Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Popeye76

0 bejegyzést írt és 327 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha nem értjük a problémát, hogy születnének jó válaszok?..
Popeye76 2020.08.27 11:38:45
@MAXVAL bircaman közíró: Ezt próbálom mondani: igazad van, az emberek a saját zsebük alapján döntenek a politikáról (is), DE alapvetően nem attól függ a magyar gazdaság helyzete, hogy a Matolcsy ügyesebb-e a Bod Péter Ákosnál, vagy Varga Mihály okosabb-e, mint Veres János, esetleg Szíjjártó Péter (vagy hová tartozik most a gazdaságfejlesztés????) Kóka János/Kákossy Csaba ellen. Sokkal inkább attól, hogy a német autóipar megfelelően növekszik-e és a világgazdaságban van-e félelem a visszaeséstől, mert, ha igen akkor kivonjánk a pénzt a perifériáról, ahová Magyarország is tartozik és hazaviszik szépen. Így se tőke se megrendelés nem marad itt és beleáll a gazdaság a földbe, az emberek meg éheznek majd és első körben a vezetőiket (a kormányt) hibáztatják -> politikai változást akarnak.
És még mielőtt szóba kerülne: az 1500Mrd forintos kínai vasút Belgrádba és a 3000Mrd forintos Paks, amiket kínai és orosz hitelből építünk, nem ad megoldást ezekre a problémákra! Rövid távon adhat valami stimulust a gazdaság közvetlen kapcsolódó részánek, de hosszú (sőt KÖZÉP!) távon baromira káros. Ugyanúgy szivattyúzza kifelés a pénzt és ezzel a gazdasági lehetőséget az országunkból, mint a törtök Polat 60MW-os vagy a kínaiak 100MW-os nagyságú naperőműve! Külföldi eszközök vásárlásával, külföldi hitelből épülő dolgok ezek, amikre azért van megtérülés, mert a magyar állam támogatást fizet ki rá évi több (10) Mrd Ft értékben mindegyikre! Amint működni kezdenek ezek, a küldföldiek a megtermelt hasznot is kiviszik az országból és az építés hasznait is. Tényleg ez a közérdek?

Egy német autógyár legalább nyereségesen működik hosszú távú állami támogatás nélkül is + igényli a működéshez (is) a helyi beszállítói hálózatot! A profitot elviszik ők is, de legalább csak egyszeri állami támogatással húzzák a költségvetést, nem folyamatos létfenntartáshoz van szükség erre.
Popeye76 2020.08.27 11:47:20
@konrada:
Meglehet, de 2020-ban, 10év Fidesz kormányzás után az a helyzet, hogy kezdünk sereghajtóvá válni abban a közép-európai régióban, ahová vezető országként fordultunk rá 1990-ben.
Kormányaink 30év alatt úgy ledolgozták az akkori gazdasági előnyt, hogy ide jutottunk.
Igen: minden magyar kormány, de lássuk be, hogy a 30 évből 14év Fidesz kormányzás volt. A maradék vegyes, de nem feltétlenül és 100%-ban balfék, vagy hozzá nem értő vagy kártékony. Gyurcsány (2006-os!) és Bajnai 2008-as ténykedését hibáztatni 2020-ban, 10 év Fidesz kormányzás után szintén elég álságosnak tűnik.
Összefoglalva: az a helyzet, hogy minden kormányunk kártékony volt, a mostani pedig profin kommunikál és profin csoportosítja át a közpénzeket saját érdekköreihez.
A kérdés ismét az, hogy mi a jobb: közepesen rossz, de átláthatóbb és kevésbé profi tolvaj csapat vagy esetleg kicsit jobb (ezt mondjuk vitatom: szerintem a fellendülés inkább világgazdasági természetű, de van aki mást gondol), de profi tolvaj banda?
Nem mellesleg az utóbbi 10 évben Magyarország egyértelműen demokratikus államból átcsúszott a finoman-puhán diktatórikus államok közé. (Lehetne ez liberális világösszeesküvés véleménye is, de az emberek a saját bőrükön is érzik a változást, ha lassan is, azt meg azért elég nehéz eltagadni)

Esetleg érdemes lenne megpróbálni valami 3. (4.) utat/csapatot is?
Popeye76 2020.08.27 11:48:46
@Vén motoros:
Igen, de a Szent Korona meg a királyé, így akör bezárult.
A hajózás és légiközlekedés a világ teljes szén-dioxid kibocsátásának több mint 5%-ért felel, a korom, kén-dioxid és nitrogén oxidok kibocsátásáról nem is beszélve. Ha a jelenlegi helyzeten semmit nem változtatunk, akkor a következő években akár a teljes, a 2 °C-os átlaghőmérséklet emelkedés alatt…..
Popeye76 2020.03.06 12:49:39
@gereb jejeje: Azért az azóta bekövetkezett technikai, technológiai fejlődést figyelmen kívül hagyni erős "nagyvonalúságra" utal...

Arról nem beszélve, hogy egy csomó 200éves fahajó 40év+ élettartamokat ért el már akkor, amikor kb. kézifűrésszel és rozsdásszög-kenderkötél rögzítéssel rakták össze a hajótestet kezeletlen fából.
Nyilván lenne lehetőség a mai kor színvonalán is hajót építeni:
ellenálló és megfelelően nagy hajótest (acél, szálerősített műanyag, egyéb), elektromotoros állítású vitorlák, modern, kopásálló és könnyű kötélzet és vitorlarendszer, szélkerék és napelem az áramtermeléshez és ez csak ami hirtelen eszembe jutott laikusként. Egy hajóépítőnek nyilván lenne még 1200 ötlete.

Valamiért persze nem fejlesztik, de ez nyilván az erős időjárásfüggőség, illetve a szükséges időtöbblt a szállításhoz. Mindkét probléma kikszöbölhető az ágazat súlyos adóztatásával - ez kellemes ráadásként egyenlő feltételeket teremtene a vasúttal és a közúttal szemben, ahol mind környezetvédelmi, mind út/pályahasználati díjak emelik a költségeket: így számszerűsítve a káros hatások jelentős részét. Ez hajó és repülő esetében hiányzik, pedig ugyanúgy szennyeznek (zaj, füst, fény) és foglalják a helyet más elől (fürdőzők, állatok, vitorlás hajósok, természeti környezet úgy általában).
Popeye76 2020.03.06 15:48:17
@clemens: Nyilván hiányzik valami a képletből.
Elsőre a megtett km-re gondolok:
42%-kal több árut szállít 91%-kal messzebbre, így az árutonna km (ezt tán utasra is át lehet számítani) 133%-kal növekedett, a fogyasztás csak 3%-kal máris kijön a 130%-os hatékonyság növekedés
árutonna km-re vetítve. (feltéve, hogy azonos bázisokkal számoltak, de azt igyexik biztosítan a "közös nevező")

Vagy vmi ilyesmi, most nem gondoltam végig teljesen.
Múlt vasárnap írtam egy posztot, mert kiakasztott az oké, boomerezés jelensége. Azt próbáltam meg benne leírni, hogy megértem (s át is él(t)em) a frusztrációt, amit az okoz, hogy az embert a fiatal kora miatt diszkriminálják s vitában ellehetetlenítik, de ez senkit nem jogosít fel mást, más…..
Popeye76 2019.12.02 12:15:18
@Kikívánkozott belőlem:
"amit Válasszunk fogalmazott meg az eredeti posztom alatti kommentjében. Tehát pont arra, hogy jelenleg a gagyi a könnyen elérhető, s ez nem fenntartható, illetve az, hogy anyagilag a mai fiatal generációnak rosszabbak a kilátásai, mint a régebbi fiatal generációknak voltak.

Továbbra is az a véleményem, hogy ugyan ez megtörtént, de a másik megvetése helyett inkább azt a kérdést kéne megpróbálnunk megválaszolni, hogy: hogyan jöjjünk ki a slamasztikából és hogyan kerüljük el, hogy az utánunk következő generációknak még rosszabb legyen?"

Erre a magyarázat szerintem egyszerű:
az alapprobléma, hogy egyre többen vagyunk (emberek) a Földön. Logikus következmény: 1főre kevesebb erőforrás jut. MIndenből azaz bármiből.
Ezért rosszabbak az anyagi kilátások. Ezért kapsz kb. mindenből gagyit (az ugyanis olcsóbb, kevesebb erőforrásból készül). Legjobb példa az éleliszer: 30-40 évvel ezelőtt kisebb hektárra vetített hozamokkal,de tartalmasabb ételek teremtek és az élelmiszer ipar sem volt olyan fejlett, hogy kivonja e tartalmat, az értékes részt az alap terményekből. Mostanra magasabb hozam, gyengébb minőség és több lehetőség a szétválasztásra az ipar oldaláról összességében azt eredményezi, hogy nagyon sok olcsó, silány élelem van a piacon, amiből jóllaksz, de nincs benne vitamin, ásvány meg egy sor jóság, amiről nem tudok.

Na ez történt mindennel, amikor a létszám kb.3 mrd főről 7mrd fő fölés emelkedett az utóbbi 30-40évben. Pont a boomerek után.

Mellesleg (vagy nem mellesleg) volt egy "kőolaj korszak" a világban, amikor a 100 millió évek alatt képződő energiahordozók nagy részét 100-150 év alatt elhasználtuk. Ez is negatív irányba hat, de az alapprobléma megint csak az, hogy egyszerűen sokan lettünk.

Rossz hír: ezen NEM tudunk javítani.
Jó hír: ha tudunk annyit javítani a hatékonyságon az alapoknál (élelem, energia termelései), hogy fenntarthatóan jusson mindenkinek legalább valami silány rész a túléléshez, akkor túlél az emberiség. Ha nem, akkor nem.

Uff, ez hosszú lett, de igaz. (szerintem)
Popeye76 2019.12.02 13:45:04
@midnightcoder2: Nem tudom, de a probléma gyökere szerintem ugyanaz, amit írtam is: kevés a normális minőségű termény-élelmiszer és a fejlett élelmiszeripar nagyon jól tud szelektálni és olcsón adni a "szemetet" és giga drágán adni a minőséget.
Egyébként szerintem az átlag amcsi fiatalnak pénze, információja és hozzásférése sem nagyon van a minőségi élelmiszerhez.
Mármint K-Európa vagy a világ 85%-a fiataljainál nyilván több pénze van, de ez helyben nem feltétlen jelenti azt, hogy meg tudja fizetni a minőségi kaját.
Nomeg: konyhája sincs, mert az ingatlan árak az egekben meg fogyasztói társadalomban étteremben esznek. (Ha gyorskaját is)
Popeye76 2019.12.02 14:01:37
@Bobby Newmark: Ne haragudj, de te nem tusz olvasni!
A kolléga a Kádár kori FIZETÉShez mért Kádár kori FORINTot hasonlítja a mai Fizetéshez és mai Forinthoz.
Ez egyszerű vásárlóerő-paritás összehasonlítás.
Lehet, hogy hibásak az alapadatok, nem ellenőriztem, de attól nem kell ökörségeket írkálnod.

Lehet olyat írni, hogy drága volt a Trabi, de nem is volt meg ilyenek, de amit írsz az tökéletes értetlenségről tanúskodik. No, mindegy.
A decentralizált energiatermelés egyik kulcsfontosságú eleme a háztartási méretű kiserőművek (HMKE-k) termelése. A HMKE jogszabályi megfogalmazása a 2008-ban hatályba lépett villamos energiáról (VET) szóló 2007. évi LXXXVI törvény, valamint az annak végrehajtásáról szóló rendeletben {1} található,…..
Popeye76 2019.11.19 21:43:44
@БУММЕР: Meg kell nézni, mennyi a büntetés jogtalan visszatáplálásért és bekapcsolni, amint kész van, ha megéri (nem sok a bünti).
Vagy feltenni egy visszatáplálást akadályozó vezérlést (kb.60eft a Froniusnál) és úgy bekapcsolni. Akkor nincs betáplálás - nincs bünti.
Némi veszteséged lesz, amikor nincs fogyasztás, de van termelés, de még mindig jobb, mint fél-egy évet várni...
Van egy közös tároló, amit egyetlen szomszéd kisajátít? Bár jogod lenne betolni oda egy biciklit, de annyi helyet sem hagy neked, hogy egy gombostűt ott tárolhass? Nem vagy egyedül a problémával. Lássuk mit lehet ilyenkor tenni...
Popeye76 2018.11.08 14:32:55
@Zsuzsi25: Remek ötlet! Leszámítva azt, hogy "bunkó lakónak" is van kulcsa a tárolóhoz és legközelebb Péter bringáját fogja kidobni az utcára, oszt bizonyítsa be és jónapot...

Ha már illegálba' akarnád megoldani a kérdést, akkor inkább kipakolás a folyosóra és zárcsere a másik 3 (vagy hány) lakóval közösen és adni egy "bunkó lakónak" 2-3 napos határidőt, hogy viheti, ami kell, maradék megy a lomisoknak. Lomtalanítás előtt pár nappal egész költségtakarékos és hihető intézkedés lehetne, kár hogy jogilag egész biztosan támadható. Nomeg kell(ene) hozzá pár tökös lakó, aki nem hagyja magát megfélemlíteni.

Esetleg ártatlanul felhívni lomizás előtti napon (vagy előtte 2nappal), hogy "mintha az Ön cuccait látnám kirakva a ház elé, idejönne megnézni?" És tényleg így lenne...
De még egyszer: mindkét megoldás illegál, mert neki joga van ott tárolni, neked meg nincs jogod kipakolni, azaz, ha rád bizonyítják akkor lopás, kártérítés miegyéb, ami ezzel jár és bizony kellemetlen.

Persze, ha a zárcsere azért történt, mert ismeretlen tettes feltörte a tárolót és a rendőrség sem találja azt a tettest az egész más, de nem kell magyarázni miért erősen ingoványos bármelyik történet.

A kivágom a cuccait oszt jó lesz pedig a fent leírt mellett ugyanígy visszaüthet.
Amint korábbi posztunkban írtuk, nagylyukú az uniós szabályozás hálója, a furgonok könnyen kiesnek belőle. A járművezetőt nem védik a szigorú biztonsági, pihenési szabályok. Ezért aztán érthető módon olcsóbb Európában furgonnal szállítani, mint egy nagyobb teherautóval. El is dugítják Európa útjait…..
Popeye76 2018.05.28 14:08:18
@OkoskaTo:rp:

Másrészt, erősen kétlem hogy túl sokan lennének egy kamion helyett sok furgonnal szállítanak hosszú távra árut. Finoman szólva nem hiszem hogy túlzottan kifizetődő lenne.

