Adatok
homopoliticus
32 bejegyzést írt és 131 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Verekedés furkósbottal (avagy: Két idegen) - Goya, a zseniális spanyol festő 1820-as évek elején készült alkotását láthatjuk fentebb. A saját rémisztő látomásait megfestő, agg művész az 1820 és 1823 között zajló, első spanyol polgárháború idején alkotta ezt a…..
homopoliticus
2009.01.05 15:02:41
@ergé: egyetértek, főleg a három ponttal.
@Úlfhéðinn: az ergé által említett szkepszis engem is elkapott egy kicsit közéleti vonalon, egyéb vonalon pedig rengeteg a dolgom. De azért fogok még írni, remélem.
@Úlfhéðinn: az ergé által említett szkepszis engem is elkapott egy kicsit közéleti vonalon, egyéb vonalon pedig rengeteg a dolgom. De azért fogok még írni, remélem.
Van viccesebb nácizós balos kultúrszamuráj Buda Péternél! Andrassew Iván csodálatos blogbejegyzésben gyalázkodik a Gyurcsány nyilvános hüppögéséről írott publicisztikám miatt. Ízelítő: "Remélem, hogy Szilyt is, Vidát is ágybavizeléssel bünteti majd az Isten,…..
homopoliticus
2008.10.10 08:28:11
Utcára vonult hát a Kultiplex és a Gödör környékének törzsközönsége, valamint az NKA-pályázatokból élő liberális humán értelmiség. Azok, akik szerint Gyurcsány egy komcsi gazember, Kóka egy korrupt bűnöző, Fodor egy puhapöcsű nyomoronc (de kár, hogy Kuncze…..
homopoliticus
2008.10.05 13:44:00
Nagy kár lenne rátolni a Tarka Magyart, meg a mögötte álló szervezeteket Gyurcsányra, aki nyilvánvalóan két kézzel kap minden után, ami - legalábbis pár pillanatra - értelmet adhat a létezésének. Persze, az az MTI-hír elég gáz volt, meg Dessewffy, meg hasonlók, de ha igaza van Kócziánnak (koczianpeter.blog.hu/2008/10/05/antifasiszta_koalicio_elt_1992_tol_2008_ig_teljes_valtozat), és a liberális értelmiség józanabb egyedei szemmel láthatóan szabadulni szeretnének Gyurcsánytól, akkor hiba lenne eleve elzárkózni előlük. Segíteni kéne nekik inkább.
homopoliticus
2008.10.05 14:43:02
zoli27,
politicus idézetei így nekem nem mondanak semmit, az ATV-s interjút pedig most nincs időm megnézni. De ha jól sejtem, ő annyira nem akar abból a bizonyos seggből kibújni. Nyilván vannak ilyenek a tarkamagyarok között, nem is kevesen, plusz én se vagyok meggyőződve arról, hogy erre a tüntetésre így, ebben a formában szükség volt, de most szerintem nem ez a lényeg. Itt az a lényeg, hogy ha vannak olyanok a másik oldalon, akiknek a jelek szerint hozzánk hasonlóan elegük van GyF-ből, akkor legalább a beszélő viszonyt érdemes lenne velük fenntartani. Ha viszont eleve lesajnáljuk a rendezvényüket, plusz röhögünk rajtuk, hogy King Gyurcsány hogy' rájuk telepedett, okkal basszák ránk a még ki sem nyitott ajtót.
Legalább a Hollán Ernő utcára emlékezhetnénk, ahol valami hasonló történt, de azóta működik egy olyan - ha nem is zökkenőmentesen -, hogy Reakció-Konzi-Judapest tengely vagy mi. Azért mindent még GyF se tud tönkrebaszni, bár elég tehetséges.
Persze ettől Gréczy még fog bejegyzést írni, meg ott a MEASZ is, de azért a világ nem csak ezekből a nímandokból áll, pozitív identitásépítés by Judapest, az kell nekünk.(www.judapest.org/varosalom2010-es-tarka-magyar/)
politicus idézetei így nekem nem mondanak semmit, az ATV-s interjút pedig most nincs időm megnézni. De ha jól sejtem, ő annyira nem akar abból a bizonyos seggből kibújni. Nyilván vannak ilyenek a tarkamagyarok között, nem is kevesen, plusz én se vagyok meggyőződve arról, hogy erre a tüntetésre így, ebben a formában szükség volt, de most szerintem nem ez a lényeg. Itt az a lényeg, hogy ha vannak olyanok a másik oldalon, akiknek a jelek szerint hozzánk hasonlóan elegük van GyF-ből, akkor legalább a beszélő viszonyt érdemes lenne velük fenntartani. Ha viszont eleve lesajnáljuk a rendezvényüket, plusz röhögünk rajtuk, hogy King Gyurcsány hogy' rájuk telepedett, okkal basszák ránk a még ki sem nyitott ajtót.
Legalább a Hollán Ernő utcára emlékezhetnénk, ahol valami hasonló történt, de azóta működik egy olyan - ha nem is zökkenőmentesen -, hogy Reakció-Konzi-Judapest tengely vagy mi. Azért mindent még GyF se tud tönkrebaszni, bár elég tehetséges.
Persze ettől Gréczy még fog bejegyzést írni, meg ott a MEASZ is, de azért a világ nem csak ezekből a nímandokból áll, pozitív identitásépítés by Judapest, az kell nekünk.(www.judapest.org/varosalom2010-es-tarka-magyar/)
Múlthét csütörtökön könyvbemutatón (Horkay Hörcher Ferenc: Konzervativizmus, természetjog, rendszerváltás) jártam a teltházas Kossuth Klubban. Érdekes és megnyerő kerekasztal-csevej folyt, hogy mi a konzervativizmus ma, meg hasonlók. Persze, nincs ilyen rendezvény hibbant,…..
Vannak olyan szimbolikus ügyek, amelyeknek első látásra nincs igazán gyakorlati jelentőségük, hacsak annyi nem, hogy rajtuk keresztül a szemben álló politikai oldalak szép elvi nyilatkozatokat tehetnek, és ezáltal saját identitásukat erősíthetik. Vagy épp az ellenfélét…..
Másfél év üzemidőnek megvannak a tanulságai. Nem a saját szövegeimnek: az csak a kanóc, amiből aztán úgynevezett vita lehet. Lehetne. Azokat a cikkeket a kommentekben kiértékelhették a tisztelt hölgyeim és uraim. Most visszakommentelek, mert én meg elolvastam, amit írtak. Kurva…..
Meglepő módon egy-két dologban egyetértek Babarczy Eszterrel: "Azzal is egyetértek, hogy tulajdonképpen nem is a melegekről van szó, hanem az általános balkáni idegállapotról, arról, hogy mindenki idegbetegen vár valami vélt provokációra, hogy üthessen végre. Nem tudom,…..
Vannak olyan szimbolikus ügyek, amelyeknek első látásra nincs igazán gyakorlati jelentőségük, hacsak annyi nem, hogy rajtuk keresztül a szemben álló politikai oldalak szép elvi nyilatkozatokat tehetnek, és ezáltal saját identitásukat erősíthetik. Vagy épp az ellenfélét…..
homopoliticus
2008.07.14 12:06:02
homopoliticus
2008.07.15 21:43:43
Tallián Miklós interjúja Tamás Gáspár Miklóssal a Szombatban olvasható - és online is. Ínyenceknek!"Köszönöm. Még egyet kérdeznék: jól érzékeltem, hogy most sokkal kifinomultabban és árnyaltabban fogalmazott, mint amikor mondjuk az ATTAC rendezvényen vagy egy…..
homopoliticus
2008.07.11 14:13:58
bbjnick · bbjnick.blog.hu 2008.07.11. 12:17:34
"De hát ez kinek a feladata?!"
Az államé, nyilván.
phaidros · konzervatorium.blog.hu 2008.07.11. 12:26:41
"ha biztonsági cégként fogod fel, mint az In-Kalt mondjuk, akik ingyen mennek ki, akkor legitim. Egyébként nincs a tevékenységükben semmi törvényellenes."
Nem fogom fel biztonsági cégként, mert nem az. A biztonsági cég egy szerződés alapján véd pl. a magánlétesítményt vagy biztosít egy rendezvényt, és erre a tevékenységre egy külön törvény jogosítja fel. Amit meg a Gárda csinál, vagy csinálni próbál, az klasszik állami (többek között rendőrségi) feladat: bűnüldözés, közrend, közbiztonság védelme. Ilyen célra egyesületet, tehát magánszemélyek magáncélok megvalósítására szolgáló szervezetét nem lehet létrehozni. Ez az állami erőszakmonopólium egyik alapja.
"A _megoldás_ azé, aki megoldja a dolgokat."
Bizonyos dolgok esetén nem. Bizonyos dolgok, mint pl. a közrend vagy a bűnüldözés megoldását az államra bízzuk, de csakis rá. Amit te mondasz, az a piaci viszonyokra igaz, amikor a magánérdek érvényesül. Az a cég fogja a fogszuvasodás problémáját megoldani, aki a legjobb fogkrémet a legkedvezőbb áron gyártja. De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy ki gyakorolhat a nevünkben erőszakot, ha arra van szükség.
