Adatok
Egy idealista
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az egészségügyi rendszerünk korrupt, pazarló, a szó szoros értelmében halálos, az átalakításához mégsem veszi senki a bátorságot, és még csak jó elgondolás sem forog a nyilvánosságban ezzel kapcsolatban. Pedig az egészségügy Magyarországon a legtöbb halálért felelős intézményrendszer, és közvetlenül…..
"Jelszavaink valának: haza és haladás." (Kölcsey). "Aprópénzre" váltva: szabadság, erkölcs, kapitalizmus. Ezt a három szót ritkán hallja a magyar polgár együtt, pedig Széchenyi, az egyetlen legnagyobb…..
Közhely, hogy a média nagyobb része miképp lejt (egyik ebbe, másik abba az irányba), és a a maradéknál pedig a kattintásszám a vezető szempont (nem pedig az, hogy bármilyen újsütetű szereplőt szisztematikusan segítsen a megmutatkozásban). Ez van, semmi gond. A média logikája…..
Egy idealista
2015.07.15 21:26:38
@Boross Bence: Alapvetően egyetértek ezekkel a gondolatokkal.
Mivel ez a blog az Elnök Úré, ebből logikusan következik, hogy az ő gondolatait közvetíti.
Nekem is az a gondom ezzel, hogy nem látom a helyem ebben a körben. Fogalmam sincs, hogy mi lehetne azon kívül a feladatom, hogy ezeknek a gondolatoknak a szolgai szócsöve lennék.
Ahhoz megmondom őszintén nincs kedvem...
Egyébként én tisztelem az Elnök Úr bátorságát és tevékenységét, és nem kívánom az érdemeit csökkenteni.
Csak a helyemet keresném a csapatban, csak éppen nem látom a csapatot, csak egy embert, aki körül van egy sokhangú követő, akik gyakran egymás véleményével és személyével vannak elfoglalva.
Mivel ez a blog az Elnök Úré, ebből logikusan következik, hogy az ő gondolatait közvetíti.
Nekem is az a gondom ezzel, hogy nem látom a helyem ebben a körben. Fogalmam sincs, hogy mi lehetne azon kívül a feladatom, hogy ezeknek a gondolatoknak a szolgai szócsöve lennék.
Ahhoz megmondom őszintén nincs kedvem...
Egyébként én tisztelem az Elnök Úr bátorságát és tevékenységét, és nem kívánom az érdemeit csökkenteni.
Csak a helyemet keresném a csapatban, csak éppen nem látom a csapatot, csak egy embert, aki körül van egy sokhangú követő, akik gyakran egymás véleményével és személyével vannak elfoglalva.
Olyan természetesen nincs -- ezért alakít a jobboldal kormányt 2018-ban is. De ezt már alighanem mindenki tudja, beleértve a baloldali szavazókat is. Nyilván beüthet egy krach, amely elsodorja Orbánt, de momentán nem tudom elképzelni, hogy ha ez meg is történik, az a baloldalnak…..
Egy idealista
2015.05.05 21:59:13
Egy idealista
2015.05.06 16:07:25
Egy idealista
2015.05.06 16:11:41
@Mérnork: Pontosan erről van szó.
Ez nem zárja azt ki, hogy lehetne még vállalkozó barátabb az adózás, ki legyen irtva a korrupció, és valóban nyitott lehetne a társadalmi felemelkedés útja úgy, hogy nem csak a haverok zsebét tömjük tele pénzzel.
Azt szeretném, hogy a PKP ezt tűzze ki célként.
Ez nem zárja azt ki, hogy lehetne még vállalkozó barátabb az adózás, ki legyen irtva a korrupció, és valóban nyitott lehetne a társadalmi felemelkedés útja úgy, hogy nem csak a haverok zsebét tömjük tele pénzzel.
Azt szeretném, hogy a PKP ezt tűzze ki célként.
Szokás szerint mindkét oldal azt hiszi, hogy ez az ügy (is) pofonegyszerű. Ha jobbos vagy, tiltani kell, ha balos, a kebledre ölelni őket. De ebben az ügyben is eltérő szempontok keverednek, és egymásnak ellentmondó megfontolások érvényesülhetnek, amelyeket ideológiai alapon…..
Egy idealista
2015.05.04 12:33:21
@gono: Pont erről beszélek.
Pontosan tudom, hogy vannak elnéptelenedő területek az országban, mert gyakorlatilag nincs vállalkozás ott, nincs befektetés, nincs munkahely.
Viszont van egy csomó jó példa is, hogy egy ilyen helyet hogyan lehet felvirágoztatni.
Nyilván a helyieknek kell felismerni azt, hogy nekik kell változtatni. A kormányzati politikának segíteni kell a helyi törekvéseket, például adókedvezményekkel, a közlekedés korszerűsítésével (utak, vasút, távközlés).
Ez pont egy olyan helyzet, aminek megoldásában a PKP felvállalhatná a katalizátor szerepet.
Pontosan tudom, hogy vannak elnéptelenedő területek az országban, mert gyakorlatilag nincs vállalkozás ott, nincs befektetés, nincs munkahely.
Viszont van egy csomó jó példa is, hogy egy ilyen helyet hogyan lehet felvirágoztatni.
Nyilván a helyieknek kell felismerni azt, hogy nekik kell változtatni. A kormányzati politikának segíteni kell a helyi törekvéseket, például adókedvezményekkel, a közlekedés korszerűsítésével (utak, vasút, távközlés).
Ez pont egy olyan helyzet, aminek megoldásában a PKP felvállalhatná a katalizátor szerepet.
Egy idealista
2015.05.04 18:08:53
@borzimorzi: Nyilvánvaló, hogy nem "népjóléti intézmény" se Magyarország, se az EU.
Ahogy írtam: az egyetlen szempont, hogy mivel járul hozzá az országhoz.
Ha semmivel, akkor köszönjük, kívül tágasabb.
Ő ugyanúgy felelős a saját országáért, a saját társadalmáért, a saját sorsáért. Ezt talán nem kellene figyelmen kívül hagyni. Ahogy nekünk, neki se megoldás venni a kalapot, aztán menjünk más nyakára.
Ahogy írtam: az egyetlen szempont, hogy mivel járul hozzá az országhoz.
Ha semmivel, akkor köszönjük, kívül tágasabb.
Ő ugyanúgy felelős a saját országáért, a saját társadalmáért, a saját sorsáért. Ezt talán nem kellene figyelmen kívül hagyni. Ahogy nekünk, neki se megoldás venni a kalapot, aztán menjünk más nyakára.
Küzdünk a személyes életünkért, a családunkért, a barátainkért és az országért. Az a célunk, hogy mindenki felismerje: az ország elhanyagolása és átadása egy szűk politikai bűnözői körnek és társutasainak visszahat mindenki személyes életére. Amikor visszatérően…..
A magyar társadalom legnagyobb elnyomószervezete az állam és a politika. Az élősködés nagyságrendje meglátszik a jövedelemelvonás mértékén, az állam működési kiadásain (kis híján eléri az oktatásra és egészségügyre fordított tételek összegét!), a központi…..
Egy idealista
2015.05.01 13:42:07
@borzimorzi: Ez igaz.
Ezek a pontok csak egy pontosan kidolgozott menetrend szerint érhetők el, illetve hajthatók végre.
De kell egy tiszta kép, ami felé haladunk és honnan lehet tudni azt, hogy éppen hol tartunk az úton.
Az országnak kellene legalább 30-50 év politikai nyugalom, amit el kell fogadnia minden magyar állampolgárnak, csoportnak, pártnak.
De egyszerűen muszáj megtenni ezt, mert különben a másik irány a káoszba és a megsemmisülésbe vezet.
Minden olyan apró siker, ami növeli a józanságot fékezheti ezt a zuhanást, de az igazi megmaradáshoz és igazi értékes létezéshez ez az út vezethet el csak. Ezt kell teljes nyíltsággal megmutatni az országnak, és talán akkor egyre többen csatlakoznának ehhez a célhoz.
Ehhez a megértetéshez valóban kell egy sor zseniális ötlet.
Ezek a pontok csak egy pontosan kidolgozott menetrend szerint érhetők el, illetve hajthatók végre.
De kell egy tiszta kép, ami felé haladunk és honnan lehet tudni azt, hogy éppen hol tartunk az úton.
Az országnak kellene legalább 30-50 év politikai nyugalom, amit el kell fogadnia minden magyar állampolgárnak, csoportnak, pártnak.
De egyszerűen muszáj megtenni ezt, mert különben a másik irány a káoszba és a megsemmisülésbe vezet.
Minden olyan apró siker, ami növeli a józanságot fékezheti ezt a zuhanást, de az igazi megmaradáshoz és igazi értékes létezéshez ez az út vezethet el csak. Ezt kell teljes nyíltsággal megmutatni az országnak, és talán akkor egyre többen csatlakoznának ehhez a célhoz.
Ehhez a megértetéshez valóban kell egy sor zseniális ötlet.
Miközben a frakciójának elhízott férfisovinisztái szélesen vigyorognak Szél Bernadetten, és a kormányfő egy napon belül képes beszélni a határok lezárásáról és/vagy a bevándorlók (menekültek?) kitoloncolásáról és (nem először, ha csökken a népszerűsége) a…..
Egy idealista
2015.04.28 21:31:07
"A Nyugat a világ valaha volt legfejlettebb társadalmi rendszerét hozta létre, amely nagyjából a következőknek köszönheti a folyamatosan megújuló elsőbbségét: a (viszonylag) szabad versenyes kapitalizmusnak, a szabadságjogoknak, a tulajdon biztonságának, a konszenzusos kormányzásnak, és a nyilvánosság és a kritika szabadságának. Ezeknek, és semmi másnak."
Ez számomra is igaz. A Nyugat társadalmi modelljének kifejezetten előnye, hogy megadja az egyénnek a reményt arra, hogy nyugodtan éljen és gyarapodjon.
Egy polgárnak nem is kellene más...
Ehhez bizony kell a józan ész és a józan ész elhintéséhez kell egy csapat.
Ahogy kedvenc szótáram írja:
A csapat egy közös céllal rendelkező csoport, amelynek tagjai a hatékony együttműködés érdekében jól ismerik ezt a célt, annak irányába mutat az egyéni szándékuk, és szoros együttműködésben azon szorgoskodnak, hogy elérjék azt.
