Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MRNN_F1

165 bejegyzést írt és 649 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
F1Vitriol 2022-es szezonkibeszélő 2022.03.20 18:40:05
Kezdjünk itt, lesz miről beszélni :) ..
MRNN_F1 2022.11.15 18:15:14
@gyorgyh74: Jegyezzük meg, hogy a Mercedes és a Ferrari között sem leküzdhetetlen az a 19 pont, és látva a vörösök idei DNF mutatóját, fordulhat a sorrend. Valóban csak az Alfa Romeo van mögöttük.
Közben olasz forrás szerint megpendítették Binotto távozását, Vasseur érkezhet a helyére.
MRNN_F1 2022.11.21 19:02:14
@gyorgyh74: Engem is bosszant, hogy hár megint, még mindig ott tart az F1, hogy szabályváltozásról-szabályváltozásra képtelen összébb hozni a mezőnyt, hogy a negyedik helyezett csapat ne kilométerekről üsse az élmezőny nyomát. A McLaren mögött is hatalmas űr és ördögszekerek hada stb. Idáig minden változással csak nőtt az élmezőny előnye, és egyetlen csapat sem tud felzárkózni kihívónak a középcsapatok közül. Az erőviszonyok konzerválódtak, nincs átjárás a ligák között, a csapatok sorrendje csak a maguk kategóriájában tud variálódni.

Közben a középmezőnyben lesz jövőre a legnagyobb pilótakeringő, kiderül, kik döntöttek jól/rosszul a csapatváltással. Vettel jól döntött a visszavonulással, az idei alapján Gasly is az Alpine-nal, Alonso pedig nem a jó időzítéseiről ismert.
Botrányok szaggatta koronázás: a szezon minden nyavalyája egyetlen, döntő körben sűrűsödött össze. Max Verstappen a pályán ragadta magához a bajnoki címet, meg nem is. Akik történelmi felhajtást kerítettek a magától is történelminek ígérkező párharc köré, ne csodálkozzanak, ha hosszú időre kikezdték…..
MRNN_F1 2022.01.02 18:09:54
@gyorgyh74: Jó lenne, ha visszanyalna a fagyi, de őszintén: majd pont SZőőőőőr Lewist fogják alárendelni egy újoncnak, ráadásul pont azután, hogy elveszítette az előző bajnokságot. Akkor jelentene gondot a csapatnak, ha az újonc jobbnak bizonyul (persze nem a tavalyi) Bottasnál, és ők mindenáron Hamiltont nyomnák előrébb.
Hogy húzódhatott át erre az évre Hamilton új szerződése? Valószínűleg a vb cím után egyértelmű lett volna azonnal megújítani, így meg... most alaposan kifújja magát és még jobb feltételekkel aláír.
MRNN_F1 2022.03.17 17:54:55
@gyorgyh74: Sajnos idén sem készültem külön, egyelőre futamkibeszélővel indul az év, aztán hátha... :)

@Flowey:
Hamilton: feltűnési viszketegség.

Nekem sem fog hiányozni Szocsi és Mazepin. Nagyon remélem, hogy lesz valami elmozdulás, mert ha az lesz, amit írtál, hogy talán hármas csata az élen, hátrébb meg csak egyéni felvillanások, akkor olyan lesz ez az év is, mintha semmi sem történt volna a háttérben. De megmondta talán Brawn, hogy nem történhet olyan meglepetés, mint amit pont az ő csapata okozott 2009-ben.
Azért születik ennyi egymásnak ellentmondó ítélet, mert ennyit számít az emberi tényező a döntési folyamatban, vagy mert az FIA egymásnak ellentmondó ítéletekkel akarja befolyásolni a világbajnokságot? Köze lehet mindehhez a Forma-1-ről sorozatot forgató Netflixnek?..
MRNN_F1 2021.12.12 19:21:22
@gyorgyh74: Jóval a baleset előtt feladtam, nem hittem el, hogy valós esélye lesz Verstappennek felzárkózni, láthattuk, mi történt Perez manővere után: Maxi nem tudott eleget hozni. Ezt a futamot nem Masiék cseszték el, bár dönthettek volna gyorsabban is. A Merci meg abban bízott, hogy SC mögött futnak be, vagy talán abban, hogy ha ütközés lesz, akkor a javukra döntenek. Én még a legutolsó necces helyzetbe is beleláttam, hogy mindketten kiesnek és jön az, amit a héten belengettek: ha mindketten kiesnek, akkor pontlevonás.

Sőt, Sainz is mekkorát ment idén! De akkora pontkülönbséggel zártak a csapatok, hogy tkp. futamok óta tudhattuk a végeredményt. Norris is jogosan lehet büszke magára, a szezon végére már jóval kevesebbet tudott megvillanni, mint az elején. Nem rajta múlt.

Ha Maxi dupláz jövőre, Hamilton komolyan el fog gondolkodni a folytatáson. eddig valószínűleg még nem tette meg.
MRNN_F1 2021.12.12 21:45:46
@Flowey: Áh, én sem várok változást jövőre, de ahogyan idén sem akartam elhinni, hogy Verstappen komolyan esélyes lehet a végéig, úgy szeretném azt hinni, hogy jövőre is tévedni fogok. Nem vagyok jó tippelő.
Ha így kezdték volna az évet, mint ahogy zárták, már régen eldőlt volna a bajnoki cím. Vagy ha Verstappen nem nullázott volna annyiszor, akkor is eldőlt volna hamarabb, és akkor nem lehetett volna ekkora körítést csinálni a szezonzáróra. Szóval '22-ben vagy a RB lesz a kihívó, vagy senki, és Hamilton Russell asszisztálásával ismét vb lesz. Azaz ami idén újdonság volt, az jövőre könnyen unalmasnak tűnhet.

Ma a Mercedes cseszte el, de annyira, hogy még a saját konstruktőri címüket is elfelejtenek megemlíteni. Nem tudom, miben reménykednek. Egyetértek, amit Wolffról írtál, briatorei mélységekbe süllyedt idén. Nem indult valami magasról, a Ferrarit/Renault-t/Red Bullt/ is lehetett utálni fénykorukban, de na.

Kevesebb show-t, több versenyt! Kevesebb (semmi) Masit, több következetességet! Nem akarom, hogy a kameráknak szóljon az F1 pontegyenlőségestől, utolsó kanyarokban eldőlő címestől. Valahogy egész évben jól jött ki a lépés a show szempontjából.

Azért azon elmosolyodtam, amikor megkérdezték Raikkönentől a rajtrácson, hogy hogy érzi magát az utolsó futama előtt, és ő először annyit mondott, hogy jól, majd biztosan kapcsolt, hogy most muszáj többet beszélnie. Olyan sokáig maradt, hogy mióta nem írtam róla kéthetente, hogy mikor akar visszavonulni, hogy közben elfelejtettem fújni rá. Összességében jó érzés, hogy kezdettől fogva végigkövethettem a pályáját.
MRNN_F1 2021.12.13 17:30:59
@gyorgyh74: Azért valami nekem is bejött, de még mindig rossz tippelő vagyok. Bár szoros lett a vége, mindkettőnk "taktikája" bejött: neked az egész éves optimizmus, amit nem mertem átvenni, nekem pedig az óvatosság, mint 2016-ban Rosberg vb címe idején. Akkor sem bíztam el magam év közben, és idén is elolvadt egyszer egy 33 pontos előny.

Most készül az új poszt, van mit átgondolnom, ha már egész évben hallgattam :)
F1Vitriol 2021-es szezonkibeszélő 2021.03.28 20:45:30
Majdnem írtam egy Vert had seregszemléje című ráhangolódó posztot, de olyan távolról követtem a téli szünetet, az autók bemutatóit és a hosszú hétvégényire rövidült tesztet, hogy teljesen letettem az írásról. A 2018/19-es törés egyelőre nem gyógyul.  Értelmetlennek tartom Verstappen-Hamilton…..
MRNN_F1 2021.12.06 14:03:41
@gyorgyh74: Nyugodtan hozzásorolhatjuk a Netflixet is reklámcsinálókhoz. Az idén döntöttem el végleg, hogy nem fogom bepótolni az F1-es sorozatuk korábbi évadjait sem, nemhogy az ideit megnézzem. Több versenyző is panaszkodott készítőkre, hogy nem hitelesek, legutóbb Verstappennek lett belőlük elege. Felmerült a téma tegnap egy zárt csoportban is. Az egyik csop.társ írta, hogy az egész felhajtás, a sok egymásnak is ellentmondó döntéssel (nem csak a legutóbbi futam, hanem a komplett szezon) a show-nak szól. Erre azt reagáltam, hogy a Netflix tele van pénzzel, csináljon saját fikciós sorozatot, de a valóságot hagyja békén. Ezek szerint a versenybírák már nem csupán a felháborodás hatására döntenek totál ellentétesen futamról-futamra, hanem a kamerák miatt is?

#HistoryAwaits.... a korábbi években is volt "hivatalos" hashtag, vagy csak '21-re találták ki? Az is történelmi lenne, ha Verstappen megállítaná Hamiltont, de erősen a másik oldalra lejt a pálya.

Én sem bírom azt a Ham pótanyjaként viselkedő nőt, a hideg ráz tőle.
MRNN_F1 2021.12.06 14:09:05
@Flowey: Lehet jobban jártunk volna SCH falazása nélkül, mert még ha ugyanilyen sorrend született volna, legalább elmaradt volna a sok piros, VSC, necces előzés és idétlen döntések.
Nekem sem tetszik, hogy annyira óvatos a mezőny az éllovasokkal, hogy szinte elmenekülnek előlük.
Egyetlen méter versenyt sem láttunk 2020-ban, amikor a kényszerszünetben bejelentett átigazolások hallatán máris jobban vártam a következő évet, mint az idei, hónapokig halasztott szezont. Miért volt érdemes mégis megtartani, amikor annyi sporteseményt lefújtak?..
MRNN_F1 2020.12.15 14:34:27
@gyorgyh74:
Ha nagyon érzelgős és spirituális akarok lenni, akkor ezt a szezont azért kellett megtartani, hogy Grosjean abban az egyetlen pillanatban megmenekülhessen, hogy a biztonsági fejlesztések már jövőre megmenthessenek valakit az F1-ben vagy az utánpótlás sorozatokban.

Már idén is hiányzott a rádióban éneklő és úgy általában a mosolygós Vettel. Már azelőtt leáldozott neki a csapatnál, hogy egyetlen kört is versenyzett volna Leclerc-rel. Elbuktak két lehetőséget, hogy együtt nyerjenek. Szimbolikus kezdete Vettel mélyrepülésének AZ a Német Nagydíj, ami még nem fosztotta meg teljesen a reményét attól az évtől, de a hibája mindenkinek az elméjébe égett. Mindazt úgy követte el, hogy előtte (és pláne utána) is sokszor megremegett a keze. Leclerc biztosabb kezű, de még korántsem hibátlan, talán ha a monacói már 2018-ban ugyanott tartott volna a pályafutásában, mint Verstappen, vele tovább maradt volna életben a bajnoki cím reménye.
A Ferrari csapatként már 2018 őszén elment abba a bizonyos erdőbe, majd a jó kezdet ellenére tavaly is, és azóta is ott bolyonganak. Szegény érkező Sainz... (Még nagyon a jövőbe mutató kérdés, de őt vajon mikor teszik ki Mick Schumacherért?)

Eljutottam odáig, hogy semmit sem várok a szabályváltozásoktól, amíg nem nyúlnak a motorokhoz. És nem úgy, hogy a mostaninál is kevesebbet használhatnak fel. A második bahreni versenyen viszont kiderült, hogy mégis létezik olyan vonalvezetés, ami képes csökkenteni a különbségeket.