Első látásra nem is tűnik roszz ötletnek, amit Shenpen ír, hogy egy utca összedobja a pénzt, hogy egy cég tartsa fenn a rendet. Hiszen nyilván van egy szerződés, ahol legfektetik a szabályokat, szolgáltatás-ellenszolgáltatás (valami díj) stb. Tök jó, de mi van az egységességgel? A Moszkva teret is őrzi egy cég, meg a Körteret is, meg a Városmajorban is van egy társaság, és így tovább... Amit szabad az egyik helyen, azért a másikon már lefognak, ha unatkoznak, elkezdenek háborúzni egymással, vagy egy befolyásos és gazdag lakos egyszerűen magánhadseregként használja a saját bandériumát. Mint a Keresztapában, ha arrébbmegyünk két utcával, már másnak kell kezet csókolni annak érdekében, hogy ne üssenek le. És mint ahogy ezt történik a rendőrséggel pl. Latin-Amerikában. Na ezért nem szabadna lezülleszteni az államapparátust se szar kormánypolitikával, se mindenféle bandériumok felállításával és ajnározásával.
"De hát ez kinek a feladata?!"
Az államé, nyilván.
phaidros · konzervatorium.blog.hu 2008.07.11. 12:26:41
"ha biztonsági cégként fogod fel, mint az In-Kalt mondjuk, akik ingyen mennek ki, akkor legitim. Egyébként nincs a tevékenységükben semmi törvényellenes."
Nem fogom fel biztonsági cégként, mert nem az. A biztonsági cég egy szerződés alapján véd pl. a magánlétesítményt vagy biztosít egy rendezvényt, és erre a tevékenységre egy külön törvény jogosítja fel. Amit meg a Gárda csinál, vagy csinálni próbál, az klasszik állami (többek között rendőrségi) feladat: bűnüldözés, közrend, közbiztonság védelme. Ilyen célra egyesületet, tehát magánszemélyek magáncélok megvalósítására szolgáló szervezetét nem lehet létrehozni. Ez az állami erőszakmonopólium egyik alapja.
"A _megoldás_ azé, aki megoldja a dolgokat."
Bizonyos dolgok esetén nem. Bizonyos dolgok, mint pl. a közrend vagy a bűnüldözés megoldását az államra bízzuk, de csakis rá. Amit te mondasz, az a piaci viszonyokra igaz, amikor a magánérdek érvényesül. Az a cég fogja a fogszuvasodás problémáját megoldani, aki a legjobb fogkrémet a legkedvezőbb áron gyártja. De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy ki gyakorolhat a nevünkben erőszakot, ha arra van szükség.
Első látásra nem is tűnik roszz ötletnek, amit Shenpen ír, hogy egy utca összedobja a pénzt, hogy egy cég tartsa fenn a rendet. Hiszen nyilván van egy szerződés, ahol legfektetik a szabályokat, szolgáltatás-ellenszolgáltatás (valami díj) stb. Tök jó, de mi van az egységességgel? A Moszkva teret is őrzi egy cég, meg a Körteret is, meg a Városmajorban is van egy társaság, és így tovább... Amit szabad az egyik helyen, azért a másikon már lefognak, ha unatkoznak, elkezdenek háborúzni egymással, vagy egy befolyásos és gazdag lakos egyszerűen magánhadseregként használja a saját bandériumát. Mint a Keresztapában, ha arrébbmegyünk két utcával, már másnak kell kezet csókolni annak érdekében, hogy ne üssenek le. És mint ahogy ezt történik a rendőrséggel pl. Latin-Amerikában. Na ezért nem szabadna lezülleszteni az államapparátust se szar kormánypolitikával, se mindenféle bandériumok felállításával és ajnározásával.
Már mi is unjuk a melegfelvonulás-témát, s nem is terveztük, hogy egy posztnál többet szánunk rá, de az eddigi kommentekből úgy látszik, eljött az idő egy kis elvi alapvetésre. Van ez a dolog, amit liberális demokráciának neveznek. Nos, mi ennek alapvetően hívei…..
homopoliticus
2008.07.07 16:19:57
"Szabadon szolgál a szellem"(az Eötvös Collegium jelmondata)Amit Trianonról gondolok, az nagyjából az Ablonczy Balázs-Olibácsi-Shadai-koordinátarendszerben található, ezért sok újat nem tudnék a témáról mondani. Kisgyermekes apaként azzal a konkrét javaslattal tudom…..
