Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mariusz

0 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az a csodálatos a köztévében, hogy amikor azt hinnéd, hogy ha már egyszer (hatszor, hatvanhatszor, hatszázhatvanhatszor) megszívták, és leadtak egy olyan videót, amikről később kiderült, hogy nem akkor és/vagy nem is ott játszódnak, ahol ők szerették volna, akkor a körültekintésbe még senki nem halt…..
Esküszöm, éreztem, hogy nem kellene december 31 23:59 előtt lezárni a média 2018-as évének értékelését, na de mindegy már, a lényeg, hogy a TV2 és nívódíjas hírműsora, a rendkívül vicces, "Tények" címmel ellátott, naponta jelentkező izé december 29-én este csak rá tudott tenni egy lapáttal az egész…..
Ha nem is törölték teljesen, de eltüntették az archívumból a Hír TV ellenzéki korszakának híreit - tudta meg az Index. A Hír TV három éves kilengés után került vissza kormányközeli kezekbe, a színfalak mögött pedig mindent megtettek azért, hogy a sötét időszak ne jöjjön szembe az olvasóval, ha a…..
Nézem az M5-öt - ez a csatorna talán az egyetlen nézhető a közszolgálati szemétkupacban -, ahol éppen arról diskurálnak, hogy miért nincsenek történelmi filmek. A beszélgetés egyszerre volt szánalmas és nevetséges. A résztvevők gyönyörűen hozták az "üléspontom határozza meg az álláspontom"-elvet. Az…..
Mariusz 2018.11.23 12:26:51
A magyar film tiszta lenyomata a magyar társadalomnak. Szinte semmi olyan jelenet / idézet nincs, amit akár magán, akár közéleti szituációkban idézhetnénk, akár poénból, akár referenciaként. Ergo a magyar film semmilyen módon nem reflektál a való életre. Ahhoz nincs semmi köze. Mert ahonnan a pénz jön, azt nem szidjuk (mit szidjuk, arról semmilyen véleményt nem mondhatunk) - emlékezzünk a Kontroll bevezető monológjára, amit a BKK akkori vezérigazgatója mondott fel - önmagában is elég groteszk jelenet volt, egyben tökéletesen mutatja, hol vagyunk, ha valaki külpiacon kérdezné ez wtf volt ott az elején. Elképesztően káros ez a művészi megkötöttség, önmegkötés. Ha valamire van is pénz, az művészileg értelmezhetetlen, olyan baromságok születnek mint a Pappa Pia... Senki ne mondja, hogy nincs pénz. Van. De zsebes országban a pénz is zsebekben lapul a valóságban, nem pedig alapokban, alapítványokban, azok mind-mind egy vagy több zsebet jelentenek a valóságban. A filmművészet a szórakoztatás mellett önreflexió, és kultúra közvetítés. A magyar film 89 körül besokkolt, és azóta kómában van. Egy két alkotástól eltekintve, nem létezik magyar filmművészet. Ahogy nem létezik magyar futball csak kifizetőhelyek. Hatalmas önismereti deficitet sikerült felhalmozni az elmúlt 30 évben, és a filmnek ebben óriási szerepe van, mert ez jut el a legtöbb emberhez. És nem tudjuk örömmel azt mondani: a miénk. Nekünk ez jó.
Ma a Parlamentben egy újabb olyan díjat adtak át, amiről eddig még csak nem is hallottunk, mert hát nem is létezett, azért. Gondolom, a Kulturkampf Tour '18 - ∞ egyik fontos állomása az Érték és Minőség Nagydíj, amin VÉGRE a saját kutyájuk kölykei kapnak mindenféle elismerést ebben a nagy…..
Már az ellenzékiség látszatát sem akarják fenntartani, nem a szavazók, hanem a Fidesz kedvét keresik...
Mariusz 2018.07.23 09:25:24
@6.Lenin: Nincs mit írni? Abban az értelemben ahogy te érted, valóban nincs. Az ellenzék nem produkált semmilyen eredményt. Szerintem számtalan dolgot lenne értelme leírni. Gyakorlatilag sem a nyilvánosság, sem a jog nem nyújt sem fórumot, sem védelmet a gazdatesten kívülieknek. Magyarul azt meg kell teremteni. Igen, sokkal hátrábbról, a csatornából, vagy szaknyelven a kályhától kell indulni. Az elmúlt 28 évben csak hátrafelé léptünk demokráciából. Most pedig a demokratikus rend leépítése történik mégpedig professzionális szinten. A gond csak az, hogy van olyan állam, ahol ezt nem lehet megtenni: úgy hívják, demokratikus modern állam, és ez a magyar szavazó felelőssége. Első körben el kell kezdenünk gondolkodni - nem azon, hol vegyek telket a nekem juttatott szervilis pénzből, hanem hogy mit tudok annak érdekében tenni, hogy az őrület helyébe az értelem lépjen. Második körben - és ez az amit a választó magáért, önerőből tehet, el kell dobnunk a rezsicsökkentést, a 10 000 Ft-ot, a zsák krumplit, és kis grofót a választás előbuliján. Miért? Mert ezzel csak egy következő zsák krumpli, tál gulyás, 10 000 Ft lesz a miénk 4 év múlva. Meg a teljesen új, gluténmentes ner-fidelitas uralkodó réteg 20 éve múlva. Egy tönkrement, pszichotikus államszervezetben, ami talán papíron még demokrácia lesz, vagy már arra sem lesz szükség.
Nem rendes ország az, ahol a miniszterelnök hozzátartozóinak korlátozást kell elviselniük. ..
Mariusz 2018.05.28 09:18:53
Na ezért vágnék ki minden egyes ellenzéki pártot a parlamentből + 10 évre eltiltanék mindenkit a közügyektől, aki bármilyen politikai "munkát" elvállalt, és állami megbízásban dolgozott. Inkompetens, intelligenciadeficites, sunyi ingyenélő bagázs. Sikerült nekik felépíteni az újabb kétharmadot. Sikerült olyan szar kampányt összehozni rengeteg pénzből ami nem volt képes semmilyen módon a fidesz valaha létezett legalantasabb, alpáribb, szánalmasabb alkotmányos szardobálását felülmúlni. Ezeknek az állítólagos képviselőknek annyi intelligencia nem szorult a kis fejükbe, hogy legalább ők maguk tisztában legyenek azokkal a borítékolható intézkedésekkel, amelyek nekik köszönhetően foganatosítva lesznek a köv 4 évben, és nem találtak egy épkézláb marketingest aki ezt a hétköznapi ember nyelvén jól meg tudta volna fogalmazni. Itt az eredmény: putyini posztszoci mutyikrácia tündöklése, ahol az alaptörvényt dilettáns kokainzabáló pribékek és kisebbségi komplexusos vidéki miniszterré és miniszterelnökké avanzsált parasztok írogatnak kényük kedvük szerint. Hol van már Mádl, vagy akár Sólyom. Zéró szakértelem, zéró értelmiségi szellemi bázis, zéró emberség. Az ország vezető gazdasági szereplőivé avanzsált falusi tahók, mint a magyar szociban, amikor annak örült mindenki hogy lyuk van a hátsóján, panel a sgge alatt, és nulla megtakarítás, nulla önállóság, nulla döntési lehetőség, nulla felelősség. Majd a párt irányít, jó lesz a' úgy. Gratulálok mind az ún. ellenzéknek, akiket egyenként, kilóra a mi pénzünkből vásároltak meg ellenünk, és ennek a magyar posztszovjet, kisemmizett, döntésképtelen népnek, amely 28 éve boldogan, csendben tűri saját kifosztását, anélkül, hogy sejtené, mi is zajlik körülötte. A magyar politika leszerepelt. 28 éve mentálisan zavart öltönyös nyálgépek irányítják úgy az országot, és most már írogatják az Alaptörvényt, ahogy csak két kokaincsík között éppen eszükbe jutott. Tapsolj magyar! A legszánalmasabb ország a tidé a régióban, a saját gyerekeid jövője ellen sikerült megint tenned azzal, hogy nem veszed a fáradtságot, hogy kézbe vedd a sorsodat. Sajnos, az állami vezetést bűnözők irányítják. Te pedig nem vagy hajlandó semmit tenni ellene.
