Regisztráció Blogot indítok
Adatok
P.Elliot

0 bejegyzést írt és 6638 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Talán nem túlzás azt állítani, hogy világszerte tízmilliók követik figyelemmel mindazt, ami az Egyesült Királyságban II. Erzsébet halála óta történik. Az események sora sok mindent elárul nem csak az országról, de saját magunkról is...
P.Elliot 2022.09.25 02:52:45
@Congeria: Csak annyit lattam hogy a magyarok megvertek a nemeteket 1-0-ra. Olyan egetvero ez?
Azt tudom hogy nem voltak valami jok az utolso evekben....
Errol beszelsz?

Nem vagyok kepben a labdarugasban igazabol...
P.Elliot 2022.09.25 02:54:59
@NemSam: Ez valoban pimaszsag, nem lehet valahol reklamalni?

Nem fizetni a futes alapdijat ha amugy sincs futes akkor nem jar szerintem nekik!
P.Elliot 2022.09.25 03:18:37
@fhdgy: A kecskek es minden allat olyan mint az emberek vegulis, masfajta de hasonlo elet, viselkedes, hozzaallas.

Minel nagyobb turelmet es szeretetet mutatunk iranyukban annal jobban ragaszkodnak hozzank es szot fogadnak.

Vannak koztuk ravaszok es kihasznalok is.

Olyan emberiek, hehehe....
Annak a kicsi ragaszkodonak meg keress maris jovobeli helyet ha veled barmi tortenne akkor legyen egy szereto csaladja vagy legalabbis egy allatkertben elhessen nyugalomban.

Nalunk az allatok/ papagalyok es macskak/ szerepelnek a vegrendeletunkben, ha valami tragedia folytan egyszerre halnank meg, meg van az aki atveszi/ nagyon regi barat akiben megbizunk/ e tovabb tartja. Nem ingyen kerjuk, penzt is visznek magukkal abban az esetben....

Van egy baratnom aki a nagynenje kutyajat orokolte/ beteges allat volt de mar 5 vagy 6 eve el nala egeszsegben, persze a nagyneni setalni se tudta vinni mert mozgaskorlatozott volt, szoval a kutya hazat hozott magaval, rahagytak, jobban mondva az uj gazdaja kapta de ugyved ellenorzi idonkent hogy megvan-e a kutya es hogy hogy van stb....

Nem is ritka itt hogy a rokontalan oregek/ de meg rokonnal is/ a kedves haziallatukra hagyjak amijuk van de azert utana van nezve hogy nehogy kilokjek az allatot az utcara es a penzt elkoltsek.

Ferjem munkahelyenek a tulajdonosa/ mernoki iroda/ szo szerint milliomos meghozza a maga erejebol, a sajat lakasan kezdte meg a bizniszt es szep lassan lett belole az ami most is van, szoval ok nagy allapbaratok, gyerekuk nincs, allatmenhely kap meg mindent utanuk meg valamennyit egy lany aki vallalta hogy a ket arara papagalyt tovabb neveli.

Az allatokat itt megbecsulik, "emberszamba" veszik....
Gabi több mint egy évtizede él Angliában, ahol igazán alulról küzdötte fel magát, hiszen takarítóként kezdett. Aztán teljesült az álma, amiről kiderült, mégsem az, hogy végül vegyen egy nagy levegőt és megtalálja a hivatását...
P.Elliot 2022.09.16 21:55:15
@SzZoole: Istenem, Istenem, nem is te lennel ha nem igy valaszoltal volna, hehehe....
P.Elliot 2022.09.16 22:16:37
@SzZoole: Had irjak valami erdekeset, okulni lehet belole a naivabb embereknek.

Tegnap este a csaladi beszelgetes kozben feljott a kozelgo rokoni eskuvo a vej oldalarol es azt mondta hogy most mesel valami erdekeset.

Brooklynban elt a rokonsaga es egyszer hivatalosak voltak egy eskuvore amire el is mentek, o maga 15 eves volt akkoriban.
A nagy mulatozas kozben odajott egy olasz szarmazasu pasas, a maffias ahogy a csalad szamontartotta es egy resze el is kerulte, nyakaba borult a fiunak, az apjanak, o hat milyen nagy lettel, van-e mar baratnod, nemi odasuttogott diszno tanacsok, ez az ember nem verrokon volt csak az o csaladjukbol egy no hozzament igy aztan vele is szoktak ha ritkan is talalkozni.

A sok vallonveregetes utan odebbment, jott egy masik, szinten olasz akit nem ismertek de gondoltak hogy az is a csaladhoz tartozhat, az is nagy olelgetes utan, kifaggatta a fiut hogy mi ujsag nala, amikor elment az apa es fiu egymastol kerdezte hogy ez meg ki a franc volt, sosem lattak.

A ferfi kesobb visszajott es egy boritekot tartott a markaba amit a fiu zsebebe tomott hogy ez a tied, aki nem ertette hogy ez mi, az apja sem, megneztek, 400 dollar volt/ a mostani ertekben egy ezres/.
Egymastol tudakoltak hogy miert adta. Az elso olasz meglatta a boritekot es a tanacstalan rokonokat, kerdezte hogy mi ez, mondtak, ki adta, az a ferfi ott, erre ez igen begurulva odarangatta azt a pasast es azt mondta hogy fogd a penzt es nem akarlak tobbe meglatni, se itt, se masutt es tartd magadat a fiutol tavol annyit nagyon tanacsolok. Kezebe nyomta a boritekot es az ajtoig kiserte ahol kiloditotta,

A gyerek meg az apja persze tudni akarta hogy dehat mi tortent, nem akarta elmondani csak azt hogy nehogy szoba allj vele tobbet de aztan megis azt mondta a gyereknek hogy mit gondolsz miert akart ilyen jo lenni veled? Azert hogy legkozelebb majd megker egy csomagot atadva hogy vidd mar el ennek meg ennek es te elviszed nagy naivan persze es valoszinu hogy kabitoszer lesz benne de akkor mar keso, nyakig fogsz benne lenni a szarban/ igy mondta/, es utana meg lehet hogy meg se tagadhatod tobbet.

Az apa, fiu el volt ajulva hogy josagos Isten!

Ami azt illeti en is mert en nem sokat tudok a kabitoszer kereskedesrol es azt meg plane nem hogy igy etetik be a fiatal kolykoket . Na legalabb ezt is tudom en meg is akarom osztani masokkal ha netan ilyen artatlannak tuno dologba akarjak belevinni.

Vejem azt mondta hogy sosem latta tobbe a pasast bar ok ritkan jarnak be New Yorkba a rokonokhoz akikbol szinte alig van, a Maffias rokon se el mar, arrol sem tudnak, a csaladjarol....
P.Elliot 2022.09.18 22:15:40
@fhdgy:
En is!

Allandoan hoeltakaritast olvasok, hehehe!

Kivancsi lennek hogy ki meg aki olvassa a topikot.
Ha kulon lett volna irva a hotel akkor egyertelmu lett volna.
Határátkelő Európa, a győzelem 2022.09.03 06:30:00
A hatvanas évek közepe sok szempontból Európa egyik aranykoraként él sokak emlékezetében – a fokozódó jóléthez társult a szabadság, ami a vasfüggöny mögül kiszabadulva még nagyobb élmény lehetett. Csodabogár szerint mindenképpen, aki egy kora őszi út emlékeit idézi most fel. Párizs 1966-ban..
P.Elliot 2022.09.12 01:51:59
@fhdgy: Nem lehetetlen hogy igazad van, majd meglatjuk hogy mifele kiraly lesz belole es hogy hogy viszonyul a kornyezete embereihez.

Remeljuk hogy kilep ebbol az angol "merevsegbol".

Ma lattam a teven amikor a kiralyno koporsojat vittek, sort alltak az emberek, mindenki fotozott, egyetlen idosebb ferfi volt/ mar amit teve mutatott hogy integetett es csokot dobott az auto utan, valahogy olyan kedves gesztusnak tunt, olyan igazi bucsuzonak, Istenaldjonnak.

Egy szal viragot is dobott valaki ha jol lattam a kocsi utan. A tobbi csak a telefonjat szorongatva fotozott, filmezett.
P.Elliot 2022.09.12 02:12:08
@Zsuzsi65: Hat ezek a lopasok itt is megszaporodtak, de inkabb uzletekben.

Altalaban a kozbiztonsag, es legfokeppen New Yorkban kezd nagyon rossz lenni.
Nem szeretnek ott elni most.
Lovoldozes csak ugy mert miert ne, fiatalok foleg.

Ha orszagszerte betiltanak hogy senki nem tarthat csak szezonalis vadaszfegyvert akkor nem lenne ez.
P.Elliot 2022.09.12 04:45:21
@Zsuzsi65: Nem vagyok naiv de ha kevesebb lenne a fegyver akkor nem lenne mit elovenni.

Tudod hogy mostanaban New Yorkban mennyi taknyos tizeneves lovoldozik? Egymasra, masra. Konnyu hozzajutni ezek szerint.
Orulj hogy nem ott laksz.
Lehet hogy arrafele nalatok jobb a helyzet de itt csak rosszabbodott.

Itt nalunk ahol lakok nyugis de ki tudja meddig.
Senki kezebe nem valo bekeidoben fegyver.
Egy Egyesült Államok méretű országban mindenféle furcsaságok és mániák előfordulnak, így aztán P. Elliotnak volt miből szemezgetni. Pláne, hogy a furcsaságokból (legyen az autójába szerelmes férfi, vagy egy sajátos időutazás) előszeretettel készül sokszor tévéműsor is...
P.Elliot 2022.08.23 14:15:29
@Arthamyr: Ez a aki tud berelni az tud venni is nem teljesen igaz mert a bert ki tudja fizetni de a beugro sulyos ezreit mar nem. Az atirast , ugyvedi, ingatlankozvetito koltsegekrol nem is beszelek. Sulyos ezresek amit nem tud kikazdalkodni ha nem eleg jo a fizetese.
P.Elliot 2022.09.07 10:52:53
@kék madár: Ezt nem ertem hogy mire erted. Hat nem irok eleg gyakran , foleg hogy fenntmaradjon a Hataratkelo?
Te is irj mert nem is tudom mikor lattam posztot toled, meg hozzaszolast se mostanaban.
Hova tuntel?
P.Elliot 2022.09.07 18:01:41
@kék madár:
Hat Bostonban nem tudom hogy mi volt de arrafele fennt is fullaszto volt a nyar, itt viszont pokol volt.
Nincs ra jobb szo. Ma nehany napos eso utan egeszen emberi de paras igy is, ekkora homerseklet valtozast eletemben nem lattam.

Alig varom hogy vege legyen es majd jovore lehetseges hogy lesz valami otletem hogy valami huvosebb helyen huzzam at a nyarat.
Több mint egy évtized azért már kellő perspektívát ad az embernek sok mindenre, például arra is, mi minden kell a külföldi élet sikeres megalapozásához. Mai szerzőnk (aki több mint 9 éve elmesélte már története addigi részét) Írországban tapasztalt meg sok mindent – érdemes elolvasni!..
P.Elliot 2022.09.04 01:31:48
@almaza: Nem tudom hogy az ismeroseim mibe feltettek a penzuket valami tozsde dolog volt, ket kulonbozo felelotlen alak kezebe adtak .

Azok a tipusok akik azt hiszik hogy ennyi penzzel majd milliokat csinalnak.
Erre eluszott!

Teljesen igazat adok neked hogy lakasok kiadasa mindig biztos penz es a lakas megmarad sot novekszik az erteke ha megis el akarod adni de termeli a penzt.
Ez az igazi befektetes.

Egyebkent azzal nem ertek egyet hogy
ne herdaljak el uj kocsira hanem fektessek be masra azert nem egeszen igy van. Az eletunk egyszeri, nem lehet ujrakezdeni, ha a vagyuk egy uj kocsi, miert ne vehessenek?

Gyerek sincs, gyilkosan azert nem kell sporolni, utazni is most kell, kesobb nehezkesebb, most meg van ra energiajuk, kotetlenek.

Azert az sem igaz hogy stressz, betegseg kiseri azt ha az emberek gyilkosan dolgoznak es elszorjak amit keresnek. Elkoltik, nem elszorjak arra ami a szivuk vagya.
Mindenki maga tudja hogy mi fontos neki.
Ha ez akkor ez. Elni akar, nem sporolni.

Mi a ferjemmel mindig a kozeputon voltunk, meg voltunk elegedve az eletunkkel.

Amit en inkabb tanacsolnek mindenkinek hogy a nyugdijra torekedjen, a minel magasabb nyugdijra.
A penz elmegy vagy elkoltodik de a nyugdij az marad.
Nagyonis erzem hogy milyen jo dontes volt hogy arra ugyeltunk hogy az legyen majd magas.
P.Elliot 2022.09.05 02:20:01
@almaza: Itt mondjuk eleg magas eletkort megelnek az oregek.

Az aki jocskan iszogat az persze nem , dohanyost alig talalni, itt jol leszoktattak rola az embereket, a nagyjabol 30 evi lebeszelessel, dohanyarak emelesevel ertek el.

Inni se isznak annyit amennyit regen, valahogy nem divat egy-ket poharnal tobbet, regen vedeltek.

Az edzotermek latogatasa meg divat lett meg az oregek koreben is, meg az orvos is szamonkeri, nem kotelezo de tanacsos mert a biztosito is beleszol hogy az illeto lesz szives megmozgatni magat rendszeresebben.

En magam is jarok, sot uszni foleg, mar 11 eve.
Nem ritka a 100 eves sem meg joval folotte, baratnom idosotthonban dolgozik, mondja hogy milyen sok van beloluk.

A szomszed utcaban is lattam a mult honapban egy szepen dekoralt tablat a fube leszurva ami azt adta tudomasara annak aki arra jar hogy a hazban valaki betoltotte a 100-ik evet.

Ezt hogy mar ugye lesz nyugdij, mar mondtak akkor mikor meg fiatal voltam aztan egy nagy fenet, van. Megcsak nem is kevesebb.
Ezt ugysem lehetne megszuntetni....
P.Elliot 2022.09.05 13:31:51
@Arthamyr:

Lehetseges hogy ottmaradtam a 20 szazadban de sosem bantam meg.
Mindig a biztosra mentem minden dologban ha lehetett.

Nem neztel jol a hozzaszolas ala.

A magas nyugdij mast is jelentett, azt hogy jo munkad volt, jol kerestel, maskeppen nem adnak magas nyugdijat csak a bevallott ado utan. Arrol nem is beszelve hogy bevallottal mindent, azt is amit netan asztal alatt kerestel.
Ha a kereseted magas akkor abbol siman vehetsz hazat, jut utazasra, jobb eletre es a bankba is megy.

A tozsdei befektetesek se voltak rosszak annakidejen amikor kijottunk, a szakember nagyon azon volt hogy jol fektesse be hogy nyerjel rajta.

Ma eleg ketes az ilyesmi mivel mar ahogy latom nemigazan becsuletesek, van aki elusztatja a penzedet, neki bejon valahol.
Volt erre a teveben egy pelda hogy egy tolokocsis ember beadta a ket millio dollarjat szaporitasra, valoszinu a balesete utan kaphatta. Vagy 3 helyre tette be a broker, olyan helyekre amik tonkremenes elott alltak, tonkre is mentek/ valoszinu o felszedte a bovebb penzet azoktol a tonkremeno vallaltoktol, ezet meg elusztatta. Regen ilyen pofatlansag nem volt.

A pasas beperelte az egesz bandat hogy az nemigaz hogy minden befektetese igy jart, ez akarattal lett csinalva, kihivta a tevet is interjura, ne tudd meg hogy a befekteto ceg micsoda gyorsasaggal adta vissza a 2 milliojat mielott a hirnevuk teljesen tonkremegy ...

Igy lehet hinni manapsag ezeknek.
Az a biztos ami a kezedbe van. Ha hazakat veszel es kiadod, az nagyon jo befektetes mert magad kezeled es szaporodik a penzed.

Ezzel a jo nyugdijjal azert is jartam jol mert minden honapban meg ebbol is teszek be a bakba 1000 dollart, nem koltom el, nincs mire. Majd ha ujra utazgatok akkor persze ebbol is koltok. Bankbetetem is van.

Ottragadtam a 20-ik szazadban....
Ezekben a napokban kezdődik meg az egyetem Hollandiában (sok helyen most van a bevezető hét, amolyan gólyatábor féleség), amit sok tízezer diák vár nagy örömmel és nem kis szorongással. Utóbbi oka nem is feltétlenül az „új ország, új élet, új iskola”, hanem az a pokol (és Emőke írásából kiderül, ez…..
P.Elliot 2022.09.02 13:37:20
@Buchhalter:

Hat igen de meg ennek dacara se hiszek a fegyvertartasban hogy azzal tartsam sakkban a masik embert.

Meglopjam, megoljem, inkabb pusztulok de nem.
P.Elliot 2022.09.02 17:00:03
@Csodabogár:

Szoktal visszajarni? Ugy ertem hogy amiota eljottel Svedorszagbol.
Oszinte legyek szinte semmit nem tudok rola, nem is neztem utana, nemi gyarta ismeretet szereztem a IKEA-bol ahol tele vannak sved kepekkel ragasztva meg az etelpult meg a bolt konzervekkel, edessegekkel.

Arra mar nem is emlekszem hogy a kave is onnan valo-e de szeretem a kavejukat, 2 poharral is le szoktam huzni.

A butor minoseguk nem a maximum de szep vilagos, modern ami nekem fontos. Amikor itt megnyitottak az elso boltjukat a 90-es evek elejen vagy kicsit elobb, kuldtek egy nagy konyvet amiben minden arujuk benne volt.

Modernet akkoriban itt nemigazan arultak vagy csak istenverte dragan, nem is volt ra igeny mert nem ismertek. Azonnal berendeztem az egesz hazat onnan, a lanyom szobaja kivetelevel ma is az a butor, ma is olyan modernnek nez ki, a tervezoi nagyon jol voltak.

Mondom, voltak!

Mar messze nem olyanok, a anyag amibol keszitik eleg gyatra lett es ahhoz kepest draga is mert kozben itt is bejott a modern, nagyon jo tervezok vannak es nem adjak dragan.

Az itteni emberek eloszor csak nezegettek aztan lassan elkezdtek vasarolni a dolgaikat, manapsag tomve van, elszivta a vasarlokat mashonnan.

A konyhamat is onnan vettem, feher, csodaszep....
Ami a legjobban tetszik az az hogy vannak mintatermek ahol bemutatjak hogy hany negyzetmeteren hogy lehet szepen es praktikusan berendezkedni annak akinek nincs tobb helye de tobben lakjak.

Meg a macskamnak is onnan vettem egy babaagyat/ az interneten kesobb lattam hogy nemcsak nekem jutott ez eszembe/a jatekosztalyrol.

Nem akarattal, baratnom gyerekenek akartam adni de a macska felfedezte, beleheveredett es nem volt hajlando atadni!

Azert megneznem azt az orszagot egyszer. Lassan majd csak kikeveredunk ebbol a covidos es mas fertozo eletmodbol es megint kezdunk utazni, most majd baratnokkel.
P.Elliot 2022.09.04 14:18:37
@Buchhalter:
Te hiszel ebben hogy az erosebb jogan fegyverrel elvenni valakitol valamit sot ezek szerint meg is olni ha nem hagyja?

Milyen szep utmutatas a gyerekeinek, nem szerettem volna ha ilyen apam van aki mas elete aran etet meg.
Ki is hanytam volna az biztos, nem csuszott volna le a torkomon.

Nem, nem vagyok az eroszak hive es ilyet sosem tanitottam a gyerekemnek es megborzadnek ha azt latnam hogy igy viselkedik massal akinek szinten csak egy elete van.
Egyszerre tipikus és egészen egyedi Pál története, hiszen aligha ő az egyetlen tanár, aki úgy döntött, hogy inkább külföldön keresi a boldogulást. (Mosogatóként már az elején többet keresett, mint Magyarországon tanárként...) Olyanok azonban aligha vannak túl sokan, akik (komoly kitérővel, de a célt…..
P.Elliot 2022.08.30 01:18:03
@Csodabogár: Sajat szemszogombol nezek mindent? Persze, a jozan szemszogbol.

Remelem az neked is eszedbe jutott hogy ha valaki a maga szemszogebol lat csak dolgokat meg, az te vagy.

Feleslegesnek tartom ujra es ujra leirni s dolgokat, mit koptassam a szamat. Akkor jottunk ide ki amikor Amerika meg volt pakolva, az otthoni politikat szidalmazo, zsido es kommunistagyulolo regi vilagbeli alakokkal akik berugva buszken dadogtak el hogy kiket lottek a Dunaba.

Na, nekem ezek tiszta hanyinger tarsasag volt, nem is kertem beloluk.

Volt egy jo nagy csoport akik minden evben az osszejovetelukkor eloleptettek magukat, hehehe, mindig egy fokozattal feljebb, ilyen -amolyan szarados, ezredes, mittudomenmi, nem, a hideg kilelt volna kozejuk tartozni vagy akarcsak egy teremben az ilyen alakokkal. Sok vitez is volt koztuk, a legtobb/ zoldkartyaert hazasodo baratnom meselte hogy az oreg ferje otthon a Parlamentben unnepelyes korulmenyek kozott kapott vitezi rangot, irhatta a neve ele, na nem mert jart, 2000 dollart fizetett erte ahogy a tobbi alak is, ez lehetett vagy 20-25 eve.

Ne haragudj, ezek nekem nem tarsasag! Ilyen magyarokhoz tartozni eszembe sincs.

Lam csak, megis koptattam a szamat, igerem hogy nem hozom elo tobbet de te se!
P.Elliot 2022.08.30 01:20:51
@Zsuzsi65: Podcast?
Utalom a podcast-okat, idorablok, olvasni szeretek mert azon repul a szemem vegig, vissza es vissza terhetek egy -egy dologra amit jobban megragnek.

Azert nem fogom elfelejteni, szakitok majd ra idot valamikor es megirom hogy mit gondolok felole.
P.Elliot 2022.08.30 01:21:55
@SzZoole: Igy van!
Svájc sokak számára tűnhet vonzónak és méltán, hiszen a magas életszínvonal és a nyugalom igazán attraktív dolog. Más kérdés, hogy (mint mindenhol) a svájci életnek is akadnak hátulütői. Ezekből szedett össze Anna néhányat...
P.Elliot 2022.08.01 17:43:24
Kozben felszemmel en is megkutattam a netet hogy mi van otthon, hozzaszolasokat, velemenyezeseket kerestem es ilyenrol nem akarnak tudni.
Egyetlen hely volt ahol szinte, mondom csak szinte megfenyegettek, vagyis figyelmeztettek hogy ne mas nev alatt ird le a kifogasaidat hanem a sajaton/ aztan majd a hozzatartozo issza meg a levet gondolom....
Jo ha nem neked torik be a pofadat.
Amikor beutottem hogy idosgondozas, oregotthonok, akkor azert ott volt mar velemeny, nemelyik igen lesulyto, foleg egy katolikus hely.

Nem tudom hogy mit gondoljak!

Lehet hogy Csodabogar emberenek megis volt igazsaga inkabb otthon maradni es onnan apoltatni magat?

Nem tudom. Nehez ugy ez!

En itthon maradok mindenkeppen az elfekvoig ahogy a gyerekek mondjak. A lanyom itthonrol dolgozik, ugyel ram es lesz egy apolom is persze, legalabbis 8 oraban, eleg ra a nyugdijam meg van tartalek is valamennyi.

Ha veszelyes bolond beteg lennek akit egy percre se lehat magara hagyni majd keresnek nekem helyet a kozelben, majd kiderul.

Igazabol olyan allapotban nincs kedvem elni, igaza volt a regi eszaki embereknek hogy az oreget kitettek a jegtablara.

Megdermedt, elaludt, megfagyott, szenvedni csak akkor kellett ha meg elotte megtalalta a jegesmedve....
Itt is meg lehetne csinalni, elkoborolni egy fagyos ejszakan de a hozzatartozot nagyon megszivatna a rendorseg.

Ilyet csak olyan csinalhat aki egyedul el, nincs hozza koze senkinek, foleg ha meg zsebre is vag egy papirt hogy sajat szandekabol tette es menjenek a budos francba....
P.Elliot 2022.08.05 03:41:54
@élhetetlen: Ha 10-20 millio a beugro es havi dij akkor nem erdemes bemenni mert a havi dijert az apolot is megkapod odahaza, nem?

Az biztos hogy a beugros helyeknek nem erdeke hogy sokaig legyel ott.
P.Elliot 2022.08.28 01:35:59
@Lóvéteszlek: Ez komoly? Egeszen jonak hangzik!

Fogom reklamozni, marmint mar kuldom is el ezt a hozzaszolast valakinek akit tudom hogy fog erdekelni.
Koszonom!
Bizonyára jó páran akadtok, akik emlékeztek a Magyarországon A farm, ahol élünk címmel bemutatott sorozatra. Az Egyesült Államokban a hetvenes évek közepétől kilenc éven át futott, Magyarországon az ezredforduló előtt adta le valamelyik kereskedelmi csatorna. Nos, P. Elliot (aki szerint a sorozat…..
P.Elliot 2022.08.21 01:21:35
@DieNanny CH: Nem tudom nemetul hogy jott at a tortenet, magyarul nem valami jol mint hallottam es csak egy konyvet forditottak belole.

Egyebkent ott nalatok biztosan megvan a konyvtarban, vegigment a vilagon.

A DeSmeet-i muzeumban ugy emlekszem hogy a konyvkiadasok, marmint a regiek kozott volt egy magyar nyelvu is.
Marmint az uveg alatt.
A cimlap legalabbis magyarul volt.
P.Elliot 2022.08.21 16:33:30
@DieNanny CH: Akkor en a 35 evvel ezelotti magyar kiadasat lattam az uvegszekrenyben...
P.Elliot 2022.08.21 16:37:48
@Zulu4321: Megtalaltam a neten a lanyairol szolo irasat Nemet Laszlonak.

Hat tudod ha az apam igy kibeszel nagyon fajt volna, meg akkor is ha elismertem volna hogy igaza van.
Egy gyereket nem lehet es szabad a szulonek izekre szedni, vajon mit erzett volna ha a lanya ugyanezt teszi az apjaval.

Tudod, en is izekre tudtam volna szedni az irot mar csak annak az alapjan is amit magarol irt meg a felesegerol aki akkor meg nem volt az ...
Furcsa érzés lehet sok év elteltével visszatérni egy olyan városba, ahol az ember hosszú időt élt. Csodabogár esetében ilyen hely a svájci Zürich, ahová ráadásul azzal utazott el, hogy talán ez lesz az utolsó látogatás. Vajon hogyan sikerült a kiruccanás? A Tonhalle..
P.Elliot 2022.07.11 00:23:16
@élhetetlen:
Az biztos hogy az angol kiralyi haz tragedianak vette volna ha Diana felesegul meg D-hez es gyereket szul tole mert akkor az a gyerek vagy gyerekek maris feltestvere, verrokona a troborokos gyerekeinek, szepen beszivarog az angol csaladba.

Valahogy ugy erzem hogy D. nem igazi szerelemmel szette Dianat hanem hizelgett neki a gondolat hogy koze lesz a kiralyi csaladhoz ha felesegul veszi.

Egy olyan gazdag pasas valogathatott volna a szebbnel szebb, fiatalabb, okosabb nok kozott, de az apja is nagyon szorgalmazta ezt a viszonyt, hazassagot, benosulest..

Szerintem nerm tett volna jot az angoloknak. Nem most, nem igy, csodalkozok hogy Dianat el lehetett kabitani a gazdagsaggal meg gondolom nyalta a talpat a pasas es hazudozott.
Nem kovettem az eletuket, alig tudok rola valamit de nekem ez jott le!

Voltak kellemesebb angol pasasok is akikkel jo hazassagot kothetett volna, meg ma is elne.
P.Elliot 2022.07.11 15:32:51
@SzZoole: Mivel tobbfele dolog jott szoba mihez kapcsolod a hulyesegeket?

Egyet ne felejts el, mindenki a maga szemszogebol nezi a dolgokat, jomagad is.
Hagyományosan az év ezen szakaszában rendezik meg a Bayreuthi Ünnepi Játékokat, ami a komolyzene egyik kiemelkedő eseménye, elsősorban persze a Wagner-rajongók számára. Közéjük tartozik Csodabogár is, aki szerencsére (és többetek kérésére) megírta élményeit is...
P.Elliot 2022.08.11 00:48:24
@Zsuzsi65: Lesz ott mas jelolt is. En egyebkent nem szavazok partra, teljesen mindegy hogy republikanus vagy demokrata csak egy tisztesseges alak legyen, az melle allok.

Amugy nem folyok bele politikaba, magam eldontom, semmi szukseg hogy barki rabeszeljen barkire es arra szavazok akit jonak itelek..
P.Elliot 2022.08.11 01:02:15
@Zsuzsi65: Jesszus, ennyire nem akarok belemerulni hogy kit valasszak. Megvan a magam kis bekes vilaga, halatlan dolog a politikaval foglalkozni es idoigenyes .
Szoval harmadik part?

Igazad van, en is tamogatnek.
Mint irtam nem part szerint valasztok jeloltet igy johetne az is, tobb emberbol lehetne valasztani.
Határátkelő Marci Jégországban 2022.07.18 12:55:39
A megszokottól némileg eltérő poszt következik, méghozzá egy fabula (azaz tanmese, jellemzően, mint ebben az esetben is, állatszereplőkkel). Hogy mit keres egy fabula a blogon? Nos, Hobbiszakács írása bennem sok, a határátkeléssel kapcsolatos gondolatot hozott elő, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok...
P.Elliot 2022.07.19 02:10:12
@Zsuzsi65: Nem csak ott van baromi meleg, jopar europai orszagban is es erdotuzek sokfele ahol nem szokott lenni, beszelgetek Angliaban elokkel is neha, a londoniak azt mondtak hogy elkepeszto a forrosag, egyreszt nincsenek hozzaszokva, masreszt akik hozza vannak szokva meg azok is hapognak.

Itt nalunk is szarazsag van es a mi korzetunkben 98 farenheit fokos homerseklet van napok ota es az egesz hetre ezt mondjak, az eso teljesen kikerult minket.

Allandoan locsolni kell, reggel es este es valoszinu vizkorlatozas is lesz.

Annyira meleg van hogy szunyog sincs iden, valoszinu hogy ezert, ilyet eddig meg nem tapasztaltam.
Ijeszto mindenesetre.
P.Elliot 2022.07.20 00:33:35
@Zsuzsi65: Nalunk 74-73-ra van allitva a legkondicionalo mert a csalad nyavajog hogy meleg van.

Nekem eleg lenne a 78 is nem kivanok hideget csak huvost.
Mindenesetre egyfolytaban megy ami nemigazan szokott, majd lesz szep villanyszamla.

Csutortokre 100-103 fokot mondanak ami egyszeruen felhaborito.
Egy kerti partit szerveztem a jovo szombatra, elsot a covid ota vagyis 2, lassan 3 eve hogy nem jottunk ossze a baratokkal.

Mire mindent elinteztem, mindenkivel lebeszeltem az idopontot kiderult hogy mifele ido varhato, erre visszamondani mindenkit es agusztus vegere-szeptemberre tenni a talalkozot mert ilyen baromi melegben inkabb sose lassak senkit....
P.Elliot 2022.07.20 03:45:46
@Zsuzsi65: Nekunk is volt uszomedencenk amikor a gyerekunk kicsi volt de az idok folyaman annyi munka volt vele hogy beszuntettuk.
Az erdei fak beszortak a faleveleket, sok rovar, beleesett a mokus es az utolso pillanatban tudtam a szitaval kiemelni a fulladas elott, szoval eleg volt.

Igen, emlekszem arra hogy milyen jo erzes volt hanyattfekve a vizen bamulni a csillagos eget nyari esteken.
Nyilván a cím túlzó kissé, ám az biztos, hogy az amerikai városok szerkezetének képe sok esetben nagyon hasonló (vagy egyszerűbben fogalmazva, sok amerikai utca tűnik ugyanolyannak). Ennek nagyon érdekes oka van, némi „először jó ötletnek tűnt” érzéssel fűszerezve, derül ki Dániel posztjából...
P.Elliot 2022.07.18 01:37:39
@Zsuzsi65:

Koszi az informaciot, majd atgondoljuk a csaladdal jovore.
Iden mar annyi szerelot es mesterembert lattunk itt a hazban hogy be nem eresztek senkit, illetve van meg hatra egy aki meg nem tudott jonni, 2 szobaban lecserelik a falat, ahhoz megint fel kell forditani a hazat es kipakolni a butorokat, nagyon remelem hogy a pasas nem fog iden raerni mert elegem van a felfordulasbol.

Nekunk biztosan nem kell 30 panel, kerdes hogy mekkorak persze.

Mindenesetre hsasznos informaciot adtal, koszonom.

Tudod mi tunt nekem fel? Floridaban szinte nem latni a hazakon napelemeket, 4 evvel ezelott voltunk utoljara, akkor legalabbis nem lattunk, ott ahol allandoan sut a nap, fogalmam sincs hogy miert?
P.Elliot 2022.07.19 01:52:10
@FutureFry:

Ki az a hulye aki megnezes nelkul megvesz barmilyen teruletet?
P.Elliot 2022.07.19 01:57:13
@FutureFry:

Szerintem tul draga ez az Idaho-i telek. Amire arra felhuzat valaki egy hazat es rendbehozza a helyet baromi sok penzt kell ra koltenie.
Szokás mondani, hogy a világon mindenhol vannak magyarok. Nos, Zsuzsi posztjából kiderül, hogy a mondás igaz, nekik legalábbis St. Thomas szigetén is sikerült összefutniuk egy (majdnem) honfitárssal. Az Amerikai Virgin-szigeteken töltött időszak persze nem csak emiatt lett kifejezetten emlékezetes...
P.Elliot 2022.06.22 17:38:09
@blackhairlady: Errefele merre jartatok? New York?
P.Elliot 2022.06.22 23:46:12
@Zsuzsi65: Tudod mit nem ertek? Ha valaki Horvatorszagba megy nyaralni akkor arra csak legyintenek hogy masra nem telik?
Az nem nyaralas.
Nagyon sok helyen olvastam a lenezest holott valoban gyonyoru hely. Es meg kozel is van.
Nem divatos!
P.Elliot 2022.06.23 01:47:41
@Zsuzsi65: Pontosan!

Engem sosem erdekelt az ilyesmi, mentem amerre a kedvem diktalta es kesz.
Sosem szoktam masok maniajat semmiben kovetni.
Időről időre felmerülnek ötletek Magyarországon (is) arra, miként lehetne hazacsábítani a külföldön élőket. Ezek között akadnak már eleve bukásgyanús elképzelések (talán emlékeztek még a „legendás” Gyere haza, fiatal fantázianevű programra), most a Magyar Nemzeti Bank (mi más...) állt elő egy…..
P.Elliot 2022.06.13 12:38:34
@fhdgy: Jo reggelt, latom hogy meg mindig csontragas van azon hogy masnak mas a velemenye.
Reszemrol nem is folytatom, minek?

Mindenkinek joga van arra hogy mas legyen a velemenye, engem se lehet kibillenteni abbol ami az enyem. Ennyi az egesz.
P.Elliot 2022.06.13 12:40:03
@dikusz.: Mint irtam, nem is kell, mindenki maskeppen lat dolgokat, ennyi az egesz.
P.Elliot 2022.06.13 12:43:16
@Ez már valami:

Nem, nem tudsz megserteni a tudalekosan osszeszedett szovegeddel, csak elmosolyodtam rajta, annal is inkabb mert tudom a stilusrol hogy ki lehetsz, jobb lett volna az eredeti nicken megirni.

Kellemes napot mindenkinek en meg csak most kezdem...
Vajon hogyan élhettek az igazán gazdagok egy évszázaddal ezelőtt az amerikai délen? Milyen volt a házuk, mit olvastak, mik voltak a kedvteléseik? Kiderül, ha elolvassátok P. Elliot posztját, aki egy georgiai ültetvényre látogatott el...
P.Elliot 2022.06.05 23:53:51
@dikusz.: A facebookon nem lehet megtalalni az osztalytarsakat lany neven?

Azert az ilyen talalkozok nagyon erdekesek tudnak lenni es sok jo vidam visszaemlekezessel jarhat.

Latod, jarkalsz te mindenfele de nem lehet rabeszelni egy posztra pedig jo valtozas lenne hogy ilyesmirol is van szo!

De jo lett volna fiatalon, meg otthon egy ilyen csoportba tartozni, latod ott nem jutott eszembe mert nem is ismertem senkit aki allando turazo lett volna.
P.Elliot 2022.06.06 00:20:02
@dikusz.: Lesz posztod?
Had kuldjek egy virtualis cuppanos puszit!

Vegre-vegre!
P.Elliot 2022.06.06 17:37:03
@dikusz.: Pont tegnapelott volt a teveben hogy egy hegymaszo meghalt Alaszkaban , gondolom valamelyik magas helyen ahol mar kevesebb az oxigen.
Azert jobb a foldon koszalni, gyalogolni.
Az olasz sziget varázslatos hely, nem csak a táj szépsége, hanem a kultúra miatt is. Ugyan nekünk még nem volt szerencsénk eljutni oda, ám Steve-éknek szerencsére nemrégiben igen, most következzen az ő beszámolója...
P.Elliot 2022.05.23 00:05:29
@élhetetlen:

Es meg te mered magadat elhetetlennek nevezni!

Hehehe....
P.Elliot 2022.05.23 02:01:23
@élhetetlen:

Ennyire rosszul esett hogy meg meg is belyegezted magadat?

Mas dolgokban viszont nagyonis elheto voltal, nyugtasd meg magadat. Az elet mar csak ilyen.

A hazarak vilagszerte felmentek, nemcsak otthon es meg futnak is tovabb.
Egy rokonom vett meg 1965-68 korul lakotelepi kicsi lakast ugy emlekszem hogy 98 ezer forint volt. Jo, akkoriban az sok penz volt, 20 millio korul adta el az orokose vagy 2 eve.
Vilagszerte ez van.
P.Elliot 2022.05.24 05:13:08
@élhetetlen:

Ertheto voltal, en nem tudtam hogy mirol beszelsz, en mar regen eljottem, ezekrol a tomeges lakas elvesztesekrol hallottam persze.

Az ugyeskedo, masokat letipro, kihasznalo stilus nekem se a vilagom, ezekhez meg kozel allni se szeretnek.
Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését. Ha te is megírnád, milyen…..
P.Elliot 2022.05.15 13:23:08
@Zulu4321: "

Igazad van, de -amint latod- ez itt nem fog atjonni. Pedig eleg egyertelmu, hogy proxy haboru folyik, es leginkabb a stabil, viszonylag egyseges Europa alaasasa, meggyongitese a tavlati cel:("

Hogyne, csakhogy nem Amerika akarja Europat alaasni, meggyengiteni hanem az orosz!

Mar meg is kezdte.
P.Elliot 2022.05.15 13:32:01
@élhetetlen:
Szerintem van olyan hogy Putin megbizhato emberei ellene fognak fordulni a kritikus ponton, ok sem akarnak elveszni. Fogadni mernek hogy van erre mar terv, talan maga Putin is tudja mar vilagosan hogy ezt a haborut elvesztette, sajat magat is, megalapozta az orszaga hirnevet , lejaratta vagy 100 evre.

Es most mentem.
Itt ulok kinnt a kerti asztalnal a kompjuter elott minden csopog az esotol es bebiszittelemn a macskat aki meg akar logni az erdobe korulnezni es en nem hagyom mert vannak rokak. Rabot viszont nem vagyok hajlando tartani meg allatban sem tehat iszom a levet annak hogy kimehet a kertbe, nem lesz belole benti macska ami egy igazi valosagos borton egy allatnak.
Ez van amikor az ember a nyakaba vesz ilyen onerzetes allatokat akik tudjak hogy nekik mi jar. Nekem nem jar semmi.

De amikor olyan edesek!
P.Elliot 2022.05.15 22:15:44
@Zulu4321: Ahogy elnezem te vagy a naiv, az oroszok ha tudnak nagyonis szeretnek ratenni egesz Europara a kezuket es magukhoz csatlakoztatni.

Ne az elso es masodik vilaghaborubol indulj ki, masok mar a fegyverek, a technika olyan rettento magas mar es meg lesz az magasabb is hogy katona lassan mar nem is kell csak jo felszereles meg jo kapcsolat mas Nagyhatalommal aki majd besegit, cserebe kap valami mas teruleteket.

Nem sok nagyhatalom lesz, ketto vagy harom a tobbi orszag kussolni fog....
A parlamenti választás ismét sokakban előhozta a külföldre költözés vágyát (ez már nem az első alkalom, hogy aztán némi idő elteltével visszaálljon az alapállapot). Legalább ilyen érdekes, milyennek látják a Magyarországhoz fűződő viszonyukat a már hosszabb ideje külföldön élők. Közéjük tartozik…..
P.Elliot 2022.05.06 03:17:18
@élhetetlen: Aztan majd egyszer vilagszerte egyszerre kijelentik hogy nincs tobbe nyugdij, onellatok leszunk, sot azzal fognak ervelni hogy a nyugdij nem olyan borzaszto regi talalmany, mindig nem volt es nem is lesz....

En mar mindent el tudok kepzelni.
P.Elliot 2022.05.06 16:51:54
@puhacica: Tetszik hogy igy felertekeltetek a macskat. Napoleon!
Hehehe...
Nekunk a Pinky nev ugy ragadt ra hogy van egy rozsaszin bebi takaroja ami majdnem olyan pihe-puha mint o es elvarja hogy takarjam be vele.

Tele van elvarasokkal egyebkent es en mindig almelkodva, nevetve nezem hogy milyen pioca minden macska, a kutyaval azt csinalsz amit akarsz az hajlong elotted de a macsa elott te hajlongsz....
Pusztan azert mert szep es okos es puha a rettentoen tudja hogy hogy es mivel tud alaposan kihasznalni...
P.Elliot 2022.05.06 23:54:20
@puhacica: Benjamin Franklin,.....hehehe....
Egy határátkelő életében általában komoly mérföldkő, amikor először szavaz külföldön országos választáson, hiszen az egyben azt is jelenti, hogy megszerezte az adott ország állampolgárságát. Így vannak ezzel Hari Seldonék is, akik a pár héttel ezelőtti elnökválasztáson adták le először a voksukat…..
Határátkelő Képzeld el 2022.04.27 06:30:00
Nagyon nehéz mit írni a most következő poszt elé, így maradjunk a tényeknél. Zsolt (aki korábban már írt ide Dzsibutiról) a háború kitörése előtt három évet élt Ukrajnában. Nyolc családot menekített ki a háborús Ukrajnából, ami itt következik, azokat tőlük, első kézből hallotta, vagy maga látta...
P.Elliot 2022.04.29 14:33:34
@Congeria: Azt egyikunk se tudja hogy it elunk tul rgy tamadasnal.
En mindenesetre felkeszulok mint mindig minden dologban az eletemben, a varatlan lehetosegekre is.
Meg sosem bantam meg, nem szeretnem ha pont most fognek melle.
P.Elliot 2022.04.29 21:43:45
@SzZoole:
Nem is te lennel ha nem ezt valaszoltad volna, hehehe...
Alighanem a világ legszebb temetői közé tartozik az amerikai Savannah városának temetkezési helye, mely ráadásul rengeteg érdekességet is tartogat az odalátogatóknak. Köztük volt P. Elliot is, aki meg is írta élményeit...
P.Elliot 2022.04.27 02:15:30
@fhdgy: Nem 54 dollar, illetve nem az a fajta, en lejjebb a Chandlert vettem meg, a nagyszemut es annak csak 10 dollar az ara.
Amit te neztel meg alatta azok nincsenek, eladtak oket.Sold Out!

Eppen ez volt a baj hogy kerestem a nagyszemut es sehol nincs eladtak es hirtelenul megpillantottam ezeknel hogy ujra van.

Szaporitani?

Ha ugy ertenek hozza ahogy nem azt az 54 dollarosat erdemes lenne szaporitani, nem is ertem hogy miert olyan draga mikor csak kozepes a termese, talan az ize nagyon jo vagy botermo.
P.Elliot 2022.04.27 15:36:18
@fhdgy: Varni hogy mikor lesz afonyatermes az nekem nem problema.

Tudok turelmes lenni.
Igazabol majd azt a nagyszemu afonyat akarom jobban elterjeszteni itt az erdo szelen ha majd lesz magamnak is szaporitani valo.
Utazasaim soran eljutottam egy "tortenelmi helyre", jobban mondva egy filmsorozat valodi szereploinek a valodi helyere es ott lattam olyan magas afonyabokrokat a birtokon amik olyan magasak voltak mint en!

Nem kerek bokor volt hanem sovenyszeruen csinaltak, tele volt oriasi szemekkel.
A turavezeto nem igazan tudta osszefogni a csoportot, mindenki koszalt mindenfele, a gyerekek felfedeztek az afonyabokrokat es nekilattak kostolgatni. A turavezeto egy szot sem szolt ezert a felnottek is csak megkostolom szoval csipegettek, jomagam is. Nagyon finom volt.

Ott es akkor szerettem bele az afonya bokrokba csak meg sosem sikerult nagyszemut vennem, minden kerteszet az orszagban gyorsan eladja az ilyesmit es van ahol hosszu varolista van.
Sosem sikerult meg vennem de tegnap a beszelgetesunk utan rakattintottam az egyik kerteszet webjere es volt!
Lehet hogy nemreg tettek ki es voltam olyan szerencses hogy azonnal lecsaphattam ra.
Koszi a beszelgetest, ennek koszonhettem hogy eszembe jutott megnezni.
Alig akarom elhinni.
Angol rozsakkal is ez a helyzet, ket eve vadaszok 3 fajtat es eladtak, eladjak mihelyt kikerul az eladas. Orakon, napokon belul.

Mar irtam nekik levelet hogy elojegyeznenek-e mert n agyton szeretnek mar reg ota es megigertek.....
P.Elliot 2022.04.28 02:56:53
@fhdgy: Ujabb otletet kaptam, azt hogy en is ket oszlop koze huzzam majd . Ha meg tudsz valamit akkor csak mondjad.

Nekem persze majd le kell haloznom mert a madarak elvinnek a termest.

Egyebkent pont miattuk ket kicsit tobb mint 2 meteres oszibarackfa pont emiatt drothalos ketrecbe van zarva, irto furcsa de szep latvany.
Majd az afonyat is megcsinalom, sot magam, jol az eszembe vestem hogy az a szerelo hogy csinalta.
Határátkelő Tojás és pipics 2022.04.16 13:10:37
Itt a húsvét, aminek természetesen minden országban megvannak a maga hagyományai. Vajon miként keverednek össze a magyar szokások és annak az országnak a hagyományai, ahol éppen élünk? Ha van kedvetek, írjátok meg, hogyan ünnepeltek – addig is kedvcsinálóként következzen Élhetetlen posztja egy…..
P.Elliot 2022.04.18 01:26:47
@élhetetlen:
Azt egy percig sem banom ha majd lesz kivel ujra kezdeni a gyerekkort, marmint unokazni.

A Covid kezdete elott kezdtek a gyerekek beszelni az unokarol hogy akkor nagyjabol itt lenne ra az ido de amikor bejott ez a ketes dolog lealltak a dologrol, jobban mondva tovabbtoltak egy kicsit.

Most megint szo volt rola erre jott ez az ukrajnai dolog es megint megijedtek/ most en is, jobban mint a Covidtol es jobban mint a gyerekek mert ebbol meg harmadik vilaghaboru sot atomhaboru is lehet es nem lenne jo menekulni, / ugyan hova?/ egy babaval, varjunk csak hogy mi sul ki ebbol a dologbol.

Felig komolyan, felig trefasan mondtak azt is hogy most lehet arva ukrajnai gyereket is orokbe fogadni, a feltetleleknek megfelelnenek, ezeket foleg a vejem nagyon sajnalja mert 8 eves volt amikor meghalt az anyja es igy arvan nott fel mert az apja nem akart ujra nosulni es nagyon rossz dolog anya nelkul felnoni mint mondta....

Majd lesz valami, valamilyen modon csak fog gyerek a hazhoz kerulni lassan, sosem gondoltam hogy ilyen idoket fogunk elni hogy felni kell a jovotol.
P.Elliot 2022.04.18 02:34:57
@élhetetlen:
Sajnos nem elek messze Ukrajnatol es senki se el eleg messze ha kitorne egy atomhaboru.

Putin nem tud vesziteni es nem is akar, igazabol nem is annyira tole tartok/ tole is nagyon/ hanem Kinatol.
Ezek ott ketten osszebeszelhettek, illetve valami kozos tervuk lehet szerintem ha mint hallottam-olvastam hogy Kina megkerte Putint hogy addig ne kezdjen haborut amig az olimpia tart.

Honnan tudta hogy akar kezdeni ha masok nem tudtak?

Itt a problema. Nem is kicsi, bar ne lenne igazam.
De nem akarok most haborurol, politikarol beszelni, nem is szeretek, halatlan tema es csak felhuzza magat az ember azon hogy valamitol, valakitol mindig felni kell az ember elete soran.
P.Elliot 2022.04.18 02:36:17
@élhetetlen: Otthon mar nagyon keso van, miert nem alszol? Ejszakai bagoly vagy?
A külföldre költözés tervezgetésekor fontos, hogy megpróbáljuk reálisan felmérni az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket. Ezekhez pedig fontos, hogy a megfelelő kérdéseket tegyük fel magunknak és mindazoknak, akik fontosak nekünk. Ebben segít Zsuzsi írása, aki 2017-ben költözött családostól…..
P.Elliot 2022.04.16 02:54:38
@gabors:

Kozel 10 millio ember lakik Magyarorszagon ugye?

Gyerekkoromban sem volt tobb, ugy emlekszem hogy igy tanultuk.
Ha olyan sokan kijottek akkor mas orszagbeliekkel potlodtak, majd teljesen fel fognak idovel higulni.

Ez van!
P.Elliot 2022.04.16 03:17:41
@gabors: Miert halnal meg? Remelem nem vagy beteg. A szuleidnek meg kivanok meg sok -sok evet egeszsegben ha lehet.

Testvereid vannak? Odahaza vagy ok is elhuztak?

Nekem egy testverem volt, ok nem akartak disszidalni de kesobb nagyon megbantak, mar nem el sajnos...
P.Elliot 2022.04.16 03:35:02
@gabors: Irtad a sarga estiket meg violat, sajnos nem vagyok viragszakerto, nekem foleg rozsaim vannak, hortenzia, impatient meg masok is de mivel arnyekos kertem van ki sem tudom probalni a tobbi szep viragot.

Ultesd kerites melle, szepiti!
Másfél, külföldön töltött évtized után az elmúlt két év (és elsősorban az a nyomorult Covid) úgy hozta Péternek, hogy hosszabb időt volt kénytelen Magyarországon tölteni. Tapasztalatai csak megerősítették abban, amit eddig is sejtett, de nem mert vagy tudott meglépni...
P.Elliot 2022.04.06 21:14:11
@taga20: Ezen en is tunodok hogy viccnek vegyem-e vagy ne, olvastam valahol valami nagyon furcsat....
Nem akarom betenni ide...
P.Elliot 2022.04.07 01:35:16
@taga20: Hiszen ha csak annak lehetne tekinteni. Mindegy, felejtsd el....
P.Elliot 2022.04.14 18:37:52
@fhdgy: Had jelentsem, az afonyaim majdnem kinyiltak, tomve lesz viraggal de meg kicsi bokrok, azt sem tudom milyen tipus, valoszinu hogy kozepes termesu de jovore keritek a nagyszemubol tovet, a neten mindehol kifogyott iden ez a fajta.

Nagyon vigyazok rajuk, allandoan ellenorzom a fold minoseget, ontozottseget, jo ez a kis muszer.

Nagy ambicioval kezdek neki hogy valamikor egesz nagy afonya termesem legyen.