Adatok
Tie
13 bejegyzést írt és 2142 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
...akkor most fogod.
Ez a féltengelycsukló:
forrás: educationalgifs.com
A differenciálművet pedig egy remek, 1937-es (!!!) oktatóvideóval magyarázzuk el:
Ja, hogy ne nézzünk ennyire amatőrnek? Akkor lépjünk egyet, tudod, hogyan működik a sebességváltó…..
Az önkormányzatnak joga van kisebb-nagyobb mértékben megszopatni a saját otthonomban, rendben. Van, hogy az ember háborús övezetben kell éljen egy ideig. De figyelmeztetés nélkül?
A minap vidékről hazatérve a teljes sci-fi fogadott, tiszta szerencse, hogy kötélből vannak az…..
Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok:
Pere László (karmageddon)Hétköznapokra: Mivel van…..
Tie
2014.09.23 15:30:50
@Tie: Ja, márkát nem írtam, azt szerintem fölösleges említeni... :)
Tie
2014.09.23 16:19:58
@szabopsz: Egy ideje nem hoznak lázba a személyautók. :)
Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima utunk volt Budapestről Balatonföldvárra, ha leszámítjuk a pakolás kitalálásának kínos óráját. Sajna mire Földvárra értünk, a kocsi telefosta magát váltóolajjal, azt…..
Tie
2014.07.21 14:15:20
Hollywoodi filmeseknek köszönhetően sokszor párhuzamos univerzumba repítjük magunkat, ahol a látvány kedvéért felülíródnak a fizika törvényei, a dramaturgia pedig játszi egyszerűséggel szabadul meg az ésszerűség, a történelmi tények és a valóság fojtogató…..
Tie
2014.06.12 17:00:17
@magyar bucó: ezt írtam én is, bevezeti a hajónaplóba, és a partot éréskor a parti anyakönyvvezető a hajónapló alapján anyakönyvezi a születést/halált.
A legnagyobb DMC-koncentráció azon a napon az egész világon
Leszakadt az arcunk, amikor megkaptuk a hétvégi Oldtimer Premier pontos látogatási statisztikáit. 16 052 fő látogatott ki az esős idő ellenére azért, hogy csodálatos öreg és még öregebb autókat simogathassanak. Ez…..
Tie
2014.04.30 13:12:59
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
Az új Audi S1 bemutatóján jó kis betétprogramokat találtak ki az unatkozó újságírók ébren tartására. A legjobban természetesen mindenki Stig Blomqvistot várta. Már csak az a kérdés, ilyenkor utólag mit ír az Audinak leadott számlájára? 200 újságíró beszaratása,…..
Tie
2014.03.27 11:24:53
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Tie
2014.02.04 09:35:07
Nem tudom, mi a fene van, lehet, ez a hülye - telet még távolról sem idéző - időjárás tehet mindenről, de olyan letargia és fejbevertség uralkodik az egész szerkesztőségen, hogy ihajj. Mint egy kimerevített filmkocka egy random Tarr Béla filmből. Aki nem meredten nézi a monitort,…..
Tie
2014.01.17 09:58:56
@korzo: Landy-Car-t próbáltad már?
Amúgy meg akkor V8 benzinest kell venni, az nem kopik el. :)
Egyébként az, hogy más a kupplungharang, meg az olajteknő, az vajon azt is jelenti egyből, hogy pl ha C6/607/Jaguar változathoz akarsz venni gyűrűt, meg csapágysort, az nem vóna jó az LR-ben lévőbe? Mer azon, hogy a csapágyakon változtat az LR, azon már meg lennék lepődve erősen.
Amúgy meg akkor V8 benzinest kell venni, az nem kopik el. :)
Egyébként az, hogy más a kupplungharang, meg az olajteknő, az vajon azt is jelenti egyből, hogy pl ha C6/607/Jaguar változathoz akarsz venni gyűrűt, meg csapágysort, az nem vóna jó az LR-ben lévőbe? Mer azon, hogy a csapágyakon változtat az LR, azon már meg lennék lepődve erősen.