Mariusz 2018.05.28 09:56:02
@chrisred: Kb ezt mondtam. A legmegdöbbentőbb, hogy 28 év demokráciának csúfolt szabadlopás integrációs tréning alatt sikerült megszüntetni a politikai erővonalakat, és a pluralizmust. Pedig ennek tiszteletben tartása, és védelme az állam kötelezettsége, még az Alaptörvényben is! Csakúgy, mint a tájékoztatási monopóliumok kialakulásának megakadályozása, és a demokratikus közvélemény védelme. Az Alaptörvény éppen ezért semmi más,mint ügyvédkedés a nép ellen. Le van írva, hogy az EU ne hajítson ki minket rögtön a balkánra, aztán, mivel a közművelődés és köztájékozottság gyakorlatilag nem létezik, azt csinálnak és kommunikálnak amit akarnak. Jogászkodás a saját néped ellen a beteges hatalomvágy kielégítésére. Az emberek túlnyomó többsége még mindig a kádár korban él, annyit vesz észre, hogy több a tv csatorna, és van netes pornó. Nem nehéz bármilyen szrt megetetni kampány címén, és a legmegdöbbentőbb, hogy fel sem emeli a fejét a kampányban elhangzottakra. Pedig ott volt minden, ami a szánalmasság újabb szintjeit merítgette ki. Nincsenek politikai oldalak, van az állampárt, alternatíva nélkül. A média hazudik, az ember meg elhiszi ami fentről szivárog. Mert nem dolga belenézni a Közlönybe, és megérteni, nem lehet mindenki képzett jogász. Ezzel a posztszovjet állapotban tartással 30 éven belül sem lesz más mint a fidesz, csak akkor már azok a kis reménységek fognak ott ülni a remegő kezű 80 éves vezér széke alatt, akik most ülnek be az önkormányzati fotelekbe - egyenesen az iskolából. Nulla fogalommal a világról, nulla munkatapasztalattal, nulla teljesítménnyel. Szócsövek lesznek és ennyi elég. Ennek a 9,5 milliós országnak ezek szerint elég, ha egyetlen ember parancsol mindenkinek mindent, a többi droid papagáj pedig csak ismételgeti. A tanulatlan politikusmaffiózók pedig alkotmányosan és jogszerűen az ország tulajdonosaivá válnak. A többi jó lesz modernkori zsellérnek. Tökéletes orosz modell. Megmaradva a témánál, az Alaptörvény fent van a neten, 9,5 millió honfitársunkból kíváncsi vagyok, mennyien nézték meg valaha is. Melegen ajánlom a Nemzeti Hitvallást, az Alapvetést, és a Szabadság és Felelősség részeket. Aztán lehet tátani a szájakat, hogy hű, ez erről az országról akar szólni?... Biztos?? Politikai pártok? Sajtó szabadsága? Emberi méltóság? Ezt a 12 pont óta (1848) nem sikerült még elérni, pedig csak némi gerinc kellene hozzá.
Mariusz 2018.05.28 10:48:52
@Cycmen: Ha nincs érdemi gondolatod a tartalomhoz, akkor teljesen fölösleges egy szót is leírnod, csak a saját frusztációd minősíted ezzel a hasznavehetetlen köpködéssel. Intelligens, tájékozott, kulturált hozzászólás.
TComment Én, autógyilkos? Soha 2015.02.12 06:18:20
Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mariusz 2015.02.12 13:59:21
Nem mindenki teremtetett arra hogy autószerelő legyen. Azonban ha már autót tart fent, olvasni tud, nézzen utána, sajátítson el némi szakirodalmat, kéz keze van, nyissa fel a motorháztetőt, nézzen be a kerék mögé, mi van ott, mit hogyan kell karban tartani, mi mitől kopik és mennyire.
Egy jó autót, jó használat és jó karbantartás mellett nem drága mulatság fenntartani.
Jómagam nem szeretem a kapkodást, olyan autót veszek amit nem sietnek eladni, mert gazdát keresnek a jó autójuknak. Magam is így adom el a saját autóm, előbb utóbb jönni fog az aki kifizeti a jó autóért azt a pénzt amit megér. Nekem is, neki is.
Hozzátartozómnak mostanság nézek autót (alsó-középkategóriás kompakt benzin kategóriában), és rengeteg olyat látok, ami tákolt, hegesztett, fényezett, sár van olaj helyett a blokkban, belül kopott-szakadt, hiányos, és emellett kiváló, első tulajos, garantált kevés km-rel hirdetik. Vannak kevésbé radikális példák, ám ha tisztán látszik az elhanyagoltság, nem értem, miért nem lehet azt a pénzt rákölteni. Többet fog érni eladáskor, nem kell a madárra várni akire rá lehet adni a lomot, nem kell átverni a másikat. (megj: előző motorkerékpáromat (suzki gs500) rekord idő: 1 nap alatt adtam el. Tömegtermék, akár a swift, színre válogatva lehet böngészni a használtautón, egyszóval sok van belőle. Már a hirdetésben kiírtam hogy fellökött egy szabálytalan autós, ezért a motor aszfalton csúszott, SÉRÜLT, részletes hibaleírás: xyz. De emellett szervizkönyves, az összes eddigi tulaj adataival, és gondját viselt darab. És ennek ellenére-vagy éppen ezért eljöttek, megnézték, megegyeztünk, és elvitték az én sérült motoromat az aznap megnézett másik 5 helyett amelyik papíron nem volt sérült, de valami mindig nem úgy volt ahogy kellett hogy legyen.)
A szerelő téma már nagyobb odafigyelést és rizikót jelent, szerencse is kell hozzá. Meg kell találni azt aki korrektül szervizeli az autót, nincs mese. A szerencsésebbek elmondhatják hogy olcsó javításokkal meg tudják oldani, ami indokoltan olcsó és nem elhanyagolást jelent. Azaz: ha valami kopog, zúg-búg, recseg-ropog, ingadozik, nem működik, akkor ott a szükséges javítások, jó minőségben kerülnek végrehajtásra. És ezen kívül nem még ez meg az, hanem semmi. (jobb esetben ha valami folyadék kevés vagy öreg, ha nem is azért vittem oda, de ránéz és utántölti, megnézi nem kopott-lóg-e valami, ha igen, megmondja mennyi idő múlva lesz esedékes) És a következő szervizig nem lazul ki- ereszt- szivárog- enged el semmi. Az autó tulajdonos ezt szeretné, a szerelő pedig ezzel szerez egy állandó ügyfelet, 5-10-20-X évre, megspórolja a veszekedéseket, pereket.
És ha fennállnak ezek a feltételek, ott kezdődik egy másfajta autós kultúra ami hosszú távon mindkét félnek jobb.
Pl 7 éve használom jelenlegi autómat, amit fiatalon, használtan vettem, akkori legkorszerűbb de már kiforrott gyártású motorral és extrákkal. Kötelező és ajánlott szervizeket elvégeztetem rajta, vigyázok rá, de közben használom munkába-tárgyalásra járásra, külföldi utazásra, bevásárlásra, hétvégi gurulásra, szállításra (ami belefér: kisebb bútor stb), egy korrekt szerelőhöz viszem. Az autó úgy is néz ki kívül-belül. Nem is fogom fillérekért eladni, megvárom az új tulajdonosát aki azért veszi amiért anno én.
A ma esti tüntetéssel úgy gondoltam, hogy érdemes összevetni a 2006-os zavarásokat a mostani, 2014-es tüntetéssorozattal, mert az élet lassan egyre nagyobb pofonokat osztogat a bugyuta Fideszhíveknek, akik 2006-ról mindenféle mitikus baromságokat hisznek. Ideje rendet rakni a fejükben.…..
Mariusz 2014.11.19 00:45:34
@Brendel Mátyás: Arra kérlek ha véleményed megosztod a világgal, az úriemberként tedd vagy sehogy.
Szánalmas hogy személyeskedés nélkül nincs vita, ez az egymás melletti elbeszélésre jó, másra nem. Úgy látom hogy radikális fideszorbán ellenlábasként nem tudsz kilépni az általad preferált politikai oldal árnyékából. Nem tudom, észrevetted-e hogy sem a fideszt, sem Orbán Viktort sem kormányát nem védem vagy reklámozom, te azonban máris beskatulyázol, és sértegetni próbálsz.
Sehová sem vezető, primitív hozzáállás.

