Adatok
Klausjürgen
30 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Másfél éve feltettem a kérdést: kell-e garázs? Csak szólok, hogy a válaszom azóta egy határozott igen :)..
A McLaren és a Ferrari után ma vegyük sorra a többi csapatot is:
3.A Williams, 1996 rendíthetetlen és ‘97 rendíthető bajnoka ‘98-ban a 3. helyet szerezte meg a csapatok között...
1.Ha a világ tetejére pillantunk, a McLarent találjuk: Ron Dennisék hat görbe év után 1998-ban újra a csúcsra értek.
A McLaren–Mercedes házasságban a McLaren a rutinos öreg róka, 33 év tapasztalattal és tíz világbajnoki címmel, Dennis biztos kezei között. A Mercedes (négy évtized szünet után) épp…..
Még nem a Ferrari. Még.
Schumacherék a Forma–1 legdurvább sikersorozatára készülnek, de Häkkinen tesz róla, hogy a McLaren ne adja könnyen a bőrét. Erről is szólt a királykategória 1999-ben...
Egyre gyakrabban morgom: “Kell egy garázs!” Általában indulatosan, amikor a frissen mosott kocsit fülig sárosan találom egy kiadós sivatagi eső után, vagy a jégbordákat kapargatom a hó alól féktelen haragomban. Persze, amint ülés van a seggem alatt, mindjárt kijózanodok: “Drága.”
Legutóbb viszont…..
Klausjürgen
2018.06.21 12:32:55
@Pootj: Pedig erre nagyon szeretnék ellenérvet, de nem tudok. Csak nem tapasztalat? :)
Működik a “Kösd be magad” tábla. Két hete ragasztottam a hátsó utasok látóterébe az udvarias, de vitát nem tűrő felszólítást, azóta nincs hiszti. Kollega beül, öv csatt, ezek szerint tényleg ennyin múlt a dolog. Mondtam: ha működik, nagyon fogok vigyorogni :D..
Csatt. Semmiség, csak egy kézmozdulat. Igazán túl lehet élni. Bekötötted magad.
Csatt. Semmiség, csak egy kis koccanás. Hátul ültem, megfejeltem a sofőr fejtámláját, roppant egyet a nyakam. Túl lehet élni, előfordul az ilyen, nem akkora gáz egy kis bibivel élni eztán. De bárcsak bekötöttem volna…..
Áprilisra kivirágzottak a nyárigumik, ilyenkor minden tisztességes hülyegyerek kedve megjön az autóbütyköléshez. Nekem van is mit bepótolnom, a Passaton is, de a blogon is. A kocsival azért szerencsére jobban állunk :)
Hamarosan jönnek a projekt tapasztalatai...
A mai naphoz mi sem passzolna jobban, mint az Augsburger Allgemeine összeállítása, amely felhívja a figyelmünket: idén bizony már szembejöhetnek OT-rendszámos Malacorrú Passatok is.
Augsburger Allgemeine: Endlich 30! Diese Klassiker werden 2018 zum Oldtimer..
Igaz, betöltötte a 24 évet, de az utóbbi huszonkettőben volt szerencsém ismerni az előéletét. Tényleg 200 :)..
Jelentem, a Passatban mind pipa. Ja, a focilabda nem is lesz.
Playful magazin: 8 dolog, aminek minden férfi autójában lennie kell..
Ideális kompromisszum. Egyelőre legalábbis bevált a szellőztetett üléspárna (Waeco MagicComfort MCS 20), úgy tűnik, az utólagos klímabeszerelés összes nyűgét és hátulütőjét kicselezve sikerült elviselhetővé tenni a forróságot. Zajlik a tesztüzem...
A Totalcar szombaton Hódmezővásárhelyre terelte össze az önkéntes driftőrülteket. A művész urak pokoli mennyiségű benzinfüst-termeléssel nyert energiát konvertáltak helybencsikorgássá és gumifüstté.
Meg óriási élménnyé!..
A Passat beteljesítette legszebb feladatát, esküvőnk alkalmából a legnagyobb eleganciával fuvarozott bennünket. A menyasszonyiautó-projekt ezzel természetesen lezárult, de malacorrú limuzinunk youngtimerré avatása még sok-sok karbantartásra és restaurációra ad alkalmat. A munka…..
A szél fölhozta az afrikai homokot, az eső meg le. A mai napot az autómosó-tulajok nyerték :)..
Szembenézek a mogorva igazsággal: a youngtimer-projekt nagy részét bizony a fölpörgetett karbantartás teszi ki.
Megint a hangok: egyik reggel a Passat dörömbölni kezdett. Alapjáraton úgy remegett a kipufogó, mint akit ütvefúrnak. Először persze reménykedtem, mindjárt elmúlik,…..
A hangcsillapítás első lépéseként megszüntettem az egyik legidegesítőbb zajforrást: a zörgő hátsó rendszámtáblát.
A girbegurba tábla ugyanis képtelen követni a helyéül szolgáló rideg műanyagidom enyhe ívét, akárhogy gyurmázom az alumíniumot. Tehát valamelyik sarka…..
Jó a kipufogó. Jó a kipufogó! Az előzmények ismeretében óvatosan jelentem ki, de a hangja már három napja meggyőző.
Lassan két éve tűnt föl először, hogy valahol valami valamiért zörög. Miután lassan sikerült beazonosítani, hogy főleg gyorsításkor és alapjáraton, na…..
Utánaszámoltam végre, mennyi kakaót kell még meginnom, hogy elég erős legyek finanszírozni a Passat-projektet. Sokat. De megvalósítható a dolog, még ha a legutóbb beütemezett 33 ugrásból egy párat feltételhez kell is kötnöm. Nézzük a kakaókat:..
Jövő július végén az addig is napi használatban űzött Passatunknak munkára és szereplésre készen kell állnia. Az előző posztok bütykölnivalóiból csinos kis lista állt össze, ezen kell végigtolnom szűk év alatt a leendő menyasszonyi kocsit.
Műszerfal rendszeres…..
Ma nem jár poszt, ma a Passat kap új első kerékcsapágyakat, mert kikövetelte. Oké, még nem követelte, de egy 23 éves autónál minden ilyet addig kell komolyan venni, amíg szépen morogja.
Ui.: Igazából csak egyet kellett kicserélni, az is a jobb hátsó. Tanulság:…..
A Passat egy szép autó. Hülye becenevével ellentétben a Malacorrúnak mint típusnak szerintem nagyon jó a kiállása (tutira sokkal jobb, mint kissé baltával faragott elődjének vagy a semmitmondóvá szürkült utódjainak). Meg aztán a mi példányunk különösen méltósággal viseli 23 esztendejét. Na, azért…..
Mielőtt a külső fejlesztésekre rátérnénk, csapjunk egy kis gyorstalpalót a típusból. Elsősorban mert egyelőre magam is csak annyit jelenthetek ki, hogy az egyik kedvencem – azt már csak erős megszorításokkal, hogy értenék is hozzá.
A Volkswagen Passat másfél évtizedes munkával, 1988-ban érkezett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz