Regisztráció Blogot indítok
Adatok
j1mmy_fr33d0m

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amilyennek én képzelek egy driftedzést a Hangyásszal:   Amilyennek Scarlett Johansson képzel egy driftedzést a Hangyásszal:  Amilyennek anyám képzel egy driftedzést a Hangyásszal: És amilyen egy igazi driftedzés a Hangyásszal: A főnixek már csak…..
j1mmy_fr33d0m 2015.03.30 00:32:29
@Tökösmákos:

Elöljáróban annyit, hogy az itt taglalt kis "nézetkülönbség" annyira megmozgatott bennem valamit, hogy hamargyorsan regeltem is, nehogy kimaradjak a buliból :D

Szóval, nem lepett meg a véleményed, hiszen racionális érvet aligha találsz az autóépítés mellett (persze racionális érvet aligha találsz a legtöbb autó mellett, de ebbe most tényleg ne menjünk bele). Szopás az egész -magamon még nem, másokon már igazán megtapasztaltam ezt- , sose olyan igazán, mint amit elterveztek, ha meg olyan, akkor úgyis elkapja a hév a tulajt és kiflibe hajtja az első alkalommal. Vagy nem, de az oly mindegy most. És ezt helyénvaló is megkérdőjelezni, és igazából nem is emiatt kezdtem el itt írogatni.

Hanem az fogott meg igazán az okfejtésedből, hogy rögtön első alternatívának a TVR Cerberát, az atombombaálló, Toyota Camryket roncstelepig kergetve megszégyenítő, mindenek felett álló, angyali fényben ragyogó megbízhatóság üvegszálból, alumíniumból, rézből és leginkább egy rendes befektető utáni vágyakozásból szorgos angol kisiparosok által, Blackpool egy kis gyártelepén faragott szobrát javasoltad. Angliában éltem egy évig, és ott ugyan egyetlen eggyel sem, viszont a Le Mans-i 24 órás parkolójában több tucat TVR-rel is találkoztam. Mindet a magadfajta, észérvekkel való élményautózásról szerte világban híres (lol) angol úriemberek hozták le, nem keveset tréleren, hogy azért mégiscsak haza lehessen jutni. Ezt ők mondták, nem a népi mendemondából kerítettem. A TVR adta élményről sajnos nem tudok mesélni, ott is csak mások véleményére tudok hivatkozni, akik ritkán használták az élmény szót, és gyakrabban a félelmet. Abból a jobbik fajtát, de azért mégsem egy önfeledt nyári délutánként emlegették azokat a kocsikat. Szóval a "Cerbera", "hozzáértők", "terveztek" és "nem kisipari módszerekkel" szavak-kifejezések kapcsolatáról ennyi a véleményem.

Azért a hozzáértők terveznek autókat-témát még nem teljesen hagynám. Hiszen hozzáértők vannak az Audinál, Porschénál, BMW-nél, Mercinél, stb. sorolhatnám az összes autómárkát, nem? (Akik, hozzáteszem, nem ritkán ugyanúgy éjt nappallá téve dolgoznak, családot, barátokat, magánéletet a munka után helyezve -ez ismét saját tapasztalat-, mint ahogy egy lelkes autóépítő.) Ezért vannak nekünk csodás Audi allroad quattro 2.5 V6 TDI-jeink, 996-os Porschék behaló motorokkal, BMW-ből talán a láncos motorjaik a legjobb ilyen példák, Merciből pedig a W220-as (pl., de van más is) fiatalkori rohadása. De a japánok is követnek el ugyanilyen hibákat, lsd. Toyota D-CAT, ami autótól függetlenül hengerfejes lesz, vagy a Subaru boxer diesele, de ez a sor végtelen, minden nemzet minden gyártójának minden szakembere követett el hibákat, mert az autótervezés rettentően komplex dolog. És aki belevág ebbe saját maga, vagy a haverjaival együtt, az is tudja ezt jól. És tudja, hogy elsőre, másodszorra, sokadszorra sem lesz jó, és rengeteg időbe fog telni. De azt is tudja, hogy amit megcsinál, abban nem Jürgen/Guido/Ken/Takumi-szan ötletei vannak benne, hanem a sajátja, és úgy van megépítve a dolog, ahogy ő akarja. És sokunknak ez igenis megéri a mérhetetlen szívást, pénzt, időt, mert erre vágyunk. Nem feltétlenül arra, hogy a Supra "kitegye a seggét" a csajok előtt :)

u.i.: itt szeretném megköszönni Karottának, hogy a Három Királyokat vezető fénylő csillag után szabadon megmutatja mindenkinek, hogy itthon is lehet egy b*szottmenő autót építeni, olyat, amit a Speedhunters is lehoz, a többezer lóerős skandináv agybajokkal egy lapon. Csak így tovább, még sok Hangyász Hétfőt és sok-sok liter boldogan elégetett benzint kívánok!