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csapat
A cél és a szoros együttműködés elképzelhetetlen a jó csapatszellem nélkül:
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csapatszellem
Ide bizony kell a szócikkben szereplő mindkét meghatározás. Az elsőhöz a lelkesedés, a másodikhoz meg a rendületlen hit.
A jó csapathoz egy másik fontos "kellék" az etika. Nos, nem feltétlenül az etikára, mint filozófiai ágra gondolok, hanem az alábbi linken olvasható első két meghatározásra:
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Etika
Az első pár szóval a "jóra való késztetés", ami remélhetőleg adott egy normális emberben, de itt a második, ami már nehezebb dió a mai világban:
Mert az etika a "felelősség tana".
És itt jutunk el a fő kérdéshez: képesek vagyunk egy olyan csapatot alkotni, amely olyan emberekből áll, akik képesek felvenni ezt a "felelősség nézőpontot".
Mert e nézőpont nélkül nem igazán van esély a sikerre - szerintem.
Ez számomra is igaz. A Nyugat társadalmi modelljének kifejezetten előnye, hogy megadja az egyénnek a reményt arra, hogy nyugodtan éljen és gyarapodjon.
Egy polgárnak nem is kellene más...
Ehhez bizony kell a józan ész és a józan ész elhintéséhez kell egy csapat.
Ahogy kedvenc szótáram írja:
A csapat egy közös céllal rendelkező csoport, amelynek tagjai a hatékony együttműködés érdekében jól ismerik ezt a célt, annak irányába mutat az egyéni szándékuk, és szoros együttműködésben azon szorgoskodnak, hogy elérjék azt.
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csapat
A cél és a szoros együttműködés elképzelhetetlen a jó csapatszellem nélkül:
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Csapatszellem
Ide bizony kell a szócikkben szereplő mindkét meghatározás. Az elsőhöz a lelkesedés, a másodikhoz meg a rendületlen hit.
A jó csapathoz egy másik fontos "kellék" az etika. Nos, nem feltétlenül az etikára, mint filozófiai ágra gondolok, hanem az alábbi linken olvasható első két meghatározásra:
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Etika
Az első pár szóval a "jóra való késztetés", ami remélhetőleg adott egy normális emberben, de itt a második, ami már nehezebb dió a mai világban:
Mert az etika a "felelősség tana".
És itt jutunk el a fő kérdéshez: képesek vagyunk egy olyan csapatot alkotni, amely olyan emberekből áll, akik képesek felvenni ezt a "felelősség nézőpontot".
Mert e nézőpont nélkül nem igazán van esély a sikerre - szerintem.
A hazai jobboldal visszavágása a 20 évnyi elvtársias korrupcióért több mint jól sikerült, Kövér mester szerint sikerült "korrigálni" a rendszerváltás intézményrendszerét, pedig csak sikerült felnöveszteni egy második posztkommunista pártot, aminek a költségét egyelőre még…..
Egy idealista
2015.04.27 21:05:49
A Defacto blog elég világosan megírta a napokban, hogy a romák leszakadása a társadalomtól az általános iskola felső tagozatára már gyakorlatilag kész tény. Továbbmegyek, tény a születésük pillanatában is. A cigányság a társadalom alsó jövedelmi tizedeiben koncentrálódik,…..
Egy idealista
2015.04.26 08:32:41
@estónia: Egyetértek.
Pont ezért nem lehet "kívülről" megoldani a problémát.
Az állam ezért csak ezt a két dolgot teheti, amit a hozzászólásomban leírtam.
Röviden: lehetőséget ad a törekvőknek, és megvédi a tisztességes polgárt az élősködő tunyáktól.
Pont ezért nem lehet "kívülről" megoldani a problémát.
Az állam ezért csak ezt a két dolgot teheti, amit a hozzászólásomban leírtam.
Röviden: lehetőséget ad a törekvőknek, és megvédi a tisztességes polgárt az élősködő tunyáktól.
Egy idealista
2015.04.26 20:25:14
@NotaBene: Egyetértek a gondolataiddal.
Egy idealista
2015.04.26 20:26:05
@HaFr: Alapjában véve tehát egy irányban gondolkodunk. Ennek örülök, úgy látszik mégiscsak itt a helyem. :)
Annyi mást és másvalakiket elemző poszt után, amelyek sorában a legutóbbi az arról szóló beszámoló volt, hogy milyen hiányosságai vannak a PKP-nak (pénz, nyilvánosság, miegymás), hadd jelezzem, hogy az ellenfelek mind visszaszoríthatók vagy legyőzhetők, és a hiányosságok…..
Egy idealista
2015.04.23 11:09:07
@HaFr: Köszönöm a lehetőséget. Elküldtem újra. :)
A magyar nyilvánosság intézményrendszere sikeresen táplálja azt a látszatot, hogy van egy nagy baloldali és egy nagy (bár most már halványuló) jobboldali párt, holott akinek van szeme, az láthatja, hogy a fő törésvonal nem ez a magyar politikai rendszerben. Az említett MSZP (és…..
