Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Abomb

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Csak kérni kellett, máris tele a levelező listánk hazai autós közlekedési videókkal. Ez itt már az olvasói dashcam-termésből való. Róbert rögzítette, aki egy decemberi estén nézte meg közelről, milyen egy rajtakapott buszsofőr reakciója. December közepe táján a Verseny…..
Abomb 2015.01.11 01:21:10
@Jankove:
"A szituáció szempontjából irreleváns, milyen besorolású úton halad az autó, mennyivel, és hogy volt-e macisajtja később vagy sem, ezt próbáld már megérteni, befogadni."
Ilyen alapon az a polski egy maseratti is lehetett volna 150-nel, ha meg tudott volna állni szükség esetén még mielőtt beleszalad a védett úton haladó forgalomba. A maserattis teljesen szabályos lett volna, mert jött a busz.
Sőt ekkora sebességgel mindenképp szabályos lett volna a maserattis, mert 3x gyorsabban haladt, mint a főúton érkezők, így már fel sem merülhetett, hogy azoknak elsőbbséget kell adnia.
Ennyire irreleváns, hogy szabályosan haladt-e a polski.
Abomb 2015.01.11 01:46:05
@Jankove:
Nem, néhány százezer km alatt nem okoztam balesetet és közel sem voltam hozzá. Ha pedig hibáznék, akkor elismerném. Ne próbáld megfordítani, mert nem én vagyok, aki szerint egy belógó épületet nem kell a látási viszonyok kapcsán figyelembe venni.
Abomb 2015.01.11 03:41:12
@Jankove:
Értékelem, hogy levetted. Külön értékelem, hogy ilyen későn tetted. Azonban kár volt, mert a fent idézettek minden betűjével eddig is egyetértettem.

Csupán az alábbit sem felejtem el számításba venni:
Az, hogy a busz szabálytalanul kanyarodott be, az nem zárja ki azt, hogy a polskis is lehetett szabálytalan HA nem megfelelő sebességgel érkezett az adott kereszteződéshez.

Miért mondom ezt?
- Mert a polski sebességétől is függ, hogy mikor érnek veszélyesen közel egymáshoz a szabálytalanul közlekedő busszal.
- A busz miatti vészfékezés nélkül is egy mérlegelést továbbá egy esetleges megállást is el kellett volna tudjon végezni csupán alig pár méterrel odébb.

38 m-re a vonaltól még 50-nel ment, a reakcióideje 1 mp volt, így erről a tempóról legalább 27 m alatt állhatott meg vészfékezéssel. Így legfeljebb 11 m maradhatott még a vonalig, ahol elsőbbség adás szükségessége esetén amúgy is meg kellett volna állnia. A kezdeti sebessége pedig 14 m/s közelében volt.

Kérdéseim:
1. Ha csak 1 mp-vel is később kezd el vészfékezni, akkor sikerült-e volna szükség esetén ott megállnia, ahol azt a macisajt előírta?
2. A busz megjelenése nélkül is vészfékezéssel lassított volna?
(A látási viszonyokat pedig nagyvonalúan ki is hagyhatom)

3. Ki az, aki szerint még mindig teljesen bizonyos vagy indifferens, hogy a polski teljesen szabályosan haladt?
Belsőség Nekem ez itt nem piros 2015.01.06 16:16:05
Kár volna csak a videómegosztók fedélzeti kamerás találatai alapján gondolkodni a közlekedéskultúra területi viszonyairól. Ideje tisztázni, hogy Kijevtől ide is van elég tahó az utakon, csakhogy a forgalomfigyelő fedélzeti kamera (közismert nevén: dashcam) itt nem alaptartozéka…..
Abomb 2015.01.09 01:30:35
@Arcade Macho:
A 8 általános alapismeretek megfelelően fantasztikusan tudsz szorozni. Valahogy csak a különféle élő szövetek rendkívül eltérő sérülékenységét hagyod ki a gondolatmenetből. (Ja, azt nem is a 8 általánosban tanítják.)

Látom azért fejlődsz: korábban a vízválasztó számodra az 50 km/h volt, de mostmár még annál is sértetlenül szállnak ki...nagyszerű.
Holnap már 80-nál lesz a bűvös határ, vagy esetleg már egyenesen a fent látható vezetési stílust fogod népszerűsíteni, hiszen úgysem történhet semmilyen sérülés?! Szerintem tényleg nem ártana elvégezned magadon a csattanós kísérletet. Illetve kifelejtetted a számításból, hogy nem minden autóban árkád macsók ülnek.

"akkor ne dramazzunk itt testi epseg veszelyeztetessel"
Szerinted dráma, a helyzet azonban az, hogy a veszélyeztetés megvalósulásához nem szükséges az, hogy bármilyen sérülés valóban be is következzen (remélem második olvasatra megérted). Ha a sérülés valóban be is következik, akkor már nem "csupán" veszélyeztetés a tényállás. Úgyhogy nincs itt semmi drámázás, legfeljebb természettudományos ismeretek és szövegértelmezési képességek hiányossága némi könnyelműséggel vegyítve esetedben.

Persze lehet, hogy számodra a veszélyeztetés 100 km/h fölött kezdődik és csak akkor, ha egy már bekövetkezett ütközés miatt valakinek leszakadt egy végtagja. Kívánom sose kerülj olyan helyzetbe, hogy ezt az egészen sajátos értelmezésed egy eljárásban kelljen előadnod. Bizonyos lehetsz benne, hogy nem aratna osztatlan sikert, de még az is lehet, hogy súlyosbító körülmény lenne.