Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gyuri Jr.

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az előző részben megismerkedhettünk a különleges vontató- és pótkocsi-típusokkal, most pedig jöjjenek az igazi óriáskamionok országokra, kontinensekre lebontva. Előre jelzem, hogy az itt leírtak nem személyes tapasztalat, hanem internetes forrásgyűjtés (és néhány esetben…..
Gyuri Jr. 2014.11.22 16:59:16
Először is jó: tetszett a cikk. Mindig is érdeklődtem az európai kamionozás iránt és bizonyos dolgokat sohasem értettem. Ennek fejében ez egy jó felvilágosító írás.
Masodszor pedig a kivetnivaló. A szerzőnek üzenném hogy az USA beli része a szövegnek javításra szorúl. Én 4+ évet húztam le kamionozással az USA-ban és az igaz hogy a 48 láb utánfutók voltak egykoron a legnagyobb megengedettek, de ez már régóta nem így van. 53 láb a standard max. Ezt elvileg egy időben csak a városokon kívűli fuvarozásban lehetett használni, de ez mára erodálódott és soha senki sem állított meg amikor 51 lab hosszú fagyasztott áruk szállításához használt utánfutóval jelentem meg Brooklyn-ban. Igen New York városáról van szó. 23 hónapig ugyanis oda vittem árut ABC-knek. Azt azomban el tudom mondani hogy hogy New York városának vannak olyan törvényei amik egyébiránt
korlátozzák a kamionok külömbőző aspektusait (elnézést a kevésbbé érthető szóhasználat miatt, kamionozni amerikában tanúltam meg...). Regényt lehetne írni New York+kamionokról...

"Cummins signature600": had tegyem hozzá hogy az elmúlt 8 évben hatalmas fejlődésen ment át a kamion motorgyártás/fejlesztés itt az USA-ban. a 2006-os évjáratú Freightliner amit vezettem még alig tudott 6mpg (miles per gallon) fölé emelkedni, a haverom 2012 International-ja 200 E mérföld után is simán hozza a 8+ -at! Mind a kettő nyergesvontató Sleeper... A double clutch-ot nem éltetem, megsínylette a hátam, bár igaz hogy egy idő után csak induláskor/tolatáskor kellett bajlódni vele, hisz a nem szinkronizált 10 sebességes Eaton Fuller sebváltót simán lehet váltani csak a kézi váltóval indulás után.

A helyzet az hogy az áruterítés nagyban eltér az európai modelltől és ez baj, de nem látom egyelőre hogy lenne igény ennek a megváltoztatására, így továbbra is maradnak a NYC-be tartó túlsúlyos kamionok hogy minél több áruval megpakolva érkezzenek, mert a hídpénz azért rettentően magas...

(Ha valakinek további kérdése van főleg NYC-re vonatkozóan -privátban is- szivesen válaszolok. Rengeteg képem és videóm is van...)