Remélem, jelentkezem néha, mert az azt jelenti, hogy lesz értelme posztot írni az eseményekről.
MRNN_F1 2020.12.19 16:08:16
@gyorgyh74: Verstappen biztosan nem lájkolta a bejelentést :)
Annak idején Perez és McLaren rosszkor találtak egymásra, Perez még nem volt elég érett, a csapat pedig elkezdett lefelé tartani. Most úgy tűnik, szerencsés a csillagállás, kár hogy a motorszállító körüli gond beleköphet a levesükbe.
MRNN_F1 2021.03.14 20:47:08
@gyorgyh74:
Pont az a gond, hogy olyan laikus vagyok, hogy szinte semmit sem tudok az idei autókról :( Szeretném nézni a szezont, de már belefáradtam a latolgatásokba, úgyhogy jelen pillanatban azt sem tudom ígérni, amit az előző év végén ígértem, hogy majd szeretnék néha jelentkezni. Szerintem mindent megírtam a blog 2015-ös indulása óta, és csak a valósult meg, hogy minden évben ugyanaz történt, és közben az olvasóim is elkoptak. Nekik volt igazuk.

Azért még várom, hátha az első versenyhétvégével visszahúzzon a hangulat.
Egyelőre megint kapitulálok...
MRNN_F1 2020.10.28 12:50:32
@gyorgyh74: Varázsütésre elmúlik a probléma, amint Hamilton vb lesz.
Igaz, nem csak a Merciken viselkedett érdekesen a Pirelli.
MRNN_F1 2020.12.08 20:58:12
@gyorgyh74: Az új győztes ellenére sem kaptam kedvet a posztoláshoz, és ezen Russell sikere sem változtatott volna :(( Ezen a hétvégén úgy tűnt, hogy a Mercedes bármelyik versenyzőjét remekül helyettesítette volna. Gondolják csak át azt a 2021-es felállást!

Vettel. Most már tudjuk, hogy semennyit sem valósított meg abból, amit ő, a Ferrari, a rajongói és a Ferrari rajongói vártak tőle. Én sem tudom, hogy a leendő Aston Martin jó döntést hozott-e a némettel. Perez eddig sem volt futottak még, és ami a motivációikat illeti, Perez volt az, aki cseppet sem ingadozott. Perez jobban kihozta az autója aktuális teljesítményéből a maximumot, míg Vettelt láttuk, miket művelt az elmúlt években. (Közben végig szurkoltam/szurkoltam neki, rossz látni, amit ebben a szezonban művel.) A legjobbakat kívánom neki az új csapattal, de ha álmai csapatával is egyre rosszabb lett a viszonya, milyen sor vár rá egy érzelmileg semleges terepen?
Huszonnégy év szünet után szólhatott a La Marseillaise a győztes versenyző tiszteletére. Pierre Gasly és az olasz székhelyű Alpha Tauri nyerte az erősen év versenye gyanús Olasz Nagydíjat. A három topcsapatból kettő nulla ponttal távozott...
MRNN_F1 2020.09.10 19:44:14
@gyorgyh74: Biztos vagyok benne, hogy a következő F1-es film Hamiltonról fog szólni, és pontosan olyan elemekkel lesz teleszórva, amiket az amcsi imádnak. Akkor is, ha valami éppen nem igaz, mert csak kitaláció. Természetesen saját magát fogja alakítani, elvégre a vezetésen kívül a zenéhez, a divathoz, a környezetvédelemhez (a második és a harmadik eléggé üti egymást), a társadalmi jelenségekhez és a színészethez is kiválóan ért.
MRNN_F1 2020.09.13 21:19:44
@gyorgyh74: A mainak sem volt sok értelme. A tömegbalesetektől még semmi sem lett izgalmasabb.
MRNN_F1 2020.09.24 19:42:56
@gyorgyh74: Olyan sikeresen távol tartom magam az F1-től, hogy egyszer csak feltűnt, hogy már a Boxutca bejegyzései sem jelennek meg a falamon. Biztosan keveset lájkoltam és kattintottam rájuk, vagy nem tudom, de mintha olvasott volna a gondolataimban az az algoritmus, ami egyszer csak úgy döntött, hogy megkímél a boxutcás hírektől.
Nem hiszem, hogy megnézem a sorozatot (úgy tudom, forgatnak, most pont a Mercinél lesznek), és nem hiszem, hogy írok a várhatóan szokásosan pocsék orosz futamról. Egyelőre még nézem a futamokat, de írni legfeljebb úgy fogok, mint tavaly ilyenkor.
Lewis Hamilton sorozatban negyedik alkalommal nem talált legyőzőre Spanyolországban. Az augusztusi időpont sem tudott a megszokottól eltérő körülményeket teremteni, idén is befutott a rettegett barcelonai vonat. Sebastian Vettellel elfelejtették közölni a stratégiát...
MRNN_F1 2020.08.17 21:17:44
@gyorgyh74: Emelek a konteón: amennyiben Wolff nem az FIA, "csak" az Aston Martin csapatfőnökeként folytatja, ezzel a fél-legális másolással alapozza meg, hogy már ne az ő irányítása alatt kelljen kiforrottra fejleszteni az autót. (Mivel a Schumacher-Rosberg alapozásban sem nagyon vett részt.) Nem, nem hiszem, hogy képek alapján zajlott minden, ráadásul ne felejtsük el, hogy a zajló vizsgálat csak a fékek belső felépítésére vonatkozik, nem pedig a szabad szemmel is látható copy paste külső megjelenésre. Szóvá is tettem valamelyik posztomban, hogy Wolff feltűnően a Racing Point pártján áll, és a többi csapatot kritizálja, amiért nem dolgoznak, csak sírnak, mert lám-lám, elég kitűzni a célt, és addig juthatnak, mint a RP.
A konstruktőri verseny állását elnézve még van min csiszolni.
MRNN_F1 2020.08.29 20:22:18
@Flowey: Én is keresem a jelenlegi F1 értelmét.
Éppen egy évvel ezelőtt lett elegem (akkor már másodjára) a szezonból. Most az akkorival ellentétben dühös és csalódott sem vagyok, és ez szerintem rosszabb, mert csak a semmi van helyettük.
Hamilton komolyan nárcisztikus lehet. Még a színész halálakor is egyedül őőőő a lényeg. Nagyon odafigyelt, hogy a pózerkedését alaposan vegyék a kamerák, nem spontán volt.
MRNN_F1 2020.09.03 11:43:48
@gyorgyh74: Óh, hát Hamilton hőstetteiről és pózerkedéséről.
Nem véletlenül nem írtam posztot, bár lett volna egy-két észrevételem, összességében ott tartok, mint tavaly ilyenkor.
F1Vitriol Belga (GP): Az a baj 2016.08.18 13:50:56
Válságban a Forma-1? Jól ismert zenei alapra írt görbe tükör, avagy régen minden jobb volt.Kép..
MRNN_F1 2020.08.21 11:46:37
@gyorgyh74: Örülök, hogy tetszik, egyik személyes kedvenc posztom :))
Lewis Hamilton még mindig harminc ponttal vezeti a bajnokságot, de már nem a csapattársa előtt. Max Verstappen gondoskodott róla, hogy idén se legyen száz százalékos a Mercedes győzelmi aránya...
MRNN_F1 2020.08.11 09:55:52
@Blogozó: Már ha egyáltalán megvárják a ki tudja meddig tartó szezon végét a szakítással.
Olyasmit kellett volna tennie. mint amit érintőlegesen a posztban is felidéztem: mint Szingapúrban, értetlenséget színlelni. Persze más kérdés, hogy valóban kibírta volna az a gumi, elvégre Vettel is úgy fogalmaz, hogy eltérő stratégián mentek.

@gyorgyh74: Ha van is motivációja, az már nem ennek a csapatnak szól.
MRNN_F1 2020.08.11 17:35:54
@Kukubenko: Kicsit kulturáltabb megfogalmazást kérek, de a trükközés az stimmel. Csak egyik a sok közül.
MRNN_F1 2020.08.14 18:51:55
@gyorgyh74: Mintha Wéberék azt fejtették volna, hogy inkább egy körön, hűvösebb aszfalton lehet hasznos a DAS, melegben minek tovább melegíteni.

Kíváncsi vagyok, lefújják-e a partit. Ha igen, ír a Merci egy örök slágert "Ugye, hogy lassítani akarnak minket?" címmel. Majd az önjelölt rapperük előadja :D Amennyiben betiltják, nem lesz több Williams a Q2-ben.
Az egyik Mercedes mindent elvesztett, míg a másiktól a defekt sem tudta elvenni az első helyet. A Ferrari dobogója Lewis Hamilton három kerekes győzelménél is nagyobb meglepetés volt...
MRNN_F1 2020.08.04 19:30:25
@gyorgyh74: A Pirelli szerint a gumik elhasználódása (~35-40 körösek voltak) és a nagy terhelés okozta a defekteket. A megoldás nyilván az lesz, hogy a lágyabb keverékes futamon a csapatok majd nem spórolnak a kerékcserével.

Gro most villantott valamit a 2013-as énjéből, én sem láttam tőle kirívóan durva megmozdulást.

Nem is érdekli a Mercedest Verstappen, ahogy Russell se. Beleférnek Bottas magától, vagy a körülmények miatt eldobált pontjai.
MRNN_F1 2020.08.06 09:29:44
@Flowey: A Hamilton-Rosberg páros anomália volt abban az értelemben, hogy a mezőny legjobb csapata nem bukott bele az erős párosuk vetélkedésébe. Kellett hozzá a technikai fölényük, de akkoriban is az volt az álláspontom, hogy a csapat nem számított rá, hogy Rosberg ennyire felveszi a fonalat. Hogy alku eredménye a 2016-os fordulat vagy minden úgy történt, ahogy a szemünk előtt zajlott, most mindegy.

Ez a téma viszont nem mindegy: miért hagyta idáig a többi csapat, hogy szétalázzák őket ?
Néhány éve, amikor éppen jól kezdte az évet a Ferrari és a Red Bull sem állt ennyire rá a "majd idén / majd jövőre", valójában előre lemondó ígérgetésre, még azt gondoltam, valójában érdekeltek a status quo fenntartásában. Most már semmit sem értek.
MRNN_F1 2020.08.06 17:54:39
@gyorgyh74: Logikusnak tűnik ez a levezetés. A tavaly kezdődött látványos beletörődést idén megspékelte a 2022-re halasztott változás, ami érdekes hatással lehet a megkötésre váró új Concorde-szerződésekre. Nincs mivel hitegetni az olyan inogó csapatokat, mint a Haas, ígérni kell nekik valami kedvezőt, amiért még egy évet elsínylődnek a jelenlegi körülmények között. Sőt, jelenlegi alatt értsük azt, hogy jövőre talán ennél is nagyobb lehet a lemaradásuk a középmezőnytől.
Lewis Hamilton nyolcadik hungaroringi győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban, és közben senkivel sem találkozott a pályán. Nem lesz valami nézőbarát, ha egész évben ez megy...
MRNN_F1 2020.07.21 09:18:32
@Flowey: Köszönöm a tartalmas gondolatokat, minden benne volt, miért nem tetszenek a nagyok, napjainkban a Mercedes* melldöngetős vagy pszichopata kinyilatkoztatásai. Mert nem úgy nem megy, hogy kitűzzük a cél (az élmezőnyt) és a következő évben már ott körözünk a nagyok mellett. Ha így is menne, még ott a tény, hogy a top3 befutó mindegyikén valamelyik nagy istálló tanyázik.

* olyan csapatról van szó, amelyik a problématenger első megjelenésekor még nem volt top csapat. Vagy még is így hívták.

A jövő pedig ebben a mondatban van, így csak ezt emelem ki a sok jó észrevétel közül: "Új piacokat nem fognak találni, hiába erőltetik Hamiltont, hogy majd bevonja az USA-t (nem fogja), a mostani nézők meg már elérték a plafont." - a plafon évről-évre vékonyodik, a födém lezuhanása pedig elkerülhetetlen.

Hamiltonnak a mostani polgárjogi harcos imidzse is csak szerepként jön át. Volt ő már rapper, zenész, állatvédő, divatikon, most szintet lépett. De a Liberty/FIA is, hogy engedett a nyomásnak... ami addig tart, ameddig valamelyik országnak sérteni nem kezdi a homofóbiáját a szivárvány, mert akkor azonnal lekerül mindenhonnan és Hamilton ceremóniája is érdekesen nézne ki egy olyan országban, ahol nem csak a kisebbségeket, de a nőket is semmibe veszik. Színtiszta képmutatásnak tartom az F1 politikai szerepvállalását.
MRNN_F1 2020.07.26 20:57:19
@Flowey: @gyorgyh74:
Igen, Hockenheimé a Német GP névhasználati joga, ők egyelőre nem kerülnek sorra. De ahogy az idei naptár kinéz, csak európai és arab helyszínek lesznek. Aztán nehogy a csilli-villi Bahrein és Abu Dhabi is duplázzon, mert eret vágok. Azokat sosem törölnék, sőt a kedvükért még a szivárványt is leveszik a biztonsági autóról stb.

Mexikót sajnálom legjobban az amerikai kontinens versenyei közül, de valójában mindegy, melyik esik ki és melyik marad, ha mindenhol a kiszámítható Merci 1-2 várható. Az ütközést támogatom. Bottas három szezonon keresztül meghunyászkodott és alig ment bele Hamilton elleni csatába, most vagy magától ekkora hm... kiszolgáló típus, vagy Wolff ennyire jól beidomította. Elvégre akivel csak egy-egy évre hosszabbítanak, magától is igyekszik megfelelni.
MRNN_F1 2020.08.01 22:02:06
@Flowey: Feljegyeztem egy érdekes Wolff nyilatkozatot még a múlt héten: Lewis rossz napjain mindig ott van Valtteri, de a jó napjain L. legyőzhetetlen". Aztán amikor Bottasnak van rossz napja, még a gyengébb vetélytársakkal sem bír.

Tavaly is félelmetes volt, hogy a Merci nyerte a szezon első harmadát, most megy egyelőre azt sem tudni, meddig tart a szezon. Megnyerhetik a felét, háromnegyedét is, van az egészet. Simán megnyerhetik mindet, akkor sem ébrednek fel, csak nyomják a dicsérő szövegeket, hogy micsoda rekordokat ért el a Mercedes és Hamilton.

Perez buta volt, de azért sajnálom :( Ha mindez az ülésébe is kerül, megnézheti magát, mert a Haast vagy az Alfát kivéve nem lesz máshol szabad hely.

@gyorgyh74: Annyira azért nem zavarja Bottast a dolog, bár a trükközés kikotyogása lehet egyfajta rácsapok az asztalra, hogy nem tetszik neki a hátrányba hozás, de ennyi, csak levezeti vele a feszültséget. Ekkora előnynél fel sem tűnik 1-2 vagy akár 5 tized hátrány csapaton belül, bőven belefér, ha a harmadik helyezett másodpercen túl van a pole-hoz képest. Vajon Rosberggel is ezt csinálták?
Nem Lewis Hamilton uralmáról marad emlékezetes az első és vélhetően utolsó Stájer Nagydíj. A Ferrarik három kanyar után csomagolhattak a következő helyszínre, a Renault pedig beváltotta ígéretét és óvást nyújtott be a Mercedes hasonmásának tartott Racing Point ellen...
MRNN_F1 2020.07.14 09:51:10
@gyorgyh74: Binotto már elengedte az évet, és nyugodtan hozzávehetjük a következőt is, mert a fejlesztések be lesznek fagyasztva. Csak nem kommunikálhatják mert rosszul nézne ki, hogy igen, tudjuk, hogy kétéves fejlesztési zsákutcába kerültünk.
Én sem lepődnék meg, ha az olasz futamok után Vettel felállna és vissza se nézne.
MRNN_F1 2020.07.15 14:53:54
@gyorgyh74: Kezeljük elméleti síkon, mert még mindig több esélyt látok a visszavonulására, de ott jobban lekerülne róla a nyomás, mintha visszaülne a Red Bullba. Csak hát ott van a jól teljesítő és még többéves szerződéssel rendelkező Perez. Viszont ha nem dobbant pl. az olasz futamok után és még sokáig nem jelent be semmit, akkor elkezdhetjük az elméleti esélynél nagyobb hitelt adni a pletykának.
MRNN_F1 2020.07.17 20:20:41
@gyorgyh74: Azért kár lenne, ha Pereznek már csak a Haas és az Alfa Romeo jutna.
Az egyik Mercedes győzött, a másik büntetéseket gyűjtögetett, és mindössze tizenegyen értek célba a szezonnyitóvá előlépett Osztrák Nagydíjon. Lando Norris maszkban pezsgőzhetett először, a mezőny három világbajnoka pedig gyorsan elfelejtené az egészet...
MRNN_F1 2020.07.07 18:36:37
@Flowey: Én is értesültem Alonsóról és nem értem ezt az együttállást. Ezek szerint nincsenek olyan pocsék anyagi helyzetben, de technikailag...
Nem mellesleg ők a költségsapka legnagyobb szószólói, és oké, azt is tudjuk már, hogy a versenyzők bére, de miért a Renault-hoz tér vissza (harmadjára!), amikor készpénznek vehetik a tavalyi ötödik helyük elvesztését?
MRNN_F1 2020.07.08 09:50:42
@higinos: Mindezt úgy, hogy az általa folyton szapult Honda másik csapatoknál nem is olyan rettenetes, és a még éppen Renault-val versenyző McLaren is jobb a gyári Renault csapatnál.
MRNN_F1 2020.07.09 19:22:34
@gyorgyh74: A sötétben tapogatózással kapcsolatban még mindig szkeptikus vagyok. Ha csak nem száll ki a Merci gyári csapatként, folytatódik az úthenger. Legfeljebb mögöttük számítok átrendeződésre, akár drasztikusra is.
F1Vitriol Kinek a kudarca? 2020.05.13 11:10:05
Az FIA-Ferrari paktum, a DAS, a rózsaszín Mercedes klón, illetve a járvány eredményeképpen felfüggesztett szezon árnyékában is van miről beszélni: Sebastian Vettel anélkül távozik álmai csapatától, hogy igazán sikerre vihette volna. Villámposzt...
MRNN_F1 2020.06.16 10:20:00
@gyorgyh74: Úgy legyen! Aztán hátha tanulnak belőle, hogy nem kell 20-22 futamot a naptárba erőltetni. Kevesebb futamnál nem inflálódik el sem a győzelem, sem a hiba.
MRNN_F1 2020.06.30 11:16:52
@Flowey: Ez színtiszta megfelelési kényszer már.

Mivel már kedd van, össze kell kapnom magam, hogy egy újrahangoló poszt alatt folytatódjon a beszélgetés. Ki tudja, lesz-e hangulatom a futamokról írni, mert annyira én sem vagyok lelkes.
MRNN_F1 2020.07.04 11:46:39
@gyorgyh74: Végül csak elment a kedvem az előzetestől, inkább megvárom a futamot :)
Ééés az FIA megerősítette, hogy a DAS a "kormányzás új dimenziója". Hát nem csodálatos? :D
Ha Daniel Ricciardo híresebb akar lenni a mosolyánál vagy a dobogós rituáléjánál, változtatnia kell. Egy év múlva lejár a szerződése, adódik tehát a dilemma: váltson csapatot, ami utazás az ismeretlenbe, vagy maradjon a Red Bullnál, ahol minden jel szerint mást látnának szívesebben bajnoknak?Már ők…..
MRNN_F1 2020.05.18 11:49:03
@Flowey: Ez kínos, már évekkel ezelőtt elkövettem és nem esett le :D

A pályafutásuk erősen második szakaszában/végefelé a Hamilton-Vettel-Ricciardo hármas kap majd egy második részt is. Aztán nehogy Alonso is, mert megint visszatapsolja a Renault.
Hiába szorítja egyre szűkebb keretek közé az üzemanyag-felhasználást, valójában a szabályalkotó lohol a szürkezónában többletteljesítményt keresgélő csapatok után. El sem kezdődött az idei szezon, amikor kiderült, hogy bizonyos fronton még a 2019-es sem zárult le. Mi zajlik a Ferrari és az FIA…..
MRNN_F1 2020.03.28 18:35:45
@gyorgyh74: Pletykáljunk!

- nem is tudom.... még mindig azt mondom, hogy Vettel inkább visszavonul, minthogy gyengébb csapatba üljön. (Ez természetesen Hamiltonra is vonatkozik, de most nem ő a téma.) Kár, hogy így alakult az év és nem tudtuk meg, mire képes a McLaren. A hírek szerint továbbra is tartják magukat az ütemtervhez és 2022-től Mercedesre váltanak. A kényszerleállás miatt külön engedélyt kaptak az FIA-tól, hogy a váltáshoz előkészítsék az autót. Ez a lépés nem jön jól a Renault-nak. Elveszítik az egyetlen partnerüket, és eleve sokan úgy számolunk itt a kommentek között is, hogy a franciák ismét kivonulnak az F1-ből. De akárhová is megy Vettel, Ricciardo üljön a helyére!
- ennek a pletykának már lehet komoly valóságalapja. Még nem tudni, mekkora kár éri a gyártókat, de az durva lenne, ha meghiúsulna az Aston Martin gyári csapattá szerveződése.
Amúgy az az érzésem, hogy Wolff nincs jóban az új Daimler vezérrel.
MRNN_F1 2020.04.28 17:05:11
@Flowey: A Francia GP törléséért szerintem még a szervezők sem ejtettek könnyeket.
Egy német lap szerint a Hungaroring osztrák és brit mintára duplázni fog ( amit egyelőre fogadjunk kétkedéssel) és összesen 17 fordulóból állna a szezon. Gondolom mind nézők nélkül, elég nagy kockázat lenne, ha akár egy-egy helyszín is nyitott lenne.
MRNN_F1 2020.05.01 20:19:51
@Flowey: Már két hete is le akartam írni valahová, hogy szerintem a 2016-os Spanyol Nagydíjat fogják ismételni. (Belőlem akkora indulatot váltott ki a futam, hogy valami 5-6 oldalon keresztül vertem a billentyűzetet :DD Nem is olyan régi szép idők...)

Nem csak "olyan mintha csak miatta lett volna az egész" Holland GP, hanem tényleg a hollandokat szolgálják ki. Pont mint a Schumacher és az Alonso-korszakokban az Európa Nagydíjak.
Ha másra nem is, arra remélhetőleg jó lesz ez az idei rendkívüli helyzet, hogy átgondolják a Libertynél, hogy valóban szükség van-e 20+ futamos versenynaptárra. Bőven elég lenne a 18 forduló.
A csapatok készen állnak a barcelonai tesztre, megérkezett az új szezon, az utolsó év a jelenlegi technikai szabályrendszer szerint. Lewis Hamilton hetedszer, Max Verstappen először, vagy valaki más örülhet a végén? És hogy kerül a Forma1-be egy birodalmi lépegető (AT-AT)?..
MRNN_F1 2020.03.01 20:44:52
@Flowey: Mégiscsak eltaláltam a poszt címét: ugyanazt látjuk mint tavaly, és ha esetleg törölnek még futamokat, legalább elmondhatjuk, hogy ez a szezon gyorsabban eltelt.
MRNN_F1 2020.03.02 13:20:44
@higinos:

"Szerintem ezért engedték el a dolgot, mert senki nem nyerhet"
Viszont azok a csapatok, amik a Ferrari után végeztek a bajnokságban, több millió dollárt nyerhetnének az olaszok kizárásával. Ugyan az FIA a pénteki közleményen keresztül nem foglalt egyértelműen kiolvasható álláspontot, de nagyon úgy fest hogy utólagos óváshullámot akartak megakadályozni.
MRNN_F1 2020.03.02 18:30:10
@higinos: A tavalyi közbeavatkozás, az évközi direktíva hatására már elvesztette a Ferrari a trükkre visszavezethető előnyét, és etől a szezontól kezdve mindenkinek be kellett építenie a csak FIA ellenőreinek adatot továbbító szenzort. Tényleg csak arra volt jó ez a közlemény, hogy felmelegítse a témát.

@gyorgyh74: Csak messziről nézve ugyanaz a Ferrari és a Merci kalandozása a szürke zónában, mind kreatív szabályértelmezésben, mind a lebukás következményében. Nyilván nem bólintottak volna rá, ha a Ferrari megkérdezi, hogy figyeljetek, kihasználjuk a szenzor időszakos működését és nem égetjük el azonnal az üzemanyagot, ugye ez szabályos? Ez soha nem lehetett volna legális.
Ezzel párhuzamosan nem csupán folyt, hanem lezárult az egyezkedés a Mercedesszel a színfalak mögött, akik valóban kikérték az FIA véleményét
hogy előre-hátra is mozgathatják-e kormányt, mert a szabály szó szerint nem mondta ki, hogy a kormány szigorúan csak a kanyarodás irányának meghatározására használható.
Ott tartunk, hogy az egyik szürke zónás kalandozás már tilosba került, a másik viszont ha úgy tetszik támogatás mellett kapott egy évet a bizonyításra*, és leszögezték, hogy utána átkerül a tilosba.
*a kormány csak kézi erővel mozgatható, nem válhat a művelet automatikussá
Sebastian Vettel és Charles Leclerc egymást vádolja az ütközésért, a csapatuk mindkettejüket. A szezon utolsó előtti fordulóján bekövetkezett, amire kezdettől fogva számítani lehetett. Mondjuk nem arra, hogy Pierre Gasly nem a Red Bull pilótájaként áll dobogóra. ..
MRNN_F1 2019.12.13 15:11:31
@Flowey: De, valóban Raikkönen marad a korelnök, és esküszöm, véletlenül nem jutott eszembe:D

Hamilton inkább visszavonul, minthogy vb képtelen autóban folytassa.
MRNN_F1 2019.12.13 19:26:37
@Flowey: Nem is a humorát kedvelem Ricciardóban, tényleg sokszor sok belőle, de szerintem még mindig zabolázhatóbb, simulékonyabb fazon lenne a Ferrarihoz, mint Hamilton.
MRNN_F1 2020.02.13 19:24:33
@gyorgyh74: Élek még! Lesz szezonindító poszt, hogy ne itt offoljunk:)
(és nem úgy lesz, mint a szezonzáró poszt, amit meg sem írtam....)
Sebastian Vettel két helyet nyert a rajtnál a futam előtti megállapodást felrúgásával. Elnézést az ócska kibeszélőshow témára emlékeztető címért, de muszáj villámposzttal visszatérnem a hallgatásból, mert a Ferrari átesett a palánkon a csapatutasításaival. ..
MRNN_F1 2019.11.17 21:13:13
@gyorgyh74: Nem tudom, miért volt szükség erre a baromságra. Ez a megjegyzés a ferrarisokra és a versenybírák lassúságára is vonatkozik, mert szegény Sainz úgy lett dobogós, hogy nem állhatott rá. Igazságtalan.
Csak az volt kérdéses, hogy mikor ütközik a két Ferrari, írtam róla eleget. Azt hiszem, érdemes lesz megint, ha már a legutóbbi posztom is erről szólt, holott azt ígértem, befejezem.
Kíváncsi vagyok, felmondhatja-e a csapat Vettel szerződését, vagy ha nem, akkor Vettel belemegy-e abba, amibe Raikkönen kényszerült 2015-től. Amint Vettel távozik, legfeljebb Bottas kaliberű pilóta jöhet a helyére.

Ha már Bottas, végül is az ő kiesése és a SC indította be a versenyt.
MRNN_F1 2019.11.17 22:17:48
@Kánikula: Úgy néz ki, Rai maradt le róla, de még jövőre lehet rá esélye. Sainzé a dobogó :)

Amikor Vettel mondta, hogy nagy a forgalom, jobb lenne cserélni, nem értettem, mire gondolt, mert elég sokat kellett volna előznie. Most már értem. A negyedik hely is többet ért volna, mint a nulla. A győzelme nélkül is tálcán nyújtotta az összetett harmadik helyet Verstappennek.
MRNN_F1 2019.11.18 15:29:25
@higinos: Sőt, még Sainz is alulmaradhat Gasly mögött :) Jelenleg egálban vannak.
Számítottam rá, hogy ez lesz a vége. Előbb visszafordíthatatlan se veled, se nélküled helyzetbe kerültem az idei szezonnal, és hónapokon keresztül tiltakoztam, nehogy szakítófélbe kerüljek a blogolással is. Nem Kanada után volt az első rajongót próbáló időszakom, de most olyan, mintha örökké…..
MRNN_F1 2019.09.24 18:50:13
@Blogozó: Az azért erős kijelentés, hogy el akarná pusztítani Vettelt. A "megint megszívta" helyett én inkább azt érzem, most szívta meg először, mert a Ricciardóval közös évében ő már tudta, hogy elhagyja a RB-t. Máig nem tudni, mikor hozta meg a döntést a távozásról, Ric első győzelme júniusban volt, a Ferraris szerződés bejelentése pedig októberben. Akkor nem láttam az arcán ennyi aggodalmat, mint most. Most a csapat része akar maradni, és a lehető legjobbkor jött ez a győzelem. Nem azért, mert kirúgták volna, ha nem teljesít, hanem mert pont ő vette volna fontolóra, hogy akkor viszlát, nem lesz kettes.
Régen nem írtam már le: érik egy ütközés a csapattársak között, mivel egyikük sem akar kettes lenni.
MRNN_F1 2019.09.25 14:28:11
@gyorgyh74: Én is megmondtam az első futamok alatt, hogy Leclerc a vártnál gyorsabban fog tanulni és tarthatatlan lesz a mindenáron egyenlő bánásmód.
Ha nem akarnak ütközést, utasítani fognak, mint ahogyan tették is. Szerencsére Vettel a megfelelő értelemben volt agresszív, és Leclerc sem hisztizett sokáig, amiért a szezon elejéhez hasonlóan ismét visszafogták. Azért rezeg a léc a rendesen. Ha idén nem oldják meg ezt a problémát és úgy alakulna, hogy jövőre az övék lenne a legjobb konstrukció, lehet hogy nem tudják pontokra váltani az előnyüket a minden egyes futamon ütközést kockáztató versenyzőik miatt.
MRNN_F1 2019.09.25 22:49:09
@Blogozó: Olyan érzésem van, hogy a csapat sem tudja, mit kezdjen velük, pláne most, hogy megint közel vannak egymáshoz a pontversenyben.

Leclerc azzal rontana legtöbbet a saját megítélésén, ha kifelé kommunikálna. Mármint ha nem fejezi be, mert az Alonso-szindróma nálam is vörös posztó.
Lehet a szingapúri előzési stop volt a büntetése Monzáért? A taktikát semmiképpen nem tartom büntetésnek, az elévágás Vettel körén múlt.

Ha valóban ez a helyzet, vajon miért nincsenek már előjogai? Sok furcsaságot megmagyarázna 2018-ból, én is ugyanazokra gondolok, mint te. Annak idején sokat kaptam azért a véleményemért, hogy talán nem kellett volna annyiszor hagyni Raikkönent, hogy az akkor még bajnokesélyes Vettel előtt fusson be. Nem azt mondom, hogy Raikkönennek minden esetben magától el kellett volna engednie, de hogy fel sem merült a csapatnál a helycsere, az érthetetlen. Egy előjog biztosan kikerült, mert senki sem képzelheti, hogy Vettel akarta maga mellé Leclerc-t :D
Amúgy Monza hetében vagy közvetlenül utána vártam volna valamiféle formális bejelentést a Ferraritól, hogy blabla boldogok vagyunk, hogy jövőre is változatlan felállással folytatjuk. Nem kellett volna részletezni, hogy ezt és ezt újratárgyalták. Egyszerűen nem jelentettek be semmit, hogy pontot tegyenek a téma végére, holott hónapok óta bombázta a sajtó Vettelt.
Dacára annak, hogy a Mercedes 200. F1-es futama dicsőség és ünneplés helyett kudarcba fulladt, Lewis Hamilton két ponttal növelte az összetettbeli előnyét. Változó időjárási körülmények, hetvennyolc boxkiállás, érdekességek és következtetések...
MRNN_F1 2019.07.31 22:42:18
@gyorgyh74: Az az érzésem, hogy nem döntenek az Alfa javára, hiszen akkor Hamilton 2 potya pontja és a Verstappenénél is jobb pontszerző statisztikája is ugrana.
Sajnos nekem úgy tűnik, hogy egy újabb Leclerc-Verstappen csata érdekében büntették a csapatot a versenyző helyett. Egy Haas vagy Williams hibájánál megint a versenyzőt fogják büntetni, de ne legyen igazam, elvégre semmilyen témában nem képesek következetesek maradni, lásd leszorítás-versenybaleset, feltartás-nem feltartás a kvalin. De tökmindegy, bárkinek is akarjanak kedvezni, semmilyen kettős mércétől nem lesz jobb a szezon hátralévő fele, mert már Ausztráliában elúszott. Kapkodást látok csak.
MRNN_F1 2019.07.31 22:46:03
@body_andras: Pedig ha pontokat nézzék, lecserélné Gaslyt a RB, mert most már nem sok kell a Ferrari utoléréséhez. Egy RB üléstől feldobott Kvyattal előrébb lennének.
MRNN_F1 2019.09.01 19:04:52
@gyorgyh74: Erre egyszerűen nem lehet felkészülni.
Semmi meglepő nincs azon, hogy folyton Sebastian Vettel visszavonulása a téma, de mikor veszi észre a csapata, hogy az eredményei alapján már nem volna szabad feltétel nélkül a németre építkezni?..
MRNN_F1 2019.07.15 17:41:42
@Kánikula: Hamilton szerződése is lejár, és én arra számítok, hogy az övét jelentik be először. Most jutott eszembe, hogy akár a hazai hétvégéjén is megtehették volna. A Bottas körüli időhúzás is furcsa, kíváncsi vagyok, melyik félen múlik. Az is lehet, hogy Verstappenen :)

Nem tudom, mi lesz az utolsó csepp a pohárban a Ferrarinál, és nem csak azt értem ezalatt, hogy mikor adnak ultimátumot Vettelnek. A helyükben visszahívnám Arrivabenét.
MRNN_F1 2019.07.29 10:25:58
@gyorgyh74: Mivel nem biztos, hogy részletes összefoglalót írok a tegnapi versenyről, amit majd csak a mai hétfői ismétlésben látok, a szöveges közvetítések alapján egy igazi megismételhetetlen káosz ment. Eső nélkül sima Hamilton győzelem megint.

Hamilton tényleg menjen a.... Primadonna. Az FIA is követheti, de erről majd később.
MRNN_F1 2019.07.29 15:37:05
@Blogozó: Igen, én is olvastam valamelyik nap. A Red Bullnál még a turbók előtt megkapta azt az autót, amiben bízott a kanyarokban.
Kilenc versenyt kellett várni az idei első nem Mercedes elsőségre, mégis további három óra múlva derült ki, hogyan végződött az új generáció első összecsapása. Max Verstappen megtarthatta a kétes előzéssel megszerzett győzelmét...
MRNN_F1 2019.07.02 18:12:14
@Simon Endre: Harmadik napja magyarázkodnak, már az is elhangzott, hogy nem a felmentéssel akarták jóvá tenni a kanadai döntésüket. Szerintem ezt vehetjük beismerésnek.
MRNN_F1 2019.07.02 23:02:29
@hajnal.ferenc: Ez az, amit nem akarnak érteni, úgyhogy sikerült elérniük, hogy egyszerre tűnjenek részrehajlónak és dilettánsnak.
MRNN_F1 2019.07.03 17:52:59
@eßemfaßom meg áll: Én már csak a nézettségi adatokat várom, már ha lesz merszük közzétenni az ideit. A tavalyi emelkedés után erős lehet a visszaesés.
Mercedes 8/8, unalom 100/100. Nyugodtan bajnokká avathatták volna Lewis Hamiltont a szezon nyolcadik fordulóján, már csak formaság a hátralévő szezon...
MRNN_F1 2019.06.24 18:58:47
@gyorgyh74: Én inkább úgy látom, hogy a szerződése körüli csend ment rá Bottas teljesítményére. Ocon lehet hogy ugyanúgy nem válna be, mint Gasly a Red Bullnál, de mégis is állandóan a szeme előtt van a hétvégéken.
MRNN_F1 2019.06.24 21:00:09
@higinos: Ó, dehogynem. Egyelőre az a kérdés, hogy vajon a 2017-es és nagyjából az idei, vagy az első mercis évéhez képest alulteljesítő 2018-as Bottas az igazi vagy sem. Szerintem is visszalépés Rosberghez képest. Ja igen, Wolff volt a menedzsere a Williamsnél :D
MRNN_F1 2019.06.25 09:27:51
@gyorgyh74: Azért ne felejtsük el a mostanában már nem is annyira madárnyelven megfogalmazottakat, hogy Hamilton győzelme az, ami kell az F1-nek.