@midnightcoder2: De.
1. Mert egy furgont kevésbé ellenőriznek pl. EKÁR szempontjából, mint egy kamiont.

És az miért lenne jó, ha ezt az agyament baromságot (EKAER) bevezetnék a furgonokra?
Biciklis futár még mehet nélküle, vagy arra is kelljen EKAER? Értem én, hogy EKAER miatt (is!) csökkent az ÁFA csalás, de nem kéne kiönteni a gyereket a fürdővízzel! A teljes magyar termelés került ezzel versenyhátrányba: külföldi termelőnek nem kell ezzel a pluszköltséggel és plusz idővel küzdenie, így a magyar termék nehezebben forgalmazható.

2. Egy furgont szinte sohasem állítanak félre tengelyterhelést mérni, míg 7,5 tonna felett már kb. az összes határátkelőnél van mérés - Ettől nem lesz sokkal gazdaságosabb: 1200kg (túlrakva 2t) 24t elszállított áru ellen. 12x többe kéne kerüljön a 24t kocsi költsége, hogy verseny legyen...
3. B-s jogsis sofőrt sokkal könnyebb találni, mint C-set, vagy pláne C+E-set. Igen, so what?
4. A furgon kb. bárhová bemehet,

ezért használják és ez jól is van így. Belvárosba hogyan szállítanál? Helikopterrel vagy bringafutárral?

7,5 tonna felett kezdődik a szívás, 12-től meg aztán behajtási engedély stb.
És ez is így van jól. Azon nem gondolkodtál, hogy valami oka lehet a mostanra kialakult szabályozásnak? (méretproblémák, súly és útkárosítás összefüggése, zaj és méret összefüggései stb.) Valamiért úgy van, hogy a 3,5t súlyhatár alatti járműveket könnyebben engedik közlekedni, felteszem, hogy ezeknél a járulékos károok kisebbek. Megfordítva a kérdést: egy nagyobb amcsi SUV vagy régebbi S Merci simán közelíti a 3tonnát. Nekik is legyen EKAER meg behajtási engedély? Ne vicceljünk már.

5. A túlpakolható furgonhoz (Itt megjegyezném, hogy Mo-on kb. 90-100 helyen mérnek tengelyterhelést automatikusan és a furgonosokat is büntetik, ha túlrakva mennek. A mérőpontokat ráadásul rohadt nehéz elkerülni, ha helyközi, akár pár várossal odébbi fuvarra használod az autót)

ha hozzáveszed, hogy 80 (na jó, 95) helyett 130 (na jó, 145) km/h-val teker, és még a kötelező pihenőidő sem sújtja, máris kiszámolhatod, mennyivel jobban megéri egy 7,5-12 tonnás teherautónál.

Nekem nem sikerült kiszámolni. Mitől érné meg jobban?
Ha meg jobban megéri, akkor miért baj, ha azt használja valaki? Nem lehet, hogy eltúlzod az okozott kárt? Esetleg tényleg így jobb/rugalmasabb fuvarozni ahogy most van.
Popeye76 2018.05.28 14:14:12
@HBKF: Amit írsz az kb. egy munkaügyi kérdés, nem feltétlenül közlekedéstechnikai oldalról kell megközelíteni.

Ráadásul nem gondolom, hogy ma BÁRMELYIK EU tagországban legálisan lehetne napi 18-20 órát akár dolgozni pláne nem vezetni! Elég volna a mostani szabályozást betartatni, nem még több adminisztrációt és egyéb költségnövelő ökörséget a népek nyakába varrni.
A kínaiak/beloruszok/balkániak/K európaiak így is megesznek már minket majd' bármyilyen versenyben.
Ma sem a sarki önkiszolgálóban ebédelt az ország kedvenc, saját lábon álló ifjú párja. Orbán Ráhelt és férjét  ma délben a budapesti VI. kerület egyik Andrássy úti éttermében kapták lencsevégre. A fénykép készítője a Facebook-oldalán meg  is osztotta a képet a két, saját tehetségéből és szorgalmából…..
Popeye76 2018.04.11 22:11:08
@teéjesenmindegy:
És, ha a 4-es metrónál volt 87Mrd szabálytalan, akkor az Elios-nál az a 12-13Mrd az már nem is számít?
Hol van ebben a logika?
Nem folytatja tovább a Sztárban sztár zsűrizését Hajós András. Hajós a saját Facebook-oldalán jelentette be a döntését – mint fogalmazott, azért, hogy az olvasók ne a bulvársajtó félreértéseiből, hanem tőle értesüljenek a történtekről. Hajós sok sikert kívánt a műsornak és a benne dolgozóknak,…..
Popeye76 2017.08.25 11:33:37
@tnsnames.ora: Pedig tökegyszerű a megfejtés. Alant egy kitalált, mostanában Magyarországon bizonyítottan nem (biztos, hogy) megtörtént történet következik, a kitalált történet főszereplőinekk nevét Hajósra és TV2-re változtattam:
Akik a műsoron dolgoznak és/vagy közvetlen munkakapcsolatban vannak vele, úgy döntöttek Hajóssal szeretnének dolgozni. Hajós úgy döntött, hogy ez neki is jó, hiszen el kell tartania a családját + a munka érdekes és neki van is ilyen irányú tapasztalata. A TV2-vel szembeni fenntartásait a munka idejére félre is tudja tenni, pláne, hogy a műsor teljesen semleges, szórakoztató területen mozog, itt nem lett volna sem érdek sem világnézeti ütközés a munkaadóval. Mindkát fél igent mondot: megszületett a megegyezés.

Meglátta ezt egy náluk felsőbb vezető és azt mondta: Hajós nem dolgozhat a TV2-nél.
A munkát közvetlenül elvégzők kötötték az ebet a karóhoz, hogy
1. Már megállapodtak Hajóssal, ne csináljanak s&gget a szájukból.
2. Hajóssal tök jó dolgozni, mert profi, jó szakember és gyorsan lehet vele haladni (nem tudom igaz-e, de a kitalált sztoriba belefér)
3. Nézők is szeretik.

Felsőbb vezető: ez nem érdekes, Hajós nem dolgozhat itt, faroljatok ki a megállapodásból.
Dolgozók: ne tolj ki velünk Főnök, ne már stb.

Közben telt-múlt az idő és fentiek miatt Hajósunk nem kapott választ, ezért sokidő elteteltével és a bulvárvisszahang növekedésével úgy döntött: elegánsabb most, még időben felállni, mint további 2-3 hét pletyka után vagy esetleg a munka felénél ugyanerre a végeredményre jutni.

Dolgozók motivációit láthattuk a történetben, Főnök motivációját találja ki mindenki maga. Lehet, hogy csak utálja Hajóst, lehet, hogy valami más ok miatt nem engedi ott dolgozni.

Ennyi a mai kis, magyar kitalált történet. ÉRTŐ olvasásra javaslom, a legtöbb kommentre ott van benne a válasz. Aki nem érti, nem élt még a kádári Magyarországon, kérdezzen meg idősebbeket.
Andy Vajnát sok mindennel lehet vádolni, de azzal nem, hogy titkolná, kihez húz a szíve. (Spoiler: nem Soroshoz.) Van neki egy tévéje, aminek reggeli magazinműsora és a hírműsora is a pártpropagandát tolja szemérmetlenül, az újságírói etika minden szabályát a Holdig rúgva, és van egy rádiója is,…..
Popeye76 2017.04.05 11:13:09
@napinapinapi: Pont ezt akartam írni.
Az öreg Mikulás meg fogja tartani Balázsékat, mert végre kormánymédiumban is van egy olyan műsor, amit a hallgatók két számjegyű százaléka néz. Ha nem is piaci alapú a hirdetésblokk közben, azért azt.a gazda sem hagyja figyelmen kívül, hogy a propaganda hány emberhez jut el.
Márpedig Balázsék behozzák a hallgatószámot, után már csak annyi dolog marad, hogy közben (esetleg közvetlen előtte és utána) alaposan megtolják az agitprop-ot.
Meglátjátok majd: így lesz.
Popeye76 2017.04.05 11:16:20
@kalbász: Azt gondolom, van elég médium, ami meg 100%-ban a jobbos-konzervatív propagandát tolja 0-24-ben. Amikor leírtad a kommented, vajon gondoltál-e arra, hogy ezen helyeken (közTV, Duna, Magyar Idők stb.) is meg kéne szólaltatni az ellenoldalt?
Csak azért, mert ők is rendszeresen elfelejtik ezt.
Másfelől pedig: az ellenoldalt ismerjük, a magyar média erős 80%-ából azért átött a habonyi üzenet, ne aggódj ezen feleslegesen.
Úgy tűnik mégis előnyösebb bekapcsolt kipörgésgátlóval gyorsulgatni, ha egy Ford Mustang Shelby Cobra GT500-as izomautóról van szó, különben könnyedén a bokrok mögött találja magát a sofőr autóstól. A brutális ütközés másodpercek alatt lezajlik a megcsúszást követően, és elég csúnyán meghúzza a…..
A napelemek nagyon hasznosak, de valljuk be, nem túl szép látvány egy családi ház tetején vagy egy nagy rét közepén. Ezzel a megoldással a panelek hatékonysága nem csökken, viszont kellemesebb látványt nyújtanak majd...
Popeye76 2016.02.16 21:34:17
A cikk mindegy is: vagy igaz a fele, vagy annyi sem. Egy dolog azért feltűnt:
"Ezzel a megoldással a panelek hatékonysága nem csökken, viszont kellemesebb látványt nyújtanak majd."

A hatékonyság nem csökken. Persze, szerintem sem.
Elméleti cáfolat: a látható fény átjut rajta, az UV-t és az infravöröset szűri. Ez azt is jelentis, hogy a fénynek nem a teljes spektruma hasznosul, hiszen a látható tartomány (a benne levő sugárzási energiával együtt) ÁTHALAD rajta. Emellett a "befogott" fényt még az UV-t IR-é alakítják és a panelek széléhez kell szállítani azt. Kíváncsi lennék e két lépés hatásfokára is. (besugárzott UV és IR energia aránya a panel szélére a termelő modulokhoz eljutott energiához képest). Ebből látszik, hogy JELENTŐS VESZTESÉG van a hagyományos panelekhez képest és EZ NEM MEGSZÜNTETHETŐ a fejlesztés során. (Ha szűrnék a látható tartományt is, akkor megnyernék az energiát, de nem lenne átlátszó, ugye.)

Cikkíró saját cáfolata a kisfilmben 0:54-nél:a fejlesztők célja a 10%-os hatásfok elérése.
A jelenlegi napelemek nem átlátszóak, de már most is 15-18%-os hatékonyságúak a piacon kapható modulok. A fejlesztés nyilván előrébb tart ennél.
Ők ehhez képest a fejlesztésben a 10%-ot célozták meg, ami jó eséllyel az elméleti max. közelében van és jelenleg sehol sincsenek még ehhez képest sem. (ellenkező esetben odaírták volna, hogy már 7%-nál járunk és 2 éven belül elérjük a célt, vagy ehhez hasonló)

És az áráról még nem is beszéltünk.

Csak a tisztánlátás végett írtam mindezt.
Tisztelt Munkahelyi terror blog!   Még csak most találtam rá erre az oldalra illetve erre a történetre, ami szinte teljesen megegyezik a Tóth Krisztina által írottakkal csak pár év elteltével. 2014. júliusában költözés miatt munkahelyet is váltottam méghozzá a Magyar Államkincstárhoz kerültem.…..
Popeye76 2016.02.02 17:48:11
@Meridian74:
Ugyan már, ezt te sem gondolhatod komolyan.
Mitől lenne jobb az 1 keresős modell a mai Magyarországon? Szerinted akkor a cégek annyit fizetnének, hogy mindenki el tudná tartani a családot? Vagy mire gondolsz, amiben az jobb volt?

Lehet, titkot árulok el, de azért lett 2 keresős a modell, mert egy nem tudta eltartani a családot.
Na most, hogy jön ide a feminizmus?
Popeye76 2016.02.02 17:59:45
@eva123456789:
Ezzel csak az a baj, hogy, ha "becsületesen" elmondod (ami egyébként nem volna baj, ugye...)
akkor is kirúgnak, ha nem mondod el, akkor meg ráfogják arra, hogy "nem mondta el, micsoda gerinctelenség!"
Ennyit a munkaadók "überkorrekt" hozzáállásáról. Lehet, hogy van kivétel, de ha egy állami cég a hatalmas családkampány közepén így jár el egy kismamával szemben, szerintem ez a legalja. + elmond sokat a közállapotokról Magyarországon. A kommentek is...

Másfelől: a várandósság első 3 hónapjában tök bizonytalan a dolog. Nem tudom, melyik nő szeretné megosztani kb. minden munkatársával (meg a "kedves" főnökével) élete legnagyobb örömét, utána meg mondjuk a 11. héten egy vetélés után élete legnagyobb bánatát is...
Popeye76 2016.02.02 18:03:29
@Sadist:
Az csak nekem jutott eszembe erről, hogy
Kövér "unoka" László és Orbán "nincs unokám" Viktor hangzatos szólamai mellett, mondhatni a "fű alatt" már az állami szektorban is ez a hozzáállás: b@asszunk ki a kismamával, amint csak lehet (amint elmondja, ugye).
Meg 6 hónap próbaidő, meg stb.

Remek lesz...
Mert fölösleges ijesztgetés volt, igaz? Sokan - időben - mondták, hogy egy-két héten belül BÁRMI megtörténhet ebben az országban, majd kapkodd a fejed, állampolgár, BÁRMI megtörténhet. Az ajvékoló fotelértelmiség - mondták sokan és legyintettek. Mások ugyanezt…..
Popeye76 2015.08.31 11:15:00
@kisQtya: "Nem akarok új postot írni, de ez a jelenség, amin aggódsz, nem újdonság."

Valóban nem újdonság, úgy hívják: társadalmi szerződés.
Az ember (egyén) lemond önrendelkezési jogának egy részéről, hogy egy jobb világban élhessen. PL.: nem lövi le a betolakodót gondolkodás nélkül, helyette az államra bízza a probléma kezelését. Nem verekszik az utcán azzal, aki nyilvánosan megsérti, vagy nem várja meg e cikk íróját "munka után", hanem rágalmazási vagy sajtópert indít stb. Cserébe fizet adót, szolgáltat adatot és 4 évente megpróbálja kiválasztani azt a csapatot, aki a társadalmi szerződés jó működéséért szerinte a legtöbbet tesz.

Ezért nincs anarchia, ezért nem lövöldözünk sem az utcán, sem a kertünk végében és ezért élünk egy jobb világban, mint korábban (v.ö.: Voltaire: Candide, na jó csak viccelek)

Magyarországon az a baj, hogy egyesek szerint nem kötöttük meg ezt a társadalmi szerződést már 1990-ben (a rendszerváltáskor) sem, mert az ott a "nép nevében" a hatalommal szemben tárgyalóknak nem volt erre társadalmi vagy választáson alapuló felhatalmazásuk. Én nem vagyok ilyen szigorú, szerintem a magyar állam az utóbbi időben "csak" felrúgta ezt a megállapodást (de alapjaiban!).

Innen lehet vitatkozni, kinek mennyire szimpatikus a kormány (értsd: végrehajtó hatalom!) viselkedése most. Szerintem baromállatok módján viselkednek kb. 2010 óta, de ez sokakat láthatóan nem zavar.

Amit most tesznek, az (sajnos ismét) a legalja. Egy létező, valós problémát kezelnek a saját szájízük szerint, és nem a problémára, pláne nem annak megoldására koncentrálnak, egyszerűen a saját politikai és gazdasági hasznukat maximalizálják. Nem véletlenül szólalnak meg egyre rangosabb politikusok az Orbán kormány ellenében: ők ugyanezt az ipart űzik (politikai és gazdasági haszonszerzés), de igyekeznek értelmes keretek közt maradni. Pl. szerepel a szótárukban a közjó és a társadalmi haszon kifejezés valamint értik és próbálnak tenni ezekért (is). A magyar kormány nem (sőt a szótárból is törölték e szavakat).

Összességében, sajnos oda jutottam az elmúlt 5 év tapasztalataival, hogy szinte bármit tesz a kormány, nem hiszem el nekik, hogy jót AKARNAK és most is így van ez. Eszük ágában nincs megvédeni az országot, az embereket, csak a népszerűségi statisztikákat, a "tábor" egyben tartását és az ellopható pénz mennyiségét méricskélik és ez látszik minden megszólalásukból.

Nekem ezek miatt nincs bizalmam bennük pl.:
trafiktörvény alapötlet: egy jó dohánypiaci szabályozás elkészítése (szükséges és kell is) eredmény: ellopták a piacot.
Állami földek bérbeadása, alapötlet: dolgozzanak a helyi gazdák, támogassuk a kisbirtokosok megélhetését, mert nehéz a helyzetük, ez jó. Eredmény: alapvetően kormányközeli oligarchák, nagyvállalkozók ellopták a lehetőséget a szóban kedvezményezettek elől.
EU támogatások hatékony szétosztásának minden átszervezése (volt legalább 2 az 5 évben). alapötlet: Szükséges, mert hatékony rendszer kell ehhez. Eredmény: mindent a (belső) hatalmi harcoknak rendeltek alá, szétrombolták a működő rendszert, most széttúrták az egész országot (út- és csatonaépítés:minden egyszerre), mert az elmúlt 5évben kb 2év csak átszervezéssel telt, így bennragadnának a pénzek, ha most nem kapkodnánk 1000-rel.

Ezek mellett:
IMF "kirúgása" majd visszahívása, köztes időben szélsőséges ingadozás a gazdaságban, bizalomvesztés miatti gazdasági visszaesés + "bölcs" Matolcsy úr belső infó kiszivárogtatása a visszahívásról a BCG-nek. (állítólag nem igaz, de én simán kinézem a "bandzsa emberből")
költségvetési tanács kiherélése, alkotmánybírósági szerep korlátozása, ügyészség Polt Péterrel, Bíróságok átalakítása Szájernével.
Hirtelen, kapásból ennyi. Remélem nem feszíti szét a blogbejegyzés kereteit.
Popeye76 2015.08.31 11:20:41
@pervie but hot: biztos lehetsz benne hogy nem.
Egyrészt Orbánék felé nincs ennyi bizalom Ausztriából, másrészt kormányunk nem lát a határon túlra, ha véletlenül igen, akkor meg rosszul.

Most komolyan, ki hozta volna tető alá ezt a megállapodást? (Orbán a rossz zsaru, cserébe Magyarország kap valamit, ugye erről beszélsz te is?)
A tehetséges Szíjártó Péter, vagy az alá tartozó, fél éve szétvert külügyminisztérium? Ne nevettess már!
Egyébként meg: bár igazad lenne, és ezek képesek lennének ennyire dörzsölten előre tervezni + lenne ennyi kapcsolati tőkéjük külföldön bárhol!
Popeye76 2015.08.31 11:26:04
@kisQtya: Sajnos pont ezt nem teszi per pillanat senki.
Csak remélhetjük, hogy az EU döntéshozás felnő a problémához és kitalálnak valamit, ami a későbbiekben is gyorsabb reakciót tesz lehetővé.
Ha ez háború lenne, már a német határt ostromolnák a csapatok mire a Merkel éppen csak kinyitná a száját, hogy ez meg mi volt?

Továbbvezetve: nincs más megoldás, csak az EU egyesült államok. Minimum közös hadügy és pénzügy és külügy kell, méghozzá valahol súlyponti helyen: Brüsszelben, Bonnban (szándékosan nem Berlin) vagy arrafelé valahol. Sz@r lesz lemondani az önállóságunkról, de az elmúlt 20 év magyar kormányzati teljesítmény tükrében talán ez a leghasznosabb amit tehetünk. Na most ez, ha egyáltalán elérhető, akkor is 10-20 év.
A Barátok közt egyik legkarizmatikusabb szereplője tegnap szenvedett balesetet - a szemtanúk és más források beszámolója alapján egy figyelmetlen előzés következtében. Rékasi 600 köbcentis robogójával éppen egy előtte haladó autót akart megelőzni a XXII. kerületben (az RTL…..
Popeye76 2015.07.01 10:02:20
@Kellermann: Ne haragudj, ez tökre nem igaz!
Egy csomó fejlődést látok, itt, Budapesten. Egyre nagyobb százalékban engedik át a gyalogost a zebrán, egyre toleránsabbak a már jelentős tömeget alkotó bringásokkal és a motorosokkal is.
Szeintem pont, hogy VAN fejlődés. Lehet, hogy nem egy csapásra javul meg minden, de az irány kifejezetten pozitív, nem negatív, ahogy írod.
Popeye76 2015.07.01 10:04:17
@sasaone: Úgy érted, ha éppen észreveszed, hogy jön...
Hidd el, az autósok sem úgy közlekednek, hogy "Ma hány motort fogok összetörni." Még a kamionosok sem!
Popeye76 2015.07.01 10:56:32
@Koszper Gábor: Azt nyilván te is tudod, hogy erre a kommentre az egyetlen helyes válasz az, hogy te úgy vagy h.lye, ahogy vagy.
Azért annak örülök, hogy majd' egy egész órát kellett várni az első idiótára/trollra.
Vajon mennyi menekültet lehet időlegesen ellátni 1 milliárd 300 millió forintból? És mennyit lehet tovább lopni, ki- és elcsalni az idő alatt, amíg a közvélemény és a vérszegény ellenzék a válaszlépésekkel és az aktív tiltakozással van elfoglalva? Sokat. Nagyon sokat. Ne is…..
Popeye76 2015.06.09 11:23:48
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csak kiragadtam egyet a sok hasonló komment közül, nem csak erre reagálnék.

Én azért haragszom a legjobban erre a zOrbán kormányra, mert egy csomó kérdést-problémát vet fel, aminek jogos és érthető alapja van. Ezekről lehetne értelmesen vitázni és szakértők bevonásával (társadalompolitikai, rendészeti, mérnök, közgazdász, jogász stb. - a probléma természetétől függően), szakértő gondolatok - változatok közül kiválasztani egyet, ami a politikusnak is szimpatikus.

Ehelyett mit látok: az alapproblémát teljesen kiforgatva szétrombolnak maguk körül mindent a saját, rövid távú politikai és gazdasági érdekeiknek (és kizárólag azoknak!) megfelelően. Hosszú táv, közép táv és társadalmi (esetleg nemzetgazdasági) hasznosság nem szerepel még a szótárukban sem, nemhogy a gondolataik között. Emiatt ez a kormány bármit csinál, különösebb gondolkodás és ellenőrzés nélkül biztosak lehetünk benne, hogy társadalmi mérlege Magyarország - a magyarok (akik nem a kormány) szempontjából inkább nagyon káros, mint kicsit hasznos.
Csak pár kiragadott példa erre a teljesség igénye nélkül:

Rezsicsökkentés, közműcégek államosítása. Egyrészt érthető igény és akár közgazdász érvek mentén is levezethető, miért lehet ez így jó. Másrészt korábban, a 90-es években tényleg kötöttek bicskanyitogató tartalmú szerződéseket az állam és a mai közműcégek közt. Ugyanakkor a mód, ahogyan ezt csinálják, és az az agresszív, minden szakmaiságot nélkülöző viselkedés ami közben látszik rajtuk garantálja, hogy csak rontanak a helyzeten (lásd: a már állami v. önkormányzati szemétszállítók küszöbön álló tömeges csődje)

Trafiktörvény: nyilván fontos a dohánypiac szabályozása és a dohányáru adó és áremelése, de ami történt abból talán csak azt az egy (igen fontos) részletet tudom kiemelni az egyenletesen katasztrofális és gerinctelen cselekménysorból: ez a szerencsétlen alkalmazott meggyilkolása, ami jó valószínűséggel a letakart, beláthatatlan üzletkialakítás következménye. Ez az egy végiggondolatlan előírás (üzletek letakarása, belátás megakadályozása), ami egy a sok ezer ugyanilyen közül, most éppen egy ember halálához vezetett. Nyilván nem 100%-os és teljesen egyenes az összefüggés, de a kialakított helyzet nagyban hozzájárult ahhoz, ami megtörtént.

EKÁER - szállítások és szállítmányok közvetlen, teljes körű ellenőrzése. Az ÁFA csalásokat tényleg fontos megszüntetni, de egy teljes iparágat (fuvarosok) és a teljes termelő és kereskedő gazdaságot (mindenki aki árut szállít) egyeztetés és előzetes bejelentés nélkül így megterhelni - az komoly versenyhátrányt okoz már a közvetlen környezetünkkel szemben is (szlovák, román, szlovén, cseh áruk mozgatása ennyivel egyszerűbb és olcsóbb).

Földek újraosztása (haveroknak...?).

Bármi szétverése és újraépítése egy kis EU támogatás khm... megszerzéséért cserébe.

Stb. A sor sajnos végtelenségi folytatható.
Ezek szerint még lehet ezt fokozni. A TV2 először leadta azt a hírhedt jelenetet, amiben az Éden Hotelben Gábor szexre próbálja kényszeríteni Nórit, majd a csatorna kiadott egy hivatalos közlemény, ami szerint nem történt erőszak, hiszen azt azonnal megakadályozták volna, majd…..
Popeye76 2015.04.28 16:35:49
@Bikli néni: Egyetértek a komment minden szavával, remélem a többi kommentelő elgondolkozik azon, hogy ez itten első kézből származó információ.

@Nancsibacsi: @sadsdas: Nem kívánom, hogy lányod oda kerüljön, de hidd el nem "lesz annyi esze, hogy odébbálljon", mert ez nem ész kérdése.
@Wrex:
A szexuális erőszaknak / kényszerítésnek komoly pszichológiája és irodalma van, interneten már magyarul is sok minden elérhető. Ha a kedves kommentelők vennék a fáradtságot és utánaolvasnának, mit gondol erről az ezzel foglalkozó szakértők, pszichológusok többsége nem írnának ilyen sületlenségeket itt. Egy csomó megrázó "velem történt" sztori is van.
Az új Btk az alábbiakban igyekszik kezelni ezt a kérdést, azért bátorkodom ide idézni, mert a 196§ megáll Gáborra, az meg 1-5 évig tartó szabadságvesztés, az meg min. 1év kaptár,ugye...
Kiemelném azt a részt, hogy "a közösülés ÉS minden súlyosan szeméremsértő cselekmény, amely a nemi vágy felkeltésére, fenntartására vagy kielégítésére ", azaz nem csak az számít, hogy ténylegesen megkettyintette-e a csajt, ezt leszámítva meg majd' minden más megvolt.

2012. évi C. törvény a Büntető Törvénykönyvről,
ZÁRÓ RÉSZ Értelmező rendelkezések 459. § (1) E törvény alkalmazásában
27. szexuális cselekmény: a közösülés és minden súlyosan szeméremsértő cselekmény, amely a nemi vágy felkeltésére, fenntartására vagy kielégítésére alkalmas, vagy arra irányul

Szexuális kényszerítés
196. § (1) Aki mást szexuális cselekményre vagy annak eltűrésére kényszerít, bűntett miatt egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő, aki a szexuális kényszerítést
a) tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére,
b) a hozzátartozója, vagy nevelése, felügyelete, gondozása, gyógykezelése alatt álló személy sérelmére, illetve a sértettel kapcsolatban fennálló egyéb hatalmi vagy befolyási viszonyával visszaélve követi el.

Amit a TV2 videón láttunk az a kényszerítés (lelki kényszer, zsarolás, megalázás stb.) tipikus eseteit mutatja be. Még az is tipikus, hogy másnap Nóri tagadja, hogy erőszak volt (igaz, közben mellette ül az erőszaktevő, vagy legalábbis vele egy asztalnál, nem tudom, a többség érti-e ennek jelentőségét...)
A magyar társadalom sokat kell, hogy tanuljon erről, addig is, gyakoroljuk az együttérzés minden formáját, ha kérhetem. (pl.: gondoljuk át, mit él át egy lány ilyenkor, ahelyett, hogy marhaságokat irkálunk, tapasztalat nélkül). Hát így...
Ha a minisztérium alábbi közleményét szó szerint vesszük, akkor a leendő UBER-sofőröknek hivatásos jogosítványt kell váltaniuk, a budapestieknek ezen felül sárga fóliával kell bevonniuk az autójukat, taxamétert kell szerelni bele, és ha ez még nem volna elég, a hagyományos…..
Popeye76 2014.11.18 16:19:00
@whale:
" Zugló-óbuda között. Kb. 10 km. Szívesen venném, ha minden nap hívásra előállnál és egy ezresért hazavinnél...:)) Eddig senki nem ugrott rá. Vajon miért?:)"

Egyszerű, mert rossz az alapvetés: hívásra, bármikor nem fog jelentkezni senki, ezt te is tudod (hiszen kiszámoltad, ráadásul 30%-kal alacsonyabb árat mondtál be), csak az az alapkoncepciód, hogy az uber nem működhet.

Dobd fel egy reggel tényleg az uber-be, az működhet. Miért? Ezt is megírtam már:
Mert jó eséllyel lesz valaki, aki pont akkor, pont arra megy szintén. (tudod: ezért van dugó a Hungárián vagy a Megyeri hídon, mert soken egyfelé autóznak...) Ebben a helyzetben mindkettőtöknek tiszta nyereség a fuvar: te eljutsz 130Ft/km-ért Óbudára, a sofőrnek lesz kb 60Ft/km tiszta árbevétele, csak mert nem egyedül ment, hanem veled együtt. Bónusz: csökkent a dugó. A különbözet a 130 és a 60 forintok között pedig annak a szolgáltatásnak az ára, hogy megtaláltátok egymást. (+ az állam is örül, mert kapott 50-60Ft/km adóbevételt).

Mi ebben az olyan nehéz és érthetetlen? És főként:
Mi ebben a rossz? Miért ne működhetne?

Még egyszer: a te alapvetéseiddel lehet, hogy nem megy/nem éri meg, de van olyan matek, sőt lehet olyan stratégia, ami mellet megérheti. Miért ne hagyjuk?
Popeye76 2014.11.18 16:31:09
@whale:
A jövő valóban fikció + nem ismerhetjük a cég terveit, mindenesetre az én valóságomhoz hozzátartozik, mint lehetőség. Szerintem ne zárjuk ki, simán bekövetkezhet ez az irány is.

Másik:
"Ha telekocsizni akarsz, az tényleg fillérekért van már most is. Több is."
Ez igaz, de egyik sincs a google technikai-technológiai + marketing tudásával felvértezve!
Nem mellesleg (sőt, talán pont emiatt) egyik sem olyan jó, mint az uber.

Szerintem még korai lenne leírni ezt az uber dolgot. Némi fantáziával, törődéssel és fejlesztéssel simán lehet jó szolgáltatás belőle.

Még egy ötlet a korábbiak kiegészítésére: karácsonyi céges partyk - szilveszter most jönnek. Ezen időpontokban átlag 1 óra (vagy több idő) taxit fogni a Bp-i belvárosban.
Korábban illegál sofőrök vitték a népet, nem tudom, ez van-e még. Ehelyett pl. az uber vagy más közösségi taxi teljesen jó ötlet. + adózik is.

"A driverek pénzén és munkáján le akarja tarolni a taxipiacot. Gusztustalan..."

Szerintem nem, vagy nem feltétlenül: egyszerűen piaci rést keres és alternatív szolgáltatást próbál nyújtani. Attól, hogy nem kell sárga matrica, meg taxis vizsga, még nem ördögtől való az ötlet. Olyan nagy árengedményt úgysem tudnak sokáig adni, hogy kipusztuljon a taxis piac.
Te magad írtad, hogy nem jön ki a matek: nem éri meg csak ezzel foglalkozni.

Szerintem a legrosszabb, ami történhet, hogy kicsit kevesebb lesz a taxi. De az is lehet, hogy simán csak a csúcsidőszakokat "halásszák" le az uber sofőrök, amikor amúgy kevés a rendes taxis.

Ha hagynak időt neki (pl.: 6-12hónapot) akkor ez is kiderül. Én nem ítélném el őket ilyen hamar, ilyen egyértelműen.
Popeye76 2014.11.18 16:47:45
@whale:
""hiszen kiszámoltad, ráadásul 30%-kal alacsonyabb árat mondtál be"

Pont azt az árat mondtam be, amit a driver kap a Ubertől.:)) Látod, idáig nem terjed a figyelmed, ..."

Ne haragudj, de te komolyan nem tudsz olvasni:
Popeye76 · zugloihazelado.atw.hu 2014.11.18. 16:19:00, (erre születet a fenti felvetésed) ugyanitt már leírtam:

"A különbözet a 130 és a 60 forintok között pedig annak a szolgáltatásnak az ára, hogy megtaláltátok egymást. (+ az állam is örül, mert kapott 50-60Ft/km adóbevételt)."

Egyszerűbben és közérthetőbben válaszolva a korábbi kérdésedre:
@whale: "Zugló-óbuda között. Kb. 10 km. Szívesen venném, ha minden nap hívásra előállnál és egy ezresért hazavinnél...:)) Eddig senki nem ugrott rá. Vajon miért?:)"

Azért, mert a közvetítési díjat kihagytad a számításból, így az ajánlatod nem is jutott el azokhoz, akiknek megérné, hogy elvigyenek téged.
Használd az ubert 1300-ért és meglátod sikerül(het).
Ennyi.
  Napjainkban egyre többen fordulnak el a hagyományos orvoslástól, mely sokszor személytelen, mely nem törödik az emberrel összeségében, csak egy adott dologra keresi a megoldást. (kép forrása: http://www.gratula.hu) Talán még páran emlékeznek a jó régi háziorvosokra, akik…..
Popeye76 2014.07.28 14:39:09
@Phteven: Nézd, a nyugati típusú orvoslásnak nyilván megvan a maga helye, de a többit (vagy az azokat igénybe vevőket) lehülyézni azért erős túlzás.
Engem konkrétan gyógyított meg 3 féle, gyógynövényekből gyúrt golyóval 1 narancssárga köpenyes szerzetes, aki India egy nyílt utcáján "rendelt" egy padon ülve. 2 napja voltam lázas és hasmenésem volt. A diagnosztika abból állt, hogy több helyen megtapintotta a pulzusomat, és megnézte mindkét szememet.
Az egész kb. 500 (ok, lehet, 1000) HUF ára rúpiáért, amiben benne volt a gyógynövények ára és a rendelés díja is. Biztosítást nem kért :)

Az alapvető különbség a két orvoslás között pedig az, hogy az alternatív orvoslás igyekszik az EMBERt, mint egészet és mint érző embert figyelembe venni, míg a modern/nyugati orvoslás általában kiragad egy tünetcsoportot és azt igyekszik gyorsan helyrehozni. Ebből következik, hogy a nyugati orvoslás drasztikusabb módszerekkel dolgozik (erősebb/nagyobb koncentrációjú hatóanyag, durvább módszerek, pl. műtét, sugárkezelés stb.) Ez egyrészt a gyorsaság igénye miatt van így, másrész azért, mert az esetleges mélyebb okok nincsenek is a látóterében, ezért egy folyamatosan létező probléma (adott esetben) egyre súlyosabb tüneteit kell helyrehozni. Ennek is lehet helye, de tényleg csak végső esetben, a nyugati orvos meg, ugye, nem ismer mást.
A keleti/alternatív orvos igyekszik enyhébb, "puha" módszereket használni, ha gyógyszert ad, azt is kisebb koncentrációban, így elég pár gyógynövény vagy akupunktúra vagy életmódváltás, stb. Ez azért lehetséges, mert egyfelől nem vár azonnali gyógyulást (bár az én esetemben ez történt), másfelől a probléma gyökerét igyekszik feltárni és megszüntetni.
Mindkettőnek megvannak a maga korlátai, de jól is kiegészíthetik egymást. Egyszerűen kizárni valamelyiket, csak, mert a másikról nem tudsz annyit elég, khm, vaskalapos/együgyű hozzáállás.

Jó orvost meg minden területen nehéz találni nyugatit és alternatívot is, a különbség annyi, hogy a nyugati orvost nyugati módszerekkel tudjuk mérni (vizsgajegyek, természettudományos eredmények stb) a keleti orvosnál pedig fogalmunk sincs (legalábbis nem értjük), hogy mitől jó az egyik és rossz a másik. Megjegyzem a legtöbb nyugati orvosnál sem mérünk semmit, csak jól esik a hit, hogy van diplomája, ami lehet, hogy 2-es volt, lehet, hogy 15 éve nem volt rendes továbbképzésen (vagy azokat sem értette) stb. Hát így.
Néhány nappal ez előtt kapott szűk nyilvánosságot, hogy Kóka János az SZDSZ nevű alakulat levitézlett elnöke rendszeresen együtt utazik Orbán Viktorral annak külföldi útjaira, ráadásul magyar diplomata útlevéllel. Hab a tortán, hogy Kóka úr ezeken az utakon olyan…..
Popeye76 2014.03.31 09:37:37
@Daniel W. Mcload: Köszönöm, hogy leírtad, így nem nekem kellett.

Egy dolgot tennék még hozzá:
hosszú idő óta az első normális gesztus a két politikai oldal között, még sok ilyenre volna szükség.
Azt kellene megérteni, hogy, ha megsemmisítem a politikai ellenfelemet a holdudvarával együtt (azaz pl. Kókát, Gyurcsányt stb-t) akadályozom az üzletkötésben, akkor az ország másik FELÉT semmisítem meg, Ez nem jó senkinek. Attól, hogy valaki politizált, nyugodtan lehet, sőt kell adni neki lehetőséget, hogy a vállalkozását továbbvigye, fejlessze, különben leépül a fél ország.
Akkor nekünk, magyaroknak /mert az ellenfél is magyar, sőt helyi lakos is ám!/ fele GDP, fele adó, fele munkahely, fele stb. marad, értitek?

Az, hogy Kóka kinek szimpatkus (nekem pl. baromira nem), meg hogyan tett szert nagy vagyonra, miért és hogyan vezeti a vállalkozásait, az teljesen független attól, hogy ami történt az jó és (értelmes demokráciákban) teljesen szokásos dolog.
A Kossuth teret március 15-én nyitják meg, úgyhogy ezekben a napokban szinte minden napra jut valami érdekes teszt. A gigantikus tesztzászlóról már volt szó, most a villamosokon a sor.  Persze jó látni őket újra a téren, de ami igazán szemet gyönyörködtető, az a kupoláit…..
Popeye76 2014.03.11 13:32:40
@Warlimont: Azért van, aki ezt másképp látja.
Szerintem megfontolandó ez a vélemény is:
oroksegfigyelo.blog.hu/2013/06/13/szemet_vagy_orokseg
Bár nekem személy szerint nem a kedvencem ez az irodaház, mindenesetre a menza a 7. (vagy 8.?) emeleten a belváros legnagyobb királysága volt e téren: olcsó ebéd (legtöbbször még jó is volt) világörökséges panorámával, tetőterasszal. Imádtam, igyekeztem belvárosi ebédeimet ott elkölteni! (mondjuk, nagy sor is volt mindig)
A Forbes címlapjait Magyarország legjobban őrzött stúdiójában fotózzuk. A KFKI-nak a budai Normafától jó ötperces autózásra lévő gigantikus telepén sugárzó anyagok is vannak. Falak, szögesdrót, marcona biztonsági szolgálat. Már bejutni sem egyszerű, de a fás, erdős…..
Popeye76 2014.03.07 14:23:16
@Hermann Ishmael:
Ne már...
Bármelyik (ÁFA körben lévő, ÁFA visszaigénylő) cég vásárolhat ÁFA mentesen EU tagországból, Magyarországn.
Csak annyit kell igazolnia (ha bárki megkérdezné esetleg), hogy a vállalkozási tevékenységéhez használja és pont, hogy ITT, MAGYARORSZÁGON!
Ekkor a következő történik:
1. az EU belföldi, de Mo külföldi cégtől nettó áron kapja meg az árut, amint igazolja, hogy áthozza Mo-ra. (ehhez kell a szállítólevél).
2. amint beér a cucc Mo-ra ÁFA befizetési kötelezettsége keletkezik ÉS ugyanekkor (amikor beteszi a cég könyvelésébe a költséget), ugyanennyi ÁFA visszaigénylési joga is keletkezik.
3. A végeredmény, hogy nettó, ÁFA mentes áron szerezte be a cuccot az ÁFA visszaigénylő cég a vállalkozási tevékenységéhez.

Ennek van elméleti alapja is, ez még a fentinél is hosszabb. Érthető a fenti folyamat?
Komolyan nem értem, minek kell első dühből mindenfélét összeirkálni a neten...
Styxx, a multiblogger - ráadásul az első magyar blogkrimi szerzője - nem először lep meg remek vendégposzttal. A dalmát giccsházemlékmű után egy egészen más témát fedezett fel egy horvát dizájnoldalon, amit azonmód meg is írt az Urbanistának. Át is adom neki a…..
Popeye76 2014.02.28 14:53:56
Először is: a nyaraló pipec, a környék remek, a kezdeményezést (újrahasznosítás, környezetvédelem, stb.) üdvözlöm, bár a szigetelés-energiafelhasználás kérdéses, de mondjuk, hogy nyáron Kanadában is meleg van, ez meg, ugye, nyaraló.

DE
@pierre de siorac: hasonló tartalmú posztja jutott nekem is eszembe. Tudniilik, hogy a 2,5Mft az kb. a szállítási ktg + szerelési anyag-ragasztó + 10 vödör beton, amiből a 6db cölöp készült.

Ebbe az "olcsó" nyaralóba első ránézésre beépült több, mint 10Mft ára észak-amerikai munkaóra. Ebbe bele kell érteni a tervezőt (drága ember!) a managert, aki kitúrta a sok használható anyagot a netről/a környékről, 1 tucat fizikai munkást, akiknek legalább a fele szakember, nem egyszerű segéderő (villanyszerelés, kéményépítés, szerkezet összeállítása, vízszerelés, kútfúrás, burkolások stb.) És akkor az építési anyag ingyen volt...

Szóval nem tudom. Úgy építeni olcsón, hogy az emberi munka árát kinullázzuk belőle, a maradékot meg összeguberáljuk, azért nem tűnik olyan nagy teljesítménynek.

2,5MUSD-s csodakecót erős túlzásnak érzem. (bár: location, location, location) Esetleg az első igen jól beállított fényképen tűnhetne luxusnyaralónak, a többin erősen kilóg az "ócsítás", annak ellenére, hogy tényleg szuper-kreatív és a guberált kategóriában tényleg kimagaslóan jó minőségű.