Regisztráció Blogot indítok
Adatok
totii

0 bejegyzést írt és 442 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Építési és Közlekedési Minisztérium nemrég jelentette be, hogy általános tarifareformra készül. Bár az eddig látott produktumuktól nem vagyunk túl lelkesek, azért megfogalmazunk néhány javaslatot, hogy minek mentén kellene újragondolni a magyar tarifarendszert. Amint nyilvánosságra kerülnek a…..
Folytatódik a XVIII. kerület álszakmai, állakosságbarát kampánya – lényegében a lajosmizsei vasútvonal felújítása ellen. Miről van szó? A kerület megpróbálja leígérni a csillagokat ez égről; olyan, metrószerűen túlépített formában követelni a vasútvonalat, ami soha az életben nem lesz reális.…..
totii 2023.11.19 21:15:54
@bozon: Ha semmi máshoz nem nyúlunk, csak a 142-es vonal lenne rendbetéve, és negyedórás követést szeretnénk, akkor a G43 és az S36 elvihetne a többlet három vonatból kettőt, a maradék egy talán még beférne a Nyugatiba, de akár a 150-es vonalról is járhatna át 1-2 vonat (feltételezve, hogy hamarabb elkészül, mint a 142), vagy szükségmegoldásként van három csonkavágány Kőbánya-Kispesten.
Mondjuk a Kökire is ráférne egy generál, akár a vágányhálózatot is átgondolva.
Védjük meg Budapestet! Mitől is? Teljesen nyilvánvaló, hogy Párhuzamos György és a mellé szegülő birodalmi központ ármánykodásaitól, aki – mint az közismert – kivándorlók millióit telepítené ki ebből a szeretett városból, ami kizárólag a budapesti családoké, akik 2019-ben egy fülkeforradalomban…..
Most, hogy az utolsó pillanatokban kiszabadult a politikai túszjátszmák rabságából, és mehet a CAF Urbos 3 villamosok további beszerzése Budapest számára, talán egy kicsit érdemes elmerengeni azon, hogy a szállítandó járművek pontos összeállításán érdemes lenne-e változtatni. Nyilván nem lenne…..
totii 2023.05.05 16:04:04
@bozon: A német wikin elég jól össze van szedve, hol mi van, Freiburgban és Belgrádban van 2,3 m széles villamos, de ezek méteres nyomtávúak(Tallinnban 1067 mm-es nyomtávhoz van ekkora szélesség) . Saint-Étienne-ben szintén méteres nyomtáv van, de ott csak 2,15 m széles a villamos, ezek alapján nem gondolom, hogy ne lehetne megoldhatatlan feladat egy normál nyomtávú villamos 10 centivel való keskenyítése - kérdés, hogy lenne-e ennek többletköltsége?
Sétáló Budapest HOW DARE YOU?! 2023.04.04 04:16:11
„Történelmi bűn volt kivezetni a villamost a Bajcsy-Zsilinszky útról.” „A 150 éves Budapest visszakapja a méltóságát.” „Néhány év alatt ma még hihetetlennek tűnő átalakulás érhető el.” Sőt, mi több: „az élhető várost megteremtő, következetes várospolitikára van szükség. Nem túlárazott…..
totii 2023.04.05 12:46:18
@bozon: Úgy általában, máshol sem (pl. MKK) merült még fel ennek gondolata, pedig "csak" visszaépítésről lenne szó.
Nyilván a legmenőbb része a Kálvin tér és a Nagyvárad tér között lenne, de nekem a Népligeti felüljáró esetleges bontásával kapcsolatban jutott eszembe egy Nagyvárad tér-Ecseri út összeköttetés, innen kezdve meg bőven lehetne kombinálni: 3-23, 3-51, 28-3-51 stb. (A felüljáró alatt úgyis ott a lift, egy sima járdasziget helyett pont jól nézne ki ott egy villamosmegálló).

Illetve egy (szintén) laikus kérdés: a 42-es és 52-es villamos összevonása járna bármilyen (pl. üzemi) előnnyel? A járatszám hasonló, egy végállomás ugyanaz, és a 42-es azért elég rövid.
Most történik egy nagy visszalépés a XXII. kerületben: számtalanszor szóvá tettük, hogy jobb utakat építeni az autóforgalom megtartása és kényelme kedvéért egy városrészi központban már nem igazán menő, de ez természetesen lepergett az illetékesekről (miért pont ez ne pergett volna?). Az „építkezés”…..
totii 2023.03.23 14:19:04
@kiskisutca: Nézőpont kérdése, hogy baj-e. A Szabadság hídon például kimondottan előnyös, de máshol is hasznos lehet, hogy egy villamos csak 2300 mm széles.