A kommunizmus bűneinek bizonyítása nem az én dolgom, ha ezeket megkérdőjelezni kívánod, fordulj az alkotmánybírósághoz.

Vagy ha ízlésed megengedi, a tüntetéseket szervező egyik tömörülés alternatív köztársasági elnökéhez, dopemanhez.
Mariusz 2014.11.19 01:03:48
@Brendel Mátyás: A válaszaiddal pedig magadnak mondasz ellent.
Én azt mondom, a kényszerítő eszközöket jogszerűen, túllépés nélkül megengedett használni egy demokráciában. Ezt törvény is előírja.

Te ezt elintézed annyival: de legális. Ezzel most legitimálod a hatásköri túllépést és a hatáskörben elkövetett súlyos testi sértést ami hivatalból törvényellenes? És demokráciáról, szabad véleménynyilvánításról papolsz? Igazi demokrata vagy. Röhejes.
Mariusz 2014.11.19 12:06:48
@Brendel Mátyás: Megismétlem: én bizonyítsam a kommunizmus bűneit? Hogy példának hozom fel mint diktatúra, és te ezt megkérdőjelezed? Nem tudom hány éves vagy de szerintem fogalmad nincs arról mekkora baromságokat mondasz.

Azt kapták a tüntetők 2006-ban amit megérdemeltek? A 2014-es tüntetők jobbak mint a 2006-os tüntetők? Mert te azt mondod. Na innentől nem látom értelmét további vitának. Lassan komolyan megnevettetsz.
  Szánalmas, hogy ezt a cikket már meg akartam írni, és most már konkrét apropója is lett a baráti körömből. A motorosokkal szemben sok dolog jobb, mint régen, de mindig akad egy-két súlyos homályökör és nagyon bajt tudnak csinálni. Sajnos az utóbbi időben divat lett a "ez…..
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
TComment Így vettünk kisautót 2013.09.30 06:24:55
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A helyzet sajnos az, hogy nem csak karban nem tudjuk tartani a gépeket de sokszor fel sem fogjuk, hogy megvenni a legkönnyebb. Aztán a feketeleves. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mariusz 2013.06.12 10:37:16
Véleményem szerint már a megvétel előtt célszerű megtalálni az egyensúlyt. Lényegében abból áll, ki vagyok, mire kell az autó, mennyi pénzem van rá, milyen kompromisszumot vagyok hajlandó kötni azért, hogy a minimálisra redukáljam a pénzszivattyú későbbi használatát.

Többségünk olyan autóra vágyik ami első pillantásra olyan hogy álmodni nem tudtunk volna szebbet, kifejezi az egyéniségünket - avagy rádob még egy nagy lapáttal - és még használgatni is tudjuk a mindennapokban.
Ez már kompromisszumot követelne, merthogy ilyen autó nem sok van.
Csakhogy vannak a döntő tényezők - pénztárcánk és keresetünk, társadalmunk szokásai és törvényei, és ha körültekintőek vagyunk, még többet kell engednünk az álmainkból - átlag magyar polgárként.

Kifejtem.

Átlagos autóhasználónak tartom magam, a használatot tekintve, és átlagon felülinek a karbantartást nézve. Egyszer majd befektetnék pl. egy új BMW-be, de egyelőre akkor sem venném meg akár a legszebb garanciális szalonállapotú használt darabot mert megtehetném.

Többnyire országút, és város ahol közlekedem. Szükségleteim - picit átlagon felüli nyomaték, legalább kompakt méret, tempomat, kis fogyasztás, csekély szervizigény. Mindez nekem megvan egy Opel Astra formájában. Elérhető áron vásároltam, németországi, jól felszerelt modell, lekövetett előélet. Mondhatni biztos talajról indultam.

És most a lényeg - az autóm 5 éve ugyanúgy néz ki kívül belül, motor, kuplung, váltó, futómű, elektronika ugyanazt adja mint mikor megvettem. Nem polírozom vagy porszívózom át hetente elmebeteg módjára, csak vigyázok rá.

Varázsmódszerek melyek sokat segítenek - télen hőmérsékletfüggő használat, megfelelő külső felületkezelés megfelelő időközönként, szervizintervallumok kortól függő lerövidítése, útfelület intenzív figyelése (magyarul ha tudom elkerülöm a kátyúkat és a rossz utakat), autókímélő általános használat (ésszerű vegyes motor-kuplung terhelés).

Mindez plusz energiabefektetés, összességében viszont megtérül.

Az autó külsőleg jól néz ki, bárhol meg lehet vele jelenni még egy darabig, de akkor is csak átlagos, nem álomautó, nem ad életérzést. De azt amire kis hazánkban szükség van, teljesíti, és lesz majd egy elégedett következő tulajdonosa, akit nem fognak kellemetlen meglepetések érni miután kihajtott az utcámból. Ez az az autó ami közelebb lesz ahhoz a futásteljesítményhez amit a gyár idillikus körülmények közt ígér, és nem kerül a 250 000-dik megtett km előtt a roncstelepre.

Én pedig megkeresem majd az utódját, hasonlóan megfelelő előélettel.