Laza emberi viszonyok között -- amelyekben nem játszik nagy szerepet pl. a szeretet -- az ember az önérdekét követi. Egy ország akkor sikeres, ha a domináns emberi önérdekek (anyagi hasznon maximálása, biztonság stb.) nem kerülnek szembe a közösségi érdekekkel (nemzetgazdaság…..
Egy idealista
2015.04.16 23:58:16
@integrans: Teljesen egyetértek. :)
Ugyanakkor felhívom a figyelmet a blogomban korábban megírt gondolatokra, amely szintén szükséges a változtatáshoz:
egyidealista.hu/?q=node/73
Sajnos semmilyen visszhangra nem talált a fenti bejegyzésem, pedig ha venné valaki a fáradságot, hogy elolvasná, talán képesek lennénk egy közös gondolkodás megindításához.
Ugyanakkor felhívom a figyelmet a blogomban korábban megírt gondolatokra, amely szintén szükséges a változtatáshoz:
egyidealista.hu/?q=node/73
Sajnos semmilyen visszhangra nem talált a fenti bejegyzésem, pedig ha venné valaki a fáradságot, hogy elolvasná, talán képesek lennénk egy közös gondolkodás megindításához.
Európa három muszlim-integrációs modellje egyaránt kudarcos a Foreign Affairs legújabb számában megjelent elemzés szerint. Emellé egy idézet Techet Péter mai, a VS.hu-n megjelent cikkéből: "A húsvétra terelődik a szó. Valmira (...), a fiatal tanár koszovói albán (...) már…..
A kérdés maga jellegzetesen jobboldali istenkáromlás, de ugorjunk most át ezen. (Az, hogy a nacionalizmus legkésőbb száz éve nálunk is bekebelezte Krisztust meg a katholikosz egyházat, és az ilyen kérdések elől nem fut el visítva a nagyérdemű, hanem inkább könnyes szemmel dalol…..
Egy idealista
2015.04.06 11:41:20
Egy idealista
2015.04.06 13:46:25
@explanatus: Kedves Expalatus!
Köszönöm az érdeklődésedet és azt, hogy elolvastad az írásomat, valamint köszönöm az értékes hozzászólásodat is.
Az én - magamban elrendezendő - viszonyom a PKP-val még bizonytalan. Van olyan, amikor igazán azonosulni tudok azokkal a nézetekkel, amiket ezen a blogon olvasok az elnök úr tollából.
A kommentek már inkább elbizonytalanítanak, de tudomásul kell vennem, hogy az internet már csak ilyen...
Ami még elbizonytalanít, hogy így nem látom azt az írásomban is igényelt erős magot, amely képes lenne ennek a feltámadásnak az élére állni. Úgy látom, hogy itt azok közül, akik a hozzászólásaikat komolyan is gondolják és nem csak a konfliktusokat keresik mindenáron, képesek lehetnek egy ilyen együttműködésre.
Nem kell feltétlenül nagy léptekben haladni - valószínűleg ez nem is menne az általad is leírt körülmények miatt -, mégis el lehetne kezdeni ezt az általam javasolt kétféle "ideális kép" megalkotását, részeinek összefogását és kidolgozását. Ennek kiindulási alapja nyilván Péter gondolatai lennének, amelyek elhangzottak a három beszédben vagy olvashatók az itteni blogbejegyzésekben.
Ezeket össze kellene gyűjteni, kibontani, rendszerbe szedni.
Ezzel kapcsolatosan kíváncsian várnám az elnök úr meglátásait is, ha igényt tartana rá.
Köszönöm az érdeklődésedet és azt, hogy elolvastad az írásomat, valamint köszönöm az értékes hozzászólásodat is.
Az én - magamban elrendezendő - viszonyom a PKP-val még bizonytalan. Van olyan, amikor igazán azonosulni tudok azokkal a nézetekkel, amiket ezen a blogon olvasok az elnök úr tollából.
A kommentek már inkább elbizonytalanítanak, de tudomásul kell vennem, hogy az internet már csak ilyen...
Ami még elbizonytalanít, hogy így nem látom azt az írásomban is igényelt erős magot, amely képes lenne ennek a feltámadásnak az élére állni. Úgy látom, hogy itt azok közül, akik a hozzászólásaikat komolyan is gondolják és nem csak a konfliktusokat keresik mindenáron, képesek lehetnek egy ilyen együttműködésre.
Nem kell feltétlenül nagy léptekben haladni - valószínűleg ez nem is menne az általad is leírt körülmények miatt -, mégis el lehetne kezdeni ezt az általam javasolt kétféle "ideális kép" megalkotását, részeinek összefogását és kidolgozását. Ennek kiindulási alapja nyilván Péter gondolatai lennének, amelyek elhangzottak a három beszédben vagy olvashatók az itteni blogbejegyzésekben.
Ezeket össze kellene gyűjteni, kibontani, rendszerbe szedni.
Ezzel kapcsolatosan kíváncsian várnám az elnök úr meglátásait is, ha igényt tartana rá.
Egy idealista
2015.04.06 16:35:40
@Fuxos (ex bömis):
Köszönöm.
Igen, ezt a "gerilla módot" tapasztalom... :)
"...amiről te írsz, az egy megszervezett, felállt hadsereg".
Teljesen jól látod: úgy gondolom, hogy bizonyos szempontból erre van szükség a hatékony működéshez és kívánatos sikerhez.
