Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Egri2

0 bejegyzést írt és 105 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
                        „Én nem bántottam, nem birtokoltam, mégse tudtam kiélvezni ugyanazt, amit ő megengedett magának” – A pasi egy szakításgyanús szünetet kapott a barátnőjétől, és nagyon zavarja, hogy nem tudja, mire számítson. Neki egy Igen / Nem válasz is elég lenne, mert a bizonytalanságnál…..
Egri2 2022.09.22 15:42:31
"Két lehetőséget látok:

- írjak rá és követeljek igen vagy nemleges választ.

- várjak, hogy majd ő jelentkezik."

A harmadik lehetőséget válaszd. De tényleg.
"Aki menni akar, nem visszatartani kell, hanem segíteni neki csomagolni." És itt nem arról beszélek, amikor egy veszekedés hevében "Itthagylak a pics*ba!"

A hölgy szünetet kért. 1 hónapja feléd sem néz. Ez egy roppant kényelmes módja egy kapcsolat befejezésének. Nem kell eléd állnia, és kimondania, hogy vége. Megspórol magának egy kellemetlen beszélgetést és egy adag lelkiismeret-furdalást. Ez a szünet jó eséllyel a végtelenségig eltart majd, hagyja, hogy szépen magától elsorvadjon a történet. Nem téged kímél, csakis saját magát.

De szerintem ez te magadtól is nagyon jól tudod. Csak nem akarod tudomásul venni, mert szereted őt, és fáj. Bele akarsz kapaszkodni abba, hogy "csak szünetet tartunk", és ehhez vársz tőlünk megerősítést. Sajnos, ahogy a többi hozzászólót nézem, csalódást kell okozzunk.

"Vissza akarnám őt szerezni, de csak ha ő is így akarja" Te ebben nem érzed a logikai bukfencet? Ha ő is akarna téged, akkor miért kéne visszaszerezned??

Ébredj fel, ha pocsék érzés, akkor is. Ezt a kapcsolatot már csak te tartod magadban lélegeztetőgépen. Olyan szekér után ne fuss, ami (már) nem vesz fel. Férfi vagy? Van hajad? Akkor lépj tovább, és keress magadnak olyan társat, aki TÉNYLEG akar téged. Ne félj, ő majd nem fog "szünetet tartani".
  Ma március 15-öt írunk és én 2 hónapja még poénkodtam a koronavírussal. Ha valaki tüsszentett egyet az irodában, akkor röhögve kiáltottam oda neki, hogy „Korona, menj haza!”. A többiek is röhögtek. 3 hete még bőszen olvasgattam az Olaszországban élő magyar orvosoktól érkező Facebookon…..
Norbert nagyon bízott a gyártó szép szavában, ezért elég csalódott, hogy az új Asus laptopot másfél év alatt ötször kellett szervizbe küldenie. Végül az elállás mellett döntött, de tavaly november óta nem kapta vissza a laptop árát. Kérdés: mit tehetünk, ha a munkaeszközünk az, ami ilyen sokáig…..
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre Kedves Munkahelyi Terror! A kolléganőm, - hívjuk őt most Zsófinak – zsarnok, aki félelemben tart, kisebb fajta diktatúra övezi, és senki nem tesz ez ellen. Az irodában hárman dolgozunk, Klári, Zsófi és én. Zsófi régóta…..
Sokkoló szalagcímek, egymásra licitáló médiumok. Az idei koronavírus járványt legalább két témában fogják tanítani a jövőben: az egyik értelemszerűen az epidemiológia (járványtan), a másik viszont egyértelműen a média és PR területe lesz. És nem vagyok benne biztos, hogy a járványügyi hagyatéka lesz…..
Egri2 2020.02.27 15:13:01
@chrisred: igazad van, de ugyanez érvényes az influenzára is. Rengeteg influenzás nem megy dokihoz, mert gyógyszer úgysincs rá, mást meg nem akar a váróban elkapni. Másrészt, biztosan sok olyan (főleg idős) beteg van, akit nem maga az influenza visz el, hanem van egy súlyos alapbetegsége (pl. daganat), ami az influenza következtében halálossá válik. Az influenza halálozási statisztikákban ezek az elhunytak nem szerepelnek. Szóval elég sok a bizonytalansági tényező.
Attila garanciális laptopja úgy járta meg az Extrem Digital-on keresztül a HP márkaszervizét, hogy a hibát ugyan kijavították, de csináltak helyette egy másikat, nehogy hiányérzete legyen. Ezek után Attila úgy pattant le az EDigital ügyfélszolgálatáról, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az…..
Az úgynevezett higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékek esetében, mint például a fehérnemű, a vásárlót kicsomagolás és használatba vétel után nem illeti meg az elállási jog. Vagyis használt bugyit nem vesznek vissza  boltban, ez rendben is van. De mi van akkor, ha a…..
via GIPHY Nagy nap ez a Homárnak: megérkezett az első állatvédelemmel kapcsolatos levél! Sőt, nem csak hogy állat, de vízi! Barnabás a VitalPet állatkereskedésben bukkant a 2, azaz kettő literes akváriumra, de az máshol is kapható, úgyhogy ez itt most egy kiáltás az összes kereskedőnek.  Olvasónk…..
via GIPHY Tamás kazáncserére adta a fejét, ami önmagában épp elég stresszt jelent, a költségről nem is beszélve. A szükséges összeghez az MFB hitelprogramján keresztül szeretett volna hozzájutni. Hosszú hónapok alatt meglett a hitelhez megfelelő kivitelező és a szükséges dokumentumok is, úgy tűnt,…..
Egri2 2020.02.21 13:31:36
Szerintem válasszuk ezt ketté. Az ingyenhitel jelen esetben azt jelenti, hogy felveszel 500.000-et, és 500.000-et fizetsz vissza. A közjegyző díja nem egy rejtett bevétel a banknak. Egy költség. Nem a bank nyerészkedik ezen, hiszen ez az összeg a közjegyzőhöz kerül. Ebből a pénzintézet egy fillért sem lát.

Apropó, hitel: imádom, amikor valaki iszonyúan okosan kijelenti, hogy "aki hitelt vesz fel, meg is érdemli". Csak arról feledkezik meg, hogy a hitelezés a gazdaság egyik mozgatórugója. A legtöbb cég különböző hitelekből bővül, fejleszt = teremt új munkahelyeket. Tessék megkérdezni erről közgazdászokat. Tessék megkérdezni, mi lenne a gazdasággal, ha hirtelen mindenki szuperokossá válna, és senki sem venne fel többé hitelt semmire.

Ezeknek az okoskodóknak üzenem: abból, hogy más hitelt vesz fel, TE is előnyben részesülsz. Csak egy példa: amikor sokan vettek fel lakáshitelt, pörgött a lakáspiac, az építőipar. Ebből mindenkinek előnye származott, akinek közvetlenül (pl. építőanyag) vagy akár közvetve (pl. nyomda -> nyomtatványok az adásvételikhez) köze volt a lakásépítéshez. Aki meg iszonyú okos volt, és inkább albérletbe ment, az is nyerészkedett rajta, mert akinek így saját lakása lett, nem akart szintén albérletbe menni. Tudod, mi lenne abból, ha ez a csomó ember hirtelen iszonyú okossá válva hagyná a fenébe a saját lakást, és go albérlet? Pillanatok alatt felnyomná a duplájára a bérleti árakat. Te, nagyon okos ember, mit szólnál hozzá, ha a főbérlőd hirtelen duplájára emelné az árat, mert van a szobádra 10 másik jelentkező?

A kazáncsere pedig nem egy olyan dolog, mint egy TV. Ha egy kazán télen mondja be az unalmast, annak a cseréje nem várhat tavaszig. Mert addig se fűtés, se meleg víz. Ez nem egy olyan történet, hogy "jóvan, 3 hónapig nem nézünk TV-t, addig összerakjuk az új árát, nem kell ehhez hitel". Próbáld ki. Tölts el a lakásodban pár napot úgy, hogy kikapcsolod a kazánodat. 3 átvacogott éjszaka után pánikszerűen fogod visszakapcsolni!
Edina egy félresikerült szervizelés után döntött úgy, hogy egy másik céggel ellenőrizteti a javítást, de ismét nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerette volna. A telefont bevizsgálták, aztán meg is javították, jó pénzért. A végeredmény egy működő telefon, a kényszerszervizelés viszont nem tűnik túl…..
Egri2 2020.02.18 14:03:34
@Szubrina:

véleményme szerint a posztoló talán tényleg nem járt el logikusan, amikor másik szervizhez fordult. DE ettől még, ha én bevizsgálást kérek, akkor az kérek, és nem javítást. Már bocs, de ha bemegyek egy étterembe és kérem az étlapot, akkor máris hozzák a rántotthúst?

Most bocs, de képzeld el a szitut: rángat az autód. Elviszed szervizbe, bevizsgálásra. Közlik, hogy a bevizsgálás díja 5000 Ft. Másnap mész, és közlik, hogy "ja, a turbóval volt gond, ki kellett cserélni, kicseréltük, 250.000 lesz, de ha nem kérsz számlát, akkor 200.000". TE mit éreznél? Tényleg annyira korrekt történet ez a szerviz részéről?
Az otthon gyűlő fémpénzek a futárok borravalóját biztosítják, de ezen kívül nincs sok hasznuk. Épp így gondolta levélírónk is, aki egy kis tartozás miatt úgy döntött, itt az ideje egyenesen a bankba bevinni őket, ezzel elintézni a befizetést és megszabadulni a fölösleges aprótól is. Jó előre…..
December elején írta meg az Index, hogy Óbuda Önkormányzata bekeményített és elvette a bérlőktől a kedvezményes parkolás lehetőségét. Vagyis az eddigi 2.540 Ft-os éves díj helyett a bérlőknek ezentúl 82.450 Ft-ot kell fizetni. Viktor ez ügyben erős levelet írt az Óbudai Parkolási Kft-nek, amire mi…..
Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály…..
via GIPHY Bár mélységesen együttérzünk, mindig öröm az olyan levél, amiből tanulunk is valamit. Például most azt, hogy a Trónok harca csatajelenetét 55 napig forgatták, ami azért érdekes, mert Tamásék fejhallgatójának javítását 180 nap alatt sem sikerült megoldani. Nem tudni, mi tart ilyen sokáig,…..
Zoltán telefonja elromlott, ezért szervizbe küldte, ahonnan nagy meglepetésére azzal jött vissza, hogy a hiba oka beázás. A további szakvélemények is ezt bizonyították, pedig a telefon beázást jelző markerei is épek voltak és  Zoltán sem érti, mi történt. Így viszont bukta a garanciális javítást.…..
via GIPHY Hogy lehet eldönteni, hogy az üzlet ügyfélszolgálatosa milyen bankjegyeket adott át a vásárlónak? Hát ott van a biztonsági kamera felvétele, nézzük meg! Na de mi van akkor, ha nincs kamera? És ha mégis van, de nem látszik rajta? És ha na jó, igazából van és látszik is, de nem mutatjuk…..
Egri2 2020.01.20 11:10:30
Kedves Poszter,

téged jó eséllyel palira vettek, más szóval: megloptak. De azért, bocs, de vastagon benne vagy a sztoriban te is.

Leadod az üres szódáspatront a vevőszolgálaton, ahol 800 Ft-ot nyomnak a kezedbe 5300 (!!!) helyett. És ebbe te simán belenyugszol. "Mondom ok, akkor biztos én vagyok bamba." Igen, oltári bambaság volt.

"Itt hibáztam egy hatalmasat, ugyanis nem kaptam sem blokkot sem pénzt "

Pontosan. Ha a blokkon ott van az, hogy 5300-at kaptál, akkor azonnal balhézol az ügyfélszolgálaton, el sem jössz onnan. Ha a blokkon 800 Ft van, akkor pedig ott a bizonyíték a kezedben, hogy 800 Ft-ot kaptál és nem 5300-at.

"Ezután levegőnek próbáltak nézni, hátha elmegyek a pulttól. " Telefon elővesz, "Halló, Rendőrség, kérem, jöjjenek ki ide és ide, mert lopás történt". Tudod, sokan imádnak azzal érvelni, hogy "hívja a rendőröket, ha akarja", aztán akkor kezdik összeszarni magukat, amikor TÉNYLEG hívják a rendőröket.

"Egy megalázó 60 perc után nem maradt már erőm több szócsatára, és benyeltem a veszteséget."

Már bocs, de neked 5000 Ft félnapi fizetésed, de 60 perc után FELADOD? Szócsata? Miről beszélünk? Mit kell neked ott szócsatázni?

1. Megnézed a pénztárcádat. Csak feltűnik, hogy ott az a kurva 5000-es, vagy sem. Annyira csak emlékszel már, ha meg is reklamáltad, hogy piros (500-as) vagy sárga (5000-es) bankjegyet kaptál!
2. Rendőrség kihív. Azonnal. Nem szórakozol/vitatkozol a személyzettel, lopás történt.
3. "Megnézi a kasszát" Te kis naív! Szted, ha ez direkt történt, benne hagyta a kollegina a zsét? Nem "megnézi", hanem főnök jöjjön, rovancs, jegyzőkönyv!
4. Megvan a kamerafelvétel, de neked nem mutatják meg? Semmi gond, rendőrség azonnal kihív, majd azoknak megmutatják szépen.
5. "többször hangsúlyoztam mindenki fáradt" MI VAN? Ki nem sz*rja le, már bocsánat, hogy fáradt a Tesco-s ember? Nehogy már a te fizesd meg, hogy a személyzet fáradt!

"Lehet még utólag valamit tenni?" Lehet, csak sokkal nehezebb dolgod lesz. Bemehetsz a rendőrségre, lopás miatt tehetsz feljelentést. Csak sokkal jobb lett volna, ha ezt ott helyben teszed, így már kissé "veszett fejsze nyele".

Legközelebb, hasonló esetben első dolgod az legyen, hogy tököt növesztesz. A másik, hogy ha annyira kivagy a fáradtságtól, hogy nem lennél képes erre, akkor ne menj Tesco-ba, hanem előtte picit pihend ki magad.
Egri2 2020.01.20 11:15:12
@nagyonköcsögduda: félreértetted.

Ez úgy működik, hogy beviszed az üres patront a vevőszolgálatra. Átveszik, megkapod a betétdíjat (=5300 Ft). Bemész a Tescoba, veszel új szódát (=7900 Ft). Ebből a betétdíj az 5300 Ft, 2600 Ft a szóda.

A posztoló problémája, hogy 800 Ft-ot kapott az üres patronért, kifelé viszont 5300-at számoltak neki a pénztárnál az új patron betétdíjára.
Egri2 2020.01.20 16:18:53
@havrilla: "pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el", ez azért nem teljesen az volt.

A posztoló visszavitte az üres patront, közölték vele, hogy 800 Ft a betétdíja, nem 5300. Elhitte. A posztoló hülye volt, de azt nem tiltja a törvény. Azt viszont, hogy meglopják, határozottan tiltja. A posztoló számára a probléma akkor derült ki, amikor a teli patront ki akarta fizetni. Szóval itt nem volt még "pénztártól való távozás".
Gábor könnyen röhög sírva, illetve sír röhögve január közepén az elromlott kazánja mellett, de ha nem lenne infra panel, boiler, kandalló és fűtő klíma a házban, az ő mosolya sem lenne őszinte. Mit tehetünk, ha pont időben, a tél elejére beszerelt, jó sok pénz és időt felemésztő vadiúj kazán az év…..
Egri2 2020.01.15 14:16:45
"Tartalom" beszólására reagálók felé: ne etesd a trollt.

Kazán téma: ki milyet vesz, az fog neki elromlani. Aki Aristont, és elromlik, azt fogja szidni. Aki Sanier Duval-t, azt fogja szidni. Nekem Sanier Duval van, 14!! éves. Most december elején romlott el, a főpanel elfüstölt. 18.000-ért találtam hozzá a neten panelt, beszereltem, azóta (lekopogom) jó. Szóval nem szidom, 13 évig ment hiba nélkül.

"Télen romlik el". Tekintve, hogy a kazánok leginkább télen vannak használatban, ezen semmi csodálkozni való nincs.

"szaki nem dolgozik év végén". Shit happens. Egyrészt nincs a világon az a szaki, aki egy garos javításra "ugrik". Esetleg, ha megpedzegeted neki, hogy hajlandó vagy áldozni rá (akkor is, ha garos a kazán), lehet, hamarabb célt érsz. Másrészt, miért is ne lehetne szabin év végén?

"fagyoskodik napokig". Sajnos, erre szokták mondani, hogy "mindenkinek vannak körülményei, de senkit sem érdekel a másé".

"valószínűleg perelek". Valószínűleg el is veszted. Kétlem, hogy bármelyik kazángyártó köteles lenne napok alatt kicserélni a kazánt.

Tartok tőle, hogy egy kazán semmivel sem esik különb garanciális elbírálás alá, mint mondjuk, egy TV. Nem hinném, hogy a kazánok javítására más garanciális jogszabályok vonatkoznának (lehet, hogy mégis, de csodálkoznék).

Javaslom, nézd meg, mit vállal az Ariston a garanciális javításon belül. Ha ott van, hogy 8 napon belül javítják/cserélik, akkor van esélyed perelni. Ha nincs ott, akkor nincs miért perelned.

"És ha nem lenne tartalék rendszerem?" Akkor pár hétre elköltözöl rokonhoz/családtaghoz/barátokhoz. Igen, tudom, menjek a picsbe. Megértem, de az a nagy helyzet, hogy rajtuk kívül a kutya nem fog azzal foglalkozni, hogy hogyan oldod meg a problémádat. Se az Ariston, se a szaki, se az önkormányzat, senki.

Amúgy ehhez nem kell a kazánnak meghibásodni. Elég, ha pl. egy zárlat miatt elfüstöl a villanyórád. Egy brutális fagyos éjszaka elfagy a vízórád. Egy szerencsétlen sziveszteri rakéta felgyújtja a tetődet (szélsőséges példák!). Ha bármilyen okból a házad ideiglenesen lakhatatlanná válik, szted ki fog neked szállást biztosítani a javítás idejére? A rokonaidon/barátaidon kívül senki.
via GIPHY Vannak aprónak tűnő problémák, amik eltörpülni látszanak a globális felmelegedés, a környezeti katasztrófák, vagy a rozsdás metrókocsik mellett, de valójában érdemes odafigyelni rájuk. Ezek a kis gondok ugyanis néha nagy kérdéseket feszegetnek. Itt van például Judit és Bref története.…..
Egri2 2020.01.10 12:53:54
Kelpo: "Ja az kimaradt hogy "sajnos 2 WC-be is beraktuk" tehát kulák szagot érzek.. "

Azt, akinek 2 WC-je van, nem kuláknak hívják, hanem családos embernek, aki tudja, mit jelent az, amikor egy iskolába/munkába indulós reggelen 4-en akarják egyszerre használni az 1 db budit...

Használati utasítás: aki amellett érvel, hogy a posztoló miért nem olvasta el a használati utasítást, megkérdezném az illetőt, hogy ő tényleg, minden vásárláskor, minden termék címkéjét végigböngészi? Azt is, amit már 15. alkalommal vásárol? Mert ugye a használati utasítás akár változhat is...kúvva sok ideje lehet az illetőnek.

Ettől függetlenül: úgy gondolom, hogy ez a WC-öblítő (mint annyi más ilyen termék) felületaktív (értsd = maró) anyagot tartalmaz. Nyilván a tesztelés során kipróbálták, hogy a leggyakrabban használt WC és WC ülőke gyártásához használt anyagokat ne marja meg. De szerintem nyilvánvaló, hogy mindenre kiterjedően nem tudnak ilyet tesztelni.

Tartok tőle, hogy a posztoló eddig használt Bref cuccai ugyanígy megmarták a WC-ülőkét, csak mivel nem volt bennük színezék, így a posztoló nem vette azt észre.

Oké, most a posztoló idegből nem használ többé Bref-et, hanem vásárol egy másik gyártmányt, amely vagy ugyanúgy megmarja az ülékét, vagy, ha szerencséje van, nem.

B-verzió: nem használ ilyen vackokat a jövőben egyáltalán. Azon kívül, hogy nagyon komolyan károsítják a környezetet, másra nem igazán jók.
A fenti képen egy megjavított cipő szerepel. Pedig Tamara nem javítást kért, amikor szétesni készült a háromhetes cipője, hanem a pénzét. De a kereskedő szerint ha valamit javítani lehet, akkor ott nincs is más választásunk, irány a cipész. Na de mi van, ha nem fogadjuk el a "javítást"? Kedves…..
via GIPHY Amikor a kereskedő hozzáállása minden, csak nem vásárló barát. A költözés olyan, hogy néha eltűnnek a dolgok, most is ez történt. Az OBI-ban vásárolt lámpa távirányítóját kéne pótolni, de ha sem a gyártó, sem a kereskedő nem tud és akar segíteni, akkor mit lehet tenni? A kereskedő szerint…..
Egri2 2020.01.07 15:19:37
"Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2003 novemberében hatályon kívül helyezte a tartós fogyasztási cikkek alkatrész-ellátásáról és javítószolgálatáról szóló 35/1978. (VII. 6.) MT rendeletet. Ez utóbbi jogszabály előírta, hogy a tartós fogyasztási cikkek üzembentartásához, illetve javításához szükséges alkatrészekről és tartozékokról, továbbá a javítószolgálatról a gyártó, illetve az importáló vállalat az áru szokásos élettartama alatt folyamatosan köteles volt gondoskodni.
A rendelet szerint például a 10.000 forint fölötti vételárú termékek esetében a vásárlónak történő eladástól számított 8 évig állt fenn ez a kötelezettség.

A vásárló igényét választása szerint a forgalmazóval, a javítószolgálat ellátójával, illetve a gyártó, vagy az importáló vállalattal szemben érvényesíthette, amely köteles volt az igényről legkésőbb 8 napon belül nyilatkozni. Amennyiben pedig elmulasztották az alkatrészellátás, illetve a javítószolgálat megszervezését, akkor az így okozott kárt kellett megtéríteni a fogyasztónak.

A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek több alkalommal is jelezték a jogalkotónak a joghézag megszüntetésének szükségességét, hiszen így bárkivel előfordulhat, hogy 3 évvel a vásárlás után, alkatrészhiány miatt nem lesz javítható a termék és kénytelen lesz újat venni. Jelenleg folynak az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeiről szóló 4/1997. (I. 22.) Korm. rendelet helyett egy új jogszabály megalkotásának az előkészületei, amely a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint megfelelő alkalom lehetne a fogyasztók védelmének érdekében szükséges garancia beépítéséhez."

Okés, sajnos ezt nem tudtam. Tehát VOLT ilyen jogszabály, de JELENLEG NINCS. Elnézéseteket kérem.
Lazítsunk egy kicsit a kajakóma és az alkoholmérgezés közti rövid időszakban és nézzük meg, mi van akkor, ha ellopják a kukát a ház elől. Béla törvénytisztelő állampolgár: szelektíven gyűjti a szemetet és a tájékoztató szerinti időpontban helyezi ki az edényeket a közterületre. Jött is a tolvaj, az…..
Andrásék boldogan bevásároltak a 3440 Ft-os jegyekből, lefoglalták a szállást, elintézték az autóbérlést, aztán elolvasták az Eurowings válaszlevelét. Oda a boldogság: a légitársaság szerint túl olcsó volt a jegy, ezért inkább mégsem adják oda ennyiért. Egy hete én, a feleségem és öt barátunk…..