Az elmúlt hetek eseményei után úgy tűnik, hogy a kormány és az állam részéről a törvényes rend fenntartására nincsen sem akarat, sem erő. A személyes szabadság, a tulajdonhoz való jog, a vélemény-és szólásszabadság bizonyos területeken, bizonyos ügyek esetén egészen…..
Régóta zajlik a vita a világban, és talán Magyarországon is teret kap: szabadság és/vagy demokrácia? Az uralkodó gondolkodás szerint a kettő egybeesik, sőt tulajdonképpen minden jó a demokrácia és a demokratikus szavakkal áll kapcsolatban. Csak hát ott voltak és vannak a…..
homopoliticus
2008.06.25 11:03:42
tölgy · konzervativok.blogspot.com 2008.06.25. 10:48:17
"értem én a fékek egyensúlyok metafórát, meg mindent. De mi van, ha mindezek ellenére valami zsarnokság, oligarchia (vö. demokrácia) jön létre?"
Én nem mondtam, hogy ilyesmi egy demokráciában soha nem fordulhat elő, tökéletes berendezkedés nincs. De egy jól működő demokráciában pont az ellensúlyok miatt ennek kicsi az esélye. Ha mégis, na az kellemetlen :) A demokratikus alkotmányokban azért erre az esetre is vannak szabályok, igaz, meglehetősen elnagyoltak: pl. a magyar Alkotmányban az ellenállási jog, vagy a rendkívüli jogrend különféle változatai. De pl. a szükségállapotot is főszabály szerint az Országgyűlés hirdeti ki, a köztársasági elnök csak akkor, ha az Országgyűlés akadályoztatva van.
Persze ezek csak a tág keretek, ilyenkor valószínűleg tényleg Isten kezében vagyunk. Megjegyzem, inkább, mint egy "úriemberében".
"értem én a fékek egyensúlyok metafórát, meg mindent. De mi van, ha mindezek ellenére valami zsarnokság, oligarchia (vö. demokrácia) jön létre?"
Én nem mondtam, hogy ilyesmi egy demokráciában soha nem fordulhat elő, tökéletes berendezkedés nincs. De egy jól működő demokráciában pont az ellensúlyok miatt ennek kicsi az esélye. Ha mégis, na az kellemetlen :) A demokratikus alkotmányokban azért erre az esetre is vannak szabályok, igaz, meglehetősen elnagyoltak: pl. a magyar Alkotmányban az ellenállási jog, vagy a rendkívüli jogrend különféle változatai. De pl. a szükségállapotot is főszabály szerint az Országgyűlés hirdeti ki, a köztársasági elnök csak akkor, ha az Országgyűlés akadályoztatva van.
Persze ezek csak a tág keretek, ilyenkor valószínűleg tényleg Isten kezében vagyunk. Megjegyzem, inkább, mint egy "úriemberében".
A klasszikus kérdés kistelepülési változatára egyelőre nem tudjuk a választ. Történt ugyanis, hogy a galgagyörki sajnálatos eseményeket több forrásból próbáltuk megérteni, de elvesztünk a részletekben. Ugyan nem csak a magyar médiát sújtja a párhuzamos narratívák…..
homopoliticus
2008.06.23 14:59:59
Szent Kieran Hayes - Let's go marines! 2008.06.23. 14:29:47
Azt én sem gondolnám, hogy hazudik, de azt már annál inkább, hogy elragadják az indulatai, sőt - minden jószándéka ellenére - szítja az indulatokat (pedig most inkább arra lenne szükség, hogy csillapítsa). És abból már simán kikeredhet egy torzkép.
TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.06.23. 14:46:30
?
Azt én sem gondolnám, hogy hazudik, de azt már annál inkább, hogy elragadják az indulatai, sőt - minden jószándéka ellenére - szítja az indulatokat (pedig most inkább arra lenne szükség, hogy csillapítsa). És abból már simán kikeredhet egy torzkép.
TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.06.23. 14:46:30
?
Számtalan aspektusban érdekes a monoki önkormányzat segélyezési politikájának értelmezése. Az alábbiakban vázlatosan néhányról vetem fel a gondolataimat.Az intézkedés törvénytelen – de tekintsük a politikai push and pull részének, amely a törvényesség szürke zónája:…..
"Szabadon szolgál a szellem" (az Eötvös Collegium jelmondata) Amit Trianonról gondolok, az nagyjából az Ablonczy Balázs-Olibácsi-Shadai-koordinátarendszerben található, ezért sok újat nem tudnék a témáról mondani. Kisgyermekes apaként azzal a konkrét javaslattal tudom…..
A Magyar Cionista Szövetség "Van-e fasiszta veszély Magyarországon?" címmel beszélgetést szervez. A résztvevők: Szabó György fideszes képviselő (az első Hollán Ernő utcai tüntetés egyik szervezője), Seres Attila, a www.zsidonegyed.com szájt gazdája (a tüntetés…..
homopoliticus
2008.06.14 18:22:56
Szerintem ez már sok. Több annál, mint amennyit bárki - legyen akár Debreczeni József is - megengedhet magának, és nem azért vésem ezt a digitális falra, mert Orbán Viktor a tökéletes ember, a tévedhetetlen országvezető, hazánk felemelkedésének záloga (azok mi lennénk,…..
A drogellenes "totális háború" valóban a "modern" világmegváltósdi, társadalommérnökösdi része, idáig egyetértek.
Ám a drogkultúra maga a "posztmodern" "anything goes" része, és általában a legalizációs mozgalmak is azok.
Nem könnyű…..
Nem terveztem bejegyzést 1968-ról, mert nem sokat tudok róla, de az látszik, hogy még ma is nagy hullámokat, vagy inkább indulatokat ver az emléke. Egyrészt ajánlom ergé bejegyzését a Reakción, valamint Békés Mártonét a Konzervatóriumon. Mindkettő elég komoly vitát generált,…..
1968, akárcsak a tüntetésein felvonulók plakátjain Che, Ho-Shi Minh és Mao sematikus, warholizált képei, ikonikus jellegű, önmagánál többet jelentő valami. Valójában 1968 nem más volt, mint az 1789-cel induló forradalmi folyamat újabb állomása, s lehet, hogy a végállomása.…..
homopoliticus
2008.05.31 13:56:10
"Gabrilo · konzervatorium.blog.hu 2008.05.31. 13:19:51
Látom, egyeseket megrémített az ellenforradalom. Még nem késő kiszállni!:-P"
Ó, a világ minden kincséért se szállnék ki egy ellenforradalomból, az olyan egzotikus dolog. Ki tudja, mikor leszek benne még egyszer egy ilyenben... ;)
Látom, egyeseket megrémített az ellenforradalom. Még nem késő kiszállni!:-P"
Ó, a világ minden kincséért se szállnék ki egy ellenforradalomból, az olyan egzotikus dolog. Ki tudja, mikor leszek benne még egyszer egy ilyenben... ;)
homopoliticus
2008.06.03 09:37:10
Ungváry Rudolf "1968 rettenete" című írása az ÉS-ben:
www.es.hu/pd/display.asp?channel=PUBLICISZTIKA0822&article=2008-0602-0905-01QUFX
Megrázó és őszinte visszaemlékezés (kint járt Nyugaton 1968-ban), mindenképpen érdemes elolvasni, én sok mindent megértettem belőle.
www.es.hu/pd/display.asp?channel=PUBLICISZTIKA0822&article=2008-0602-0905-01QUFX
Megrázó és őszinte visszaemlékezés (kint járt Nyugaton 1968-ban), mindenképpen érdemes elolvasni, én sok mindent megértettem belőle.
„Költő hazudj, de rajt’ ne fogjanak” Orbán Viktor nyilvánvalóan nem gondolta komolyan, hogy mindaz, amit Kéri László zártkörű klubjában mond, nem kerül nyilvánosságra. Ehhez egy, a magyar politika világában járatlan, naiv szűzlány tulajdonságaival kellene…..
többször foglalkozott itt blogger az utóbbi időben orbán viktorral, a fidesszel, meg orbán legutóbbi, némi örömre okot adó kijelentéseivel. ugyanakkor óva intette olvasót attól, hogy azt higgye: blogger a fidesz karjaiba tervez omolni. nem tervez ilyet. ha örült orbán…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
ergé, ez a megfogalmazás - mondjuk így - nagyon udvarias. Ha belegondolsz - és szerintem a cikked arról tanúskodik, hogy belegondolsz, és ez nem kevés kínt okoz -, ez egyáltalán nem kérdéses: a Fidesz, illetve személyesen OV plántálta ezt az eltorzult világlátást a széles tömegekbe a jobboldalon nagyjából 2002 óta folyamatosan (nyomokban már előtte is). Az a magába zárkózó, hisztérikus hangulat, ami téged is zavar, az jelenleg OV politikai túlélésének a záloga, emellett öl, butít és nyomorba dönt, szép lassan mindenkit meghülyít.
Tudom, hogy az ember igyekszik valamilyen mértékben lojális maradni a saját politikai táborához, ez teljesen természetes. De azért lassan tudomásul kéne már venni, amit Kettes is írt, hogy OV-val nem lehet. Nem lehet vele választást nyerni, és nem lehet tisztességes jobboldalt építeni, illetve működtetni sem.