Adatok
ZBR
0 bejegyzést írt és 1382 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Már nagyon régóta ideje volt ennek a posztnak, de valahogy mindig halogattam, mert reméltem, hogy talán nincs lejjebb, talán nincs lejjebb, de megtanulhattuk, hogy az emberi butaság korlátlan, így végül is meg kellett születnie, tessék:
A VEKE - Városi és Elővárosi Közlekedési…..
ZBR
2023.09.05 11:02:50
10 pontos írás, alapmű bárkinek, aki azon gondolkodna, hogy Dornert meghívja valahová nyilatkozni, vagy, hogy valamilyen VEKE-posztból idézne a cikkéhez. Ne tegye egyiket sem, nem éri meg lejáratni magát és az általa képviselt tv-t, rádiót, újságot, portált...
A nagy európai energiaválság és az a látványos felkészületlenség, amiről egész Európa fenntartható (-nak szánt) energiaszektora tanúbizonyságot ad, immár megtámadja a városi tömegközlekedést is. A támadás első számú eszköze az árképzési anomália, miszerint a tömegközlekedési szolgáltatóknak pont a…..
Ahogy azt előző cikkünkben bemutattuk, a vasúti teherszállítás szerepének erősítése összeurópai érdek, hiszen az EU-ban döbbenetesen magas ma a közúti áruszállítás részaránya a vasútihoz képest, ami mind az úthálózat (túl)terhelésében, mind súlyos környezetvédelmi problémák (légszennyezés, zaj)…..
ZBR
2022.02.02 09:15:18
@EifAdam: de hagyjuk már a vonalismeretet, könyörgöm! Mindenki le fog szépen vizsgázni oda, ha le kell, és kész.....
Történt egyszer, hogy megelégeltem a jegypénztárok előtti sorban állást és a jegyautomaták tökéletlenségét, ezért egy applikáción keresztül a lehető legkényelmesebben vásároltam meg a BKK havi bérletemet. Olykor előfordult, hogy ellenőrök kérték, és a náluk lévő leolvasó igazolta a jogosultságomat…..
ZBR
2022.01.31 19:45:04
@Imre Anda: azért a buszvezetőt sikerült mondjuk egy szemétládának beállítani, meg túlbuzgónak, holott csak a dolgát végezte és amúgy az égvilágon semmi köze hozzá, hogy te mit nem értesz a téged körülvevő világból.
Bőven 50 felett van a buszvezetők átlagéletkora, lehet, hogy egyszerűen fogalma nincs, hogy hogyan kell használni a mobiljegyet, annyit tud, amit elcsípett belőle a fentebb említett oktatásokon 5 percben....
Bőven 50 felett van a buszvezetők átlagéletkora, lehet, hogy egyszerűen fogalma nincs, hogy hogyan kell használni a mobiljegyet, annyit tud, amit elcsípett belőle a fentebb említett oktatásokon 5 percben....
ZBR
2022.01.31 20:03:58
@Imre Anda: "egy ügybuzgó, gúnyolódó, fontoskodó, és a legkevésbé sem segítőkész sofőr"... Itt van. Rögtön 4 jelzőt kapott tőled.
Persze, hogy mindenki egyetért, össznépnemzeti sport szidni a BKV-t és minden kapcsolódó részét. És persze, a mobiljegy még legjobb esetben is gyerekcipőben jár és viszonylag régóta próbálják a pesti népek szokni, de egyáltalán nem az a poszt üzenete, hogy figyelj, tájékozódj, ne járj úgy, mint én....
Persze, hogy mindenki egyetért, össznépnemzeti sport szidni a BKV-t és minden kapcsolódó részét. És persze, a mobiljegy még legjobb esetben is gyerekcipőben jár és viszonylag régóta próbálják a pesti népek szokni, de egyáltalán nem az a poszt üzenete, hogy figyelj, tájékozódj, ne járj úgy, mint én....
ZBR
2022.01.31 23:41:06
@Imre Anda: igen, a szemétládát tulajdonképpen összefoglalóként írtam. Tudod, egyik ilyen jelző sem túl kedves.
Viszont a nap végén.... Akármilyenek a buszvezetők, akármilyenek ezek a mobiljegyek, a többség csak tudja használni. És ezt onnan tudom, hogy látom. Tehát azért úgy nagyon igazad azért nincs....
