Adatok
NinettaB
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Edutus Marketing
Hogyan változtatja meg vásárlási szokásainkat a vasárnapi zárva tartás?
2015.03.18 07:31:11
Március 15-től vasárnaponként zárva tart a boltok nagy része. A magyar lakosság egy része teljesen fel van háborodva, másokat viszont nem ráz meg az új törvény. De vajon hogyan befolyásolja mindez a fogyasztói magatartást? Hogyan fognak változni a vásárlási szokások hosszú…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
köszönöm a véleményedet, nyilvánvalóan különbözik az enyémtől, bár hozzáfűzésedet olvasva az a benyomásom támadt, hogy nem teljesen ugyanazt értjük az egyes kifejezések alatt, ld. preferencia (én a különböző jószágkosarak közötti választásokról írtam). A műszak pótlék pedig megmaradhatott volna, max. átnevezhették volna hétfőtől-szombatig járó túlóra pótléknak, hiszen a hétköznapi hosszabb nyitvatartási időben is szükség van munkaerőre, s az erre az időre járó bért ki lehet fizetni a fenti jogcímen, ha ez a gazdálkodó érdeke. A kis boltok, családi vállalkozások támogatása pedig bizonnyal jó ötlet, tehát ezért ne szidjuk a kormányt.
VISZONT(!), hogy Neked is igazat adhassak részben - bár ennek nem a túlzásba esett barátkozási vágy az oka, hanem a személyes és közvetett tapasztalatszerzés - hozzá kell tennem, hogy komoly hátulütővé vált az új rendelet a turizmus területén. Gyakorlatilag kiütötték vele a hétvégi bevásárló turizmust. Korábban rengetegen érkeztek egy rövid hétvégi kikapcsolódás és olcsó bevásárlás szándékával a fizetőképesebb országokból. A vasárnapi nyitva tartás megszüntetése óta hétvégén a belvárosban alig van turista. Ezt a negatív hatást tovább növeli, hogy néhány szolgáltatóval jócskán elszaladt a ló az árképzés területén. Hallottak már a 400 forintos fagyi gombócról, amelyet a Vörösmarty téren lehet kapni egy neves cukrászdában vagy a 890 forintos csapvízről ugyanitt (ezt közvetett forrásból tudom)? Nem beszélve a pénzváltó egységek némelyikének stratégiáiról. Az ideérkező turisták nem egy helyen olyan negatív megkülönböztetésben részesülnek, amilyet a nyerészkedők nem szégyellenek rájuk kiróni. Piacgazdaság ide vagy oda, szerintem ez a gátlástalan pénzvadászat nem tesz jó benyomást és nincs jó hatással az országimázsra sem.
No de vissza a vasárnap-dilemmához: A turistaszezon elején a sajtóban is említésre került, hogy nem egy városban láthattak felháborodott turistákat, akik vasárnap is szerettek volna boltba menni. Jogos igény, biztosan vannak ott is nyitva tartó kisboltok. A helyi vendéglátó egységek számára pedig egyenesen üzletélénkítő hatású lehetne a rendelet - hiszen vasárnap napi 3 étkezésre is betérhetnének az idelátogatók. Valószínűleg azonban itt is a bolti és az éttermi árak közötti hatalmas eltérés a probléma valódi oka. Meg a rossz kommunikáció, hiszen ha a vendégek érkezésekor felhívnák rá szíves figyelmüket, hogy vasárnap korlátozott körülmények között vásárolhatnak, máshogy alakítanák a programjukat.
A megoldás tehát a megfelelő PR lehetne.