Adatok
Gyuri Jr.
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az előző részben megismerkedhettünk a különleges vontató- és pótkocsi-típusokkal, most pedig jöjjenek az igazi óriáskamionok országokra, kontinensekre lebontva. Előre jelzem, hogy az itt leírtak nem személyes tapasztalat, hanem internetes forrásgyűjtés (és néhány esetben…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Masodszor pedig a kivetnivaló. A szerzőnek üzenném hogy az USA beli része a szövegnek javításra szorúl. Én 4+ évet húztam le kamionozással az USA-ban és az igaz hogy a 48 láb utánfutók voltak egykoron a legnagyobb megengedettek, de ez már régóta nem így van. 53 láb a standard max. Ezt elvileg egy időben csak a városokon kívűli fuvarozásban lehetett használni, de ez mára erodálódott és soha senki sem állított meg amikor 51 lab hosszú fagyasztott áruk szállításához használt utánfutóval jelentem meg Brooklyn-ban. Igen New York városáról van szó. 23 hónapig ugyanis oda vittem árut ABC-knek. Azt azomban el tudom mondani hogy hogy New York városának vannak olyan törvényei amik egyébiránt
korlátozzák a kamionok külömbőző aspektusait (elnézést a kevésbbé érthető szóhasználat miatt, kamionozni amerikában tanúltam meg...). Regényt lehetne írni New York+kamionokról...
"Cummins signature600": had tegyem hozzá hogy az elmúlt 8 évben hatalmas fejlődésen ment át a kamion motorgyártás/fejlesztés itt az USA-ban. a 2006-os évjáratú Freightliner amit vezettem még alig tudott 6mpg (miles per gallon) fölé emelkedni, a haverom 2012 International-ja 200 E mérföld után is simán hozza a 8+ -at! Mind a kettő nyergesvontató Sleeper... A double clutch-ot nem éltetem, megsínylette a hátam, bár igaz hogy egy idő után csak induláskor/tolatáskor kellett bajlódni vele, hisz a nem szinkronizált 10 sebességes Eaton Fuller sebváltót simán lehet váltani csak a kézi váltóval indulás után.
A helyzet az hogy az áruterítés nagyban eltér az európai modelltől és ez baj, de nem látom egyelőre hogy lenne igény ennek a megváltoztatására, így továbbra is maradnak a NYC-be tartó túlsúlyos kamionok hogy minél több áruval megpakolva érkezzenek, mert a hídpénz azért rettentően magas...
(Ha valakinek további kérdése van főleg NYC-re vonatkozóan -privátban is- szivesen válaszolok. Rengeteg képem és videóm is van...)