Regisztráció Blogot indítok
Adatok
semmiho

0 bejegyzést írt és 47 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az, aki valamennyire jártas a film világában, ismeri a 30-as évek magyar mozgóképiparának legnagyobb neveit, legyen az a Hyppolit, a lakáj; A mesautó vagy a Lila akác. Annak ellenére, hogy már a korszakukban sem számítottak ezek az alkotások filmtörténeti remekműveknek, lévén hogy tömegtermékek…..
Sajtológia Szuvenír Bécsből 2016.04.05 12:15:37
Sok idő telt el a legutóbbi bejegyzés óta. Az ember azt gondolná, a hosszú hétvégék időszakában van idő blogolni - de nincs. Mert a rövid vakációk gyorsan eltelnek, és hát mégis vannak dolgok, melyek előnyt élveznek: család, kirándulás, utazás és evés. A kis vakációk közt pedig a munka is keményebb,…..
semmiho 2019.05.08 18:53:30
Nos, a Tiroler Graukäse a legtöbb Billában kapható, de a külön vollpack fóliába csomagolt pultnál kell keresni, elsőre gagyinak tűnik, de az lesz az! ;)
www.tirolmilch.at/produkte/?cat=8&id=641
Eszméletlenül finom. Nagyon alacsony a zsírtartalma, emellett viszont 33% fehérjetartalmával salátákkal kombinálva kitűnő csemege. Sportolóként jómagam céklával fogyasztom, valamint friss zöldségekkel, mint szeletelve kígyóuborka, kaliforniai paprika, salátalevél, friss paradicsom.

Ami a magas zsírtaltalma miatt sajnos nekem csak "ünnepi csemege" maximum, de amúgy ajánlani tudom csak kivételes állaga és ízvilága miatt, az a Tiroler Adler Laib. www.tirolmilch.at/produkte/?cat=8&id=651
Az előadóművészt kötelezik autója rendszámának és szlovák mozgássérült kártyájának leadására.A hivatalos pozsonyi indoklás szerint azért vették el a művész állampolgárságát, mert megtudták hogy egyáltalán van neki. "Seriem na ne všetci, ja som verný…..
semmiho 2011.12.16 19:04:43
@sulcus: "Amit véres verejtékkel,becsületes munkával szereztek. "
Arról. De csak arról. :)
Arról, hogy a nagyvárosokban lehangoló a levegőminőség a közelmúlt szmogriadói után felesleges beszélni. A helyzetről annyit kell tudni, hogy ha néhány napra leáll a szél az országban, akkor a falak közt rekedő levegőről kiderül, hogy az valójában emberi fogyasztásra…..
semmiho 2011.12.12 09:00:13
@default-design: a cikkben is azt írják, amit említesz, hogy Respro maszkból a City jobban szűr, mint a Techno. De sajnos ez nem így van. A Techno szűrője dupla olyan vastag, mint a City-é, és képes a PM10 méretű szemcsék egy részének kiszűrésére is - állítólag. Nekem volt/van mindkettő, évek óta használom őket. A pollent ellenben mindkettő elég jól megszűri (asztmás voltam, én ezt bizony keményen megérzem). A pótszűrők 5-6e Ft-os ára egyébként párban értendő, 2 db-ot adnak ennyi pénzért. Így is durván borsos ez az ár, sajnos...
A cikkben említik, hogy nyáron nem tudják, milyenek lehetnek ezek a maszkok - nos, jól működnek, a City talán jobban "szellőzik" melegben, köszönhetően a vékonyabb vastagságú szűrőbetétnek.

Valaki említette továbbá, hogy inkább autóba ül, mert az autó pollenszűrője megszűri a szmogot. Sajnos ki kell ábrándítanom, Opotep! jól írja: NEM szűri meg, a pollen és a nagyméretű porszemcséken kívül szinte minden az utastérbe jut. Sőt, ugyanolyan veszélyes az a finom dízelkorommal (ami nem mellesleg egy szélsőségesen rákkeltő anyag) és egyéb káros anyagokkal szennyezett, a sorozatos forgalmi dugók során huzamosabb ideig beszívott, az utastérben pedig jól megkeringtetett levegő az autósra nézve, mintha - például - csúcsforgalom mellett az Alkotás út mentén kocogna egyet. (!)
Az EZO TV jósai segíthetnek a gazdasági stratégia felállításában a nemzetgazdasági miniszternek, percenként 400.000,- ft + áfás áron.„Csökkenő euró árfolyamot érzek.” – mondta István, a tisztán érző, transzvesztita jós, majd megszakította a…..
A Londonban kerékpárral közlekedő fiatal felnőttek tüdejébe kétszer több korom jut, mint a gyalogosokéba. A bartsi Jonathan Grigg professzor és a London School of Medicine nemrég publikált tanulmánya szerint igaz, amit azért eddig is lehetett sejteni: bringázás közben sokkal…..
semmiho 2011.10.21 13:51:44
Kiegészítésképp: több másik itteni hír kommentjei közt volt már téma a nem csak kerékpárosokra, de a gyalogosokra, sőt, autósokra szintén nagy veszélyt jelentő nagyvárosi szennyezett levegő rendszeres belégzése által fennálló fenyegetettség, mely sok-sok súlyos betegség forrása lehet. Bizony igaz, hogy az autónál a szellőzőrendszer általában egy pollenszűrőn át szívja be a levegőt, de ez sajnos teljesen alkalmatlan nem csak a benzinmotoros járművek égéstermékeinek, de a dízeljárművek által kibocsájtott mikroméretű koromszemcsék szűrésére egyaránt. Na, ilyen levegőben töltök el hetente 1-2 órát autósként magam is; szinte alig-alig van nem a belső levegőkeringtetés üzemmódban az autó. Mindig akad egy régi Mercedes, tuningolt dízel Golf, régi busz, kisteherautó és úgy általában robbanómotoros jármű, ami tesz arról, hogy annyira magas legyen a tüdőrákban szenvedő - és sajnos nagy arányban ebbe bele is haló - lakosság aránya fővárosunkban. (Tüdőgyógyász főorvos ismerősöm által elmondott döbbenetes számokra nem emlékezem pontosan, alkalomadtán megkérdezem és beírom ide.) Nos, mivel rendszeresen közlekedem kerékpárral is és a következő praktikákat alkalmazom: egyrészt aktív szénszűrös maszkot használok, ami ha csak részben is, de valamennyi szennyeződést kiszűr a levegőből, mielőtt belélegezném. Ezen túlmenően a szinte kivétel nélkül forgalmas utak mellett vezető kerékpárutak helyett olyan kerékpárutakat választok, amelyek kevésbé frekventált forgalmú utak mellett haladnak. Harmadrészt: városi bicajozásról teljesen átálltam a hegyi bringázásra, munkába menet és jövet is. Hiába plusz kétszer egy óra az út így (!), ennek dacára fantasztikusan tiszta a levegő, ahol kerékpározom, az MTB mint sport pedig mint olyan nem csak egészséges, de az egyik legjobb sport is egyben, amit valaha űztem. Számomra mindenképp. A non plus ultra pedig, rácsodálkozni arra, milyen csodálatos is az erdő és mennyi gyönyörű dolog vesz bennünket körül, amit addig nem is gondoltunk volna! ;-)
Októberig összesen 12,4 kilométer bicikliutat és biciklis sávot ad át a főváros, jelentette be sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetője. A fejlesztések nem a belvárosban, hanem az agglomerációban valósulnak meg, hogy a…..
semmiho 2011.08.18 10:17:12
Látom, újra és újra felvetődnek ezek a nálunk mennyibe kerül az autópálya és egyéb korrupciós ügyeket sejtető, egyébként sajnálatos dolgok. Nos, bizakodó vagyok: előbb vagy utóbb ennek változnia kell, méghozzá pozitív irányba!
A témánál maradva, korrupció ide vagy oda, örülök, hogy ilyen fejlesztések még napirendre kerülnek, és még úgy is, hogy feltételezem, van aki csak egy kiskaput lát benne, ahol sok millió forintot lehet kiszippantani Uniós forrásokból, államkasszából (egyenlő: az adófizetők pénzéből), és a többi.
Ennél én még mindig sokkal komolyabb problémának látom, hogy jelenleg számos kerékpárút autók által frekventáltan használt útvonalak mellett halad el - és ez alól az itt szereplő tervek útvonalai sem mind kivételek (ha van egyáltalán). Ezáltal olyan mértékben szennyezett levegőt szív egy kerékpáros, ami komoly, akár már középtávon jelentkező egészségproblémákhoz vezethet, akár a ma kapható maszkok (3M, Respro stb.) rendszeres használata mellett is. Ezek sem biztosítanak tökéletes védelmet, főleg a PM10 kategóriába sorolható szennyeződésekkel szemben, amelynek veszélyeit számos cikk taglalta már, hosszasan.
Én, mint aktív autós, aki heti 2-3 alkalommal autózom a belvárosban, még erősen magam ellen beszélve is azt mondom, a járműforgalom mérséklése, és ezáltal a káros anyagok koncentrációjának mérséklése céljából komoly korlátozásokat vezetnék be. Ilyen például, hogy részecskeszűrő nélküli dízel autókat egytől-egyig kitiltanám, vagy a belváros egyes részeiben történő behajtáskor behajtási díj fizetésére kötelezném. Ismétlem, engem is érintene: van egy kilencéves dízel autóm, sajnos még szűrő nélküli. Ezen túlmenően a benzines járművek használatát szintén korlátoznám. Mindezen intézkedések már amúgy is rég esedékesek, Budapestet hamarosan nagyon komoly összeg megfizetésére kötelezhetik, ha nem tesz ilyen irányú lépéseket...
Szóval, a kerékpárút-hálózat bővítése mellett nem ártana nem megfeledkezni az utóbbi témáról sem!
Trendi margitszigeti bringázást szervezett a Budapestre látogató uniós környezetvédelmi miniszterek számára a kormány. A pénteki protokoll eseményre több kerékpáros szervezet vezetője is meghívót kapott. Ők viszont azt mondták: ha már demonstrál velük a kormány, akkor akár…..
semmiho 2011.03.23 21:31:53
No végre, napirenden a szabadidős erdei kerékpározás! Engem a többi nem igazán érdekel, a városban bicajozás amúgy is életveszélyes. Városban a gyomrom a nyakamban van a bringautakon, és pláne azokon a rövid szakaszokon, ahol bicajút híján kénytelen vagyok autók közt menni. Nem is teszem gyakran...
De ha már itt már megint feleslegesen ugranak egymásnak bicajosok és autósok hülyeségek miatt, inkább pár gyakorlatiasabb, építő jellegű (!) kritikus megjegyzést hadd tegyek: tegnap autóval voltam a Budai Alsó rakparton és üdvözletem annak az önjelölt kamikaze bringásnak, aki a száguldó autók közt középen, a felezővonalon lavírozott! (És igen, én --is-- dudáltam rá az Árpád-híd körül...)
Más. Ma boldog-boldogtalan bicajos kiszabadult a bicajutakra, ahol ma én szinték kerékpárral közlekedtem - már ha lehet ezt annak nevezni, ilyen körülmények közt, amikor egymás mellett tekernek egyesek és akkor sem zavartatják magukat, ha esetleg szembe jön velük egy másik bicajos. No meg az örökös téma: sisakot a saját érdeketekben legyetek szívesek viselni! Egyesek még nem estek igazán nagyot, vagy nem tanultak belőle? Minden 4. bicajoson ha volt sisak, no comment. Lámpa. Sötétben illene legalább valami villogót előre és hátra feltenni, 2-3e Ft-ból szettet lehet venni, jelezném... Egy. Ha rendőr megállít, ez 20e Ft bírság lesz, szóval hogy is van ez? Kettő. A munkából kiesett idő és a balesetin várakozás nem kellemes dolog és ráadásul költséges is... Más. A küllőprizma sok embernél hiányzik. Most mint autós mondom: hiba, tegyétek vissza, a saját érdeketekben!
(Bocsánat előre is azoktól, akiknek a lelkivilágába gázoltam e pár kicsinyke kis nihilbe pötyögött mondatommal!...)
semmiho 2011.03.24 08:39:23
@airdace: így van, a sisak nem kötelező. Így nagyobb eséllyel megúszni egy maradandó felkárosodást, az sem az.

@tízpercbringa: egyik kocsisor sem állt. Az Árpád utáni, észak felé haladó 70-es táblánál történt, ahol a dél felé haladó kocsisor 10-20-szal araszolt (vagyis igen, helyes a gondolatmeneted, gyorsabb volt náluk), észak felé pedig 60-70-nel haladt a másik. De a gond Te is érzed szerintem, nem itt van és nem is azon, hogy semmilyen védőfelszerelés nem volt rajta. A probléma ott van, hogy egy utcával beljebb ott a kerékpárút. Persze, tudom, gyalogosokat kell kerülgetni meg több utcát keresztezni... (Igen, az is veszélyes, heti többször járok azon az úton bicajjal. Télen is...)

@Kuku: valóban, hiszen milyen bután néz ki az a sisak, meg a hollandok már csak tudják! Jelzem, ez itt Budapest, ahol nincs ~4 méter széles, pirosra felfestett kerékpárút, de van "Dem-karó", sok forgalomban, autóban kénytelen-kelletlen bicikliző és a tempó sem éppen ilyen lassú, higgadt, mint a videón látható képeken... Ennél már csak azon képedek el jobban, mikor terepezni megyünk a cimborákkal és megjelennek az újdonsült csilliárdos DH-sok full-face sisak és kesztyű, valamint protektorok nélkül az 800e-1 M Ft-os bicajjal. Protektorokra már biztos nem futotta... MTB-seknél meg (ha már erről IS szólt a cikk eredetileg), a sisak igenis, ALAP! Segédkeztem már balesetnél, ahol a bicajoson nem volt kesztyű sem (cserébe a tenyeréből is ömlött a vér), azt sem tudta, hol van, fennakadt szemekkel csak ült kábán... Aki látott már ilyet, hord sisakot. Városban is, ha kötelező, ha nem, s még ha hollandiában is - ahogy írod - "szerencsére" leszoktak róla az emberek.

Nem értem, de velem van a baj, hogy olyan tanácsokat próbálok adni, amivel meg lehet(ne) óvni mások testi épségét, vagy hogy van ez? :(
semmiho 2011.03.24 10:25:07
@Kuku: no, ebből még egy konstruktív vita is kialakulhat itt - végre nem egy autós vs. bicajos harc!
A videót végignéztem, az illető piszkosul jó beszélő; mint koppenhágai kerékpárost, úgy érzem, teljesen meggyőzne arról, hogy a sisak viselése hogyan befolyásolja a környezetemet, veszélyesebb színben tüntetve fel a kerékpározást, mint amilyen valójában. Elég jó és hatásos példákat hozott fel (bár itt-ott összeesküvés-elmélet gyanús a fogyasztói társadalom többé-kevésbé rejtett bírálatával): gondolok itt az autóiparral kapcsolatos példára, vagy éppen az angol gyerekek azokban a sisakokban, otthon... Vad. Az előadó által vizsgált városok listáján viszont nem szerepel egyetlen kelet-európai nagyváros sem, így Budapest is hiányzik. A magyar közlekedési szokások, a közlekedők mentalitása és a jelenlegi kerékpáros infrastruktúra tükrében szívesen meghallgatnám az előadó véleményét!
Csak hogy a saját magam példájából induljak ki: csak az elmúlt fél évben legalább tucatnyi alkalommal éreztem veszélyben a testi épségemet a városban, ahol úgy érzem, csak a sok-sok éves rutin és a gyors reakcióm miatt kerültem el, hogy például ne jöjjenek belém oldalról jelzett, felfestett kerékpárúton, ahol elsőbbségem volt (hiába a világítás, hiába a küllőprizmák, láthatósági mellény stb.), vagy ne szorítson a padkának egy autó, ne üssek én magam el el egy gyalogost, aki épp - például - a Mammutnál a piroson elém lépett, vagy kikerüljek egy a bicajúton váratlanul rám nyitott ajtót. (Ismerős helyzetek, ugye?) Mivel mountain bike-ozom rendszeresen, sportszerűen és télen is, nekem nem kérdés a sisak viselete. Balesetem is volt csak ebben a fél évben, és kettő is: legutóbb például januárban estem jeges úton: de hála a térd- és könyökvédőmnek, és nem utolsó sorban a jeges úton hangosat koppanó sisaknak a fejem körül, az arcomon 1-2 kisebb karcolással megúsztam. (Ha nem lett volna a sisak?...)
Szóval, kíváncsian várom a kerékpáros szervezetek által végeztetett kimutatások, reprezentatív statisztikák és egyéb felmérések eredményeit Budapest kerékpáros közlekedésével kapcsolatban, kitérve arra, milyen tendenciák mutatkoznak évről évre nem csak a baleseti statisztikák, de a kerékpározási szokások területén is!
Kósza törvényjavaslatok röpködnek az Egyesült Államok keleti partján: New Jersey-ben épp visszavonták a kerékpárok kötelező regisztrációját előíró javaslatot, amikor New Yorkban újabb változatban bukkant fel az ötlet. Egy queens-i tanácstag, Eric Ulrich komolyan – bár…..
semmiho 2011.03.03 15:22:23
@Alikam: mint autós és mint rendszeres kerékpározó egyaránt egyetértek, a rendszám sem egy eredendően rossz dolog. Pár ön- és közveszélyes "elemet" némi büntetéssel talán vissza lehetne fogni így és megmenekülhetne néhány ember a lehetséges sérülésektől. Nem is beszélve magát a bicajost, aki végre leszokna a Szentendrein, a Váci úton és a többi, kerékpározásra (finoman szólva) "nem igazán" kijelölt utak használatáról - és őket magukat sem csak a tüdőráktól megkímélendő. :)
Igaz, vicces elképzelni, hová a pitypalattyba teszem majd a rendszámot, ha kitalálják, hogy ha (tegyük fel) a sárvédőre kell, ami nekem nincs... :) (Mert össztelós hegyibicajon ugye ez elég nehéz ügy...) Ellenben itt emelném ki: van csengő a bicajomon, elől-hátul 2-2 küllőprizmám (sokan leszedik, pedig életet menthet!), brutál első világításom (~550-600 lumen, yeah!;)) külön első villogóval, hátul pedig 2 bicajos lámpát használok a drágább fajtákból. Ja, és láthatósági csíkok mindenfelé az alap, plusz a mellény (valamint a sisak és a kerékpáros kesztyű). Mivel kénytelen-kelletlen gyakran autózom Budapesten, többé-kevésbé tudom, mi a láthatóság fogalma és honnan mondhatom azt, látom a bicajost. Úgy látom, történt ugyan némi javulás az elmúlt 1-2 évben, de sajnos még mindig sok a hiányosság ezen a téren...
semmiho 2011.03.03 17:01:26
@Perillustris: "Nem igazán értem, hogy egy rendszám miért szoktatna le bárkit is"... Vonatkoztassunk el a Váci úttól, gondoljunk inkább az Árpád hídra vagy még inkább a Szentendreire, ami mellett 1, de néha 2 párhuzamos kerékpárút is megy egy utcával beljebb. Ahol nem mellesleg a szennyező anyag is kevesebb a levegőben... De inkább a leszoktatásról: szóval, haverunkat a rendőr lefotózza, tulajdonos lenyomozása és csekk kiküld. Mint ahogy többé-kevésbé működik ez motornál vagy autónál. Trükközés persze lenne biztosan, mint ahogy az autósoknál is volt korábban, hogy igen, a lengyel haverom vezette, bocsika, meg ilyenek, de majd kialakulnak a megfelelő technikák, amit nem lehet kijátszani.
Kerékagy Lehet télen biciklizni? 2010.12.21 22:52:00
A városi biciklizés a közkeletű elképzelésekkel szemben télen sem jár együtt a fázással, megbetegedéssel, és általános szenvedéssel. Nem kell meglepődni, hiszen jártunk már a világűrben, és űrhajósaink onnan sem tüsszögve, esetleg reumásan tértek vissza. Már az elején…..
semmiho 2010.12.22 10:03:11
@Sicc: "Az is kérdés, hogy melyik munkaadó viseli azt el, hogy a disznó szagú kolléga izzadt arccal esik be a megbeszélésre kipirult fejjel."
Szerencsére pont az ellenkező tendenciát tapasztalom. A nevesebb, nagy multik közt már nem egyről hallottam, hogy zárt, beléptetőrendszerrel védett kerékpártárolót tartanak fenn zuhanyzóval, öltözővel a kerékpárral közlekedők számára. Az én munkáltatóm is biztosítja már ezt, nem kis örömünkre, így nem kell csapzottan, izzadtan beesni egy meetingre sem. ;)
A kerékpárosok jó része elunta a lassú és konfliktusos kecmergést a járdán, ahol a gyalogosokkal egy szűk folyosón kell osztozni, inkább az autósokkal közösködnek. Tavaszig biztos nem lesz jobb a helyzet. Az autóforgalom megindulhatott a Margit hídon, a járdán azonban minden…..
semmiho 2010.11.17 22:03:36
@Bedi: "Viszont van néhány hülye önkéntesrendőr...". A Szentendrein simán rádudálok a bicajosokra. A saját érdekükben. Többnyire se bukó, se kesztyű, se világítás nincs rajtuk. Például Kaszásdűlő mellett ellenben ott van az út mellett 2 (azaz kettő!) darab kerékpárút. Miért nem azt használják? Félre ne értsd: heti 2-3x bicajjal járok, ismerem a kerékpárutakat éppen elég jól és azt is, mennyire veszélyesek. Mégis, inkább lassítok, elengedem a másikat, 2x2 lámpát használok (!) és télen mindig frissen töltött akksikkal, láthatósági mellényben, kesztyűben, bicajos sisakban tekerek, van csengőm, a küllőkön macskaszem (de mennyi bicajon nincs!) és ha kell, csengőt sem félek használni... (No de a Szentendrein, vagy éppen az Árpád hídon a kocsik közt menni!... Életveszély, rossz nézni! Bocs, de nálam ez duda...) Szóval, nem kell csodálkozni azokon az önjelölt rendőrökön. Lehet, hogy nem is annyira - szavaidat idézve - "hülyék".
Az vitathatatlan, hogy az utcák egy fokkal jobban néznek ki, ha a buszmegállók díszburkolatot kapnak. A kövezés célja azonban általában nem az esztétikai nyereség volt, hanem az, hogy az útburkolat ne menjen tönkre olyan gyorsan a buszok okozta frekventált terhelés miatt. A műkő…..
semmiho 2010.06.25 09:03:31
@kopperfield: ez természetesen igaz. Annyival kiegészíteném, hogy amint átlépek Ausztriába, egyik pillanatról a másikra Burgenland területe vajon milyen mikroklíma lesz hirtelen, mert se kátyúk, se felfagyások, csak ménkűjó utak, gazmentes útszélek, télen jégmentes burkolat, amint átlépem a volt schengeni vonalat (előtte persze életveszélyes körülmények a magyar oldalon). Itt éltem a határ mellett több mint két évtizedig, és még mindig kicsi agyacskám bűvös korlátaival találkozik a kérdés: vajon mi kell ahhoz, hogy itt is hasonló lehessen a mikroklíma (vagy ha úgy tetszik, miliő), mint Burgenlandban? (Azon kívül, hogy még 2-3 új generáció felnövése utánunk...)
Bár még március első felében visszatér a tél, így egyelőre nem várható biciklishadak megjelenése az utakon, a rendőrség a tavasz érkezését fokozott ellenőrzésekkel köszönti. Az akció elsősorban a gyalogosok és a biciklisek ellenőrzéséről szól - a gyalogosok és a…..
semmiho 2010.03.02 12:28:21
@teabore: WD40-et semmiképp. Inkább ezt: motorexbicycle.com/prod_detail.asp?id=2
Kellemes meglepetés ért reggel, az Árpád hídi bicikliúton egy kisméretű hókotrót láttam. Esküszöm. Annyira meglepődtem, hogy felhívtam a Fővárosi Közterület-fenntartót (FKF), mondják ki ők is, győzzenek meg, hogy nem látomás volt. Az utóbbi havas hetekben a külföldi…..
Öltönyben rakta ez az úr a Bem rakparton a reggeli hidegben (fotó: MTI) Négy bringás reggel negyed nyolckor a Gellért téren (fotó: Hargita Nándor)   Ha vannak fotóitok, töltsétek fel bikethestrike címkével. (Régebbi BKV-sztrájkos képek, még több bringás kép a…..
semmiho 2010.01.13 21:06:23
@metal: kijelölt bicaúton mentem és nyílegyenesen. Lámpa ott nincs. Szerencsére mindig figyelek, ez volt most is a mázlim, hogy eleve lassítottam - mindenesetre hiába néztem el jobbra és balra egyaránt, mivel nagy sebességgel jött, utolsó pillanatban vettem észre a szemem sarkából és éppen hogy csak meg bírtam megállni. (Hát, nem csak hegyen jó a 2 db 180-as tárcsafék...) Figyelni kell. :)
semmiho 2010.01.13 22:23:49
@metal: "Szerintem ezt nem szabad úgy felfogni, hogy azért csinálta, mert te biciklivel voltál"... :-) Ha így gondolkodnék, biztosan máshogy írtam volna, s remélhetőleg kinőttem már ebből a mindig másokat hibáztatós korból. Csak egy példának szántam, én bizony oda se neki, hát figyelmetlen volt, velem is fordult már elő; szerencsére senkiben nem esett kár. Meg ugye, mindannyian hibázhatunk.

@Lúzerbubu: köszi az infót, ezt nem tudtam.
semmiho 2010.01.14 11:11:00
@newtehen: amit írsz, gondolom úgy is van. Csak a pontosság kedvéért: az autó velem megegyező irányban haladt, csak én az autóúttól padkával leválasztott kerékpárúton nyílegyenesen, az autós pedig kint a tőlem jobbra lévő forgalmas úton, nálam jóval nagyobb sebességgel. Esélyem nem volt időben észlelni, az erős forgalom miatt hallani nem hallhattam, rengeteg az autó arrafelé (mindemellett azon kisebbség közé tartozom, akiknek hátul sajnos nincs szeme). Neki a szemből jövő autók közt nyílt egy kis rés, amin kövérgázzal "áthajtott", azaz elkanyarodott balra, be elém a hotel parkolójának bejárójára, ami keresztezi a kerékpárutat. Két darab sárga, szaggatott vonallal, jól láthatóan felfestett a hotel parkolójának bejáró, figyelmeztetendő a gyalogosokra és bicajosokra egyaránt. Ebben a konkrét helyzetben nekem vészfékeznem kellett, nagyon kis híján elgázolt és majdnem nekiestem az autónak; szerintem ez nem fér bele a "másik irányának vagy sebességének enyhe változtatására való kényszerítés" határai közé. De erről ennyit. :-) Mindenkinek sok-sok türelmet kívánok, legyünk inkább előzékenyek a közlekedés többi résztvevőjével szemben és vigyázzunk egymásra!
Az új KRESZ nyomatékosítja, hogy a kerékpárosoknak kötelező a bicikliutakat és biciklisávokat használni. Pedig a régi alapján is büntettek már a rendőrök bringást az Andrássyn, mert az úttesten közlekedett. A bringásügyvéd szerint ebben az esetben, egy gázoló autós is…..
semmiho 2010.01.04 13:07:01
@Legslie: igazad van, bár számomra nem igazán tiszta, hogyan lehetne ezt a nagy többség számára elfogadható keretek közt szabályozni, de tulajdonképpen nem rossz az ötlet. Pláne, hogy a kerékpárost is védné egy ilyen kötelező biztosítás, ahol a kártalanítás akár a kerékpárra is kiterjedhetne. (Úgy látom, jópáran jártak drága kerékpárral, nekik a saját káruk anyagi része sem éppen elhanyagolható.) És itt sem ártana egy bonus/malus rendszer. ;) De. Nagyon nehéz lenne ezt elfogadtatni, és ezt nem véletlenül írom. Sajnos én sem tudom senkin behajtani a kocsim egész jobb oldalán éktelenkedő mély barázdát, amit egy "kedves" gyalogos okozott kulccsal/szeggel/egyébbel, profi módon az összes oldalsó elemet végig, itt-ott fémig szántva, külön figyelmet fordítva a kilincsre. (Karosszériást kérdeztem, teljes festés és fényezés szükséges minden elemre, százezres nagyságrendű a kár.) Szóval, ahogy gyalogosokra sem, úgy kerékpárosokra is meglehetősen nehéz lenne rákényszeríteni ilyesfajta kötelező biztosítást. Meg hát térfigyelő kamerák sincsenek mindenhol; sőt, ahol vannak, ott meg a megtámadott, félholtra vert vétlen gyalogos támadóinak elfogásával sem foglalkoznak (VIII. kerület) - de ezt most inkább hagyjuk is, fejet a homokba... :(
Sokat írjátok viszont, hogy a kerékpáros is fizessen valamiféle útalapba vagy más, egyéb módon, ne csak "elvárjon". Nos, mint az autózás mellett rendszeresen kerékpározó, szerintem jó ötlet, még akkor is, hogy ha az üzemanyagár jelentős adótartalmán át iszonyúan sok pénzt fizettem már eddig is az elmúlt 15 évben, mióta autózom. Ennek ellenére, a biztonságunk ennyit nekem speciel megérne, legalábbis párezer Ft/év költséget mindenképp. Igen, sajnos kénytelen vagyok Budapesten belül tekerni, legalább is addig, amíg kijutok a hegyekbe (Budai, Pilis) és vissza, de ez így egyszerűen félelmetes és veszélyes. Az iszonyú mértékű légszennyezésen túl a közlekedés veszélyeiről épp elegen és eleget regéltünk már itt, kár is fecsérelni erre a szót. Arra viszont nem, hogy bizony a gyalogosoknak, kerékpárosoknak, motorosoknak és autósoknak egyaránt VAN HOVÁ FEJLŐDNI. Hihetetlen és mérhetetlenül sajnálatos, hogy sokszor 1-2 másodperc "előny" miatt a saját és mások testi épségét ennyire felelőtlen módon kockáztatjuk. Egy lényeges hozzáfűznivalóm van még ehhez. Mégpedig az, hogy közlekedési formától függetlenül - mint már néhány alkalommal elhangzott - gyakran a forgalomban résztvevő autós, motoros, kerékpáros vagy gyalogosokat külön-külön vizsgálva "csak" minden tizedik, huszadik szabálytalan és/vagy felelőtlen, de mivel az ember hajlamos mindig csak a rosszat kiragadni a tömegből, sokszor az alapján általánosít a vizsgált közlekedési formára vonatkozóan minden egyes résztvevőre. Ne tegyük, inkább figyeljünk egymásra és legyünk előzékenyek a közlekedés többi résztvevőjével szemben!
semmiho 2010.01.04 20:59:29
@Kopi3.14: jé, ennek - ezek szerint - más is utánaszámolgatott már! ;) Sőt, amikor elengedhetetlen az autó, még a kölcsönzés is megéri. Csak egy példa: Kb. 2 éve 16e Ft-ért béreltünk egy vattaúj (huszonvalamennyi km volt benne), alsó-középkategóriás, 1.6-os autót egy egész hétvégére. Ha egy évben 20 alkalommal béreljük, akkor az 320 ezer Ft / év. A járulékos költsége az üzemanyag ára, azt meg amúgy is megfizetjük a saját autónál úgyszintén. Namost, inflációstól, tokkal-vonóval ez 10 évre vetítve úgy 4-5 M Ft összesen, ami egy ilyen árú, új autó esetén kb. az amortizáció összege, és nincs benne a kötelező biztosítás, a Casco, a szervízelések költségei és még sorolhatnám. Vannak persze hátrányai is a kölcsönzésnek, de összességében elgoldolkoztató. Még akkor is, ha ettől nem törekedünk jobban a szabályok betartására, sem gyalogosként, sem kerékpárosként, sem motorosként, mint ahogy autósként sem - hogy egy kicsit a témánál is maradjunk. ;)
Nagy-Britanniában a médiafigyelem középpontjába került az a probléma, hogy a fiatal lányok körében eddig nem sikerült vonzóvá tenni a kerékpározást. Egy országos vizsgálat szerint a fiúk átlagban 220 kilométert tekernek évente, a csajok viszont csak 38-at. Egy lányok körében…..
A dán kerékpársztráda-posztban nem is említettem, - gondoltam eivdens -, hogy a gyors, széles utat nemcsak sima felülettel látják el, hanem rendszeresen takarítják is, nehogy a sár, vagy a csúszos falevélszőnyeg bárkit is elriasszon a kerekezéstől. Budapesten koncepcionálisan…..
Nem nagyon macerálták a rendőrök eddig a járdán kerékpározókat, a többség nem is tudja, hogy lehet-e a gyalogosok között kerekezni, vagy sem. A tisztázatlan helyzet részben a fővárosi vezetésnek is köszönhető, hiszen a budapesti kerékpárutak jelentős része a járda…..
semmiho 2009.10.06 09:24:49
@lápi lidérc: első hozzászólásod nyomtasd ki egy pólóra és hordd! :-)
Húsz kilométert lebiciklizni nem olyan kevés. Fizikai állapottól függően lehet rá akár büszkének is lenni.   De másfél óra alatt lebiciklizni, majd telekürtölni vele a világot, az az azért túlzás.   Russel Crowe-ról a másfélórás húsz kilométer (pontosabban 19,3…..