Tie
2014.01.17 10:09:12
@korzo: A mozaikutcában BÁRMIT el lehet intézni. ;)
Tie
2014.01.17 10:11:30
@Tie: Más kérdés, hogy annak, hogy a Range Sport motort veszel, és belerakod a Disco-ba, az már igencsak felülről súrolja a valószerűség határát. :)
Egyébként más nem nagyon van ilyen helykínálattal, még a legnagyobb TLC se igen tudja ezt a méretet.
Van egyébként a Hahun egy igen olcsón, mer' jobbkormányos. Azon megspórolhatod már most a motorral való későbbi szopolást. (amúgy PaddockSpares-en van fűzött 2.7 v6 dízel kompletten valami 5500font plusz áfáért...)
Egyébként más nem nagyon van ilyen helykínálattal, még a legnagyobb TLC se igen tudja ezt a méretet.
Van egyébként a Hahun egy igen olcsón, mer' jobbkormányos. Azon megspórolhatod már most a motorral való későbbi szopolást. (amúgy PaddockSpares-en van fűzött 2.7 v6 dízel kompletten valami 5500font plusz áfáért...)
Mennyit halljuk, hogy milyen kemény az élet a betondzsungelben, pedig oda elég egy hitelkártya. Olyat pedig nem sorsolunk ki. Ellenben egy komoly túlélőkészletet igen, azoknak az olvasóknak, akik a valódi dzsungelben igyekeznek helytállni...vagy csak szeretnek faragni...esetleg beakadt…..
A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Tie
2013.12.20 20:57:40
@1127ccm: Igen, kell egy kicsit gurulni hozzá, hogy bezárjanak, nagyjából fél-egy kerékfordulatnyit.
De miután bezártak, nem fog kinyitni, csak akkor, amikor az összkerékhajtást oldottad.
Szép is lenne, ha a zárt összkerékhajtás hagyná időnként le-leoldogatni az első kerékagyakat tolatáskor.
És mivel itt még az emelkedőn elindulás ELŐTT bezárták a közepeket, amikor már a másik emelkedőn LEFELÉ jöttek, akkor már régesrég be voltak zárva az automata agyak is, így, amikor elkezdek visszafelé tolatni, akkor sem kellett az agyaknak csinálniuk az égvilágon semmit se.
De miután bezártak, nem fog kinyitni, csak akkor, amikor az összkerékhajtást oldottad.
Szép is lenne, ha a zárt összkerékhajtás hagyná időnként le-leoldogatni az első kerékagyakat tolatáskor.
És mivel itt még az emelkedőn elindulás ELŐTT bezárták a közepeket, amikor már a másik emelkedőn LEFELÉ jöttek, akkor már régesrég be voltak zárva az automata agyak is, így, amikor elkezdek visszafelé tolatni, akkor sem kellett az agyaknak csinálniuk az égvilágon semmit se.
Tie
2013.12.20 21:08:24
@1127ccm: Olvasd el még egyszer, nem írtam sehol olyat, hogy nem kell tolatni, miután kivetted összkerékből.
Gyakran még az állandó összkerekes Land Roverrel is kell tolatni egy keveset, miután a középső difizárat kinyitom, hogy tényleg oldjon.
De egészen addig, amíg a kapcsolható összkerekes, automata mechanikus első agyas autó összkerékben van, nem fog leoldani az első agy tolatáskor sem. Csak akkor fog leoldani, ha leoldod az osztóműről az első hajtást, és tolatsz egy kicsit.
Gyakran még az állandó összkerekes Land Roverrel is kell tolatni egy keveset, miután a középső difizárat kinyitom, hogy tényleg oldjon.
De egészen addig, amíg a kapcsolható összkerekes, automata mechanikus első agyas autó összkerékben van, nem fog leoldani az első agy tolatáskor sem. Csak akkor fog leoldani, ha leoldod az osztóműről az első hajtást, és tolatsz egy kicsit.
Tie
2013.12.20 22:12:05
@1127ccm: Melyik, hogy. Van pár féle automata agy.
Van olyan, amit írsz. Ez, tolatáskor valóban leold, aztán azonnal vissza is zár. Ez nagyjából lezajlik egyharmad-fél kerékfordulat alatt. De azt mondani, hogy leold, és úgy is marad, hajtás nélkül, az azért marhaság.
