Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nonym

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mai jogi sztorink kiváló példája annak, amikor a vállalkozásodat olyan irányból éri támadás, ahonnan nem számítasz rá. Nincs is annál bosszantóbb, mint amikor egy már lezártnak hitt ügy vihart kavar, ugye? Megterveztetted a logódat, kifizetted a grafikus vagy designer…..
Nonym 2015.01.10 11:32:51
@Válasszunk: tervező szakember nem dolgozik úgy, ahogy leírod. Profi munkavégzés esetén a megrendelő több változat közül választhat, ezek a változatok mind átadásra kerülnek a projekt végén. Pontosan azért, mert a logótervezésnek akkor van értelme, ha egyedi munka születik.

Természetesen léteznek logóvásárlós oldalak, szoftverek, sőt webappok is, ahol saját magadnak rajzolhatod meg adott elemekből a logód. Miért ne? Például azért, amivel egy logó választós oldal esetén találkoztam: konkrétan az amazon logóját árulták, megvásárolhattad a saját céged nevére átírva az amazon szót. Ez azt jelenti, hogy az amazon logóját ma pár kis cég valószínűleg használja, ráadásul mivel a saját nevükben nem jön át a logó lényege (nyíl mutat a-tól z-ig), értelmét veszti az egész. Szélsőséges példa, de ugyanez történik amikor egy cég nem egyedi logót terveztet magának: egy másolatot fog kapni ami nagy valószínűséggel egy létező márka logójából indul ki, ezért jogilag problémás lehet.

Az amazonos példa azért is lehet érdekes, mert a logotípiát átírva az adott cégnévre a logó akár 90%-a is megváltozhat, viszont a hasonlóság a többi vizuális elem miatt egyértelmű marad.
Nonym 2015.01.10 12:12:37
@Válasszunk: drasztikusan eltérő variánsok: én evvel kapcsolatban nem látom a problémát, ha új irányt vett a tervezési folyamat természetes, hogy egy, a végül elfogadott verziótól drasztikusan eltérő koncepciót más projekteknél felhasználjon a tervező. Itt nem lesz probléma a hasonlósággal.

"Eladva viszont értékesek" – egyértelmű, amennyiben tisztában van vele a tervező, hogy kétszer nem adhat el egyedi tervezésű logót (és más fajta logó valójában nem létezik :)

"világos vagy sötét" logó: ezeknek az olcsó tömeg"logóknak" a jellemzője, hogy nincs világos és sötét alapon is működő logóverzió, ami nélkül profi tervező nem ad át logó designt (a lehetséges egyéb felhasználási módokat se felejtsük, pl favicon).