Adatok
Fredddy
21 bejegyzést írt és 1513 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Budakeszi Blog
Évi 18 millióért mondanak le 8-10 milliárd forintnyi közcélú beruházásról, új iskoláról, gimnáziumról
2023.08.29 19:00:00
Minden egyes forint éves bérleti díjbevételhez tartozik egy 500-szor akkora értékű elmaradt építkezés. És ötven év, amíg ezeket a közintézményeket használhattuk volna. A hülyének is megéri, nem? ..
Fredddy
2023.09.04 23:15:02
@Budakeszi Blog: nem kapcsolódik szorosan a népsűrűséghez, de én egyébként a Parkolni tilos-táblákat is bőkezűbben szórnám, rengeteg helyen lehet látni, akár az Erkel utcához hasonló forgalmas helyeken is, hogy az udvarban üres a kocsibeálló, az autó meg, egy sávot elfoglalva, az utcán parkol. Hát legalább amíg nem használja, addig rakja már el a szarját mások útjából.
Fredddy
2023.09.05 23:04:49
@Budakeszi Blog: én pedig továbbra is azt mondom, hogy a lakosságszám-növekedést semmiképpen nem lehet kihagyni ebből. Nem vitatom, hogy az autózás káros hatásai közül nem mindegyik köszönhető ennek, egy jelentős részük viszont igenis de. Ráadásul a maradék nagy része is népesedési probléma, csak nem Budakeszié, hanem a szomszédos hasonszőrű településeké- a reggeli átmenő forgalom nem Bécsből jön...
A fogyasztás felőli megközelítéssel az a baj, hogy iszonyatosan bele kell nyúlni az emberek pénztárcájába ahhoz, hogy az életmódjukat megváltoztassák, ennek egy töredéke is politikai öngyilkosság lenne bármely politikai erő számára. Duplájára emelkedett benzinár mellett sincs egy darab kocsival se kevesebb az utakon, a gépjárműadó párezer forintos növelése vajon mennyire látszana meg a forgalmon? Az útépítési hozzájárulás esetleg növelné a telekárakat, de az megint csak népességnövelés-visszafogás inkább, útépítéssel ezen a problémán nem lehet segíteni, de ez ki volt beszélve már.
Több tényező probléma ez, amit több eszközzel kell kezelni- egyiket sem szabad túlértékelni, de egyiket sem szabad kihagyni se.
A fogyasztás felőli megközelítéssel az a baj, hogy iszonyatosan bele kell nyúlni az emberek pénztárcájába ahhoz, hogy az életmódjukat megváltoztassák, ennek egy töredéke is politikai öngyilkosság lenne bármely politikai erő számára. Duplájára emelkedett benzinár mellett sincs egy darab kocsival se kevesebb az utakon, a gépjárműadó párezer forintos növelése vajon mennyire látszana meg a forgalmon? Az útépítési hozzájárulás esetleg növelné a telekárakat, de az megint csak népességnövelés-visszafogás inkább, útépítéssel ezen a problémán nem lehet segíteni, de ez ki volt beszélve már.
Több tényező probléma ez, amit több eszközzel kell kezelni- egyiket sem szabad túlértékelni, de egyiket sem szabad kihagyni se.
2016-ban jelent meg a blogon az alábbi 37 ritkán látható fotó, ami a nyári ismétlőválogatásban újra megnézhető:
1942. Britek által talált sebesült német tiszt az észak-afrikai sivatagban..
Fredddy
2023.08.21 22:11:20
@gintonic.azigazi: most nem a reneszánsz festőműhelyekről beszélek, ahol a főnök nevén futó híresebb festményekből alapból készült pár verzió (sőt, pl Boschéból faliszőnyeg is), az így volt kitalálva. Hanem arról, amikor egy kezdő festő akár autodidkta tanulás részeként, akár a szó legszorosabb értelmében vett házi feladatként másol le egy nagy művet- a Mona Lisáról ezres nagyságrendben készülhettek ilyen másolat-tanulmányok az elmúlt évszázadokban. Ezeknek, hacsak az illetőből nem lesz utóbb nagyon nagy ember, különösebb értéke vagy jelentősége nincs, ráfestenek, mert drága a vászon, legjobb esetben a muter kiteszi az előszobában. De ha egy gagyizó ráakad pár jobban sikerült darabra, már megindulhat a fantázia, 1955-ben még nem úgy ment azért, hogy két kattintással előveszek a zsebemből egy nagy felbontású, színes Mona Listát és keresem a különbséget :)
Fredddy
2023.08.28 16:25:03
@gintonic.azigazi: nekem kedvenc festőm. A maga korában nagyon népszerű volt! Faliszőnyeget én a Gyönyörök kertjéből láttam, azon nem a szörnyek dominálnak, hanem a vidám, pucér emberek :) De van pl egy kánai menyegzőről szóló festménye is, aminek az eredetije csak megcsonkított formában maradt fenn (ha egyáltalán az az eredeti), és a teljes képet csak másolatokból ismerjük. Az egyikről eltüntették az előtérben lévő kutyákat :P
@molnibalage: például, az ereje megvolt hozzá. Meg olyan kisebb offroad szállítási feladatokra, amikre ma egy Suzuki Samurait vagy quadot használnának.
@molnibalage: például, az ereje megvolt hozzá. Meg olyan kisebb offroad szállítási feladatokra, amikre ma egy Suzuki Samurait vagy quadot használnának.
Fredddy
2023.08.28 23:19:55
@bioLarzen: volt nemrég kiállítása a Szépművészetiben. A szörnyecskéiben meg fura mutánsaiban igazából az az érdekes, hogy nagyon művelt volt a korabeli vallási irodalomban, és az abban szereplő, általában állatos allegóriákat és hasonlatokat vizualizálta, megfelelő mennyiségű humort hozzáadva persze- ilyen pl a pucér seggel méhkasba mászó ember figurája, ami egy akkori közmondásra utalt.
Bici
Városok, ahol a kerékpárok száma meghaladja az autókét - 1. rész: Amszterdam
2023.08.22 06:11:00
Az a tény, hogy Amszterdamban több kerékpár van, mint autó, a világ egyik leghíresebb és kétségkívül legérdekesebb városává teszi. Ez a történelmi város már régóta magáévá tette a környezetbarátabb, egészségesebb és hatékonyabb életmódot. Amszterdam kerékpáros kultúrája semmihez sem hasonlítható,…..
Fredddy
2023.08.25 10:38:40
@Mesterséges Geci: én viszont biztos vagyok benne, a mi családunk alföldi, 1-2 autó van a családban mindenhol, mint máshol, viszont biciklije mindenkinek van, 3 évestől a 103 éves öreganyámig. Az biztos, hogy az autóhasználat növekszik, de rengeteg a biciklis- itt már a nyolcvanas években megépültek a bicikliutak a nagyobb utak mellett, és a magyar pont az Alföldnek köszönhetően a harmadik legtöbbet bicikliző nép az EU-ban (dán és a holland talán az a kettő, amelyik megelőzi). Csak a fogalmatlan bp-iek hiszik megint azt, hogy ők fingják bele a haladás szelét a magyar ugar csöndjébe.
Fredddy
2023.08.26 01:02:18
@Mesterséges Geci: én a van nekire reflektáltam, és a cikk is arról szól. Hogy használja-e, arról nem érdemes vitát nyitni, mert előbb döntsük el, hogy mit tekintünk használatnak. Hetente többször megy vele valahova? Az a biciklitulajdonosok nagy többségére igaz. Több kilométert megy biciklivel, mint kocsival? Azt a hollandokról se hinném.
Fredddy
2023.08.26 22:19:08
@Mesterséges Geci: én értem, de pont azért nem érdemes a használaton pörögni, mert abból bármilyen statisztikát ki lehet hozni. Ha te mész 99 kilométert, a párod meg egyet, akkor a Mesterséges Geci-family statisztikailag két darab 50 km-t bringázó emberből áll, és ugyanott vagyunk, mintha a vant néznénk. A ,,Budapest közel van"-helyeket meg ebből a szempontból amúgy sem számítanám a vidékhez, ott nem alföldi natív biciklisek élnek, hanem azok a budapestiek, akiknek szűk volt a békásmegyeri panel.
Tévhitoszlatás
A budapesti Szabadság-szobor eredetileg Horthy István emlékművének készült
2023.08.21 01:38:38
A város fölé magasodó, pálmaágat tartó nőalak Budapest egyik jelképe. Pedig felállítását a szovjetek kezdeményezték, de később mégis sikerült magáról levetnie a rárakódó ideológiai réteget...
Fredddy
2023.08.21 23:18:01
Szemelvények Miskolc város történelméből
Rejtélyes történetek a két világháború közötti időszakból
2023.08.19 03:12:19
Három történetet hoztam nektek mára. Ezekben az a közös, hogy rejtélyes esetekről van szó. Mindegyik más értelemben különös, hiszen Zalán Endre eltűnt - bár eltűnésére van magyarázat -, Csorba György világraszóló munkásságát érthetetlen módon nem támogatta senki, Farkas Bálint csodálatos hazatérése…..
Nyári ismétlőválogatásunk újabb darabja, 9 éve bemutatott fotókból:
1966. Észak-dakotai hófúvás. A három nagy hófúvás egyike. 1888-ban 112-en, 1941-ben 34-en, míg a képen látható 1966-osba öten haltak bele..
Fredddy
2023.08.07 17:14:27
@szobatars: @bioLarzen: igaz, hogy minden nép szeret hazudni, de az is igaz, hogy a briteknél ezek általában tartósabbak, hiszen nem veri bele a sajtó orrát a saját szarába 30 évenként egy rendszerváltás, mint nálunk, és olyan kritikus ellen (és ellen-ellen)kultúra sincs, mint Amerikában. Hogy Napóleon alacsony volt, vagy, hogy Hitlert Schiklgrubernek hívták, szintén ilyen örök életűvé vált angol hazugságok :)
Fredddy
2023.08.07 22:10:03
@bioLarzen: a jó PR-csapat tény, de hogy ne lennének botrányaik? II. Erzsébet kb egész életét a hülye családja bulvárbotrányai elleni küzdelemmel töltötte, még Fülöp herceg is házasságtörés hírébe keveredett egyszer-egyszer, a náci rokonairól ésa karcos beszólásairól nem is beszélve. Erzsébet húga egy katasztrófa volt PR-szempontból, András hercegnek ott volt a válása, amit az Epstein-szigeten hevert ki, Károly Kamillával és Dianával... A királyi családból kb csak a corgiknak nem voltak botrányaik, de még abban sem vagyok biztos :)
Fredddy
2023.08.08 00:20:57
@bioLarzen: igen, ha nem kezelték volna jól a sajtót, akkor a monarchia eleve nem élte volna túl a 40-50-es évek fordulójának mély válságát- amit ugyan nem a rojálok faszkodása okozott, de György király népszerűsége és a lánya talpraesettsége sokat segített a rendszerváltó hangulat lecsillapításában.
Botrányok, sztorik és tragédiák a régi Budapesten 7.
Nem tudjuk, honnan jött, hová lett- Ennél kevesebbet világ látta, ünnepelte művésznőről tudni nem lehet. Ha ugyan művésznő. Sokak szerint nagyon is. Táncreformer, táncforradalmár. Mások szerint inkább valami prostiféleség: megélhetési, alpári…..
Fredddy
2023.07.27 17:51:58
@Androsz: egzaktul meghúzni talán nem tudjuk a határvonalat, de a körülbelüli helye azért kirajzolódik :) Ahol sok a kételkedő, ott érdemes gyanakodni; a Sixtus-kápolnáról pl senki nem vitatja, hogy művészet-e. Egyébként érdekes cikk, ha nem is a művészetről, de a boldog békeidők Budapestjének életéről.
Fredddy
2023.07.27 22:49:47
@gigabursch: régóta tudott, hogy a reneszánsz festők sok művüket nem (teljesen) maguk festették, hanem egy műhely élén, projektmenedzserként is működtek- ezt a pozíciót (és klientúrát) viszont nem érték volna el, ha nem azok, akik. Michelangelo ráadásul minderre nindzsateknőcként volt képes ;)
@Androsz: nem annyira vagyok képben a táncművészet témájával, azért is igyekeztem inkább képzőművészeti példát hozni, a problémák alapvetően ugyanazok. Én fenntartom, hogy a művészet művészet volta azért úgy ránézésre felismerhető a nagyközönség számára is, ha valahol sok a kétkedő, az gyanús, néhány műértő bólogatása nem elég, mert amúgy mindenbe mindent bele lehet magyarázni (a Kétfarkú Kutya Párt, jóval mielőtt tényleg politizálni kezdett volna, rendezett egy kamu kiállítást mindenféle faszsággal- sírva röhögős, ahogy a műértők azt is elkezdik elemezgetni, van egy videó róla). De ettől függetlenül persze nem egyszerű a dolog, hiszen a felismerésnek lehet némi átfutása (az impresszionizmusnak is kellett pár év mire beérett), és önmagában az is érdekes, hogy mennyire lehet/kell a kontextust figyelembe venni: ha két ember mondja a többi nyolcmilliárdnak, hogy ti ezt nem érthetitek, az kicsit gyanús, Bosch festményeinek zsenialitását viszont senki nem vitatja, jóval kevesebben tudják viszont, hogy a groteszk figurák mögött rengeteg mára elfeledett vallási allegória, sőt, korabeli közmondás van, így a mai átlagnéző számára a jelentés nagy része a legjobb szándékkal sem jön át.
Villany művésznő táncának művészi voltát, videófelvétel híján, tényleg nem ítélhetjük meg, a korabeli kritikákra pedig könnyen rámondhatjuk, hogy erkölcsi okokból elfogult. Hogy a fő selling pointja a meztelenség volt, az mindenesetre elég nagy ,,red flag".
@Androsz: nem annyira vagyok képben a táncművészet témájával, azért is igyekeztem inkább képzőművészeti példát hozni, a problémák alapvetően ugyanazok. Én fenntartom, hogy a művészet művészet volta azért úgy ránézésre felismerhető a nagyközönség számára is, ha valahol sok a kétkedő, az gyanús, néhány műértő bólogatása nem elég, mert amúgy mindenbe mindent bele lehet magyarázni (a Kétfarkú Kutya Párt, jóval mielőtt tényleg politizálni kezdett volna, rendezett egy kamu kiállítást mindenféle faszsággal- sírva röhögős, ahogy a műértők azt is elkezdik elemezgetni, van egy videó róla). De ettől függetlenül persze nem egyszerű a dolog, hiszen a felismerésnek lehet némi átfutása (az impresszionizmusnak is kellett pár év mire beérett), és önmagában az is érdekes, hogy mennyire lehet/kell a kontextust figyelembe venni: ha két ember mondja a többi nyolcmilliárdnak, hogy ti ezt nem érthetitek, az kicsit gyanús, Bosch festményeinek zsenialitását viszont senki nem vitatja, jóval kevesebben tudják viszont, hogy a groteszk figurák mögött rengeteg mára elfeledett vallási allegória, sőt, korabeli közmondás van, így a mai átlagnéző számára a jelentés nagy része a legjobb szándékkal sem jön át.
Villany művésznő táncának művészi voltát, videófelvétel híján, tényleg nem ítélhetjük meg, a korabeli kritikákra pedig könnyen rámondhatjuk, hogy erkölcsi okokból elfogult. Hogy a fő selling pointja a meztelenség volt, az mindenesetre elég nagy ,,red flag".
Fredddy
2023.07.30 18:25:35
@omron: sok ilyen van, Blaha Lujza színészetét, vagy Pheidiász szobrait se láthatjuk már a saját szemünkkel. A korabeli méltatásaik/méltatóik viszont vannak annyira hitelesek, hogy látatlanban is elhisszük nekik, valóban kivételes művészi teljesítményekről van szó. Villany kisasszony esetében ez a helyzet nem áll fönn.
Sokan tudják rosszul, hogy a sztálinizmust Magyarországra importáló Rákosi milyen néven látta meg a napvilágot...
A nyári ismétlő válogatás harmadik darabja. 9 éve posztoltam nektek az alábbit:
1988. Szerencsétlenség a ramsteini légibemutatón. Filmfelvétel ITT...
Fredddy
2023.07.17 13:43:22
@Kedélyes Paraszt: a magyar hadsereg a német rohamsisakok licenszgyártott változatát használta, viszont a magyar sisakokon volt hátul egy kis fül, azzal lehetett a magyar hátizsákra rögzíteni. A puska hátsó párnás része fölött pont látszik ez a fülecske, szóval egyértelműen magyar a katona.
Pár utólagos gondolat a szicíliai "király" magyarországi látogatásáról. ..
A poéngyilkos szinonimájaként maradt fenn a neve. Ő volt az, aki minden viccet elmesélt és elrontott. De ezzel nemcsak pusztította, teremtette is a viccet. A viccrontás ugyanis nagyon vicces volt. Megszületett a pappjancsi viccek kategóriája. A bohém névadó nem volt akárki. Fölöttébb népszerű…..
1850-es évek. A Levi's farmergyár első dolgozói..
Fredddy
2023.06.13 11:26:53
@Androsz: ha belegondolsz, a pilótaruhának jó ejtőernyősruhának kell lennie, hogy a pilóta nem jókedvéből ugrik ki a gépből, az ebből a szempontból részletkérdés :) Ennek a VKK repülőkezeslábasnak a valamelyik változata van rajtuk:
www.iwm.org.uk/collections/item/object/30012991
Azt nem tudom megállapítani, hogy esemény előtti vagy utáni a fotó, mert a 70-es évek frizurái alapból nagyon hülyén néztek ki, a lábuknál meg szerintem a mentőernyő van, amit, ha minden jól megy, nem kell kinyitni.
www.iwm.org.uk/collections/item/object/30012991
Azt nem tudom megállapítani, hogy esemény előtti vagy utáni a fotó, mert a 70-es évek frizurái alapból nagyon hülyén néztek ki, a lábuknál meg szerintem a mentőernyő van, amit, ha minden jól megy, nem kell kinyitni.
1902. Műtét az orvostanhallgatók előtt a philadelphiai Jefferson Medical College-ben..
Fredddy
2023.05.16 13:39:05
@gigabursch: nem lehet, hogy a felvonuló csajok németek? Éltek ott németek is.
1920. A Ku Klux Klan csapata egy kansasi autóversenyen..
Fredddy
2023.05.09 11:21:07
@kewcheg: a gumikat lopták is a negyvenes években nagyon, pótkereket nem volt szabad a kocsin hagyni, először a háború miatt, utána meg az újjáépítés miatt volt nagy hiány belőle.
Az előző hozzászólásomban említett Moszkvicsokat is az állam vette, nagy körzetes vidéki orvosok és állatorvosok kapták szolgálati kocsinak. Az egyikük pont 56 október huszonharmadikán döntött úgy, hogy ha már kocsi van a segge alatt, elviszi az asszonyt egy budapesti városnézésre. A forrdalmárok először meg akarták lincselni őket, egyszerűen nem hitték el, hogy valakinek autója van és mégse pártfunkci.
Amerikában már az első vh előtt volt egymillió autó! Pedig akkor még nem 350 milliós ország volt.
Az előző hozzászólásomban említett Moszkvicsokat is az állam vette, nagy körzetes vidéki orvosok és állatorvosok kapták szolgálati kocsinak. Az egyikük pont 56 október huszonharmadikán döntött úgy, hogy ha már kocsi van a segge alatt, elviszi az asszonyt egy budapesti városnézésre. A forrdalmárok először meg akarták lincselni őket, egyszerűen nem hitték el, hogy valakinek autója van és mégse pártfunkci.
Amerikában már az első vh előtt volt egymillió autó! Pedig akkor még nem 350 milliós ország volt.
Fredddy
2023.05.09 13:48:35
@kewcheg: van ezekről egy kurv jó könyvem :)
Fredddy
2023.05.09 17:06:33
Ahogy az oda- és elvezető utcákat, erdei utakat, kedvelt turistakörnyéket sem. Legyen a parkerdő az embereké, a kocsikat hagyják a természeti terület határán! ..
Fredddy
2023.04.18 12:03:57
@Budakeszi Blog: ezen át is siklottam, én úgy tudtam, hogy a Szanatórium utcától befelé, meg maga a szanatórium is már Bp. Ami igaz, csak az erdei úttól balra meg megint Budakeszi.
@Koós Kolos: van ilyen piramis, úgy hívják, ,,állam" :) Budakeszin sajnos nem lehet egyszerűen csak a saját problémáinak megoldását számonkérni, mert a két legnagyobb problémája (kiköltöző emberek és átmenő forgalom) nem Budakeszin gyökerezik.
@Koós Kolos: van ilyen piramis, úgy hívják, ,,állam" :) Budakeszin sajnos nem lehet egyszerűen csak a saját problémáinak megoldását számonkérni, mert a két legnagyobb problémája (kiköltöző emberek és átmenő forgalom) nem Budakeszin gyökerezik.
Fredddy
2023.04.18 12:52:33
@Koós Kolos: hidd el, nálam nagyobb támogatója nincs annak, hogy Budakeszi további növekedését korlátozzuk, mert eszméletlen állapotok alakultak ki az elmúlt 20-30 évben. De amíg egymillió ember lakni vidéken, de élni Bp-n akar, addig azok vagy ideköltöznek, vagy itt járnak át, max előbbit lehet megakadályozni nagy nehezen. A legfontosabb az lenne, hogy ne engedjenek több külterületi telket lakóövezetté tenni, utána pedig, hogy a meglévő telkek beépítettségét ne engedjék emelni (családi ház helyére épített társasházakkal pl).
Fredddy
2023.04.18 16:32:03
@Koós Kolos: nagy kitalálások itt sajnos nincsenek, a jelenlegi helyzeten érdemben nem lehet segíteni, az ellen lehet küzdeni, hogy még tovább romoljon. A beépítést szabályozni azért tartom fontosnak, mert azt az önkormányzat saját hatáskörben levezényelheti. Az átmenő forgalmat a településhatáron lehet talán megfogni lámpákkal, de ettől csodát nem lehet várni, plusz talán éppen itt olvastam, hogy a reggeli forgalom 30%-a átmenő csak, a többi helyi termés, nyilván különös tekintettel az újonnan benépesülő szélső városrészekre.
Az elkerülő út ezeket a gondokat sajnos nem oldja meg, se az M0-s, mert az a sugárirányú terhelésen nem segítene, sőt, se egy budakeszi elkerülő, mert a forgalom azt is felfalná, plusz a település növekedésének is nagy lökést adna, mert akkor már annak a környékére is mehetnének a házak. Az erdőt meg a levegőt viszont mindkettő prímán szétbaszná. (M0-s bezárása egyébként most elvileg Bicskénél lesz, de kár is a Pilisbe behozni azt, aki Bécsből Belgrádba menne.) Egy János-hegy alá fúrt alagút meg nem a Fő utcát tehermentesítené, hanem az Alkotás út-Budaörsi utat.
Annyit lehet még csinálni, hogy a közösségi közlekedést gyorsítani buszsávokkal, szintén itt volt valahol, hogy a Bkesziről Bp-re befelé menő nép többsége már most is tömegközlekedéssel megy, csak hát az autók sokkal nagyobb helyet foglalnak per fő.
Az elkerülő út ezeket a gondokat sajnos nem oldja meg, se az M0-s, mert az a sugárirányú terhelésen nem segítene, sőt, se egy budakeszi elkerülő, mert a forgalom azt is felfalná, plusz a település növekedésének is nagy lökést adna, mert akkor már annak a környékére is mehetnének a házak. Az erdőt meg a levegőt viszont mindkettő prímán szétbaszná. (M0-s bezárása egyébként most elvileg Bicskénél lesz, de kár is a Pilisbe behozni azt, aki Bécsből Belgrádba menne.) Egy János-hegy alá fúrt alagút meg nem a Fő utcát tehermentesítené, hanem az Alkotás út-Budaörsi utat.
Annyit lehet még csinálni, hogy a közösségi közlekedést gyorsítani buszsávokkal, szintén itt volt valahol, hogy a Bkesziről Bp-re befelé menő nép többsége már most is tömegközlekedéssel megy, csak hát az autók sokkal nagyobb helyet foglalnak per fő.
1920. Benzinkút Stockholmban a Julikullenen. Manapság ÍGY fest..
Fredddy
2023.04.17 10:58:49
@Rollende Landstrasse: sőt, az osztrák-magyar repülősök jelvénye is egy kis stilizált léghajó volt.
Fredddy
2023.04.17 11:34:17
@ace22: Napóleon pont nem szerette őket, mert a horgonyzás miatt nem voltak túl mozgékonyak. De az amerikai függetlenségi háborúban (!) és a polgárháborúban is használtak egyszer-kétszer horgonyzás nélküli léggömböt is, mivel a szél vitte, ezért irányítani esélytelen volt (csak remélték, hogy kitart a szél), meg a parasztok lőttek rá, mert azt hitték, hogy a Sátán műve.
Budakeszi Blog
Stop agglomeráció? – A terjeszkedés megállítható, a sűrűsödés nem
2023.04.13 08:00:00
Az évi 1%-os növekedés önmagában nem jelent akkora gondot, hogy drasztikusan be kellene húzni a féket. Valójában sokkal régebb óta fennálló, krónikus közlekedési, parkolási, közmű- és férőhelyi problémáink vannak. Csupa olyan jelenség, amelyekért jórészt a városmenedzsment okolható. ..
Fredddy
2023.04.14 10:51:18
@Budakeszi Blog: de éppen ez az, hogy ezeket az embereket viszont meg lehet próbálni távoltartani, urbanizálódjanak máshol. Ez nem úgy van, hogy a budakeszi őssváb Hoffer Szepi kitalálja, hogy akkor mostantól neki negyedakkora telek is elég, jöjjön három békásmegyeri család. Hanem amikor a telket megveszi valaki, az épít rá egy lehetőségeket kimaxoló házat, ha kertes házat engednek, akkor azt, ha felhőkarcolót, akkor azt, na és amikor készen van, akkor költöznek ide azok a békásmegyeriek, akik ilyen otthonra vágynak.
De jól mondod, övezetekről van szó, és övezeti szint alatt nincs is értelme szabályozni. Csak most épen nem ez látszik, hanem az, hogy bárhol látnak egy picsányi területet, már megy is oda a társasház. Az Erdő utca, ahogy írtam, pl már most is ilyen övezet. De a Reviczky utca küső végén is ilyen ház épült, egy elhagyott kert helyére, egy nagy családi ház mellé, közvetlen az erdővel szembe.
(Elnézést egyébként a békásmegyeriektől, nem rossz hely az, csak a Faluházzal meg ilyenekkel pont megfelelő retorikai ellenpont a kertvárosias Budakeszinek)
De jól mondod, övezetekről van szó, és övezeti szint alatt nincs is értelme szabályozni. Csak most épen nem ez látszik, hanem az, hogy bárhol látnak egy picsányi területet, már megy is oda a társasház. Az Erdő utca, ahogy írtam, pl már most is ilyen övezet. De a Reviczky utca küső végén is ilyen ház épült, egy elhagyott kert helyére, egy nagy családi ház mellé, közvetlen az erdővel szembe.
(Elnézést egyébként a békásmegyeriektől, nem rossz hely az, csak a Faluházzal meg ilyenekkel pont megfelelő retorikai ellenpont a kertvárosias Budakeszinek)
Fredddy
2023.04.14 12:28:00
@Budakeszi Blog: de mindig a közmegegyezésre hivatkozol, miközben magad is leírod, hogy a közmegegyezés az, hogy Budakeszi zsúfolt, ezért nincs szükség újabb házakra, társasházakra meg pláne nem. Még aki egy hete költözött ide egy 50 négyzetméteres társasházi lakásba, az se akarja, hogy további ilyenek épüljenek a szomszédjába.
Kétfajta ember van, aki úgymond az urbanizációért közmegegyez, az ingatlanfejlesztő, aki papíron egy darab szavazat mindneki más ellen, meg az ideköltözni vágyó, de kertes házat megfizetni nem tudó békásmegyeri, aki viszont egyelőre még Békásmegyeren van, szóval a budakeszi ügyekben nincs szava. Hol látod azt a megállíthatatlan erőt, ami miatt az önkormányzat képtelen a már itt élők nagy többségének akaratával megyegyező rendeleteket alkotni?
Kétfajta ember van, aki úgymond az urbanizációért közmegegyez, az ingatlanfejlesztő, aki papíron egy darab szavazat mindneki más ellen, meg az ideköltözni vágyó, de kertes házat megfizetni nem tudó békásmegyeri, aki viszont egyelőre még Békásmegyeren van, szóval a budakeszi ügyekben nincs szava. Hol látod azt a megállíthatatlan erőt, ami miatt az önkormányzat képtelen a már itt élők nagy többségének akaratával megyegyező rendeleteket alkotni?
Fredddy
2023.04.14 13:38:27
@Budakeszi Blog: természetesen értem, hogy ez egy világszintű trend, de mivel se nem sürgős, se nem kiélezett folyamat, egy önkormányzatnak bőven lehetne lehetősége beavatkozni. Ha meg sem próbál, na, akkor épülnek társasházak az erdőbe.
A város növekedése igenis látványos, nemhogy új utcák, de új lakónegyedek épülnek a semmiből, az én gyerekkoromban a Meggyes utcán gyalog lehetett elsétálni a mammutfenyőkhöz anélkül, hogy egy kocsi is jött volna, most meg lassan már biciklivel is para, nekem ne mondja senki, hogy ehhez nincs köze a Darányi-városrész megépüléséneknek és az oda költöző többszáz embernek. (Akiket egyébként egy esős őszön úgy ki fog önteni a víz, mint az ürgéket, nem véletlen nem épült eddig oda semmi.)
Abban igazad lehet, hogy persze, Budakeszin belül is van olyan, akinek biznisz a belterületbe vonás, de ez 15000 emberből max párszáz lehet.
A város növekedése igenis látványos, nemhogy új utcák, de új lakónegyedek épülnek a semmiből, az én gyerekkoromban a Meggyes utcán gyalog lehetett elsétálni a mammutfenyőkhöz anélkül, hogy egy kocsi is jött volna, most meg lassan már biciklivel is para, nekem ne mondja senki, hogy ehhez nincs köze a Darányi-városrész megépüléséneknek és az oda költöző többszáz embernek. (Akiket egyébként egy esős őszön úgy ki fog önteni a víz, mint az ürgéket, nem véletlen nem épült eddig oda semmi.)
Abban igazad lehet, hogy persze, Budakeszin belül is van olyan, akinek biznisz a belterületbe vonás, de ez 15000 emberből max párszáz lehet.
Botrányok övezték a Mikado születését, ami vagy kínai vagy indián, de a világon mindenki magyarnak hiszi...
Royal sztorik & királyi krónikák
Újrahasznosított koronát tesznek Camilla királyné fejére májusban
2023.02.18 18:42:54
Fontos hírt tett közzé a Buckingham-palota a héten arról, melyik fejéket fogják használni Kamilla királyné megkoronázásához, hiszen Károllyal együtt feleségét is beiktatják majd. Éppen Valentin-napon, február 14-én közölték: nem készítenek új koronát Kamillának, hanem az uralkodó szívéhez oly közel…..
Minden hadseregre és minden háborúra jellemző, hogy sajátos szavakat, kifejezéseket termel ki magából. Ezek egy része vagy megmarad hosszú távon is, vagy idővel kivész, de a vietnámi háború esetében a játékfilmek és a visszaemlékezések egész sokat életben tartottak ezek közül, így a mai napig…..
Royal sztorik & királyi krónikák
Miért nehéz elfogadnia Harry-nek, hogy ő csak a második lehet?
2023.01.28 00:30:07
Az egész világ Vilmos és Harry viszályáról beszél, amióta megjelent Harry Spare (Tartalék) című memoárja január 10-én. Sokan a leginkább azon döbbentek meg, hogy a könyvben Károly király fiatalabbik fia leírja: egyszer összeverekedett bátyjával. Igazából semmi szokatlan nincs sem abban, ha két fivér…..
Fredddy
2023.01.30 19:08:02
@nofret: a primogenitúra a jól szervezett táradalmak játéka, ahol nem dől össze a rendszer, ha az örökös pár évig még túl fiatal. Hiába volt a magyar társadalom nomád szemmel kifejezetten fegyelmezett és összetartó, ez akkor is alapvető nézőpontváltást igényelt- kiemelten persze attól, aki épp szopóágra került vele :)
Ha Harry meg is magyaráz egy-két dolgot, maga a magyarázkodás (nyilvánosan, sok pénzért) ténye sokkal többet árt most már a hitelességének, mint amennyit bármilyen magyarázattal javítani tud rajta. Pár év múlva meg jön majd Meghan beststellere, le lehét még erről a rókáról húzni pár bőrt :)
Ha Harry meg is magyaráz egy-két dolgot, maga a magyarázkodás (nyilvánosan, sok pénzért) ténye sokkal többet árt most már a hitelességének, mint amennyit bármilyen magyarázattal javítani tud rajta. Pár év múlva meg jön majd Meghan beststellere, le lehét még erről a rókáról húzni pár bőrt :)
Fussunk előre: a címben semmilyen barokkos túlzás nincs, Pablo Escobarnak valóban volt egy Wartburgja. Egy szép kék, platós, 311-es púpos Wartburgja. OK, megértem a hitetlenkedést, bennem is felmerült pár kérdés ezzel kapcsolatban, a válaszok alább.
Elsőre nyilván azt gondolná a tisztelt olvasó,…..
Fredddy
2023.01.18 10:29:48
@prokee: jó, igen :)
Bástya elvtárs citromba harapása alighanem a magyar filmtörténet legismertebb jelenete. A meghonosítani kívánt citrusfélék ötlete azonban nem a képzelőerő szüleménye...
Fredddy
2022.12.31 14:30:23
@Kovacs Nocraft Jozsefne: nagy mélységekben nem értek hozzá, de az biztos, hogy valaki csinálja, mert járok rizsföldek mellett sokat, és piaci alapon csinálja, mert állami gazdaság arra nem nagyon van. A régi, 89 előtti termőterület megmaradt töredékén, gondolom, van pár olyan terület, amit könnyű elárasztani, és ott olcsón lehet csinálni, a búzát meg úgyis elvinné a belvíz.
Fredddy
2023.01.01 12:38:19
@Kovacs Nocraft Jozsefne: vietnámi háborús filmet biztos láttál már- na, kb olyan, mint azokban. :)
A klímánkkal semmi baja, csak elárasztható földek kellenek neki. Ilyen Magyarországon kevés van, amit gazdaságosan lehet művelni, Olaszországban a Pó-síkságon sokkal több, ennyi a történet. Ma a magyar fogyasztás 20%-át fedezi a hazai termelés.
A klímánkkal semmi baja, csak elárasztható földek kellenek neki. Ilyen Magyarországon kevés van, amit gazdaságosan lehet művelni, Olaszországban a Pó-síkságon sokkal több, ennyi a történet. Ma a magyar fogyasztás 20%-át fedezi a hazai termelés.
A Magyar Etimológiai szótár szerint az "ántivilág" szó jelentése 'régi szép világ'. Jellemzően az első és második világháború közti Magyarország mindennapjaira használják, legalábbis nagyapámtól így hallottam először ezt a jelzőt. Ezt az alig negyedszázados korszakot idézzük meg ma az (MTI) Nemzeti…..
Fredddy
2022.12.25 21:25:06
@JTom: történelem, szóval minden és mindennek az ellenkezője is igaz lehet :) De én azt mondanám, hogy 1921-ben full monarchiás egyenruhát egy ilyen eseményre már senki nem húzott, hanem az első vh valamelyik évében készült a kép. Az lehet, hogy 1921-ben jelent meg újságban, vagy valahol; a rendezvényfotózás az akkori gépekkel némileg körülményesebb volt, szóval lehet, hogy pár évvel azelőtti fotókat használtak illusztrációnak.
Fredddy
2022.12.27 19:49:21
Brazília egy köztársaság. Ennek ellenére egyre népszerűbbé kezd válni a monarchia. Miért?..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
-egyszerűen általában több az autó- csökkenő lakosságú alföldi településekre is igaz, hogy a legtyúkszarosabb kis utcában se lehet már 10 métert sétálni anélkül, hogy ne kelljen autó elől félreállni
-az új betelepülések környékének forgalomnövekedése (Kert utca, Domb utca, Meggyes utca) egyértelműen a lakosságnövekedésnek köszönhető, ezen nincs mit vitatni, ugyanez a helyzet a kertes házak helyére épülő minilakóparkokkal is (ez utóbbi a fajta népsűrítést az első helyen tiltanám be).
-a reggeli dugó viszont komplexebb téma: a merőleges utcákban torlódó sor még mindig nagyrészt a helyiek műve (az Erkel utcán pl jönnek telkiek is), a Fő utca viszont részben átmenő forgalom. A baj pedig, ahogy te is írtad korábban (mondom, hogy olvastam :P ), hogy a Fő utcára minden otthon hagyott budakeszi autó helyett behoz egyet az útvonaltervező program az M1-es felől, így amíg Budakeszi alfelének politikailag végképp nehezen vállalható lezsilipelése meg nem valósul, a Fő utcán 0 budakeszi autó mellett is dugó lesz.