Fél fordulat alatt megtörténő oldás-újrazárást meg észre se veszel, mivel a kapcsolható összkerékben középen fixre van zárva a két kardán, ergo még csak egy pillanatra se tud eldifferálni a hajtás a két kardán között, úgyhogy menet közben észre se fogja venni a dógozó, hogy történt valami az első aggyal.
Aztán van, aminél nem olyan megoldás van, mint amiről te beszélsz, hanem pl. egy fogazott gyűrűt csúsztat rá egy másik fogazott részre, és ezt pl. vákum csinálja. Az a változat nem fog leoldani se tolatáskor, se semmikor, csak amikor a vákum azt mondja, eridj.
Aztán van, pl. a Land Cruiserec Power Hub-ja, amiben egy pici villanymotor zárja az agyat, az se fog leoldani tolatáskor egy pillanatra se.
Aztán van olyan, amiben egy nagy átmérőjű rugó csinálja a nyitás-zárást, olyat még nem szedtem szét, de ha jól tudom, olyan csak utángyártott motyókban fordul elő, gyáriban még nem láttam olyannal szerelve autót.
Aztán meg biztos van még pár féle megoldás, mindet én se ismerem.
Ez a kérdés amúgy kb olyan komolytalan volt, mintha azt kérdezném tőled, hogy "na, oszt hogy működik a difizár". Mert hirtelen tudok vagy 8 félét.
Van olyan, amit írsz. Ez, tolatáskor valóban leold, aztán azonnal vissza is zár. Ez nagyjából lezajlik egyharmad-fél kerékfordulat alatt. De azt mondani, hogy leold, és úgy is marad, hajtás nélkül, az azért marhaság.
Fél fordulat alatt megtörténő oldás-újrazárást meg észre se veszel, mivel a kapcsolható összkerékben középen fixre van zárva a két kardán, ergo még csak egy pillanatra se tud eldifferálni a hajtás a két kardán között, úgyhogy menet közben észre se fogja venni a dógozó, hogy történt valami az első aggyal.
Aztán van, aminél nem olyan megoldás van, mint amiről te beszélsz, hanem pl. egy fogazott gyűrűt csúsztat rá egy másik fogazott részre, és ezt pl. vákum csinálja. Az a változat nem fog leoldani se tolatáskor, se semmikor, csak amikor a vákum azt mondja, eridj.
Aztán van, pl. a Land Cruiserec Power Hub-ja, amiben egy pici villanymotor zárja az agyat, az se fog leoldani tolatáskor egy pillanatra se.
Aztán van olyan, amiben egy nagy átmérőjű rugó csinálja a nyitás-zárást, olyat még nem szedtem szét, de ha jól tudom, olyan csak utángyártott motyókban fordul elő, gyáriban még nem láttam olyannal szerelve autót.
Aztán meg biztos van még pár féle megoldás, mindet én se ismerem.
Ez a kérdés amúgy kb olyan komolytalan volt, mintha azt kérdezném tőled, hogy "na, oszt hogy működik a difizár". Mert hirtelen tudok vagy 8 félét.
Mai cikkünk kapcsán bizony elgondolkodtunk egy kicsit – nyilván leginkább poénból – hogy vajon mi történne, ha az ország úgy döntene, hogy katasztrófahelyzet állt elő és éppen szükség lenne a mi járműveinkre. Sőt, továbbmentünk az elborult dolgok felé: vajon mi lenne, ha…..
Tie
2013.11.15 10:06:07
@atompyka: Miért, nektek elkélt volna a segítség, mi? :-DDD
Tie
2013.11.15 10:08:10
@nincs_nick: "aznap osztráoknál háromszor nagyobb hó volt, simán jöttek ismerősök a határig. Mondja mik mentek az osztrák hírekben? Egész nap arról volt szó, hogy mekkora balfasz a magyar hatóság... "
Naná, hát miről szóljon a hírműsor, ha nem arról, ami hírértékű?
És most nem viccelek, mivel valszeg osztrákijában az nem hírérték, hogy esett a hó, de eltakarítottuk, oszt minden rendben van, nincsen sehol fennakadás. Miért is lenne?
Naná hogy az a hírértékű, hogy a fatökű magyar hatóságok újabb kudarcot vallanak éppen.
Naná, hát miről szóljon a hírműsor, ha nem arról, ami hírértékű?
És most nem viccelek, mivel valszeg osztrákijában az nem hírérték, hogy esett a hó, de eltakarítottuk, oszt minden rendben van, nincsen sehol fennakadás. Miért is lenne?
Naná hogy az a hírértékű, hogy a fatökű magyar hatóságok újabb kudarcot vallanak éppen.
Tie
2013.11.15 10:09:54
@nyuszy: Az mondjuk relatív, hogy hova lehetett eljutni. LandRoveres haverok Budapestről terepen aznap lementek Zalába, egy offród versenyre. Útközben kihúztak néhány elakadt autót, oszt mentek tovább... :)
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
Egy nemzet dühe fordul a labdarúgók felé, holott ők csak azt csinálják, amihez értenek. Most nem kéne hagyni, hogy az Alkotó kushadni (sütögetni) menjen.
Túl vagyunk a nehezén, kaptunk egy nyolcast Hollandiában. Aki látta a meccset, érezhette: ezek a szürke, dolgos iparos…..
És akkor anyu hazajött a melóból és hozott egy hatalmas nájlonzacskót magával, ami tele volt könyvvel. Így kezdődött. Jó, hát nem túl lélekemelő történet, tudom, de a szépséget és a nájlonzacskót eddig csak az Amerikai szépség c. filmben sikerült szerencsés módon…..
Tie
2013.09.23 17:51:20
@kkn: Ha szereted a fantasyt, Rejtőt, és a röhögést, akkor javaslom Terry Pratchettet.
Azt már megállapítottam az elején, hogy az autós lábpumpa, mint műfaj, szinte teljesen halott. Járkáltam egyik barkácsáruházról a másikra, gyakorlatilag mindenhol ugyanazokat a pár ezer forintos, 12 voltról üzemeltethető kompresszorokat árulták. Nem mintha valamiféle…..
Ha már kétszer fizetem az átírást, igyekszem nehezen adni magamat. Igenis küzdjön meg az adóhatóság a pénzemért.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Tie
2013.08.22 12:07:49
@whale: Mondom, nem kell ahhoz tényszerű bizonyíték, hogy valakiről nyugodt szívvel, és teljesen helyénvalón kijelenthessem, hogy szargerincű alak.
Tie
2013.08.23 09:58:56
@dobzse.laci: Tökéletesen igazad van, hiszen legalább az ingatlanok fenntartását meg lehetne spórolni, az "alkalmazottak" munkábajárását, az irodák rezsijét. Na meg nem okoznának kárt. Az se elenyésző. :)
Tie
2013.08.23 10:03:05
@n53: "Mar hogyne lenne igaz. Amig a penz meg nem erkezett a NAV szamlajara, addig nincs befizetve, csokolom."
Jogilag lehet, hogy ez igaz, de technikailag nem áll meg. Ugyanis az okmányirodai ügyintéző nem azt ellenőrzi, hogy beérkezett-e a pénz a NAV számlájára, hanem azt, hogy Te bemutatsz-e egy postabélyegzős csekkszelvényt. Hogy az valóban járt-e a postán, és te valóban odaadtad a pénzt a postának - mert valójában csak az alany a más, hogy a józsinak adod oda a pénzt, vagy a postának, ha már ezen ennyit rugóztok, akkor a befizetést kellő gondossággal úgy kéne elvégezni, hogy elballagsz a NAV számlavezető bankjába, és ott kp befizeted a megadott számlaszámra -, vagy hogy a Posta, ha odaadtad a pénzt, mit csinált vele, elküldte-e a NAV-nak, vagy elsikkasztotta, vagy egyszerűen csak a szokásos balfaszságukkal elkeverték valahol, azt az okmányirodai dolgozó mind-mind nem ellenőrzi. Tehát a valós ügymenetnek nem szerves része, hogy megérkezett-e a pénz a NAV számlájára, nem is lehet, hiszen az a csekkfeladás után csak napokkal-hetekkel később érkezik meg oda.
