Adatok
Lars Eiriksson
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1. Az 1920-as évek eleje, útburkolati jel festés az Egyesült Államokban. Nézzétek a jármű jobb első kerekére szerkesztett, útszélkövető készséget is!..
Fantasztikusan szép, II. világháborús, újraszínezett és feljavított képekből osztok meg veletek néhányat.
Talán elárulhatom, hogy a "Napi érdekes" képek mellett ez a másik kedvenc kategóriám, ha tehetem mindig begyűjtök újabbakat. Szerencsére egyre több készül, hála az ügyes programoknak, no és…..
Lars Eiriksson
2015.05.19 21:19:41
@KuruczI: A képen T-35-ös látható. A T-28-asnak a harckocsi méretéhez képest nagyobb volt a lövegtornya, és csak elől volt két kisebb, géppuskás forgótornya. A T-35-ösnek ráadásul a torony mögött is voltak forgótornyai kis kaliberű löveggel. A T-35-ösnek nagyobbak a futógörgői, továbbá a futóművet védő páncéllemez a T-28-asnál nem fedte a láncfeszítőkerekeket. Ennél van több különbség is a két jószág között nyilván, de ezek a leginkább szembeötlőek. :)
T-35: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/T-35_model_1935.jpg
T-28: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/T28_parola_1.jpg
T-35: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/T-35_model_1935.jpg
T-28: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/T28_parola_1.jpg
RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM
Régi magyar diafilmek 4. - A londoni diadal és a budapesti 7:1
2015.01.29 00:01:00
A legendás 6:3. Ennyi volt az eredménye az 1953-ban a londoni Wembley stadionban rendezett labdarúgó mérkőzésnek, amelyen Magyarország legyőzte - a hazai pályán 90 éve veretlen - Angliát...
Mostantól már vasárnap délutántól látható!
1915. Hans Lührs német hadnagy embereivel, miután átkelt a sivatagon, hogy szabotáljon egy brit olajvezetéket. Visszatéróben többször is kirabolták őket a sivatagi arab törzsek és szó szerint mindenüket elvették...
Lars Eiriksson
2015.01.30 21:25:16
Magyarországon is volt antikommunista ellenállás a maga kezdetleges, szervezkedős formájában. Túl sokat nem tudok róla, de majd alkalomadtán utána olvasok innen: www.libri.hu/konyv/oze_sandor.sarreti-sasok.html (De ha valaki hamarabb megteszi, tőle is szívesen fogadok infókat :) )
Könyvbemutóról cikkek:
www.beol.hu/bekes/kultura/bemutattak-a-sarreti-partizanokrol-szolo-konyet-473286
promenad.hu/cikk/kik-voltak-a-sarreti-sasok-124826
Könyvbemutóról cikkek:
www.beol.hu/bekes/kultura/bemutattak-a-sarreti-partizanokrol-szolo-konyet-473286
promenad.hu/cikk/kik-voltak-a-sarreti-sasok-124826
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Itt egy videó a B&V 141-esről, amint repül: www.youtube.com/watch?v=BGL_tqwjA_Q
Annyi különbség azért megfigyelhető, hogy a videón szereplőnek normál vízszintes vezérsíkja van, míg a képen szereplő példányé direkt "féloldalas" épp az aszimmetrikus kialakítás miatt.
A németek (na jó, nem csak ők...) rengeteg meg nem valósult, kísérleti stádiumig is ritkán eljutott, leginkább csak rajzasztalon létezett harceszközt terveztek, közötte nagyon-nagyon sok repülőgépet. Pl. a második világháború győztes szuperhatalmainak gyáraiban valósággá lett szovjet MiG-15-ös vagy az amerikai F-86-os egy-egy Messerschmitt ill. Focke-Wulf-tervezetet vett alapul (azaz kvázi német eredetű sugárhajtású vadászgépek vívták egymással a hadtörténet első ilyen jellegű légi harcait Korea felett), de voltak egészen hajmeresztőnek tűnő konstrukciók is.
Én kb. 15 éve bukkantam erre az oldalra: luft46.com - itt nagyon sok ilyen kevéssé ismert projektről olvasható hosszabb-rövidebb, alkalmanként gazdagon illusztrált ismertető. Vannak modellek, valamint számítógépes grafikák, fantáziarajzok is jó pár ilyen elfeledett, soha nem repült madárról.