Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tiboru

351 bejegyzést írt és 16195 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Lemilblog olvasói tudják, hogy nem szoktunk csak úgy orrba-szájba szolgálati közleményekkel dobálózni, de mivel az elmúlt napokban sok tucat, ugyanarról a témáról szóló levelet és üzenetet kaptunk, nem tehetjük meg, hogy ezeket szó és reakció nélkül hagyjuk. Ugyanakkor nem kívánunk parttalan…..
tiboru 2019.11.18 14:13:08
@proletair:

Jogos, ez már nekem is eszembe jutott, de a kérdés megválaszolásához tényleg jogász kéne. A jogérzékem azt súgja, hogy ha balhé is, akkor magánvádas, szóval macera...
  Nagyon gyakran kerestek meg azzal a kérdéssel, hogy miután megírtátok életetek első (sokadik) regényét, hogyan érdemes elindulnotok, hol jelentessétek meg? 2019-ben már nincs tuti recept. Az azonban biztos, hogy a jó kézirat mellett sok-sok utánjárásra, önpromócióra és szerencsére is szükség van…..
Bár a kétharmados parlamenti többség eltörölte a kampánycsend intézményét, mégis tartom magam egy beidegződéshez. Ma, az önkormányzati választás előtti napon önként, saját elhatározásból kerülöm a direkt politikai megnyilvánulásokat. Helyettük semleges témára, mondjuk az öltözködési kultúrára…..
Hétfőn éjfélkor fejeződött be a Lemilblog legújabb szavazós és vitatkozós tippjátéka, melynek során azt kértük tőletek, hogy egy 15-ös – vállaltan szubjektív és kicsit provokatív - listából egyrészt válasszátok ki azt a négy hadsereget, amely szerintetek megérdemli a „legkiválóbb” jelzőt, másrészt…..
tiboru 2019.09.05 01:51:24
@winterrain:

Azért Vietnamban elsősorban nem az amerikai hadsereg mondott csődöt, hanem az amerikai politika. Ha őszinték akarunk lenni (vietkong-szimpátia ide vagy oda), de ha az USA komolyan odateszi magát katonailag és nem csak olyan "kint se vagyok, bent se vagyok" játékot játszik évekig, akkor Ho apó szakállát úgy pár hónap alatt eléggé összeborzolták volna.
tiboru 2019.09.05 22:27:04
@kolompar lole 1116:

Nem tudták megnézni, mert az eredmények nem voltak láthatók a szavazók számára.
tiboru 2019.09.05 23:15:29
@kolompar lole 1116:

Szerintem ez fárasztóbb, mint ösztönből (vagy tudásból) nyomni négyet a szavazógépre :-)
Másfél hónappal ezelőtt feltettem a Lemilblog olvasóinak a (csak részben költői) provokatív kérdést, hogy mitől kiváló és hatékony egy hadsereg. Nem csalódtam bennetek: a parázs vitákkal is tarkított kommentfolyamban számos érdemi és informatív hozzászólás született, amikért köszönet jár. A nyári…..
tiboru 2019.09.03 00:16:39
@kofolafan:

Nekem is volt egy ilyen érzésem, de ez az ő dolga; amíg van normálisan viselkedő zoknibábja/alteregója, az felőlem maradhat, elfér. De ha az is folytatja, amit a Gazda művelt, ő is megy a levesbe.
tiboru 2019.09.03 08:30:50
@chrisred:

A "birodalom" és a "hódítás" szó amúgy is szoros összefüggésben van egymással, ahogy így utánagondolok. Vegyük sorra azokat az államalakulatokat a történelemben, amelyek kiérdemelték a formális vagy informális "birodalom", illetve "gyarmatbirodalom" jelzőt. Asszíria, Perzsia, Kína, Róma, Hunnia, Egyesült Királyság, Spanyolország, Portugália, Törökország, Németország, Oroszország/Szovjetunió, stb. Még az USA is hódító volt.
tiboru 2019.09.03 10:07:13
@molnibalage:

Korrekt történészi hozzáállás :-) Én is vennék történelemtanári diplomát, ezek szerint nagyon olcsón adják!
A témát mindig is nagy érdeklődés övezte és napjainkban számtalan honlap, blog, szaklap szeret foglalkozni az emberiség históriájának nagy hadseregeivel. Kérdés azonban: mi alapján lehet kiválasztani a legjelentősebbeket? Ha végigtekintünk az emberi krónika elmúlt 5 ezer évén (az írásbeliség…..
A világtörténelem tele van fontos és nagy volumenű csatákkal, melyek gyakran új korszakokat nyitottak meg vagy éppen országok, birodalmak sorsát döntötték el hosszú időre. Ezeket az összecsapásokat több szempont alapján lehet vizsgálni, így például a megütköző erők nagysága, a halálos áldozatok…..
Amint azt törzsolvasóink már tapasztalhatták, mai posztunk szerzője egyszerűen imád listákat készíteni, amikkel aztán pofátlan módon provokálja olvasóit, vitára ösztönözve őket. A hadvezérekről, szárazföldi csatákról és fegyverekről szóló posztok után úgy gondolta, hogy milyen jó ötlet lenne…..
tiboru 2019.07.15 14:36:53
@molnibalage:

Igen, mi már a nyugati terminológia szerint tanultuk, de kuriózumként megemlítették a szovjet hármas felosztást is.
tiboru 2019.07.17 08:09:44
@David Bowman:

A légió az inkább a mai NATO-standardok szerinti dandárnak felel meg, nem a hadosztálynak.
tiboru 2019.07.17 08:15:20
@David Bowman:

Ha olyan unalmas, egyszerű a megoldás: nem kell olvasni és 30 kommentet produkálni másfél óra alatt :-)
Bac, Derby, 8x4 és Médea – szemrevételeztük a Kádár-kor pipereasztalát, avagy a nagy magyar deóforradalom.  ..
tiboru 2019.07.14 13:44:34
@acycloren:

Így van, apám is Barbont használt, kifejezetten férfias, nem tolakodó illata volt.
1937. május 6-án, azaz 82 évvel ezelőtt egy német léghajó, név szerint a Hindenburg a szezon első útját teljesítette az amerikai Lakehurst városába. A léghajó leszállás közben – fedélzetén 97 fővel – mindenféle előjel nélkül lángra kapott és teljesen megsemmisült. A…..
Pár nappal ezelőtt egy szavazással egybekötött vitaposzt keretein belül az elmúlt 2500 év sorsdöntő szárazföldi csatáiról beszélgettünk közel 300 kommenten keresztül. Szokásunkhoz híven most értékeljük a voksolás eredményét, újabb felületet biztosítva a kulturált véleménykülönbségek korrekt…..
tiboru 2019.06.24 10:26:38
@9mmPara:

Ezen én is agyaltam már és nem találtam más magyarázatot, mint azt, hogy nagyon működött bennük a kisgömböc-effektus: mindent akartak, MINDENT! Japán ott volt gyakorlatilag kőhajításnyira a kínai és koreai partoktól (az a pár száz kilométer semmiségnek tűnt a 13. század utolsó negyedében 25 millió négyzetkilométeres birodalom méreteihez képest), úgyhogy kétszer is nekiugrottak a szigetországnak.
tiboru 2019.06.24 11:09:18
@Fredddy:

9/11-hez: bevallom, nem tudom, hogy egy terrortámadás-sorozat hadelméleti szempontból belefér-e a "csata", "ütközet" vagy "hadművelet" fogalmába. Ráadásul az sokkal inkább légi volt, mint szárazföldi...
tiboru 2019.06.25 15:47:40
@debreczenizoli:

Mi itt nem szólunk bele senki szexuális preferenciáiba! :-)
Törzsolvasóink tudják, hogy mi itt a Lemilnél imádjuk a listázást (ebben is hasonlítunk egynémely, sportot kedvelő magyar politikushoz) és az ehhez kapcsolódó szavazóposztokat. Sorozatunkban foglalkoztunk már kiemelkedő hadvezérekkel, a papírformát felrúgó ütközetekkel, történelemformáló…..
tiboru 2019.06.19 19:13:38
@Minorkavidor:

Oké, az érveid egy részét elfogadom :-)
tiboru 2019.06.23 08:50:46
@Plieur:

Konstantinápoly elesténél a hadihajóknak azért elég komoly szerepük volt, már csak ezért sem nevezném vegytiszta szárazföldi csatának.
A kötelező sorkatonai szolgálatról számtalan, késhegyre (és söröskorsóra) menő vitát folytattunk ebben a blogban és máshelyütt is, most nem ezt akarom feltétlenül feleleveníteni. Inkább egy abszolút ontopik könyvet ajánlok minden Tiborublog-, Lemilblog- és Milstoryblog-olvasó és kommentelő…..
tiboru 2019.06.14 07:32:17
@Skorzeny:

Erre a kérdésre a Cser Kiadó illetékese tud majd válaszolni.
Férfiszív Forever alone? 2019.06.13 07:18:14
Az első, tudatosan szingli generáció elérte a negyvenet hazánkban is. Vannak, akiknek ez semmit nem jelent, hiszen talán egész életükre tudatosan ebben az életformában látják a saját boldogságukat. Mások fordulóponthoz, válaszúthoz érkeztek. Az egyedül felépített csillogó élet (vagy éppen csak…..
Az emberek többsége szereti a meglepetéseket, pláne ha ezek kellemesek. Számos szolgálati nyugdíjas (illetve szolgálati járandóságban részesülő) egykori rendőr, vámos, bévés, tűzoltó és (talán) egykori titkosszolga azonban nem kellemes meglepetésben, hanem konkrétan pofáraesésben részesült, amikor a…..
1988. augusztus 14-ről 15-re virradó éjszaka a Csongrád megyei Csengele, 129-es számot viselő Sebők-tanyában 11-en aludtak, mit sem sejtve arról, hogy a falakon kívül három férfi benzinnel teli kannákkal és égő kanócú flakonokkal éppen rájuk gyújtja az épületet. A pártállami idők legszörnyűbb…..
tiboru 2019.04.27 07:45:58
@Fotósképző:

Tényleg őrültség egy jórészt kortárs történelemmel foglalkozó blog részéről, hogy kortárs történelemmel foglalkozik. Én se értem, miért nem lángosreceptekkel vagy mosolygó csecsemők fotóival kedveskedik az olyan igényes olvasóknak, mint te.
  A XX. századi magyar történelem során Bogár János és névazonos fia az állami ítélet-végrehajtások emblematikus szereplői voltak. Történelmi turbulencia ide vagy oda, a két Bogár évtizedeken és rendszereken keresztül hajtotta végre az állam által kiszabott halálos ítéleteket. Akasztottak…..
Ma, néhány órával ezelőtt volt Bezsenyi Mihály rendőr dandártábornok, az NNI igazgatójának temetése. Az, hogy személyesen ismertem és évekig jó bajtársak, kollégák voltunk, magánügy. Miként talán az is az, hogy egyike volt azoknak a (becslésem szerint nem túl nagyszámú) felső rendőri vezetőknek,…..
tiboru 2019.02.13 18:51:11
@Mikrobi:

Okostojás, minden sajtótermék megírta három héttel ezelőtt. Ha világi dolgokat is olvasnál, tudhatnád.
tiboru 2019.02.16 08:21:19
@Plieur:

Tudod, az egyenruhás/fegyveres testületek mindig is sokat adtak a szimbólumokra, külsőségekre, alaki/formai kérdésekre és témákra, a tanintézeteiktől kezdve a temetésekig. Az, hogy megtagadják valakitől, aki 30+ év szolgálat után aktív állományúként hal meg, az ennek a hagyományrendszernek a roppant látványos szembeköpése.

Persze nem változtatott volna érdemben semmin. Csak úgy érezhettük volna, hogy a döntéshozók fejet hajtanak az urna előtt. Így úgy éreztük, hogy megtagadták. Illetve hogy mindannyiunkat megtagadtak. Csak mert megtehetik.
tiboru 2019.02.19 09:30:50
@Kvantumszinkron:

Te itt kurvára új lehetsz, ezért segítek értelmezni a posztot:

1.) Én esetenként bizony használok trágár szavakat mások előtt is. És azt az álláspontot képviselem, hogy az ember ne játssza meg magát írásban sem: ha a trágárságnak helye van, akkor bassza meg, írja is le.

2.) Ha szerinted egy kurvaanyázás azt jelenti, hogy az illető ön- és közveszélyes, akkor nálad vannak értelmezési problémák.

3.) Ha a kurvaanyázással a posztban említett döntéshozót megaláztam, kibaszottul elégedett vagyok magammal. De azt hiszem, őt csak egy szívlapáttal lehetne megalázni, amit az arcába lendítünk.

4.) A magyar férfiak nyugdíj előtti elhalálozásához a káromkodásnak elég kevés köze lehet. Ha érdekel a téma, az alkohol, a dohányzás, a stressz és a mozgásszegény életmód körül érdemes kutakodnod.

5.) Ellentétes véleményt bloggeri pályafutásom alatt soha nem bannoltam ki csak azért, mert ellentétes az enyémmel. Olyat viszont elég sokat, amelyik személyeskedik, cél nélkül durvul, szpemmel, erőszakoskodik, vagy egyszerűen csak mert faszfej produkálja. És még mielőtt megkérdeznéd: igen, az általam (is) adminisztrált blogokon, pláne az én posztjaimnál én döntöm el, ki a faszfej.

6.) Zárásként: a való, működő világról alkotott képed szemmel láthatóan nagyon nem egyezik az enyémmel, de nincs ezzel semmi probléma. Amíg nem leszel agresszív faszfej, nyugodtan kommentelhetsz. Itt a Lemilblogon szeretjük a sokszínűséget és tiszteletben tartjuk mindenki véleményét, amíg azt civilizáltan fejtik ki.

További minden jót.
Amint azt a két Facebook-oldalunk olvasói, illetve a zárt csoportunk tagjai tudják, 2018. november 30-án rendhagyó Lemilblog-bulira került sor. Rendhagyónak nevezem, mert az első programpont nem a szokásos első kör sör kikérése volt, hanem egy (másfél órásra tervezett, végül két és fél órán át…..
tiboru 2019.01.26 11:08:11
@Minorkavidor:

Azért ne feledjük, hogy a Hős utca 300 méteres sugarú körzetében a TEK-en kívül azért ott van a több ezer fős Készenléti Rendőrség központi objektuma is. A teljes magyar rendészeti igazgatás bohócot csinál magából, ha a közvetlen szomszédságában képtelen rendet csinálni, ha komolyabb balhé van kilátásban.
tiboru 2019.02.17 18:43:00
Mi itt a Lemilblogon szeretjük a rendhagyó dolgokat, s azon vagyunk, hogy a lehető legváltozatosabb módon kössük le a hadtörténelem és a rendvédelem-história iránt érdeklődő olvasóink figyelmét. Mai posztunk egyfelől csatlakozik az elmúlt időszak első világháborús tematikájú posztjainak sorához…..
tiboru 2019.02.12 15:19:01
@ZorPrime:

És a mai posztunk is az öngyilkossághoz kapcsolódik:

lemil.blog.hu/2019/02/12/2019_egy_tabornok_halala
tiboru 2019.02.13 07:44:33
@Cymantrene:

Igen, körülbelül. Egy szakportálon egy 1915-ös korona esetében 1500-1700 mai forintos vásárlóértékről olvastam.
tiboru 2019.02.15 10:09:46
@BálintFerenc:

Köszönöm, ez érdekes és hiánypótló kiegészítés volt!
Miután néhány nappal ezelőtt a Tiborublog/Lemilblog vegyes zárt Facebook-csoportjában kitettem néhány táblázatot a második világháború ászpilótáiról, a kommentek között felmerült annak igénye, hogy készítsek valami hasonlót az első világháborúval kapcsolatban is, ha már az azonos időszak K.u.K.…..
tiboru 2019.01.31 17:16:58
@Minorkavidor:

Kurvajók ezek a számok, köszi! Én is úgy 200 ezerre saccoltam a négy év alatt összesen gyártott repgépek számát.

Most már csak a pilóták számáról kéne valami hasonló kimutatás; ha találkozol valahol egy ilyennel, kommenteld be légyszi. Köszönöm!
tiboru 2019.01.31 18:54:13
@kakukk123:

Hajlamosak vagyunk megfeledkezni a megfigyelő funkcójú, legénységgel ellátott katonai léggömbökről, amelyek lelövése szintén légigyőzelemnek minősült. Ilyen is volt sok száz (ha nem sok ezer), mindkét oldalon.
tiboru 2019.02.03 22:14:15
@Minorkavidor:

Köszönöm az infókat!
A hadtörténelem iránt érdeklődő szakmai sokaságon belül egy markáns kisebbség kifejezetten a haditengerészet rajongója. Ők azok, akik csuklóból megmondják, mi a különbség egy cirkáló és egy romboló között, mi az a zászlóshajó és tán még azt is, hogy miért magasabb rendfokozat az altengernagy az…..
tiboru 2019.01.25 22:01:39
@ppt:

Köszi, nem ismertem. É nem, nem ennek alapján készült a poszt.
tiboru 2019.01.25 22:02:20
@Untermensch4:

Köszi neked is!
tiboru 2019.01.25 22:19:56
@ppt:

Én is pont ezt nézem :-)

uboat.net/wwi/men/commanders/504.html
A karácsonyi ünnepek táján a csapból is a kedves, szívmelengető filmek folytak. Akarva, akaratlanul is biztosan megnéztük az Igazából szerelmet, a Reszkessetek betörőket, vagy bármilyen szép, havas, romantikus vígjátékot, elbűvölő, szerelmi történetet. Nos, adventnek és a karácsonyi időszaknak…..
tiboru 2019.01.14 20:12:25
@Transylvanianmixedgrill:

Ne elégedetlenkedj, ott írja, hogy készült a lista:

" Végül azt a módszert alkalmaztam, hogy megkérdeztem 10 embert, hogy mi a kedvence, mit tart a legjobbnak, a legemlékezetesebbnek. Erre a kérdésre általában több válasz is érkezett, így alakult ki a következő, 15+1 filmet tartalmazó lista."

Szóval Tünde megkérdezte 10 barinőjét és hipphopp, meg is vagyunk :-D
Amint azt már észrevehettétek, a posztíró egyik kedvenc olvasmánya a Gallup International Association globális közvéleménykutatásainak böngészése. Kettőről már be is számoltunk nektek ezeken az oldalakon (az egyik itt, a másik pedig itt olvasható, a posztok által generált, roppant érdekes vitákkal…..