Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sascha

0 bejegyzést írt és 39 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Így terjed a hülyeség 2014.12.01 19:51:58
Ha így megy tovább, a rákgyógymódokkal vetekedő víruskarriert fog befutni az a videó, amit először az Origón láttam, aztán kiderült, hogy a Jalopnik irányából fúj a szél. Így vernek át a használt gumival. Jajaj! Eladják neked újként. Bármerre lépünk, életveszély…..
Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat bontóba viszem, valahogy mindig elvész a rendszám róla. Így sajnos a forgalomból kivonáskor nem tudom leadni, aztán a következő nagy pakolásban-költözésben mindig…..
sascha 2014.10.20 15:20:52
sascha 2014.10.20 15:34:10
@prokee: "(SZERK: természetesen egy mező csak egyszer használható fel)" ez mikor került bele a cikkbe? :)
Csak mert alapbol nem volt benne a szabalyban, tehat nem "termeszetes"...
sascha 2014.10.20 15:41:18
@prokee: Biztos? Vizumod ervenyes? :) (Ahogy ma olvastam, az USA-ba belepni "nem jog, hanem privilegium"...)
Belsőség M3 kontra M3 kontra M4 2013.12.12 14:03:17
Itt az új, szép, erősebb-gyorsabb és mindenebb, mint az eddigi. És nyilván ennek egy eposzi - amolyan autobildes - reklámnak kellene lennie, de bocs, BMW, nem az. Szép és jó, és mindent tud és biztonságos és nagyon gyors és leg-leg-leg az új M3/M4. De amíg ott van mellettük egy…..
Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző…..
Egész szép. Egész jó. Jézus-Mária, mi lesz még itt?! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
sascha 2012.05.18 09:29:44
@Gyurma73: Igazad van, a suly sokat szamit, es a motor tenyleg nem sportkocsis. De itt a sulykülönbseg csupan 123kg! (1250kg vs. 1373kg - Vectra B). Ez dekara annyi, mint hogy en meg beülök az autoba pluszba, vagy sem. Es meg senki nem rota a szemere, hogy miattam lassabbnak erezni az autojat. :)
Szoval csak azt akartam kihozni, hogy a cikkel ellentettben en tavolrol sem neveznek valamit GSi-nek (szerintem ennek a 136lovas gepnek 97-ben nem is GSi volt a neve, vagy csak max. mo-on...), sem "hot hatch"-nek, csak azert mert egy normalis erejü, de tavolrol sem sportos motort tettek anno bele (ami egyebkent egy dicserendö dolog, hisz 10kg/LE alatt veszelyes dolog a kocsikazas...)
sascha 2012.05.18 11:07:50
@OpelCombo: nem tudom, hogy a mostani tulaj mennyire örül ennek a par sornak, remelhetöleg mar tisztaban volt ezekkel es ezutan is ugy fog tekinteni az autojara, mint eddig.
Engem speciel mindig is erdekelt a hasznaltautoim elöelete, igy csak vezetett szervizkönyves autot veszek, bar a töresek javitasa ebben sem szerepel feltetlenül. Igy hasznos talaltam volna, ha a korabbi tulaj megosztja ezeket az infokat vasarlaskor. Es nem azert, hogy alkualapom legyen, hanem hogy tudjam mire szamitsak. Persze ez a legtöbb esetben naivitas (meg akkor is, ha az adasveteliben ezt is fel KELL tüntetni!)
Minden esetre a sztori csak azt bizonyitja, hogy ha hozzaertö modon van javitva egy korabbi serüles, akkor az meg evek multan sem jelent gondot es az auto ugyanolyan jol ellathatja funkcioit, mint a serüles elött. :)
A gond inkabb az, hogy kevesen szan(hat)jak ra a megfelelö összeget a javitasra, igy legtöbb esetben marad az olcso kokanyolas. :(
sascha 2012.05.18 11:43:05
@Gyurma73: amit belinkeltel, az a 150LE-s valtozat, de ettöl függetlenül igazad van, rossz rublikat neztem az Autokatalogusban.
A helyes adatok: 1110kg (Astra 2.0 136LE) es 1285kg (B Vectra 2.0 136LE - ilyet vezettem: lusta dög volt, 0 elmenyfaktor, az egyetlen öröm amikor kiszallhat belöle az ember...). Tehat a különbseg 175kg, ami azert mar erezhetö lehet. :)
Ettöl függetlenül ez a 136lovas motor messze nem sportos (mert ez nem sulyfüggö), viszont a 150 lovas (mivel azt kifejezetten a GSi-khez piszkaltak fel) mar talan mokasabb verzio lehet. :)
Az idióta törvény még a használtautó-piacot is agyonverné. Szerencsére van megoldás, ráadásul pofonegyszerű: írjon ön is igazolást, saját magának. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
sascha 2012.05.10 10:30:26
@Shadowbull: igen, ismerem a blogot, söt azt hittem elsöre, hogy a Tietek. :) (csak hogy Te is felvetted a kesztyüt)
A környezettanulmany a legnehezebb, itt No-ban is elhajtottak minket 4 helyröl is, hogy csak akkor csinalnak ilyet, ha valaki kvazi feljelent minket, mert valami nem okes. De ha minden rendben van, akkor nem jönnek ki latogatoba. Ezt többször is lebeszeltem a mo-i ügyintezönövel, de kb annyira volt rugalmas, mint a szaritott akacfa. :( Ha nincs papir, akkor hianypotlasra kell felszolitania minket, ami altal valszinüleg kicsusznank a masik hianypotlasi hataridöböl. :(
Vegül addig sirtam a Jugendamt-nal, hogy ha nem jönnek ki, akkor tenyleg lesz majd gond (mert veszelyben lesz a gyerek itt tartozkodasa, tanulmany, stb...) es akkor mindenkeppen ki kell majd jönniük, hogy vegül preventive kijöttek es kb 5 perc alatt megallapitottak, hogy meg a nemetekhez viszonyitva es nagyon rendezett a lakokörnyezetünk. :)
Sajna kicsit bö lere eresztettek a beszamolot, igy a forditas + hitelesites eleg huzos lesz... :(
De a lenyeg, hogy jövö hetre meglesz, aztan posta es kesz. :)
sascha 2012.05.10 11:44:35
@atiz:
1) a szemelyi igazolvanyt le kell adni (ennek elöfeltetele, hogy legyen ervenyes utleveled), valamint kapsz uj lakcimkartyat, amin az szerepel csak, hogy "Külföldi cim". Ez egy 3000ft-os mutatvany fejenkent (ne kerdezd, hogy mire fizetsz...). Plusz nyilatkoznod kell, hogy a külföldi cimed taroljak-e vagy sem.
+1) a törveny szerint a kiskoru gyermeknek a szüleivel kell együtt elnie (tehat papiron nem hagyhatod el a gyereked, mert akkor allami gondozasba kerül).
Az mas kerdes, hogy mi van akkor, ha a gyerek allandoja marad mo-on, de az ideiglenese meg külföldi cim lesz... allitolag többen csinaljak igy, en szemely szerint nem latom sok ertelmet.
Ugy ertem, ha valaki csaladostol elhagyja mo-ot, akkor a gyerek is megy vele. Ha meg nem szandekozik veglegesen elmenni, akkor a szülöknek is eleg az ideiglenes külföldi lakcim (kiveve persze ezt a kibaszott rendszammizeriat a rendszam körül... mert azellen ez nem ved!)
sascha 2012.05.10 21:49:45
Csak hogy egy kicsit arnyaljam a kepet... :)
2 fele lakcim van: allando es ideiglenes. Az allando az ahol az ember el, az ideiglenes pedig az, ahol (elvileg) 3 honapnal nem hosszabb ideig IDEIGLENESEN tartozkodik.
