Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tie

13 bejegyzést írt és 2142 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás: educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy remek, 1937-es (!!!) oktatóvideóval magyarázzuk el: Ja, hogy ne nézzünk ennyire amatőrnek? Akkor lépjünk egyet, tudod, hogyan működik a sebességváltó…..
fecseg a mély Valami Terézváros 2014.10.23 07:01:00
Az önkormányzatnak joga van kisebb-nagyobb mértékben megszopatni a saját otthonomban, rendben. Van, hogy az ember háborús övezetben kell éljen egy ideig. De figyelmeztetés nélkül? A minap vidékről hazatérve a teljes sci-fi fogadott, tiszta szerencse, hogy kötélből vannak az…..
Tie 2014.10.31 18:49:41
Csak hogy legyen egy kis valódi belelátás a dologba.
A filmforgatáshoz használt területekre minden esetben van területhasználati engedély. Ha közterület, akkor a közterület-hasznosítási társulásokkal, önkormányzatokkal, ha magánterület - pl. egy kastély, vagy bármilyen más épület, akkor az ingatlan tulajdonosával, kezelőjével.
Ha társasház, akkor a társasházzal, annak képviselőjével. A filmgyártásban minden produkcióban ezt egy külön részleg csinálja.
Szóval arra mérget vehetsz, hogy az utcában az összes érintett társasházzal szerződött a produkció, jelentős helyreállítási, és egyéb anyagi kötelezettségekkel - például a World War Z forgatásakor, bár a lövöldözős jeleneteket a Maglódi úti könzervgyár területén belül forgatták, mivel éjszakai jelenetek voltak, ezért a környező sok utcás területen lakóknak szerződés szerint minden napra pénz járt a lövések, robbanások hangja okozta zajterhelés miatt.

Az viszont, hogy a társasházban a közös képviselőtök, vagy bárki, aki a lakóközösséget képviseli, és a társasház ügyeit intézi, nem tájékoztatta a lakókat, ahhoz a produkciónak semmi köze.
Már csak azért sem, mert ha ilyen külső jeleneteket forgat a stáb, akkor be se mehet az érintett ingatlanokba - hacsak a szerződésben nem részletezik, hogy hova mehetnek be, ott mit csinálhatnak (pl. lámpákat állíthatnak fel, stb.), szóval több mint valószínű, hogy a produkció, ha akart se tudott volna kitűzni a társasházak faliújságjára tájékoztatást, mert nem mehet oda. Na meg mert ez a közös képviselő feladata.

Szóval, javaslom, érdeklődd meg a közös képviselőtöket, hogy ugyan miért nem csinálja a dolgát, amiért fizetitek, és kérdezzétek meg azt is, hogy milyen feltételekkel szerződött a társasház a produkcióval. Mert mérget vennék arra, hogy a levert vakolattal kapcsolatban helyreállítási kötelezettség is van a szerződésben.
Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima utunk volt Budapestről Balatonföldvárra, ha leszámítjuk a pakolás kitalálásának kínos óráját. Sajna mire Földvárra értünk, a kocsi telefosta magát váltóolajjal, azt…..
Tie 2014.07.21 14:15:20
Belsőség Ekkora tömeg nincs 2014.04.29 16:20:23
A legnagyobb DMC-koncentráció azon a napon az egész világon Leszakadt az arcunk, amikor megkaptuk a hétvégi Oldtimer Premier pontos látogatási statisztikáit. 16 052 fő látogatott ki az esős idő ellenére azért, hogy csodálatos öreg és még öregebb autókat simogathassanak. Ez…..
Belsőség Ilyen az öreg dízel 2014.04.26 06:35:22
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
Belsőség Egy 75%-os kör Stiggel 2014.03.27 07:15:56
Az új Audi S1 bemutatóján jó kis betétprogramokat találtak ki az unatkozó újságírók ébren tartására. A legjobban természetesen mindenki Stig Blomqvistot várta. Már csak az a kérdés, ilyenkor utólag mit ír az Audinak leadott számlájára? 200 újságíró beszaratása,…..
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Nem tudom, mi a fene van, lehet, ez a hülye - telet még távolról sem idéző - időjárás tehet mindenről, de olyan letargia és fejbevertség uralkodik az egész szerkesztőségen, hogy ihajj. Mint egy kimerevített filmkocka egy random Tarr Béla filmből. Aki nem meredten nézi a monitort,…..
Tie 2014.01.17 09:58:56
@korzo: Landy-Car-t próbáltad már?
Amúgy meg akkor V8 benzinest kell venni, az nem kopik el. :)

Egyébként az, hogy más a kupplungharang, meg az olajteknő, az vajon azt is jelenti egyből, hogy pl ha C6/607/Jaguar változathoz akarsz venni gyűrűt, meg csapágysort, az nem vóna jó az LR-ben lévőbe? Mer azon, hogy a csapágyakon változtat az LR, azon már meg lennék lepődve erősen.
Tie 2014.01.17 10:09:12
@korzo: A mozaikutcában BÁRMIT el lehet intézni. ;)
Tie 2014.01.17 10:11:30
@Tie: Más kérdés, hogy annak, hogy a Range Sport motort veszel, és belerakod a Disco-ba, az már igencsak felülről súrolja a valószerűség határát. :)

Egyébként más nem nagyon van ilyen helykínálattal, még a legnagyobb TLC se igen tudja ezt a méretet.

Van egyébként a Hahun egy igen olcsón, mer' jobbkormányos. Azon megspórolhatod már most a motorral való későbbi szopolást. (amúgy PaddockSpares-en van fűzött 2.7 v6 dízel kompletten valami 5500font plusz áfáért...)
Mennyit halljuk, hogy milyen kemény az élet a betondzsungelben, pedig oda elég egy hitelkártya. Olyat pedig nem sorsolunk ki. Ellenben egy komoly túlélőkészletet igen, azoknak az olvasóknak, akik a valódi dzsungelben igyekeznek helytállni...vagy csak szeretnek faragni...esetleg beakadt…..
A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Tie 2013.12.20 20:57:40
@1127ccm: Igen, kell egy kicsit gurulni hozzá, hogy bezárjanak, nagyjából fél-egy kerékfordulatnyit.
De miután bezártak, nem fog kinyitni, csak akkor, amikor az összkerékhajtást oldottad.
Szép is lenne, ha a zárt összkerékhajtás hagyná időnként le-leoldogatni az első kerékagyakat tolatáskor.

És mivel itt még az emelkedőn elindulás ELŐTT bezárták a közepeket, amikor már a másik emelkedőn LEFELÉ jöttek, akkor már régesrég be voltak zárva az automata agyak is, így, amikor elkezdek visszafelé tolatni, akkor sem kellett az agyaknak csinálniuk az égvilágon semmit se.
Tie 2013.12.20 21:08:24
@1127ccm: Olvasd el még egyszer, nem írtam sehol olyat, hogy nem kell tolatni, miután kivetted összkerékből.

Gyakran még az állandó összkerekes Land Roverrel is kell tolatni egy keveset, miután a középső difizárat kinyitom, hogy tényleg oldjon.

De egészen addig, amíg a kapcsolható összkerekes, automata mechanikus első agyas autó összkerékben van, nem fog leoldani az első agy tolatáskor sem. Csak akkor fog leoldani, ha leoldod az osztóműről az első hajtást, és tolatsz egy kicsit.
Tie 2013.12.20 22:12:05
@1127ccm: Melyik, hogy. Van pár féle automata agy.

Van olyan, amit írsz. Ez, tolatáskor valóban leold, aztán azonnal vissza is zár. Ez nagyjából lezajlik egyharmad-fél kerékfordulat alatt. De azt mondani, hogy leold, és úgy is marad, hajtás nélkül, az azért marhaság.
Fél fordulat alatt megtörténő oldás-újrazárást meg észre se veszel, mivel a kapcsolható összkerékben középen fixre van zárva a két kardán, ergo még csak egy pillanatra se tud eldifferálni a hajtás a két kardán között, úgyhogy menet közben észre se fogja venni a dógozó, hogy történt valami az első aggyal.

Aztán van, aminél nem olyan megoldás van, mint amiről te beszélsz, hanem pl. egy fogazott gyűrűt csúsztat rá egy másik fogazott részre, és ezt pl. vákum csinálja. Az a változat nem fog leoldani se tolatáskor, se semmikor, csak amikor a vákum azt mondja, eridj.

Aztán van, pl. a Land Cruiserec Power Hub-ja, amiben egy pici villanymotor zárja az agyat, az se fog leoldani tolatáskor egy pillanatra se.

Aztán van olyan, amiben egy nagy átmérőjű rugó csinálja a nyitás-zárást, olyat még nem szedtem szét, de ha jól tudom, olyan csak utángyártott motyókban fordul elő, gyáriban még nem láttam olyannal szerelve autót.

Aztán meg biztos van még pár féle megoldás, mindet én se ismerem.

Ez a kérdés amúgy kb olyan komolytalan volt, mintha azt kérdezném tőled, hogy "na, oszt hogy működik a difizár". Mert hirtelen tudok vagy 8 félét.
Mai cikkünk kapcsán bizony elgondolkodtunk egy kicsit – nyilván leginkább poénból – hogy vajon mi történne, ha az ország úgy döntene, hogy katasztrófahelyzet állt elő és éppen szükség lenne a mi járműveinkre. Sőt, továbbmentünk az elborult dolgok felé: vajon mi lenne, ha…..
Tie 2013.11.15 10:06:07
@atompyka: Miért, nektek elkélt volna a segítség, mi? :-DDD
Tie 2013.11.15 10:08:10
@nincs_nick: "aznap osztráoknál háromszor nagyobb hó volt, simán jöttek ismerősök a határig. Mondja mik mentek az osztrák hírekben? Egész nap arról volt szó, hogy mekkora balfasz a magyar hatóság... "

Naná, hát miről szóljon a hírműsor, ha nem arról, ami hírértékű?
És most nem viccelek, mivel valszeg osztrákijában az nem hírérték, hogy esett a hó, de eltakarítottuk, oszt minden rendben van, nincsen sehol fennakadás. Miért is lenne?
Naná hogy az a hírértékű, hogy a fatökű magyar hatóságok újabb kudarcot vallanak éppen.
Tie 2013.11.15 10:09:54
@nyuszy: Az mondjuk relatív, hogy hova lehetett eljutni. LandRoveres haverok Budapestről terepen aznap lementek Zalába, egy offród versenyre. Útközben kihúztak néhány elakadt autót, oszt mentek tovább... :)
És akkor anyu hazajött a melóból és hozott egy hatalmas nájlonzacskót magával, ami tele volt könyvvel. Így kezdődött. Jó, hát nem túl lélekemelő történet, tudom, de a szépséget és a nájlonzacskót eddig csak az Amerikai szépség c. filmben sikerült szerencsés módon…..
Tie 2013.09.23 17:51:20
@kkn: Ha szereted a fantasyt, Rejtőt, és a röhögést, akkor javaslom Terry Pratchettet.
Ha már kétszer fizetem az átírást, igyekszem nehezen adni magamat. Igenis küzdjön meg az adóhatóság a pénzemért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Tie 2013.08.22 12:07:49
@whale: Mondom, nem kell ahhoz tényszerű bizonyíték, hogy valakiről nyugodt szívvel, és teljesen helyénvalón kijelenthessem, hogy szargerincű alak.
Tie 2013.08.23 09:58:56
@dobzse.laci: Tökéletesen igazad van, hiszen legalább az ingatlanok fenntartását meg lehetne spórolni, az "alkalmazottak" munkábajárását, az irodák rezsijét. Na meg nem okoznának kárt. Az se elenyésző. :)
Tie 2013.08.23 10:03:05
@n53: "Mar hogyne lenne igaz. Amig a penz meg nem erkezett a NAV szamlajara, addig nincs befizetve, csokolom."

Jogilag lehet, hogy ez igaz, de technikailag nem áll meg. Ugyanis az okmányirodai ügyintéző nem azt ellenőrzi, hogy beérkezett-e a pénz a NAV számlájára, hanem azt, hogy Te bemutatsz-e egy postabélyegzős csekkszelvényt. Hogy az valóban járt-e a postán, és te valóban odaadtad a pénzt a postának - mert valójában csak az alany a más, hogy a józsinak adod oda a pénzt, vagy a postának, ha már ezen ennyit rugóztok, akkor a befizetést kellő gondossággal úgy kéne elvégezni, hogy elballagsz a NAV számlavezető bankjába, és ott kp befizeted a megadott számlaszámra -, vagy hogy a Posta, ha odaadtad a pénzt, mit csinált vele, elküldte-e a NAV-nak, vagy elsikkasztotta, vagy egyszerűen csak a szokásos balfaszságukkal elkeverték valahol, azt az okmányirodai dolgozó mind-mind nem ellenőrzi. Tehát a valós ügymenetnek nem szerves része, hogy megérkezett-e a pénz a NAV számlájára, nem is lehet, hiszen az a csekkfeladás után csak napokkal-hetekkel később érkezik meg oda.
Belsőség Felborítottam a BMW-t 2013.08.19 06:58:25
Imádom a timelapse videókat. Perverz kéjjel szoktam nézni, ahogy a felhők száguldanak az égen, ahogy fél perc alatt körbeszalad a nap a horizonton, vagy amikor tébolyult hangyákként cikáznak az emberek a nagyvárosok utcáin. De a legjobbak a szerelős timelapse-ek. Amikor váratlanul,…..
Tie 2013.08.19 13:19:26
@Schütii: Amennyit azt a drótkorongot nyökögtetni kell, annyi idő alatt még Mekdonáldcos órabérrel is kijön a homokfúvó lovettája.
Tie 2013.08.19 17:58:46
@Rocko-: Egyrészt a hobbiban is van az a rész, amivel inkább szopjon valaki más. Nagyon szívesen építek egy szép tiszta műhelyben pl. egy V8-at, vagy egy mog hidat, de sokkal kevésbé szeretek csinálni mocskos - szó szerint mocskos - melót hobbiból. Van annyi lehetőség jóízűt szerelni egy ilyen autó felújítása közben, hogy az ilyen gennyes mocsok melót csinálja inkább valaki más.

Az meg, hogy bízom-e a homokolós munkájában: Ott állok mellette, és látom, hogy mit csinál.
Azt nem gondoltuk, hogy ilyen korán ki fog törni a balhé, abban azonban biztosak voltunk, hogy ki fog. Abból indultam ki, hogy a rendfenntartó erők nem lőnek bele a tömegbe a kijárási tilalom beálltáig és persze tévedtem. A megbuktatott elnök mellett tüntetők már kettő körül…..
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
TComment Hova lett a pénz? 2013.08.15 13:11:39
Hány nepper sikkasztotta el az átírási illetéket? Papp Tibi esete nem az egyetlen, még itt az Indexben is jelentkeztek kollégák hasonló problémával. Továbbá: miért kell újrafényezni a Cougart, mire gerjed a Transporter-troll, és mi lesz a Totalcar következő pályanapján.Az…..
Tie 2013.08.16 10:21:48
Papp Tibinek az átírásos szopáshoz:

Két módszer van még, amit kifelejtett.

1. Van egy tv - hagy ne keressem most elő, melyik - a lényege az, hogy semmilyen államigazgatási hivatal nem kérhet tőled olyan adatszolgáltatást, amit ő maga saját hatáskörben el tudna intézni - jelen esetben a NAV nem kérheti tőled, hogy mutasd be a baromságot, a hivatal saját maga járjon utána, derítse ki a KEH-nél, az okmányirodánál, satöbbinél.

Persze ezt kevesen tudják, nem is szoktak erre hivatkozni.
A legszebb ilyen sztori amúgy az volt, amikor szegény megboldogult Trebicset felvették a KEH-hez állományba, de ahhoz, hogy a KEH alkalmazhasson, kell ugye erkölcsi bizonyítvány.

Namármost, azt a KEH adja ki. Szóval a KEH elvárta volna, hogy ballagjál be, adj be egy kérelmet a KEH-nek, hogy ők állítsák ki az erkölcsidet, amit aztán odaadsz a KEH-nek. Trébics meg mondta nekik, hogy ne fárasszatok bazmeg, ballagjatok át a másik szobába, oszt oldjátok meg házon belül. :)

Szóval a NAV-nak lehet mondani, hogy lesznek szívesek utánajárni a dolgoknak maguk.

2. Végigjárod szépen az egészet, mindenről - az összes tértisen feladott levélről, mindenről elrakod a bizonylatot, a Bende, mint a munkáltatód, ad egy-két igazolást, hogy neked emiatt mennyi fizetésnélküli szabadságot kellett kivenned, előtúratod a csekket, lerendezed az ügyet, AZUTÁN az egészről indítasz egy polgári kártérítési pert, amiben kifizetteted a NAV-val az összes költségedet ami az utánajárással lett, meg a fizetés nélküli szabadságot munkabérét, és ráadásul még esetleg meg is baszatod az okmányirodát, aki átírta az autódat.

A beszélgetésben ugyanis elhangzott egy kurva fontos mondat, ami meg is nevezi az egyik felelősét a történetnek - a másik a nepper, aki csekket hamisított, ez nyilvánvaló:

Az okmányirodában az ügyintéző ELLENŐRZI a befizetést igazoló csekkszelvényt, majd elvégzi az autó átírását.
Namostakkor, ő vajon ellenőrizte? Ha igen, jól ellenőrizte-e?

Ki követte el egyértelműen az eljárási hibát? Hát csak nem az, aki hamis csekkre elvégezte az átírást? Debizony hogy az.

A legegyszerűbb ezt a részt végigvinni, és az OKMÁNYIRODÁN leverni az összes költségedet.
A Mazda legújabb bátor vállalkozása, hogy a frankfurti autószalonra lábon viszik az új 3-asokat. A 2013-as Mazda3-nak volt már statikus bemutatója és előzetes tesztje is, tehát ezek a tesztautók már nem tekinthetők előszériásoknak, ennek ellenére Hiroshimától Frankfurtig lábon…..
Belsőség Szeretjük a répát 2013.08.11 22:33:46
Hétfő reggel, értekezlet. Előkerül egy zacskó körte, csillannak a szemek, lendülnek a kezek, a következő fél óra önfeledt hersegéssel telik. Micsoda? A körte kell, a tiramisu meg nem? A Belsőség-találkozóra vitt almás pite nagy sikert aratott, gondoltam, egy tepsinyi…..
Tie 2013.08.12 14:59:24
@Inner Circle: Na, ezt egyszer megsütjük! :)