Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kgaben

0 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Most akkor csendben megkérdezem, hogy a beteggel, vagy a hozzátartozóval ilyen stílusban beszélő egészségügyi dolgozó, vagy asszisztens megérdemli a tiszteletet? "13 éves unokaöcsémet közel 1 éve hordja az anyja a Heim Pál gyermekbőrgyógyászati szakrendelésre az arcát,nyakát ellepő gennyes…..
kgaben 2017.01.14 09:30:15
A hozzászolásokat olvasva... Volt itt minden. Annyi minden eszembe jutott, remélem semmit nem hagyok ki.
A történethez csak annyit, hogy az itt hozzászólók hogy gondolnák, ha velük kapcsolatban tálalnának valahol egy történetet, amit egy harmadik személy mond el (úgy, ahogy), ellenben ők nem mondják, nem mondhatják el, hogy mi is történt az ő szemszögükből... Remélem érthető. Alapvetően az emberek nem tudnak viselkedni. Ha csordába rendeződnek, akkor aztán mdg főleg nem. Én elhiszem, hogy egy eü dolgozónak tudni kell kezelni bizonyos helyzeteket, de azért vannak határok. Javaslom mindenkinek, hogy menjen el egy egy ilyen helyre pár napot dolgozni. Nem egy egy ilyen esettel van a gond, hanem hogy egész nap szidalmazzák az embert, vagy fenyegetik. Pl mert sokat kell várni. Látják, hogy tele a váró, a sor vége az ajtóban, de az nem számít, neki azonnal. A másik a koszos, szutykos kancigány verte a betegfelvevő pult plexiét, mert neki várnia kell... Hát cimborám kell... Mert előtted vannak vagy huszan, másrészt mert a gyerek nincs annyira rosszul. Van, hogy ilyenkor előre is veszik, mert nem kell a balhé, az agresszió senkinek. De olyankor az előtte nagypofájú anyuka, apuka összehúzza ám magát, meg elfordítja a fejét. Akkor valahogy elfogy a mellény... Na ilyenkor magyon jókat röhögök. Szánalmas. Meg az intézmény is, hogy nem képes az agressziótól megvédeni a dolgozóit. Mert a lelki terror is terror... Mert nekik jogaik vannak. Legutóbb egy beszart, behugyozott talajrészeg "embertől" hallottam, hogy neki jogai vannak, pedig csak tisztességesen arra kértük, hogy ne kiabáljon már, egy percre fogja be a száját. Röhejes volt. Szóval jogokról mindenki hallott, de a kötelességek.... Az olyan valami lejet, mint az unikornis, vagy a hétfejű sárkány. Ezt a tagot hetente többször visszük, de egy fillért nem tesz a közösbe. De pl az itt oly hevesen kommentelőktöl is veszik el ennek az ellátására., időt pénzt, eszközt, energiát. Szóval nem, nem kell elviselni az egész napos, éves atrocitást. És nem, nincs benne a munkaköri leírásban... Ja, igen. Ez jo, mert mindig erre hivatkoznak itt is. Hát, csodálkoznék, ha innen bárki látta volna mi szerepel a munkaköri leírásomban, mégis mindenki meg akarja mondani mit és hogyan kellene tennie egy eü dolgozónak. Na mindegy. Mondjuk a boltban, ha sokat kell várni senki nem veri az asztalt. Én még nem láttam... vagy a vasút.... Ha jegyet veszel kell a kedvezményt igazoló papír, vagy bármi egyéb, anélkül teljes árú jegyet kell venni, vagy a vonatról leszállít a kalaúz, ha nincs,vagy megbírságol. Ha pedig valami nem tetszik rendőrt is hív. Na ott aztán nincs nagy pofa, viszont an összefosott boka... Pár hete még a peronra sem mehettél ki, ha nem volt érvényes jegyed, nemhogy a vonatra.... De ekünk mindent meg kell trbienni, még ha iratai vagy érvényes bizzosítása sincs... Szoval csak mondom, hogy mindenhol összehúzzák magukat, de itt aztán lobogtatják a joguk zászlaját.
A kedvencem: ha nem tetszik lehet menni külfölfdre. Hahó!!! Hát hiány van így is, ki fog dolgozni, ha még ennyi sem lesz? Akkor hogy lesznek azok a jogok??? Külföld. Ott is kell ám várni ott sem áll minden második ember mellett egy egy teljesen felszerelt kórház... Pl anglia: nem sürgős MR vizsgálat ott is 3 hónap... Csak ott az emberek is máshogy állnak a dolgokhoz, nem ugy, mint itt.... Itt az önérzet egyenesen arányos a seggfejséggel és az uninteligenciával, és ebben az ordzágban az önérzet nagyon magas. Szóval ki lehet menni dolgozni, írta itt valaki. Ki is mennek. És ha egy munkahellyel normális életet tudnak teremteni, akkor azért másképp pihen, másképp viselkedik az ember. Nem olyan kiégett, fáradt.
Vagy több pénzt itthon... én már akkor sem maradnék itthon, ha dupla ennyi lenne a fizetés. És nem nagy titok, az emberek miatt.... Amíg így viselkedik mindenki mi a fenének...???
kgaben 2017.01.21 21:45:02
@kitchen: Nem nézek én le senkit. Sajnos ez a tapasztalat. És valóban van kivétel, de az annyira kevés, hogy hihetetlen.... Nem csak a cigányok viselkednek igy.... Sokan. Ez a csordaszellem. Tegnap este megkatuk megint amikor egy részeghez hívtak minket, szó szerint idézve: "csak vigyétek már innen a faszba, shova tudjátok"... Ma este pedig a gyereksürgin majd minden szülő kiabált a triage pultnál.... És ezek nem a betegek, nem sürgősségi szempontból. Azokat előre veszik érthető okokból... Ja, és (sajnos, és innen is őszinte részvétem a szülőknek) még többet fognak várni, mert az olaszországi baleset sérültjeit is oda fogják vinni. Megnézném akkor is lesz e pofájuk így kiabálni és szidalmazni a triage pultban dolgozókat, miközben az ellátást nem ők végzik....
Praxis Van, hogy a beteg a bunkó 2016.09.22 05:39:56
Kérdem én: Hogy veszi a bátorságot egy 478. senkiházi tetű, hogy azt a dolgozót ócsárolja, aki az ö hozzátartozója alól a szart pucolja a nővérekkel és a mentősökkel egyetemben? Kedves blogtulajdonos!   Azert irok most mert egy olyan esetnek voltam szem- es fultanuja az egyik budapesti…..
kgaben 2016.09.22 09:58:08
@asztalosani: Miért, Te vállalod a neved? Egy nicknév vagy meg egy vörös val fej, s kép, se név... (és mielőtt szóvá teszed nem, nekem sincs, de én nem is teszem szóvá....)
Másrészt ezzel a hozzászólásoddal , csak igazolod, hogy sokan miért tartanak annak, aminek.
Azt azonban leszögezhetjük, ha a mentők hozzáállásán múlik, ma már nem lenne közöttünk. 19 óra 51-kor futott be hozzájuk az első hívás, 20 óra 16-kor a második és 20 óra 32-ig nem érkeztek meg egy életveszélyben lévő beteghez. Tisztelt Praxis blog és olvasók!   Pár hétvégével ezelőtt majdnem…..
kgaben 2016.09.02 11:24:34
Ez nem a mentők hozzáállásán múlik... Sokkal inkább a körülményeken. Meg kell érteni, hogy nincs elég ember. És ez csak egyre rosszabb lesz. Senki ne várja el egy másik embertől, hogy szarért húgyért dolgozzon, miközben a család alig látja, egyről nem tudnak a kettőre lépni, semmi jövőkép, stb. Konkrétan 80-90-100.000 forintos fizetésről beszélünk. Ez kevés, nem fognak ennyi pénzért a cégnél maradni, elmennek. Így kevés lesz a kivonuló állomány, és akkor még a szakállományról nem is beszélve. Szóval itt ütközik vissza a sokszor hangoztatott "ha nem tetszik, nem kell ott dolgozni" hozzáállása a hétköznapi embereknek.