Viszont a nap végén.... Akármilyenek a buszvezetők, akármilyenek ezek a mobiljegyek, a többség csak tudja használni. És ezt onnan tudom, hogy látom. Tehát azért úgy nagyon igazad azért nincs....
Az elmúlt években jelentős lendületet vett Budapesten a trolibuszflotta megújítása. A BKK 2014-ben egy igen kedvező szállítási szerződést írt alá, mely az alapmennyiség mellett jelentős opciós szállításra is lehetőséget adott. Első körben 2015-ben jött 20 szóló és 16 csuklós trolibusz, 2019 elején…..
ZBR
2021.10.26 10:23:07
@gmihaly621: Köszönjük a te okoskodásokat, nagyon lényeges volt, hogy a Curia utcából mi merre kanyarodott... Az elektromos busz fejlődése nem éri el a kívánt szintet.
Az elmúlt időszakban jelentős port kavart a nagy dirrel-durral beharangozott, majd lefújt HÉV járműtender. A dolog meglehetősen zavaros, a valós célok, motivációk korántsem világosak, már csak azért sem, mert mind a MÁV, mind pedig a kormány oldaláról hiányzott a transzparenciának még a látszatja…..
ZBR
2021.05.09 19:53:01
ZBR
2021.05.09 19:54:47
@Serény Vélemény: nem a telex írt kamut, hanem az okok, ami miatt a tendert elkaszálták, azok kamuk. A valóság, ami nem kamu, az az, hogy a kormánytól nyomás jött Máger Andi és lelkes csapata felől, hogy lécci-lécci, hozzuk helyzetbe az oroszokat, pontosabban a Metrowagonmash-t, akik ugyan se alacsonypadlósat nem tudnak, se normál nyomtávú megfelelő referenciájuk nincs, de azért na.
ZBR
2021.05.09 19:55:21
@Öregnéző: azért mert a 2-es villamos kapacitása nem képes kiváltani a Csepeli HÉV-et.
Nemrégiben bukkant fel a hír, hogy az I. kerület egy új turistabusz-parkolót építene a Mészáros utcában, hogy ezzel enyhítse a Várra nehezedő forgalmat. Kezdetben a buszok a Vár közelében tennék le és szednék fel az utasaikat, de pár év elteltével a kerület elektromos midibuszokat szerezne be, és az…..
ZBR
2021.05.03 13:00:34
@KissGecihuszár: Átalakító van. A meglévő villamosoké. "de ezekért külön kiépíteni egy átalakítót, tápkábelek garmada miatt feltúrni a fél XI, I, XII, kerületeket, oszloperdőt állítani a fél Gellért hegyre, tápponti szekrényekkel teleszórni eme területeket, nos ez az őrület non plus ultrája!" - mondjuk amikor az internet új száloptikás kábele miatt túrják fel a kerületeket, az nem gond. Amikor a vízművek csak néhány csapot meg csődarabot cserél ki és ezért túrja fel a fél kerületet, aaz se gond. Érdekes....
Politikusaink - pártállástól függetlenül - végtelenített örömódákat zengenek egy-egy újabb kerékpárútszakasz megnyitásakor arról, hogy ez micsoda lökést ad majd a zöld turizmusnak, és újabb fontos lépés született a klímapolitikai célok elérésében.
A többség pedig vég nélkül, ostobán és lelkesen…..
ZBR
2021.05.02 22:16:13
@Adani: Hatalmas kerülővel, de igen, érinteni fogja a Velencei tavat. 2022-ben, talán...
Most úgy néz ki, hogy Érden ugye át lehet jönni, onnan Tárnokon végig, a 7-es úttal párhuzamosan. Aztán a 7-es úton Martonvásár, ott a belterületen nincs gond, kerékpársáv van. Baracskáig akkor is a 7-es úton tovább. Baracskán belül egy szakaszon járdán vezetett kerékpárúton van... Pettend elejétől a 7-es úttal párhuzamos, egész jó bringaút van, egészen Kápolnásnyékig, ahonan már belterületen, kis utcákon ügyesen el lehet jutni bárhova a tó körül.
Dunakeszi-Újpest már kész, ott mostanában jártam, még nincs átadva, de már nagyon jól lehet rajta menni, mennek is. :)
Most úgy néz ki, hogy Érden ugye át lehet jönni, onnan Tárnokon végig, a 7-es úttal párhuzamosan. Aztán a 7-es úton Martonvásár, ott a belterületen nincs gond, kerékpársáv van. Baracskáig akkor is a 7-es úton tovább. Baracskán belül egy szakaszon járdán vezetett kerékpárúton van... Pettend elejétől a 7-es úttal párhuzamos, egész jó bringaút van, egészen Kápolnásnyékig, ahonan már belterületen, kis utcákon ügyesen el lehet jutni bárhova a tó körül.
Dunakeszi-Újpest már kész, ott mostanában jártam, még nincs átadva, de már nagyon jól lehet rajta menni, mennek is. :)
Járókelő.hu
Újra kell indítanunk városaink működését. De ehhez mindenképpen változtatásokra van szükség.
2020.04.14 16:37:50
A washingtoni The Brookings Institution cikke a koronavírus megjelenése nyomán hosszú távon szükségessé váló változtatások bevezetésére hívja fel a figyelmet. Hosszútávú küzdelemre kell berendezkednünk a koronavírussal szemben. De vannak intézkedések, amelyeket már most meg tudunk lépni, és meg is…..
ZBR
2020.04.15 19:41:08
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
ZBR
2020.03.31 09:24:58
@99%: Milyen északi szakasz, te agysebész? A nyugati szektor nem épült meg. És tudod mit? Nem is baj:
- az alagutas vezetés mérhetetlenül drága lett volna
- a felszíni vezetés (és az alagúti vezetés is) tönkretette volna a természetet.
Azt se tudod, hogy hol vagyunk, miről van szó, de csak lököd a mantrát. 10 millió közlekedésmérnök országa, esküszöm....
- az alagutas vezetés mérhetetlenül drága lett volna
- a felszíni vezetés (és az alagúti vezetés is) tönkretette volna a természetet.
Azt se tudod, hogy hol vagyunk, miről van szó, de csak lököd a mantrát. 10 millió közlekedésmérnök országa, esküszöm....
ZBR
2020.03.31 09:27:49
@gurigapapa:
1. Meg van engedve, hogy találj ki te is megoldásokat. Nem muszáj ám elfogadni, hogy csak az van, amit a Levegő Munkacsoport leírt.
2. A P+R kontrakpoduktív, tehát nem, hogy nem oldja meg a problémát, de kifejezetten rontja a helyzetet. Ezért nem kell építeni. Ezért nem jó érv az, hogy az IS kell. Nem kell.
1. Meg van engedve, hogy találj ki te is megoldásokat. Nem muszáj ám elfogadni, hogy csak az van, amit a Levegő Munkacsoport leírt.
2. A P+R kontrakpoduktív, tehát nem, hogy nem oldja meg a problémát, de kifejezetten rontja a helyzetet. Ezért nem kell építeni. Ezért nem jó érv az, hogy az IS kell. Nem kell.
ZBR
2020.03.31 09:36:11
@midnightcoder2:
"Mondjuk az az érvelés tényleg faszság, hogy az autósokat támogatjuk közpénzből, mert hogy a BKV fenntartásának a nagy része szintén közpénzből megy"
- Mitől faszság? A P+R kit támogat, ha nem az autósokat? A tömegközlekedés mindenki számára elérhető, hozzáférhető. (A marhavagonos hülyeségedet inkább hagyjuk, két okból is: egyrészt mert távol áll a valóságtól, másrészt mert az épp azt indokolná, hogy ezt kell fejleszteni P+R építés helyett is.)
"Mondjuk az az érvelés tényleg faszság, hogy az autósokat támogatjuk közpénzből, mert hogy a BKV fenntartásának a nagy része szintén közpénzből megy"
- Mitől faszság? A P+R kit támogat, ha nem az autósokat? A tömegközlekedés mindenki számára elérhető, hozzáférhető. (A marhavagonos hülyeségedet inkább hagyjuk, két okból is: egyrészt mert távol áll a valóságtól, másrészt mert az épp azt indokolná, hogy ezt kell fejleszteni P+R építés helyett is.)
Választási ígéreteink egyik fontos pontja az 5-ös busz végállomásának kérdése volt, mely jó ideje borzolja a városrész lakóinak idegeit. Polgármester asszonnyal januárban elkezdtük az ez irányú munkát. Sajnos a BKK elsőre nem vett minket túl komolyan de nem adtuk fel! Tegnap vendégünk volt a BKK új…..
Lehetőség és feladat – ezt hangoztatta Karácsony Gergely főpolgármester a fővárosi közgyűlés alakuló ülésén kedden. Miután most megválasztottak a BKV igazgatóságának tagjává, magam is ezt vallom: korábbi szakszervezeti vezetőként új lehetőséget és feladatokat kaptam, hiszen a munkavállalók, a…..
Olvasom a Népszaván, hogy Niedermüller Péter, a kijelölt ellenzéki polgármesterjelölt a „bulinegyed” és az Airbnb-zők megregulázásával készül a VII. kerület bevételére. És hogy megválasztása esetén megvizsgálná, hogy minden terasznak van-e engedélye a kései nyitvatartásra. És (de?) szerinte „egy…..
Képzeljük el, hogy egy puccos fogadáson egy potentát túleszi magát osztrigából, melynek következtében erősen csikar a hasa. Halkan jelzi környezetének, hogy baj van, majd farpofáit összeszorítva, izzadva elkezd oldalazni a toalett felé. Ekkor szembe jön vele egy félig-meddig barátja, akit kizárólag…..
ZBR
2019.03.28 15:19:54
@Bisop:
Ez az, de jó! És akkor, ha szaros az EU asztala, mi lesz? Magyarország felemelkedik? Korlátolt vagy fiam, mint a kurvaélet.
Ez az, de jó! És akkor, ha szaros az EU asztala, mi lesz? Magyarország felemelkedik? Korlátolt vagy fiam, mint a kurvaélet.
B1 BLOGCSALÁD
5 ok, amiért túlhiszterizált a Gundel-botrány és még egy ok, amiért nem
2019.01.11 09:46:53
Ha nem lenne olyan a közélet, amilyen, nem is lenne hír a Gundel menüje a Miniszterelnökségen. ..
„Jöjjenek, kérem, azonnal! Borzalmas hibát vétettem! Az egész életem és minden elveszett! A 6616/a. sz. vonat a helytelen vágányra haladt ki és összeütközött az 5565. számú vonattal!” – ezek a mondatok pontosan 50 esztendővel ezelőtt hangzottak el Mende forgalmi szolgálattevőjének szájából, de az…..
ZBR
2018.12.20 13:11:28
@hegyépülés: Azért annyira nem idős. Ma ilyen idős emberek simán buszokat vezetnek még...
Indonézia nemzeti állata a motor. A KRESZ nem igazán létezik, ellenben van egy (Balin) buddhista megközelítésük, aminek a fő üzenete: ha meg kell halni ma, nem probléma :-).
KRESZ á la Bali:
1) Mindenki a rossz oldalon vezet (bal), még hetek után is simán besorolok néha a szembe oldalra. (50.000km…..
ZBR
2018.10.02 15:26:56
Buckai Szövetség Egyesület
2018.08.27: A Szigetszentmiklósi közlekedési katasztrófa 1 napja rövid történetekben! Vajon a felelősök vállalják a felelősséget? Vállalják a felelősséget, hogy Csepel-sziget és Szigetszentmiklós megközelíthetetlen és elhagyhatatlan lett?
2018.08.27 23:41:45
2018.08.27-ét írjuk! Az iskola sok helyen 1 hét múlva, Szeptember 3-án indul el! A közlekedési állapotok a két felújítás alatt lévő északi út utáni harmadik út, az M0-ás lezárásával már ma kegyetlen mértéket mutattak, melyek okán a lakosok alternatívákat kerestek, de egyenlőre és már most aligha…..
Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab van Donselaartól :)
A budafoki Városház téri végállomás ma sem néz ki…..
ZBR
2018.08.26 22:33:09
@biciklitolvaj:
Minden ilyen főnöki irodát a telephelyek, garázsok környékén bagolyvárnak hívtak. Legalábbis a Damiban is így hívták. Kíváncsi lennék a név eredetére, de szinte kizárt, hogy megtudjuk. Lehetséges forgatókönyvek, amik eszembe jutnak:
1. Van az a mondás, hogy "bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű". Ennek szellemiségében a nagyfejűek lakják a bagolyvárat, tehát a főnökök, fejesek.
2. Túlgondolás, de gondolom a szőnyeg szélére is odamentek a kocsivezetők, kaluzok, így aztán "uhú" volt a helyzet ha oda kellett menni.
3. Csak simán a magasban ülnek, mint a baglyok...
Minden ilyen főnöki irodát a telephelyek, garázsok környékén bagolyvárnak hívtak. Legalábbis a Damiban is így hívták. Kíváncsi lennék a név eredetére, de szinte kizárt, hogy megtudjuk. Lehetséges forgatókönyvek, amik eszembe jutnak:
1. Van az a mondás, hogy "bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű". Ennek szellemiségében a nagyfejűek lakják a bagolyvárat, tehát a főnökök, fejesek.
2. Túlgondolás, de gondolom a szőnyeg szélére is odamentek a kocsivezetők, kaluzok, így aztán "uhú" volt a helyzet ha oda kellett menni.
3. Csak simán a magasban ülnek, mint a baglyok...
Egyből nincs is semmi baj a budapesti tömegközlekedéssel...
ZBR
2018.08.13 15:49:46
@Comandante en Jefe:
Emberileg, vezetési módszereikben azért olyan nagyon messze nem állnak távol egymástól. Talán annyi, hogy Lajoska kifejezetten bosszúálló típus.
Emberileg, vezetési módszereikben azért olyan nagyon messze nem állnak távol egymástól. Talán annyi, hogy Lajoska kifejezetten bosszúálló típus.
B1 BLOGCSALÁD
Nincs erre jobb szó: elolvadt a MÁV-vezetőség agya Rákosrendezőnél
2018.08.03 10:19:00
Bőven túlmutat az MKKP-MÁV-konfliktus egy bicikliút építésén Rákosrendezőn: az egész ország és az állam mentális állapotát tükrözi...
ZBR
2018.08.03 14:16:14
@Cycmen: Nekem magyar állampolgárként meg alapjogom van normális bicikliutakhoz. A MÁV köztulajdon, ez nem a Csipak, Rogán, Habony trió hátsó kertje.
Újbuda másként
Több száz ember életét keseríti meg az átgondolatlanul felújított remíz
2018.07.31 09:42:33
Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a nemrég felújított Budafoki (de Albertfalván található) remízzel. Akkor nem sokkal az átadás előtt derült ki, hogy rossz tervezés miatt nem tudtak beállni a villamosok a remízbe, ugyanis a tervezők-kivitelezők egy felső vezetéket tartó oszlopot a járművek útjába…..
ZBR
2018.08.01 09:18:04
@eßemfaßom még áll: A Napi Irónia szakújságban.
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
Villamoshálózat-fejlesztési tervezet-csomag 1. rész: a ferencvárosi és a dél-pesti átalakítások
2018.06.12 19:34:58
Hogyan lehetne átalakítani Budapest villamoshálózatát? Most kiderül! Érkezzék egy több részből álló tervezet csomag, melynek 1. részében a ferencvárosi és a dél-pesti lehetőségeket tekintjük át. A tervezet ezekben a térségekben érinti mind a vonalhálózat, mind pedig a típusok átszervezési…..
ZBR
2018.06.13 09:01:28
Gőg és Demagóg fia vagyok én
Az eltévedt Budapest Taxisok története, avagy a Hiénák UBER alles
2016.08.15 00:04:33
Az eltévedt megtévedt Budapest Taxisok története.
Ezt a bejegyzést már meg akartam írni 1-2 hete, de nem volt rá időm, és valami még hiányzott. Szerencsére ez a valami talált meg engem, épp a buszra várva.
Na meg aztán pont ma olvastam annak a szerencsétlen külföldi fesztiválozónak az esetét akit…..
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..
ZBR
2018.03.20 09:49:31
@Zsivany2:
Én úgy tudom, hogy a dízelmotorok hosszú alapjárata káros lerakódások, elszennyeződések okozója. Nem gondolom, hogy a flotta üzemeltetése során ennek szempontnak kéne egyébként lennie. Így sem beszélünk acélos rendelkezésre állásról, nem tartanak ezek a vonatok örökké - sajnos.
Én úgy tudom, hogy a dízelmotorok hosszú alapjárata káros lerakódások, elszennyeződések okozója. Nem gondolom, hogy a flotta üzemeltetése során ennek szempontnak kéne egyébként lennie. Így sem beszélünk acélos rendelkezésre állásról, nem tartanak ezek a vonatok örökké - sajnos.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz