Adatok
iJoe
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A MÁV TV. osztályú, később 375 sorozatú gőzmozdony a Magyar Királyi Állami Vasgyárak egyik legelterjedtebb mellékvonali mozdonytípusa volt, a századfordulótól 1959-ig melyet több eltérő alsorozatban gyártottak.
Nem csak a magyar, de a szomszédos országok szakemberei által is…..
Mint ismeretes, a legtöbb szünetelő vasútvonal a volt NDK területén van. Rendszerváltás után itt került lakat a legtöbb vonalra.
A II. Világháboru óta egyedül Alsó-Szászországban 3000 kilométernyi vasutat számoltak fel, vagy szüntettek meg rajta a személyszállítást. Most ez…..
Nem csupán egy újabb szünetelő német mellékvonal reaktiválásáról lesz szó. Megszoktuk az erről szóló híreket, ahogyan azt is, hogy (egyelőre) nálunk nem a legjobb gyakorlatot igyekszünk követni, hanem pótcselekvéssel, alibi-menetrendekkel etetnek minket.Hanem ami itt történik,…..
A Felső-Tisza menti keskeny nyomközű hálózatot még a második világháborúban érte egy végzetes kár: addig közvetlen, 60 km/h végsebességű gyorsmotorvonatok közlekedtek a Bodrogközi és Nyírvidéki Kisvasút összekötése révén létrejött Nyírbodrogi Kisvasút…..
iJoe
2012.03.29 15:30:06
@újember: Svájcban is zseniálisan működnek a keskeny nyomközű vasutak. Ütemes menetrend, rugalmas, mindenhová elérő teherszállítás, maximálisan profit orientált hozzáállás, megértve azt, hogy hosszútávú profitálásra úgy van lehetőség, ha megfelelő szolgáltatási színvonalat nyújtanak.
Én nem vagyok ennyire bizakodó a hazai vasúti jövővel kapcsolatban. Nálunk sokkal inkább amerikanizálódás zajlik ilyen téren, és 1968 óta folyamatosan a közutat tolják előtérbe.
Pedig a nyírvidéki vasút tényleg lehetne életképes. Főleg ha azokat a vonalhosszabbításokat is végrehajtanák, amiket évtizedek óta terveztek - Vásárosnamény, Dombrád Tisza part.
Örülnék, ha Neked lenne igazad. :) De tartok tőle, hogy nem így lesz…
Én nem vagyok ennyire bizakodó a hazai vasúti jövővel kapcsolatban. Nálunk sokkal inkább amerikanizálódás zajlik ilyen téren, és 1968 óta folyamatosan a közutat tolják előtérbe.
Pedig a nyírvidéki vasút tényleg lehetne életképes. Főleg ha azokat a vonalhosszabbításokat is végrehajtanák, amiket évtizedek óta terveztek - Vásárosnamény, Dombrád Tisza part.
Örülnék, ha Neked lenne igazad. :) De tartok tőle, hogy nem így lesz…
A vonal Tiszalöktől nyugatra eső kétharmadán álltak le a motorvonatok a 2009-es menetrendváltással. Aránylag kevesen tiltakoztak a döntés ellen, de ha nem is látványosan, sokan sajnálták és helytelenítették a vonatok leállítását. A Tiszával párhuzamosan kanyargó alföldi…..
Már 2007 márciusa óta szünetel a forgalom a Mátrát megkerülő mellékvonalon. Építése idején egy, egészen Gyomáig terjedő HÉV-vonal része volt, ahol jelenleg már csak a Gyoma–Dévaványa és a Kisújszállás–Heves szakaszokon maradt személyszállítás. Már korábban,…..
Jelenlegi helyzetA kormány képviselői többször megerősítették: a vízkárok elhárítása után a vonal felső, 2009-ben bezárt részét újranyitják. A lopás- és árvízkárokat, földcsuszamlást szenvedett vonalat 2010-ben ésszerű költségkereteken belül már nem lehetett…..
Na, hát ezt nevezik ördögi körnek. Az Apple bejelentette, hogy nem lesz több biztonsági frissítés minden idők talán legjobban sikerült Mac OS X-éhez, a Tigerhez. Aki tehát megbízható operációs rendszert akar használni, az kénytelen lesz átállni Leopardra vagy Snow Leopardra.Az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1914-ben gyártották Budapesten. 1979-ben állt meg, ismét 376,450-es pályaszámon, és a nyilvántartás szerint 2011-ben a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal védettségébe került. Szerintem ez az állapotán is jól látszik… Ha felfűtenénk, talán… kigyulladna a tavalyelőtti borostyán lehullott lombja a kazánban.
Gyalázat, hogy ilyen állapotban van, de hány tucat ilyen állapotú szobormozdony van az országban?… A nosztalgiaflottában meg van két érvényes kazánvizsgás gőzmozdonyunk. Tragédia.