Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Xlex

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amióta vezetek, mindig is motoszkált a fejemben a gondolat, hogy taxizni kéne. Szeretek vezetni, ismerem a várost, bírom a budapesti éjszaka hangulatát. Ha belegondolok, taxiztam is eleget, hoztam-vittem a rokonokat a reptérről, sofőrködtem a buliból hazafelé nem egyszer, százszor.…..
Xlex 2014.11.19 16:22:29
Megkísérlem más perspektívából megvilágítani a dolgot, egy új nézőpont mindig jól jön. Sőt! Vegyük bele a buliba a Telekocsit (és lineáris transzformációit). Ha valaki nem tudná, itt is élő húst lehet szállítani, csak hosszabb távon és nem fix tarifáért, hanem az utas önkéntes hozzájárulásáért, ami akár természetbeni is lehet (na ebből hogy nyúlná le a 33%-ot a Három Betűs Rém :-) ).
Tehát mindkét esetben:
- több jármű helyett egy jármű, ami alacsonyabb környezetszennyezés, kevesebb behozni való üzemenyag, megmaradó "Karbon Kvóta", kisebb forgalom, kevesebb dugó, 42-es helyett mondjuk, 38-as ökológiai lábnyom
- sofőrnek ó'ccsóbb, utasnak ó'ccsóbb... ( win-win )
- az utasok ÖNKÉNT választják a szolgáltatást és a járműbe is saját jószántukból szállnak be
- minden utasnak módja van minősíteni a sofőrt ( a Telekocsi-ban viszont is ) tehát nem zsákba macska
- a szolgáltatás igénybe vétele előtt mindenki a "saját szintjének" megfelelően "kockázatelemzést" végezhet
- mindkettő csökkenti a tömegközlekedés terheit
- komfortos a háztól-házig
- igaz, hogy kevesebb lesz a taxisoknak a fuvar, de majd vonzóbbá teszik a szolgáltatást (pl. nem húznak le és pallérozza a modorát akinek ez szükséges... ), bár tudom, Nekik sem fenékig teufel, sok teljesen jó fej taxis ismerősöm van... meg nem jó fej is...
- ...no meg aztán ha annyira bejön az UBER vagy más hasonló akkor át lehet váltani a taxiról
- kevesebb fuvar a MÁV-nak, VOLÁN-nak, BKV-nak, kevesebb takarítás, kevesebb kilométer, lassabban avuló géppark, stb...
- az emberek kommunikálnak - sokkal fesztelenebbül mint egy taxiban, buszon, metróban - és számtalan hasznos ismeretség, akár új üzlet születik (tapasztaltam és pár ismerősöm is)
- ...és most jön a Fekete Leves: a fenti szempontok mellett mindebből (közvetlenül és kimutathatóan) nem születik egy büdös buznyák költségbevétési bevétel, ( mert hogy amit megspórolhatna ezzel a költségvetés azt meg sem kíséri kimutatni )! Aztatat meg a Zállam nagyon de nagyon nem szereti! Így lesz várhatóan a 3T-ből (Tilt/Tűt/Támogat) a Tűrt Telekocsiból hamarosan Tiltott (bocs', szigorú feltételekhez kötött és agyonszabályzott, agyonadóztatott) UBER és Telekocsi.
Q.E.D.
Xlex 2014.11.19 16:58:34
@Theso: Ja, ez korrektnek tűnt. Ez a való világ! :-)