Emberhiány miatt pedig kevés mentőautó tud futni az utakon, ergo a hívásokhoz később fog odaérni. Ez egyszerű következmény.
A másik sajnálatos dolog az a rengeteg felesleges hívás. Pl: kórházból kórházba szállítás nagyon sok van. Amihez nem is kellene feltétlen szükség mentőre, de "előírás"... Vagy az egyéb hasonló könnyű sérült, amikor a család ott jön mögöttünk autóval..., de mentőt hívunk mert nekik jár. Persze, semmi baj, de akkor máshova nem jut, mert nincs elég ember. Vagy:
1, a "ott fekszik egy ember, biztos halott, de oda nem merek menni megnézni, mi van vele, jöjjenek azonnal a k...va anyátok...". Kimész, és egyszerűen csak a füvön az árnyékban alszik, semmi baja.
2, Fűben fekszik, rosszul van. Kirohanunk jelzéssel, sehol senki. Kiderül, hogy arról volt szó, akivel beszélünk, járókerettel megy haza, de elfáradt, lefeküdt. Kérdem ki volt a bejelentő, erre odajön egy 120 kilós cigányember, egy 20 centis konyhakéssel eszik egy almát, és a kérdésre, hogy miért nem ment oda megkérdezni, hogy mi a baja annak, aki ott fekszik, azt mondja, mert nem mert, félt... (???????) Mondom mitől???? Nem körbeölelni, 1 méterről is meg lehet szólítani, egy rosszul mozgó nem fogja elérni.
3, Vagy a hazaszállításra váró tüdőbeteg (!!!!????), aki tüdőszanatóriumban várja a mentőt, mert állítólag oxigén kell neki, és kereséskor kint cigizik a dohányzóban..... Fél óráig kerestük. És a történetek sora végtelen és mindennapos....
Egyszer mindenkinek el kellene menni egy-egy hónapot dolgozni ide hozzánk. Akkor látnák, hogy mekkora a leterheltség.
És a személyes kedvencem: hiszen ott a mentőállomás 5-10 percre. Igen, ott. Csak mentő nincs bent, mert kint szed össze valahol egy hajléktalant, mert az zavarja a gyalogosok szemét. Egy részeget, vagy bármi egyebet. De nem, nem kávézgat az állomáson, és még csak nem is bújkál az árnyékban....
ÉS akkor arról még nem beszéltünk, hogy a céget elhagyó szakemberek helyét képzetlenek veszik át, akkor milyen lesz az ellátás színvonala, stb...
Mikor vonultak az emberek az utcára, hogy szar az egészségügy? Hogy nem jó az ellátás? Hogy sokat kellett várni? Hogy a kórházi (hotel)szobák olyanok amilyenek? STB. Ja, nem, ez nem internetadó.... Erről ennyit. Ez meg a maguk oldaláról, hozzáállásáról mond el sokat.
Lehet feljelenteni bárkit, bármelyik intézetet. Megkapják a megítélt pénzt. ÉS??? Akkor már minden rendben lesz? Máris jobb a rendszer? Nem, csak pár misivel már boldogabbak...
Nem baj birkák, lehet menni szavazni '19-ben...
(és persze tisztelet a kivételnek, azt remélem nem kell külön kiemelni)
kgaben 2016.09.13 10:57:08
@szsuzsanna: de, el lehet várni, és segítenek is. Én több esetről tudok, amikor a diszpécser segítségével zajlott újraélesztés vagy szülés levezetés, stb. Csak ahhoz, hogy bentről segíteni tudjanak, ahhoz a bejelentőnek is közreműködőnek kell lenni.... ritka, sajnos elég ritka. Legutóbbi nap:
- idős, jól szituált férfi előző nap elesett, orrát, térdét ütötte. Nem akart sehova menni, nem volt különös panasz, otthon ellátta sebét. Másnap megy a család, azonnal ügyelet, az orvos pedig mentővel kh-ba küldi. A sérült sétál, teljesen panaszmentes. A család ugyan meglátogatta, de kórházba nem hajlandóak vinni. Talán mennek erte....
- kisebbségi nő, reggel beviszi a mentő, "ideges", a kórházból meglép, délután újra be kell vinni, mert még mindig ideges.....
- idős férfi, az udvaron 2-3 legalább 10 millió forint feletti értékű autó. 3 hetes panaszai vannak, amik most sem múltak el. Család jön utánunk autoval... a bácsi sétál, jelenleg sem érzi rosszabbul magát, mint egy hete.
- kórházból szállítás kórházba. Mentőt kérnek. Billentyű betegség miatti műtét vár rá. Teljesen jó állapotú, az osztályon is sétál, panaszmentes. Vigye mentő, mert a betegszállító nem vállalja, mert mi van ha.... ezzel az erővel senkit ne vigyenek el, mert mi van ha...
És még sorolhatnám. Ne értse félre senki, elvisszük, megcsináljuk, stb, csak akkor ne lepődjön meg senki, ha késünk.
Minden ott kezdődik, hogy senkit sem köteleznek arra, hogy egy bizonyos szakmát, vagy ha úgy jobban tetszik, hivatást válasszon. Ha az egyik napról a másikra dőlt volna romba a magyar egészségügy, természetesen megérteném a folyamatos panaszkodó hangokat, de ez a folyamat jó pár évtizede tart, így…..
Kérdezem én, hol van itt a hivatástudat a fent említett orvosnál? Akiben ez nincs meg, miért megy gyerekorvosnak?    Tisztelt Praxis! Szeretném megosztani a történetemet másokkal is, mert sajnálatos módon bárki kerülhet velem hasonlatos helyzetbe.   Én GYES-en lévő anyuka vagyok egy két és fél…..
kgaben 2016.03.21 11:03:21
@ekszvájzed: sebész kéz???? Hazárdírozás??? Felsért valamit?? Mivel? Hogy? Láttál már ilyet? Nem steril? Mitől kellene? Ha kinyomsz egy pattanást, akkor is ügyeletre mész, mert nem steril? Vagy ha szálka megy az ujjadba? Ki játszik gyerekek egészségével? Mennyire segghülye vagy ember.....
kgaben 2016.03.21 17:27:45
@ekszvájzed: Már ne is haragudj, senki nem mondta,hogy "istenek vagyunk".... És ne is sugallj ilyet.
Nem vagyok vérig sértve. De ha már a blogger háboroghatott, én miért is nem tehetem meg? Nekem ehhez nincs jogom? :-)
Nem, "az egyszerű emberektől" senki nem várhat el semmit. Agyatlan jogokkal rendelkező és azt dobáló drogok, legalább is ezt sugallod az írásoddal.... Az orvos ott a helyszínen sem fogja tudni megmondani, hogy a kullancs fertőzött volt e,vagy sem. Tudod inkább az a fura, hogy a zinternetet mindenki tudja használni, amikor panaszkodni, hangulatot kelteni, vagy sajnáltatni kell magát.
Még valamit nem értek. Ha annyira aggódott a gyermekért, akkor mi az, hogy "képtelen hozzányúlni"? Lehet én gondolom rosszul, de nem lehet a gyerekemnek akkora baja, olyan problémája, olyan gondja, amikor ne segítenék, legyen az bármi. Ha nagyon aggódom. Persze lehet én gondolom rosszul.
kgaben 2016.03.21 17:34:15
@Terézágyú: Nem, pattanástól nem lehet. De a doktor a helyszínen nem is fogja megmondani, hogy az a kullancs fertőzött volt e agy sem. Direkt rákerestem, magnézium, és nagyjából 3 perc alatt rá lehet keresni a Lyme-kór és az agyhártyagyulladás lappangási idejére, tüneteire. Nagyon jól, laikusoknak is érthetően le van írva. Ja, csak akkor olvasni kellene.... Hamarabb kapott volna információt, mint amennyi idő alatt ez a levélkét megírta. Szóval, ha ennyire aggódó volt a szülő, miért nem ezeknek járt utána?
Már egy egyszerű bocsánatkérés is igen jól esne a mentők oldaláról, amiért semmibe vettek minket, de ők állításuk szerint mindent szabályszerűen tettek. Ha ez a szabályszerű, akkor még hány embernek kell meghalnia, hogy belássák, a szabályos eljárás egyben hibás eljárás is? Tisztelt blog…..
kgaben 2016.03.17 16:13:07
@Tisztességes Természettudomány: alapvetően a 112-es segélyhívó szám végén nem szakképzett egészségügyi emberek ülnek.... A 104 mögött néha. Hangsúlyozom néha. Mert ott kb napi, heti remdszerességgel váltakoznak az emberek, és bárki bármit mond, ezeket a helyeket nem lehet mindig szakemberekkel feltölteni... Ennek több oka is van: ennyi szakember nincs, deka lenne is, ennyi pénzért nem csinálnák, plusz mindenkinek javasolnám, hogy üljön be egy napra. Az a modor,az az anyázás, ahogy sokan beszélnek, a szidalmak, hát nem hiszem, hogy azt bárkinek el kellene és tudja viselni..... A rendszer meg....
Érthetetlen, hiszen szó szerint a berepedt körömhöz a kézen is kiküldenek minket, ilyen esetben, hogy irt nem...???!!!! Szóval még egyszer a 112 segélyhívó végén ugyan olyanlaikus ül, mint aki telefonál....
Nagyon sajnálom, és őszinte részvétem a családnak.
Lassan ott tartunk, hogy minden betegnek el kell végezni egy orvosi alap kurzust, ha életben akar maradni. Tisztelt Praxis!   Másfél évvel szeretett édesanyám halála után úgy érzem, képes vagyok megírni önöknek a mi történetünket. 54 évesen távozott közülünk, és meggyőződésem, hogy amennyiben a…..
kgaben 2016.03.10 07:26:13
Négy napig tartó mellkasi fájdalommal otthon, illetve munkában volt. 4 napig haldokolhatott a szívizma. Nem foglalkozott ezzel, plusz dohányzott is. Gondolom nem kell ecsetelni, mennyire rossz hatással van a dohányzás a szervezetre, az erek állapotára... Szóval mondhatjuk, hogy a beteg minden esélyt megadott magának, hogy kikerüljön ebből az állapotból?
Nem ment orvoshoz, mert dolgozott. 4 napon keresztül folyamatosan, mind a napi 24 órában? A munka fontosabb volt az egészségénél? Szóval ő mindent megtett?
Plusz azt sem tudjuk, hogy milyen alapbetegségei voltak, cukorbetegség, magasvérnyomás? Volt már korábban szívproblémája, AP esetleg? Stb? Szedte a gyógyszereit rendszeresen?
Mellkasi fájdalom nem föltétlenül jár EKG eltéréssel. Sokszor csak a specifikus enzim emelkedése jelenti az egyetlen jelet.
Nem védeni akarom az orvost,ott abban a helyzetben hozott egy döntést, amiért vállalnia kell majd a felelősséget. De a másik oldal is vastagon benne van, hogy a történtek így alakultak. Időben ment orvoshoz? A család 4 napig nem beszélt vele,fel sem hívta? Vagy tudtak róla, csak nem foglalkoztak vele? Persze, értem én, ujjal mutogatni a legkönnyebb, de a saját felelősséget nem látják történetekben...
(és csak egy példa, hogy kb megértsék: vegyenek egy egy nagy levegőt, szép megy, ugye?! Na, most ezt a levegőt vegyék egy locsolócső, vagy szívószálon keresztül. De nem egyszer, mondjuk 4 napig.... Na, pont úgy éreztette magát az a szív....)
A boncolási és a toxikológiai eredmény is azt igazolja,hogy a fiam szervezetébe se drog sem alkohol nem mutatható ki , ennek ellenére a fiamat úgy kezelték, mint egy drogost  és ez okozta halálát. Tisztelt Praxis!   A fiam Dóra Árpád  2015.04.24-én péntek  este elment a barátaival darts-ni,4 sört…..
Én jelenleg maradtam itthon, próbálom mindenféle házi módszerrel kúrálni magam, mert még ez is jobb, mint a városban futkározni gyógyszer után.  Kedves Praxis blog!    Érdekes dologra kellett ma rájönnöm és szeretném, ha valami változás lenne ez ügyben, ezért írok.   Reggel, amint kinyitottam a…..
kgaben 2016.01.18 21:51:20
@Diorella Queen: csak ezt tudom mondani Neked is, hogy remek ötlet.... Terheljük még jobban le az SBO-at az ügyeleti dolgokkal, mert abban biztos lehetsz, hogy akkor nem az ügyeletre mennek. Így is sokat kell várni, hát még, ha az ügyeleti dolgokat is ott kellene ellátni.....
kgaben 2016.01.18 22:29:21
@asztalosani: cöcöcöcö.... (csak hogy egyszer te is olvashasd... :-D )
1.: nálunk speciel pont az ügyelet van közelebb, nem a kórház.
2.: nagyon sokszor nem is kell rtg, uh, stb....
3.: akkor hogy ki lesz akadva, ha nem 40, hanem 70 lesznek előtte, mert egy megfázás miatt is inkább oda jönnek. :-) és sok van ebből így is.
4.: te miről beszélsz? "pl.: hirtelen megnagyobbodott torokmandulát ami elzárja a légutakat :P" Ez nem is az ügyeletre tartozik. Ha tényleg elzárt légútról beszélünk... Ha nem, akkor ügyelet, és lehet menni egy ügyeletes patikába. De ha tényleg súlyos az állapota, akkor kórház. De ha jól olvastam ilyen "komolysági magaslatokba" senki nem emelkedett. Nem is erről van szó. Érdemes lenne elolvasnod neked is azt a törvényt, hogy mi tartozik ügyeleti ellátási körbe, és mi nem.
5.: nem hogy kizárt, biztos, hogy nem oda mennének. Hiszen az ügyeletről még el kell menni a gyógyszertárba, az meg hát az üveg hegyen is túl van, ahol a kurta farkú malac túr... Az meg a GPS-ben nincs benne.... :-D
6.: vidéken a "kisvárosban" nincs kórház, még van, hogy 35-40 ezres városban sem.... Azért a pesti népség segge jól ki van ám nyalva így is... vidéken egy nátha tömeges elhalálozást jelentene olyan élhetetlenek (tisztelet a kivételnek)
7.: látom fogalmad sincs mikhez hívnak mentőt.... Hát képzeld el, hogy előfordult már nem egyszer, hogy kórházon belüli szállításhoz hívtak mentőt. és kapaszkodj meg, felvették a feladatot, és ki is adták, mert jönnek a hozzád hasonló fenyegetőző "jólbeperellek, meghurcollak" emberek, és mivel senkinek nem hiányzik az évekig tartó pereskedés, muszáj megcsinálni a szállítást. Mondom még egyszer kórházon belül.
8.: javaslom, hogy menj el jó időre dolgozni ilyen helyre, hogy kicsit képbe kerülj mindkét oldallal, ne csak az egyikkel. ;-)
kgaben 2016.01.18 23:29:46
@asztalosani: ja, és még egyszer cöcöcö... :-D ugyan is a legtöbb helyen nem a kórház nyerte el az ügyeletet. Ergo Az ügyeletet más cég csinálja. Szépen is venné ki magát, ha az ügyelet rendelkezne a kórház infrastruktúrájával... "4. szinte az összes eszköz rendelkezésre áll: uh, rtg, ekg,...stb."
Én értem, hogy mit mondasz, hogy az ügyeletet hova, hogy. Te nem érted, én mit mondok. Hogy akkor az emberek nem az ügyeletet keresik fel, hanem az sbo-t... "há egy helyen van csókolom, ott meg mindent megcsinálnak, nem csak felírják amire szüksége van..."
Tudni kellene, hogy mikor megyek ügyeletre, és mikor kórházba. saját példa: mandulagyulladás, jön sbo-ra, veri az asztalt, de ügyeletre nem megy.
De mentővel vittem már be kórházba is mandulagyulladásos lányt, mert egy nap alatt nem voltak hatásosak a kiírt és megfelelő gyógyszerek (és hála a hozzád hasonlónak a drága apuka -mert a 20 éves lányka ilyenkor nem felnőtt ám- feljelentéssel fenyegetőzik, mert azt jól hallotta, hogy neki jogai vannak...)
