Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Budapest HBF

38 bejegyzést írt és 203 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A magyar regionális vasúthálózat jövője már vagy 15 éve foglalkoztatja változó intenzitással a közvéleményt. Ha a parttalan szócséplést forintosíthatnánk, régen összegyűlt volna annyi pénz, amelyből az egész szegmenst rendbe lehetett volna tenni. Egy azonban biztos: hiába íródott végtelen számú cikk…..
A következő egy héten ismét a regionális vasútvonalak, közismertebb nevükön mellékvonalak témakörével foglalkozunk. Miután korábban már volt szó a kérdésről általánosságban, ezúttal három konkrét vasútvonal közelmúltbeli történetében merülünk el részletesebben. Tudatosan olyan vonalakat…..
A következő egy héten ismét a regionális vasútvonalak, közismertebb nevükön mellékvonalak témakörével foglalkozunk. Miután korábban már volt szó a kérdésről általánosságban, ezúttal három konkrét vasútvonal közelmúltbeli történetében merülünk el részletesebben. Tudatosan olyan vonalakat…..
A következő egy héten ismét a regionális vasútvonalak, közismertebb nevükön mellékvonalak témakörével foglalkozunk. Miután korábban már volt szó a kérdésről általánosságban, ezúttal három konkrét vasútvonal közelmúltbeli történetében merülünk el részletesebben. Tudatosan olyan vonalakat…..
A kialakult járványhelyzet az emberi egészség mellett a gazdaságot is keményen érinti, ezért napjainkban a vírus elleni védekezés mellett kulcskérdés a mindennapi élet újraindítása is. Miután a gazdaság számos szereplője megfogalmazott javaslatokat a kormány irányába, más szakmai szervezetekkel…..
Az elmúlt években ismét fellángolt a vita azzal kapcsolatban, hogy hol is legyen új híd Budapesten. Konkrétabban arról van szó, hogy kell-e nekünk a Galvani híd, vagy sem, de a probléma persze ennél jóval tágabb. Hogy egy látványos központi folyóval rendelkező városban a hidak építése/felújítása…..
MKK-blog IC+ után 2019.04.08 08:30:00
A MÁV-Start korábbi vezérigazgatója, Csépke András csillagának lehullásával egyre többször merül fel a kérdés, hogy mi lesz az általa dédelgetett, enyhén szólva problémás IC+ projekttel. Legtöbben a pokolba küldenék az egészet, de sokan vannak, akik "ha már egyszer…..
Tanulságos írás jelent meg az iho-n, ahol vélhetően vagy a kivitelező, vagy a NIF embere magyarázza a bizonyítványt azzal kapcsolatban, hogy miért szükséges 10 hónapos leállás a vonatközlekedésben a Rákos-Hatvan vonalon. Eleve igen érdekes az írás eleje, ahol bemutatásra…..
Az elmúlt időszakban többször is írtunk a Budapest-Hatvan vasútvonalon várható idei közlekedési káoszról, azonban magáról a rekonstrukciós projektről eddig kevés szó esett. Pedig volna miről beszélni, hiszen van baj, és nem csak az, hogy helyben felújítás történik érdemi hasznok nélkül (ahogy…..
Budapest HBF 2019.01.24 20:04:23
@konrada: A vidéki "közlekedési központok" többségéhez képest a MÁV maga a háromszögglóriás Úristen.
Budapest HBF 2019.01.24 20:15:51
@gergo: Igen, ez laikusnak valóban nehezen érthető, átfogalmazzuk. Az állomás vasútüzemileg szűnik meg, tehát nem lesznek vágánykapcsolatok és mellékvágányok. De peronok igen, tehát a vonatok továbbra is megállnak ott.
Budapest HBF 2019.01.24 21:00:58
@D94A: Jobb lesz a helyzet? Nem világos, hogy ezt mire alapozod, amikor a saját gyűjtésedből is kiderül, hogy mindenhol 1-2 átmenő vágánnyal csökken a kapacitás, még ha csak az értelmesen járható vágányokat vesszük alapul, akkor is. Ráadásul a személyvonati sűrűség meg növekszik (legalábbis szeretne). Ja, és nem is beszéltünk arról, hogy középtávon 15 perces ütemmel számolnak Pécelig... hol fognak azok fordulni Pécelen?

A 10 km Hatvan A elágtól számítódik természetesen. Szép és jó, hogy Babatpusztánál lesz új kitérő, de ha Turánál meg kiszedjük a vágánykapcsolatokat, akkor csöbörből vödörbe. Vonatmennyiség meg Gödöllő és Hatvan között konstans lesz végig (sőt, ha egyszer lesz Hatvan-Vác vonat, akkor pont az Aszód-Gödöllő szakasz lesz terheltebb). Annyiban persze igazad van, hogy Tura helyett lehetett volna mondjuk Galgahévíznél megadni a vágánykapcsolatokat, mert az van félúton Hatvan A elág és Aszód közt, de az se lesz, szóval mindegy.
MKK-blog Legyen-e villany Füreden? 2019.01.09 08:25:00
Úgy néz ki, hogy a Balaton-körüli vasútfejlesztés következő üteme az északi part vasútjának villamosítása lesz. A fejlesztés szokatlanul nagy vihart kavart szakmai körökben, sokan támadták, sokan védték, ráadásul a vita egyre inkább érzelmi jellegűvé vált. Több - jellemzően negatív - írást is…..
MKK-blog Háromból kettő? 2018.12.21 09:00:00
Amikor Homolya Róbert a MÁV vezérigazgatója lett, első interjúiban az volt az egyik fő üzenete, hogy a magyar vasút kihasználatlan, mivel átlagosan háromból két ülőhely üres. Ezt aztán számos médium is átvette, és ők is nagyot sopánkodtak a MÁV járatainak állítólagos kihasználatlanságán. Mindeközben…..
A mai sajtóközleményünkhöz kapcsolódva készítettünk egy kérdés-válasz listát, amely azokra a kérdésekre is kitér, amelyeket a korábbi cikkünkhöz írtatok kommentbe.   Mi fog történni? Jövőre, pályafelújítás miatt a Budapest-Miskolc vasútvonalon, Pécel és Aszód…..
Az elmúlt években jelentős lendületet vett Budapesten a trolibuszflotta megújítása. A BKK 2014-ben egy igen kedvező szállítási szerződést írt alá, mely az alapmennyiség mellett jelentős opciós szállításra is lehetőséget adott. Első körben 2015-ben jött 20 szóló és 16 csuklós trolibusz, 2019 elején…..
Budapest HBF 2018.12.04 22:40:16
@Buchhalter: Ez nem igaz, a trolira is ad pénzt. Szerinted az új buszokat ki fizeti?
Budapest HBF 2018.12.04 22:41:21
@humorpalanta: Váltják is, a GVM kiadás még csúcsidőben is jelentősen csökkenne, ha megnézed, úgyhogy azokat neki is lehet állni kihajigálni.
Budapest HBF 2018.12.04 22:41:53
@gabor144: Egyelőre több a pozitív visszajelzés az ábrákkal kapcsolatban, úgyhogy maradnak :)
Mivel már más blogokon részletesebben kiértékelték a dolgot, továbbá az egész annyira szánalmas, hogy nem igazán jön komoly szó a szánkra, ma kicsit lazább bejegyzéssel kommentáljuk az eseményeket. Röviden ugye arról van szó, hogy a MÁV-Start weboldalán megjelent egy…..
Budapest HBF 2018.11.19 20:02:32
@Tomanovics Gergely:
Nem, hogy ugyanannyi ember él ott, hanem konkrétan sokkal több, ha a közbenső településeket nézzük, akkor kétszer annyi, ha Szatmárnémetit is belevesszük a buliba, akkor meg összességében is jóval több emberről beszélünk. Nyugaton tagadhatatlanul nagyobb a mobilitási igény, de ez itt is van, ezt bizonyítja, hogy nem kevés busz jár a fő irányokon - amelyeknél egy GYSEV-színvonalú szolgáltatás fényévekkel jobb lenne, és most is azért mennek busszal az emberek, mert a vonat 20-30-cal vánszorog a főút mellett, és naponta kétszer jár.

A logikád abban is hibás, hogy nem egy tisztán piaci alapú, amerikai társadalomban élünk, amely minimális adót szed, és cserébe minimális közszolgáltatást nyújt. Itt van egy állam nevű valami, amire az ingünk-gatyánk ráfizetjük minden évben, elvileg azért, hogy sok közszolgáltatást nyújtson, aminek pedig az a lényege, hogy az egész országban egyenletes minőségű legyen, pont azért, hogy a fejlettségi különbségeket kiegyenlítse.

Ha elolvasod az eddigi posztjainkat, a gyalázatos színvonalú erdélyi közlekedést számos alkalommal ekéztük, valóban tűrhetetlen, hogy míg Bécsbe szinte óránként megyünk, addig Kolozsvárra nem lehet értelmesen eljutni Budapestről. De ez sem azzal függ össze, hogy ne akarnának az emberek Kolozsvárra menni (nézd meg, hány privátbusz teszi meg ezt az utat nap, mint nap), hanem azzal, hogy a CFR és a MÁV együtt is jóval hülyébb, mint az ÖBB, továbbá a schengeni határ miatt órákat állnak a vonatok a határon.
Budapest HBF 2018.11.19 20:10:46
@barna86:
Érdekes dolog ez a mire van pénz, mire nincs. Százhalombatta és Ercsi között építünk egy teljesen felesleges, értelmetlen elkerülő vasúti nyomvonalat. Kétvágányúsítjuk a Budapest-Kelebia vonalat végig. Iszonyú pénzeket költünk elektronikus bizberekre, miközben semmivel nem tudnak többet, mint a korábbi jelfogós rendszerek. Szintén csomó pénzt szórunk ki az ablakon az ETCS-re, holott 20 éve megyünk az 1-esen kiválóan az EVM 160-nal. Ki igazolta, hogy ezek a dolgok megérik a pénzt?

Ezekhez képest felújítani egy Nyíregyháza-Nyírbátort aprópénz. Itt ami valójában hiányzik az egy olyan stratégia, amely nem az ország 1%-át kitevő politikus/vállalatvezető luxuselit privát szempontjaiból (ki kivel ki ellen, kinek a cége, elég jól hangzik-e, hogyan lesz még x milliárdom belőle), hanem a maradék 99% egyszerű igényeiből (gyorsabban és olcsóbban eljussak A-ból B-be) indul ki.
Budapest HBF 2018.11.19 20:14:27
@becsiadam: Nem lesz itt piacnyitás 2023-ban, nyugodj meg. Most éppen azon mesterkedik a Nagy Szent Vezető Elitünk, hogy 2022 végén sutyiban köthessen egy közszolg szerződést a Starttal még 10 évre, és akkor 2033-ig elodázzák a piacnyitást, és lehet még tovább szívni az adófizetők vérét. Úgy rettegnek a piacnyitástól, mint a kutyák a szilvesztertől: pontosan tudják, hogy ha bejönne pár magáncég, kiderülne, hogy olcsóbban lehetne csinálni jobban, mint ahogy ők teszik. És akkor elég sok mutyi bebukna. Sajnos a piacnyitás szlovák/cseh/osztrák stb. sikere a visszájára sült el annyiban, hogy hazai Csodabogaraink pontosan látták annak sikerét, és a rájuk leselkedő potenciális veszélyt, ezért még egy harmadik kezet is növesztettek, hogy jobban tudják fogni a kéziféket.
Mi fog történni? 2019-ben folytatódik a Rákos-Hatvan közötti vasúti vonalszakasz felújítása. Mondandónk pozitív része itt nagyjából véget is ér: szokás szerint a projekt erősen vitatható és takarékos, a költsége viszont jó magas. De a legnagyobb baj, hogy a munkák miatt jövő februuártól decemberig,…..
Budapest HBF 2018.11.04 19:50:56
@Lovrin: Az egész azon múlik, hogy a politikai szervezetek részéről valaki felvállalja-e a nyomásgyakorlást. Műszakilag a dolog nyilvánvaló, hogy nem okozna gondot, még pénzben sem. Aszódra amúgy is be fognak járni kelet felől óránként egy vonattal, a váltókörzetet pedig nem fogják 10 hónapig csinálni. Most a következő lépés az lesz, hogy megkeressük az összes érintett polgármestert és országgyűlési képviselőt, hátha ők tundak elég nyomást gyakorolni a NIF-re és a kivitelezőre.
Budapest HBF 2018.11.04 19:52:42
@Sir Gombóc: Minél? Nyilván ha a szétesett pályával, meg a Siemens-Halske/VES összvérekkel hasonlítjuk össze, akkor jobb a helyzet, persze, de ahhoz képest, amennyibe az egész került, hát, elszomorító a helyzet. Ráadásul régóta ismert, konkrét műszaki problémákról van szó, amelyeket évek óta képtelenek megoldani.
Tisztelt Elnök-vezérigazgató Úr!   Először is engedje meg, hogy kinevezése alkalmából gratuláljunk Önnek és sok sikert kívánjunk a munkájához! A vasút és azon belül a MÁV-csoport régóta jelentős problémahalmaz az ország számára. Az elmúlt 10-15 évben a sok infrastrukturális fejlesztés, és a…..
Indokoltság Mióta a vasút jelen van Budapesten, állandó téma a városközpontba történő bevezetése. Nem véletlenül; túlzás nélkül lehet állítani, hogy nincs az országban olyan közlekedésfejlesztési projekt, amelynek jelentősége összemérhető lenne ezzel. Budapest nem csak az ország abszolút központja,…..
Budapest HBF 2018.06.05 19:39:27
@CyberPunK: Köki passz? :) Hát menj ki, és kérdezd meg az utasokat. A válasz az lesz, hogy a Nyugatiba bent van 10-12 perc alatt, még metróval kb. félútig jut ezidő alatt.
Budapest HBF 2018.06.05 19:43:58
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: De nem csak a Deák lenne! Épp az a lényege az egésznek, hogy az átmenő jelleg által egy rakás csomópont ugyanolyan poolpozícióba kerül, mint a jelenlegi fejpályaudvarok. Kelenföld, Deák, Nyugati, Zugló, Pongráctelep, Kőalsó, Kőbánya-Kispest gyakorlatilag ugyanolyan súlyú vasúti csomópontok lennének. S ezek között pedig már van jópár, amelyek tudnák fogadni a parkoló autókat is.
Budapest HBF 2018.06.05 19:48:38
@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: A budai fonódóhoz Kelenföldön két irányban is adható kapcsolat, egyrészt a Délibe vezető vonal helyén ki lehet hozni egy ágat, másrészt ott a 19/49 is, meg persze a körvasút felé vezető személyvonatok meg tudnak állni a Fehérvári útnál, ahol eltalálják egyből a többit is. Másrészt ha a szentendrei ág is bevonásra kerül az 5-ös metróba, akkor onnantól Óbuda irányába toronymagasan az a leggyorsabb eljutás, ha elmész vonattal a Nyugatiba, és onnét az 5-össel jutsz át, az tönkreveri bármely villamosos alternatívát.
Igaz, hogy a Délinél ott van a 2-es, meg a Nyugatinál a hármas, de a kapcsolat megléte önmagában kevés: a metrót olyan helyen kell eltalálni, hogy valamennyi irányba értelmes módon lehessen vele utazni. Ha mondjuk a Deákra mész, végülis mindkét átszállás kerülőt jelent, de a Kálvint leszámítva a 3-as szinte összes, a Nyugatitól délre lévő állomására igaz ez. Ellenben ha a Deákon találod el, mindkét irányba teljesen jó kapcsolatot tudsz adni.
Mára már az egész világon elterjedtek a nagysebességű vasutak, amelyeken a klasszikus 120-160 km/h sebességnél jóval gyorsabban, 200-300 km/h-val, vagy akár még annál is többel száguldanak a szerelvények. A nagysebességű termékek, mint a TGV, az ICE, a Thalys, vagy a Sinkanszen az illető…..
Budapest HBF 2018.04.03 21:18:45
@balázs73: Bólogatás, bólogatás. Miben nem értünk egyet igazából? Szó sem volt külön dedikált vonalakról, csupán a terhelt elővárosi szakaszokat kerülnénk ki ilyenekkel. Ott a sebességtől eltekintve is muszáj lesz előbb utóbb pályakapacitást bőviteni.
Budapest HBF 2018.04.03 21:24:59
@Gabesz9: Van ebben igazság, ennyi idő alatt valóban el kellett volna érni látványosabb eredményeket. De. Tegyük hozzá a 80-as évek kamumenetidőihez, hogy azokat napi 1-2, csak zöldet látó vonat tudta, míg ma ugyan lassabb az eljutás bizonyos helyekre, de óránként lehet menni. Meg azért a Nyíregyházánál ne felejtsük el, hogy most +20 perc menetidő van a pályafelújítás miatt, melynek célja pont az, hogy 2:30 alatt le lehessen oda jutni előbb-utóbb.
Budapest HBF 2018.04.03 21:32:30
@yoisten: Nem, nem jól érted. Mire ezek a vadiúj járművek eladósorba kerülnek, mi is nyugdíjba megyünk. Ezekhez hasonló, de értelemszerűen teljesen új járművek kellenek.
Hamarosan jönnek a választások, ezért úgy gondoltuk, érdemes körülnézni a pártok háza táján, mit is mondanak a közlekedési jövőképükről. Hangsúlyozzuk, hogy e bejegyzésünkkel nem célunk egyik párt mögé sem beállni, sőt pontozgatni, meg sorrendet felállítani sem fogunk, a döntést természetesen…..
Budapest HBF 2018.04.03 21:07:59
@histar007: A motorvonatok vásárlása úgy indult, hogy a kormányzat 163 milliárdot el akart venni a szektortól 2012-ben, és önkormányzati nyílászárócserékre költeni. Miután az EU behúzta a kéziféket (ebben a hazai civil szervezeteknek, így nekünk is, nem kevés munkánk volt), azután néztek csak körül, hogy mégis mire lehetne a legkevesebb előkészítéssel gyorsan elkölteni a pénzt, hát igy jött képbe a motorvonat-vásárlás. Ezek után tartsuk a kormány eredményének mindezt? Egyébként is nulla járműmennyiség volt ez (sajnos) ahhoz képest, ami ténylegesen kellett volna.
A MÁV helyzetének konszolidálása azt jelentette, hogy a kormány kifizette a cégnek azt a pénzt, amit korábban nem kapott meg, például kötöttek több évre szóló pályaműködtetési szerződést, mely által stabilan 70 milliárdos plusz apanázst kapnak évente a korábbi 0-20 milliárd helyett. A MÁV sajnos egy fikarcnyival nem lett jobb cég, mint előtte volt, csupán több pénzt adtak neki, ezért nem ment évente csődbe.
Igen, így kéne tekinteni, és 8 éve nem ugyanezt mondta mindenki? Ez már elég hosszú idő ahhoz, hogy számon lehessen kérni, hogy mit is tetszettek csinálni?
Sok a káder... ennek a kormányak kétszer is volt kétharmada, lényegében megtehetett bármit, úgyhogy ezek után hiteltelen bármilyen panaszkodás, hogy dehát a káderek. Egyébként meg nagyon sok jó szakember van az országban, aki 10-15 éve várja, hogy végre szóhoz juthasson a területen, de a politikusok közös erővel blokkolják őket. Mi is számtalanszor felajánlottuk már a segítségünket az aktuális minisztériumnak, nem kértek belőle soha. Eredményeket viszont nem láttunk.
Sajnos messze nem csak a fejlesztések ütemével, hanem a tartalmával is súlyos, alapvető gondok vannak. A 40a vonal felújítása például igen drága, hiánycél ide, vagy oda, szakmailag viszont nagyjából minden elemében vállalhatatlan.
A 3-as metró felújitását pedig pont a kormány akadályozta éveken át, és azért lett egy kilúgozott, csökött projekt az egészből, mert csak muszájból álltak neki.
Szóval lehet itt magyarázkodni, de a lehetőségekhez képest ez sajnos kínosan gyenge teljesitmény. Persze nem hisszük, hogy másik párt jobban teljesített volna.
Az elmúlt hónapokban egymást érték a magyar vasúti személyszállítással kapcsolatos aggasztó hírek. Szinte nem múlt el hét anélkül, hogy valamilyen szolgáltatás megszüntetésével, leépítésével kapcsolatos fejlemény ne derült volna ki, és nem látszik, hogy a folyamatnak vége lenne. Mindezek érthetetlen…..
Új cikk-sorozatomban 4 közlekedési módot (autó, busz, repülő, vonat) hasonlítok össze különböző szempontok szerint. Mivel nagyon messzire egyértelmű, hogy verhetetlen a repülő (3-4 ezer kilométerre felesleges összehasonlításokat készíteni), nagyon közelre meg értelemszerűen nem igazán rúg labdába (…..
A BKK-t 2010-ben nagy lelkesedéssel hozta létre Budapest új vezetése. Akkor úgy tűnt, hogy a több éves előkészítés végeredményeként, külföldi példák alapján létrehozott cég végre egy olyan szervezet lehet, amelyben a szakemberek és a politikusok is egyaránt hisznek. Az első évek igazolták is a…..
Budapest HBF 2017.09.27 09:36:14
@törzsmókus: Vakok közt a félszemű a császár.
Budapest HBF 2017.09.27 09:38:06
@nem benfentes: Itt most nem azt vizsgáltuk, hogy van-e, ill. hogyan van értelme a Külső Bécsi úti villamosnak. Csupán arról beszéltünk, hogy a város döntött három projekt megvalósításáról, és mind a három bedőlt. Ez pedig sokat mondó.
Budapest HBF 2017.09.27 09:40:29
@Balazs089: De ki akar itt az utasbiztonság rovására tenni bármit? Az aljak esetében kizárólag üzemeltetési profitról van szó, élettartamköltségről, karbantartás-igényről. Semmi köze az utasbiztonsághoz. Nyilván lehet mondani, hogy az akadálymentesítésnek sincs direkte, hiszen ha az utas nem tud lejutni az alagútba, akkor az végülis rettentően biztonságos valóban.
Épp pár napja írtam egy rövid véleményt arról, hogy merre lehetne éjszakai vonatokat indítani a MÁV-nak. A cikket persze nem kellett túl komolyan venni, inkább csak ábrándok ezek, mint valós igényeket komolyan kielégítő elképzelések. Ettől függetlenül azért nem gondolom, hogy mindegyik ötlet…..
Budapest HBF 2017.08.23 15:14:28
@Csipyke: A Zürich-Bp az magyar CAF-kocsikból áll, a Bécs-Zürich az ÖBB-s stokk.
Budapest HBF 2017.08.23 15:15:14
@ambbay: Hogy a nagy távolságú vasúti személyszállítás általánosságban alulmaradna a repüléssel szemben, az nem igaz, sőt. Az európai nagysebességű fejlesztések pont az ellenkező irányba mutatnak, ahogy láthattuk ezt a TGV/ICE esetében (még most is folyamatosan nyílnak az új pályák, most már 4 óra lesz a München-Berlin!), de még a kétóránkénti München-Bp railjet megjelenése is elég volt ahhoz, hogy a vasút növelni tudja az utasait ebben a viszonylatban.
Úgy látom, sokan még mindig nem értik az éjszakai utazás lényegét. Arról van szó, hogy este felszállsz, reggel leszállsz, azaz lényegében nem megy el időd feleslegesen az utazással. Ez egy fontos és jó elv, amely igazából közlekedési ágaktól független, megvan az autónál, busznál, sőt interkontinentális relációkban még a repülőnél is. Tehát az, hogy egy éjszakai vonat menetideje 10-14 óra, egyáltalán nem versenyhátrány a repülőhöz képest. Ha pedig valahova reggelre kell odaérned, vagy este elindulnod, vagy egész napot akarsz valahol eltölteni, akkor mindenképpen jobb alternatíva éjszaka utazni, mint hajnalban felkelni a repülőhöz (ha van egyáltalán járatod). Ugyanis hiába néz ki papíron jól az 1 órás menetidő, ha a repülőtől, meg a repülőig 1,5-2 órával kell számolni a checkin, meg ellenőrzés, meg a ki-beutazások miatt, vagyis felkelhetsz 3-kor, hogy reggelre még oda tudj érni valahova.
Budapest HBF 2017.08.23 15:46:37
@Felipe: A lengyel (WARS), a szlovák (WGSK) és a cseh (JLV) étkezőkocsijainak színvonala a legkeményebb vádirat a MÁV-Start és az Utasellátó ellen. Mert lehet jönni azzal, hogy a DB Bordrestaurant, meg a Henry am Zug jobb, mert hát milyen drága, de előbbiek viszont kifejezetten olcsók, és minőségben még a németeket is lepipálják. Akkor mégis lehet K-európában? Az Utasellátó meg mindeközben drága és szar.
Előző részünkben áttekintettük, hogy a Főváros magatartása, politikája hogyan befolyásolta a BKK munkáját. A mai posztunkban pedig a cégen belüli folyamatokat vizsgáljuk. Az új vezetés Who is Dabóczi Kálmán? A BKK jelenlegi vezérigazgatója kétségkívül az egyik leginkább politikusbarát…..
Budapest HBF 2017.08.22 13:41:31
@04-58: A soroksári az elérhető pdf szerint még nem zárult le teljesen.
A magyar gyorsforgalmi útfejlesztés az elmúlt években elérte azt a kiépítettségi szintet, ahol a további fejlesztések egy részét szakmai indokok alapján már meg lehet kérdőjelezni. Ennek remek táptalajt ad az ismert, és unalomig ismételt miniszterelnöki mondat az egri…..
Budapest HBF 2017.07.21 14:11:28
@közösperonos átszállás: Nem, nem én írtam, de ha megnézed a szerzőt, ez ki is derül számodra :)
Miért lenne hibás? Ahol 10% alatti az autópálya kihasználtsága, ott valami elképesztő átrendeződésnek kellene történnie, hogy tényleg legyen létjogosultsága a történetnek. Egyébként meg erről szólna az ütemezés. Ha mondjuk holnap a bosnyákok egyszerre találnak maguknál olajat, gyémántot és uránércet, akkor nyilván érdemes lenne feléjük jobban fejleszteni az infrastruktúrát. De addig pénzkidobás, ha azt nézzük, hogy a maradék közúthálózat milyen állapotban van.
Budapest HBF 2017.07.21 14:17:15
@moonclown: Századjára is elmondom, hogy NEM az a baj, hogy a 44-est fejleszteni akarják, nyilván nem elég a mai infra kapacitásban és állapotában sem. De nagyon-nagyon nem mindegy, hogy 350 milliárdot, vagy fele annyit költünk el rá. Csak hát az a baj, hogy amíg jön az EU-s ingyenpénz, addig sokakat a nagyságrendek nem érdekelnek, hanem majd akkor lesz nagy a hiszti, ha egyszer a forrás elapad. Akkor majd lehet listázni, hogy a pazarlás miatt mi _nem valósult meg, pedig megépülhetett volna.

Rengetegen vonatoznak le a Balatonra cuccokkal, családdal. Nem kell a fél házat levinni kisszéktől sörösládáig, és akkor nincs semmi probléma. A települések nagy részén a strandbejárat szájában áll meg a vonat.
Budapest HBF 2017.07.21 14:18:01
@Bobby Newmark: És ha elviszed az M6-ot a határig, akkor hirtelen majd tele lesz? Hagyjuk már...