Tehat az, hogy aki eletvitel szerint (ami tuti több, mint 3 honap) munkahelyestöl, csaladostol, iskolastol, stb... külföldön el, annak NEM LEHET allando mo-i lakcime! Hisz nem el ott. (PONT)
Innen nezve a tv-i szabalyozas jogos! A gond nem ezzel van... hanem azzal, hogy az embert fenyegetik, megfelemlitik, hogy 800000ft, meg oda a rendszam, stb... Ahelyett, hogy normalis kommunikacioval, akar harom lepcsös figyelmeztetessel (1. ejnye-bejnye, kapsz 1 honapot hogy rendezd a helyzeted; 2. irgum-burgum + 50000ft; 3. regisztralj + 200000ft) tenyleg kitakaritanak a jogosulatlanul külföldi rendszamu autokat. Amit maximalisan tamogatni tudna mindenki, es nem pedig megosztana a nepet, hogy egymasban latatlanban is csak az ellenseget lassak. Magyarorszag tovabbra is a 10millio adocsalo orszaga (azaz csak majdnem 10, mert mar inkabb csak 9,5millio el ott... az viszont MIND adocsalo)! Senki nem mondhatja, hogy en tiszta vagyok es csak a többi saros... mert mindenki ra volt/van/ es sajnos lesz KENYSZERITVE hogy lopjon-csaljon-hazudjon, különben ehen hal. Igy mindenki megfoghato, megfenyegethetö, ami altal kiszolgaltatott. Ezert kussol mindenki. Akinek meg ez nem megy, mert valami "magyaridegen" oknal fogva tisztessegesen akar elni, annak el KELL mennie. Amig marad, addig ugyanolyan resztvevö ebben a nagy össznepi "lopjunk-csaljunk-hazudjunk es csinaljunk ugy, mintha nem ezt csinalnak" tarsasjatekban, mint azok, akik a jatekszabalyokat hozzak.
Ami a legdurvabb, hogy a legtöbb magyar nem is erzi magat jol, ha nincs benne ebben az undorito jatekban.
130-cal megy, bebetonozták a belső sávba. Ki nem mozdulna onnan, hiszen gyorsabban úgysem mehet senki. És akkor megjelenik 200-zal a BMW-s, balra indexel és villog. Kezdődik a harc!..
sascha 2011.11.02 11:25:01
Velemeny szerint 2 fö problema van:
1. szarok a szabalyok :( sokszor ott is korlatozzak a sebesseget, ahol nem kellene, maskor meg ott sem, ahol indokolt lenne. Az autopalya arra valo, hol gyorsan, gazdasagosan es streszmentesen elerjük az uticelunkat. Tehat lehetöleg egyenletes nagy sebesseggel lehessen haladni rajta. Ehhez kepest a legtöbb orszagban leszabalyozzak a sebesseget 120-130km/h-ra. Ami kb a 80/90es evek körüli autos viszonyokat tükrözi. Ma mar egy picsa kisauto is siman viszi a 160-180at, a nagyautokat meg alig birjak 250re szabalyozni. Talan ideje lenne felülvizsgalni a sebessegkorlozast vegre es min. 160ra emelni, vagy adott utszakaszokon eltörölni.
2. ha mar van szabaly (barmilyen szar is...), akkor az mindenkire legyen ervenyes! A 130 az 130!!! Nem 143, nem 151... Aki 130nal gyorsabban megy (ami ugyebar ora szerint 138-145 körül mozog tipusoktol függöen... ezt mindenki pontosan tudja, aki hasznalt mar GPS-t), az mar szabalytalan. Aki szabalytalan, AZ MINDEN ESETBEN kapjon erröl megfelelö bizonyitekkal alatamasztott ertesitest/büntetest. Elsö 1-2 alkalommal (amennyiben a szabalysertes merteke nem tul nagy) szerintem eleg lenne egy sima level. "Tudjuk, h vetettel a szabalyok ellen, feljegyeztük, következö alkalommal nem uszod meg!" Nem kene egyböl több 10 v. 100e ft-os büntit igergetni, amit ugyis csak a luzerek kapnak meg es fizetnek be. A többinek vagy epp szerencseje volt, vagy tudatosan lexarja / maskepp elintezi.
A folyamatosan szabalytalankodoktol pedig meghatarozott idöre EL KELL VENNI A JOGOSITVANYAT is (a bünti mellett)! Hogy tudja ertekelni, h milyen jo az amikor van!
Par egyszerü intezkedes, es talan 1-2 ev mulva nem lenne Mo. balkani orszag (legalabbis a közlekedes teren). Sztem.
sascha 2011.11.02 11:56:43
@gigabursch: a hatarörseg munkajarol fogalmam sincs, az EU-n kivülre nem autozom :)
Viszont Mo-ra többször is evente es bar nemet (rendszamu es gyartmanyu) autoval (ami könnyeden tartja a 200at is ha kell), a szabalyokat minden orszagban betartom. Sztem nem feltetlenül rendszamfüggö, h ki szabalytalan es ki veszelyes, marmint valoszinüleg nem azert szarik vki a szabalyokra, mert külföldikent ugysem kapjak el... Az sajnos tendencia, mert minel inkabb K-re utazok, annal többször kell nyugtatnom magam a többi közlekedö megmagyarazhatatlanul idiota manöverei miatt... :(
A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt…..
Bár eredetileg az M3 25 éves történetét érkeztünk ünnepelni, meg persze a káprázatos új GTS-t, de - ha már úgyis ott volt pár újságíró a világ főbb csücskeiből - megküldték alattunk a még szinte titkos BMW 1 M Coupét, az E30 M3 igazi szellemi örökösét. Boldog nap! A…..
Kétéves családi autó kétmillióért, ráadásul dízel, megy is, és alig fogyaszt valamit. Mi ez, ha nem a magyar valóság? Vélemények az azonos című írásunkról...
A flottakezelő adatai szerint gyakran 20%-kal is magasabb az itthon futó autók átlagos fogyasztása, mint a gyári adat. Vajon hol a csalás? Kiderül a LeasePlan sajtóközleményéből. MEGHÖKKENTŐ FOGYASZTÁSI ADATOKA LeasePlan Hungária, a világ vezető flottaüzemeltető cégének…..
Egy utolsó posztot még idetolok a Párizsi Autószalonról, nem aktuális dolgokról szól, hiszen ezeket az autókat egy jó darabig még nem forgalmazzák nálunk, mégis talán a legizgalmasabbak valamennyi közül. A GM-területtel szemben, azzal azonos pavilonban találtam a Brilliance…..
sascha 2008.10.27 12:15:03
www.brilliance-motors.eu/index.php?lan=de_de
Szombattól árulják az új Brilliance BS4-est Németországban 15990Eurotól (a plakátok vagy 2 hete láthatóak Münchenben is). Talán érdemes megnézni a kereskedők listáját, ahol megvehetitek... (Ha:ndlersuche a jobb oldali menüben). Amúgy meg nem kell félni, mert nincs mitől... ez nem atombomba! Egyszerűen csak bővűlt a kínálat. Aki nem akarja, az ne zet vegye. A VW, Opel, Fiat, stb... gyárak modelljei is léteznek (még egyelőre :D).
Ahogy itt élek a Földön, az úgynevezett emberiség tagjaként, újra és újra meglepődök azon, hogy mindig lehet kijjebb és kijjebb tolni a pofátlanság határát. Winkler épp most dolgozta fel, milyen érdekes paradoxon is a humánus libatömés intézménye, erre itt van nekünk a…..
Soha a büdös életben nem vezettem még Lotust. Egyszer beültem egy Elise-be, de csak egy szalonban. Csodálkoztam, milyen szűk, álmodoztam egy sort, aztán kiszálltam. Tegnap viszont csoda történt. Ki kellett mennem a Hungaroringre, ahol a magyar gyorsasági mezőnye edzett éppen. Ahogy…..
Ha a Totalcar szerkesztőségében robotolva eltelik az ember agya betűkkel meg bitekkel, mindig jót tesz egy kis szünet. Modern, világos, klimatizált irodaépületünk számos lehetőséget kínál a villám-rekreációra. Lemehetünk a földszintre a kóla- és Túró Rudi automatához.…..