Adatok
Gulyás G
57 bejegyzést írt és 196 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Emlékszem, annak idején, amikor a tavalyi Golf-napok egyik válogató zsűritagjaként egy éjszaka alatt kellett kiválasztanom kb. 1900 autó közül azt a - ha jól emlékszem - százat, amelyek bekerülhetnek a szűkebb, kiállított keretbe, na azon az éjjelen kaptam életem legtöményebb…..
Gulyás G
2015.04.15 18:19:18
...már aszittem villanyturbó...
A globális felmelegedés ellen vívott harc első áldozatai átfagyott végtagjaink lehetnek. Sapka,kesztyű, jégeralsó! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Gulyás G
2011.12.20 19:37:53
@attis77: "fékezéskor kellene felfűteni valamilyen hőtároló közeget"
Hopp, egy értelmes ötlet! :) Persze a hőtároló közegnek tömege van, amit nem szeretnek az autóban, de a fűtésvezérlés éppen belehúzhat kicsit fékezéskor. Futás a szabadalmi hivatalba! :)
Hopp, egy értelmes ötlet! :) Persze a hőtároló közegnek tömege van, amit nem szeretnek az autóban, de a fűtésvezérlés éppen belehúzhat kicsit fékezéskor. Futás a szabadalmi hivatalba! :)
Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor megláttam a harmincas táblát. Azaz hogy pont nem láttam meg, és ez volt a gyanús. Pedig máskor ott szokott következni a hetvenes és az ötvenes karika után. Minden más…..
A Shelltől kaptuk az alábbi közleményt, amelyben arról értesítenek, hogy mostantól nincsen Euro 95-ös és Diesel üzemanyag a kútjaikon. Pontosabban van, de mindkettő neve elé oda kell mondani mostantól, hogy FuelSaver. Került bele valamiféle adalék, a SEI, amitől állítólag akár…..
Gulyás G
2011.09.07 08:48:52
– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer, kalapács! Mai cikkünk blogposztja...
Gulyás G
2011.07.21 16:06:28
Gulyás G
2011.07.21 16:28:22
@amatőr: pontos számot nem tudok, de a mértékegység a vödör.
Gulyás G
2011.07.22 11:24:41
@titan: Annyira sok mindentől függ, hogy erre ők sem tudtak olyan adatot mondani, amivel bármit kezdhetnénk. Kezdve a kocsik számától a pálya lejtésén és a sebességen át egészen addig, hogy egy tapasztalt fűtő feleannyi szénnel eljut ugyanoda, mint egy kezdő, vagy kevésbé gondos kollégája.
Kémet játszottunk a Mercedes fejlesztőközpontjában, de lebuktunk: összetörtük az álcázott prototípust.
Mai cikkünk blogposztja...
Gulyás G
2011.07.12 13:03:52
@rekszem: "én arra gondoltam, hogy a pontos értékeket tüntessék fel"
Nem lennénk tőle okosabbak. A gyártó számára a határérték a cél, egészen pontosan egy biztonsági tényezővel a határérték alá belőtt érték. Ennél jobbat nem érdekük csinálni. Ha jobb lenne az emisszió, azonnal változtatnának a beállításokon, hogy a határértékre kerüljön az emisszió, mert így jobb fogyasztás érhető el. Vagy egyszerűen kisebb, olcsóbb katalizátort szerelnének fel. Feleslegesen nem költenek egy centet se.
Nem lennénk tőle okosabbak. A gyártó számára a határérték a cél, egészen pontosan egy biztonsági tényezővel a határérték alá belőtt érték. Ennél jobbat nem érdekük csinálni. Ha jobb lenne az emisszió, azonnal változtatnának a beállításokon, hogy a határértékre kerüljön az emisszió, mert így jobb fogyasztás érhető el. Vagy egyszerűen kisebb, olcsóbb katalizátort szerelnének fel. Feleslegesen nem költenek egy centet se.
Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél érthető okból azonnal bevonták a jogosítványát. Mivel társa is komoly alkoholos befolyásoltság alatt állt, az osztrák rendőrök megpróbáltak segíteni a…..
Gulyás G
2011.06.27 18:57:01
@f0CuS: "Oké, megjelent a rendőrségen, ettől még csak úgy kerülne bíróságra, ha egy kollégája felnyomja. Szerintem ők sem ennyire szemetek.. :)"
A hivatkozott beszámoló szerint a kapitányságon a rendőr főnöke vette át a sört, és tette meg a szükséges lépéseket. Az is igaz, hogy ha szemtanúi is voltak az esetnek, nem nagyon tehetett volna mást.
A hivatkozott beszámoló szerint a kapitányságon a rendőr főnöke vette át a sört, és tette meg a szükséges lépéseket. Az is igaz, hogy ha szemtanúi is voltak az esetnek, nem nagyon tehetett volna mást.
Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám feltorlódó, kilencvenes tempóra limitált, és annak megfelelő útvonaltervvel útjára bocsátott sofőr baromi frusztrált lesz, ha nem éri el időben a kijelölt célt. Mai…..
Rengetegen fordulnak hozzánk: autót vennének, mire figyeljenek. Tessék, összegyűjtöttünk egy maréknyi tanácsot a rizikófaktor minimalizálása érdekében. Vélemények az azonos című írásunkról...
Gulyás G
2011.05.11 06:39:07
@ludens: Köszi a kollektíva nevében. Szinte mindenki tett hozzá egy-két tippet a szerkesztőségben, és valószínűleg így sem teljes a lista.
Gulyás G
2011.05.11 08:51:21
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Gulyás G
2011.05.09 20:08:50
@Gyurma73: "MIÉRT NINCS DÍZEL HIBRID MÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁR?????????????"
Landrovernél például dolgoznak rajta ezerrel. Lehet rá gyűjteni, nem lesz olcsó... :)
Landrovernél például dolgoznak rajta ezerrel. Lehet rá gyűjteni, nem lesz olcsó... :)
Gulyás G
2011.05.09 20:13:39
@Gyurma73:
... egyébként két komoly oka van annak, hogy nincs:
1. A dízel drágább, mint a benzines. A hibrid drágább, mint a benzines. Ergo a dízel hibrid SOKKAL drágább, mint a benzines.
2. A dízel önmagában is kevesebbet fogyaszt, mint a benzines, viszonylag széles fordulatszám- és teljesítménytartoményban. A dízel-hibriddel elérhető fogyasztáscsökkenés ezért jóval kisebb, mint a benzinessel.
Tehát amellett, hogy rettentő drága lenne, jönne az autós újságíró, összehasonlítaná a sima dízellel, és megírná, hogy másfél decivel fogyaszt kevesebbet. Ki venné meg?
... egyébként két komoly oka van annak, hogy nincs:
1. A dízel drágább, mint a benzines. A hibrid drágább, mint a benzines. Ergo a dízel hibrid SOKKAL drágább, mint a benzines.
2. A dízel önmagában is kevesebbet fogyaszt, mint a benzines, viszonylag széles fordulatszám- és teljesítménytartoményban. A dízel-hibriddel elérhető fogyasztáscsökkenés ezért jóval kisebb, mint a benzinessel.
Tehát amellett, hogy rettentő drága lenne, jönne az autós újságíró, összehasonlítaná a sima dízellel, és megírná, hogy másfél decivel fogyaszt kevesebbet. Ki venné meg?
Gulyás G
2011.05.09 21:16:19
@Gyurma73: a hibridnek nem a turbólyuk kiküszöbölése a feladata, hanem elsősorban az, hogy a belsőégésű motor munkapontját minél közelebb tolja a minimális fogyasztású ponthoz egyrészt, másrészt pedig lehetővé tegye a downsizinget(-ot?). Az esetleg javuló dinamika nem a cél, hanem egy (esetleges) kedvező mellékhatás.
„Szegény fiúk” – gondoltam, miután sikerült lefékezni a mérsékelten kivilágított Opelt toló fiatalok mögött a Dózsa György úton a középső sávban. Hirtelen elemi erővel törtek fel a Zaporozseccel és a Fieróval szerzett ifjúkori élmények: amennyit azokat…..
Gulyás G
2011.05.01 21:44:15
@min: "kötélvégre vettem és elhúztam a legközelebbi kúthoz. Ezt miért nem tudta megcsinálni a posztoló "
Jogos a kérdés: nem volt kötél egyikünknél sem, ezt viszonylag hamar megtárgyaltuk.
Jogos a kérdés: nem volt kötél egyikünknél sem, ezt viszonylag hamar megtárgyaltuk.
Peka barátunk veleszületett érzéke, hogy valamiképpen mindig a dolgok sűrűjébe keveredik. Ezúttal Sanghajból jelentkezett pár érdekes képpel-infóval. Így végre önök is láthatják, milyen az a hely, ahol az S-klasse is csak egy utcára kiterített áru. Köszi Peka! BYD e6…..
Gulyás G
2011.04.28 14:19:25
@LHA: "Tessék a szemeket kinyitni, nyakakat behúzni. Ahogy Dél-Korea és Japán pár évtized alatt feljött, most ugyanezt teszi Kína és India. Jóreggelt!"
Maximálisan egyetértek. Az "európai felsőbbrendűség" egy téveszme. Talán védekező reakció? Néhány évtized múlva a büszke (gőgös?) Európa nem lesz más, mint egy távoli, ódon múzeum tele nyugdíjasokkal, menthetetlenül leszakadva a vlágban zajló eseményeket irányító Ázsiától.
Maximálisan egyetértek. Az "európai felsőbbrendűség" egy téveszme. Talán védekező reakció? Néhány évtized múlva a büszke (gőgös?) Európa nem lesz más, mint egy távoli, ódon múzeum tele nyugdíjasokkal, menthetetlenül leszakadva a vlágban zajló eseményeket irányító Ázsiától.
Gulyás G
2011.04.28 17:34:25
@Shadowbull: "Szerintem meg az azsiai felsobbrenduseg a teveszme."
Ázsiai felsöbbrendűségről nem beszéltem.
Az viszont tény, hogy átlagban többet és szorgalmasabban dolgoznak, mint az európaiak. Sokkal. Azon lehet vitatkozni, hogy jó-e ez így, de ettől még tény marad. A hatékonyság egyelőre alacsony, de a folyamatok irányából egyértelműen látszik: csak idő kérdése, mikor hagyják maguk mögött a felsőbbrendűségük biztos tudatában malmozó európaiakat.
Ázsiai felsöbbrendűségről nem beszéltem.
Az viszont tény, hogy átlagban többet és szorgalmasabban dolgoznak, mint az európaiak. Sokkal. Azon lehet vitatkozni, hogy jó-e ez így, de ettől még tény marad. A hatékonyság egyelőre alacsony, de a folyamatok irányából egyértelműen látszik: csak idő kérdése, mikor hagyják maguk mögött a felsőbbrendűségük biztos tudatában malmozó európaiakat.
Gulyás G
2011.04.28 17:46:14
@visszakettopadlogaz: "Amig nem mondasz egy kinai vagy koreai zeneszerzot akit jatszanak a madison hallban"
Miert gondolod, hogy a madison hall az abszolut etalon? Söt miert gondolod, hogy az altalunk kellemesnek velt angolszasz-europai muzsika lehet egyedül szep? Mi van, ha ök mast hallanak szepnek? Mi van, ha nekik is vannak vilagraszolo zeneszerzöik, akiket ugyanugy nem ismerünk, ahogy ök Kodalyt? A kulturak felsöbbrendüsegeröl, egyaltalan felsöbbrendüsegröl vitazni szerintem idöpocsekolas.
Itt a technologiai fejlettsegröl es a gazdasagi teljesitmenyröl van szo, plusz a nyilvanvalo demografiai tenyekröl. Ezek alapjan szamomra naivitasnak tünik azt gondolni, hogy mi vagyunk a vilag közepe...
Miert gondolod, hogy a madison hall az abszolut etalon? Söt miert gondolod, hogy az altalunk kellemesnek velt angolszasz-europai muzsika lehet egyedül szep? Mi van, ha ök mast hallanak szepnek? Mi van, ha nekik is vannak vilagraszolo zeneszerzöik, akiket ugyanugy nem ismerünk, ahogy ök Kodalyt? A kulturak felsöbbrendüsegeröl, egyaltalan felsöbbrendüsegröl vitazni szerintem idöpocsekolas.
Itt a technologiai fejlettsegröl es a gazdasagi teljesitmenyröl van szo, plusz a nyilvanvalo demografiai tenyekröl. Ezek alapjan szamomra naivitasnak tünik azt gondolni, hogy mi vagyunk a vilag közepe...
- Király! – szólt Májkül az ájfónba - Utca 24/b – tette még hozzá, bár a GPS koordináták alapján amúgy is megtalálta volna az autó, de az ördög nem alszik. Két hete vette a…..
A Gugli nem ismeri. A Totalcar bemutatja. A háromliteres Audi pedig zihálva letérdel előtte. Vélemények az azonos című írásunkról...
Gulyás G
2011.03.17 18:10:14
@Tíz:59: Kedves @Tíz:59, azt hiszem, Luighi megvalaszolta mar a kerdesed. Ha megsem, kerdezz, es megprobalok valaszolni.
Gulyás G
2011.03.17 18:31:59
@magyar_ellenállás: van a galeriben egy foto felülnezetböl, az alapjan szerintem egy nagpolszki is siman belefer... :)
Gulyás G
2011.03.17 22:49:58
Hülye kérdés: a konnektorba. De megolvad-e a drót? Elbírja-e Paks? Mit csinálnak eközben a szélerőművek és lehet-e az akksiban tárolt energiával mosógépet hajtani? Vélemények az azonos című írásunkról...
Gulyás G
2011.03.12 08:56:08
@gigabursch: "Mert a folyami hajózásban igazán nem gond berakni ilyen eszközt"
Hacsak az nem számít gondnak, hogy megfizethetetlenül drága.
Ennek ellenére az üzemanyagcellás tengeralattjáró létező valóság:
www.danmil.de/10211.html
Hacsak az nem számít gondnak, hogy megfizethetetlenül drága.
Ennek ellenére az üzemanyagcellás tengeralattjáró létező valóság:
www.danmil.de/10211.html
Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag, ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz. Az elmúlt hetekben világot látott felmérések szerint a gyakorlatban a hangsúly a „legfeljebb” szóra tevődik: a vizsgált kutak…..
Gulyás G
2011.03.11 19:26:51
@kustora: @Aabroncs:
Kíváncsian várjuk az állítást cáfoló érveket és a tényeket.
Addig is olvasnivaló:
oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/news/index.php?Seite=457
Kíváncsian várjuk az állítást cáfoló érveket és a tényeket.
Addig is olvasnivaló:
oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/news/index.php?Seite=457
Gulyás G
2011.03.11 19:59:19
@kustora:
Akkor még egyszer: az autók döntő többsége minden további nélkül elviseli az etanolt.
Néhány meg úgy tűnik, nem. Minél régebbiek, annál valószínűbb, hogy akad benne olyan alkatrész, aminek nem használ.
És valamiért a repülőgépekhez sem ajánlják...
www.generalaviationnews.com/2011/02/08/easa-warns-again-about-ethanol-in-mogas/
Akkor még egyszer: az autók döntő többsége minden további nélkül elviseli az etanolt.
Néhány meg úgy tűnik, nem. Minél régebbiek, annál valószínűbb, hogy akad benne olyan alkatrész, aminek nem használ.
És valamiért a repülőgépekhez sem ajánlják...
www.generalaviationnews.com/2011/02/08/easa-warns-again-about-ethanol-in-mogas/
Gulyás G
2011.03.11 20:49:08
Az idősebbek talán emlékeznek még azokra a szomorú időkre, mikor a parkolóban a Daciák egymásnak háttal, összeérő lökhárítóval parkoltak azért, nehogy az éjszaka leszívják belőlük a benzint. Az öreg Dákók azóta kikoptak a magyar utakról, az életszínvonal emelkedett, a…..
Gulyás G
2011.02.08 18:55:28
@@boy: "de miből gondolta a fúrómester hogy tele a tank"
khm.... szuroproba-szerüen vettek mintat... a parkoloban aznap ejjel 4-5 auto esett aldozatul.
khm.... szuroproba-szerüen vettek mintat... a parkoloban aznap ejjel 4-5 auto esett aldozatul.
Gulyás G
2011.02.08 20:04:07
@klarky: "Adjátok csak a tippeket!"
Nem azért írjuk meg, hogy tippeket adjunk, hanem azért, hogy tudd mire számíts, ha marmonkannával és akkus csavarhúzóval jönnek szembe.
Nem azért írjuk meg, hogy tippeket adjunk, hanem azért, hogy tudd mire számíts, ha marmonkannával és akkus csavarhúzóval jönnek szembe.
Gulyás G
2011.02.08 21:03:47
A Totalcar gépügyi melléklete ezúttal egy ferihegyi hangárból jelentkezik. Hajtóműindító tanfolyam kezdőknek! Vélemények az azonos című írásunkról...
Gulyás G
2011.02.06 18:40:46
@gyvy: Az égés (öngyulladás) szempontjából a sűrítési végnyomás a döntő. Szívómotoroknál ez jó közelítéssel megegyezik a geometriai kompresszióviszonnyal (annál azért rendszerint magasabb, ha nem túl kopott a motor, mert melegszik az összenyomott levegő).
Feltöltött motoroknál pont azért kell csökkenteni a geometriai kompresszióviszonyt, hogy ne emelkedjen túlzottan a sűrítési végnyomás.
Feltöltött motoroknál pont azért kell csökkenteni a geometriai kompresszióviszonyt, hogy ne emelkedjen túlzottan a sűrítési végnyomás.
Gulyás G
2011.02.06 18:53:44
@errRHá: Mi köszönjük a meghívást.
Urak, akinek tudásszomja van, most kell kérdezni! :)
A képek egyébként Papp kolléga kezét dícsérik.
Urak, akinek tudásszomja van, most kell kérdezni! :)
A képek egyébként Papp kolléga kezét dícsérik.
Amikor az autózás egy és negyed százados évfordulójára emlékezünk, kimondva-kimondatlanul mindenki egy belsőégésű dugattyús motorral hajtott szerkezetre gondol. Ezt értjük AZ autó alatt, dacára a manapság a csapból is folyó mindenféle alternatív hajtású újdonságnak. Pedig…..
Gulyás G
2011.02.02 18:31:17
@alibiman: fogunk erről írni részletesen
A gyári állásajánlatokat böngészve bárki érdekes információkhoz juthat az autóipar helyzetéről. Az elmúlt évek pangása után százszámra hirdetett betöltetlen állások például azt mutatják, hogy az autógyárak szerint a válságnak valóban vége van, sőt az elmúlt…..
Gulyás G
2010.12.29 13:50:12
@stevie-w: Hogyan ellenőrzitek a sajnos nem csak városi legenda szintjén létező félig (vagy addig se) cserélt olajat, vagy a ki nem cserélt gyújtógyertyát?
Egy magyar tengerész elmeséli, hogyan is megy a motorindítás a gyakorlatban, hogyan kell turbót cserélni, és mi a teendő, ha felrobban a kazán Vélemények az azonos című írásunkról...
Gulyás G
2010.12.21 08:52:16
@magyar bucó: Induljunk ki 2000 liter/órás fogyasztásból (majd Moha úgy is megmondja, mennyi), az percenként 33 liter, az hengerenként mondjuk 5 liter/perc. A nagyságrend stimmel, a képek alapján a karvastag sugár is. Szakaszosan, percenként 127-szer.
Gulyás G
2010.12.21 09:29:08
@tükörfúró: alázásról szó sincs, engem is érdekelt, mert érzésre tényleg fura.
A 2000 l/min viszont tényleg a 15000LE és a 180 g/kWh-ból jött ki... :)
A 2000 l/min viszont tényleg a 15000LE és a 180 g/kWh-ból jött ki... :)
Gulyás G
2010.12.21 22:24:44
@Cymantrene: Helyes a megfigyelés, ez egy részterheléses üzemállapot (és nem hajódízelé, hanem személyautóé, ennek ellenére remekül illusztálja az eljárást)
Nem húzom a dolgot: az első Zsiguli idén negyven éve gördült le a futószalagról Togliattiban. A vasfüggyöny mögötti országok autósaira új nap virradt, ekkortól kezdve a béketábor átlépett a modern motorizáció korszakába, amikortól - elméletileg - mindenkinek juthatott autó.…..
Gulyás G
2010.12.05 19:47:08
@min: "Gulyás Gusztáv kölök korában milyen cipőt húz éppen a lábára?"
Fűzős sícipőt, valahol a (Cseh)szlovák tátrában, ´82 táján.
Fűzős sícipőt, valahol a (Cseh)szlovák tátrában, ´82 táján.
Egy harckocsit elindítani nem könnyű feladat. Egy tankhajót még nehezebb. Megmondjuk, hogyan csináld. Vélemények az azonos című írásunkról...
Gulyás G
2010.11.30 10:15:20
@Rocko-: lehetne kérni valami nyálazható adatsort a cikkben szereplô dögrôl?
Ez egy kisebb motor, viszont elég jó doksi. Nyomatékot nem találtam benne, de a 80MW teljesítményből és mondjuk 100-as percenkénti fordulatszámból kiszámítható. A nyolcmillió Nm nem is volt olyan rossz becslés... :)
www.wartsila.com/Wartsila/global/docs/en/ship_power/media_publications/brochures/project_guides/rta84c.pdf
Ez egy kisebb motor, viszont elég jó doksi. Nyomatékot nem találtam benne, de a 80MW teljesítményből és mondjuk 100-as percenkénti fordulatszámból kiszámítható. A nyolcmillió Nm nem is volt olyan rossz becslés... :)
www.wartsila.com/Wartsila/global/docs/en/ship_power/media_publications/brochures/project_guides/rta84c.pdf
Gulyás G
2010.12.01 09:21:38
@trabirider: és azért is, mert így a dugattyúra közvetlenül nem hatnak a forgattyús hajtásból eredő oldalirányú erők. A dugattyú maga tehát sokkal alacsonyabb, filigránabb lehet.
További előny, hogy a dugattyúval együtt mozgó hajtórúd-szakaszon lehet tömíteni, ezzel elválasztható a dugattyú hűtését és kenését végző (ezért szennyeződő, gyakrabban cserélendő) olaj a forgattyúsházban levő kenőolajtól.
További előny, hogy a dugattyúval együtt mozgó hajtórúd-szakaszon lehet tömíteni, ezzel elválasztható a dugattyú hűtését és kenését végző (ezért szennyeződő, gyakrabban cserélendő) olaj a forgattyúsházban levő kenőolajtól.
Amíg a marketingesek azon vitatkoznak, hogy a Chevy Volt / Opel Ampera hibridautó (mert van benne benzin- és villanymotor is), vagy kiterjesztett hatótávú elektromos autó (azaz range extender, mert a súlypont a villamos hajtáson van), addig az autós újságíró csak vakarja a fejét,…..
Gulyás G
2010.10.23 19:20:11
@bacondesign: "milyen logikus válasz van arra, hogy a Volthoz/dízelmozdonyhoz hasonló meghajtású autók (belső égésű motor optimális, egyenletes terhelés alatt működhet, nem kell hagyományos hajtáslánc) nincsenek a piacon?"
A mezei soros hibridben (nagy motor+nagy generator+nagy villanymotor) a többszöri energiaatalakitas vesztesege felemeszti a kedvezö munkapont altal elerhetö fogyasztas elönyet.
A range extendereknel a motor sokkal kisebb (jellemzö a 2 henger es 20-40LE) es a lenyeg az akksikon es a villamos hajtason van. Eddig nem nagyon volt ra igeny es hozza akksi. Most van mind a kettö, dolgozik is minden autogyar rajta ezerrel.
A mezei soros hibridben (nagy motor+nagy generator+nagy villanymotor) a többszöri energiaatalakitas vesztesege felemeszti a kedvezö munkapont altal elerhetö fogyasztas elönyet.
A range extendereknel a motor sokkal kisebb (jellemzö a 2 henger es 20-40LE) es a lenyeg az akksikon es a villamos hajtason van. Eddig nem nagyon volt ra igeny es hozza akksi. Most van mind a kettö, dolgozik is minden autogyar rajta ezerrel.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz