Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ketyosz

1 bejegyzést írt és 162 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Akinek még van bármilyen kétsége afelől, hogy mi történik akkor, amikor mindannyiunk érdekében logikus és normális konszenzusokat próbálunk elérni a zöldekkel, annak érdemes tanulmányoznia a legújabb javaslatokat a motoros társadalomra nézve a kinti zöldektől.Az egy érthető felvetés, hogy az emberek…..
ketyosz 2020.05.19 17:07:15
@Princess on Budget: Egybites. Egybites, mert feketén vagy fehéren tudja a dolgokat felfogni. Két biten négy állapotot lehet megjeleníteni.
Bazdmeg, ha beszólsz, akkor legalább egy kicsivel legyél okosabb attól akit leszólsz.
Vásárlás után elérkezett az első kötelező szervíz ideje, ez már csak azért is esedékes, mert az utolsó olajcserét elhanyagolták, a szervízkönyv és az autó figyelmeztető jelzése szerint is bőven itt az idő.   Egyébként a szervíz periódus európai por és időjárási viszonyokra: 26.000Km vagy 1 év.…..
ketyosz 2017.10.16 20:43:16
Egy-két módosítás és kiegészítés, ha elfogadod:
- A Mannol ATF-ből az AG55 a LifeGuard 6-tal egyenértékű.
- Ha már Mannol, azaz SCT: Az automata váltóra ők is gyártanak szűrőt (ők is a teljes olajteknőt) és harmad-negyedáron lehet hozzájutni. Egyedül a csavarok nincsenek a készletben, minden egyéb tekintetben tökéletes a cucc. Ha nincs meg a cikkszám a Jaguar alatt, akkor nézesd 5-ös BMW-nél!
- Ha cseréled az automata váltó olaját, akkor érdemes következő ellenőrzést végrehajtani: Van a váltó jobb hátulján egy elektromos csatlakozó. Ezt egy műanyag cső tömíti a házhoz. Ha a rajta lévő gumik vöröses színűek, akkor az a régi modell, ami ha csak egy picinykét is könnyezik, akkor a legváratlanabb helyzetben fog cserbenhagyni. Feltétlen javasolt a cseréje. Az új gyári ZF cseredarabon már fekete a gumi tömítőgyűrű, onnan könnyen megismerhető. Szintén a BMW-nél érdemes keresni a katalógusban, mert a Jag-hez nem fogja hozni, kb. 5e forint az ára.
- Bár ez egy régi cikk, tavalytól van a Mannol-nak, nemhogy a fenti Ford/Citroen előírást kielégítő olaja, de kifejezetten Jaguar/Land Rover szabványok szerinti, a 7723 kódú.
- Nagyon örvendetes, hogy te sem várod meg a mesebeli huszon-xezer kilométeres olajcserét, hanem gyakrabban cseréled. Ehhez annyit hadd tegyek hozzá, hogy 100-e km-ként érdemes az alsó olajteknőt is levenni, és az aljára rakódott olajsarat mechanikusan eltávolítani. Komoly gondok forrása tud lenni az olajsár.
- A Jag legendáriumban alig beszélnek a hátsó difiről, csak hogy melyik a gyengébb kivitel. stb. Az olajcseréről egyenesen az élethosszig-egy olajjal hülyeségeket lehet olvasni. 100e, de legkésőbb 150e km-enként érdemes lecserélni benne a hajtóműolajat. Mindössze 9 deci kell bele a közönséges 75W-90 jaktóműolajból. Ha elektronikus vezérlésű vagy utólagos LSD cucc van benne, akkor a fentiek természetesen nem vonatkoznak rá.
- Írod, hogy nem szabad a légszűrőn spórolni, amivel szintén teljesen egyetértek. Ha tartod itt, Magyarországon - főleg felénk, a poros Alföldön - a hosszú lészűrő csereperiódusokat, akkor a légtömegmérő szenzorok is lekoszolódnak és jön a hibajelzés. Vannak már mindenféle modern tisztítószerek, de nem érdemes velük játszani. Ki kell venni a szenzort, szépen óvatosan lebontani a burkolatokat és szenzorban lévő fémszál(ak) és mérőbélyeg felületét alkohollal, puha fültisztító pálcával meg kell takarítani, amíg teljesen tiszta nem lesz. Ha így teszel nem csak spórolsz, de hibamentesen, pontosan fog mérni, amíg a világ világ. Érdekes megfigyelés, hogy álló motornál és levett gyújtásnál is beírja a hibakódot, ha leveszem a szenzorok vezetékeit. Ilyet másnál még nem tapasztaltam.
- A felnik szép, rozsdamentes (lemez bevonatú) anyái hitvány Ford-örökség. Néhány le-fel hajtás után - főleg, ha légkulcs is van a buliban - akkor a burkolat megnyúlik, lógni kezd, csilingel tőle a kerék. Hajlamos leesés előtt még lesarkalni az alatta levő anyát is, így egy kínszenvedés a levarázsolása. Valahol olvastam, hogy az USÁ-ban vagy Angliában már perlik is miatta a gyártót. Én is így jártam, úgyhogy le is cseréltem a teljes garnitúrát a Mitsubishi/Toyota/Lexus/Rover anyáira, mielőtt szétverném a szép gyári Volans felniket. Minden tekintetben megegyeznek az eredeti anyákkal, kivéve, hogy nem 19mm a kulcsméretük, hanem 21mm-es. Viszont anyagukban krómozottak, nincs rajtuk kupak, így a fenti nyűg kikerülhető velük. (
rbcdn.hu/b/201705/02/14194886_400x400.jpg) Ha cseréled, ne feledd el a kerékkulcsot is kicserélni a csomagtartóban 21-esre! :)
- A 200e km feletti dízel lutri véleményeddel nem értek egyet, én speciel kb 500e km-es gondtalan együttélésre számítok;
- A DPF a legritkább esetben szorul cserére, számtalan anyag és eljárás van a megbontás nélküli, valamint a megbontásos tisztításra, regenerálásra. Olyan, mint a turbó: Ha az ember betart egy-két szabályt akkor egyáltalán nem olyan riasztó és gondterhelt az együttélés vele.

(Én egy 275LE/600Nm 3.0D Portfolio boldog tulajdonosa vagyok.)
A zárszót levettem a blogról, mert néhány napja vettem egy használt Jaguar XF 3.0V6D-t, elvileg kevés km-el így remélem évekig probléma mentesen, de ha tudok hasznos információkat írni XF témában, nem indítok másik blogot, inkább ide írom.   Hónapoking nézegettem és a…..
Fodor Gábor Orbán "árvái" 2013.07.18 10:47:01
Egy kis érdekesség és összehasonlítás, hogy ki milyen megbecsülésben részesül az Orbán-kormányban.  Kezdő közalkalmazottak fizetése Kezdő orvos A korábban érvényben volt bértábla alapján: bruttó 129 500 forint/hó A ma érvényes, 2012. április 26-án benyújtott…..
Századik posztnak illene valami nagy durranásról szólnia, de nekünk jelenleg csak a Magyar Hírlap jutott. Merthogy a Magyar Hírlap immáron újabb személyiségi jogi pereket vesztett. Az első fokú ítélet szerint a Magyar Hírlap 2009. február 13-án és február 25-én megjelent…..
ketyosz 2013.05.15 14:01:55
Szeged Retro Agyváltó! 2012.04.02 10:50:00
Régi fajta agyváltók eladók!   Shimano, Sturmey Archer, Torpedo, a leggyakoribb agyváltók közül vegyesen fékes agyak illetve fék nélküliek! A kerékagyak mind rendbe vannak téve, szerkezetileg kifogástalanok.  Hatvanas évektöl kezdödöen a nyolcvanas évekig…..
A Beta hírügynökséget értesítette egy 32 éves újvidéki nő, bizonyos Maja Rogić, hogy a Szabadság téri McDonald’s-ba nem akartak beengedni három roma kisgyereket. A kisgyerekek a téren játszottak, amikor is a nő megkérdezte őket, hogy éhesek-e. Mivel igennel válaszoltak,…..
ketyosz 2012.07.21 12:44:02
@shitgun: Minden szavaddal egyetértek!
TComment A taxis bosszúja 2012.04.22 09:21:00
Nehéz elhinni, de vannak, akik még nem látták a Cserhalmi György főszereplésével 1982-ben bemutatott magyar krimit. Nekik csak azt tudom mondani, pótolják be mihamarabb. Most egy hétig megtehetik az Indexen.Mai cikkünk blogposztja...
NÉGYmadár Diagnózis 2012.01.30 10:05:04
ketyosz 2012.01.30 19:11:08
Egy ismerősöm ajánlotta ezt a cikket, érdekes eszmefuttatás és elgondolkodtató is. Röviden arról szól, hogy Nyugat-Európa eszmeileg válságban van, mivel alapja immár „nem az egységes szellemi alapozású közösségi társadalom, hanem a szabad és független, beágyazottságoktól…..
ketyosz 2012.01.21 12:44:38
@endike:
Rájt! Főleg ez a baj a hazai "liberalizmussal" - a legtöbb esetben köszönővsizonyban sincs a valódi liberális értékekkel. A szabadságeszmény mint olyan kimondottan kártékony is tud lenni, ha nem tudatosítják vele együtt a felelősség fontosságát is.

Azért az utolsó pont és a blogokat illető kritika nem feltétlen igaz, bár vannak ilyen példák is.
Ma Egerben járt Dr. Schmitt Pál, hazánk köztársasági elnöke, ünnepi közgyűlésen fogadtuk őt az egri képviselőkkel együtt.http://www.heol.hu/heves/kozelet/schmitt-pal-egy-szo-sem-veszhet-karba-423263Bár nem szokásom jobboldali politikusokról véleményt írni, minősíteni (kicsit…..
Figyelem, ismét erősen technoid poszt következik, akit untat a műszaki fejtegetés, lapozzon!A Canon szkenner szoftvere engedélyt kért, hogy települjön. Ehhez meg kellett adnom az admin jelszót. Könnyű szívvel begépeltem, hiszen valaha én telepítettem Anyu Mac-jét. Nem fogadta el.…..
ketyosz 2012.01.01 17:50:49
@Nash vs. Keynes:
A legkevésbé sem érzem magam frusztráltnak, mindössze hangot adtam abbéli elképedésemnek, miszerint... mindegy, olvasd fent.
Ugyanígy a legkevésbé sem tartom hülyének azokat akik ilyesmit használnak.
Engem a cég és a mentalitása képeszt el. A szál akkor pattant el végleg, mikor ezt a galakszis-betiltásos pereskedést megindították.
ketyosz 2012.01.01 21:29:21
@Nash vs. Keynes:
Feladom, legyen nektek igazatok. Remek cég, még remekebb találmányokkal, remek üzletpolitikával és tökéletes, elérhető és korrekt árú termékekkel.
Én azért következetesen továbbra sem azokat fogom vásárolni.

BUÉK nektek is, legyen a 2012-es év jobb mint az idei - ez a tavaly történtek fényében azt hiszem nem túl elrugaszkodott kívánság!
Az a munkánk, hogy vezessünk. Autózunk idehaza és külföldön, így elég jól látjuk a különbséget az országok és földrészek között. Nem a magyarok a legrosszabbak, de a dicső úrvezetők dobogójától fényévekre vagyunk. Az első irodai kávé mellett rendszeresen előkerül a…..
Idén 15 éves a Fidelitas. Budapesten, a Moulin Rougeban ünnepeltük a szülinapot, több mint 500 taggal, barátainkkal. Ma pedig több baloldali sajtóorgánum és az MSZP támadott a bulival kapcsolatban minket, ferdítésekkel, hazugságokkal vegyítve. Szerintem minden fiatalnak joga van a…..
Igaztalan játékba kezdett az MSZP. Eddig arra panaszkodtak, hogy az egyik, általuk bejegyzett platform, a Demokratikus Koalíció miatt nem tudnak eléggé a Fidesz gaztetteire összpontosítani, erre most is Gyurcsányékkal foglalkoznak. Az utóbbi napokban azzal próbálkoznak, hogy…..
Még mielőtt az MSZP végképp az ámokfutás mellett dönt - bár az sem kizárt, hogy Szíjjártó Péternek másodállása van a pártvezetés mellett -, szeretném jelezni: amit tesznek, sehova nem vezet. Folyosók szegleteiben suttogó MSZP-s alkalmazottak közlik a Demokratikus Koalícióhoz…..
A MarketingWeek összegyűjtötte az Apple legikonikusabb kampányait. Steve Jobs-ra emlékezünk. Az első Apple kampány Mac vs. PC Te hogyan változtatnád meg a világot?  U2 és az iPod I’m a Mac, says Webb. I’m a PC, says Mitchell iPhone iPad  ..
ketyosz 2011.10.08 07:28:19
@Martian: :D
A Wikileaksről bármilyen véleményt közzétenni kockázatos vállalkozás. Annyi érdeket megsértett már ez a szivárgó oldal, annyi tyúkszemre rálépett, de egyúttal annyi előnyt is szerzett másoknak, hogy objektív vélemény már szinte nem is létezik a tevékenységéről. A…..
Bár Budapestet alapvetően retkes városnak tartom, mely retek képződésében egyszerre ludas a gátlástalanul szemetelő embertömeg, a pénzhiányos takarítóvállalat, a légköri viszonyok (nálunk eleve porosabb a levegő, mint például Hollandiában), illetve az általános…..
ketyosz 2011.08.25 00:14:49
@Index Elek:
Te barom...
Előfordult már önnel, kedves olvasó, hogy úgy érezte, egy politikus - különösen kormánypárti - úgy igazán a szívéből szól? Hát, velem se sokszor... Nemrégiben viszont igazán a szívembe zártam Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter mondatait. Ezek így szóltak:…..
ketyosz 2011.08.23 21:19:04
@magyar bucó:
Kicsit hosszú lenne itt nekifogni, de ha elolvasod a Kopasz Suzukist néhánnyal feljebb, akkor nagyjából érthető. Az előállítás meglehetősen bonyolult folyamat, aminek nagyon szigorú technológiai korlátai és szabályai is vannak. Ezek olyan kritériumokat szabnak, amik - olajalapú üzemanyagok szerinti - nagy mennyiségben nem teljesíthetők RENTÁBILISAN.
Az élelmiszer-ipari - konkrétan fogyasztási célú - felvetéseddel kapcsolatban pedig azt javaslom nézz meg néhány statisztikai összegzést a motorbenzinek és a teljes élelmiszer-ipari célú előállítás viszonylatában
A Kopasz Suzukisnak nagyjából igaza van a metánnal kapcsolatban is, de nem teljesen, mert azért az sem olyan egyszerű. Azt is írja, hogy a bioetanolnak törvényszerűen vesznie kell. Ebben viszont nagyot téved.

A fő baj az, hogy a legtöbb döntéshozó egyetlen helyettesítő termékben gondolkodik, pedig a lényeg a szinergia és az egyensúly. Nem gondolom - már csak az alkalmazott gépészeti és autóipari technológiák miatt sem - hogy egyetlen "vietnami balzsam" előállítására kellene törekedni.
Verseny és a valamit-valamiért elve.

A végére pedig egy kis politika: Azt/azokat akik hagyták a magyar cukoripart (és még mi sok egyebet) veszni hagyni, sőt tönkretenni agyon kellene ütni. Ehhez ugyanis az EU-nak sok köze nem volt, csak szépen rákenték ezt aaa... khmmm... Azt.
Ennek komoly pénzekre váltható okai voltak, amik olyan zsebekbe vándoroltak, akiket ma "politikai és gazdasági elit" meg "oligarcha" jelzőkkel illetünk.

Lehet magyarkodni: Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Birkák.
ketyosz 2011.08.24 14:42:38
@popocatepetl:

Olyan szívesen megkérdeném, hogy ugyan mi a jó anyádért lennék "antimagyar", mikor épp' hogy a magyar termelőt védem?!
De mivel úriember vagyok, csak legyintek a magadfajtára: Így van. Nem is látom veled értelmét vitatkozni.
ketyosz 2011.08.24 14:47:00
@the cat:
No most még le is zsidózott ez a majom. Azért kíváncsi lennék, hogy ugyan honnan veszi ezt és az ehhez hasonlókat. Ehhez legyen szavad!
És még én vagyok a "tahón és erőszakosan kommunikáló etanol fun"...
:D

De sötét van zöldéknél, de nagyon sötét...
A jó Isten védje meg a környezetet, mert bennetek, "zöldekben" nem sok fantázia és tehetség van.

Amennyiben ez rád nem vonatkozik, ne vedd magadra!)