Mellkasi fájdalom, hideg verejtékezés, bal kar zsibbadás: bejön saját lábán, persze hatalmas infarktus. Az emberek egyszerűen nem tudják mikor kell mentőt hívni, mikor ügyeletre menni és mikor kórházba. Persze van, hogy összetévesztik, nem szakemberek, nem kell mindent tudni, de egy egyszerűbb megfázással engem pl sosem vittek kórházba. Érted mit akarok ezzel mondani?
Nem azt mondom, hogy minden hülyeség amit írsz. Azt meg végképp nem, hogy én mindenre tudom a megoldást, csak azt állítom, hogy abból, amit az évek alatt láttam és tapasztaltam, abból az derül ki, hogy egyre élhetetlenebbek az emberek. 2-3 éve mi olyan betegeket láttunk el orvosi ügyeleten, és sikeresen, akiket most a kórház már alig győz.
És még egyszer: ha én sem aggatok rád mindenféle jelzőt, meg megszólítást, akkor jobban tennéd, ha te is kerülnéd, mert az ilyenek miatt szólnak meg a legtöbben, nem is amiatt, amit írsz....
A gyógyszertár legalább egy héten egy alkalommal lehetne úgy nyitva, hogy munkaidő után be lehessen menni, vagy legalább munkaidő előtt. Mi is érintettek vagyunk a lányommal a Heim Pál bőrgyógyászatán már évek óta. Én is nehezen értettem meg ezt a sorszám rendszert. Tetézi a…..
Hát kérem szépen, az én 65 éves, tanár édesapámmal, így még soha nem mosták fel a padlót, mint azon az estén, abban a rendelőben.  Míg ő egyre udvariasabb (megkockáztatom: egyre alázatosabb) volt, a páros annál jobban belejött az alázásába.    Tisztelt Praxis blog, kedves Olvasók!     Amiről…..
kgaben 2016.01.15 10:51:53
@asztalosani: hogy a stílusa nem volt emberi, az lehet. Persze, neki kötelessége minden. De a beteg, ha már napok óta tartó fülfájása van, akkor miért is nem ment előbb orvoshoz? Ha már úgy is mindig a törvényre hivatkozol, akkor a betegeknek azt is leírhatnád, hogy ebben a törvényben az is benne van, hogy mi számít sürgős, akut esetnek, és mi nem. Erről is felvilágosíthatnád őket, a kötelességeikről, nem csak a jogairól, nem csak lazítani kellene.... És nem az orvos viselkedését vitatom, mielőtt ebbe belekötnél.
A másik: tapasztalat alapján mondom, hogy sokszor lehetetlenség úgy rendesen kikérdezni egy beteget, ha a hozzátartozó ott van. Egyrészt, mert többszöri kérések ellenére is folyamatosan belebeszélnek a beteg-orvos párbeszedbe, és egyszerűen nem hagyják, hogy ki lehessen kérdezni a beteget. Pedig ha a beteg külön elmondja a panaszait, és ezután külön a hozzátartozó is elmondja, hogy ő mit látott rajta, az sokkal informatívabb, mintha folyamatosan belebeszél az anamnézis felvételbe, csak eltelik az idő, és nem jutnak egyről a kettőre. És ez tapasztalat....
Másrészt már korábban is, úgy megint megkérdem: HOL LEHET PANASZT TENNI A FELESLEGESEN A SŰRGŐSSÉGI ELLÁTÁST IGÉNYBE VEVŐ EMBEREKET???? Ugyanis ezzel azok elől veszik el az időt és lehetőséget, akiknek tényleg sürgős szükségük lenne....?????
kgaben 2016.01.15 16:36:11
@Dikusz: minket ez annyira nem érint, mivel alapjáraton nem sebészeti osztályra viszünk beteget, hanem traumatológiára. Mivel még nem jött meg a teljes tájékoztatás, valami olyasmiről van szó, hogy eddig kb ügyeleti rendszer működött. Most területi beosztás szerint. Vagyis meg lesz szabva, hogy melyik területhez melyik kórházba kell vinni/ellátni a beteget. De pontosabbat akkor fogok tudni mondani, ha kapunk erről majd tájékoztatást.
kgaben 2016.01.15 17:03:51
@Dikusz: kiegészítve: ügyeleti időben ki volt jelölve 1-2-3, mikor mennyi kórház, ahova minden pestit lehetett vinni, ha ilyen irányú problémája volt. Most így majd a kerületek területileg le lesznek osztva, hova kell vinni a lakcím szerint. Így nem küldhetik tovább, hogy most nem ők az ügyeletesek (amit jogosan tettek, mert tényleg nem nekik kellett ellátni). Talán így majd hamarabb sorra kerülnek a betegek, ha műtét szükséges, kevesebbet kell mentőben tölteni az időt,kevesebbet rázkódni az úton. Na persze aztán ez majd kiderül a gyakorlatban.
Az elhunytat szólították meg, a levél tartalmában pedig úgy írtak mintha a felesége, az édesanyám halt volna meg. A levelet egy vidéki országgyűlési képviselő ügyvéd irodájából küldték, de a kérdésünkre nem kaptunk kielégítő választ. …Nagyon nehezen szántam el magam e blog megírására… Az eset most…..
Milyen marhaság,hogy reggel 7 kor 50 sorszámot kiosztanak,és aki kapja marja alapon jut be a rendelésre?Ha nem vagyok ügyes,vagy éppen nincs szerencsém, akkor aznap már nem jutunk be,másnap megint reggel 7-kor ott kell kezdeni. Üdvözlöm az olvasókat! Tudom nem leszek túl népszerű a…..
kgaben 2016.01.11 14:47:08
@mig54: igen, és tartom is ezt a véleményem. Persze, ebben a formában. Gondoltam ezt nwm kell külön kiemelni, de a kiegészítés jogos. Csak pár példa:
- Feleség behozza férjét a sürgősségire, mert 3 napja lázas. Valóban,a férfi nem néz ki jól, 3 napja 40 fok feletti laza van. Kérdésre, hogy ez idő alatt milyen lázcsillapítást hajtottak végre, mennyi folyadékot itatott a férjével, a válasz: természetesen semmit. Nem akarta elfedni a tüneteket (???????), és egyébként is, a gyógyszerelés a mi dolgunk...... (mondanom sem kell, háziorvosnál sem járt)
- 21 éves nőbeteg jelentkezik a sürgősségin délelőtt fél 10-kor, hogy görcsöl a hasa,hasmenés reggel óta. Fél, hogy kiszárad. Kérdésre aztán elmondja, hogy előző nap bablevest evett, lencsefőzelékkel, hurka-kolbászt. Ma reggel egyszer görcsölt a hasa, és egyszer volt egy hasmenése... Egy ultrahangot rendelne, meg infúziót, mert hogy ő most ki fog száradni. Mintha valami gyorséttermek menüt kérne....
- Idős nőbeteg otthonába hívnak mentőt, mert kiszáradt. A helyszínen elmondják, hogy valóban,5 napja nincs széklete, és két napja vizelete. Kérdésre, hogy hashajtót próbáltak e,a válasz, hogy miért adtak volna, természetesen nem, és mivel a mama nem volt szomjas, így nem nagyon adtak inni sem....
- Vesegörcs, középkorú nő. Sürgősségin elláttuk, panaszai megszüntek. Orvos személyesen megy, ambuláns lapot kezébe adja, és elmondja, megmutatja, hogy milyen gyógyszereket váltson ki, mennyit, mikor és hogy vegye be(sokszor mi alá is szoktuk húzni). Két nap múlva visszajön a nő,hogy nagyon görcsöl megint, kér egy ultrahangot. Kérdésre, hogy a kiírt gyógyszereket NEM vette be, egy darabot sem. Akkor mégis mitől várja a gyógyulást, vagyis jelen helyzetben a javulás?????????
- apuka gyereket viszi sürgősségire, hogy lázas, és 5 napja nincs széklete. Szerinte hashajtót kellene neki adni... WTF????
- tegnap éjszaka: sürgősségin jelentkezik egy idősebb nő, hogy kora délután egy alkoholos koktélt ivott, egyszer volt hasmenése. Megijedt, így hajnal 1-kor már úgy gondolta bejön... 3 dolog volt a legfontosabb számára: 1: mikor mehet haza ( ezt már köszönés helyett teszi fel), hogy mikor veheti át a pizsamáját, amit hozott, és hogy a papucsát ki akarja venni a csomagból.
És ezek a dolgok nem fél, 1-2 év alatt jönnek össze, mint mondjuk sok sztori, amit anekdotaként emleget pár ember, hanem ez kb 1 hét eseménye. És ezek csak amik kb 1 perc alatt eszembe jutottak, és van ott, ahonnan még ez jön.....
Szóval ezért mondom, hogy "ilyen formában" életképtelenek. Vagy ha úgy pontosabb kihalt a józan paraszti ész az emberekből.
( másrészt, aki dolgozott ilyen helyen, az tudja, aki igazán beteg, az leszarja mikor mehet haza, azt nem érdekli, hogy a pizsamája rajta van e, vagy hogy épp akkor kap e reggelit a sürgősségi osztályon (???), vagy nem. Aki igazán beteg, az türelmes, mert látja, hogy azért dolgoznak, hogy jobban legyen.) és persze tisztelet a kivételnek. Mint máskor, most is csak azokról beszélek, akikkel én találkoztam, mert azokat tapasztalom meg...
kgaben 2016.01.11 20:59:21
@mig54: A finanszírozás... Persze, vonják a TB-t, de abból fizetik a szar és húgyszagú hajléktalan fejsérült CT vizsgálatát, ellátását is. Így máris kevesebb jut neki. Nem a szakszervezet dolga lenne kiállni és ütni a dobot, hogy mi a rossz, egészen addig, amíg el nem indul a javulás, fizetés, körülmények, stb. Szégyellje magát a szakszervezeti vezető és a bizalmi tagok is....
De az is érdekes, hogy arra a kommentemre semmit nem reagált, reagáltak azok, akik a "NekünkjogainkvannakrohanunkazÁntszhez" emberek, hogy ha feleslegesen használják a rendszert hol lehet, milyen szervnél lehet őket számon kérni, esetleg kártérítést fizettetni, ugyanis azoktól veszik el az időt és forrást, és minden egyebet, akik tényleg segítségre szorulnának.... Erre valahogy nem tudnak reagálni. Mindegy is.
Praxis Hálás vagyok az orvosoknak 2015.12.21 08:15:08
Azt kívánom nekik, hogy bárcsak egyszer végre az állam is értékelné az erőfeszítéseiket és jóval több fizetést kapnának mint most, mert megérdemelnék Tisztelt Praxis!   Én nagyon hálás vagyok az orvosoknak, nővéreknek. Biztos írtam már, hogy 29. hetesen született a fiam…..
kgaben 2016.01.03 19:34:49
@kitchen: Mert nem tehetjük meg. Hivatalosan. Ugyanis a Munkatörvénykönyv szerint mi nem sztrájkolhatunk. Tüntetni szabad időben lehet, de munkát beszüntetni azt nem. Másrészt, a rendszer annyira jól ki van találva, hogy azzal a 2-3 állással pont annyit keresel, hogy ne halj éhen. És ezt szó szerint vedd. Félre tenni esélytelen. Szóval ha 1 havi fizetés kiesik, akkor már gond van, mert a számlák jönnek, ételt venni kell, stb. Hát pl ezért. Hogy a netadóból nem lett volna több bevétele a kormánynak????? Ennyire ne legyél már naiv.... Talán pont azért kellene a hétköznapi embereknek is mellénk állni, mert ez konkrétan őket is érinti. Az ellátásukat, a kényelmüket, esetleg az életüket. Tevékeny részesei a rendszernek. Hát pont ezért. De csak ismételni tudom magam: ez a társadalom életképtelen....
kgaben 2016.01.05 10:00:02
@asztalosani: :-) köszönöm a hozzászólásod.
kgaben 2016.01.07 13:21:21
@asztalosani: az a gond szerintem, hogy az összehasonlításod nem állja meg a helyét. Mert: nekünk nincsenek év közbeni versenyek, ahol több százezret tudunk összenyerni. Nincsenek magánszponzorok, akik támogatnák a munkába járásunkat, az étkezésünket. Olimpiai bajnok, élete végéig kapja a juttatást. Nekem volt két sikeres újraélesztésem és a bajtársaimnak is számos. Mi ezért kapunk járadékot??? Nem. Ezek szerint egy ember élete nem ér annyit, mint egy olimpiai érem.... Ő sportoló, ez a dolga, nekünk meg ez. Akkor miért is kapnak plusz juttatást? Ő anyagilag már teljesen független. Persze, hogy kiáll, és elmondja. De miért nem mondta el ezt mondjuk 10 évvel ezelőtt??? Hiszen ezek a problémák akkor is megvoltak. Ja, hogy akkor még függött a szövetségtől???? Vagy például miért is nem Cseh Laci állt fel, és próbált a sportolók érdekében szólni..??? Szóval hogy is volt az a gerinc....?????
De mondok mást. Ha egészségügyis vagy, akkor tudod, hogy kreditpontokat kell gyűjteni ahhoz, hogy hivatalosan dolgozhass. Nem az van, hogy majd elsunnyogod, hanem nem dolgozhatsz. Szóval folyamatos szakmai képzések vannak. Amiket vizsga követ. Viszont mi ezért egy fillérrel sem kapunk többet..... Követelés van, de ezért nem kapsz több fizetést, miközben szakmailag fejlődsz. Akkor ez így korrekt?
Igen is többen becsületesen végezzük a munkánkat. Erre nagyon jó bizonyíték az a számtalan köszönőlevél és fénykép, ami sok állomáson a falon ki van téve (ha egyszer is betévednél egyre, látnád), és többször osztanak dícseretet is.
Nagyon sok és jó szakember dolgozik az egészségügyben. Csak ez pont senkit (tisztelet a kivételnek) nem érdekel. És azzal legyél tisztában, hogy a háziorvos nem egyenlő az egész egészségüggyel, ahogy ebben a hozzászólásodban vegyítetted.
Szóval semmi bajom a sportolókkal, nem őket akartam bántani, vagy sejteni, csak elmondani, hogy év közben nekünk is van számos képzés, fejlődés,mégsem jár ez semmi anyagi fejlődéssel. És így már annyira nem is korrekt a hasonlatod szerintem....
6,5 órát ültük a váróban, közben több beteget is behoztak mentővel, félholtan szintén a váróba tolták a többi ember közé, és 2 óra elteltével se nézett rájuk a kutya se. Tisztelt Praxis!   82 éves nagymamámat tüdőgyulladással és bevizesedett tüdővel kezelték a…..
kgaben 2015.11.03 20:34:16
@Dr.Démonmac1: facebookon név nélkül? Lehet én vagyok már fáradt így este, de mégis hogyan? Tehát azért, mert az, aki azért kapja a fizetését, hogy beszerezze a gyógyszereket, szükséges eszközöket, nem tudja beszerezni, én kéregessek????? Aham ja.... És már ne is haragudjon senki, de igen is azt a kis időt, amit munkán kívül töltök, nem azzal foglalkozom, hogy munkahelyen mi van, mi nincs, hanem a párommal töltöm, hogy a kapcsolatom ne menjen tönkre, és esetleg megpróbálok pihenni, feltőltődni. És emiatt senki nem szólhat egy szót sem.....
kgaben 2015.11.03 21:24:52
@varisztor: meztelen? Ennyire fasznak néz, hogy meztelenre rányitjuk? Az is ott szerepelt, hogy a saját ruhájával betakarjuk. Figyelmes olvasás... A legritkább esetben teljesen meztelen a beteg nálunk. Már csak a betegjogok miatt is igyekszünk valamivel letakarni. De azért a rosszindulat magában is dolgozik rendesen.... :-D És a betegek miatt nyílik az ablak szellőztetésre, nem miattunk. Idióta. :-D
kgaben 2015.11.03 21:37:34
@varisztor: és elolvasta újra, amit írtam, és abban sehol nem szerepel, hogy a kevésbé betakart beteg kerül az ablak alá. Csak annyit írtam, hogy van aki oda kerül, mert az ágy eleve az ablak előtt van. De még egyszer mondom, sehol nem azt írtam, hogy a meztelen (bár ilyen nincs, mert igyekszünk valahonnan szerezni valamit, amivel letakarjuk) beteg kerül oda. Tanuljon meg értőn olvasni.