A light train vagy könnyű vasút meg bármi is lehet, ami a villamosnál nagyobb, de a nagyvasútnál kisebb, így a használhatósága is erősen korlátozott - a Kiskörúton nem nagyon lenne neki helye szerintem.
De csak az összehasonlítás végett: a legkeskenyebb fővárosi villamosok 2300 mm szélesek, a legszélesebbek 2480 mm; a Stadler Flirtök 2880 mm, az Alstom metrók 2780 mm, a Metrovagonvas 2670 mm szélességgel bírnak, a hévek pedig 2680 mm szélesek. Vagyis a legszélesebb villamos és a legkeskenyebb metró között 190 mm különbség van - húsz-harminc centivel szélesebb járművek megoldást jelentenének? Mire?
A kül- és elővárosokból meg a belvárosba szeretnének utazni az emberek, arra meg felszínen alkalmasabb a villamos.
A 2000-es évek a magyar filmkészítés mélyrepülése volt: belterjes, önnön zsenialitásuktól, szellemi felsőbbrendűségükbe vetett hitüktől megrészegült szekta gyártotta szabványfilmjeit. Kopár díszletek, élettelen látványvilág, lélektelen történet, teátrális alakítások - melyek néha még operett…..
Úgy hangzik ez az elnevezés, mint valami visszafejlesztés, miközben maga az optimális jövő. Nem arról van szó tehát, hogy elfogadjuk a Fogaskerekű végelgyengülését, és megpróbáljuk „visszaminősíteni” valami hitványabbá, hanem éppen ellenkezőleg: a fizika törvényei azt mutatják, hogy a mai…..
  A Partizán az elmúlt héten Gyurcsány Ferencet látta vendégül, aki a nyolcvanperces interjú során világossá tette: nélküle - amíg világ a világ - nem létezhet hazai belpolitika.   "A Demokratikus Koalíció az ellenzék közepe" - szögezte le Fletó több ízben is, én azonban a legkevésbé sem értem,…..
 A tejet én gyerekkorom óta nagyon szeretem az UHT tejet viszont mindig is utáltam. (Azt hiszem gyerekkoromban nem is volt UHT tej, hanem ez is valahogy a rendszerváltozás után jelent meg). Ideje rendet tenni tej témábanForrás: https://blog.aurumlight.com/2013/05/28/milk-pinup/..
1. rész Aszály sújtja Európa nagy részét. Ahogy tegnapi posztunkban felvezettük, a klímaváltozás egyre gyakoribbá teszi a nyári hőhullámokat is – meg persze az őszieket, télieket, tavasziakat is, de azok nem annyira feltűnőek, ha csak az nem, hogy tájaink nagy részéről gyakorlatilag eltűnt a…..
Mindenkivel előfordulhat, hogy egy adott pillanatban, még az égboltra sem kell felnéznie, csak halad előre a forróságtól olvadozó aszfalton, és hirtelen maga sem tudja miért, porszemnek érzi magát. És ez a felfedezés nem, hogy elszomorítaná, miközben megcsapja a saját hónaljának szúrós szaga, hanem…..
A környezetvédelmi kérdések, a környezetszennyezés, az éghajlatváltozás, az erdőirtás és a veszélyeztetett fajok egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek. A kiszáradt Vekeri-tó Debrecenben súlyos problémákat vet fel, és előirányozza az elkerülhetetlennek tűnő, ökológiai katasztrófákkal járó,…..
totii 2022.07.07 11:34:48
@gigabursch: Nem hiszem, hogy a kötelezőség a blogokra kiterjed :) De valóban jó kérdés, hogy egy négyzetmérföld hány hold, egy láb hány arasz, egy gallon hány icce? :D
Az európai normál nyomtávolság 1435 mm, ez épült ki a legtöbb európai országban. A kivételek közé tartozik a már a blogon sokat emlegetett Spanyolország a maga 1668 mm-ével. A szomszédos Portugália, mivel csak Spanyolországgal határos, szintén ezt választotta. Svájcban léteznek még 1000 mm-es…..
totii 2022.06.08 10:25:02
@sssey: A munkácsi vonal mellett a Bátyú-Királyháza szakaszon is kettős nyomtáv van, sőt még Szatmárnémeti felé is el lehet jutni normál nyomtávon - volt is arrafelé egy különvonat talán tíz éve.
A háború előtt meg normál nyomtáv volt a Kárpátokon túl is, mivel Galícia még a Monarchiához tartozott, később meg még Lengyelországhoz. Azt mondjuk nem tudom, hogy az oroszoktól visszaszerzett területeken milyen nyomtávot használtak a lengyelek.