Csak a hozzáállásunktól függ, milyen gépparkot tartunk fent magunk körül. Sajnos a tapasztalatok messze nem kielégítők.
Van haszna, ha balesetes videókat nézeget az ember. Bevallom, én szoktam, még motorozás előtt is. Hogy miért? Hogy ne legyek hülye. Jól látható ezeken, hogy milyen tipikus hibákat szoktak véteni. Én is hibáztam már sokszor, egyszer meg is fizettem érte: azt hittem, megadják a…..
Mariusz 2013.01.02 14:00:38
A városban hasznos eszköz a motor. Kevesebbet fogyaszt az autónál, kevesebb helyet foglal el az úton, gyorsabban átjutsz vele a városon. Mindazonáltal a vezetői véna meglétét az autóvezetésnél sokkal jobban megköveteli, nem részletezném miért, mert köztudott.
A paramétereim: 500ccm, 50LE, suzuki sport-túra. Túrázásra egyaránt használom, csakúgy mint munkába járásra, 20km egy irányba, átszelve a várost. Nagy odafigyelést igényel az út megtétele minden nap, szerencsémre eddig baleset vagy bukás nélkül. Azonban az odafigyelés mellett ott a tényleges mázli- faktor, amikor az akadály vagy más hülyesége a reakcióidőn vagy fékúton belülre esik, innentől mondható a kimenetel szerencsésnek vagy szerencsétlennek. Pl 4 sávos autópálya kivezetőn a középső sávban egyszer csak úgy dönt az előttem haladó furgon sofőrje hogy itt elfelejtett jobbra kanyarodni, ezért állóra satuzza az autót miközben Te már gyorsítasz kifelé a városi sebességtartományból, csak még éppen a bal tükörbe pillantás hiányzik ahhoz hogy kikerüld a szóban forgó idiótát. ABS nélküli csúszás, 1,5 keréken, az elsőnek még volt némi útfogása. Sikerült is megfognom a motort a furgon lökhárítójától 2 cm-re, majd gyors balrapillantás után kirántani az akkor üres sávba balra. Ezt csak azért emeltem ki mert általános hogy úgy tűnik, az autóban nincs tükör, (Hölgyeim, kérem, fedezzék fel azt a 3 kis üvegfelületet a volán mögül, igen, elsősorban Önök!), de mi kétségtelenül ott vagyunk motorral vagy a holttérben vagy hátul (szabályosan). Ha ki kell húzódni hogy tovább mehessünk a 40 fokos napsütésben a 60 fokos sisakban, általában akár fél méter is rendelkezésre áll a sávból, Önöknek nem kerül semmibe, mi viszont hálásak leszünk érte. Autózom és motorozom is egyaránt, én képes vagyok odafigyelni, kövessük hát a jó példát és egymást a tükörben.
A telefon ismét megszólalt, és ekkor a vonalban lévő illető kicsit határozottabban, de ugyanígy kezdte. Tényleg ő volt Orbán Viktor. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.08.08 09:46:43
Sokat autózó/ motorozóként következő építő jellegű javaslataim vannak. Fentebb kommentelők számos jó ötletét osztom, bár ezek egyike sem új találmány, és szkeptikusan állok hozzá, hogy ha eddig nem lehetett alkalmazni ezeket a praktikus szabályokat, ezután miért változna a helyzet. Mi dolgunk a reménykedés és a fizetés.
1. közlekedési lámpák: a lámpák zöme rosszul van beállítva. Nem könnyű munka a város összes lámpáját úgy összekalibrálni hogy haladjon a forgalom ez tény, de számtalan helyen teljesen értelmetlenül rossz az ütemezés. Fölösleges megállások, újabb elindulások, alapjáraton járatás tetemes üzemanyag mennyiséget, időt és pénzt jelent. Nem kezdem el sorolni mely lámpákra gondolok nincs annyi szabad karakter.
A lámpákra lehetne továbbá több programot is írni. Van számos olyan piros ami az esti és reggeli csúcs között ill. hétvégén teljesen fölöslegesen tartja fel a forgalmat miközben nincs keresztező forgalom.
2. sebességmérés: javaslom egy veszélyességi faktor bevezetését. Ugyanis most kevesebbet fizet az aki 150-nel szlalomozva játszik vadászpilótát az M7-en épphogy megúszva tömegbaleset okozását mint aki második műszakból hazafelé egy teljesen üres, kereszteződés és járdamentes úton a 70-es tábla utáni 50 méteren belül már 50-es táblánál 80-nal megy. Ez felháborító, itt megint az fizet aki becsületes, van adószáma, bejelentett rendszáma és címe amire mehet a csekk. És nem keveset, a havi átlagkereset 50-80%-át.
3. a sárgán való áthajtást remélem soha nem fogják büntetni. Ugyan hány baleset történt amiatt mert valaki átment a sárgán? Nincs az a beállítás ami úgy engedné be a keresztező forgalmat hogy már akkor a kereszteződésben legyen mikor a másiknak még csak pirosra sem váltott. Ez ugyanolyan brüsszeli íróasztal szülemény mint hogy a 6 évnél idősebb járművek évenként vizsgázzanak. Ez botrány, ha brüsszel kifizeti, viszem évente. Ugyan hány balesetet okozott 6 évnél idősebb autó aminek lejárt a műszakija? Van ilyen egyáltalán?

Első körben ezeket javasolnám, bár ismétlem: szkeptikus vagyok ezen a téren.
Azt oké, hogy ahol a csöveket fektetik nem autózhatunk. De miért kellett így megkavarni mindenhol a forgalmat? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.08.02 11:04:54
A problémák forrása hogy ebben az új gárdában sincs egyetlen hozzáértő, alkalmazható hatékony szaktudással rendelkező ember. Pár éve meg azelőtt jó sokáig a demszky neve volt amely különféle jelzőkkel számtalanszor elhangzott a kocsimban. Megvolt a remény hogy még soha nem tapasztalt vezetőségváltás sok problémát orvosolni fog, de biz. téren még rosszabb lett a helyzet. Az utak szörnyű állapotban vannak, budapesten törvényszerű a sínek és csatornafedelek akár 10cm-es szintkülönbséggel történő beépítése, az építkezéseken, felújításokon 100m-enként 2 munkás áll, ebből egyik söpröget másik nézi (éppen az említett szakaszon jellemző ez a munkamorál naponta járok erre), nem beszélek T I főpolgármesterünk forradalmi ötleteléséről (buszsáv a budaörsi úton, dugódíj, levegő munkacsoport kreatív ötleteinek megvalósítása - kossuth tér teljes autómentesítése, ferenciek terének jövőbeli röhejes tervei). A lámpák beállítása egy két szakasztól eltekintve botrányos, zöldhullám nincs, a sebességhatár betartása esetén egész budán minden lámpánál meg kell állni, valahol 100-zal valahol 25-tel lehet elkapni a köv. zöldet. Ez idő és üzemanyag= légszennyezés+költség. Kivétel a váci út, amit korrektül be tudtak állítani, nem tudom hogy a közlekedésmérnöki osztály miért nem remekelt valami hasonlót a többi szakaszon. A metróépítés pedig maga szauron szeme mordorban, a gócpont, egy fillér nem került elő az ellopott beruházási pénzekből, az építés egy hasznos centit nem haladt, kár is rá szót fecsérelni, és ez a botrányos. Fejből ajánlok több embert akik 1 perc alatt több használható ötlettel állnak elő mint a főváros teljes vezetése egy év alatt, sőt még magam is bátorkodnék előadni pár tippet. A motor nekem alternatíva, de aki mellett ágál hogy az minden problémát megold, téved. Télen, kora tavasszal csak profi felszerelésben, vagy egyáltalán nem lehet motorozni. 40 fokban a sok pirosnál állás hamar felforrasztja az agyvizet, és nehezebb produkálni azt az autóvezetéshez képest szükséges 10X-es koncentrációt amit a városi motorozás igényel. Sok a figyelmetlen autós (ez alkalommal különösen a hölgyeket kérném, használják a tükröt, és ha megpittyentem a dudát vagy integetek azt nem barátságból teszem, hanem tiszteleteljesen kérem, húzódjon el fél métert hogy elmehessek maga mellett), és aki nem született tehetség vagy tapasztalt motoros, az könnyen balesetet szenvedhet. Aki olyan helyen dolgozik ahol fontos az öltözet és a megjelenés, annak eleve nem alternatíva a motor. CSak gondolkodni kéne, és hozzáértő embert megbízni a feladatok koordinálásával, már ez rengeteg problémát megoldana.
Most kéne észnél lenni. Ez az ország tele van gyűlölettel. Gyűlölik a cigányokat, a hajléktalanokat. A zsidókat, a libsiket, a melegeket. Gyűlöli a főváros a vidéket, a vidék a fővárost. A biciklis az autóst, az autós a biciklist. Gyűlölik a bevándorlókat és a…..
Mariusz 2012.07.18 09:09:57
Újabb okosság. Általános iskolai tankönyvbe való, legalább annyira megalapozott. A problémát vagy az alapjainál ragadjuk meg, vagy továbbra is fennáll bármit teszünk ellene. Ha az alap probléma az lenne, hogy a különböző társadalmi és egzisztenciális csoportok nem képesek magukba nézni, és utópisztikus elméleteket felállítani hogy lehetnénk boldogok és békében élők, majd ezek megvalósítása irányába tendálni, már nem így állnának a dolgok.
Csakhogy nem ilyen egyszerű, de vagy nem látjuk vagy mi nem vagyunk hajlandóak magunkba nézni pedig tisztában kellene vele lennünk, és ez minden társadalmi békéltető elméleti prófétára igaz, a kedves cikkíróra is.
Minden társadalmi csoportnak és nemzetnek megvannak a maga komplexusai amelyek évezredek folyamán gyűltek össze és nőtték ki magukat egy szövevényes hálózattá mind a bel mind a külügyek területén. Ezt jellemzi hogy egy nemzet vagy társadalmi csoport sem egyforma, más alaphelyzetből, adottságokkal, szerencsés vagy szerencsétlen történelmi fejlődés mértékével vagyunk megáldva. Ezt a rendkívül bonyolult hálózatot tuszkolják be politikusaink és szociológusaink mindenféle szervezetekbe pl. európai unió. Ezekben a szervezetekben alaptalan vádak vagy nézőpontok alapján kategorizálják be az egyes társadalmi egységeket, csak az egyes érdekcsoportok kénye kedvére bízva. Azzal most nem foglalkozom, hogy a tőke vagy milyen beteges érdekek szolgálatában történik mindez.
Jogalap nélkül támadnak egységeket, jogalap nélkül részesítenek előnyben más egységeket. Azért jogalap nélkül, mert a történelem folyamán egyetlen olyan szerv nem állt föl, amely megérdemelné hogy kioktathasson más egységeket és dönthessen autonómiájuk fölött.
De maradjunk itthon. Tetszik vagy nem, nagyon nem elhanyagolható tény, milyen társadalmi naftalinba vagyunk belekényszerítve és miért. Azon országok közé tartozunk melyek 40 évig vissza voltak tartva mindennemű fejlődéstől. A gazdasági és intellektuális síkon egyaránt. Sokmindent megéltünk amire nem, és sokmindent amire büszkék lehetünk. Csakhogy a nemzetközi színtér egy piac, és egyetlen mérce van, hogyan tudod eladni magad, az országod. Olyan egzisztenciális háttérrel rendelkezünk, amit egyetlen eu csúcson nem lehet minősíteni vagy akár megtárgyalni, és ez minden egyes országra igaz. A nemzetközi ítélőszék egy felületes gépezet, amely nem érdemli meg hogy felettünk ítéletet mondjon. Mi azért tüntetünk hogy az ÁFA nem legyen 30%, a minimálbér legyen 100 000. A sajtó szerint nácik vagyunk, focidrukkerek, fasiszták, rasszisták stb. Miért is, mert ezzel már megvert minket a sors, és ütőkártyák keletkeztek a politikusok zsebeiben? A spanyolok most tüntetnek, hogy ne legyen 20% az ÁFA, a minimálbér ne menjen 200 000 alá, mennek a kockakövek, verik a rendőröket, ugyanaz mint nálunk volt. Itt a sajtó konszenzusa megáll ott, hogy tüntenek a spanyolok. Nem nácik, nem hitler hadserege. Pedig ugyanúgy néznek ki, szétverik a saját városukat, a hatósági közeg ellen lépnek fel. Ennyit arról hogy nézzünk magunkba.
Mindig lesz olyan aki nem fog magába nézni, aki felforgatja azt az alakuló rendet, amely valami csoda folytán elkezdene felállni, és akkor megint elkezdődne a bűnbakkeresés.
A nemzetközi politikusaink vígan tárgyalgatnak olyan diktatúrák vezetőivel ahol már óvodás korban elkezdődik az utópikus agymosás, a társadalom zombikból és gépfegyveresekből áll. Minket olyan országok oktatnak akiknek halovány fogalmuk nincs arról, min mentünk keresztül, vagy milyen pl egy bűnöző cigánycsalád szomszédságában élni. Most a liberalizmus a divat, a tolerancia stb. ez a legújabb cukormáz amit mindenre rá lehet húzni.
Ezalatt pedig létezik cigánybűnözés. Létezik, és beszélni kell róla, és meg kell oldani, nem azért mert gazdasági érdek, hanem mert emberéletekbe kerül. Ez nem rasszizmus csak mert a fizetett megélhetési européer antifasiszták ezt üvöltözik. Ez társadalmi probléma. A zsidó szervezetek perelnek. Miért? Pénzért, kártérítésért. Hogy lehet pénzre váltani a 60 évvel ezelőtti emberéletet követelő sérelmeket? Hogyan lehet emberi egészséget vagy életet pénzre váltani? Ha meghal a családfő aki eltartotta családját, azt megértem, jár a kártérítés. A többi színjáték.

