Adatok
velőtanya
0 bejegyzést írt és 5553 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Media organizations’ goal of profit-making has been further integrated into the disciplinary power of capitalism, the hegemony of heteronormativity and patriarchy. "
A Fudan Egyetem januári "New Media and Gender Studies" online konferenciájának ismertetőjéből idéztem.
Ha…..
Örülünk, Vincent?
Nem alázzák meg ezerötszáz milliárd forinttal a magyar felsőoktatást
2021.04.27 09:29:10
"A kormány ezerötszáz milliárd forintot fektet be az egyetemekbe. (Magyar Nemzet, január 29.)"
Jóságos Stumpf István a Hazafias Népfront utolsó alelnöke, Horváth belügyminiszter elvtárs veje az európai értelemben vett Bayer Showban magyarázta el, hogy ezerötszázmilliárd forintot fognak a…..
Viccországban (még) mindig bejelentenek.....
velőtanya
2021.04.24 12:12:14
@ijontichy: Nem értek egyet. Senki nem a ner megdöntését várja az EU-tól továbbra sem, de ez megint egy olyan pont volt, ahol legalább néhány kisebb, de fontos engedmányt ki lehetett volna sajtolni a puhosból. Olyanokat, amik egyszerre jelzik a magyarok másik felének, hogy nem szarják őket telibe Brüsszelből, és még gyakorlati hasznuk is lehet. Mondok egy példát: Lengyelországban úgy néz ki, hogy a pisisták rászorulnak néhány ellenzéki szavazatra az újraqindítási alap ratifikáláshoz - mert a kormánykoalíción belüli még szélsőségesebb vadbarmok nem akarják megszavazni - és ezt most ahhoz kötik (kicsit leegyszerűsítve), hogy a források 40 százaléka kerüljön közvetlenül az önkormányzatokhoz. Ez persze egy közvetlenebb nyomásgyakorlási helyzet, de mondjuk egy 20%-ot kisajtolhatott volna az EB Magyarországon is (vagy legalább megpróbálhatta volna, ha nem a lustaság, az inkompetencia és beleszarás volnának jelszavaik.
velőtanya
2021.04.25 09:18:51
velőtanya
2021.04.25 19:07:11
@jotunder: @Wolff: Azóta már fokozták a pörgést ebben az irányban is, hogy PEDIG "a kínait szinte csak 60 felettiek kapták", "a legtöbb 60 alatti Pfizert kapott", stb., ÉS MÉGIS. Mindezt erre alapozva: imgur.com/LUxREft
De természetesen olyanok kimaradnak - ha egyáltalán van vaéóságos adattömeg a mai közlés mögött, és nem eleve fiktív az egész - hogy például az öregotthonokban csak Pfizert és Modernát adtak, márpedig az öregotthonok nemcsak a létező legveszélyeztetettebb állományuk miatt speciálisak, hanem a teljes és álandó utánkövetés miatt (ha ott valaki pozitív lesz, az biztosan kiderül, máshol meg legjobb esetben is csak rlszben és esetlegesen)
De természetesen olyanok kimaradnak - ha egyáltalán van vaéóságos adattömeg a mai közlés mögött, és nem eleve fiktív az egész - hogy például az öregotthonokban csak Pfizert és Modernát adtak, márpedig az öregotthonok nemcsak a létező legveszélyeztetettebb állományuk miatt speciálisak, hanem a teljes és álandó utánkövetés miatt (ha ott valaki pozitív lesz, az biztosan kiderül, máshol meg legjobb esetben is csak rlszben és esetlegesen)
ABC News. Official: Chinese vaccines' effectiveness low.
Washington Post. Effectiveness of Chinese vaccines not 'high' and needs improvement, says top health official.
Al Jazeera. Chinese vaccines' effectiveness low, official admits.
Mandiner. Vágó István még mindig a kínai…..
velőtanya
2021.04.25 09:39:38
@Péter 2: Hm, azt honnan veszed, hogy nem vagyok regisztrálva? Vagyok, bár egy kicsit most már sajnálom, mert aritus révén kiderült, hogy ez nem csak nem elégséges, de nem is szükséges feltétele az oltásnak (feltéve, hogy van egy baráti háziorvosod). Nekem viszont pont az a gyenge pontom az oltáshoz vezető úton, hogy gyakorlatilag semmilyen nincs: a "kartonom" elvileg az ország egyik távoli sarkában volt leadva, de az a praxis már vagy 10 éve nem létezik, és fogalmam sincs, hova kerülhetett (amikor a jogsihoz kellett papír, azt megcsinálta egy ismerős által ajánlott doki bejelentkezés nélkül, de már ő se praktizál, ha jól tudom)
Nekem most az lenne jó - ha már a regisztráció úgyis megvan - ha belátható időn belül Pfizerre is lehetne majd jelentkezni úgy, mint ahogy kínaira már lehet (helyre, időpontra foglalni), és persze előbb-utóbb muszáj lesz háziorvost keresni, csak az első - kétségkívül nem túl elszánt - tapogatózásaim alapján ez nem is olyan könnyű most a pandémia idején (pláne hogy akkor már nyilván olyat szeretnék, aki megfelel mindenféle elvárásaimnak is)
Nekem most az lenne jó - ha már a regisztráció úgyis megvan - ha belátható időn belül Pfizerre is lehetne majd jelentkezni úgy, mint ahogy kínaira már lehet (helyre, időpontra foglalni), és persze előbb-utóbb muszáj lesz háziorvost keresni, csak az első - kétségkívül nem túl elszánt - tapogatózásaim alapján ez nem is olyan könnyű most a pandémia idején (pláne hogy akkor már nyilván olyat szeretnék, aki megfelel mindenféle elvárásaimnak is)
velőtanya
2021.04.25 14:42:57
velőtanya
2021.04.25 14:51:50
@AdvocatusDiaboli: Több olyan eset is volt már - rögtön az igazolványok kiküldésének első heteiben, és nem asnekdotikusan, hanem névvel-címmel (a rokonok által jelezve a médiának) - amikor olyanoknak kézbesítették a védettségi igazolványt, akik addigra meghaltak Covid-ban.
A magát Kötter Tamásnak nevező Biczi Tamás, Orbán bizalmi embere, írta le az alábbiakat 2021-ben. Nem 1951-ben, hanem 2021-ben.
"Szóval ha legközelebb bementek az USA nagykövetségre a szokásos eligazításotokra, a szendvics zabálás közben ezt is említsétek meg a gazdinak, hátha rászól…..
velőtanya
2021.04.20 14:35:34
Legyen arca ennek a szarnak is:
www.kepfeltoltes.eu/images/2021/04/20/501biczi.png
(ez általában sokat segít a delikvens elhelyezésben anélkül, hogy mondjuk az olvasásával kellene kínoznunk magunkat)
www.kepfeltoltes.eu/images/2021/04/20/501biczi.png
(ez általában sokat segít a delikvens elhelyezésben anélkül, hogy mondjuk az olvasásával kellene kínoznunk magunkat)
velőtanya
2021.04.25 09:27:04
@Mister Gumpy: Én biztosan Karácsonyra fogok szavazni az előválasztáson - feltéve, hogy lesz ilyen opció - és a kanapés interjúja ebben csak megerősített.
Ezt még nem láttam, ezért nem tudom véleményezni, de meg fogom nézni - pont azért, mert MZP-vel kapcsolatban sok a fenntartásom, és kíváncsi vagyok, hogy tud-e ezen változtatni egy interjú. Fekete-Győré meg állítólag katasztrófa volt - ez kevésbé érdekel, mert őt eleve katasztrófának tartom:)
(Azt viszont nem értem, hogy miért pont őt támadják most a legnagyobb vehemenciával a nermédiában. Persze lehet, hogy csak rajta melegítenek be, mielőtt igazán beindul a henger a többiek ellen)
Ezt még nem láttam, ezért nem tudom véleményezni, de meg fogom nézni - pont azért, mert MZP-vel kapcsolatban sok a fenntartásom, és kíváncsi vagyok, hogy tud-e ezen változtatni egy interjú. Fekete-Győré meg állítólag katasztrófa volt - ez kevésbé érdekel, mert őt eleve katasztrófának tartom:)
(Azt viszont nem értem, hogy miért pont őt támadják most a legnagyobb vehemenciával a nermédiában. Persze lehet, hogy csak rajta melegítenek be, mielőtt igazán beindul a henger a többiek ellen)
Kirúgtak egy újságírót a New York Timestól mert egy szót használt. Az újságíró Peruban megkérdezte valakitől, hogy egy személy használta-e a szót. Az volt a verdikt, hogy a szót szándéktól függetlenül nem szabad használni. Amennyiben az újságíró visszakérdezett volna, hogy akkor most mondják…..
velőtanya
2021.03.11 13:33:10
@Bolygó Hollandi: Most látom, hogy Oscar Wilde-ot szabad volt neki lefordítania.
Így most már legalább tudjuk, hogy meleg.
Így most már legalább tudjuk, hogy meleg.
velőtanya
2021.03.11 21:47:49
@Bolygó Hollandi: Egy-egy konkrét és számunkra - a létező klerikálfasiszta illiberalizmus viszonyai között élve - inkább egzotikusan idiótának tűnő esetnél még akár a kesernyésen humoros oldala is dominálhat a történetnek, de összességében engem rohadtul elkeserít ennek a posztnak a kommnetszekciója. Megint azt látom, hogy akikkel látszólag egy oldalra sodort egy közös ellenség, azok jelentős csoportjainak nem az elnyomással, megkülönböztetéssel és a törzsi/faji/vallási/ideológiai alapú kirekesztéseel van baja, hanem hogy nem ő jelölheti ki mások korlátait. És még a nemiszerv rossz oldalán van, de máris kiül az arcára a faarkasvigyor, amikor elképzeli, hogy egyszer majd ő fingathat másokat a saját dogmái alapján.
velőtanya
2021.04.25 09:11:59
@kartoffel: Ezt pont két hónapja már szemléztem a topikban:
orulunkvincent.blog.hu/2021/02/13/a_new_york_times_esete_a_szoval/full_commentlist/1#c39903846
És akkor már hozzáteszem a kedvenc vonatkozó videómat is:
www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw
orulunkvincent.blog.hu/2021/02/13/a_new_york_times_esete_a_szoval/full_commentlist/1#c39903846
És akkor már hozzáteszem a kedvenc vonatkozó videómat is:
www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw
Dominic Cummings, Boris Johnson főtanácsadója, a Brexit egyik atyja, a miniszterelnöki hivatal kertjében találkozott újságírókkal és beszámolt arról, hogy egészen pontosan miért és milyen körülmények között utazott Durhamba Londonból március harmincadikán késő este. A BBC élőben…..
velőtanya
2020.06.19 16:08:15
@ámbátor: Ha már te is Moldovát idéztél tegnap...:
"Az elutasítás olyan egyértelmű volt, hogy semmiféle vitának nem engedett helyet. Zölderdő és a fővarázsló helyesen értelmezve a referens diszkrét figyelmeztető köhögését, eltávoztak. Lefelé tartva annyira elmerültek gondolataikban, hogy Zölderdő a feketék számára fenntartott lépcsőn akart lemenni. A portás feltartóztatta:
– Lincoln Ábrahám – a Mikulás-szigeteken ez volt a fehér bőrűek gúnyneve, természetesen csak azoké a fehéreké, akik nem töltöttek be magasabb állásokat, és nem jártak autón –, talán nem szakad le az átkozott lábad, ha elsétálsz a hátsó lépcsőig.
A fővarázsló hiába kelt vendége és üzlettársa védelmére, a portás őt is kigúnyolta, az öreg férfi tiltakozása jeléül szintén a hátsó lépcsőn ment le. Az épület előtt az indulattól még mindig remegve mondta:
– Szégyellem, hogy én is fekete bőrű vagyok."
"Az elutasítás olyan egyértelmű volt, hogy semmiféle vitának nem engedett helyet. Zölderdő és a fővarázsló helyesen értelmezve a referens diszkrét figyelmeztető köhögését, eltávoztak. Lefelé tartva annyira elmerültek gondolataikban, hogy Zölderdő a feketék számára fenntartott lépcsőn akart lemenni. A portás feltartóztatta:
– Lincoln Ábrahám – a Mikulás-szigeteken ez volt a fehér bőrűek gúnyneve, természetesen csak azoké a fehéreké, akik nem töltöttek be magasabb állásokat, és nem jártak autón –, talán nem szakad le az átkozott lábad, ha elsétálsz a hátsó lépcsőig.
A fővarázsló hiába kelt vendége és üzlettársa védelmére, a portás őt is kigúnyolta, az öreg férfi tiltakozása jeléül szintén a hátsó lépcsőn ment le. Az épület előtt az indulattól még mindig remegve mondta:
– Szégyellem, hogy én is fekete bőrű vagyok."
velőtanya
2020.06.19 16:25:08
@rikitikitevi: Légyszi mondd, hogy Counter másodnikkje vagy, és csak trollkodsz:/
velőtanya
2021.04.24 12:14:38
@Bolygó Hollandi: "Princess Nut Nut" Ez pontosan mit jelent? Esetleg egy fordítási kísérlet? (Láttam már én is, de nem érzem a stílusértékét)
Aránylag biztos voltam benne, hogy az Orbán-rezsim nem engedi el a járványt és a végén nem lesz napi száz halott. Elengedte. És meghamisították a halálozási adatokat. Ezért nem tévedtem olyan nagyot látszólag.
Kásler Miklós mai bejelentése: December 10. környékén 27-30000…..
velőtanya
2021.03.17 08:36:07
@aritus: Ez nerm a Bige-féle 5000 fős felmérés, hanem a szokásos havi panel 1000 fővel. De ennél fontosabb, hogy érdemes nem a portálok által adott harsogó címek alapján értékelni - és különösen nem a hvg címadása alapján, ami konkrétan nem igaz (a többiek interpretációja inkább "csak" csúsztatás)
Az például a minimum lenne, hogy az időbeli alakulásnál ne csak az egyik oldalt emeljék ki. A fidesz támogatottságát most 33%-ra mérték a korábbi 31 helyett, de a hat ellenzéki párt összes támogatottsága meg eközben* 33%-ról 36-ra nőtt. Ezt úgy interpretálni, hogy "erősöödött a fidesz" (és ennyi, pont) minimum csúsztatás. Konkrétan nagyobb csúsztatás, mintha azt a címet adnánk, hogy "Nőtt az ellenzéki pártok előnye a fidesszel szemben".
De ez legalább csak csúsztatás. A hvg címe ezzel szemben hazugság: tényleg kihozható ugyan egy negyedmilliós plusz a fidesz oldalán a számokból, de az nem a párt népszerűségére vonatkozik, hanem ennyivel többen szavaznának a fidesz listára egy kétpólusú fidesz-ellenzék felállás esetén. Ezt egyébként a cikkben belül le is írják: "...a kevesebb lista aktívvá tesz korábban bizonytalan választókat. Ez számokban azt jelenti, hogy a kormánypárt mellé márciusban 3 százalék (negyedmillió) választópolgár sorakozik fel, ha a versenytárs a közös ellenzék." Ilyen hatás azonban a másik oldalon is van, bár most éppen kisebbnek mérték, mint januárban. Ezzel együtt a talán legfontosabbnak mondható összehasonlításban (mert ez van a legközelebb a tényleges válsztási helyzethez) semmi nem változott az elmúlt egy hónapban, és 50-47-es ellenzéki vezetést mértek: img1.hvg.hu/image.aspx?id=c875fac8-5697-4808-919b-742ab793ccda&view=b2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e
Ettől amúgy még nincs túl sok ok az optimizmusra, mert ahogy többször is szó volt róla, egy "hagyományos eszközökkel" elcsalhatatlan és a végeredményt (mandátumszámot) tekinve is viszonylag meggyőző ellenzéki győzelemhez 58-42 körüli támogatottsági arányok kellenének, és a jelenlegi számok eléggé befagyottnak látszanak. (De "csak" befagyottnak, tehát a fidesz visszaerősödése legalábbis ebből a felmérésből nem jön ki)
*A telex a félrevezető címadás mellett legalább leközölte a részletes adatokat:
telex.hu/belfold/2021/03/16/zavecz-research-partpreferenciak-fidesz-jobbik-mszp-dk-momentum-tamogatottsag
(A hvg ezt is megspórolta, hogy még az se számolhasson utána, akinek volna rá igénye. Talá Hont András volt az ügyeletes szerkesztő)
Az például a minimum lenne, hogy az időbeli alakulásnál ne csak az egyik oldalt emeljék ki. A fidesz támogatottságát most 33%-ra mérték a korábbi 31 helyett, de a hat ellenzéki párt összes támogatottsága meg eközben* 33%-ról 36-ra nőtt. Ezt úgy interpretálni, hogy "erősöödött a fidesz" (és ennyi, pont) minimum csúsztatás. Konkrétan nagyobb csúsztatás, mintha azt a címet adnánk, hogy "Nőtt az ellenzéki pártok előnye a fidesszel szemben".
De ez legalább csak csúsztatás. A hvg címe ezzel szemben hazugság: tényleg kihozható ugyan egy negyedmilliós plusz a fidesz oldalán a számokból, de az nem a párt népszerűségére vonatkozik, hanem ennyivel többen szavaznának a fidesz listára egy kétpólusú fidesz-ellenzék felállás esetén. Ezt egyébként a cikkben belül le is írják: "...a kevesebb lista aktívvá tesz korábban bizonytalan választókat. Ez számokban azt jelenti, hogy a kormánypárt mellé márciusban 3 százalék (negyedmillió) választópolgár sorakozik fel, ha a versenytárs a közös ellenzék." Ilyen hatás azonban a másik oldalon is van, bár most éppen kisebbnek mérték, mint januárban. Ezzel együtt a talán legfontosabbnak mondható összehasonlításban (mert ez van a legközelebb a tényleges válsztási helyzethez) semmi nem változott az elmúlt egy hónapban, és 50-47-es ellenzéki vezetést mértek: img1.hvg.hu/image.aspx?id=c875fac8-5697-4808-919b-742ab793ccda&view=b2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e
Ettől amúgy még nincs túl sok ok az optimizmusra, mert ahogy többször is szó volt róla, egy "hagyományos eszközökkel" elcsalhatatlan és a végeredményt (mandátumszámot) tekinve is viszonylag meggyőző ellenzéki győzelemhez 58-42 körüli támogatottsági arányok kellenének, és a jelenlegi számok eléggé befagyottnak látszanak. (De "csak" befagyottnak, tehát a fidesz visszaerősödése legalábbis ebből a felmérésből nem jön ki)
*A telex a félrevezető címadás mellett legalább leközölte a részletes adatokat:
telex.hu/belfold/2021/03/16/zavecz-research-partpreferenciak-fidesz-jobbik-mszp-dk-momentum-tamogatottsag
(A hvg ezt is megspórolta, hogy még az se számolhasson utána, akinek volna rá igénye. Talá Hont András volt az ügyeletes szerkesztő)
velőtanya
2021.03.17 08:49:56
@incze: Igen. A beoltottság csak egy technikai paraméter - és még annak is elnagyolt, mert nem mindegy, hogy kik és milyen sorrendben oltatnak be, lásd régen beoltott sportolók (természetesen Pfizerrel) és még be se hívott, decemberben regisztrált, 70 feletti krónikus betegek tömegei - a valódi cél a minél kevesebb halott lenne (továbbá a fokozatos nyitást _valóban_ lehetővé tevő járványügyi állapotok kialakulása). De ezekben az elkúrások miatt már esély sincs egy viszonylag jó eredményre, így hát marad a beoltottak százalékos arányának fetisizálása.
(Mondjuk egy fokkal még ez is jobb, mint amikor a lélegeztető gépek száma volt a fertisizált paraméter. Jut szembe, Merkely pár napja azt találta mondani, hogy 1000 körül van az aktívan működtethető lélegeztetőgépes ágyak felső határa. Az a mondása meg szintén érvényben van, hogy igenis jó ötlet volt 16 ezer apparátot bekészletezni. Nem csoda az a friss Széchenyi-díj, ki lett érdemelve)
(Mondjuk egy fokkal még ez is jobb, mint amikor a lélegeztető gépek száma volt a fertisizált paraméter. Jut szembe, Merkely pár napja azt találta mondani, hogy 1000 körül van az aktívan működtethető lélegeztetőgépes ágyak felső határa. Az a mondása meg szintén érvényben van, hogy igenis jó ötlet volt 16 ezer apparátot bekészletezni. Nem csoda az a friss Széchenyi-díj, ki lett érdemelve)
velőtanya
2021.04.23 18:15:36
@rdos: Szerintem a 90+ százalékos országokban még a magyarokénál is kevesebb 80 év feletti regisztrált. Mi lehet a magyarázata akkor az eredményeknek, ha tudjuk, hogy a magyar regisztrációs rendszer a lehetséges oltási folyamatok viilágszinten is egyik legnagyszerűbb innovációja?
1925. április 25.-én Róma alapításának évfordulóján adták ki a Fasiszta Értelmiség Kiáltványát. Olyan olasz értelmiségiek írták alá a Manifesto-t, mint Luigi Pirandello, Gabriele d'Annunzio, Ungaretti, Malaparte vagy Marinetti. Nem Jókai Anna, Kovács Ákos vagy Fekete György.
A…..
velőtanya
2021.04.01 22:38:27
@ijontichy: Elég bizarr volt a végén az a közös izé... kijött, hogy a három ország nem egyformán haladt előre eddig a fejlett illiberalizmus alapjainak larakás út-ján.
Salvini: Mikor lesz sajtótájékoztató?
Morawiecki: Mi az a sajtótájékoztató?
Orbán: Mi az a sajtó?
Salvini: Mikor lesz sajtótájékoztató?
Morawiecki: Mi az a sajtótájékoztató?
Orbán: Mi az a sajtó?
velőtanya
2021.04.16 07:45:14
@Kettes: Egyetértek azzal, hogy az ilyen siránkozások csak még jobban elmélyítik a mentális görcsöt, hogy Orbán és a rendszere örök. Ugyanakkor nem látok semmi jelet arra, hogy bármi érdemi terv lenne/alakulna a ner felszámolására sima többséggel.
(Persze elvileg lehetne, hogy nemcsak van ilyen terv, de még olyan ügyesen titkolják is, hogy mind azt higgyük - beleértve a nert is - hogy nincs. De sajnos ennél sokkal valószínűbb, hogy az van, amit látunk: időnként felengednek egy-egy apró tesztléggömböt, amit aztán az ún. ellenzéki sajtó és értelmiség lő szét azonnal, a leghalványabb lehetőségét is eltiporva annak, hogy valaki esetleg komolyabban megpróbálkozzon a ner által létrehozott boxon kívül gondolkozni)
Aztán ehhez jön még az, amiről UP írt - és aminek a leképeződéséről a közvéleményben a Medián legutóbbi felmérése még az általam sejtett eleve pesszimista képnél is rémisztőbb adatokat hozott le - vagyis hogy kis túlzással a valóságról szól az a fekete humor, hogy a magyarnak mindegy miben, csak a dobogó legfelső fokán álljunk és szóljon a Himnusz (ha a halálozásban, hát abban*), úgyhogy én magam talán még soha nem láttam ennyire reménytelennek a helyzetet, és pesszimistább vagyok most, mint 2018 májusában:/
*Azt a részt egyszerűen nem tudom feldolgozni, hogy a magyarok jelentős része a halottak számával is kifejezetten elégedett. Nem a "járványkezeléssel" - ahol még lehetne olyan magyarázatokba menekülni, hogy benyelik a propagandát az oltásverenyről és ez ellensúlyozza számukra a rekordszámú halottat - hanem konrétan a halottak számával. (Mondjuk ezeknek az egyik fele azért, mert nagyságrendi fogalma sincs a tényleges számról, a másik fele meg úgy, hogy ismeri a számot. Nem tudom, melyik a rosszabb, de igazából mindegy is, az egész úgy szar. ahogy van)
(Persze elvileg lehetne, hogy nemcsak van ilyen terv, de még olyan ügyesen titkolják is, hogy mind azt higgyük - beleértve a nert is - hogy nincs. De sajnos ennél sokkal valószínűbb, hogy az van, amit látunk: időnként felengednek egy-egy apró tesztléggömböt, amit aztán az ún. ellenzéki sajtó és értelmiség lő szét azonnal, a leghalványabb lehetőségét is eltiporva annak, hogy valaki esetleg komolyabban megpróbálkozzon a ner által létrehozott boxon kívül gondolkozni)
Aztán ehhez jön még az, amiről UP írt - és aminek a leképeződéséről a közvéleményben a Medián legutóbbi felmérése még az általam sejtett eleve pesszimista képnél is rémisztőbb adatokat hozott le - vagyis hogy kis túlzással a valóságról szól az a fekete humor, hogy a magyarnak mindegy miben, csak a dobogó legfelső fokán álljunk és szóljon a Himnusz (ha a halálozásban, hát abban*), úgyhogy én magam talán még soha nem láttam ennyire reménytelennek a helyzetet, és pesszimistább vagyok most, mint 2018 májusában:/
*Azt a részt egyszerűen nem tudom feldolgozni, hogy a magyarok jelentős része a halottak számával is kifejezetten elégedett. Nem a "járványkezeléssel" - ahol még lehetne olyan magyarázatokba menekülni, hogy benyelik a propagandát az oltásverenyről és ez ellensúlyozza számukra a rekordszámú halottat - hanem konrétan a halottak számával. (Mondjuk ezeknek az egyik fele azért, mert nagyságrendi fogalma sincs a tényleges számról, a másik fele meg úgy, hogy ismeri a számot. Nem tudom, melyik a rosszabb, de igazából mindegy is, az egész úgy szar. ahogy van)
velőtanya
2021.04.22 10:11:28
@aritus: A mozikat kinyitni napi 200 halott mellett jó, előválasztást tartani szeptemberben - amikor a kormány szerint már rég túl leszünk a járványon és 15 millió magyar lesz beoltva - rossz. Tiszta gondolatok, világos beszéd, magyar ember nyíltan szavaz, fedáksári, ripityom.
Kertész Imre négy gondolatát választottam egy régebbi posztomból.
" Gyilkos világ kezdődik, nacionalizmus, rasszizmus; Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája. Hirtelen ráébredtek, hogy olyan állatfajta, amelyet multikulturális társadalomnak hívnak, nem…..
velőtanya
2021.04.14 20:22:36
@szazharminchet: "Egy időben elég sokat utaztam vonattal Svájcba és vissza... együtt utaztam magyar vendégmunkásokkal. Egy hentessel elbeszélgettem"
Bevallom, hogy más folytatásra/más foglalkozásra számítottam (én magyar szexmunkásokkal utaztam együtt párszor azon a vonalon, köztük egyetemista lányok is voltak)
Bevallom, hogy más folytatásra/más foglalkozásra számítottam (én magyar szexmunkásokkal utaztam együtt párszor azon a vonalon, köztük egyetemista lányok is voltak)
velőtanya
2021.04.22 08:50:23
@ámbátor: @Miki Telepi:
"‘I’m getting it cut like Reddy. I’m going to look like Reddy"
Ez bizony akkora second degree cultural appropriation, mint a huzat. Örüljenek ha nem hempergetik meg tollban és vattacukorban az egész csakádot.
"‘I’m getting it cut like Reddy. I’m going to look like Reddy"
Ez bizony akkora second degree cultural appropriation, mint a huzat. Örüljenek ha nem hempergetik meg tollban és vattacukorban az egész csakádot.
Szüksége van-e Magyarországnak a Fudan Egyetemre?
Mondjuk úgy, szüksége lehet Magyarországnak valamire, amit esetleg megkaphat a Fudan Egyetemmel történő együttműködéstől.
Szüksége van-e a Kínai Népköztársaságnak erre a bizonyos együttműködésre?
A kínai kommunista vezetés…..
velőtanya
2021.04.17 19:14:13
@Kettes: Az atlétikai vb az egyetlen dolog, amit Karácsony _tényleg_ meg tud akadályozni - azt hiába nyilvánítják akármivé kétharmaddal - és az időzítés is olyan, hogy meg kell tennie. (Aztán lehet, hogy kibújik alóla, de akkor kezdhetjük komolyan ízlelgetni azt a szókapcsolatot, hogy "Jakab Péter miniszterelnök-jelölt")
Rockenbauer Antal fizikus és Ferenci Tamás biostatisztikus vitatkozik (most éppen az Indexen) arról, hogy mennyire veszélyes a vírus az idősekre.
Rockenbauer a Qubit cikkében a következő mondatot írta le:
Ennek alapján vonhatjuk le a legfontosabb következtetésünket: a 65 év…..
velőtanya
2021.04.14 20:15:00
@vörös meteor: Consummatum est. Szerintem ez még Orbánékat is meglepi most, hogy Magyarország végleges és totális kivezetése Európából ilyen stádiumban van már (úgy értem, nyilván ez a céljuk, de hogy már itt tart az ügy)
Pont mint a példaként követett ázsiai önkényuralmi rendszerek társdalmaiban: már nem csak az emberi élet minősége, de a puszta léte sem érték. Ha Putyin elfoglal egy dombot és kitűzi rá a zászlót, vagy ha Orbán a puhány libsi Nyugatot lenyomva feltölti 100 százalékra a stadionját, az simán megér pár tízezer halottat (és a saját nyomorúságuk folytatódását) az alattvalóiknak, és megy tőle felfele a népszerűség.
Pont mint a példaként követett ázsiai önkényuralmi rendszerek társdalmaiban: már nem csak az emberi élet minősége, de a puszta léte sem érték. Ha Putyin elfoglal egy dombot és kitűzi rá a zászlót, vagy ha Orbán a puhány libsi Nyugatot lenyomva feltölti 100 százalékra a stadionját, az simán megér pár tízezer halottat (és a saját nyomorúságuk folytatódását) az alattvalóiknak, és megy tőle felfele a népszerűség.
Örülünk, Vincent?
Mégis kinek a szakértője, avagy hányan halnak meg két hét múlva
2021.03.12 15:53:04
A jelenlegi adatok birtokában járványügyi előrejelzésekkel foglalkozó szakembernek aránylag komoly pontossággal meg kell tudnia mondania, hányan fognak meghalni Covidban március huszonhatodikán.
"Nem. Mindig volt 1-2 százalék tévedés, de hálásak is lehetünk nekik, mert az…..
velőtanya
2021.04.03 23:41:06
@Kettes: Így is nagy kockázatot vállalt, mert nem írta bele e kérvénybe, hogy kivéve Iványi Gábort. De hát van ott még töténelmi egyház a tarsolyban, majd ők pótolják ezt a hiányosságot egy éjfél előtti módosítóval.
" Tegyük hozzá, ők többnyire magyar nemesek voltak, akik erősen kötődtek a nemzethez, ellentétben az ideiglenesen hazánk területén állomásozó momentumos politikusokkal, akik külföldi egyetemről jöttek, külföldre házasodnak."
Ezt 2021-ben tudta leírni Pogrányi Lovas Miklós. Róla a Kossuth…..
Lánczi András, Lukács József kádárista ideológus egykori jobbkeze, a következőt találta nyilatkozni a rezsimlapnak.
“a CEU-nak világos politikai hitvallása volt és van, márpedig ha valaki politikailag exponálja magát, akkor politikai eszközökkel fognak vele bánni”.
Tekintsünk el…..
velőtanya
2021.04.02 10:02:06
@Rhonin: A kádéenpének a hét hetedik napjáról elnevezett félhivatalos lapja szerint "hazafias jobboldali fiatalok" léptek fel erélyesen.
velőtanya
2021.04.02 17:19:10
@látjátok feleim szümtükkel: Gondolom legalább a fele meghalt már a kisemmizett rokkantaknak az elmúlt 10 évben. Most a még élőknek "felajánlják", hogy visszakaphatják a tőlük ellopott pénz egy töredékét - bár hogy mikor, az is elég talányos, a cikkben 2020 március végét írnak, ami nyilván nonszensz - vagy várhatnak tovább évekig (ami alatt egy további jelentős hányaduk meg fog halni)
Semjén perverz hobbijának a "megvalósíthatósági tanulmányára" valószínűleg többet költött már el a fasiszta magyar állam, mint amennyit elvettek ettől a több tízezer fogyatékkal élő embertől, elviselhetetlenné nyomorítva az életüket. És legalább ennyire szörnyű az, hogy a nertábor nagy része el fog élvezni tőle - mint mindentől, ami más, lehetőleg minél védtelenebb emberekkel történő kibaszás - mert ha nem így lenne, akkor nem csinálnák.
Semjén perverz hobbijának a "megvalósíthatósági tanulmányára" valószínűleg többet költött már el a fasiszta magyar állam, mint amennyit elvettek ettől a több tízezer fogyatékkal élő embertől, elviselhetetlenné nyomorítva az életüket. És legalább ennyire szörnyű az, hogy a nertábor nagy része el fog élvezni tőle - mint mindentől, ami más, lehetőleg minél védtelenebb emberekkel történő kibaszás - mert ha nem így lenne, akkor nem csinálnák.
„Árpád fejedelem sem állította hadbíróság elé az Európát végigfosztogató vitézeit, hanem kitüntette őket. A rablást, gyújtogatást és erőszakot – »kalandozást« – pedig nem jogi határozatok állították le, hanem az augsburgi csata. Ott az történt, hogy a büdös magyar migránsok ugyan váltig…..
velőtanya
2021.03.26 09:11:24
@kisa: Tehát az utolsó előtti még belefért volna:)
velőtanya
2021.03.26 09:14:20
@kisa: Egyébként innen van, egyetlen szó változtatással (pontosabban két szót lecseréltem egy harmadikra)
terebess.hu/keletkultinfo/sogun/06-b.html
(a "tükör" szóra keresve odaugrik a pontos helyre)
terebess.hu/keletkultinfo/sogun/06-b.html
(a "tükör" szóra keresve odaugrik a pontos helyre)
A blog.hu zárolta a
Corvinus-tudomány avagy cseréljük probiotikus joghurtra a krémsajtot a sütiben.
című posztom, amelyben konkrétan egyetlen név sem szerepelt, de viccelődtem a rezsimegyetem Social Futuring "kutatásán". Fogalmam sincs, hogy mit jelent ez, de a poszt utolsó mondata az…..
velőtanya
2021.03.24 13:09:06
@Podvinecz Marsall: Nem tudom. Azt ne mondd, hogy Ambrózy:)
velőtanya
2021.03.24 13:13:54
@Podvinecz Marsall: Ahhh
"És most már az ország – a haza – is mérgező!
A költőnő Ausztriában pisili ezt bele a Dunába, tudván, csak erre folyik lefelé az. Labanc lapnál keres védelmet ahhoz a kívánalmához, hogy Jókai (az 1848-as márciusi ifjak egyike, A kőszívű ember fiainak regényírója) ne legyen kötelező…..
velőtanya
2021.03.21 11:20:05
Lovász László és Avi Wigderson kapta az Abel-díjat.
..
velőtanya
2021.03.18 13:15:11
@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Norvégia (a norvég állam) éppen most finanszírozza meg a ner hagymázas katonai költekezését, egy zsíros megrendelésért cserébe:
nepszava.hu/3113413_most-a-norveg-allam-fele-adosodtunk-el
Ugynanaz az opportunista szar, mint a németeknél meg mindenhol, csak kicsit többet riszálnak az összeborulás előtt.
nepszava.hu/3113413_most-a-norveg-allam-fele-adosodtunk-el
Ugynanaz az opportunista szar, mint a németeknél meg mindenhol, csak kicsit többet riszálnak az összeborulás előtt.
velőtanya
2021.03.20 10:48:56
Erre a kérdésre kell válaszolnod.
Nem tudod ki "Kötter Tamás"? A magyar Houllebecq, ugyanolyan gusztustalan, mint ez eredeti, csak tehetség nélkül, és most nem fogom a kicsi sárga savanyú poént csavargatni, egy rossz író, aki most a szoftnyilas médiában keménykedik, géppisztollyal…..
velőtanya
2021.03.15 16:06:16
@fortin: Kösz hogy leírtad, éppen akartam kérdezni, hogy a nem mindenki által ismert emberek között vajon akad-e hibapont. Mert a színészek és zenészek között nem tudtak hibázni: nemcsak Cseke, Szarvas, Nagy Feró et al. Kossuth-díjai, de gyakorlatilag az SZFE összes hullarablója kapott valamit.
velőtanya
2021.03.15 16:38:20
Asztakurva:
hvg.hu/itthon/20210315_Az_Origo_ujsagiroja_allami_dijat_kapott_a_hiteles_es_magas_szinvonalu_munkajaert
(Ha erre nem támad fel a poraiból Alekszandr Sztyepanovics Barguzinban, akkor én már azt se fogom elhinni, hogy tényleg oda vonult vissza nyugdíjasnak.
hvg.hu/itthon/20210315_Az_Origo_ujsagiroja_allami_dijat_kapott_a_hiteles_es_magas_szinvonalu_munkajaert
(Ha erre nem támad fel a poraiból Alekszandr Sztyepanovics Barguzinban, akkor én már azt se fogom elhinni, hogy tényleg oda vonult vissza nyugdíjasnak.
Amikor a féldebil Szilvay Gergely saját faji felsőbbrendűségétől és vallási fanatizmusától megőrülve kioktatja a világot, amikor Apáti, Bayer, Megadja és a többi nyilaskeresztes szolga őrjöngve fenyegetőzik, emlékezzünk arra, hogy kb. mennyire baszarintotta el a centrális erőtér, a nemzeti…..
velőtanya
2021.03.09 10:07:37
@Kettes: "Ha a városi kormánypárti-ellenzéki populációt megváltoztatom 2.0-2.0-ra, akkor is megoldásban maradunk"
Az eredeti kérdésre igen, de ezzel viszont soha az életben nem jön ki még a döntetlen közeli eredmény se országosan, nemhogy összellenzéki előny.
Nehéz dolog ez a statisztika, még úgy is, ha szabadon tologathatjuk a számokat:)
Az eredeti kérdésre igen, de ezzel viszont soha az életben nem jön ki még a döntetlen közeli eredmény se országosan, nemhogy összellenzéki előny.
Nehéz dolog ez a statisztika, még úgy is, ha szabadon tologathatjuk a számokat:)
velőtanya
2021.03.10 09:02:35
@white999: "a világelső halálozást nehéz lesz megmagyarázni még a burokban élőknek is"
Arról ők nem tudnak semmit. Az M1 Híradó arról szól, hogy Magyarországon annak ellenére "minden kibaszott fasza" (bocs, de ez itt szakkifejezés, nem trágárság), hogy Gyurcsányné végigfertőzte az országot és a víruspárti ellenzék halálkampányt folytat - a beoltottság pedig az EU-átlag kétszerese, miközben a BELGA egészségügyi rendszer éppen összeomlik, a NÉMET intenzív osztályokon pedig 90% a migránsok aránya (csak ezt a cenzúra eltitkolja). A Fidesz-tábor nagy része pedig "Tápszentmiklóson" él, ahol az eü. személyzet létszáma egyetlen százalékkal se csökkent, és még senki nem halt bele a vírusba:
telex.hu/belfold/2021/03/08/tapszentmiklos-kinai-vakcina-oltas
Persze valami lemorzsolódás elképzelhető (elvileg mutatnak is ilyet a felmérések), például józan ésszel a full fideszes Tata lakossága akár meg is inoghatna kissé, miután éppen megszűnt a helyi egészségügyi szakellátás, a polgármesterük pedig a vészhelyzettel visszaélve árusítja ki végleg a város legnagyobb értékét - telex.hu/belfold/2021/03/08/tata-oreg-to-avalon-luxusszalloda-michl-jozsef-polgarmester-egyedul-dont-atminosites-veszelyhelyzet - de az eddigi tapasdztalatok alapján nem lennék túl optimista, valószínűleg szépen elballagnak majd leszavazni megint a nerre ők is.
Arról ők nem tudnak semmit. Az M1 Híradó arról szól, hogy Magyarországon annak ellenére "minden kibaszott fasza" (bocs, de ez itt szakkifejezés, nem trágárság), hogy Gyurcsányné végigfertőzte az országot és a víruspárti ellenzék halálkampányt folytat - a beoltottság pedig az EU-átlag kétszerese, miközben a BELGA egészségügyi rendszer éppen összeomlik, a NÉMET intenzív osztályokon pedig 90% a migránsok aránya (csak ezt a cenzúra eltitkolja). A Fidesz-tábor nagy része pedig "Tápszentmiklóson" él, ahol az eü. személyzet létszáma egyetlen százalékkal se csökkent, és még senki nem halt bele a vírusba:
telex.hu/belfold/2021/03/08/tapszentmiklos-kinai-vakcina-oltas
Persze valami lemorzsolódás elképzelhető (elvileg mutatnak is ilyet a felmérések), például józan ésszel a full fideszes Tata lakossága akár meg is inoghatna kissé, miután éppen megszűnt a helyi egészségügyi szakellátás, a polgármesterük pedig a vészhelyzettel visszaélve árusítja ki végleg a város legnagyobb értékét - telex.hu/belfold/2021/03/08/tata-oreg-to-avalon-luxusszalloda-michl-jozsef-polgarmester-egyedul-dont-atminosites-veszelyhelyzet - de az eddigi tapasdztalatok alapján nem lennék túl optimista, valószínűleg szépen elballagnak majd leszavazni megint a nerre ők is.
velőtanya
2021.03.12 08:52:25
@naebneerG: "Olyannyira, hogy a korabeli magyar vakcinagyártás kifejezetten nemzeti büszkeségnek tekinthető. Ennek gyökerei az 1920-as évekig nyúlnak vissza, és a hatvanas-hetvenes években nemzetközileg is említésre méltó oltóanyag-termelési tevékenységgel bírtunk – mondta Ferenci Tamás."
Ez is még ad az egésznek egy vajsárga árnyalatot, hogy a dicső magyar múlt lószart se ér a nonstop nemzetieskedő faszfejeknek, amikor a csekistának lehet benyalni.
Ez is még ad az egésznek egy vajsárga árnyalatot, hogy a dicső magyar múlt lószart se ér a nonstop nemzetieskedő faszfejeknek, amikor a csekistának lehet benyalni.
Az állampárti propagandaoldal interjút készített Orbán Viktorral.
Idézem :
"Oxfordi évekről, az antikommunista előkészületekről és a magyar történelem lehetséges olvasatairól beszélgettünk a miniszterelnökkel."
. Orbán Viktor pár héttel később ment ki Angliába, mint én…..
velőtanya
2021.03.07 16:19:17
velőtanya
2021.03.08 06:38:21
@fortin: Igen, átírták. Mostanában nem először reagálnak így Vincent-posztra. Úgy látszik, hogy nem csak JT olvas mandinert, hanem fordítva is:)
velőtanya
2021.03.08 06:39:42
@margitt: Elsőre rectum-krátert olvastam:)
"O, say can you see" a.k.a székelynyuszi az amerikai keményvonalas konzervatívok konferenciáján.
Enjoy.
Minden idők egyik legkonzervatívabb, legnemzetibb, legkeresztényebb és legértékelvűbb amerikai himnusz interpretációja. Ez a nemzetközi mandinerizmus artisztikuma. ..
velőtanya
2021.03.01 11:20:40
@balmoral: Valami rejtélyes okból nekem ezt dobta fel az oldalsáv első helyen - és ez a párosítás kicsit olyan, mintha a Kisvárdát a Bayern Münchennel sorsolnák össze:)
www.youtube.com/watch?v=lZIVxu_MpwA
www.youtube.com/watch?v=lZIVxu_MpwA
velőtanya
2021.03.02 13:28:50
.............................................
Tisztelt testvér!
Hálás köszönet a lelkes üdvözlésért!Megtiszteléstek becsét sokszorozza az a körülmény, hogy én nemvagyok szövetségtek tagja, mely szövetségnek törvényeit, czéljait ismerem, helyeslem, méltányolom.
Több év előtt felszólított…..
velőtanya
2021.02.28 11:23:50
@Péter 2: De ugye azt érted, hogy én milyen stíluselemként használom itt?
velőtanya
2021.03.01 11:07:54
@vizitor: Én a topik átlagánál - úgy tűnik:) - fogékonyabb voltam a romantikus történetekre gyerekkoromban, de Jókai nyelvezetével nehezen boldogultam. Mikszáth vagy Gárdonyi viszont "anyanyelvi" szinten ment elsőre is, úgyhogy a Beszélő köntöst vagy a Két koldusdiákot teljesen önként és lelkesen olvastam már 10 éves korom előtt, az Egri csillagokat vagy a Láthatatlan embert meg pár évvel később. Ezért az Egri csillagok az én fejemben nem is tartozik a kötelezők közé, mert addigra már legalább kétszer végigolvastam. Az összes többi kötelezővel meg vért izzadtam - miközben amúgy folyamatosan faltam a könyveket - pedig van köztük olyan, amelyik utólag újra olvasva tetszett (Tüskevár, Pál utcai fiúk)
De visszatérve Jókaihoz: pár éve egy olyan szobában nem tudtam elaludni - családi esemény kapcsán rokonnál szálltam meg egy éjszakára - ahol az igen szűkös és sajátosan tematizált kínálatból (ne feszegessük) még mindig a Kőszívű tűnt az egyetlen olvasható könyvnek a polcon:) És itt-ott beleolvasgatva meglepően érdekes volt, úgyhogy később aztán otthon végig is olvastam. Kiemelek itt most belőle egy olyan szálat, ami egyébként be is ugrott menet közben, hogy gyerekként is tetszett* (lásd mág romantikus megoldások), de amit közben teljesen elfelejtettem (és a filmből is teljesen kimarad, ezért az se idézhette fel)
Ez pedig a zsidó zsibárus karakterének keretes megjelenése Richárd életében a könyv elején és végén:
mek.oszk.hu/00600/00695/html/02.htm#9
mek.oszk.hu/00600/00695/html/08.htm#50
(Mai progresszív szemmel persze ebbe is bele lehetne kötni, hogy ha pozitívan is, de sztereotip a karakter, de ezt meghagyom az erre fogékonyaknak)
*mert amikor kötelező lett, nagy nehezen azért elolvastam - bár főleg az elejét meg a végét, középen elég sok kimaradt:)
De visszatérve Jókaihoz: pár éve egy olyan szobában nem tudtam elaludni - családi esemény kapcsán rokonnál szálltam meg egy éjszakára - ahol az igen szűkös és sajátosan tematizált kínálatból (ne feszegessük) még mindig a Kőszívű tűnt az egyetlen olvasható könyvnek a polcon:) És itt-ott beleolvasgatva meglepően érdekes volt, úgyhogy később aztán otthon végig is olvastam. Kiemelek itt most belőle egy olyan szálat, ami egyébként be is ugrott menet közben, hogy gyerekként is tetszett* (lásd mág romantikus megoldások), de amit közben teljesen elfelejtettem (és a filmből is teljesen kimarad, ezért az se idézhette fel)
Ez pedig a zsidó zsibárus karakterének keretes megjelenése Richárd életében a könyv elején és végén:
mek.oszk.hu/00600/00695/html/02.htm#9
mek.oszk.hu/00600/00695/html/08.htm#50
(Mai progresszív szemmel persze ebbe is bele lehetne kötni, hogy ha pozitívan is, de sztereotip a karakter, de ezt meghagyom az erre fogékonyaknak)
*mert amikor kötelező lett, nagy nehezen azért elolvastam - bár főleg az elejét meg a végét, középen elég sok kimaradt:)
velőtanya
2021.03.01 20:27:35
@Külsős: Én abból csináltam magamnak saját kis szállóigét, hogy "erőszakos nagy tömeg pénz":) Remekül lehet alkalmazni például alkudozás során, vagy amikor az ember közbeszerzésekről olvas.
"És ha utunk arra vezet, tisztelettel emeljük meg a kalapunkat a normális társadalmi berendezkedést még valamelyest őrző, a liberalizmusnak és az LMBTQ-ideológiának ellenálló Oroszország nagykövetségének épülete előtt, az amerikai követség és az amerikai zászló láttán pedig ökölbe szorul a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- Eddig mindig "csak" a legfrissebb poszt alá okádott be, most egyszerre többhöz
- A blogponthu odáig süllyedt, hogy egyszerűen odadta neki jotunder nevét
Valaki egyszer lefoglalt már egy helyet külföldi szerveren a Vincentnek (mi is volt az?), talán tényleg ideje lenne élesíteni.