Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ZBR

0 bejegyzést írt és 1372 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az elmúlt években jelentős lendületet vett Budapesten a trolibuszflotta megújítása. A BKK 2014-ben egy igen kedvező szállítási szerződést írt alá, mely az alapmennyiség mellett jelentős opciós szállításra is lehetőséget adott. Első körben 2015-ben jött 20 szóló és 16 csuklós trolibusz, 2019 elején…..
Az elmúlt időszakban jelentős port kavart a nagy dirrel-durral beharangozott, majd lefújt HÉV járműtender. A dolog meglehetősen zavaros, a valós célok, motivációk korántsem világosak, már csak azért sem, mert mind a MÁV, mind pedig a kormány oldaláról hiányzott a transzparenciának még a látszatja…..
ZBR 2021.05.09 19:54:47
@Serény Vélemény: nem a telex írt kamut, hanem az okok, ami miatt a tendert elkaszálták, azok kamuk. A valóság, ami nem kamu, az az, hogy a kormánytól nyomás jött Máger Andi és lelkes csapata felől, hogy lécci-lécci, hozzuk helyzetbe az oroszokat, pontosabban a Metrowagonmash-t, akik ugyan se alacsonypadlósat nem tudnak, se normál nyomtávú megfelelő referenciájuk nincs, de azért na.
ZBR 2021.05.09 19:55:21
@Öregnéző: azért mert a 2-es villamos kapacitása nem képes kiváltani a Csepeli HÉV-et.
Nemrégiben bukkant fel a hír, hogy az I. kerület egy új turistabusz-parkolót építene a Mészáros utcában, hogy ezzel enyhítse a Várra nehezedő forgalmat. Kezdetben a buszok a Vár közelében tennék le és szednék fel az utasaikat, de pár év elteltével a kerület elektromos midibuszokat szerezne be, és az…..
ZBR 2021.05.03 13:00:34
@KissGecihuszár: Átalakító van. A meglévő villamosoké. "de ezekért külön kiépíteni egy átalakítót, tápkábelek garmada miatt feltúrni a fél XI, I, XII, kerületeket, oszloperdőt állítani a fél Gellért hegyre, tápponti szekrényekkel teleszórni eme területeket, nos ez az őrület non plus ultrája!" - mondjuk amikor az internet új száloptikás kábele miatt túrják fel a kerületeket, az nem gond. Amikor a vízművek csak néhány csapot meg csődarabot cserél ki és ezért túrja fel a fél kerületet, aaz se gond. Érdekes....
Politikusaink - pártállástól függetlenül - végtelenített örömódákat zengenek egy-egy újabb kerékpárútszakasz megnyitásakor arról, hogy ez micsoda lökést ad majd a zöld turizmusnak, és újabb fontos lépés született a klímapolitikai célok elérésében. A többség pedig vég nélkül, ostobán és lelkesen…..
ZBR 2021.05.02 22:16:13
@Adani: Hatalmas kerülővel, de igen, érinteni fogja a Velencei tavat. 2022-ben, talán...

Most úgy néz ki, hogy Érden ugye át lehet jönni, onnan Tárnokon végig, a 7-es úttal párhuzamosan. Aztán a 7-es úton Martonvásár, ott a belterületen nincs gond, kerékpársáv van. Baracskáig akkor is a 7-es úton tovább. Baracskán belül egy szakaszon járdán vezetett kerékpárúton van... Pettend elejétől a 7-es úttal párhuzamos, egész jó bringaút van, egészen Kápolnásnyékig, ahonan már belterületen, kis utcákon ügyesen el lehet jutni bárhova a tó körül.

Dunakeszi-Újpest már kész, ott mostanában jártam, még nincs átadva, de már nagyon jól lehet rajta menni, mennek is. :)
A washingtoni The Brookings Institution cikke a koronavírus megjelenése nyomán hosszú távon szükségessé váló változtatások bevezetésére hívja fel a figyelmet. Hosszútávú küzdelemre kell berendezkednünk a koronavírussal szemben. De vannak intézkedések, amelyeket már most meg tudunk lépni, és meg is…..
ZBR 2020.04.15 19:41:08
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
ZBR 2020.03.31 09:24:58
@99%: Milyen északi szakasz, te agysebész? A nyugati szektor nem épült meg. És tudod mit? Nem is baj:
- az alagutas vezetés mérhetetlenül drága lett volna
- a felszíni vezetés (és az alagúti vezetés is) tönkretette volna a természetet.
Azt se tudod, hogy hol vagyunk, miről van szó, de csak lököd a mantrát. 10 millió közlekedésmérnök országa, esküszöm....
ZBR 2020.03.31 09:27:49
@gurigapapa:
1. Meg van engedve, hogy találj ki te is megoldásokat. Nem muszáj ám elfogadni, hogy csak az van, amit a Levegő Munkacsoport leírt.
2. A P+R kontrakpoduktív, tehát nem, hogy nem oldja meg a problémát, de kifejezetten rontja a helyzetet. Ezért nem kell építeni. Ezért nem jó érv az, hogy az IS kell. Nem kell.
ZBR 2020.03.31 09:36:11
@midnightcoder2:
"Mondjuk az az érvelés tényleg faszság, hogy az autósokat támogatjuk közpénzből, mert hogy a BKV fenntartásának a nagy része szintén közpénzből megy"
- Mitől faszság? A P+R kit támogat, ha nem az autósokat? A tömegközlekedés mindenki számára elérhető, hozzáférhető. (A marhavagonos hülyeségedet inkább hagyjuk, két okból is: egyrészt mert távol áll a valóságtól, másrészt mert az épp azt indokolná, hogy ezt kell fejleszteni P+R építés helyett is.)
Választási ígéreteink egyik fontos pontja az 5-ös busz végállomásának kérdése volt, mely jó ideje borzolja a városrész lakóinak idegeit. Polgármester asszonnyal januárban elkezdtük az ez irányú munkát. Sajnos a BKK elsőre nem vett minket túl komolyan de nem adtuk fel! Tegnap vendégünk volt a BKK új…..
Lehetőség és feladat – ezt hangoztatta Karácsony Gergely főpolgármester a fővárosi közgyűlés alakuló ülésén kedden. Miután most megválasztottak a BKV igazgatóságának tagjává, magam is ezt vallom: korábbi szakszervezeti vezetőként új lehetőséget és feladatokat kaptam, hiszen a munkavállalók, a…..
Olvasom a Népszaván, hogy Niedermüller Péter, a kijelölt ellenzéki polgármesterjelölt a „bulinegyed” és az Airbnb-zők megregulázásával készül a VII. kerület bevételére. És hogy megválasztása esetén megvizsgálná, hogy minden terasznak van-e engedélye a kései nyitvatartásra. És (de?) szerinte „egy…..
Képzeljük el, hogy egy puccos fogadáson egy potentát túleszi magát osztrigából, melynek következtében erősen csikar a hasa. Halkan jelzi környezetének, hogy baj van, majd farpofáit összeszorítva, izzadva elkezd oldalazni a toalett felé. Ekkor szembe jön vele egy félig-meddig barátja, akit kizárólag…..
ZBR 2019.03.28 15:19:54
@Bisop:
Ez az, de jó! És akkor, ha szaros az EU asztala, mi lesz? Magyarország felemelkedik? Korlátolt vagy fiam, mint a kurvaélet.
„Jöjjenek, kérem, azonnal! Borzalmas hibát vétettem! Az egész életem és minden elveszett! A 6616/a. sz. vonat a helytelen vágányra haladt ki és összeütközött az 5565. számú vonattal!” – ezek a mondatok pontosan 50 esztendővel ezelőtt hangzottak el Mende forgalmi szolgálattevőjének szájából, de az…..
ZBR 2018.12.20 13:11:28
@hegyépülés: Azért annyira nem idős. Ma ilyen idős emberek simán buszokat vezetnek még...
Indonézia nemzeti állata a motor. A KRESZ nem igazán létezik, ellenben van egy (Balin) buddhista megközelítésük, aminek a fő üzenete: ha meg kell halni ma, nem probléma :-). KRESZ á la Bali: 1) Mindenki a rossz oldalon vezet (bal), még hetek után is simán besorolok néha a szembe oldalra. (50.000km…..
2018.08.27-ét írjuk! Az iskola sok helyen 1 hét múlva, Szeptember 3-án indul el! A közlekedési állapotok a két felújítás alatt lévő északi út utáni harmadik út, az M0-ás lezárásával már ma kegyetlen mértéket mutattak, melyek okán a lakosok alternatívákat kerestek, de egyenlőre és már most aligha…..
HamPLÓ Végállomás, leszállás! 2018.08.26 07:00:00
Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab van Donselaartól :) A budafoki Városház téri végállomás ma sem néz ki…..
ZBR 2018.08.26 22:33:09
@biciklitolvaj:
Minden ilyen főnöki irodát a telephelyek, garázsok környékén bagolyvárnak hívtak. Legalábbis a Damiban is így hívták. Kíváncsi lennék a név eredetére, de szinte kizárt, hogy megtudjuk. Lehetséges forgatókönyvek, amik eszembe jutnak:
1. Van az a mondás, hogy "bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű". Ennek szellemiségében a nagyfejűek lakják a bagolyvárat, tehát a főnökök, fejesek.
2. Túlgondolás, de gondolom a szőnyeg szélére is odamentek a kocsivezetők, kaluzok, így aztán "uhú" volt a helyzet ha oda kellett menni.
3. Csak simán a magasban ülnek, mint a baglyok...
Bőven túlmutat az MKKP-MÁV-konfliktus egy bicikliút építésén Rákosrendezőn: az egész ország és az állam mentális állapotát tükrözi...
ZBR 2018.08.03 14:16:14
@Cycmen: Nekem magyar állampolgárként meg alapjogom van normális bicikliutakhoz. A MÁV köztulajdon, ez nem a Csipak, Rogán, Habony trió hátsó kertje.
Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a nemrég felújított Budafoki (de Albertfalván található) remízzel. Akkor nem sokkal az átadás előtt derült ki, hogy rossz tervezés miatt nem tudtak beállni a villamosok a remízbe, ugyanis a tervezők-kivitelezők egy felső vezetéket tartó oszlopot a járművek útjába…..
ZBR 2018.08.01 09:18:04
@eßemfaßom még áll: A Napi Irónia szakújságban.
Hogyan lehetne átalakítani Budapest villamoshálózatát? Most kiderül! Érkezzék egy több részből álló tervezet csomag, melynek 1. részében a ferencvárosi és a dél-pesti lehetőségeket tekintjük át. A tervezet ezekben a térségekben érinti mind a vonalhálózat, mind pedig a típusok átszervezési…..
Az eltévedt megtévedt Budapest Taxisok története. Ezt a bejegyzést már meg akartam írni 1-2 hete, de nem volt rá időm, és valami még hiányzott. Szerencsére ez a valami talált meg engem, épp a buszra várva. Na meg aztán pont ma olvastam annak a szerencsétlen külföldi fesztiválozónak az esetét akit…..
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..
Szentpétervár, az európai hangulatú volt orosz főváros vasúti szempontból is érdekes, már csak azért is, mert egyedülálló módon két gyermekvasút is üzemel a területén. Most azonban a metrójáról szeretnék írni, amelyik természetesen a második legnagyobb az országban. Ott nem a második metrógyűrű első…..
ZBR 2018.03.19 12:22:55
@Benbe:
Pont ez az, hogy az egyetlen előnyük a Hitachi hajtás. Senki nem mondta, hogy az hiba, sőt, az az egyetlen értékelhető része a vonatoknak.
Zajosak, az ajtók lassúak, az utastájékoztatóról ne is beszéljünk, a futómű a politikától függetlenül is csavarrugós 2018-ban (újonnan).
Az meg, hogy végre-valahára, ennyi nyűglődés után működnek, nem igényel semmilyen fanfárt. Jöttek a Stadler FLIRT-ök és voilá, működnek. Na, azok tényleg működnek első perctől kezdve...
Hamarosan jönnek a választások, ezért úgy gondoltuk, érdemes körülnézni a pártok háza táján, mit is mondanak a közlekedési jövőképükről. Hangsúlyozzuk, hogy e bejegyzésünkkel nem célunk egyik párt mögé sem beállni, sőt pontozgatni, meg sorrendet felállítani sem fogunk, a döntést természetesen…..
ZBR 2018.03.13 13:21:22
Csodaszép seregszemle. És ez csak egy a szakpolitikák sorából.
- A FIDESZ program híján ássa csak el magát.
- A Jobbik felejtse el Szabó Gyuri bácsit, meg ezt az autós szemléletet. Nem tudják eldönteni, hogy ők most nácik, vagy néppárt, ugyanígy nem tudják eldönteni, hogy ők most haladó szemléletűek, vagy sem. Durván ugyanazok a szólamok visszhangoznak, mint a kocsma sarkában hátul, nagymagyar térképpel a háttérben...
- A Momentumnál hiányzott nekem bármiféle negatívum, pedig van. Az egész közlekedésb**ik nedves álmának tűnik inkább, mint egy realista programnak. Én elnagyoltnak érzem, a néhány beszórt szám ellenére is. Pl. a MÁV kérdésével keveset foglalkozik - az LMP ezzel a MÁV ingatlanvagyonossal nagyot gurított, mert ez ma a vasút bajainak az egyik valós forrása. Szóval legalább az egyik problémát, legalább azonosították!
- Az MSZP-nél ellentmondás a két mondat között is feszül. Fontos a kötöttpálya, de azért buszcserével foglalkoznak. Nyilván lehet mindkettőt, de azért eggyel hihetőbb lenne, ha azt mondanák, hogy igen, ez most stratégiai ágazat lesz, nagyra fogjuk nyitni a pénztárcát. De erről persze szó sincs.
- A DK-t meg csak kinevetni lehet és kész. Látszik, hogy úgy komolytalan, ahogy van. Pedig még Nemes "Hajfesték" Gáborral, a BKV szakszervezeti atyaúristenével is bekeményítettek. A metrókat csak el tudta volna magyarázni.

A cikk végkövetkeztetése pedig tűpontos, megint nagyot alkottatok, grat. Elég szkeptikusan szemlélem a közlekedési civil kezdeményezéseket (van miért, lásd: VEKE, vagy Dávidka arroganciája), de bennetek még furcsa módon nem kellett csalódnom...
Az elmúlt néhány évben földrengésszerű változások figyelhetők meg a magyar munkaerőpiacon. Míg korábban munkanélküliségről beszéltünk, manapság munkaerőhiányról szólnak a hírek. Tabuk, dogmák dőlnek meg és korunk vezetőinek be kell látniuk: sokkal jobban kell figyelniük arra, hogy megtartsák…..
A világtörténelem első igazán súlyos metrókatasztrófája, amely több okból is érthetetlen. ..
ZBR 2018.01.11 14:44:44
@wrstjnethn:
Legalább három ponton itt is el lehetett volna kerülni a katasztrófát. Annyit az előírásokon - feltételezem - változtattak, hogy ha füstöl egy ilyen járgány, akkor áramtalanítás és félre kell rakni, rögtön. Itt is megoldotta volna a gondot.