Mint cseppben a tenger: olyan a 13 ember értelmetlen halálát követelő piszlicsáré incidens az egész orosz-ukrán konfliktusban. Minden benne van. Egész hatalmas Ukrajna története egy kicsit olyan, mint a kicsiny Kígyó-szigeté. A Kígyó-szigeti ukrán katonák nem hősök voltak, sőt bizonyos értelemben…..
Egy hete jelent meg Vitézy Dávid facebook-oldalán a hír, hogy Rákospalota–Újpest vasútállomás jövőjéről is folyik a gondolkodás a Budapesti Fejlesztési Központban (a BFK felületein ugyan nem találtuk a hírt, de a mai „fészbúkos” világban ezt is hivatalos BFK-közleménynek tekinthetjük). Ahogy mindig,…..
Bár az összefogás színeiben politizál, a kutyapártra szavazásra buzdít az ismert LMP-s politikus, Vágó Gábor, amiért akár az ő párttagságát is felfüggeszthetik az LMP elnökségének határozata alapján, akár Hajdu Máriáét vagy Takács Lajosét. Pedig őt a jószándék vezeti.  SPOILER: Mint amúgy a legtöbb…..
Tegnap több helyen is belefutottam abba a hírbe, hogy a Meta, a Facebook és az Instagram tulajdonos cége finoman meglengette, hogy kivonulhatnak az európai (EU) piacról, ha nem sikerül megállapodniuk az adatkezelési kérdésekben. Most tekintsünk el attól, hogy a szigorú EU-s adatkezelés mennyire jó…..
Vendégszerzőnk, dr. Rigó Mihály újabb alapos cikke ezúttal az M0 körgyűrű problémáját, illetve különböző tervezők megoldási javaslatait járja körül. Előrebocsátjuk, hogy egyesületünk nem ért mindenben egyet az itt bemutatottakkal, például mi alapvetően nem közúti megoldásban gondolkozunk: szerintünk…..
totii 2022.02.05 23:46:11
@KissGecihuszár: Jobban megnézve a szerb autopályahálózatot, szerepel is egy Béreg-Zombor-Verbász-Nagykikinda-(Temesvár) tervezett autopálya a térképeken. Magyar oldalon ennek a folytatását semmilyen terven nem találtam (román terveken sincs Nagykikinda-Temesvár, csak Versec-Temesvár), de a szerbeknél sem gondolnám, hogy holnap nekilátnak bárminek is. Ennek ellenére akármerre menjen az M9 (vagy bármi a neve), ezzel valamennyire lehetne tehermentesíteni az M0-t (6-7 ezer az átlagos napi forgalom Röszkénél az elmúlt szűk tíz évben, ennyivel csökkenhetne a Deák Ferenc híd forgalma - nem tudom, hogy ez sok vagy kevés). Az M6 meg valóban sokkal forgalmasabb, mint korábban volt, de még így sem éri el az M5 forgalmának felét. Ha meg a Szombathely-Kaposvár-Pécs/Szekszárd-Szeged autopálya is elkészül, akkor nem csak az M0, de az M5 is megszabadulhat valamennyi forgalomtól.
A héten három általunk is frissen körbeszaglászott ügyben voltak fejlemények. Nem állhatjuk meg, hogy ne reagáljunk ezekre – a három hír, a három reakció közös tanulsága viszont nagyon nem lesz pozitív. Úgy tűnik, ahelyett, hogy Budapest fejlesztése, a városról való gondolkodás elindulna a kívánatos…..
totii 2022.01.21 18:55:06
A jó hír, hogy 30 és 90 perces időalapú jegyek lesznek. A rossz, hogy csak mobiljegyek és rohadt drágák.
Nézzük, mit tud a 90 perces jegy az átszállójegyhez képest:
-mobiltelefonon megvehető (sajnos nem is, hanem csak)
-220 forinttal drágább
-20 perccel több ideig érvényes
-2-nél több járatra is érvényes (valakinek mániája lehet a kettes)
-visszafelé is lehet vele utazni.
A 30 perces jegy a vonaljegyhez képest:
-mobiltelefonnal megvehető (...)
-180 forinttal drágább
-20 perccel rövidebb ideig érvényes
-1-nél több járatra érvényes
-visszafelé is lehet vele utazni.
A 30 perces jegy az átszállójegyhez képest:
-mobiltelefonnal megvehető (...)
-40 perccel rövidebb ideig érvényes
-2-nél több járatra érvényes
-visszafelé is lehet vele utazni.

A mobiltelefonos vásárlás egy dolog (ha már nincs automata...), az valakinek vagy tetszik, vagy nem, én mindenesetre egy alkalmi utazáshoz körülményesnek gondolom - aki vidékről utazik a fővárosba tömegközlekedéssel, az jó eséllyel egy olyan ponton száll le a buszról vagy vonatról, ahol van automata.
A visszafelé utazás jó dolog, de a 30 perces jegynél már nem biztos, hogy életszerű - 60 perc alatt megjárni valamit, elintézni a dolgot és visszaérni, ehhez vagy rövid út kell, vagy gyors intéznivaló - , a 90 perces jegynél már sokkal inkább. (Bár az átszállójegynél nem tudom, mennyire lehet ellenőrizni, hogy én a 4-es villamost használtam a Nyugatitól a Corvin-negyedig, majd vissza is?! - ha semennyire, akkor az átszállójegy nyert a 30 perces, de akár a 90 perces jeggyel szemben is.)
Az egynél több átszállás meg ismét csak városon belüli kezdő- és célponttal jöhet szóba, valószínűleg a vidékről beérkező buszok és vonatokról való leszállásnál nincs sok olyan belépési pont és célpont, hogy egy második (BKK-BKK) átszállás is szükséges legyen (bár ennek nem néztem utána). A Csepel-Pestújhely típusú alkalmi utazások meg nem tudom, milyen gyakoriak - ha hetente látogatjuk a nagymamát, akkor az 6000 forint. A bérlet meg 9500.
Nem tudom eldönteni, hogy tényleg hülyék találták ki, akik szerint akkor jó a menetdíj, ha azzal az üzemi költségek minél nagyobb hányadát fizeti az utas, vagy tényleg jól le akarják húzni az embert, miközben elmondják neki, hogy ez milyen jó neked, esetleg a zárójelben már említett automatakiiktatással együtt ez egy burkolt áremelés előszele.
totii 2022.01.22 10:58:53
@bozon: Szerintem az erőltetés gáz - ne úgy legyen vonzó számomra, hogy nincs más lehetőségem. Ez a kizárólagos gondolkodásmód nem túl utasbarát, pedig valahol célnak kellene lennie ennek is.

A hosszú alkalmi utakról nekem is hasonló jutott eszembe, de mekkora réteg lehet az, aki fővárosi, nincs bérlete, nincs autója, és újabban 14 éven felüli? Ha két átszállás kell, akkor egy oda-vissza út során 260 forintot spórol (ha betáraz a 300 forintos gyűjtőjegyből, mint én, akkor csak 160-at), miközben a napijegy 1650 forint (+150), és 24 óráig érvényes. Filléreskedésnek tűnik, de az a helyzet, hogy nem minden utazásra optimális egyik jegytípus sem. Ha meg az lenne a cél, hogy az időalapú jeggyel ismertessék meg az utazóközönséget, akkor minden esetben annak kellene a jobbnak lennie - még papíralapon is. A 350/530 forintos árazással ki lehetne iktatni a hagyományos vonaljegyet, és idővel akár meg is lehetne szüntetni (a gyűjtőjeggyel együtt). Amikor meg már nem tiltják, emelhetnek árakat - évente, két évente 10-10 forinttal 400/600-ig mondjuk. Ha egy egyszeri utazásra 6-7 féle jegyet is vehetek, akkor biztos van értelme gondolkozni azon, hogy nekem melyik a legjobb.

Mellesleg a BKK üzletszabályzata nem sokat ír a visszafelé utazásról - konkrétan annyit, hogy kör- és hurokjáraton a végállomáson átutazás nem számít annak, de a felszállási ponton túl való utazás már az. (De ha az előbb említett Nyugati-Corvin negyed utamat egy Mester utca-Nyugati úttal fejezem be a 6-os villamossal, az az? :)
Ahogy 2018-ban, 2022-ben is hosszú sorbanállás várja a voksolókat, akik közül sokaknak kell száz kilométereket utazni...
totii 2022.01.18 23:51:18
Kicsit komolyabbra véve a szót, nem azon kellene gondolkozni, hogy a levélben szavazók előnyt élveznek-e a külképviseleteken szavazókkal szemben, hanem hogy kellően biztonságos-e a levélben szavazás. Úgy gondolom, hogy az egyszerűsített honosítás (kettős állampolgárság) és az ezzel járó szavazati jog megadása magyarországi lakcímmel nem rendelkezők számára egy kényszerhelyzetet hozott létre. Ha jól tudom (ebben nyugodtan ki lehet javítani - ahogy másban is) 2014 előtt csak a magyarországi lakcímmel rendelkező magyar állampolgárok szavazhattak. Az egyszerűsített honosítással azonban több százezerrel megnőtt a külföldön élő magyar állampolgárok száma, akik ráadásul magyarországi lakcímmel nem rendelkeznek (ilyen korábban is lehetett, és akkor ők nem szavazhattak), számukra kellett új szabályokat alkotni, hogy a szavazati jogukat valamilyen formában érvényesíteni tudják. Mivel magyarországi lakcímük nincs, így az egyéni választókerületekhez sem lehet rendelni őket, így maradt csak az országos listára való szavazás (ez ugye valamilyen szinten korlátozott szavazási jog). Aki eddig külföldön szavazott, az csak külképviseleten szavazhatott - de például mit kezdjünk sok százezer szavazóval Romániában, akik csak Kolozsváron,Csíkszeredában és Bukarestben szavazhatna? Erre megoldás a levélszavazat, ami viszont nem biztos, hogy célbaér...
Szóval az egy mezőn összegyűlés nem is biztos, hogy olyan rossz gondolat.
A most következő cikkben nem a leghosszabb vasútvonalakról, hanem a világ leghosszabb útját megtevő vasúti járatokról lesz szó, melyek útjuk során akár több országot és ezzel együtt több vasútvonalat is érintenek. Lássuk hát, melyik járaton tölthetünk el a legtöbb időt bosszantó átszállás…..
totii 2022.01.16 15:14:52
@Balogh Zsolt: Nyugodtan - de azért egy menetrendböngészést megér, hátha van még hasonló hosszú viszonylat.
totii 2022.01.16 15:52:36
@Balogh Zsolt: Ki is hagytam egyet, a Tekergő gyorsvonat 483 km, illetve a záhonyi IC-k (Ung, Bereg, Rétköz, Latorca - utóbbi Munkácsig további negyvenegynéhány km-t tesz meg) 336 km hosszú viszonylatok - közvetlen kocsival a (Bereg-)Kraszna IC a Nyugati és Fehérgyarmat között 317 km-t tesz meg.
Ha meg valóban hosszú, Magyarországot is érintő viszonylatot keresünk, akkor a Moszkva-Budapest (közvetlen kocsik Belgrádba, Barba, Splitbe, Koperba, illetve Csaptól Kassára, Zólyomra, Pozsonyba) viszonylatú Tisza IC-t is érdemes megemlíteni, habár lassan egy évtizede nincs már - meg mintha Berlin-Moszkva vonat is lett volna, mindkettő verné a mostani európai elsőt.
totii 2022.01.16 21:33:26
@Balogh Zsolt: Pedig ott van. Te két listáról írtad ki a top 10-et, az összes közül a 10 leghosszabbat, és az európai nemzetközi járatok közül a 10 leghosszabbat. A Sydney-Perth a 21. helyen van - vagyis nem fér be a leghosszabb 10 közé.
Az európai nemzetközi vonatok első helyezettjét pedig megelőzi öt európai belföldi járat is (három orosz és két ukrán), de két olasz is elég közel van hozzá.
HamPLÓ Elindult a tram-train! 2021.11.29 19:20:52
Bár személyesen nem tudtam ott lenni, NZA küldött képeket a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train első napjáról: Ez itt a 005-ös Stadler CityLink Vásárhely központjában, az Andrássy úton, ahol a kitérő is található - a városi szakasz ugyanis egyvágányos. Három helyen tudják kikerülni egymást a…..
totii 2021.12.01 14:57:09
totii 2021.12.01 17:31:47
@Lesz még Magyar Köztársaság: Nem tudom, milyen menetrendet nézel, amit én nézek (elvira.mav-start.hu/), az 31 percet ír (visszafelé 30-at). Nem mindegy, hogy 12 vagy 20 perc az eltérés.
Hódmezővásárhely vasútállomásról az Aradi vértenúk terére papíron gyorsabban eljutni vonattal és villamossal, nagyállomási átszállással - 39 perces menetidővel ez már nem lenne igaz.
totii 2021.12.01 20:22:28
@Hamster: A "Hódmezővásárhely vasútállomás" és a "Szeged vasútállomás" a villamosmegállók nevei. Szegeden 3, Hódmezővásárhelyen 5 percet tesz rá a rendszer (és valamiért 1 átszállást, talán csak a vonatozás utáni "átszállásokat" - amik gyaloglások - számolja).
Ugyanazt az adatbázist használja a két rendszer, az új egyelőre még eléggé felhasználóellenes - elég sokat kell piszkálni, hogy kiadjon minden vonatot.