Adatok
Nonym
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A mai jogi sztorink kiváló példája annak, amikor a vállalkozásodat olyan irányból éri támadás, ahonnan nem számítasz rá. Nincs is annál bosszantóbb, mint amikor egy már lezártnak hitt ügy vihart kavar, ugye?
Megterveztetted a logódat, kifizetted a grafikus vagy designer…..
Nonym
2015.01.10 12:12:37
@Válasszunk: drasztikusan eltérő variánsok: én evvel kapcsolatban nem látom a problémát, ha új irányt vett a tervezési folyamat természetes, hogy egy, a végül elfogadott verziótól drasztikusan eltérő koncepciót más projekteknél felhasználjon a tervező. Itt nem lesz probléma a hasonlósággal.
"Eladva viszont értékesek" – egyértelmű, amennyiben tisztában van vele a tervező, hogy kétszer nem adhat el egyedi tervezésű logót (és más fajta logó valójában nem létezik :)
"világos vagy sötét" logó: ezeknek az olcsó tömeg"logóknak" a jellemzője, hogy nincs világos és sötét alapon is működő logóverzió, ami nélkül profi tervező nem ad át logó designt (a lehetséges egyéb felhasználási módokat se felejtsük, pl favicon).
"Eladva viszont értékesek" – egyértelmű, amennyiben tisztában van vele a tervező, hogy kétszer nem adhat el egyedi tervezésű logót (és más fajta logó valójában nem létezik :)
"világos vagy sötét" logó: ezeknek az olcsó tömeg"logóknak" a jellemzője, hogy nincs világos és sötét alapon is működő logóverzió, ami nélkül profi tervező nem ad át logó designt (a lehetséges egyéb felhasználási módokat se felejtsük, pl favicon).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Természetesen léteznek logóvásárlós oldalak, szoftverek, sőt webappok is, ahol saját magadnak rajzolhatod meg adott elemekből a logód. Miért ne? Például azért, amivel egy logó választós oldal esetén találkoztam: konkrétan az amazon logóját árulták, megvásárolhattad a saját céged nevére átírva az amazon szót. Ez azt jelenti, hogy az amazon logóját ma pár kis cég valószínűleg használja, ráadásul mivel a saját nevükben nem jön át a logó lényege (nyíl mutat a-tól z-ig), értelmét veszti az egész. Szélsőséges példa, de ugyanez történik amikor egy cég nem egyedi logót terveztet magának: egy másolatot fog kapni ami nagy valószínűséggel egy létező márka logójából indul ki, ezért jogilag problémás lehet.
Az amazonos példa azért is lehet érdekes, mert a logotípiát átírva az adott cégnévre a logó akár 90%-a is megváltozhat, viszont a hasonlóság a többi vizuális elem miatt egyértelmű marad.