Regisztráció Blogot indítok
Adatok
granreserva

0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az amerikai Drag Times szerkesztősége volt olyan piszok szerencsés, hogy kitolhatták az új Tesla P85D szemét. Ami persze így, ebben a formában súlyos képzavar, láthatóan a Tesla préselte a bent ülők szemgolyóit egészen mélyen a gödreikbe. Csak úgy repkednek a Holy shit!-ek, nekem…..
granreserva 2015.02.01 23:38:10
@Scaleo: A VW költ a legtöbbet kutatásra és fejlesztésre az egész bolygón.
www.heise.de/ct/zcontent/15/03-hocmsmeta/1421875938452482/contentimages/Ranking-et_SC.jpg
granreserva 2015.02.05 09:35:37
@Rónarider: "az előállítása mindenképpen, ha elterjed és tényleg tömegtermék lesz valamelyik, akkor a kiskereskedelmi árra is csökken szerintem."

Tömegtermék esetében is meg kell fizetned a terméket alkotó komponenseket, márpedig autóelektronikába nem rakhatod ugyanazt a szart, mint a telefonba, mert azt kidobják 2-3 év után, az autó meg el kell menjen 15-20at. Arról nem beszélve, hogy pl egy motorvezérlőbe való flashmemóriát nem kapsz minden utcasarkon, kb. 4-5 cég korlátozott gyártókapacitásán osztozol a többi beszállítóval. Ez szintén nem tesz jót az áraknak.
Azaz egy bizonyos szint alá sosem fog csökkenni akkor sem, ha a fejlesztési költségeket amúgy már behozta.

"Viszont azt a véleményemet fenntartom, hogy az autóalkatrészgyártók sem tisztességes haszonkulccsal csinálják az elektonikát, bőven 100% felett lehet az első körben a profit, erre jönnek a gyártók és kereskedők."

Hülyeség. Örülnek, ha keresnek rajta. Ha egy gyártó megneszeli, hogy a beszállító keres az adott modulon, azonnal bejelentkezik árcsökkentésért (de sokszor már a beszállítói szerződésben is ki van kötve évenkénti árcsökkentés).
De ha ez szerinted akkora biznisz, nem is értem, miért nem ezzel foglalkozol. Nem szeretnél meggazdagodni? :)
granreserva 2015.02.05 22:45:31
@Rónarider: Most mondom sokadszorra, hogy az egész IT-s baromságot verd ki a fejedből, mert SEMMI köze az autóelektronikához, ahol szinte mindenkinek saját wafer fab-je van (Denso, Fujitsu, Atmel, Spansion, Bosch stb.).
A Bosch legutóbb 600 millió euró költött a reutlingeni félvezetőüzemére:
www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=4602
Mi a tökömnek vásárolnának be bármelyik nagy memóriagyártónál, mikor azok PC-be való cuccokat gyártanak és alkalmatlanok arra, hogy autóban üzemeljenek?
És én sem, de én sokkal kevésbé vagyok zakkant. Mert én nem motorral vágok neki a hóviharnak, és nem sátorban, hanem a kombi csomagtartójában fogok éjszakázni. Elindultam Nürnbergbe, a gigantikus játékvásárt, a Spielwarenmessét meglátogatni. Eredetileg holnap akartam, de kedden…..
granreserva 2015.01.31 15:58:02
@frsh: Továbbá az autón odahurcolt szarjaidat sem viheted be (sörsátor, padok, stb.), csak ami a motorra felfér. Ideje volt már, kezdett az egész egy vándorcirkuszra hasonlítani, a balhékról nem szólva.
Belsőség Heti merítés 2015.01.25 08:58:25
A kis rondaság, de imádnivaló :) Amikor hazahoztam, az ismerőseim nagy szemekkel néztek hogy "Ez meg mi?!". Kaptam olyan megjegyzéseket is, hogy "ilyen ronda kocsit ennyiért? Te hülye vagy..." Gyönyörű, de nem ide való Főleg vizes úton tud meglepetéseket okozni sima indulás…..
granreserva 2015.01.26 20:23:41
@uki: Nem azért nem kapott, mert kabrió, hanem mert a 3200 az az előző generáció. A GranSport Spyder már a 4200-ason alapszik, ott a kupénak is ugyanilyen generálszósz-lámpája van.
granreserva 2015.01.26 23:23:59
granreserva 2015.01.26 23:37:54
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon. Kérem, ne vessenek meg, ne higgyék, hogy eladtam az autót, begyávultam, kivéreztem, mert még tart az elszántságom, de ez most a két lépés előre, két lépés hátra időszaka, számolatlanul fogynak a…..
granreserva 2015.01.25 13:46:27
@Sparhelt: A kulcsszó az "elvileg". Elvileg motorvezérlőt sem cserélünk úgy, hogy műszeres méréssel előbb nem győződünk meg róla, hogy jogosan írkálja-e be a hibakódot a mért értékek alapján, vagy sem.
granreserva 2015.01.25 14:41:04
@Sparhelt: Nem arra céloztam, hogy nem történt meg a vezérlő cseréje, hanem hogy nem győződtek meg róla, van-e értelme, csak találomra kicserélték. Ezek után egy fillért se tennék arra, hogy a lamdaszonda és a motor közötti összes kábelt rendesen megvizsgálták. Legfeljebb szemre.
granreserva 2015.01.25 21:52:01
@gn: Hozott a helyi klubelnök néhány zsiguli- vagy zastava-szelepet, mondván, az is jó bele :)
Belsőség Trükkös hólánc 2015.01.19 16:59:05
Azt mondják, egy újszülöttnek minden vicc új. Én a tejfogaimat is rég elhullajtottam, de úgy tűnik, a hólánc-iparban nem nehéz nekem újat mutatni. Stump Bandi csak hümmögött, mikor extázisban mutattam neki az alábbi videót, mert ő már látott hasonlót, ráadásul legalább hat…..
granreserva 2015.01.19 21:14:47
@MP: Elnyírja a lapátot meg lehámozza a grafitréteget, tényleg nagy találmány, ezért is tolonganak a szabadalomért a gyártók :)
Belsőség Heti merítés 2015.01.18 09:01:44
Mintha az első kocsid lenne - mi az a 480? Összegyűlt a pénzmag is, nosza: túrjuk a netet. Voltak ötleteim, ötleteink. A Volvo márka nem szerepelt köztük. Veretlen fél éves Nekem még semmi nem romlott el, és a szervíz előtörténet alapján ez 5 éve így van ennél a…..
granreserva 2015.01.18 16:11:14
@Fülesmaci: Vagy annak, hogy eljött az olajcsere ideje.
Radikálisan változtattunk és élvezzük. De ha mégsem jön be, akkor önkéntesen stúdióba vonulunk. Ami ezúttal egy BMW volt. Az Égéstér 151. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
granreserva 2015.01.12 00:57:47
@szpotter: Ezt könnyen tisztázhatod. Fáradj el egy autóvillamosságishoz, és lakatfogóval mérjétek ki a riasztó nyugalmi áramfelvételét, 30mA alatt kell legyen egy valamirevaló riasztónál.
Belsőség Heti merítés 2014.12.14 09:22:43
Néhány GTV-ből leszűrt tapasztalataim laza halmaza Hitemre mondom, hogy NINCS SOK MŰSZAKI PROBLÉMA AZ AUTÓVAL!!! Akkor se, ha régi Alfánál ez sok szakértő kollega számára abszolút hihetetlen. Na persze én is csak a hatodik ilyen autómra mondok ilyet, az elsővel (másodikkal,…..
granreserva 2014.12.14 20:24:06
@csabir: "Műszakilag megkérdőjelezném a sportautóbb tartalmat."

Na és konkrétan mit szeretnél rajta megkérdőjelezni? Csak mert a Coupénak nemcsak a kormányzása és a futóműve szivacsosabb mint a Celicának, de még a fékjei is szarabbak és 200 kilóval nehezebb is. Az is vicces, hogy a Toyota az erősebbik, négyhengeres szívó 1.8-asából 192 lovat csihol ki, míg a Hyundai a 2.7 literes V6-ból 167-et (LOL).
Az 1.6-os mozgó útakadályról meg ne is beszéljünk, annak semmi köze a sportossághoz. Nem is értem, hogyan gondolta a Hyundai, hogy egy ilyen harmatgyenge motort rak egy ilyen ólomnehéz bódéba.
granreserva 2014.12.14 21:27:11
@csabir: Nem válaszoltál a kérdésre.
granreserva 2014.12.14 21:46:07
@csabir: Mint ahogy fent már felsoroltam, a Coupé szinte mindenben szarabb a Celicánál (kg/LE arányban konkrétan hülyére veri a Hyundait), ezért a kérdés az volt, hogy ha már műszaki tartalmat kérdőjelezed meg, sorold fel, mégis miben jobb a Coupé.
(Mármint azt leszámítva, hogy Celicára nem volt pénzed és most ezekkel a dumákkal kábítod magad :)
Ha nem voltál velünk a legutóbbi Faluvégi Fahrenen, akkor itt a lehetőség, hogy kipróbáld, vagy csak megnézd, milyen az örömautózás testközelből. Most vasárnap, azaz december 14.-én lesz szezonzáró rendezvényünk a Kakucs-Ring-en. Előzetes regisztráció nincs, megjössz,…..
granreserva 2014.12.14 12:27:43
@Pepejoe: Én a szétbarkácsolt, házilag kiherélt futóműnél kezdtem zokogni. Csóró ahhoz, hogy megvegyen négy légrugót, de a quattro az kell. Kolduséknál bál van.
Belsőség Tempomat fillérekből 2014.12.08 13:57:36
Őszintén megmondom, álmomban sem gondoltam volna, hogy működő extrát lehet legókockák segítségével építeni. De persze megint tévedtem. Sok modern autónál elég a kereskedőnél megvásárolt tempomat-kapcsolót rádugni a gyári kábelkötegre és már működik is a rendszer.…..
granreserva 2014.12.10 23:40:58
@Mészáros Laci: Szép eufemizmus, nevezzük nevén: igénytelen kendácsolás, trágya minőségben.
Cuore Poverissimo.
granreserva 2014.12.10 23:50:24
@Mészáros Laci: Ez ugyanolyan haszontalan szar, mint a tempomatkar. Poénnak jó, aztán legkésőbb 2 hét múlva szétszedi, és visszaadja a gyereknek a lego-alkatrészeket.
granreserva 2014.12.11 21:08:31
@Emmanuel Goldstein: Semmi. Ha nem létezett hozzá gyári tempomat, akkor buktad, mert ez esetben a motorvezérlőben nincs meg az adott funkció (a tempomat nem pedálszöget, hanem beállítandó sebességet küld a motorvezérlőnek).