szeretnék példálózni, hogy meg lehet találni az utat a célok elérésére. Valahol így-valahol úgy.
Egyik főnökömnek volt egy jó mondása: "Mindegy, hogy mit csinálsz, te legyél benne a legprofibb, akkor tuti, hogy meg fogsz élni belőle."
Én így próbálok élni, hogy a munkaadó azt érezze, hogy igen, ő kell nekem. Így van alkupozíció.
Ezt személy szerint úgy csinálom, hogy 1-2 céges "stiklit" rendszeresen fel-felböffentem a főnöknek, aztán 1-2 órával később bejelentem, hogy azt a 8 túlórát én holnap lecsúszom. Nyilván ez sem nagyon működik, ha az ember 2 pillanat alatt pótolható. Nem mondom, hogy az általam alkalmazott taktikák mindenhol működnek, csak arra szeretnék példálózni, hogy meg lehet találni az utat a célok elérésére. Valahol így-valahol úgy.
Egyik főnökömnek volt egy jó mondása: "Mindegy, hogy mit csinálsz, te legyél benne a legprofibb, akkor tuti, hogy meg fogsz élni belőle."
Én így próbálok élni, hogy a munkaadó azt érezze, hogy igen, ő kell nekem. Így van alkupozíció.
Acmee
2015.01.15 07:05:20
@Valakiateleprol: Ja, a legfontosabb lemaradt.
Nem mindegy, hogy egy hadvezér miképp indul a csatába. Az "utánam!" egy picit másképp hangzik, mint az "előre!".
Ezért a keményebb időkben a vasárnapi túlórán én is ott vagyok, nem a kényelmes fotelomból telefonon osztom az észt.
Nem mindegy, hogy egy hadvezér miképp indul a csatába. Az "utánam!" egy picit másképp hangzik, mint az "előre!".
Ezért a keményebb időkben a vasárnapi túlórán én is ott vagyok, nem a kényelmes fotelomból telefonon osztom az észt.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz