Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lars Eiriksson

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1. Az 1920-as évek eleje, útburkolati jel festés az Egyesült Államokban. Nézzétek a jármű jobb első kerekére szerkesztett, útszélkövető készséget is!..
Lars Eiriksson 2015.05.24 21:46:30
@kugi:
Itt egy videó a B&V 141-esről, amint repül: www.youtube.com/watch?v=BGL_tqwjA_Q
Annyi különbség azért megfigyelhető, hogy a videón szereplőnek normál vízszintes vezérsíkja van, míg a képen szereplő példányé direkt "féloldalas" épp az aszimmetrikus kialakítás miatt.

A németek (na jó, nem csak ők...) rengeteg meg nem valósult, kísérleti stádiumig is ritkán eljutott, leginkább csak rajzasztalon létezett harceszközt terveztek, közötte nagyon-nagyon sok repülőgépet. Pl. a második világháború győztes szuperhatalmainak gyáraiban valósággá lett szovjet MiG-15-ös vagy az amerikai F-86-os egy-egy Messerschmitt ill. Focke-Wulf-tervezetet vett alapul (azaz kvázi német eredetű sugárhajtású vadászgépek vívták egymással a hadtörténet első ilyen jellegű légi harcait Korea felett), de voltak egészen hajmeresztőnek tűnő konstrukciók is.

Én kb. 15 éve bukkantam erre az oldalra: luft46.com - itt nagyon sok ilyen kevéssé ismert projektről olvasható hosszabb-rövidebb, alkalmanként gazdagon illusztrált ismertető. Vannak modellek, valamint számítógépes grafikák, fantáziarajzok is jó pár ilyen elfeledett, soha nem repült madárról.
Fantasztikusan szép, II. világháborús, újraszínezett és feljavított képekből osztok meg veletek néhányat. Talán elárulhatom, hogy a "Napi érdekes" képek mellett ez a másik kedvenc kategóriám, ha tehetem mindig begyűjtök újabbakat. Szerencsére egyre több készül, hála az ügyes programoknak, no és…..
Lars Eiriksson 2015.05.19 21:19:41
@KuruczI: A képen T-35-ös látható. A T-28-asnak a harckocsi méretéhez képest nagyobb volt a lövegtornya, és csak elől volt két kisebb, géppuskás forgótornya. A T-35-ösnek ráadásul a torony mögött is voltak forgótornyai kis kaliberű löveggel. A T-35-ösnek nagyobbak a futógörgői, továbbá a futóművet védő páncéllemez a T-28-asnál nem fedte a láncfeszítőkerekeket. Ennél van több különbség is a két jószág között nyilván, de ezek a leginkább szembeötlőek. :)
T-35: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/T-35_model_1935.jpg
T-28: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/T28_parola_1.jpg
A legendás 6:3. Ennyi volt az eredménye az 1953-ban a londoni Wembley stadionban rendezett labdarúgó mérkőzésnek, amelyen Magyarország legyőzte - a hazai pályán 90 éve veretlen - Angliát...
Mostantól már vasárnap délutántól látható! 1915. Hans Lührs német hadnagy embereivel, miután átkelt a sivatagon, hogy szabotáljon egy brit olajvezetéket. Visszatéróben többször is kirabolták őket a sivatagi arab törzsek és szó szerint mindenüket elvették...
Lars Eiriksson 2015.01.26 21:45:08
Sziasztok! Régóta böngészem a blogot, de csak most szántam rá magam a regisztrációra. Amennyiben tudok, konstruktív hozzászólásokkal igyekszem hozzájárulni a kiváló tartalomhoz. Jelen esetben tennék is pár pontosítást, vagy kiegészítést! :)

Az Elco Thunderbolt kapcsán megjegyezném, hogy hajófedélzeti fegyverrendszerről van szó, amit amerikai PT boatokon, azaz torpedónaszádokon rendszeresítettek. Pontosabban nem ezt, a képen láthatót, hanem egy egyszerűbb változatot, ami persze nem kevésbé volt hatásos. Mindenesetre egyikkel szemben sem lehetett jó érzés farkasszemet nézni. A félinches géppuskák szerintem sem tartanak szét, csak optikai csalódás, ugyanakkor jól látható, hogy a torony két széle befelé görbül, ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy széttartónak tűnnek a szélső csövek.

A Pz IV (valószínűleg H változat - esetleg J -, a toronykötény alapján, bár oldalkötény valószínűleg nincs) szerintem is egy kilőtt példány. Nemcsak a lekonyuló cső utal erre, de a békésen nekitámasztott létra is (szerintem), továbbá ennél fajsúlyosabban a csőszájfékre kötött rongy is, amitől az utcafrontra kilógó cső messziről még könnyebben észrevehető. Egy rejtőzködő, lesben álló tank aligha akarná felhívni magára a figyelmet. Ugyanakkor a környezete alapján nem úgy tűnik, hogy nagyot robbant, vagy kigyulladt volna, amikor kilőtték. Talán elhagyta a személyzet. A rettentően romos környezet rendkívül heves harcokra utal, nem kizárt, hogy nagyon komoly bombatámadásokat kellett kiállnia az 5 fős legénységnek. Szerintem a falais-i katlanban készült a kép, a harcok után.

A Vespára valóban egy hátrasiklás nélküli löveg van szerelve. Véleményem szerint az ötlet annyira nem hajmeresztő, valóban könnyű a löveg és nincs hátrarúgása. A hatékonysága ugyanakkor megkérdőjelezhető, kb. mint egy biciklis géppuskásnak. :) Ráadásul ez a kis városi robogó nem igazán tűnik alkalmasnak nehéz terepre, szóval a franciák nyilván városi körülmények között alkalmazhatták.

Még annyi, hogy Sammy Davis, Jr. az amerikai 1. Lovassági Hadosztály zubbonyában feszít... :)