Adatok
totii
0 bejegyzést írt és 442 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
MKK-blog
Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
2024.10.26 19:07:24

Legutóbbi, nagy érdeklődést kiváltó bejegyzésünkben a kolozsvári metróprojekt értelmetlen voltáról értekeztünk, elsősorban közlekedésszervezési oldalról megközelítve a kérdést. A mai bejegyzésünk szerzője, Szakáts István kolozsvári mérnök pedig a kivitelezés - szőnyeg alá söpört - buktatóira hívja…..
totii
2024.10.29 14:27:32
@Albu: Gorbó-domb.

A napokban jelent meg a regionalbahn.hu cikke “A mellékvonalak megmentője, vagy csak egy elavult álom” címmel, amely a használt dízeljármű-vásárlás kérdését boncolgatja, különös tekintettel a DB 628-as sorozatára. Cikkünkben reagálunk az írásban megfogalmazott, gyakran hibás állításokra, valamint a…..

A Széchenyi-hegyi Fogaskerekű Vasút Budapest egyik fő közlekedéstörténeti értéke és fontos turisztikai különlegessége. A világban eleve nem tolonganak a fogaskerekű vasútüzemek, Magyarországon pedig a különböző ipari vonalak megszűnése után ez maradt az utolsó a műfajban.
A budapesti fogaskerekűnek…..

Az Építési és Közlekedési Minisztérium nemrég jelentette be, hogy általános tarifareformra készül. Bár az eddig látott produktumuktól nem vagyunk túl lelkesek, azért megfogalmazunk néhány javaslatot, hogy minek mentén kellene újragondolni a magyar tarifarendszert. Amint nyilvánosságra kerülnek a…..

Folytatódik a XVIII. kerület álszakmai, állakosságbarát kampánya – lényegében a lajosmizsei vasútvonal felújítása ellen. Miről van szó? A kerület megpróbálja leígérni a csillagokat ez égről; olyan, metrószerűen túlépített formában követelni a vasútvonalat, ami soha az életben nem lesz reális.…..
totii
2023.11.19 21:15:54
@bozon: Ha semmi máshoz nem nyúlunk, csak a 142-es vonal lenne rendbetéve, és negyedórás követést szeretnénk, akkor a G43 és az S36 elvihetne a többlet három vonatból kettőt, a maradék egy talán még beférne a Nyugatiba, de akár a 150-es vonalról is járhatna át 1-2 vonat (feltételezve, hogy hamarabb elkészül, mint a 142), vagy szükségmegoldásként van három csonkavágány Kőbánya-Kispesten.
Mondjuk a Kökire is ráférne egy generál, akár a vágányhálózatot is átgondolva.
Mondjuk a Kökire is ráférne egy generál, akár a vágányhálózatot is átgondolva.

Védjük meg Budapestet! Mitől is? Teljesen nyilvánvaló, hogy Párhuzamos György és a mellé szegülő birodalmi központ ármánykodásaitól, aki – mint az közismert – kivándorlók millióit telepítené ki ebből a szeretett városból, ami kizárólag a budapesti családoké, akik 2019-ben egy fülkeforradalomban…..

Most, hogy az utolsó pillanatokban kiszabadult a politikai túszjátszmák rabságából, és mehet a CAF Urbos 3 villamosok további beszerzése Budapest számára, talán egy kicsit érdemes elmerengeni azon, hogy a szállítandó járművek pontos összeállításán érdemes lenne-e változtatni. Nyilván nem lenne…..
totii
2023.05.01 22:13:52
totii
2023.05.05 16:04:04
@bozon: A német wikin elég jól össze van szedve, hol mi van, Freiburgban és Belgrádban van 2,3 m széles villamos, de ezek méteres nyomtávúak(Tallinnban 1067 mm-es nyomtávhoz van ekkora szélesség) . Saint-Étienne-ben szintén méteres nyomtáv van, de ott csak 2,15 m széles a villamos, ezek alapján nem gondolom, hogy ne lehetne megoldhatatlan feladat egy normál nyomtávú villamos 10 centivel való keskenyítése - kérdés, hogy lenne-e ennek többletköltsége?

„Történelmi bűn volt kivezetni a villamost a Bajcsy-Zsilinszky útról.” „A 150 éves Budapest visszakapja a méltóságát.” „Néhány év alatt ma még hihetetlennek tűnő átalakulás érhető el.” Sőt, mi több: „az élhető várost megteremtő, következetes várospolitikára van szükség. Nem túlárazott…..
totii
2023.04.05 11:26:21
totii
2023.04.05 12:46:18
@bozon: Úgy általában, máshol sem (pl. MKK) merült még fel ennek gondolata, pedig "csak" visszaépítésről lenne szó.
Nyilván a legmenőbb része a Kálvin tér és a Nagyvárad tér között lenne, de nekem a Népligeti felüljáró esetleges bontásával kapcsolatban jutott eszembe egy Nagyvárad tér-Ecseri út összeköttetés, innen kezdve meg bőven lehetne kombinálni: 3-23, 3-51, 28-3-51 stb. (A felüljáró alatt úgyis ott a lift, egy sima járdasziget helyett pont jól nézne ki ott egy villamosmegálló).
Illetve egy (szintén) laikus kérdés: a 42-es és 52-es villamos összevonása járna bármilyen (pl. üzemi) előnnyel? A járatszám hasonló, egy végállomás ugyanaz, és a 42-es azért elég rövid.
Nyilván a legmenőbb része a Kálvin tér és a Nagyvárad tér között lenne, de nekem a Népligeti felüljáró esetleges bontásával kapcsolatban jutott eszembe egy Nagyvárad tér-Ecseri út összeköttetés, innen kezdve meg bőven lehetne kombinálni: 3-23, 3-51, 28-3-51 stb. (A felüljáró alatt úgyis ott a lift, egy sima járdasziget helyett pont jól nézne ki ott egy villamosmegálló).
Illetve egy (szintén) laikus kérdés: a 42-es és 52-es villamos összevonása járna bármilyen (pl. üzemi) előnnyel? A járatszám hasonló, egy végállomás ugyanaz, és a 42-es azért elég rövid.
Sétáló Budapest
Miért rettentően szomorú, hogy velünk szemben mások általában nem „villamosmániásak”?
2023.03.21 04:26:36

Most történik egy nagy visszalépés a XXII. kerületben: számtalanszor szóvá tettük, hogy jobb utakat építeni az autóforgalom megtartása és kényelme kedvéért egy városrészi központban már nem igazán menő, de ez természetesen lepergett az illetékesekről (miért pont ez ne pergett volna?). Az „építkezés”…..
totii
2023.03.23 14:19:04
@kiskisutca: Nézőpont kérdése, hogy baj-e. A Szabadság hídon például kimondottan előnyös, de máshol is hasznos lehet, hogy egy villamos csak 2300 mm széles.
A light train vagy könnyű vasút meg bármi is lehet, ami a villamosnál nagyobb, de a nagyvasútnál kisebb, így a használhatósága is erősen korlátozott - a Kiskörúton nem nagyon lenne neki helye szerintem.
De csak az összehasonlítás végett: a legkeskenyebb fővárosi villamosok 2300 mm szélesek, a legszélesebbek 2480 mm; a Stadler Flirtök 2880 mm, az Alstom metrók 2780 mm, a Metrovagonvas 2670 mm szélességgel bírnak, a hévek pedig 2680 mm szélesek. Vagyis a legszélesebb villamos és a legkeskenyebb metró között 190 mm különbség van - húsz-harminc centivel szélesebb járművek megoldást jelentenének? Mire?
A kül- és elővárosokból meg a belvárosba szeretnének utazni az emberek, arra meg felszínen alkalmasabb a villamos.
A light train vagy könnyű vasút meg bármi is lehet, ami a villamosnál nagyobb, de a nagyvasútnál kisebb, így a használhatósága is erősen korlátozott - a Kiskörúton nem nagyon lenne neki helye szerintem.
De csak az összehasonlítás végett: a legkeskenyebb fővárosi villamosok 2300 mm szélesek, a legszélesebbek 2480 mm; a Stadler Flirtök 2880 mm, az Alstom metrók 2780 mm, a Metrovagonvas 2670 mm szélességgel bírnak, a hévek pedig 2680 mm szélesek. Vagyis a legszélesebb villamos és a legkeskenyebb metró között 190 mm különbség van - húsz-harminc centivel szélesebb járművek megoldást jelentenének? Mire?
A kül- és elővárosokból meg a belvárosba szeretnének utazni az emberek, arra meg felszínen alkalmasabb a villamos.
Nem vagyok előítéletes, csak intuitív!
Miért zseniális a ma 12 éves Üvegtigris 3?
2022.12.16 07:00:00

A 2000-es évek a magyar filmkészítés mélyrepülése volt: belterjes, önnön zsenialitásuktól, szellemi felsőbbrendűségükbe vetett hitüktől megrészegült szekta gyártotta szabványfilmjeit. Kopár díszletek, élettelen látványvilág, lélektelen történet, teátrális alakítások - melyek néha még operett…..
totii
2022.12.17 14:02:56

Úgy hangzik ez az elnevezés, mint valami visszafejlesztés, miközben maga az optimális jövő. Nem arról van szó tehát, hogy elfogadjuk a Fogaskerekű végelgyengülését, és megpróbáljuk „visszaminősíteni” valami hitványabbá, hanem éppen ellenkezőleg: a fizika törvényei azt mutatják, hogy a mai…..

A Partizán az elmúlt héten Gyurcsány Ferencet látta vendégül, aki a nyolcvanperces interjú során világossá tette: nélküle - amíg világ a világ - nem létezhet hazai belpolitika.
"A Demokratikus Koalíció az ellenzék közepe" - szögezte le Fletó több ízben is, én azonban a legkevésbé sem értem,…..
totii
2022.10.05 18:13:58

A tejet én gyerekkorom óta nagyon szeretem az UHT tejet viszont mindig is utáltam. (Azt hiszem gyerekkoromban nem is volt UHT tej, hanem ez is valahogy a rendszerváltozás után jelent meg).
Ideje rendet tenni tej témábanForrás: https://blog.aurumlight.com/2013/05/28/milk-pinup/..

A dicső múlt felidézői szerint I. (Nagy) Lajos hódításai által Magyarország akkora birodalommá nőtt, hogy egyszerre három tengerre volt kijárata...

1. rész
Aszály sújtja Európa nagy részét. Ahogy tegnapi posztunkban felvezettük, a klímaváltozás egyre gyakoribbá teszi a nyári hőhullámokat is – meg persze az őszieket, télieket, tavasziakat is, de azok nem annyira feltűnőek, ha csak az nem, hogy tájaink nagy részéről gyakorlatilag eltűnt a…..

Sokan panaszkodnak, hogy kevés a pénzük – forintban. Ha EURO-juk lenne, db-ra még kevesebb lenne. De többet érne! Legalábbis az egyik napon biztosan. Másnap meg kevesebbet. De ki érti ezt?
„Valakik” biztosan. Sőt ők tudatosan „játszanak” ezekkel a számokkal. Akik „hivatásszerűen” művelik a műfajt,…..

Mindenkivel előfordulhat, hogy egy adott pillanatban, még az égboltra sem kell felnéznie, csak halad előre a forróságtól olvadozó aszfalton, és hirtelen maga sem tudja miért, porszemnek érzi magát. És ez a felfedezés nem, hogy elszomorítaná, miközben megcsapja a saját hónaljának szúrós szaga, hanem…..
totii
2022.07.29 19:05:22

A környezetvédelmi kérdések, a környezetszennyezés, az éghajlatváltozás, az erdőirtás és a veszélyeztetett fajok egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek. A kiszáradt Vekeri-tó Debrecenben súlyos problémákat vet fel, és előirányozza az elkerülhetetlennek tűnő, ökológiai katasztrófákkal járó,…..
totii
2022.07.07 11:34:48
@gigabursch: Nem hiszem, hogy a kötelezőség a blogokra kiterjed :) De valóban jó kérdés, hogy egy négyzetmérföld hány hold, egy láb hány arasz, egy gallon hány icce? :D

Az európai normál nyomtávolság 1435 mm, ez épült ki a legtöbb európai országban. A kivételek közé tartozik a már a blogon sokat emlegetett Spanyolország a maga 1668 mm-ével. A szomszédos Portugália, mivel csak Spanyolországgal határos, szintén ezt választotta. Svájcban léteznek még 1000 mm-es…..
totii
2022.06.08 10:25:02
@sssey: A munkácsi vonal mellett a Bátyú-Királyháza szakaszon is kettős nyomtáv van, sőt még Szatmárnémeti felé is el lehet jutni normál nyomtávon - volt is arrafelé egy különvonat talán tíz éve.
A háború előtt meg normál nyomtáv volt a Kárpátokon túl is, mivel Galícia még a Monarchiához tartozott, később meg még Lengyelországhoz. Azt mondjuk nem tudom, hogy az oroszoktól visszaszerzett területeken milyen nyomtávot használtak a lengyelek.
A háború előtt meg normál nyomtáv volt a Kárpátokon túl is, mivel Galícia még a Monarchiához tartozott, később meg még Lengyelországhoz. Azt mondjuk nem tudom, hogy az oroszoktól visszaszerzett területeken milyen nyomtávot használtak a lengyelek.
A kiló nem százat jelent.
A Kígyó-szigeti ukrán katonák nem hősök, LEHET NEM IS halottak. A szikladarab kalandos története az ókor hőseposzaitól a modernkor tiktok-videóiig
2022.02.25 20:39:01

Mint cseppben a tenger: olyan a 13 ember értelmetlen halálát követelő piszlicsáré incidens az egész orosz-ukrán konfliktusban. Minden benne van. Egész hatalmas Ukrajna története egy kicsit olyan, mint a kicsiny Kígyó-szigeté.
A Kígyó-szigeti ukrán katonák nem hősök voltak, sőt bizonyos értelemben…..
totii
2022.02.28 16:54:06
@A kiló nem százat jelent.: Igen, az nyilvánvaló, de (véletlenül vagy nem) ilyen zászlót ritkán látni az ukrán mellett, a piros-feketét meg elég gyakran, akár a mostani események kapcsán is - szóval a horogkeresztes zászlóval egyértelműen szélsőségesek pózolnak, akik gyanítom nincsenek olyan sokan, a piros-feketével meg nem tudom eldönteni, hogy az eleve egy szélsőség szimbóluma, vagy csak úgymond kisajátították maguknak.
Kíváncsian várom a következő posztot.
Kíváncsian várom a következő posztot.

Egy hete jelent meg Vitézy Dávid facebook-oldalán a hír, hogy Rákospalota–Újpest vasútállomás jövőjéről is folyik a gondolkodás a Budapesti Fejlesztési Központban (a BFK felületein ugyan nem találtuk a hírt, de a mai „fészbúkos” világban ezt is hivatalos BFK-közleménynek tekinthetjük). Ahogy mindig,…..
totii
2022.02.23 13:58:04
Nem tartom túl emberléptékűnek sem a 120 méteres villamost, sem a külvárosi utcákon az egy méter magas peronokat - pláne nem a Börzsönyben. Akkor már inkább meg kéne hosszabbítani a villamost (legalább) a Nagyvárad térig - főleg, ha a népligeti felüljáró bontásérett lesz.
@Arcade Macho: Inkább a jobb oldalon nyíljanak a buszajtók.
@Arcade Macho: Inkább a jobb oldalon nyíljanak a buszajtók.
A kiló nem százat jelent.
Kutyapártra szavazásra buzdít az LMP-s Vágó Gábor is. Méghogy halott az ökopolitika?!
2022.02.15 13:37:04

Bár az összefogás színeiben politizál, a kutyapártra szavazásra buzdít az ismert LMP-s politikus, Vágó Gábor, amiért akár az ő párttagságát is felfüggeszthetik az LMP elnökségének határozata alapján, akár Hajdu Máriáét vagy Takács Lajosét. Pedig őt a jószándék vezeti.
SPOILER: Mint amúgy a legtöbb…..
totii
2022.02.17 10:09:43

Tegnap több helyen is belefutottam abba a hírbe, hogy a Meta, a Facebook és az Instagram tulajdonos cége finoman meglengette, hogy kivonulhatnak az európai (EU) piacról, ha nem sikerül megállapodniuk az adatkezelési kérdésekben. Most tekintsünk el attól, hogy a szigorú EU-s adatkezelés mennyire jó…..

Vendégszerzőnk, dr. Rigó Mihály újabb alapos cikke ezúttal az M0 körgyűrű problémáját, illetve különböző tervezők megoldási javaslatait járja körül. Előrebocsátjuk, hogy egyesületünk nem ért mindenben egyet az itt bemutatottakkal, például mi alapvetően nem közúti megoldásban gondolkozunk: szerintünk…..
totii
2022.02.05 23:46:11
@KissGecihuszár: Jobban megnézve a szerb autopályahálózatot, szerepel is egy Béreg-Zombor-Verbász-Nagykikinda-(Temesvár) tervezett autopálya a térképeken. Magyar oldalon ennek a folytatását semmilyen terven nem találtam (román terveken sincs Nagykikinda-Temesvár, csak Versec-Temesvár), de a szerbeknél sem gondolnám, hogy holnap nekilátnak bárminek is. Ennek ellenére akármerre menjen az M9 (vagy bármi a neve), ezzel valamennyire lehetne tehermentesíteni az M0-t (6-7 ezer az átlagos napi forgalom Röszkénél az elmúlt szűk tíz évben, ennyivel csökkenhetne a Deák Ferenc híd forgalma - nem tudom, hogy ez sok vagy kevés). Az M6 meg valóban sokkal forgalmasabb, mint korábban volt, de még így sem éri el az M5 forgalmának felét. Ha meg a Szombathely-Kaposvár-Pécs/Szekszárd-Szeged autopálya is elkészül, akkor nem csak az M0, de az M5 is megszabadulhat valamennyi forgalomtól.
Sétáló Budapest
Ezen a héten sem kerültünk közelebb a fenntartható városi közlekedéshez
2022.01.21 03:48:41

A héten három általunk is frissen körbeszaglászott ügyben voltak fejlemények. Nem állhatjuk meg, hogy ne reagáljunk ezekre – a három hír, a három reakció közös tanulsága viszont nagyon nem lesz pozitív. Úgy tűnik, ahelyett, hogy Budapest fejlesztése, a városról való gondolkodás elindulna a kívánatos…..
totii
2022.01.22 10:58:53
@bozon: Szerintem az erőltetés gáz - ne úgy legyen vonzó számomra, hogy nincs más lehetőségem. Ez a kizárólagos gondolkodásmód nem túl utasbarát, pedig valahol célnak kellene lennie ennek is.
A hosszú alkalmi utakról nekem is hasonló jutott eszembe, de mekkora réteg lehet az, aki fővárosi, nincs bérlete, nincs autója, és újabban 14 éven felüli? Ha két átszállás kell, akkor egy oda-vissza út során 260 forintot spórol (ha betáraz a 300 forintos gyűjtőjegyből, mint én, akkor csak 160-at), miközben a napijegy 1650 forint (+150), és 24 óráig érvényes. Filléreskedésnek tűnik, de az a helyzet, hogy nem minden utazásra optimális egyik jegytípus sem. Ha meg az lenne a cél, hogy az időalapú jeggyel ismertessék meg az utazóközönséget, akkor minden esetben annak kellene a jobbnak lennie - még papíralapon is. A 350/530 forintos árazással ki lehetne iktatni a hagyományos vonaljegyet, és idővel akár meg is lehetne szüntetni (a gyűjtőjeggyel együtt). Amikor meg már nem tiltják, emelhetnek árakat - évente, két évente 10-10 forinttal 400/600-ig mondjuk. Ha egy egyszeri utazásra 6-7 féle jegyet is vehetek, akkor biztos van értelme gondolkozni azon, hogy nekem melyik a legjobb.
Mellesleg a BKK üzletszabályzata nem sokat ír a visszafelé utazásról - konkrétan annyit, hogy kör- és hurokjáraton a végállomáson átutazás nem számít annak, de a felszállási ponton túl való utazás már az. (De ha az előbb említett Nyugati-Corvin negyed utamat egy Mester utca-Nyugati úttal fejezem be a 6-os villamossal, az az? :)
A hosszú alkalmi utakról nekem is hasonló jutott eszembe, de mekkora réteg lehet az, aki fővárosi, nincs bérlete, nincs autója, és újabban 14 éven felüli? Ha két átszállás kell, akkor egy oda-vissza út során 260 forintot spórol (ha betáraz a 300 forintos gyűjtőjegyből, mint én, akkor csak 160-at), miközben a napijegy 1650 forint (+150), és 24 óráig érvényes. Filléreskedésnek tűnik, de az a helyzet, hogy nem minden utazásra optimális egyik jegytípus sem. Ha meg az lenne a cél, hogy az időalapú jeggyel ismertessék meg az utazóközönséget, akkor minden esetben annak kellene a jobbnak lennie - még papíralapon is. A 350/530 forintos árazással ki lehetne iktatni a hagyományos vonaljegyet, és idővel akár meg is lehetne szüntetni (a gyűjtőjeggyel együtt). Amikor meg már nem tiltják, emelhetnek árakat - évente, két évente 10-10 forinttal 400/600-ig mondjuk. Ha egy egyszeri utazásra 6-7 féle jegyet is vehetek, akkor biztos van értelme gondolkozni azon, hogy nekem melyik a legjobb.
Mellesleg a BKK üzletszabályzata nem sokat ír a visszafelé utazásról - konkrétan annyit, hogy kör- és hurokjáraton a végállomáson átutazás nem számít annak, de a felszállási ponton túl való utazás már az. (De ha az előbb említett Nyugati-Corvin negyed utamat egy Mester utca-Nyugati úttal fejezem be a 6-os villamossal, az az? :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz