Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kuznyecov

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Inno-anno A megbízható Pannónia 2012.07.26 16:37:24
„A jó konstruktőr olyan, aki a gyártáshoz legalább annyit ért, mint egy gyakorlott technológus.” (Korbuly János) Egy technikatörténeti előadásom után a hallgatók közül valaki megjegyezte: „Többen azon dolgozunk, hogy legyen újra Pannónia motorkerékpár-gyártás…..
kuznyecov 2012.07.27 23:01:06
@dennisthemenace: A P21 anyagminősége valóban katasztrofális volt. Elég csak megemlíteni pl a váltó kihajtótengelyét, amin a lánckerék volt. A gyakran gyorsulgatók-egykerekezők pillanatok alatt kinyírták eme alkatrészt: a tengely megcsavarodott. A többi része sem volt túl strapabíró, de ez a P20-ra is igaz sajnos.
kuznyecov 2012.07.27 23:35:05
@Anti Anyag: A KGST-ben sajos nem mi tudtunk normális motorokat csinálni! A JAWA volt a 60-as években a világ legnagyobb motorkerékpár gyára, ezt tudtad?! Az akkor JAWA 175-250-350 modellek még ma is híresek a megbízhatóságukról, minőségükről (a korabeli nyugati motorok sem voltak jobbak, az akkor japánok pedig a mai kínai minőség alatt teljesítettek). A Pannonia hozzájuk képest egy baltával faragott darab volt silány pléhből tákolva. sajnos ez az igazság. Egy JAWA drága volt, de soha nem volt vele olyan gond mint egy Pannoniával, pl megragadó gugattyúk (ez majd minden egyhengeres hibája volt egészen a P12-ig), pocsék fék és futómű és ebből fakadó labilis viselkedés. A Jawa halála a pártállam bűne, a fejlesztést hanyagolták, a 80-as évek modelljei már csak a futottak még kategóriába nevezhettek. Az NDK-s MZ-ek a gyár szintúgy a 60-as években kibontakozó versenysportjából profitáltak (előbb a gyorsasági majd a terep szakágakban), minőségük és teljesítményük egyáltalán nem maradt el a nyugati versenytársakétól. Persze a minőség az NDK-ban maradt ezen a szinten, és ez 20 évvel később már kevés volt, de az Mz gyárban a mérnökök java része motoros volt és amíg létezett a gyár és fejlesztettek (azaz a 80-as évek közepéig-végéig), addig egy univerzális használatban verhetetlen konstrukciót állítottak kerékre. Hogy a nyugati gyártók ezen rég túlléptek és a modellpaletta szélesítésével specializált, feladatorientál modelleket küldtek utcára az a pénzhiányban és elaggott pártvezérek beszűkült tudatának béklyójában vergődő járműgyártók sorsát is megpecsételte. hiába marha jó egy ETZ250, ami városban és környékén a mai napig az egyik legjobban használható motor, mikor a nyugati gyártók az egyfunkciós palettát törölték és van túra, városi, terep, utcai sport stb modelljük ami a felhasználók igényeit jobban kielégíti. Nekünk meg volt anno egy ETZ-nk, ami haverokkal motorozva sportgép volt, barátnővel és felgumipókozott matraccal túragéppé vált, amúgy meg munkábajárós járműként funkcionált. Amúgy az összes szoci motorgyár haldoklik vagy bezárt, mindössze két kivétel akad: a Tomos, ahol megértették az idők szavát és folyamatosan fiatalított modellpalettával küzdenek a konkurensekkel, valamint a JAWA salakmotorgyár, ami független az utcai motorkerékpárokat előállító másik JAWA-tól. De vegyük akkor sorba:
NDK-
MZ 1992-ben csődbe ment, MuZ néven alakult újjá de nemrég bezárt. A régi modellpalettát (a kétüteműeket) kiírtották, a gyártósort eladták a török Kanuninak, de már ő is leállt ezek gyártásával
Simson- bezárt, bár a Schwalbét most próbálják újjáéleszteni
Csehszlovákia- JAWA
a salakmotorokat előállíó sportrészleg önálló, gyakorlatilag salak és jégmotor szegmensben piacvezető
utcai motorokat gyártó részleg- vergődik, értelmetlen fejlesztésekkel, izléstelen modellekkel kinlódik, még az is túlzás hogy árnyéka korábbi önmagának
Babetta- még léezik, de igen kis számban készül és a minősége is alacsony szintű
Magyarország-
Danuvia- megszünt még a szoci érában, bár feltámasztásáról évek óta jönnek a hírek, új modelleket is láttunk már de nagy a csend
Pannónia- 1975-ben bezárt, Persze ezt is fel akarják támasztani időről időre, de inkább kacsa mint valós hír
Lengyelország-
Junak- évtizedek óta megszünt, már a szoci érában bezárták
Romet- kínai alapokon új modellpalettával próbál talpon maradni
Szovjetunió és utódállamai-
URAL- nyugati és japán alkatrészekkel a szovjet feelingre rágyúrva frissítgetik modellpalettájukat, de a gyártás alacsony darabszámú
IZS- soha nem volt jó minőségű, jelnelg sem az. Fejlesztések szinte nincsenek (bár van egy gyári 650-as utcai motorjuk, de azt meg nem nagyon gyártják), igazából csak létezik
Minszk, Tula, Zid stb, kisebb gyárak- megszüntek. Közös jellemzőjük az elmaradó fejlesztések, szegényes modellválaszték, pocsék minőség
Nagy vonalakban ennyit a szoci motorokról. Volt TS125 és ETZ251 Mz-em, imádtam őket!!! De túl kell lépni ezen a lpcsőfokon is egyszer...
Még mielőtt valaki úgy venné hogy kioktattam, nem ez volt a célom, csak a tisztánlátás. Emiatt ide kívánkozik hogy hiába istenítete a nagypapi a Pancsit, akkor más követelmények voltak egy járművel szemben no meg az idő megszépíti az emlékeket. Ma egy Gyári állapotú Pannonia nem húzná sokáig, alkalmatlan a kor igényeinek megfelelni, nem erre készült.
kuznyecov 2012.07.27 23:43:23
@Anti Anyag: A szoci felsorolásból a CZ kimaradt, ami a 70es években igen kedvelt volt a kíváló minősége és teljesítménye miatt! Az akkori olajinjektoros modellek még ma is kersettek és igen jó hírük van. A CZ halálát az okozta hogy nem fejlesztetek, és a 90es években is alapjaiban ugyanazokat a blokkokat szerelték modelljeikbe mint a 70es években. Persze a minőséggel soha nem volt gond, de ami 70-ben jó volt egy USA és olasz piacra is, az már a 80as évek közepén édeskevés volt, és akkor ugye még ott volt a következő évtized is. Persze volt egy Cagiva kooperációja is, de az inkább kaland volt mint hasznos tevékenység, gyakorlatilag a bérgyártás szintjére sűlyedt a CZ. A e-bay és a www.subito.it vagy moto.it oldalon időnként felbukkan egy CZ, JAWA vagy MZ a 60-70es évekből, hamar ráugranak, ha meg sport verzió (ami általában endurót jelent), bizony horror áron kelleti magát és hamar lecsapnak rá. De egy 80as években legyártott modellt már fillérekért is nehéz eladni
Hisz még a csodákban? Hogy lesz még olcsó népautó, amit a Volkswagen gyárt? Mai cikkünk blogposztja...
A frankárfolyam tervezett, 180 forintra való rögzítésével a Fidesz, választási kampányában tett ígéretét hajtja végre. A sok százezer választópolgárnak tett politikai ígéreten túl persze számos egyéb érv is szól a devizahitelesek megsegítése mellett; ugyanakkor arról a…..
kuznyecov 2011.05.27 12:11:02
A probléma sokrétűbb annál mint ami a cikkben van, sok tény nincs benne. A bankok hathatós állami hátszéllel szórták számolatlanul a hiteleket kifelé. A törvény mindenben őket védte, kezdve az egyoldalú szerződésmódosítás lehetőségétől kezdve a nyugati világban nagyon sokhelyen létező, az adóst védő magáncsőd intézményének itthoni hiányáig. csak megjegyzem, hogy pl a 155ft-n felvett CHF hitel 56000-es részlete egy esetben felment 109000-ig is, amikor 212 volt a frank, majd hiába ment vissza bőven 200 alá, a részlet egy fikarcnyit sem ment lejjebb. A bankok ugyanannyira ludasak a helyzet kialakulásában mint a hitelt felvevők, de ha választani kell hogy pár multi hazai részlege avagy millió közeli magyar állampolgár menjen e totális csődbe, akkor inkább vesszen a multi. Multikról csak annyit, hogy az EUr alapú kölcsön ausztriában gyorsabban éás olcsóbban volt meg egy ingatlanra mint itthon. Ott max 2 hét, itthon akár 2-3 hónap és ilyesztően nagy eltéréssel, pl havi 300 eur törlesztésnél akár 10.000 ft-al is lehetett magasabb akár ugyanannűál a banknál is. Részben szabályzatlan piacnk és bankszektorunk, részben a könnyű hitel lehetőségével megszédítette, pénzügyekben tájékozatlan hitelesek bűne és részben az államé aki mindezt tétlenül szemlélte. Szerintem a terheket 1/3-1/3 arányban kellene köztük szétosztani, nonszensz hogy a bankok még ezen is kaszálhatnak esetleg jó nagyot.
Gondos olló- és csáprezegtetés után azt mondom, hogy ez nekem egy kicsit gyanús. Az alant olvasható Naiv Ügyfél-sztori annyira regényes, mármint a szó bulis-kurvás-lőfegyveres-rejtőjenős értelmében, hogy az ember (a rák) önkéntenül is arra gondol, ez itt egy izomtiborista…..
Mint a tésztaszűrőből a víz, úgy ömlik ki az állami pénz... 2009-ra Honvédelmi Minisztérium éves költségvetése 322 milliárd forint! El sem tudom képzelni, mire megy el ez a rengeteg pénz ... illetve kezd összeállni a kép: A Magyar Honvédség létszáma 23 950 fő. További…..