Regisztráció Blogot indítok
Adatok
totii

0 bejegyzést írt és 417 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A most következő cikkben nem a leghosszabb vasútvonalakról, hanem a világ leghosszabb útját megtevő vasúti járatokról lesz szó, melyek útjuk során akár több országot és ezzel együtt több vasútvonalat is érintenek. Lássuk hát, melyik járaton tölthetünk el a legtöbb időt bosszantó átszállás…..
totii 2022.01.16 15:14:52
@Balogh Zsolt: Nyugodtan - de azért egy menetrendböngészést megér, hátha van még hasonló hosszú viszonylat.
totii 2022.01.16 15:52:36
@Balogh Zsolt: Ki is hagytam egyet, a Tekergő gyorsvonat 483 km, illetve a záhonyi IC-k (Ung, Bereg, Rétköz, Latorca - utóbbi Munkácsig további negyvenegynéhány km-t tesz meg) 336 km hosszú viszonylatok - közvetlen kocsival a (Bereg-)Kraszna IC a Nyugati és Fehérgyarmat között 317 km-t tesz meg.
Ha meg valóban hosszú, Magyarországot is érintő viszonylatot keresünk, akkor a Moszkva-Budapest (közvetlen kocsik Belgrádba, Barba, Splitbe, Koperba, illetve Csaptól Kassára, Zólyomra, Pozsonyba) viszonylatú Tisza IC-t is érdemes megemlíteni, habár lassan egy évtizede nincs már - meg mintha Berlin-Moszkva vonat is lett volna, mindkettő verné a mostani európai elsőt.
totii 2022.01.16 21:33:26
@Balogh Zsolt: Pedig ott van. Te két listáról írtad ki a top 10-et, az összes közül a 10 leghosszabbat, és az európai nemzetközi járatok közül a 10 leghosszabbat. A Sydney-Perth a 21. helyen van - vagyis nem fér be a leghosszabb 10 közé.
Az európai nemzetközi vonatok első helyezettjét pedig megelőzi öt európai belföldi járat is (három orosz és két ukrán), de két olasz is elég közel van hozzá.
HamPLÓ Elindult a tram-train! 2021.11.29 19:20:52
Bár személyesen nem tudtam ott lenni, NZA küldött képeket a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train első napjáról: Ez itt a 005-ös Stadler CityLink Vásárhely központjában, az Andrássy úton, ahol a kitérő is található - a városi szakasz ugyanis egyvágányos. Három helyen tudják kikerülni egymást a…..
totii 2021.12.01 14:57:09
totii 2021.12.01 17:31:47
@Lesz még Magyar Köztársaság: Nem tudom, milyen menetrendet nézel, amit én nézek (elvira.mav-start.hu/), az 31 percet ír (visszafelé 30-at). Nem mindegy, hogy 12 vagy 20 perc az eltérés.
Hódmezővásárhely vasútállomásról az Aradi vértenúk terére papíron gyorsabban eljutni vonattal és villamossal, nagyállomási átszállással - 39 perces menetidővel ez már nem lenne igaz.
totii 2021.12.01 20:22:28
@Hamster: A "Hódmezővásárhely vasútállomás" és a "Szeged vasútállomás" a villamosmegállók nevei. Szegeden 3, Hódmezővásárhelyen 5 percet tesz rá a rendszer (és valamiért 1 átszállást, talán csak a vonatozás utáni "átszállásokat" - amik gyaloglások - számolja).
Ugyanazt az adatbázist használja a két rendszer, az új egyelőre még eléggé felhasználóellenes - elég sokat kell piszkálni, hogy kiadjon minden vonatot.
Alapvetően lelkesedni szoktunk a társadalmasítás iránt, csakhogy az is egy bonyolult tudomány: sokszor válik belőle előre megvezetett folyamat, a meghozott döntések utólagos igazolása, a kész helyzetek művészete. Továbbra is buzdítunk mindenkit, hogy vegyen az ilyesmin részt (még a legreménytelenebb…..
totii 2021.11.17 20:46:54
@bozon: Ha három nem is, de kettő különböző időtartamú jegy bevezetése talán életszerű lenne, ezek nyilván a 30 és a 90 perces jegyek lennének. Előbbi a rövidebb utazásokhoz (például Nyugati-Déli villamossal), utóbbi pedig a hosszabb utazásokhoz (esetleg rövidebb pesti látogatások alkalmával oda-vissza utazásokhoz). Ennél tovább bonyolítani szerintem nem kell. A tarifa jó kérdés, a jelenlegi jegyárral el lehet utazni 350 forintért Újpalotáról Nagytéténybe, viszont 530 forint kell egy Oktogon-Kelenföld úthoz. 30/90 perces jegyekkel viszont fordulna a helyzet, a hosszabb, de átszállást nem igénylő jegy lenne a drágább, a rövidebb, átszállást igénylő pedig az olcsóbb. (Kérdés az is, hogy melyikből van több - én a Kelenföld-Oktogonra tippelek). Talán egy 300, illetve 400 forintos jegyár nem tűnne drágulásnak. Utóbbi talán még kicsit drágább is lehet, mondjuk 450 forint, az is szignifikánsabban olcsóbb lenne, mint az átszállójegy.*
A késések miatt lejáró jegyeket pedig kellő megértéssel is lehet kezelni - vannak olyan útvonalak, ahol eleve 90 percnél hosszabb a menetidő.

*Tényleg, ki vesz átszállójegyet? Ehhez tervezett utazás kell. De én inkább veszek egy 10-es gyűjtőt, és akkor az átszállójegyhez képest bukok 70 forintot, de egy későbbi egyvonalas oda-vissza utazással meg nyerek 100-at - és nem kell tudnom, legközelbb mikor megyek hova, mennyi időre.
    Kezdjük egy szolgálati közleménnyel: Előadást fogok tartani a XIII. HUNGALIMENTARIA konferencián! Időpont: 2021. november 9-10. A konferencia online kerül megrendezésre! Miről is szól a HUNGALIMENTARIA konferencia? Idézet a meghívó szövegéből: „Örömmel tájékoztatjuk, hogy idén 13-ik…..
totii 2021.11.10 16:54:47
@nyelv-ész: Nem komló helyett raktak (raknak - de már egyre kevésbé, drágul a kukorica az árpához képest) kukoricagrízt a forralóüstbe, hanem árpamaláta helyett a cefrézőüstbe. Viszont arról is hallottam valahonnan, hogy a komlót is inkább kilóra mérték, mintsem alfasav-tartalomra vagy egyéb tulajdonságra.
Az is megérne pár szót, hogyan alakult a hazai söripar minősége - mondjuk a nagyipari kezdetektől, a XIX. század második felétől napjainkig.
Október 25. a tészta világnapja. Bár a legtöbbeknek elsősorban Olaszország ugrik be, de a tésztát Európa minden szegletében szeretik és készítik, ezért most egy összeurópai tésztaválogatást ajánlunk a figyelmetekbe. Nektek melyik a kedvencetek?..
Ebben a formában a náci vezető jogosult volt a magyar trónra, sőt fel is ajánlották neki a magyar koronát...
totii 2021.10.20 20:56:05
@Örömhernyó: Nem egészen.
Anjouk: Károly Róbert V. István dédunokája, Mária nevezetű lányának unokája.
Luxemburgiak: Zsigmond apai nagyanyja Přemysl Erzsébet, II. Vencel cseh király lánya (annak a Vencelnek a testvére, akit szintén magyar királynak koronáztak 1301-ben, hogy aztán 1305-ben visszatérjen Csehországba - az 1305-ben megkoronázott Wittelsbach Ottó pedig IV. Béla unokája, Erzsébet nevű lányának fia), II. Vencel anyai nagyanyja pedig IV. Béla lánya, Anna. Zsigmond törvényen kívüli fia pedig Hunyadi János...
Habsburgok: Albert ükanyja V. István Mária nevű lánya.
Jagellók: I. Ulászló IV. Béla Konstancia nevű lányának szépunokája.
A Báthoryak, Zrínyiek is Attila leszármazottjainak vallották magukat, így kerülhetett szóba Zrínyi Miklós és Rákóczi Ferenc mint lehetséges magyar király. Valószínűleg a Szapolyaiaknak is lehetett némi közük a Turul-dinasztiához, máskülönben ők lennének az egyedüli kivételek.