A laikus azt hinné, az orvoslás, gyógyítás nem egy tucatszakma, ahol gépként teszik a dolgokat a benne dolgozók és mégis. A jó beteg fekszik, nem mászkál, nem kérdez, nem jajgat és még véletlenül sem eszik, iszik és emészt, mert mindezekkel csak a baj van. Tisztelt…..
kgaben 2015.10.10 13:47:40
@Diorella Queen: :-D értem én, hogy így gondolod. De akkor egész bátran menj el egy két hónapra ilyen helyre dolgozni, és persze közben még egy helyre, vagy egy harmadikra, közben otthon is minden rendben legyen. Ja, és persze minden helyen legyél kurvára megértő empatikus, segítőkész a büdös paraszt, anyádba elküldő senkiháziakkal is. És persze mindezt lófasz pénzért. Na ezt csináld hónapokig, évekig, és akkor magyarázd, mennyire nem lehet kiégni. Magyarországon a körülmények borzalmasak, a megbecsülés nulla, a fizetés nulla. De egyébként igazad van. Elhúznak külföldre akik tehetik. Még jó, hogy mindig mindenért az egészségügy és az abban dolgozók a hibásak..... A kedves "betegek" sosem. Megelőzéséről hallottál már? Vagy arról, hogy egy nehezebb fingás után nem kell kórházba rohanni..... Kár, hogy a hozzád hasonlók nem látnak teljesen a rendszerbe.....
kgaben 2015.10.16 07:48:41
@lioliom: Igen, én még itt vagyok, egészen addig, míg befejezem a főiskolát, megszerzem a diplomám, és abban a pillanatban megyek is ki külföldre dolgozni. Nagyon tévedsz, beszélek nyelvet, és tanulom a másikat. Tudásom nincs? Erre azt tudom mondani, hogy egyszer találkozzunk munka közben, és akkor meglátod, mennyire van vagy nincs tudásom, mennyire értek a szakmához. Akik ide, vagy bármilyen hasonló blogra írnak, mind rendelkeznek önérzettel. Még Te is. Ezért reagáltál arra, amit írtam. Tehát ebből a szempontból nem korrekt, hogy ezt a szememre veted. Nekem például rohadtul tud sérülni az önérzetem, mikor a köszönés helyett a "holakurvaanyátokbanvoltatokeddig???" kérdéssel indítanak, mert hát, ha késünk is, pont szegény anyukám nem tehet róla.. :-) Vagy amikor meg akarják mondani szerintük mit kellene tennem, miközben minden bizonnyal én jobban értek hozzá, mint az a laikus (egyszerűen mert én ezt tanultam, tanulom).... Szóval az önérzetről ennyit...
Hidd el,én, mi örülnénk a legjobban, ha biztosítási rendszer lenne MO-n is. Akkor azért mindenkinek a saját egészségi ellátását kellene ám fizetni.... A sok rendszeren élősködőnek, akik egy fillért sem tettek hozzá a közöshöz, csak kivesznek onnan rezegne a seggük... Ezzel teljesen egyet tudok érteni, hogy jobb lenne mindenkinek. Csak abban a kapitalista rendszerben kevesebb az empátia, mert senkit nem érdekel, hogy nincs pénze valami komolyabb vizsgálatra, műtétre. És azt se felejtsük el, hogy ez a biztosítási rendszer, amit említesz olyan országokban van jelen, ahol az életszínvonal magasabb, a fizetés pár ezer euró, a körülmények, az eszközök, a felszerelés sokkal jobb.
Nem, én nem azt állítom, hogy mindenki aki beteg tehet róla. Erre van egy remek mondás "akinek nem inge..." Még csak azt sem mondom, hogy megérdemli a sorsát. Én azt mondom, hogy ne csodálkozzon, hogy az lett a vége, ami. Ez kicsit olyan, mintha mindig óvszer nélkül szexelnél, aztán csodálkozol, hogy terhes leszel... Azért az nem normális, hogy életvitel szerűen rontja valaki az egészségét, aztán meg várja az egészségügytől, hogy azonnal gyógyítsa meg. A legtöbben meg sem próbálnak egészségesebben élni.
igen, az eü. dolgozót nem kerüli el a betegség. Gerincsérv.... az szokványos és általános. Szaros 95.000-100.000 forintér. (tudom, máshol sem több a pénz.)
Én amiket leírok, azt tapasztalom, megtörténtek. Sikerült már pár száz, pár ezer emberrel találkoznom az évek alatt, és kevés kivétellel, de a legtöbb igen is tehet arról, hogy az egészsége olyan, amilyen. Vagy tehet arról, hogy a gyereke olyan lesz, amilyen (cigi, szesz a terhesség alatt, hogy a legegyszerűbbeket mondja).
Szóval ha már engem méltattál, csak egy rövid befejezés: igyekszem jól és tisztességesen végezni a munkám. Nem más miatt, magam miatt, a lelkiismeretem miatt. Nekem ez pont fontosabb, mint más véleménye. Még két év, kezemben a diploma, és már megyek is el innen. Addig meg majd kihúzom pár "leszarom tablettával". :-) Csak azokat a lelkiismeretesen dolgozó és hivatástudatukat tudó bajtársakat sajnálom, akik itt maradnak ezzel a rendszerrel, ezekkel a körülményekkel és ezzel a betegállománnyal.
(és természetesen tisztelet a kivételnek, mert vannak teljesen "betegek", akik képesek úgy beszélni, ahogy azt szeretnék, hogy velük is beszéljenek, mint ahogy sajnos höztünk is vannak hitványak...)
kgaben 2015.10.16 09:55:48
@lioliom: igen, más közegben mozgunk. Nemrég megtámadták az egyik mentőegységünket. Megrugdalta 2 tagját is a kivonuló egységnek. Hallottál róla? Nem??? Milyen érdekes. Ha fordítva történik, akkor már minden média leközli... Azoknak az inzultusoknak, amik minket érnek nincs visszhangja, mert az nem hír érték. Csak ha már tettlegesség éri az egységet. Pedig ezek mindennaposak. Ezért mondom már sokadszor, hogy jó, jobb lenne, ha rendszerbe látnátok, elmennétek dolgozni egy egy sürgősségire, vagy eljönnétek kivonulni. Ott aztán találkozhatnátok a valósággal....
Amikor bejön valaki, hogy azonnal nézzék meg a hozzátartozóját, mert beteg, és ha nem, olyat bever a nővérnek, hogy kiesnek a fogai,meg szétrúgja, és közben tömött a váró, vannak előtte betegek (vagy az nem számít, az ő hozzátartozója betegebb????), és persze ilyenkor senki nem mer szólni semmit, esetleg még el is fordítják a fejüket, az sem baj, ha elé vág ez az egyén. Ezt senki nem látja, bezzeg ha egy ápoló már csúnyán néz, jön a lincshangulat. (jelzem annyira beteg volt, hogy vizsgálat után kiülhetett a folyosóra, mert a több hetes panaszai nem volta súlyosak...) Ezek a dolgok sosem kerülnek a médiába, és mindenki figyelmét elkerülik, pedig több 10 ember látta, hallotta...
De hát pont ezt írtam, lehet nem lehetett érteni, megismétlem magam, egyet értek azzal, hogy mindenkinek jobb lenne, ha biztosítós rendszerű lenne az egészségügy!Mint mondtam ezzel egyetértek. Viszont ehhez egy érdekesség: amikor volt vizitdíj, akkor nagyon sokat lázadoztak, de legalább hangot adtak annak, hogy miért is kell fizetni.... pedig ott nem 20.000 forintokról beszéltünk.... Viszont érdekes módon kevesebben mentek el a kórházi sürgősségi osztályra...
Köszönöm a tanácsot. Bár eddig azt hittem a gondolataim még az enyémek, úgy látszik, lassan már azokat is irányítani akarják. Vagy legalább megszabni, mit gondoljak, vagy mit ne. Külföldön jobbára megkapja az ember azt a megbecsülést, amit megérdemel, por és kontra. Ergo valószínűleg nem is támadnak ilyen gondolatai...
Édesanyám 92 évesen fekszik combnyaktörést követően a Hódmezővásárhelyi kórház Krónikus osztályán, ahol nem sikerült megakadályozni a felfekvés kialakulását, de ha már nem sikerült akkor miért kellet megvárni, hogy a karján is kialakuljanak olyan súlyos sebek, amelyek már…..
kgaben 2015.09.24 10:18:33
@wrstjnethn: elég egyszerű: mert pont leszarják. Nem érdekli ezeket az embereket, hogyan, miként, csak kapják meg, mert "nekik jogaik vannak", és mert "kell"....
Engem anyukám soha nem vitt orvoshoz, mert belázasodtam, vagy tüsszentettem kettőt, hanem otthon szépen kezelt. Érdekes, soha nem tanult semmi hasonlót, mégis tudta, hogy kell. Sőt, pelenkázni sem hívott naponta négyszer, mikor csecsemő voltam.....
De mentőt sem hívott mandulagyulladáshoz sem, pedig kocsik sem volt akkor..
Ma meg már.... Ez a társadalom teljesen életképtelen.....
kgaben 2015.09.24 13:35:26
@zünüke: nem. Mivel a "mélyen tisztelt" átlag ember nem képes felemelni a seggét, és kimenni az utcára. Azért ha lett volna 20-30 ezer ember (vagy több is akár, hiszen ez mindenkit érint) máris elgondolkodott volna a kormány... De ezek az emberek csak panaszkodni, követelőzni és vádaskosni tudnak. Nem tesznek semmit. Akkor meg lehet hallgatni kb itt is.....
kgaben 2015.09.24 16:00:21
@asztalosani: nem nagyon értem, mit képzel magáról, mert majd mindenkivel úgy beszél, mintha a seggéből rángatta volna ki.....
A bepanaszolás nagyon egyszerű, bárhol is teszi meg, az eljut a munkáltatói, aki utána fog járni a körülményeknek, és hopp, máris értesült a panaszról a dolgozó. Nem bonyolult ugye...??? Ha a panasz alaptalan, akkor el, igen. Csak ez nem órák, napok kérdése. Hetek, hónapok, évek. Volt akinél 2 év pereskedés volt, minden stresszel, anyagi vonattal, mire a bíróság kimondta, nem a dolgozó a hibás. Gondolom érthető mit jelent 2 év ilyen stressz....
És hogy tiszta legyen: az ügyelet nem arra van, hogy mindenféle bemutatókat írogasson. Arra a háziorvos van.... Szóval ha elküldi/továbbítja a haziorvoshoz a "kedves beteget", akkor még egy rossz szava sem lehet.... A sűrgősségi ügyeletben az orvosnak a sűrgősségi ellátás a kötelessége, nem a háziorvos feladatának ellátása.
Tehát a kórházi dolgozót lehet megszólni mindenért, de a beteg gyerekét lehet védeni, mert baszik bemenni mindenféle kifogás miatt. Bedugja egy intézetbe, és veri a mellkasát, hogy ott milyen szar az ellátás. Lehet. De pont annyival több, mint amit ő csinált.
A másik, hogy azért ne verje senki a seggét a földhöz azért az évi 80.000 forintos elvont TB miatt.... Az azért nem valami sok. Egy két nagyobb műtét, és már el is ment rá a pénz. És akkor még a többi apróságról nem is beszélve.... És akkor még nem említettük a rendszeren élősködőket, akik életükben egy fillért nem fizettek. Őket iá ebből a hatalmas pénzből finanszírozzák....
Persze, mi ne nézzünk csúnyán a "betegre". De ők anyázhatnak, fenyegetőzhetnek, stb, mert joguk van mindenhez. Az annyit hangoztatott ÁNTSZ a tirpák, bunkó betegekkel is foglalkozik.....????? Ugye....
Vártunk is becsülettel, nagyjából fél óra múlva (amikor még mindig eszméletlen volt és én kezdtem aggódni), felhívtam én is a mentőket és udvariasan megkérdeztem, hogy elindult-e már a mentő. Az előbbi hölgy válaszolt, elmondta, hogy tud az esetről, a mentők foglaltak, nem…..
kgaben 2015.09.14 22:05:11
Azért azt ne gondolja, hogy azért nem küldték ki, mert mind bent kávézott vagy fetrengett az állomáson.... Az nem lehet, hogy azért késtek, mert más betegnél voltak? Vagy épp a tüdő osztályon keresték a tüdőbeteget,a akit aztán sok idő múlva dohányozva a kórház udvarán találtak meg? Vagy azért nem érnek ki, mert olyan "beteget" szállítanak, akit a betegszállító nem volt hajlandó elvinni, mert túlsúlyos, vagy mert időre kell menni, és költséghatékonyság miatt a betegszállító nem szaladgál egy "beteggel", de az a szerencsétlen mentő elviszi..... A másik (és valószínű ez akkor Önöket nem érinti, de ez is saját példa, és még kell említsem), hogy mi volt, hogy 3-4-szer is elmentünk a bejelentő mellett, mert annyi esze nem volt, hogy a szép vagy a csúnya kezét felemelje és intsen, csak állt mint egy birka.... És ezek csak saját példák voltak. És még tudnám sorolni.... És mindannyian sorolhatnánk a felháborítóbbnál felháborítóbb dolgokat, eseményeket....
A másik. Igen, nem minden kedvesek azok a hölgyek, férfiak, akik felveszik a telefont, de..... Egyszer ajánlanám mindenkinek 1-2 napra üljön be oda. Szerencsére Magyarország tele van okos, tanult, intelligens emberekkel, akik a "küld ki a kurva anyád" nagyon jól megtanulták... Úgy kb 10-ből 6-7-8 rendszeresen alkalmazza is... Megnézném Önök 1-2 óra után hogy kezelnék ezeket a helyzeteket.... És nem, nem kötelesek elviselni ezeket a dolgokat, a munkaleírásban sincs benne, hogy a gyalázkodást tűrni kellene. Ezt csak azért mondom, jogi bár Önök ezek szerint nem így beszéltek, de előttük sokan még igen.... És a türelem véges.
Szóval tényleg, tisztelet illeti Önöket, amiért megálltak és segítettek egy embertársuknak, de higgyék el, nem azért nem mentek időben a mentők, mert nem volt jobb dolguk.
Az egészségügyi alkalmazottak nincsenek a végletekig leterhelve, minden rendelő olyan, mint egy szállodai recepció, mindenki türelmes és kedves. Nekem egy kis hasi görccsel 3 napot kellett kórházban maradnom Bajorországban és nemrég némi telefonálgatás után másnapra kaptam…..
kgaben 2015.04.16 16:16:25
@yogosan: a mi munkánk nem egy zsákpakolás, betonozás, stb. Itt igen is a lelkiállapot kihat a munkára. Nyugodt körülmény itt is kell, hogy nyugodt munkát végezzen az ember. Bár én mentőápolóként dolgozom, de gondoljon bele, ha egész nap azon gondolkodom, hogy ebből a fizetésből hogy jövök ki, hogy fogom valamelyik számlámat befizetni, az mennyire nyomhatja rá napra a bélyegét?

Aki ma Magyarországon pl nálunk dolgozik, a legtöbb embernek van 1-2 másik állása. Igen, a nővéreknek is. Szociális otthon, háziorvos mellett, vagy ügyeleten, vagy takarít, vagy oktat, vagy bármi, természetesen nem az összesnek, de 70-80 %-nak biztos.

Ez is baj a mai magyarországi helyzettel. Az ilyen hozzáállás. Mindig lehet olyat mondani, akinek rosszabb. De sosem megfizetni azt, aki megérdemelné.

8 éve dolgozom a cégnél. Nem panaszkodtak rám sosem. Nem jelentettek fel. Sosem ütöttem meg beteget, és nem bántottam egyiket sem, pedig hetente kapom meg, hogy a "k.... anyámat.... Szakmailag nem vagyok képzetlen, igyekszem folyamatosan tanulni, vagyis, rendesen végzem a munkámat, mégsem kapok rendes fizetés. Akkor ez hogy van???? (és igen, volt olyan, hogy 3 helyen dolgoztam, vagyis 2 mellékállásom volt.... 10 napot aludtam otthon saját ágyban...)
kgaben 2015.04.17 12:08:36
@yogosan: ebben teljesen igazad van. Nem lenne szabad. Tény, hogy nem a betegnek kellene emiatt hátrányt szenvednie. És sajnos hogy azok miatt ítélnek meg minket is, akik úgy dolgoznak, ahogy.... Általánosítás... Persze, mindenben ez van. Én nem akarok védeni senkit. Csak ez a "mindig az eü dolgozó a szar, a hülye, a kegyetlen", ez rohadtul nem igaz. Mert aki még tényleg hivatastudatból csinálja ezt, és tartja egyben, életben a rendszert, azokon csattan.
kgaben 2015.04.17 15:26:19
@otapi: sajnos vagy nem is sajnos, de teljesen egyet tudok érteni az általad írottakkal. Hatalmas a káosz, és ennek mindenki issza a levét. Amikor azt mondom, hogy az elvárás nyugati, erre is vonatkozik. A technika, logisztika sem az. Nagy reform vagy átszervezés kellene, mert ez a rendszerben dolgozóknak sem jó. Ne gondolja senki, hogy nekünk nem lenne jobb, egy normálisan működő, áttekinthető rendszer része lenni. De ehhez sajnos nem mernek nyúlni, mert más országokban is kb kormányok buktak el ilyen miatt.
Nagyon sok orvos egymásnak sem adja meg a tisztelet... .szóval másnak hogy...???
A probléma eléggé komplex, és ennek egy egy szelete csak a rendszerbeli káosz, és a fizetések. Arról még nem is beszéltünk, hogy intézményeken belül a diagnosztikai eszközök sem ugyanolyanok (CT-n nem látszik, ami egy másikon másnap igen, stb), vagy nem is működnek, plusz maga az épület....
Ha a jóérzésű egészségügyi dolgozók esetleg az efféle söpredéket kilöknék maguk közül, magának az egészségügynek is jóval jobb lenne a megítélése. Tisztelt Praxis!   Az én esetem szerencsésebb kimenetelű, mint másoké, akik önöknek írnak, de egyben felháborító…..
kgaben 2015.04.17 08:20:29
@asztalosani: nem csodálom, hogy nem érti... egyáltalán nem csodálom. De ki lehet próbálni,és megértené a problémákat, és nem "mű hisztis "eü-s" hozzáállás"-nak gondolná.
Kívülről ítélkezni és követelőzni baromi egyszerű magának. És ha mi hibázunk, az emberéletekbe kerülhet, mígnem sok hasonló nem eü-s munka van, amiben emberélet kerül veszélybe. Ja, hogy egy pénztáros hiányt csinál, ergo nem tud számolni, akkor mért is ne vonhatnák le a fizetéséből. Persze, sehol sem könnyű, de senki mást nem támadnak ennyire, mint minket. Pedig nem is mindenki szarházi köztünk.
A meglátásai egyszerűen hihetetlenek. Nem is értem mért nem hasznosítja senki.... :-D
kgaben 2015.04.17 08:58:35
@asztalosani: Sötét vagy, és egyszerű, mint egy vasgolyó.
Nem az eü nem tetszik, még ennyi sem esett le neked, és nem is az, hogy a rendszert támadják. Vagy azt a pár minősíthetetlen viselkedésű rendszerben dolgozó valakit. Aki olyat tesz, kérjék is számon, büntessék is meg. Ezeket én is elítélem, mert minket, akik jól és tisztességesen végezzük a hivatásunk, bennünket is megítélnek miattuk. De pont a példáddal igazoltad, hogy egy boltos munkája nem hasonló a miénkkel. Mert ha elszámol valamit levonják, pont. Ha nálunk elrontanak valamit, nyomorék lesz. Nem lehet helyrehozni. Ezért van az, hogy ezeket a szakmákat nem teljesen reális, ha összehasonlítod, de ez sem érthető számodra.
Soha, sehol nem mondtam, hogy csak nekünk szar. Mindenkinek élhetetlen ebben az országban, aki nem vezető. Ez egyértelmű. Sőt, tudom milyen a helyzet, és még csak azért vagyok itt, ebben az országban, mert szeretem, mert szeretem a munkám. Csak megélni nem lehet belőle.
De külföldön mindig várják a jó és szakképzett embereket, így az ilyen elégedetlen és rosszindulatú "embereknek", mint te is vagy pont olyan ellátók maradnak, akiket bírálsz. és majd akkor lehet gondolkodni.
Pontosan te vagy a szánalmas, és szánlak is, mert ennyire csőlátó és saját magán kívül semmi mást el nem fogadó vagy.... :-)
kgaben 2015.04.17 14:45:35
@EZAZ: éppen ezért írtam, hogy aki ilyet tesz, büntessék meg, kérjék számon, és nem azonosulok ezzel. Még csak véletlenül sem védtem. Nem egyformák a rendszerben dolgozók, és persze, hogy nem jó, ha mindenkit általánosítanak.
de ezen az eseten kívül, amit saját tapasztalatból tudok, hogy a "betegek" hazudnak. Sokat és szégyen nélkül. És tudják is,és ők azok, akik állandóan a jogaikkal dobálóznak, a kötelességeikkel sosem. Tudja hányszor volt, hogy két különböző történetet mondtam én és az állítólagos "beteg", mikor a kórházba értünk...??? Ha fizetnének érte, fizetéskiegészítésnek pont jó lenne minden hónapban. Viszont aki BETEG, és tényleg beteg, az nem hazudozik, ja, és nem utolsó sorban észre is lehet venni rajta.
Mindkét oldalnak vannak kötelességeik és felelősségeik és felelősségvállalásuk. Sajnos ezt legtöbbször csak Ránk és a mi szemünkbe tudják vágni (persze van, hogy jogosan, mert van köztünk is, aki minősíthetetlenül viselkedik), a "betegeknek" valahogy csak jogaik vannak.....
Szeretnénk tudni azt is, hogy ki volt ez a hölgy, aki a szendvicset ette és közben elküldte édesanyámat? Tisztelt cím!   A levelemet a következők miatt írtam:   A 73 éves édesanyám február 26.-án csütörtökön szájsebészeti műtéten volt. A seb a szokásosnál sokkal…..
kgaben 2015.04.03 23:10:35
@asztalosani: ja, és esetleg a korábbi általam vázolt "szakmai" részhez is képes hozzászólni értékelhetően, vagy csak erre és ennyi telik magától?
kgaben 2015.04.04 09:23:10
@asztalosani: hát, most kicsit csalódnom kellett magában. Vártam a reggeli, egyébként nagyon finom, kávém mellé egy újabb kisregényt, de sajnos csalódnom kellett. A hossza... Gyenguszka, amit írogat.
Nem tudom, mi oka lehet. Tessék elmagyarázni!!!
kgaben 2015.04.04 14:35:37
@asztalosani: elég olcsó, mit ne mondjak. Mondhatni filléres.... :-) öröm, hogy magának minőségi a hozzászólása. Persze arra nem képes reagálni, amit az antibiotikum, orvosi széntabletta, probiotikum témában írtam.

De annyira szórakoztató, hogy azt hiszem, rájöttem miért. Mert azon kívül nem sok mindenhez ért, hogy szavakon rágódjon vagy játsza (és ezt most jóindulattal írtam) az értetlent. Tehát annyira szórakoztató, hogy maga csakis bohóc lehet. Kár, hogy élőben nem láthatom, még röhejesebb lenne a nagy piros orrával, a hatalmas cipőjével, na meg a színes kis ruhájával. A környéken hajtogathatna lufikat, legalább hasznossá tenné magát, és ha egy kalapot is kitenne, az említett 20.000 forintja is meglenne (na persze csak mert nem kellene se beszélnie, se írnia).

Vagyis maximum egy cirkuszba való, mert hogy érdemi beszélgetést, vagy ha úgy tetszik vitát magával nem lehet folytatni, az is biztos. :-)