Jogilag lehet, hogy ez igaz, de technikailag nem áll meg. Ugyanis az okmányirodai ügyintéző nem azt ellenőrzi, hogy beérkezett-e a pénz a NAV számlájára, hanem azt, hogy Te bemutatsz-e egy postabélyegzős csekkszelvényt. Hogy az valóban járt-e a postán, és te valóban odaadtad a pénzt a postának - mert valójában csak az alany a más, hogy a józsinak adod oda a pénzt, vagy a postának, ha már ezen ennyit rugóztok, akkor a befizetést kellő gondossággal úgy kéne elvégezni, hogy elballagsz a NAV számlavezető bankjába, és ott kp befizeted a megadott számlaszámra -, vagy hogy a Posta, ha odaadtad a pénzt, mit csinált vele, elküldte-e a NAV-nak, vagy elsikkasztotta, vagy egyszerűen csak a szokásos balfaszságukkal elkeverték valahol, azt az okmányirodai dolgozó mind-mind nem ellenőrzi. Tehát a valós ügymenetnek nem szerves része, hogy megérkezett-e a pénz a NAV számlájára, nem is lehet, hiszen az a csekkfeladás után csak napokkal-hetekkel később érkezik meg oda.
Imádom a timelapse videókat. Perverz kéjjel szoktam nézni, ahogy a felhők száguldanak az égen, ahogy fél perc alatt körbeszalad a nap a horizonton, vagy amikor tébolyult hangyákként cikáznak az emberek a nagyvárosok utcáin. De a legjobbak a szerelős timelapse-ek. Amikor váratlanul,…..
Tie
2013.08.19 13:19:26
@Schütii: Amennyit azt a drótkorongot nyökögtetni kell, annyi idő alatt még Mekdonáldcos órabérrel is kijön a homokfúvó lovettája.
Tie
2013.08.19 17:58:46
@Rocko-: Egyrészt a hobbiban is van az a rész, amivel inkább szopjon valaki más. Nagyon szívesen építek egy szép tiszta műhelyben pl. egy V8-at, vagy egy mog hidat, de sokkal kevésbé szeretek csinálni mocskos - szó szerint mocskos - melót hobbiból. Van annyi lehetőség jóízűt szerelni egy ilyen autó felújítása közben, hogy az ilyen gennyes mocsok melót csinálja inkább valaki más.
Az meg, hogy bízom-e a homokolós munkájában: Ott állok mellette, és látom, hogy mit csinál.
Az meg, hogy bízom-e a homokolós munkájában: Ott állok mellette, és látom, hogy mit csinál.
Azt nem gondoltuk, hogy ilyen korán ki fog törni a balhé, abban azonban biztosak voltunk, hogy ki fog. Abból indultam ki, hogy a rendfenntartó erők nem lőnek bele a tömegbe a kijárási tilalom beálltáig és persze tévedtem. A megbuktatott elnök mellett tüntetők már kettő körül…..
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
Hány nepper sikkasztotta el az átírási illetéket? Papp Tibi esete nem az egyetlen, még itt az Indexben is jelentkeztek kollégák hasonló problémával. Továbbá: miért kell újrafényezni a Cougart, mire gerjed a Transporter-troll, és mi lesz a Totalcar következő pályanapján.Az…..
A Mazda legújabb bátor vállalkozása, hogy a frankfurti autószalonra lábon viszik az új 3-asokat. A 2013-as Mazda3-nak volt már statikus bemutatója és előzetes tesztje is, tehát ezek a tesztautók már nem tekinthetők előszériásoknak, ennek ellenére Hiroshimától Frankfurtig lábon…..
Hétfő reggel, értekezlet. Előkerül egy zacskó körte, csillannak a szemek, lendülnek a kezek, a következő fél óra önfeledt hersegéssel telik. Micsoda? A körte kell, a tiramisu meg nem?
A Belsőség-találkozóra vitt almás pite nagy sikert aratott, gondoltam, egy tepsinyi…..
Tie
2013.08.12 14:59:24
@Inner Circle: Na, ezt egyszer megsütjük! :)
Az Égéstér 81. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
www.youtube.com/watch?v=LTXvH3T8Bsg