  Lehet, hogy divat a retró, annak is többnyire az über gagyi változata, nem bánom, szóljon az isten véled édes Piroskám, meg a Stux, ez utóbbi persze már egy másik retró, ez a retróba bugyolált retró, olyan, mint a dupla panír. Nem bánom, de kulináris szempontból a retrót javasolnám mindenképpen…..
Korábban írtam már a hamburger húsról. Ebben a cikkben további tapasztalatokat szeretnék megosztani veletek. Fűszerezés A só Ahogy korábban írtam, a húsba nem érdemes semmi extrát tenni. Sőt fűszerezni is kívülről érdemes. Amit ajánlani tudok az egyrészt a füstölt Maldon só. Ez egy angol…..
Ha pörköltről van szó, nyilván megoszlanak a vélemények, hogy kinek melyik a kedvence, nekem például biztos, hogy a marhából készült különböző verziók jutnak először az eszembe, miközben azért egy jó csirkepöri vagy épp sertés variáns is tud ugyanolyan ellenállhatatlanul finom lenni. Nekem az volt…..
totii 2021.09.28 15:09:28
@Csabi Konyhája: Pedig az illóolajok elillannak főzés közben.
Igazából az IPÁ-t sem értem. Ha valóban karakteres IPÁ-t akarok használni, akkor az nem Soproni lesz - az csak a lágerekhez képest nevezhető karakteresnek, egy rendes IPÁ-hoz képest nem. Egy másik dolog, hogy ha én a húst párolnám sörben, akkor inkább egy testesebb, kevésbé karakteres, de inkább édeskésebb sört választanék a keserű IPA helyett, ha a Soproninál akarunk maradni, akkor az 1895-öt. Mondjuk én maximum a hagymát párolnám 1-2 decivel.
Bár a jelen cikk videós összefoglalója (az Italana induló Youtube csatornájának első epizódja) vizuálisan összefoglalja az utazás főbb részleteit, az alábbiakban néhány sorban olvashattok is a vonatozás főbb tapasztalatairól...
totii 2021.09.10 00:37:22
@deahnid: Bécs-Villach kb. 350 km 4:21 alatt, Villach-Róma kb. 815 km 8:15 alatt - utóbbi jobbnak néz ki (Villachban stokkozás van). De gyorsabban odaér az ember, ha Firenzében átszáll, szóval van egy olyan sejtésem, hogy ez a nightjet Olaszországban a régi, nem nagysebességű pályán halad, legalábbis sok helyen. Vagyis az "olasz tökölés" legfeljebb ennyiben érhető tetten (nem tudom, mi kell ahhoz, hogy egy vonat a nagysebességű pályát használja, lehet, hogy menetrendi okai vannak annak, hogy nem megy fel rá, de az is lehet, hogy túl lassú oda a nightjet). A Bécs-Villach útvonal sem a legegyenesebben halad, ott is érthető a viszonylag alacsony átlagsebesség.
Viszont aki egy ilyen útra szánja el magát, és várost nézne, talán érdemesebb Salzburgon keresztül mennie - railjettel szintén elérhető, ugyanakkor ér oda (a villachi stokkozásnak köszönhetően), és a salzburgi állomás kicsit közelebb van a belvároshoz, mint a bécsi, na meg Bécsbe tényleg pikk-pakk el lehet jutni, ha arra kíváncsi az ember. Bár azt nem tudom, hogy ez a kedvezményes fülkefoglalás létezik-e a Salzburg-Villach-Róma viszonylaton.
Az egy irányban 80 ezer/2fő azért húzós, olcsóbb és egyszerűbb jelenleg egy wizzaires utazás, még ha nem is a legolcsóbb opciókat is választja az ember.

@midnight coder: Szerintem még mindig az, de kíváncsi lennék, hogy szerinted miért nem.
totii 2021.09.10 10:19:58
@midnight coder: A napenergia éjszaka alapból kiesik :) Egy számítást megérne mindenképpen, hogy mennyi kerozint éget el a repülő, mennyi benzint/gázolajat az autó, mennyi villamosenergiát használ a villanymozdony.