Köszönöm.
Igen, ezt a "gerilla módot" tapasztalom... :)
"...amiről te írsz, az egy megszervezett, felállt hadsereg".
Teljesen jól látod: úgy gondolom, hogy bizonyos szempontból erre van szükség a hatékony működéshez és kívánatos sikerhez.
Ha Isten nem volna, ki kellene találni. Az ateisták (szkeptikusok) antikvitás óta kedvenc érvének Isten léte ellen, hogy ti. az az ember félelmének (vagy éppen hatalomvágyának) szüleménye, és ekként emberi alkotás, semmi értelme nem volna, ha ne ismerné el legalább ennek az…..
A politikai hatalom úgy működik, hogy létrehozza a saját társadalmi bázisát. Az, aki két hete még nem tudta magáról, hogy szimpatizál Putyinnal, nem tudta, hogy Magyarország számára az EU-n kívül is van élet, és egyébként is a Nyugat hanyatlik, nem tudta, hogy az orbánista…..
Egy idealista
2015.04.04 07:50:52
@zipe moha: "@HaFr: nagyon-nagyon jó írás...az ÚJ paradigma és valóság magyarázat alapja lehet...gratulálok!
és álljon itt a paradigma meghatározása a Wiki szerint...miért is kell belőle ÚJ ,miért nem elég jók a mára a meglévők..."
Íme a paradigmaváltás egy érthető meghatározása:
"Gondolkodásmód váltás. Egy adott szakterületen, tudományban, vagy akár egy csoportban, akár az egész társadalomban az egy időben és adott korszakban általánosan elfogadott elveken, megoldási módszereken való változtatás, amely hatékonyabb, jobb, az új kihívásoknak megfelelőbb, eredményesebb megoldásokhoz vezet. Ez a folyamat átlépi a korábban kijelölt határokat, új megközelítési és szemléleti módot vezet be."
Forrás:
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Paradigmav%C3%A1lt%C3%A1s
és álljon itt a paradigma meghatározása a Wiki szerint...miért is kell belőle ÚJ ,miért nem elég jók a mára a meglévők..."
Íme a paradigmaváltás egy érthető meghatározása:
"Gondolkodásmód váltás. Egy adott szakterületen, tudományban, vagy akár egy csoportban, akár az egész társadalomban az egy időben és adott korszakban általánosan elfogadott elveken, megoldási módszereken való változtatás, amely hatékonyabb, jobb, az új kihívásoknak megfelelőbb, eredményesebb megoldásokhoz vezet. Ez a folyamat átlépi a korábban kijelölt határokat, új megközelítési és szemléleti módot vezet be."
Forrás:
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Paradigmav%C3%A1lt%C3%A1s
"Pogátsa Zoltán közgazdász szerint az alapjövedelem kielégíti azt a szociálpolitikai kritériumot, hogy biztonságot ad, viszont arról nem győződött meg, hogy motivál-e a munkára, de ez szerinte kalibráció kérdése. A közgazdász felhívta arra is a figyelmet, hogy azok az…..
Kedves Barátaim!
Azzal harangoztam be ezt a mai beszédet, hogy ajánlok egy eljárást, amellyel megerősödhetnek, és politikai hatalomra tehetnek szert a mai pártokkal kritikus polgárok. Ezek a honfitársaink többségben vannak a mai Magyarországon, de részint megosztottak, részint…..
Egy idealista
2015.03.08 17:39:35
Az első beszédben olvashattam az átfogó politikai víziót a szabadság méltányos rendjéről.
Ez nagyon tetszett. :)
Itt a mozgalom MLM-szerű terjesztéséről olvasok, ami viszont kétségeket ébreszt - és ahogy látom -, nem csak bennem.
A harmadik beszédben jó lenne, ha ismét a több tartalomról lenne szó.
Annak idején - még jóval a tavalyi választások előtt - megfogalmaztam egy "Nyílt levelet" a politikusokhoz. Ez teljes terjedelmében a blogomon olvasható:
egyidealista.hu/?q=node/4
Itt most ebből a levélből vett részletet írnék ide, amit elvárnék egy pártprogramtól:
– Mi az, amit ki tudnának tűzni ország minden polgára elé közös célként?
– Mi az, ami nemzetté teszi a nemzetet, és egy nagyszerű hellyé ezt az országot, ahol nyugodtan élhetnek más népcsoportok, más vallású, bőrszínű, származású, nyelvű polgárok?
– Mi az, ami elősegíti az ország gazdaságának működését, az itt tevékenykedő vállalkozások sikerességét és közjót előrevivő munkáját?
– Mi az, amely biztosítja azt, hogy békében éljünk a közelebbi és távolabbi népekkel, országokkal?
– Hogyan érhető el a nemzeti egység? Hogyan tudnánk közösen felszámolni a bennünket megosztó tényezőket?
– Hogyan tudjuk felzárkóztatni az egészségi állapotukban, műveltségükben vagy vagyoni helyzetükben leszakadó, elszegényedő társadalmi rétegeket, és hogyan tudjuk elősegíteni ezeknek a csoportoknak az életét úgy, hogy bevonjuk őket saját problémáik megoldásába ahelyett, hogy semmire se elég segélyekkel tovább rombolnánk az önbecsülésüket?
– Hogyan tudjuk biztosítani azt, hogy ne termelődjön újra meg újra a társadalom egyre növekvő megosztottsága és szétszakadása?
– Hogyan tudnánk csökkenteni az ország eladósodását, akár államháztartási, akár állampolgári szinten úgy, hogy a pénzintézetek érdekei megegyezzenek a közjó előremozdításával?
– Hogyan tudnánk olyan államháztartást megvalósítani, amelyben nincs deficit, és a következő évre átvitt többlet tartalékolható lenne?
– Hogyan tudnánk rávenni az állampolgárokat arra, hogy maguk is hatékonyabban kezeljék jövedelmüket, és tartalékot tudjanak képezni?
– Hogyan tudjuk megnövelni az emberek tudatosságát az oktatáson keresztül úgy, hogy egyre inkább saját sorsukat irányítsák úgy, hogy növekszik önbecsülésük, és ezzel a közjót is hatékonyan elő tudják mozdítani? (Szerintem ez a két dolog összefügg.)
– Hogyan érhető el az, hogy csökkenjenek az újra és újra megjelenő, társadalmi problémává növő gondok?
– Hogyan érhető el, hogy csökkenjen a bűnözés, növekedjen a közbiztonság?
– Hogyan érhető el, hogy a bűnelkövetők kikerüljenek a bűn csapdájából, és ismét értékes állampolgárokként éljenek közöttünk?
– Hogyan tudnánk növelni az egyes állampolgár szabadságát a közjó figyelembevételével?
– Hogyan tudjuk megvédeni magunkat a hatalmon levők esetleges túlkapásaitól, és biztosítani azt, hogy a társadalom életéből kikerüljenek a válságok?
Lehet, hogy túl sokat akarok...
De mégis jó lenne elindulni a fenti kérdésekre adandó válaszok irányába.
Aztán akár jöhetne az MLM is... :)
Ez nagyon tetszett. :)
Itt a mozgalom MLM-szerű terjesztéséről olvasok, ami viszont kétségeket ébreszt - és ahogy látom -, nem csak bennem.
A harmadik beszédben jó lenne, ha ismét a több tartalomról lenne szó.
Annak idején - még jóval a tavalyi választások előtt - megfogalmaztam egy "Nyílt levelet" a politikusokhoz. Ez teljes terjedelmében a blogomon olvasható:
egyidealista.hu/?q=node/4
Itt most ebből a levélből vett részletet írnék ide, amit elvárnék egy pártprogramtól:
– Mi az, amit ki tudnának tűzni ország minden polgára elé közös célként?
– Mi az, ami nemzetté teszi a nemzetet, és egy nagyszerű hellyé ezt az országot, ahol nyugodtan élhetnek más népcsoportok, más vallású, bőrszínű, származású, nyelvű polgárok?
– Mi az, ami elősegíti az ország gazdaságának működését, az itt tevékenykedő vállalkozások sikerességét és közjót előrevivő munkáját?
– Mi az, amely biztosítja azt, hogy békében éljünk a közelebbi és távolabbi népekkel, országokkal?
– Hogyan érhető el a nemzeti egység? Hogyan tudnánk közösen felszámolni a bennünket megosztó tényezőket?
– Hogyan tudjuk felzárkóztatni az egészségi állapotukban, műveltségükben vagy vagyoni helyzetükben leszakadó, elszegényedő társadalmi rétegeket, és hogyan tudjuk elősegíteni ezeknek a csoportoknak az életét úgy, hogy bevonjuk őket saját problémáik megoldásába ahelyett, hogy semmire se elég segélyekkel tovább rombolnánk az önbecsülésüket?
– Hogyan tudjuk biztosítani azt, hogy ne termelődjön újra meg újra a társadalom egyre növekvő megosztottsága és szétszakadása?
– Hogyan tudnánk csökkenteni az ország eladósodását, akár államháztartási, akár állampolgári szinten úgy, hogy a pénzintézetek érdekei megegyezzenek a közjó előremozdításával?
– Hogyan tudnánk olyan államháztartást megvalósítani, amelyben nincs deficit, és a következő évre átvitt többlet tartalékolható lenne?
– Hogyan tudnánk rávenni az állampolgárokat arra, hogy maguk is hatékonyabban kezeljék jövedelmüket, és tartalékot tudjanak képezni?
– Hogyan tudjuk megnövelni az emberek tudatosságát az oktatáson keresztül úgy, hogy egyre inkább saját sorsukat irányítsák úgy, hogy növekszik önbecsülésük, és ezzel a közjót is hatékonyan elő tudják mozdítani? (Szerintem ez a két dolog összefügg.)
– Hogyan érhető el az, hogy csökkenjenek az újra és újra megjelenő, társadalmi problémává növő gondok?
– Hogyan érhető el, hogy csökkenjen a bűnözés, növekedjen a közbiztonság?
– Hogyan érhető el, hogy a bűnelkövetők kikerüljenek a bűn csapdájából, és ismét értékes állampolgárokként éljenek közöttünk?
– Hogyan tudnánk növelni az egyes állampolgár szabadságát a közjó figyelembevételével?
– Hogyan tudjuk megvédeni magunkat a hatalmon levők esetleges túlkapásaitól, és biztosítani azt, hogy a társadalom életéből kikerüljenek a válságok?
Lehet, hogy túl sokat akarok...
De mégis jó lenne elindulni a fenti kérdésekre adandó válaszok irányába.
Aztán akár jöhetne az MLM is... :)
A konzervatívok az egyszerű, hatékony, igazságos adórendszer hívei. Bár igazságosság alatt sok mindent lehet érteni, az adórendszer esetében kifejezetten az adókulcsokra és nem az adózó gazdasági erejére vonatkozik. Nem igazságos az, hogy valaki aránytalanul (tehát…..
Egy idealista
2015.03.05 11:31:13
@zenonküp: Ezzel teljesen egyetértek.
A szegénység csak és kizárólag a termelés és az egyéni felelősségvállalás támogatásával lehet.
Jobb egy embert megtanítani halászni, mint halat adni neki.
A segély és adomány egy külső forráshoz köt, és mivel nincs ellentételezése, azért romboló az önbecsülésre és az egyéni teljesítményre.
A szegénység csak és kizárólag a termelés és az egyéni felelősségvállalás támogatásával lehet.
Jobb egy embert megtanítani halászni, mint halat adni neki.
A segély és adomány egy külső forráshoz köt, és mivel nincs ellentételezése, azért romboló az önbecsülésre és az egyéni teljesítményre.
Azok nevében beszélek, akik az ország polgári konzervatív, nemzeti liberális, keresztény, nyugatos értékrendjét 200 éve remélik, táplálják, élesztgetik, vagy csak eszményítik, de egyértelműen elkötelezettek iránta. Azok nevében, akik a 20. század elejéig a megfontolt…..
Egy idealista
2015.03.02 18:07:33
@HaFr: Szuper! Így már látom a konstruktív szándékot! :)
Egy idealista
2015.03.03 15:05:58
@integrans: Remek kiegészítés, ragyogó Rousseau idézet.
A felelősségre és hibáztatásra még visszatérve: egy közösség egyénekből áll és a demokráciában sajnos vagy nem, de a többség szavazat dönt. Az ilyen döntés azonban tükrözi a többség tudatosságát és az ebből fakadó hozzáállását a világhoz, a hatalomhoz, a politikához.
Ezért nagy probléma a demokrácia egy tanulatlan és többé-kevésbé csak ösztönökön működő társadalomban - amilyen a jelenlegi is. Ehhez még hozzáadódik az is, hogy az egyén és rajta keresztül a közösség is sebezhető a manipulálhatóság miatt.
A felelősséget és a döntést végső soron olyanoktól várja a demokrácia, akik nincsenek tisztába a döntéshez szükséges adatokkal és nincsenek tudatában a döntés következményeivel.
Valójában ez még a hatalmon levő politikusokra is igaz. Éppen ezért a legtöbbször a józan ész helyett a rövid távú hatalmi érdekek a döntések mozgatórúgói. Csakhogy ez nem mentesít senkit se a felelősség alól. Mert az élet kegyetlen dolog, és előbb-utóbb szembesít a tudatlanság és ösztön-érdek alapú döntések következményeivel. És ilyenkor bizony marad a hibáztatás...
Ebből a kivezető út kettős: egyrészt növelni kell az egyén tudatosságát és ezzel növelhető a közösségé is, másrészt csak óvatos és nagyon körültekintő vizsgálat után lehetne meghozni egy politikai döntést a lehető legtöbb szempont bevonásával. Ez persze nagyon lassú folyamat. Ezért nem hatékony a demokrácia. Az csak békés és kiegyensúlyozott viszonyok között működhet.
Az ilyen döntésmechanizmus csak egy széles egyetértés alapján működhetne.
Ehhez először fel kellene tárni a múlt hibáinak valódi okait: az kimutatni, hogy mi volt a döntésben a rossz és alkalmazni kellene a megfelelő korrekciót. Ez lenne a történész feladata.
Amíg ez nincs meg, addig marad a hibáztatás menedéke, és persze továbbra is "fájó seb" maradnak a közös társadalmi traumák. Erre példa lehetne a 1848/49-es szabadságharc eseményei és leverése (szerintem még ma sem világos teljesen, hogy mi vezetett Világoshoz). A magyar történelem szinte minden további eseményét is ráfűzhetném erre a fonálra: a kiegyezést, a világháborúkat, Trianont, a '45 és 1990 közötti korszakot, a rendszerváltást, az azóta elszenvedett korábbi szocialista és FIDESZ kormányzást.
Ember legyen a talpán, aki utat tudna vágni ebben a trauma dzsungelben, amiben csak úgy hemzseg az események valódi arcát elfedő hazugság.
Ezért üdvözlöm azt a szándékot, hogy folytassuk ott, ahol Széchenyi abbahagyta még 1848. március 15-e előtt.
Igazából most is egy "elcs*szett többedik reformkor" után vagyunk, már ami az ún. rendszerváltást illeti.
Ha a magyar politikai pálya továbbra is a jelenlegi úton halad, akkor megint betorkollhatunk egy újabb vérzivatarba. Mert a társadalom előbb-utóbb robbanni fog, főleg akkor, ha ezt az orosz medve brummogása vagy a muszlim dzsihád kardcsörtetése hergeli. És ez bizony a jelenleg élők felelőssége. Persze lehet a brummogást és a kardcsörtetést is hibáztatni, sok minden más mellett...
A felelősségre és hibáztatásra még visszatérve: egy közösség egyénekből áll és a demokráciában sajnos vagy nem, de a többség szavazat dönt. Az ilyen döntés azonban tükrözi a többség tudatosságát és az ebből fakadó hozzáállását a világhoz, a hatalomhoz, a politikához.
Ezért nagy probléma a demokrácia egy tanulatlan és többé-kevésbé csak ösztönökön működő társadalomban - amilyen a jelenlegi is. Ehhez még hozzáadódik az is, hogy az egyén és rajta keresztül a közösség is sebezhető a manipulálhatóság miatt.
A felelősséget és a döntést végső soron olyanoktól várja a demokrácia, akik nincsenek tisztába a döntéshez szükséges adatokkal és nincsenek tudatában a döntés következményeivel.
Valójában ez még a hatalmon levő politikusokra is igaz. Éppen ezért a legtöbbször a józan ész helyett a rövid távú hatalmi érdekek a döntések mozgatórúgói. Csakhogy ez nem mentesít senkit se a felelősség alól. Mert az élet kegyetlen dolog, és előbb-utóbb szembesít a tudatlanság és ösztön-érdek alapú döntések következményeivel. És ilyenkor bizony marad a hibáztatás...
Ebből a kivezető út kettős: egyrészt növelni kell az egyén tudatosságát és ezzel növelhető a közösségé is, másrészt csak óvatos és nagyon körültekintő vizsgálat után lehetne meghozni egy politikai döntést a lehető legtöbb szempont bevonásával. Ez persze nagyon lassú folyamat. Ezért nem hatékony a demokrácia. Az csak békés és kiegyensúlyozott viszonyok között működhet.
Az ilyen döntésmechanizmus csak egy széles egyetértés alapján működhetne.
Ehhez először fel kellene tárni a múlt hibáinak valódi okait: az kimutatni, hogy mi volt a döntésben a rossz és alkalmazni kellene a megfelelő korrekciót. Ez lenne a történész feladata.
Amíg ez nincs meg, addig marad a hibáztatás menedéke, és persze továbbra is "fájó seb" maradnak a közös társadalmi traumák. Erre példa lehetne a 1848/49-es szabadságharc eseményei és leverése (szerintem még ma sem világos teljesen, hogy mi vezetett Világoshoz). A magyar történelem szinte minden további eseményét is ráfűzhetném erre a fonálra: a kiegyezést, a világháborúkat, Trianont, a '45 és 1990 közötti korszakot, a rendszerváltást, az azóta elszenvedett korábbi szocialista és FIDESZ kormányzást.
Ember legyen a talpán, aki utat tudna vágni ebben a trauma dzsungelben, amiben csak úgy hemzseg az események valódi arcát elfedő hazugság.
Ezért üdvözlöm azt a szándékot, hogy folytassuk ott, ahol Széchenyi abbahagyta még 1848. március 15-e előtt.
Igazából most is egy "elcs*szett többedik reformkor" után vagyunk, már ami az ún. rendszerváltást illeti.
Ha a magyar politikai pálya továbbra is a jelenlegi úton halad, akkor megint betorkollhatunk egy újabb vérzivatarba. Mert a társadalom előbb-utóbb robbanni fog, főleg akkor, ha ezt az orosz medve brummogása vagy a muszlim dzsihád kardcsörtetése hergeli. És ez bizony a jelenleg élők felelőssége. Persze lehet a brummogást és a kardcsörtetést is hibáztatni, sok minden más mellett...
Egy idealista
2015.03.03 16:18:54
@integrans: Teljesen világos.
(A mai Fővám téri beszédem)
Barátaim!
Nagyon sok dolgunk van. Nehéz lenne sorrendet felállítani közöttük, de előbb-utóbb szembe kell néznünk valamennyi tennivalónkkal, hiába odázzuk őket. Eljött az idő!
Először is tudnunk kell hova tartunk, mivé akarunk válni. Kerítsünk…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha azonban kitartó ismeretterjesztő munkával el lehetne érni azt, hogy minden egyes ember elkezdjen törődni a saját egészségével, életminőségével, és belefogna egy személyre szabott életmódváltásba, akkor a mainál jóval kevesebb költséggel meg lehetne oldani ezt a közfeladatot.
Magyarán, a betegségek kezelése mindig jóval drágább lesz, mint a betegségek megelőzése. De pont a betegségek felderítése és kezelése az egészségügy "nagy biznisze", és ez az oktató munka nem érdeke a mai egészségügynek, mert ha alig lenne beteg, akkor ki venné meg a gyógyszereket? Ki állna sorba műtétre vagy más kezelésre, vizsgálatra várva? A gyógyszerreklámokból kiválóan megállapítható, hogy a népesség milyen típusú panaszokkal él nap mint nap.
Egyébként vannak már nagyszerű példák az ilyen életmód ismeretterjesztő, egészségügyi oktató-nevelő szolgáltatásokra, így egyáltalán nem olyan "idealista" megközelítés ez a gondolatmenet.