Adatok
Abomb
0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Csak kérni kellett, máris tele a levelező listánk hazai autós közlekedési videókkal. Ez itt már az olvasói dashcam-termésből való. Róbert rögzítette, aki egy decemberi estén nézte meg közelről, milyen egy rajtakapott buszsofőr reakciója. December közepe táján a Verseny…..
Abomb
2015.01.11 01:46:05
@Jankove:
Nem, néhány százezer km alatt nem okoztam balesetet és közel sem voltam hozzá. Ha pedig hibáznék, akkor elismerném. Ne próbáld megfordítani, mert nem én vagyok, aki szerint egy belógó épületet nem kell a látási viszonyok kapcsán figyelembe venni.
Nem, néhány százezer km alatt nem okoztam balesetet és közel sem voltam hozzá. Ha pedig hibáznék, akkor elismerném. Ne próbáld megfordítani, mert nem én vagyok, aki szerint egy belógó épületet nem kell a látási viszonyok kapcsán figyelembe venni.
Abomb
2015.01.11 03:41:12
@Jankove:
Értékelem, hogy levetted. Külön értékelem, hogy ilyen későn tetted. Azonban kár volt, mert a fent idézettek minden betűjével eddig is egyetértettem.
Csupán az alábbit sem felejtem el számításba venni:
Az, hogy a busz szabálytalanul kanyarodott be, az nem zárja ki azt, hogy a polskis is lehetett szabálytalan HA nem megfelelő sebességgel érkezett az adott kereszteződéshez.
Miért mondom ezt?
- Mert a polski sebességétől is függ, hogy mikor érnek veszélyesen közel egymáshoz a szabálytalanul közlekedő busszal.
- A busz miatti vészfékezés nélkül is egy mérlegelést továbbá egy esetleges megállást is el kellett volna tudjon végezni csupán alig pár méterrel odébb.
38 m-re a vonaltól még 50-nel ment, a reakcióideje 1 mp volt, így erről a tempóról legalább 27 m alatt állhatott meg vészfékezéssel. Így legfeljebb 11 m maradhatott még a vonalig, ahol elsőbbség adás szükségessége esetén amúgy is meg kellett volna állnia. A kezdeti sebessége pedig 14 m/s közelében volt.
Kérdéseim:
1. Ha csak 1 mp-vel is később kezd el vészfékezni, akkor sikerült-e volna szükség esetén ott megállnia, ahol azt a macisajt előírta?
2. A busz megjelenése nélkül is vészfékezéssel lassított volna?
(A látási viszonyokat pedig nagyvonalúan ki is hagyhatom)
3. Ki az, aki szerint még mindig teljesen bizonyos vagy indifferens, hogy a polski teljesen szabályosan haladt?
Értékelem, hogy levetted. Külön értékelem, hogy ilyen későn tetted. Azonban kár volt, mert a fent idézettek minden betűjével eddig is egyetértettem.
Csupán az alábbit sem felejtem el számításba venni:
Az, hogy a busz szabálytalanul kanyarodott be, az nem zárja ki azt, hogy a polskis is lehetett szabálytalan HA nem megfelelő sebességgel érkezett az adott kereszteződéshez.
Miért mondom ezt?
- Mert a polski sebességétől is függ, hogy mikor érnek veszélyesen közel egymáshoz a szabálytalanul közlekedő busszal.
- A busz miatti vészfékezés nélkül is egy mérlegelést továbbá egy esetleges megállást is el kellett volna tudjon végezni csupán alig pár méterrel odébb.
38 m-re a vonaltól még 50-nel ment, a reakcióideje 1 mp volt, így erről a tempóról legalább 27 m alatt állhatott meg vészfékezéssel. Így legfeljebb 11 m maradhatott még a vonalig, ahol elsőbbség adás szükségessége esetén amúgy is meg kellett volna állnia. A kezdeti sebessége pedig 14 m/s közelében volt.
Kérdéseim:
1. Ha csak 1 mp-vel is később kezd el vészfékezni, akkor sikerült-e volna szükség esetén ott megállnia, ahol azt a macisajt előírta?
2. A busz megjelenése nélkül is vészfékezéssel lassított volna?
(A látási viszonyokat pedig nagyvonalúan ki is hagyhatom)
3. Ki az, aki szerint még mindig teljesen bizonyos vagy indifferens, hogy a polski teljesen szabályosan haladt?
Kár volna csak a videómegosztók fedélzeti kamerás találatai alapján gondolkodni a közlekedéskultúra területi viszonyairól. Ideje tisztázni, hogy Kijevtől ide is van elég tahó az utakon, csakhogy a forgalomfigyelő fedélzeti kamera (közismert nevén: dashcam) itt nem alaptartozéka…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"A szituáció szempontjából irreleváns, milyen besorolású úton halad az autó, mennyivel, és hogy volt-e macisajtja később vagy sem, ezt próbáld már megérteni, befogadni."
Ilyen alapon az a polski egy maseratti is lehetett volna 150-nel, ha meg tudott volna állni szükség esetén még mielőtt beleszalad a védett úton haladó forgalomba. A maserattis teljesen szabályos lett volna, mert jött a busz.
Sőt ekkora sebességgel mindenképp szabályos lett volna a maserattis, mert 3x gyorsabban haladt, mint a főúton érkezők, így már fel sem merülhetett, hogy azoknak elsőbbséget kell adnia.
Ennyire irreleváns, hogy szabályosan haladt-e a polski.