A számítást nehezíti az infrastruktúra kiépítésének költségei (repülőtér+repülőgép+repülőgyár..., autó+utak, vasút+vonat), és hogy ezeket a költségeket egy útra vetítsük - ráadásul a járművek is járnak másfelé is, és az utakat, vasutakat, reptereket is használják mások is. Na meg a vonatnál az is előfordulhat, hogy a kihasználtság Bécs és Bologna között 20%-os, Bologna és Róma között pedig 60%-os (meg a stokkozás miatt a vonat egyik része Münchenből, a másik része Bécsből érkezik Rómába, ez is bonyolítja a számítást).
A 14 órából 13-nál is kevesebbet mozog a vonat, Bécs-Villach között 6400 kw, Villach-Tarvisio között 5000 kw, Tarvisio-Róma között 6000 kw teljesítményre képes mozdony vontat (magával együtt) úgy 600-650 tonnát. Ezeket a teljesítményeket nyilván nem egész úton használják, ráadásul valószínűleg visszatáplálásra is képesek.
Talán jön egy mérnök, és kiszámítja, hogy egy úton melyik jármű a környezetkímélőbb (többet nem is merek remélni). De egy átlagutas nem ez alapján dönt, hanem a menetidő és az ár alapján - és a vonat mindkettőben rosszabb, szóval nem az átlagutasé lesz ez a vonatos élmény.
Tőlünk nyugatabbra, mondjuk az USA-ban is, nagy hagyománya van az előválasztásnak. Itt mérettetnek meg a jelöltek, és az éles voksolásra már csak a polgárok által legalkalmasabbnak tartott aspiráns kerül be. Nos a magyar ellenzék éppen ezt szeretné tesztelni, de vajon nem üt e vissza? Javában dúl…..
Köszi, jól vagyok Az oltóponton fiatal doktornő adta be az injekciót. Nem volt vita köztünk, harmadiknak is Pfizert kértem és azt kaptam.Ugyanis én hallgatok Karikó Katalinra, akit jobb egészségügyi szakembernek tartok, mint Szíjjártó Pétert :-) Márpedig Karikó szerint nem szerencsés az oltások…..
totii 2021.08.26 14:53:13
@odamondó: Azt ugye tudod, hogy az influenza elleni védőoltás évente (pontosabban félévente) változik, attól függően, hogy a déli-, illetve északi féltekén milyen törzsek terjednek éppen? Ami nem terjed, az ellen kiveszik a mixből az ellenanyagot, ami meg terjed, abból beleteszik.
A nyájimmunitást sem érdemes összevetni az influenza és a koronavírus között. Előbbihez 1-2 közötti R0 érték tartozik, a nyájimmunitáshoz ennek megfelelően kisebb átoltottság is elegendő (például 1,2-es R0-hoz 20%, 1,6-os R0-hoz 37,5% - ennyien nem szoktak Magyarországon oltást kérni/kapni), utóbbihoz pedig legalább 2-es R0 értéket állapítottak meg még az eredeti vírusnál, a delta variánshoz meg már 8-as értékkel is rendelkezhet (ehhez 87,5%-os átoltottság kellene, ami nyilván kivitelezhetetlen). De a nyájimmunitást nem is úgy kell elképzelni, hogy senki sem lesz beteg, hanem hogy nem alakul ki (nagy) járvány.
Illetve illik még megjegyezni, hogy az R0 azt jelöli, mennyire fertőz egy vírus, ha semmit sem védekezünk ellene - vagyis ha zárt helyeken maszkot kell viselni, akkor a reprodukciós szám csökkenni fog, így a nyájimmunitáshoz szükséges átoltottság is kisebb lesz - de nem lesz könnyű az R-t 2,5 alá tornázni.
@Ekrü: "Aki pedig nem oltat az minden bizonnyal átgondolta és bevállalta,hogy esetleg elkapja és belehalhat.Rájuk miért kéne már vigyázni,vigyázzanak ők magukra." - amellett, hogy én is átérzem a maszkhoz és egyéb korlátozó dolgokhoz való viszonyodat, meg kell említenem, hogy nem teljesen igaz, amit írsz. A vírus- és/vagy vakcinatagadók mellett vannak vírusleszarók is, de vannak, akiknek egészségügyi okokból nem adhatnak be védőoltást, és vannak olyanok is, akik a vírustól és a vakcinától is félnek - ha előbbiekhez nem is, utóbbiakhoz talán nagyobb empátiával kellene fordulni, még ha számunkra kellemetlen is.
Már a sokadik látogatásom volt Kis-Lengyelországban, de ezúttal a fine dining éttermeket is sikerült alaposabban kipróbálni, na és szuper jó új helyek is vannak!  Disclaimer: Az utazást a Lengyel Turisztikai Ügynökség szervezte és támogatta..
totii 2021.08.06 10:45:27
Számos olyan eseményt tartunk számon népünk történetében, melyek tévesen rögzültek a köztudatban, holott ezekről már évek, sőt évtizedek óta tudni lehet, hogy alapvető tárgyi tévedéseket tartalmaznak. Az, hogy ezek a tévhitek mégis miért rögzültek rosszul a történelemkönyvekben, arról megoszlanak a…..
Nemrégiben hivatalosan is megnyitották a vasút európai éve rendezvénysorozatot, amely célja, hogy a vasúti közlekedést népszerűsítse az EU országaiban. A vasút elérhető, fenntartható és nagyon biztonságos utazási forma, mégis csak csekély mértékben részesül a személyszállításból és a…..
totii 2021.04.15 14:34:40
@Bambano: A "pályakezdő koromban" és az "ifjonc koromban" nem igazán alkalmas arra, hogy meghatározzam, mikori menetrendről beszélsz. Ütemes menetrend 2006 decemberétől van Magyarországon (ekkortól állnak meg Cegléden az IC-k), előtte a Keletibe jártak az IC-k, 2001-ben még a Nyugatiba (én ezt a menetrendet néztem), viszont akkor három óránként. A Keletibe meg 2:35 volt a menetidő. Szerintem valamire rosszul emlékszel, de ha egy menetrenddel megcáfolsz, megköszönöm.

@gigabursch: Ahhoz régen sem volt adott - igaz, közúton sem jobb a helyzet. De a Szeged-Cegléd-Debrecen iránnyal szerintem nincs gond, 85 km/h-s átlagot tud átszállással úgy, hogy van 60 km-nyi százas pálya, és IC forgalom szempontjából két kihagyható megállás (Szatymaz, Kistelek) - Kiskunfélegyházától már 88 km/h az átlag.
totii 2021.04.15 15:36:40
@Bambano: Akkor rosszul emlékeztél, abban az időben három óránként volt IC, 1993-ban és 1997-ben mindenképpen, 2001-ben már sűrűbben, de nem óránként Itt böngészhetsz: users.atw.hu/diesirae/menetrend/menetrend.htm
A Keletibe 2006-ig járt (az ütemes menetrend bevezetéséig), valamikor 2001 utántól.
totii 2021.04.16 11:14:34
@Bambano: Írtam is, hogy az később volt (2003 végétől 2006 végéig).
Végéhez közeledik a nagy stratégia lakosségi konzultációja (március 12-éig tart, a kérdőív a címlapról elérhető), de egyéb ügyeink közepette még meg sem emlékeztünk róla! Ezt a hiányosságot pótoljuk pár koncepciócincáló felvetéssel: azon túl, hogy igyekszünk jobbat mutatni pár részkérdésben, talán…..
totii 2021.03.05 13:16:14
A ferihegyi vonal egyrészt a kapacitáson bővítene, hogy Monorról lehessen negyedóránként vonatot indítani, másrészt a 120-as vonalról a távolsági forgalmat a 100a-ra illetve az új vonalra lehessen terelni - így közvelen repülőtéri kapcsolathoz jutna Szolnok, Kecskemét, Szeged, Békéscsaba, Debrecen, Nyíregyháza, de még Miskolc is a kör-IC-knek köszönhetően (hogy csak a megyeszékhelyeket említsem). Ezt a Kőbánya-Kispestről továbbhaladó metró-szárnyvonal nem tudja. Ezek mellett pedig a Budapest-Kolozsvár nagyebességű vasútvonal bekapcsolódási pontja is.
A távolsági forgalom több pontja bizonytalan számomra, hogy mi hova megy. Három nagysebességű (avagy "emelt sebességű", ahogy a nándorfehérvári iránynál szerepel) vasútvonal van tervben, ebből a Varsó/Prága-Pozsony-Győr-Székesfehérvár-Budapest és a Budapest-Nagyvárad-Kolozsvár vonalak összekötése a leendő alagúton keresztül adja magát, a Budapest-Nándorfehérvár északi végpontja viszont a jelenlegi vágányhálózatot figyelembe véve a Keleti lesz - ami önmagában nem baj, viszont csak a Népligetnél lenne lehetőség átszállásra távolsági vonatokra. Opció lehetne még a Körvasúton bevezetni a Nyugatiba, ez viszont elég nagy kerülő lenne (ellenben a Metropol EN-tal való összekötésnél ez nem lenne probléma, de ez napi egy vonatpár). A Báthory, Hungária EC-kkel, esetleg a Metropolitan EC-kkel (amiknek nem tudom mi lesz a sorsa, ha létrejön egy szinte teljesen párhuzamos nagysebességű kapcsolat is) való összekapcsoláshoz viszont egy átkötés is szükséges lehet a Hungexpo környékén, ha nem akarnak az irányváltás mellett további 20-25 percet Pesten kanyarogni.
Keleti oldalról tehát a 100a-100f (vagy nem tudom, mi lesz az új vonal neve) vonalon keresztül a Dunán átkelés biztosított (alagúton vagy hídon át), egyedül Miskolc-Kassa/Sátoraljaújhely irányából kell a 80a-t használni. Innen a Dunántúlra vagy a Keleti-Népliget-Kelenföld útirányon át, vagy a Körvasút-Nyugati-Kelenföld útirányon át lehet átjutni - a prezentációban előbbi szerepel. Nyugatról Keletre egyszerűbb a helyzet, minden átmegy Kelenföldön, az egy-egy északi és déli vonalat meg már említettem.
A kapcsolatok tehát elég jók, de arról tényleg nem esik szó, hogy milyen gyakorisággal közlekednének a távolsági vonatok. A ferihegyi vonalra terelni szándékozott vonatok száma ma óránként 4, 1-1 hibrid IC Szegedre és Békéscsabára, 1-1 sebes és IC Debrecen felé. Most a debreceni IC-t 5 perccel követi a sebes, 30 perccel a szegedi IC, valószínűleg megoldható lenne, hogy a békéscsabai IC is 5 perccel kövesse a szegedit (ehhez nem kell sem alagút, sem híd, csak a ferihegyi vonal - már persze ha ezek a vonatok beférnek a Nyugatiba). De nagyon nem vagyok benne biztos, hogy a jelenlegi vonatnem-strukrúrának kell megmaradnia 2040-ben is, pláne ha nagysebességű vonatok is járnak majd a hazai síneken.

A Józsefvárosi pályaudvar nem szerepelt a prezentációban, mint megszüntetendő rozsdaövezet. Eladták már, és úgy rohad, vagy mi van vele?
totii 2021.03.05 22:41:07
@bozon: Jelenleg (az egyszerűség kedvéért a debreceni IC-t véve nulla pontnak) így mennek Cegléd felé a vonatok:
0 - Debrecen IC, 5 - Debrecen sebes, 10 - Cegléd zónázó, 15 - Monor személy, 30 - Szeged IC, 40 - Cegléd zónázó, 45 - Monor személy. Marad a 20, 25, 35, 50, 55, vagyis óránként 5 szerelvények van hely a metróknak. Érdemes ezért úgy 11 kilométeren harmadik sínt kiépíteni (vagy új metrószerelvényeket beszerezni, amik felsővezetékről is üzemelnek)? Mindezt úgy, hogy azért nem ritkák a késések a vonalon, és ezen óránként plusz öt vonatpár nem sokat segít.
Ehhez képest az új vonal a négy távolsági vonal mellett a G43-as és az S36-os vonatokat is elbírná, vagyis óránként hat vonat lenne a repülőtérre (négy a Nyugatitól, kettő Kelenföldről). Emellett Monor felől lehetne sűríteni a vonatokat (mégha csak Kőbánya-Kispestig is), meg a 120a-n is felszabadulna a békéscsabai IC-k helye.
Meg tényleg egy zsákvonalra kellene pénzt költeni, amikor lehet átmenő vonalra is?
Elhiszem, hogy belpesti szemszögből jobbnak tűnik a metró meghosszabbítása, de összességében nem.
totii 2021.03.06 13:57:17
@bozon: Külön peronok a metrónak(már ha megállna a vonat Pestszentlőrincen, Szemeretelepen, Ferihegyen - az új vecsési megállónál elég egyféle peron), új járművek úgy, hogy óránként 5 pár fér be a vonalra? Biztos, hogy megérné ez első lépésnek?

A belső körvasút témáját a prezentációban tényleg nem nagyon részletezik (ahogy sok egyebet sem), de a 89. oldalon van róla szó (a rövidtávúakról pedig a 84. oldalon). Kétségtelen, hogy hosszú távon kell a 3-4 vágány.
Itt volt a megoldás végig az orrunk előtt, csak nem vettük észre. Ne folytassuk a XX. század balszerencsés hagyományát! (Mi a század legnagyobb hajószerencsétlensége? Hogy elsüllyedt a Titanic, az Aurora meg nem.) Mindenki csinálja azt, amivel nagyobb hasznot hajt: az Aurora süllyedjen el, a Titanic…..
totii 2021.02.23 17:59:07
@Közlekedő tömegközlekedő: Mondjuk Bécsben egy vonaljeggyel akárhányszor át lehet szállni. A bécsi jegyrendszerrel az Újpalota-Csepel útvonal (például 7-es busz, 4-6-os villamos, H7-es hév) 865 forint lenne, most a legolcsóbban ez 880 forint (vonaljegy+átszállójegy). De ha ezt az útvonalat diákként tenné meg valaki, akkor bécsi tarifával csak 1,2 euró lenne, pestivel ugyanúgy 880 forint.
Éves bérletet viszont 2018-ban 822 ezren váltottak Bécsben (vagy 365 euró, vagy 12×33=396 euró, 25-27%-kal drágább mindkettő, mint a BKK-nál).
Ha hozzávesszük, hogy Bécsben valószínűleg nagyobb fizetést kap a villamosvezetőtől a metrókarbantartón át a diszpécserig mindenki, akkor nem is biztos, hogy azért 2,4 euró a jegy, mert az fedezi a költségeket, és még fejlesztésre is jut.
Összeválogatta a világ 50 legjobb süteményét a CNN egyik munkatársa, a gasztronómiai és utazási témákat feldolgozó Jen Rose Smith, és három magyar édességet is beválasztott az élmezőnybe. Az újságíró kilenc évig járta a világot, hogy megmondja, mik a legjobb sütemények. Jen Rose Smith a világjárása…..
Mindannyiunk kedvenc rockügyi megmondóembere, a magyar származású basszusgitáros-énekes-dalszerző, a legendás KISS alapító zenésze, Gene Simmons új interjút adott a New York-i Q104.3 rádióadónak és abban ismét kifejtette évek óta ismételt kijelentését, miszerint a rock végleg elhalálozott,…..
Biztos akad olvasóink számára is olyan év, amire nem szívesen emlékeznek vissza valamilyen családi, egyéb magánéleti, esetleg munkahelyi probléma, tragédia miatt. Az idei dupla huszas viszont valószínűleg akkor sem fog senkinek a legjobbak között szerepelni, ha elkerülték azok a dolgok, amelyekről a…..
totii 2021.02.05 16:35:36
@Intersziti: Ez a blog nem egy ember blogja. Ha kicsit visszanézel, több szerzőt is találsz.
Hogy is mondtuk a minap? Ha mi társadalmasítunk valamit, az társadalmasítva van! Mondjuk, társadalmasítás ide vagy oda, azok az idők nem jöttek (még) el, amikor a kommentszekció dönt az urbanisztika és a közlekedésfejlesztés igazságairól, azonban a logikus vita nyitott, és ebben a sokszor feltett…..