Regisztráció Blogot indítok
Adatok
homopoliticus

32 bejegyzést írt és 131 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Verekedés furkósbottal (avagy: Két idegen) - Goya, a zseniális spanyol festő 1820-as évek elején készült alkotását láthatjuk fentebb. A saját rémisztő látomásait megfestő, agg művész az 1820 és 1823 között zajló, első spanyol polgárháború idején alkotta ezt a…..
homopoliticus 2009.01.05 15:02:41
@ergé: egyetértek, főleg a három ponttal.

@Úlfhéðinn: az ergé által említett szkepszis engem is elkapott egy kicsit közéleti vonalon, egyéb vonalon pedig rengeteg a dolgom. De azért fogok még írni, remélem.
Van viccesebb nácizós balos kultúrszamuráj Buda Péternél! Andrassew Iván csodálatos blogbejegyzésben gyalázkodik a Gyurcsány nyilvános hüppögéséről írott publicisztikám miatt. Ízelítő: "Remélem, hogy Szilyt is, Vidát is ágybavizeléssel bünteti majd az Isten,…..
homopoliticus 2008.10.10 08:28:11
Mandiner blog Se füle se farka 2008.10.05 11:01:00
 Utcára vonult hát a Kultiplex és a Gödör környékének törzsközönsége, valamint az NKA-pályázatokból élő liberális humán értelmiség. Azok, akik szerint Gyurcsány egy komcsi gazember, Kóka egy korrupt bűnöző, Fodor egy puhapöcsű nyomoronc (de kár, hogy Kuncze…..
Múlthét csütörtökön könyvbemutatón (Horkay Hörcher Ferenc: Konzervativizmus, természetjog, rendszerváltás) jártam a teltházas Kossuth Klubban. Érdekes és megnyerő kerekasztal-csevej folyt, hogy mi a konzervativizmus ma, meg hasonlók. Persze, nincs ilyen rendezvény hibbant,…..
Vannak olyan szimbolikus ügyek, amelyeknek első látásra nincs igazán gyakorlati jelentőségük, hacsak annyi nem, hogy rajtuk keresztül a szemben álló politikai oldalak szép elvi nyilatkozatokat tehetnek, és ezáltal saját identitásukat erősíthetik. Vagy épp az ellenfélét…..
homopoliticus 2008.07.14 14:21:28
BékésMárton 2008.07.14. 12:13:02

"Nem gondolom szégyenlenivalónak, hogy monarchista vagyok és gyűlölöm a köztársaságot."

Szerencsére nem is mondtam ilyet.

Egyébként megértem, ha valaki érzelmi alapon a monarchiát részesíti előnyben a köztársasággal szemben, utóbbinak meg valóban nincs túl nagy hagyománya nálunk. De a gyűlöletre azért nem szolgált rá, Rákosi pl. szerintem nem amiatt gyűlöletes, hogy milyen államformát vezettek be a kommunisták '49-ben, hanem a kommunizmusa miatt. Továbbá a hagyományt sem tartom - csodarabbihoz hasonlóan - ultimate érvnek.

Ferenc Józsefről azt írtam, hogy ő volt az utolsó_szeretett_királyunk, nem azt, hogy az utolsó. FJ volt az, aki egyszemélyben testesítette meg az OMM-et a nép számára, ő volt az utolsó jelentős uralkodója, akit a rendszer nem sokkal élt csak túl.

Gabrilo,

persze, be lehet mutatni a királyságot mint alternatívát, de változatlanul úgy gondolom - és erre vonatkozó ellenérv egy darab nem került elő eddig -, hogy a bevezetésének semmi realitása nincs. Innentől kezdve szerintem nem érdemes vele komolyan foglalkozni, erről szól a poszt.

mcs 2008.07.14. 12:59:39

"annyit fűznék hozzá, hogy van egy funkcionális határvonal az államszerveződés-berendezkedés és a népet kiszolgáló intézményrendszer között.
mindkettő lehet jó és rossz és az is meglehet, hogy egymástól függetlenül az egyik jól működik, a másik meg rosszul. nyilván erősen hatnak egymásra, de meglehetősen lassan változik mindkettő."

Ezt nem teljesen értem. Mondanál ré egy példát?

sanghajbaby, meg a többiek, köszönöm a támogatást.
Konzervatórium TM vs. TGM 2008.07.11 09:05:00
Tallián Miklós interjúja Tamás Gáspár Miklóssal a Szombatban olvasható - és online is. Ínyenceknek!"Köszönöm. Még egyet kérdeznék: jól érzékeltem, hogy most sokkal kifinomultabban és árnyaltabban fogalmazott, mint amikor mondjuk az ATTAC rendezvényen vagy egy…..
homopoliticus 2008.07.11 12:10:58
"Kb. én vagyok itt a kevesek közül az egyik, aki azt mondja, magával a gárdával nincs baj. Az a baj, hogy miért a gárdát kell hívni, miért nem lép fel az állam a védelmünkben? Ezzel a Gárda bizony legitimmé vált. Egyelőre jogilag is, nem mintha számítana. És mivel ez a helyzet így nem jó, ezért hát hazudnak róluk."

Attól még, hogy a létrejöttének vannak belátható okai, egy jelenség még nem válik legitimmé. Az állam, illetve az általa fenntartott rendőrség a jelek szerint tényleg nem vagy rosszul lát el egy csomó funkciót, történetesen a rend fenntartását, de attól ez még állami monopólium. A jogszabály konkrétan a rendőrségnek adja ezt a feladatot, egy egyesület ilyen tevékenységet nem folytathat, és ennek semmi köze ahhoz, hogy törvényesen be van jegyezve. Pontosabban annyi köze van, hogy ha törvényellenes dolgot csinál (például egy állami szerv hatáskörét gyakorolja), akkor fel kell oszlatni, remélem, ez minél hamarabb megtörténik.

A megoldás nem az, hogy mindenféle magánhadseregeket engedünk a placcra, hanem a renőrséget kéne gatyába rázni, különben hamarosan nagy baj lesz. Egyébként én arról se vagyok meggyőződve - hogy finom legyek -, hogy a gárdistákat egytől-egyig a legnemesebb szándékok vezérlik, a vezetőik a zavarosban halásznak, illetve hatalmat akarnak. Szóval szerintem semmi köszönet meg támogatható dolgok, legalábbis részemről.
homopoliticus 2008.07.11 14:13:58
bbjnick · bbjnick.blog.hu 2008.07.11. 12:17:34

"De hát ez kinek a feladata?!"

Az államé, nyilván.

phaidros ·
konzervatorium.blog.hu 2008.07.11. 12:26:41

"ha biztonsági cégként fogod fel, mint az In-Kalt mondjuk, akik ingyen mennek ki, akkor legitim. Egyébként nincs a tevékenységükben semmi törvényellenes."

Nem fogom fel biztonsági cégként, mert nem az. A biztonsági cég egy szerződés alapján véd pl. a magánlétesítményt vagy biztosít egy rendezvényt, és erre a tevékenységre egy külön törvény jogosítja fel. Amit meg a Gárda csinál, vagy csinálni próbál, az klasszik állami (többek között rendőrségi) feladat: bűnüldözés, közrend, közbiztonság védelme. Ilyen célra egyesületet, tehát magánszemélyek magáncélok megvalósítására szolgáló szervezetét nem lehet létrehozni. Ez az állami erőszakmonopólium egyik alapja.

"A _megoldás_ azé, aki megoldja a dolgokat."

Bizonyos dolgok esetén nem. Bizonyos dolgok, mint pl. a közrend vagy a bűnüldözés megoldását az államra bízzuk, de csakis rá. Amit te mondasz, az a piaci viszonyokra igaz, amikor a magánérdek érvényesül. Az a cég fogja a fogszuvasodás problémáját megoldani, aki a legjobb fogkrémet a legkedvezőbb áron gyártja. De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy ki gyakorolhat a nevünkben erőszakot, ha arra van szükség.

Első látásra nem is tűnik roszz ötletnek, amit Shenpen ír, hogy egy utca összedobja a pénzt, hogy egy cég tartsa fenn a rendet. Hiszen nyilván van egy szerződés, ahol legfektetik a szabályokat, szolgáltatás-ellenszolgáltatás (valami díj) stb. Tök jó, de mi van az egységességgel? A Moszkva teret is őrzi egy cég, meg a Körteret is, meg a Városmajorban is van egy társaság, és így tovább... Amit szabad az egyik helyen, azért a másikon már lefognak, ha unatkoznak, elkezdenek háborúzni egymással, vagy egy befolyásos és gazdag lakos egyszerűen magánhadseregként használja a saját bandériumát. Mint a Keresztapában, ha arrébbmegyünk két utcával, már másnak kell kezet csókolni annak érdekében, hogy ne üssenek le. És mint ahogy ezt történik a rendőrséggel pl. Latin-Amerikában. Na ezért nem szabadna lezülleszteni az államapparátust se szar kormánypolitikával, se mindenféle bandériumok felállításával és ajnározásával.
"Szabadon szolgál a szellem"(az Eötvös Collegium jelmondata)Amit Trianonról gondolok, az nagyjából az Ablonczy Balázs-Olibácsi-Shadai-koordinátarendszerben található, ezért sok újat nem tudnék a témáról mondani. Kisgyermekes apaként azzal a konkrét javaslattal tudom…..
homopoliticus 2008.07.07 15:07:29
1. A linkekkel nemtom mi van, egyszer már produkáltak ilyet, helyreraktam őket, de most visszaestek a kis deviánsok, majd kiosztok megint nekik egy-két atyai pofont.

2. Amennyire én tudom, nem csak nagyhatalami kénykedvről volt szó, sajnos nem nagyon nyugtatgathatjuk magunkat azzal a balzsamosan jóleső önsajnálattal, hogy a gonosz nagyhatalmak, amelyek mindig is pikkeltek ránk, megint kibabráltak velünk. Az történt, hogy azok a népek, akik velünk együtt éltek, a továbbiakban már nem akartak velünk egy államban élni, hanem saját államot akartak már gyakorlatilag a XIX. század közepétől kezdve, ez akkoriban divat volt, mármint a nemzetállam. És nem is voltak kevesen, tehát részben a nemzetiségi arányokról is szó volt, de nem csak arról, hanem főleg az akaratról, vagy mondhatnák úgy is, a nemakarásról. És persze találtak ehhez szövetségeseket is, akik erősek voltak.

Nem azt írtam, hogy elkerülhetetlen, hanem, hogy nemigen lehetett elkerülni. Amivel azt akartam érzékeltetni, hogy több szerencsével/ügyesebb politikával/stb. lehet, hogy kedvezőbb feltételeket tudtunk volna kiharcolni. De azt valószínűnek tartom, hogy a történelmi Magyarország úgy, abban a formájában nem maradhatott fenn semmiképpen.

Megjegyzem, szerintem nem is lett volna akkora fun, ha el tudjuk kerülni Trianont, ez a soknemztiségű lét valahogy nem tűnik életbiztosításnak. Erről pl. az általad is említett balti államokat is meg lehetne kérdezni, ők is nyilván majomszeretettel csüggenek a saját oroszaikon.
Az elmúlt hetek eseményei után úgy tűnik, hogy a kormány és az állam részéről a törvényes rend fenntartására nincsen sem akarat, sem erő. A személyes szabadság, a tulajdonhoz való jog, a vélemény-és szólásszabadság bizonyos területeken, bizonyos ügyek esetén egészen…..
 Régóta zajlik a vita a világban, és talán Magyarországon is teret kap: szabadság és/vagy demokrácia? Az uralkodó gondolkodás szerint a kettő egybeesik, sőt tulajdonképpen minden jó a demokrácia és a demokratikus szavakkal áll kapcsolatban. Csak hát ott voltak és vannak a…..
homopoliticus 2008.06.25 11:03:42
tölgy · konzervativok.blogspot.com 2008.06.25. 10:48:17

"értem én a fékek egyensúlyok metafórát, meg mindent. De mi van, ha mindezek ellenére valami zsarnokság, oligarchia (vö. demokrácia) jön létre?"

Én nem mondtam, hogy ilyesmi egy demokráciában soha nem fordulhat elő, tökéletes berendezkedés nincs. De egy jól működő demokráciában pont az ellensúlyok miatt ennek kicsi az esélye. Ha mégis, na az kellemetlen :) A demokratikus alkotmányokban azért erre az esetre is vannak szabályok, igaz, meglehetősen elnagyoltak: pl. a magyar Alkotmányban az ellenállási jog, vagy a rendkívüli jogrend különféle változatai. De pl. a szükségállapotot is főszabály szerint az Országgyűlés hirdeti ki, a köztársasági elnök csak akkor, ha az Országgyűlés akadályoztatva van.

Persze ezek csak a tág keretek, ilyenkor valószínűleg tényleg Isten kezében vagyunk. Megjegyzem, inkább, mint egy "úriemberében".
 A klasszikus kérdés kistelepülési változatára egyelőre nem tudjuk a választ. Történt ugyanis, hogy a galgagyörki sajnálatos eseményeket több forrásból próbáltuk megérteni, de elvesztünk a részletekben. Ugyan nem csak a magyar médiát sújtja a párhuzamos narratívák…..
Számtalan aspektusban érdekes a monoki önkormányzat segélyezési politikájának értelmezése. Az alábbiakban vázlatosan néhányról vetem fel a gondolataimat.Az intézkedés törvénytelen – de tekintsük a politikai push and pull részének, amely a törvényesség szürke zónája:…..
"Szabadon szolgál a szellem" (az Eötvös Collegium jelmondata) Amit Trianonról gondolok, az nagyjából az Ablonczy Balázs-Olibácsi-Shadai-koordinátarendszerben található, ezért sok újat nem tudnék a témáról mondani. Kisgyermekes apaként azzal a konkrét javaslattal tudom…..
 Szerintem ez már sok. Több annál, mint amennyit bárki - legyen akár Debreczeni József is - megengedhet magának, és nem azért vésem ezt a digitális falra, mert Orbán Viktor a tökéletes ember, a tévedhetetlen országvezető, hazánk felemelkedésének záloga (azok mi lennénk,…..
A drogellenes "totális háború" valóban a "modern" világmegváltósdi, társadalommérnökösdi része, idáig egyetértek. Ám a drogkultúra maga a "posztmodern" "anything goes" része, és általában a legalizációs mozgalmak is azok. Nem könnyű…..
homopoliticus 2008.06.10 11:55:22
"Gondoljunk a saját otthonunkra, ahol mi hozzuk a szabályokat: mondjuk, minden vendég leveszi a cipőjét az ajtóban. Ez a formális szabály. Rendben. De ugye el tudunk képzelni annyira fontos, annyira megbecsült vendéget, akivel nem vetetjük le? Itt van a lényeg."

Szerintem is itt a lényeg. Az informális szabályok (tkp a szokásjogi normák) akkor működhetnek jobban, mint a precízen lefektett, szigorúan betartatott szabályok, hogy ha az alkalmazási körük megfelelően lehatárolt és szűk körű. Vagyis kis közösségekben, pl. az általad is említett saját otthon, háztartás, család, kistelepülés stb. A példádnál maradva: a vendéglátó megengedi a megbecsült vendégnek, hogy ne vegye le a cipőjét. Ezek után meglátja b. neje elfelhősödő tekintetét, mire - a helyzet megmentése érdekében - mégiscsak odatol a vendég orra alá egy papucsot. Vagyis - az informális szabályrendszer rugalmasságát kihasználva - gyorsan korrigál, mivel látja, hogy a szabály felülírásából baj lett. Itt valóban megmutatkozik az informális rendszer előnye: rugalmas, gyorsan közbe lehet lépni, ha valami gáz van.

De a hátránya is itt mutatkozik meg: akkor működik, ha a házigazdának (tkp a jogalkalmazónak) gyors a helyzetfelismerő képessége, gyorsan kapcsol, helyén van az esze, és képes egy pillanat alatt mérlegelni, hogy érdemes-e b. neje haragját kivívnia a vendég kedvéért (nyilván van olyan helyzet, amikor igen). És ez egy nagyobb közösségben, ami az egyén (a jogalkalmazó) számára már nehezen vagy egyáltalán nem átlátható, már nem működik. Nem látja át, hogy ha eltekint a szabály érvényesítésétől, akkor milyen érdekeket sért meg, és hény embert. Nagy rendszer, sok változó, nagy kockázat. Ha a vendéglátó lassú felfogású, akkor kész a baj, de a legnagyobb kár, ami bekövetkezhet, hogy b. neje 2 napig duzzog, zágsón. De a büntetőjogban ennél nagyobb a kockázat, de szinte bármilyen jogterületet említhetnék, mi van, ha pl. az építésügyi előadó tekint el az előírások alkalmazásától egy családi ház építésénél, ésígytovább.

Ezért megengedhetetlen, hogy egy ország jogrendszere ne legyen pontosan kiszámítható, mind a szabályokat, mind a jogalmazói gyakorlatot illetően. Már csak azért is, mert az, hogy kinek kell levennie a cipőjét, ott ahány ház, annyi szokás, és ez így van jól. De az nem működik, hogy a gyorshajtás kritériumai mások legyenek Nyíregyházán és Budapest V. kerületében. Nemcsak a jogszabály szintjén, hanem a gyakorlatban is egyezniük kell.
homo politicus 1968 2008.06.03 09:53:00
Nem terveztem bejegyzést 1968-ról, mert nem sokat tudok róla, de az látszik, hogy még ma is nagy hullámokat, vagy inkább indulatokat ver az emléke. Egyrészt ajánlom ergé bejegyzését a Reakción, valamint Békés Mártonét a Konzervatóriumon. Mindkettő elég komoly vitát generált,…..
1968, akárcsak a tüntetésein felvonulók plakátjain Che, Ho-Shi Minh és Mao sematikus, warholizált képei, ikonikus jellegű, önmagánál többet jelentő valami. Valójában 1968 nem más volt, mint az 1789-cel induló forradalmi folyamat újabb állomása, s lehet, hogy a végállomása.…..
homopoliticus 2008.05.31 13:56:10
"Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2008.05.31. 13:19:51
Látom, egyeseket megrémített az ellenforradalom. Még nem késő kiszállni!:-P"

Ó, a világ minden kincséért se szállnék ki egy ellenforradalomból, az olyan egzotikus dolog. Ki tudja, mikor leszek benne még egyszer egy ilyenben... ;)
homopoliticus 2008.06.03 09:37:10
Ungváry Rudolf "1968 rettenete" című írása az ÉS-ben:

www.es.hu/pd/display.asp?channel=PUBLICISZTIKA0822&article=2008-0602-0905-01QUFX

Megrázó és őszinte visszaemlékezés (kint járt Nyugaton 1968-ban), mindenképpen érdemes elolvasni, én sok mindent megértettem belőle.
„Költő hazudj, de rajt’ ne fogjanak” Orbán Viktor nyilvánvalóan nem gondolta komolyan, hogy mindaz, amit Kéri László zártkörű klubjában mond, nem kerül nyilvánosságra. Ehhez egy, a magyar politika világában járatlan, naiv szűzlány tulajdonságaival kellene…..
homopoliticus 2008.05.26 06:46:12
Enver Hodzsa,

a Fidesz mostani támogatóinak bázisát jórészt valóbana krmány utálata dja, de ez az utálat nagyrészt balos eredetű, hiszen a kormány - legalábbis retorikájában - az állami gondoskodást akarja visszafogni, az ún. reformok erre irányulnak (az más kérdés, hogy ezt rosszul csinálják - eszemben sincs a látszatintézkedéseket összekeverni a valódi reformokkal). A Fidesz pont ezért előz balról, kádárista és etatista szövegekkel.

"valószínűtlen, hogy a törzsszavazói bázisa rossz néven vesz a Fidesztől egy neokonzervatív "fordulatot", inkább megkönnyebbülnek, hogy vége a balos rétegek felé való udvarlásnak;"

Bár így lenne. Egyéni felelősségvállaás, magánszektor a közszolgáltatások terén és társaik, ezek olyan népszerűek lennének Magyarországon?

"2 évvel vagyunk a választás előtt, és elég nehéz lesz úgy "csalódnia" a szavazóknak a példa kedvéért 2010-ben megválasztott Orbánban, hogy Orbán már 2 éve hangoztatja azt, amit a kormányzásakor meglép."

Nem biztos, hogy a választások 2010-ben lesznek, a bejegyzésem pont arra a hipotézisre épül, hogy az előrehozott választások esély megnőtt. Vagyis Orbán irányváltására nem biztos, hogy 2 év rendelkezésre áll. De még ha 2 évig következetesen ezt nyomja is, nyíltan, mellébeszélés nélkül - amit nem hiszek, lásd a balos retorika szükségességét, de ebben vitánk van -, 2002 óta a Fidesz hivatalos politikája nem ez. Ennek fényében egy ilyen irányváltás után számomra a Fidesz szép magyar szóval csélcsap. Persze a választók memóriája egészségesen szelektív.

"A mostani kiszivárogtatás éppen azt célozza, hogy Orbánnak ne legyen Őszödje."

Erről szól a bejegyzés.

"Orbánnak ugyanis nem kell átvernie az eddigi szavazóit, mert hatásos reformokat tud csinálni a "Három Díj" nélkül is,"

Az igaz. De a "magántőke bevonása = lopás", "megszorítás = pénzbehajtás", "regionalizáció = megyerendszer bűnös szétverése" c. alaptételek meghaladása vagy legalábbis árnyalása (hm) azért némileg váratlan lesz.
homopoliticus 2008.05.28 17:59:40
Nem értem pontosan, hogy mit mondasz a piacosítással kapcsolatban. Sokszor valóban csak üres szlogen, és a vegyes rendszert józan belátás alapján tényleg sokan támogatják, mint ahogy a Fidesznek is volt egy ilyen korszaka, de pontosan mi következik ebből, meg amit még ebben a bekezdésben leírtál?

Orbán mozgástere szerintem nem annyira tág. Lehet, hogy a Három Díj (ez jó :) bevezetését így ebben a formában kikerülheti, bár ebben sem vagyok annyira biztos. Nehezen tudja majd kikerülni, hogy előbb-utóbb valamiféle részhozzájárulás-félét bevezessen pl. a felsőoktatásban, még akkor is, ha ezt nem nevezi tandíjnak. De igazad van, rövid távon ezt meg lehet spórolni. A baj szerintem ott van, hogy pl. a népszavazás nem egyszerűen a díjakról szólt, hanem egy mentalitástól, ami az egyéni hozzájárulás gondolatát szinte teljes mértékben elveti (lásd kádárizmus). Bármit tesz, ami ezzel valamennyire is szembemegy, már rásüthető a bélyeg, hogy pálfordul (némi joggal).

Persze, számszerűleg valószínűleg elég egy ezermilliárdos kiadáscsökkentés. De csak rövid távon, hosszabb távon komolyabb szerkezetátalakításra is szükség van, ami viszont komolyabb érdeksérelmekkel jár. Másrészt már önmagában ez a kiadáscsökkentés is elég húzós lehet. Bizonyos beruházások leállítása körül óriási balhét tud a baloldal csapni, mivel szimbolikus jelentősége van, pl. metró. A nyugdíjak és az ártámogatások szintén érzékeny területet jelentenek. Nem túl drasztikus vágások? Hát...

A megyerendszer tényleg jó példa. Valóban lehet lopakodva is regionalizálni, felesleges hadonászni a nagy karddal, mint ahogy azt GyF tette, de a dolgot nem lehet sokáig fű alatt intézni. A területi kormányszervek regionalizációját - ami az önkormányzatokat nem is érinti - a kormány saját hatáskörben is megtehette, mégis mekkora balhék voltak belőle, jó, ehhez az is kellett, hogy bénán csinálják. De minden egyes önkormányzati érdek sérelménél óriási hiszti szokott lenni, a kis, fokozatos változtatásoknál is. A megyék ugyanis nemhogy gyengíthetőek, de eleve nagyon gyengék, gyakorlatilag csak intézményfenntartással foglalkoznak, ez adja a létalapjukat. Ha ezt át kell adniuk a régiónak, nagy balhét csapnak, mert elesnek a normatívától. Nem kell ehhez csinnadratta, csapnak ők maguktól.

Orbánnak nyilván az az érdeke, hogy minél kevesebb érdeket sértsen, de szerintem csak nagyon szűk körben tudja a konfliktusokat megúszni. De egyébként egyáltalán nem vagyok abban biztos, hogy nem vállal majd látványos konfliktusokat akár feleslegesen is, ez ugyanis nem áll tőle távol. Lásd a 98-as ciklus nagy szimbolikus ügyeit és botrányait, pl. Korona, APEH-elnök, parlamenti ülésezés, kétéves költségvetés, támogatáspolitika, közbeszerzések. Ezek között nyilván volt olyan, amit el lehett volna kerülni. De szerintem ő szeret rohamozni, akár a rohamozás kedvéért is.
többször foglalkozott itt blogger az utóbbi időben orbán viktorral, a fidesszel, meg orbán legutóbbi, némi örömre okot adó kijelentéseivel. ugyanakkor óva intette olvasót attól, hogy azt higgye: blogger a fidesz karjaiba tervez omolni. nem tervez ilyet. ha örült orbán…..