Vannak primitív gondolkodású emberek akik azt hiszik magukról, hogy fasiszták, és ezt ilyen olyan zászlók alatt hirdetik is. Ezek ideális hülyék akiktől a sajtó retteghet, és irányíthatja a cigány társadalmi rétegek egyre torzuló önképét, és outlander identitását, ahol a börtön menő, a bűnözés menő és nincs lelkiismeret és emberi gondolkodás. De ezek sem fasiszták, csak idióták gyülekezete, ugyanúgy elítélendő amit csinálnak mint a közönséges bűnözők. A cigánybűnözők viszont cigánybűnözők, ami egy létező probléma. Bándy Kata csak egy a sok közül, akik értelmetlenül haltak meg. Nem életmentés közben, nem szolgálat közben, nem műtét közben, hanem mert egy primitív cigány ember megtámadta. És ez nem csak a politikusok felelőssége, hanem minden emberé a földön, de legfőképpen az országokat irányító valamennyi ún. "tisztségviselőé" akik a valódi problémák és komplexusok feloldása helyett bonyolítják tovább ezeket a szálakat, újabb problémákat generálva. És az alapproblémától egyre távolabb kerülünk, pedig mindig ott a lehetőség hogy elkezdjük ezeket felkutatni és megoldani. Valaki vállalkozik erre? A valódi, színjáték mentes munkára?
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
Mariusz 2012.06.08 09:46:53
Őszintén az olyan cikkek amelyek a korrekt eljárásról és az ügyfélorientáltságról szólnak nem lehetnek általánosak.
Nem bocsátkozom általánosságokba, elég annyi, hogy egy neves pénzintézetnél nekem is van lízingem, összesen 2millió HUF-t vállaltam át CHF-ben, és összesen befizetéseimmel együtt kb 5 milliót fogok visszafizetni. Az ügyfélorientáltságról annyit, hogy átvállaláskor semmi hajlandóságot nem mutattak arra, hogy kedvezőbb feltételeim legyenek, olyan feltételekhez kötötték a devizaváltást, amelyekkel csak még sokkal többet fizettem volna, mindvégig megbízható adós vagyok, és SOHA semmilyen olyan ajánlatot nem tudok a bankból kicsikarni, amellyel legalább korrekt (értsd, a tőketörlesztés és kamatok mellett többszázezres jutalékok és illetékek nélküli) feltételekkel tudnám lezárni vagy végigtörleszteni a hitelt. A hitel nem ajándék, ingyen senki ne várjon a banktól semmit, elvégre erre épül a teljes bankrendszer, ebből fizetnek ki az igazgatónak többtízmilliós osztalékokat havonta. Viszont a kamat és tőkeszámításnál minden esetben az érvényesül, hogy minden hónap legdrágább vételi árfolyamán számolnak minden költséget és per nélkül én sem fogom megúszni. A másik, hogy tárgyalás közben a hölgy akivel beszélek, és ez lenne a feladata közli hogy ez sem az ő területe, az sem, de nem tud senkit adni, mert kevesen vannak(nem azért mert most ruccant ki mindenki a Balatonra), és sajnálja stb. Hol érdekel engem? Nálam soha nem lehetnek kevesen, mert viszik az autót, náluk pedig nincs megfelelő személyzet, csak hogy még több legyen az igazgató jutaléka. Az első szabály az, ha nincs rá pénzed ne vedd meg, de a ezen kívül a csibészség a bankokban van, és mivel nem felelősségrevonhatók, egy lakossági ügyfél vagy akár cég nem tud semmit kezdeni csak pereskedni. Annak pedig képlékeny a kimenetele, és nem biztos hogy a végén megtérül. Részemről a bankot teszem felelőssé a helyzetem miatt, mert biztosan remekül beszélnek magyarul, és megértik a tisztességes és konstruktív szándékomat, de ezek épphogy a leszrás határát súrolják a bürokrácia süllyesztőjében. Ez a baj, ha akarnék akkor sem kapnék kedvezőbb feltételeket. És 2 millióból 5 milliós törlesztésnél úgy érzem, ez nekem járna, európaibb hozzáállás lenne. Ismétlem, nem ajándékot várok, csak korrektséget, hogy bár ráfizetéssel de plusz fejfájás nélkül tudjam gazdagítani a bankot ha már autót vettem a pénzükből. Pontosabban abból a pénzből, amiért a lehető legdrágábban vásárolnak CHF-et minden hónapban.
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.05.03 10:05:57
A komplexus bizony nagy úr. Saját véleményt mondanék, hogy én hogy csinálom/csináltam. Kölyökkoromban a tökéletest kerestem kb 10 éve 150 000 HUF bruttó összvagyonnal szentül hittem, hogy meg is találom. Öreg, kisautót akartam venni, de abból a tökéletes állapotút. Már akkor is maximalista voltam, ez meg is nehezítette a helyzetem. Összességében mázlista voltam az elején is autó szempontból, megúsztam a nagy krachokat. Egyik autóm sem hagyott ott sehol, nem voltak horror szervizeim. Eladásnál viszont mindig meg voltam győződve, hogy az enyém a legjobb a meghirdetettek között - korántsem volt így, ezért reális jó ajánlatokat is visszautasítottam, s idő múltával ezeknél kevesebbért voltam kénytelen eladni. Magyar szokás hogy nem bízunk senkiben és sajnos ez mindenkiben benne van, de nem véletlenül. Nem veszek meg szívesen sok kilóméterest, de nem valami megmagyarázhatatlan beidegződés miatt, hanem mert már a vételkor számba veszek, mikor, mennyiért fogom tudni eladni. Mostani autómat (német import) 90 000 km-rel vettem, ez reálisnak is tűnik, leinformálás is megerősítette. Szervízkönyv, benne a múltbéli sérülésekkel (karosszériaelemek kisebb javításai). 5 év után van benne 130 000 valódi KM. És már motoszkál a kisördög. Egyre többet autózom részben munkám részben családom miatt. Az autótól állapota miatt nem akarok megválni, de egyszer eljön az ideje. És akkor már nem csábító 90, nem is magyar fejnek még az elfogadhatóság határán lévő 130 000, nem is már túl sok 150 000, hanem talán 180 000 is lesz benne. És ekkor vajon mi lesz? Tekerni biztos nem fogok, de eladni sem egykönnyen. Az autóm nem a hungária körúti dugóban éli az életét, a kilóméterek nagy része országúton megy bele, a lehető legkíméletesebb használat és legkorrektebb karbantartás következtében. Miért? Mert az enyém. És én azt akarom, hogy jó maradjon, még ha valaha el is adom. Nem fogom visszatekerni, eladás előtt mikor már lefoglalózták nem fogok vele egy kiadósat rallyzni. Mert egy jól karbantartott autó nem purcan ki 150 KM-nél, hanem még sokáig kiszolgálja a tulajt, aki tovább tudja majd adni 200 000 KM után is (vannak ilyen mesebeli mondák 300 000-at futott autókról, és azok ugyanarról a gyártósorról gördülnek ám le, mint a 110 000 KM utáni komplett motor váltó kuplung futómű cserére szoruló példányok). A kaszás viszont ott lebeg, hogy én tudom hogy jó, de ha el kell adnom, az nem lesz könnyű menet, jó pénzért eladni meg egyenesen lehetetlen lesz. Reméljük az idők addig változnak kis hazánkban, és reméljük a jó irányba. Pontosabban a rendszer és a szankcionálás, mert anélkül az idők sem változnak meg, max elkezdenek visszafelé pörögni.
Kétmilliót törlesztett a háromból, visszaadta az autót, a bank eladta egy millióért, és még ő tartozik két millióval. Az autóhitel-károsult portréja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.03.27 15:10:42
Történet első szám első személyben: túl vagyok már pár készpénzes autón. 5 éve viszont szükségem volt egy értékállóbb és korszerűbb (ABS, légzsák, klíma, ne kelljen az érdi emelkedőn 3-ba kapcsolni) autóra, mely nélkül nem volt megoldható az élet (egyetem, dupla műszak, nagy távok), hát CHF alapra egy nagyon nagyon megnézett, leellenőrzött, újszerű opelt vettem (5L-es fogyasztás, olcsó fenntartás). Az autóval semmi gondom, a mai napig hibátlan és gyönyörű.
Párszor már megpróbálták ellopni, néha csak a kerekeket, de spéci kerékőrömnek és lopásgátlómnak köszönhetően egyszer sem jártak sikerrel (minden hitelesnek ajánlom e célra azt az akár pár tízezer forint ráfordítást, megtérül). Viszonylag jól jártam, a kocsim legalábbis megvan.
Ja, a mérleg: 2 000 000 HUF-t vettem fel 5 éve, ebből 3,1-et! már befizettem, most tartozom 1,6-tal!. A hülyének is megéri. De a bank nem hülye, akkor ki az? Csak mert nem 40 milliós házat építettem hitelből, hanem viszonylag kis összegért, átlag magyar emberként, 2007-ben szükségem volt egy biztonságos, használható, szolid családi autóra. Megbízható adósként semmi nem jár nekem, a havi törlesztőből ma már alkalmazni tudnék egy főállású bejárónőt, egy dadát, és egy nyugdíjas kertészt is. Mindennek utánajártam, mindennek megkérdeztem a miértjét, szépen meg is lett nekem magyarázva, jogerősen, legálisan. Lehetőségeim: lezárom készpénzre a hitelt (tartozásom+ 300 000HUF illeték), eladom átvállalással (sok esélyem nincs rá), visszaadom a banknak (amely a telephelyén poshasztja a gyönyörű megkímélt autót, majd eladja az eurotax feléért, a fennmaradó részt még én leperkálom, és se pénzem, se autóm). De mégis inkább úgy döntök, végigviszem, nem adom oda szeretett autómat pénzembereinknek. Így nem lesz pénzem, de legalább lesz egy már nem új, de megkímélt és jó autóm. Kb 2X drágábban. És még így jártam a legjobban. 2012 közép-európa, a gyönyörű nő, én ezért nem szeretlek.
Mariusz 2012.03.27 16:21:55
@cenzuratroll bosszanto: Nem új autó, pár éves, olcsó fenntartású, biztonságos, és megkímélt (a kötelező szervizen kívül egy fillért nem akartam rá költeni, nem is költöttem, mert nem volt hibája).
Péter 69-cel ment a 70-es táblánál, 30 000 forintra büntették. És ez csak a kezdet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.03.12 14:21:58
Igen frusztráló hogy nem tud ez a bürokrata réteg legalább egy lépést megtenni a jó irányba. Velem pl a következő történt: Pár éve kaptam egy csekket, a hozzá tartozó határozattal, mely szerint x hó x napján reggel 8 óra x perckor lefényképezték a gyorshajtásomat, rendszámom stimmelt. Se autó típus, se helyszín. Szép. Telefonáltam a közútkezelőhöz, kiderült, hogy a m5- ös x kilóméterénél kaptak le, a rendőr leintett, de nem álltam meg, ezzel a rendőri intézkedésnek ellenszegültem. Ez jó poén volt, mert akkor még soha életemben nem jártam a m5-ösön, nemhogy az x-dik km-nél. Megkértem az ügyintézőt, szeretném megnézni a fotót, mert fogadok, hogy nem az én autóm van rajta, de akkor mi van a rendszámommal? Válasz: nem tudom megnézni, erre én, hogy legalább ő nézze meg, válasz: nem tudja, hívjam fel xy-t. Újabb telefonok, kb a 4. beszélgetőpartnerem közölte, hogy ha szerintem ez így van, fáradjak be Szigetszentmiklósra a központba az autóm papírjaival együtt. Ez nekem nem kicsit van messze, de miért is autózzak akár a szomszédig, ha egyszer nem követtem el semmit? Ismét mondtam, legyenek már szívesek megnézni a fényképet (közben kiderült, hogy jegyzőkönyv is készült a helyszínen), és zárjuk már le az ügyet. A hölgy közölte, nincs fénykép, csak felírt rendszám. Mondom, biztosan egy autó is volt mögötte. Telefonáltam tovább, míg eljutottam egy kihelyezett irodáig valahol jó messze. Egy kedves, fiatal hölggyel beszéltem, aki megígérte, utánanéz az autónak, és visszahív. 30 percbe nem tellett, hívott, és közölte, hogy az autó típusa egy fehér mercedes. Megköszöntem (ezüst astrám volt akkor), és mivel a hölgy kedves volt, elbeszélgettem vele, azt mondta, lehet, hogy a rendőr elnézte a rendszámot, mivel az autó nem állt meg. Felmerül a kérdés: ha a rendszám alapján megállapítják az autó tulajdonosát, akkor miért nem tudják megállapítania az AUTÓ TÍPUSÁT, majd miután látják, hogy nem egyezik az elkövető autóval, felmerülnek bennük bizonyos kételyek a bírság irányomba való megállapításának jogosságát illetően? Mert ha egy 70 éves idős úr vagyok, vagy pusztán más embertípus, akkor szó nélkül befizetem a jogalapot nélkülöző bírságot. Ezek után nekem kellett elfaxolnom a forgalmimat x helyre hogy bizonyítsam az igazam, mert köztudottan a rendszám mellett sehol nem tárolják el a hozzá tartozó autó típusát... szabadidőmet jobb dolgokra is fel tudtam volna használni, de legalább nem kellett fizetnem. Ezt sikernek kell titulálnom a 21. századi közép európai országomban.
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.02.29 18:04:12
Igen, ez a téma már évek óta terítéken van, szerencsére eddig nem került megvalósításra egy ilyen beteges ötlet sem, mert ez egész egy nagy marhaság. Elég abból kiindulni, hogy Budapest belvárosi utcáinak méretei, melyek a forgalmat bonyolítják, amióta felhúzták a 19. szd fordulóján, nem változtak, a várost nem bombázták szét a világháborúban, így a több mint 100 évvel ezelőtti igényeknek tökéletesen megfelelnek. A mostaniaknak kevésbé, de ez az egy amin nem tudunk változtatni (ha egyáltalán akarnánk), így azzal kell valamit kezdeni ami van, és nem még tovább csökkenteni a közlekedésre hasznos felületeket. A belváros így is túlterhelt, és mindez akkor lesz csodás mikor fizetőssé teszik az MO-st, ami nem elég hogy jó 30-40 km-es kerülő bármely irányba, de ha fizetni is kell érte, na akkor jön el a pokol. Bár ha úgy nézzük, addigra 700 HUF lesz egy liter benzin, úgyhogy probléma megoldva, sok drága, szép nagy terepjáró meg luxuslimuzin fog cikázni fővárosunk útjain, a köznép meg majd valahogy megoldja, elvégre 2012 van, az eu tagjai vagyunk, lassan a levegővétel is adóköteles, és luxusnak számít, ha a család lemegy egy hétre balatonra AUTÓVAL. Ez még a 70-es években is meg volt valahogy oldva, és itt tartunk. Szép, gratulálok minden közgazdásznak aki részt vett az elmúlt 30-40 év gazdasági döntéseiben, hogy sikerült idáig juttatni európát.
Mariusz 2012.02.29 18:36:46
@ColT: Bizony annak, de mikor felhúzták az M7-est, (a világ leghosszabb lépcsőjét, azóta már kisimult) akkor csak az útszéli felnyitott és gőzölgő skodákat néztük ablakra ragasztott fejjel, és nem chf alapú autóban ültünk, melyre 20 féle különböző adónemet fizetünk csak mert a kertben áll. Ha csak hétvégére ugrottunk le strandolni(oda-vissza max 3-4 óra kétütemű wartburggal), nem 10 napos folyamatos úthasználatért fizettünk.

Eltelt 30-40 év, és itt tartunk. Akinek pedig csodás látványterveket van kedve készíteni, az tegye nyugodtan, a saját kertjében olyan sétálóutcát épít amilyet akar. Remélem ezek a lázálmok nem valósulnak meg, mert a baj ott kezdődik, ha a hülyeség szorgalommal párosul.
Hogyan drágul az olcsónak hirdetett jogosítvány, miért kötelező a pótóra, és miért fontos, hogy elnyerjük a vizsgabiztos bizalmát? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mariusz 2012.02.15 10:05:18
Vegyesek a tapasztalataim. Kb 10 éve tettem le a B kategóriát, az a suli azt adta amit ígért, plusz díjak vagy órák nélkül, kb 110 000 HUF volt a padba üléstől az okmányirodáig, ennyiért hirdették, ennyi volt, mivel minden elsőre meg is volt. Megadták a szükséges elméleti és gyakorlati tudást+ jótanácsokat ahhoz, hogy jó kezdő vezető lehessek. A suli évek óta megszűnt, úgyh ajánlani nem tudom.
A másik már érdekesebb. Tavaly tettem le a nem korlátozott A kategóriát. Tanfolyam vizsgákkal együtt meghirdetve 70 000 HUF-ra. Elég jó ajánlat, reálisnak is tűnik. A kötelező kresz vizsga (ami már önmagában megérne egy misét miért kell kb 1 000 000 levezetett km után újból kreszeznem 10 000 HUF vizsgadíjért + 14 000 tanfolyamdíjért, de ha ez a motorozás ára, belefér (vizsga: a központ köteles a tanfolyan befejezése után max 2 héttel időpontot adni, de természetesen nálunk mindez csak elméletben működik, ugyanis kaptam egy másfél hónappal későbbi időpontot. Mivel nekem eleve az egész csak időpazarlás, megbeszéltem az oktatóval, hogy szóljon már be a központba, és ha valaki kiesik, tegyenek már be a helyére, mert a nyáron még motorozni szeretnék. Nem igazán akarta megtenni, de miután megpendítettem, hogy ha nyár végéig nem szerzem meg a jogsit a csúszás miatt, télen nem motorozom, ugrott a további tanfolyam, és nem náluk fogom befejezni majd jövő tavasszal. Itt már együttműködőbb volt, 10 perc múlva köv. nap reggel 7-re kaptam kresz vizsgaidőpontot:) Juhhéj. Volt már némi minimális motoros gyakorlatom mikor elkezdtem a gyakorlatot, ám többen is tanultunk egyszerre, a többiek matt kezdők voltak.
Lássuk, mi az ami elő van írva, és mi az amit kaptam a tanfolyamon. 10 óra rutin előírva, levezettem (levezettünk a matt kezdő társaimmal 6 órát). A magyarázat az volt, hogy mivel egy napra sűrítettük a dolgot, megspóroltuk a beöltözést és kiöltözést. (tehát az oktató 2 óra a 10 óra kötelező tanfolyamból a sisak és kesztyű 10 történő fel-és levétele). DE! mind a 10 óra vezetést fizetem. Belementem a részletekbe, de mivel volt már gyakorlatom és nem akartam elhúzni a tavaszi szezont tanulásra, ráhagytam. Vizsga elsőre megvolt.
Következett a forgalom, 16 óra kötelező. Ezt is egy napra tettük, persze 8 órába sűrítve, ami valójában 8:00-14:00-ig tartott (ami 6 órát jelent). Most már az elméleti sisak és kesztyűfelhúzás- no meg az adóvevő fülbe dugása és a fényvisszaverő mellény felvétele a 16-ból 8 órát vesz igénybe, tehát az alkalmi 1 órából felet öltözködünk, felet vezetünk- elméletben. Itt már voltak fenntartásaim, mert a vizsgaútvonalak nem voltak a legkönnyebbek, ráadásul néhány útvonalat nem ismertem jól, ezért nem is akartam egy jobbkéz bekapása miatt bukni csak azért, mert a felét vezettük le a kötelezőnek, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy 1X végigmentünk a vizsgaútvonalakon. Megint belementem a részletekbe, de oktatónk itt már bedobta magát, és azt válaszolta: ha nem így csináljuk, én jövő héten nyaralni megyek két hétre, és akkor szeptember végére lesz jogsid- tehát úszott a szezon. Volt némi nézeteltérésünk (ugyanis mind a 16 óra vezetést alá kellett volna írnom előre, a pénz befizetésével együtt), de adtam neki- illetve magamnak egy esélyt a vizsgára, utána majd visszatérünk rá. A vizsga előtt oktatónk odajött hozzánk, mondván, hogy olyan a vizsgáztató emberünk, hogy 10 000 zsebbe, és csukott szemmel vizsgáztat. Mondtam hogy nyissa csak ki szép nagyra a szemét, főleg mert az év legnagyobb monszunja közepén vizsgáztunk. A vizsga hiba nélkül megvolt. Ezután jött az okmányiroda és kész. A végén 79 000 HUF-ba került ám a tanfolyam a meghirdetett 70 000-rel szemben, úgyhogy volt némi differencia. Nekem jó. Miért mondom ezt? Mert én már ültem előtte motoron. De a többiek nem, ráadásul voltak kis mazsolák, akikkel annyiszor fizettetik meg a vizsgadíjat a felelőtlen oktatók, ahányszor akarják. És az oktatóm még a tapasztaltabb öreg rókák közé tartozott szivarral a szájában, aki legalább az anyagot leadta és kb meg is tanított minket nem leesni a gépről. De előttem sok mazsola vizsgázott más sulikból, akiknek az oktatói 25 év alatti kis pöcsfejek voltak, és látszott, hogy tojik a növendékére, aki totál felkészületlenül jött vizsgázni rutinból (mert nem lett neki rendesen megtanítva), és bukta is a vizsgadíjat ki tudja hányadszorra. Volt hogy egy másik oktató szólt rá erre az oktatóra, hogy törődjön már a növendékével, ne a facebookot nyomja az androidon vizsga közben, vagy kizárja őket a vizsgából. Egyszóval itt ment a káosz, sok kis szerencsétlen nem tanult meg rendesen motorozni csak azért, mert csaló az oktatójuk. Összevetve az én oktatómmal, górcső alá véve az egészet: a motor nem tréfadolog, de az autó sem az. Aki itt jogsit kap, az megy a közútra, és ott nem pontra hanem életre megy a játék. Rengetegen nem kapnak megfelelő képzést nem azért mert bénák hozzá(persze ők is sokan vannak), hanem mert senki nem az anyaméhben tanul vezetni, azt tisztességesen MEG KELL TANÍTANI, be kell gyakorolni. A mai napig nem tudom, a társaim közül ki tanult meg rendesen motorozni. Én nem aggódom, mögöttem már több ezer km túra van, nekem jó. De ezt nagyrészt magamnak köszönhetem, nem az oktatásnak.
Mariusz 2012.02.15 10:48:34
@Cecan Basescu: Így van, az A kategória tartalmaz 10 plusz kérdést a B-hez képest, helyesbítek. Azonban ki lehetne erre találni egy kiegészítő vizsgát, vagy gyorsított tanfolyamot, mert a KRESZ ugyanaz (ez már filléres szőrszálhasogatás tudom, de nem ez a poszt fő témája, ezért van zárójelben).
Nem új keletű a Lágymányosi híd budai csomópontjának problémája. Lett is gyorsan új tábla, jöhet a mutogatás. Vélemények az azonos című írásunkról...