Adatok
Uridin
0 bejegyzést írt és 29 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Védőoltásokról - a tények alapján
Új cikkem – Ferenci Tamás: Az orvoslás tévedései, 3. rész (IPM)
2018.08.23 13:28:54
Megjelent a cikksorozatom 3. része is az IPM-ben; és – sajnos szokásosan – csak annyi késéssel tudtam megírni, hogy immár nyilvánosan is elérhető:
Ferenci Tamás: Az orvoslás tévedései, 3. rész: Megfigyelés és kísérlet. INTERPRESS MAGAZIN 38: (7) pp. 48-55. (2018). Link.
A cikksorozat korábbi…..
Uridin
2018.08.29 19:09:42
Azt lehet tudni, hogy a szeptemberi számban folytatódik-e a sorozat? Mert az augusztusiban kimaradt.
Uridin
2018.08.29 19:37:04
Védőoltásokról - a tények alapján
Új cikkem – Ferenci Tamás: Az orvoslás tévedései, 1. rész (IPM)
2018.05.03 14:21:59
A címbe nyugodtan berakhattam volna a szokásos "félig off" jelzőt is, de ennyire nem akartam bonyolítani, meg egyébként is valószínűleg sokakat érdekel a téma.
Többször írtam már, hogy a védőoltásokról, legalábbis általános szinten (a konkrét marhaságok cáfolgatása nyilván a végtelenségig mehet)…..
Uridin
2018.06.20 21:22:01
Uridin
2018.06.21 11:39:55
@Ferenci Tamás (vedooltas.blog.hu): Köszönöm szépen.
Védőoltásokról - a tények alapján
A bárányhimlő gazdasági terhe Magyarországon - kritikus cikk-értékelés és egy apropó
2017.08.30 14:49:52
Kezdeném a címhez képest fordított sorrendben, az apropóval. Nemrég jelent meg egy rövidhír arról, hogy a bárányhimlő elleni oltást elképzelhető, hogy kötelezővé teszik jövőre Magyarországon; már most többen kérdezték erről a véleményemet. Szerencsére nagyon röviden tudok válaszolni, ugyanis amit…..
Uridin
2017.08.31 09:37:11
@Ferenci Tamás (vedooltas.blog.hu): Bocsánat. Igazad van, rosszul láttam, 22 ezernek néztem a fekvőbetegekét.
Védőoltásokról - a tények alapján
Jogi szempontok a magyar védőoltási rendszer kapcsán
2013.03.20 11:46:31
Tartalomjegyzék gyanánt
Jogi szempontok a magyar védőoltási rendszer kapcsán
Ez a fejezet csak kiegészítő jellegű: én alapvetően tudományos kérdéseket szeretnék vizsgálni, így a különböző jogi dolgok szinte irrelevánsak a mostani megközelítésben. Két apróságra mégis szeretnék kitérni, ezekre is…..
Uridin
2017.06.22 20:42:28
A címben jelzett kérdést tette fel a kormánynak egy újságíró a napokban; a kapott – nemleges – választ, illetve mindenekelőtt az indoklását talán nem felesleges egy-két szempontból kommentálni.
Elöljáróban azzal kezdeném, hogy a válaszban leírtak túlnyomó részével egyetértek (olyannyira, hogy egy…..
Uridin
2017.06.18 09:44:20
@Karinthy-paradoxon:
"Valamilyen kutatást, statisztikát, korrelációs együtthatót várnék."
Kutatást nem találtam, de elgondolkodtató, hogy Németországban, a homeopátia őshazájában (ahol nagyon népszerű módszer) mennyi az oltásellenes, meg mondjuk Magyarországon. Nyilván ez csak korreláció, meg az sem mindegy hogy itt kötelező rendszer van, de az nem kérdés, hogy a homeopátia hogyan viszonyul az oltásokhoz.
"Az én hipotézisem szerint ( amit nem tudok kutatással alátámasztani )
homeopátiás "oltáskivezetés" nélkül éphogy sokkal rosszabb lenne az átoltottság,
esetleg több problémás eset vagy szülő lenne."
Arra gondolsz, hogy egy szülő elhiszi, hogy pl. autista lesz a gyereke az oltástól, de ha emellett azt is hiszi, hogy pár cukorgolyóval ezt megelőzheti, akkor mégis beoltatja?
"Valamilyen kutatást, statisztikát, korrelációs együtthatót várnék."
Kutatást nem találtam, de elgondolkodtató, hogy Németországban, a homeopátia őshazájában (ahol nagyon népszerű módszer) mennyi az oltásellenes, meg mondjuk Magyarországon. Nyilván ez csak korreláció, meg az sem mindegy hogy itt kötelező rendszer van, de az nem kérdés, hogy a homeopátia hogyan viszonyul az oltásokhoz.
"Az én hipotézisem szerint ( amit nem tudok kutatással alátámasztani )
homeopátiás "oltáskivezetés" nélkül éphogy sokkal rosszabb lenne az átoltottság,
esetleg több problémás eset vagy szülő lenne."
Arra gondolsz, hogy egy szülő elhiszi, hogy pl. autista lesz a gyereke az oltástól, de ha emellett azt is hiszi, hogy pár cukorgolyóval ezt megelőzheti, akkor mégis beoltatja?
Uridin
2017.06.18 16:10:25
"Tanulmányt, számokat, statisztikát, kutatást kérnék."
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11587822
"Egy magyar homeopata orvosnak hagyományos orvosi végzettséggel is rendekkeznie kell."
Csak még szomorúbb, hogy orvosok is ilyen hülyeségeket terjesztenek.
"Ha találsz olyan homeopátiás orvost, aki védőoltás ellenes, akkor jelezd a magyar orvosi kamarának."
Minek jelenteni azt, amit teljesen nyíltan hirdetnek?
"De az oltási rendről, oltások bizotnságosságáról vitázni, kérdéseket feltenni nem védőoltás ellenesség. A demokrácia ezzel jár."
Ja persze, ők csak annyira oltásellenesek, mint Szendi. Lásd egy korábbi posztban:
"(Igen ironikus módon a fenti jelenségre épp Kürti Katalin szervezete szolgáltat látványos illusztrációt. Honlapjuk közepén egy pirossal szedett Fontos felirat alatt olvashatjuk, hogy ők "nem az oltások ellen" emelnek szót, "hanem azok kötelezőségének megszüntetéséért". A munkatársaink pont alatt legelső helyen szereplő szakmai tanácsadó nevét beütve a Google-be, az első találatok között jön be az interjúja, melyet "A védőoltás bűn" címmel (így!!) adott egy internetes tévének. Tehát ők nem védőoltás-ellenesek, ugyanmár, dehogy, természetesen nem az oltások ellen emelnek szó (és fel is háborodnának, ha valaki ezt mondaná rájuk!), mindössze annyi van, hogy az első helyen felsorolt munkatársuk "A védőoltás bűn" címmel ad interjút...)" vedooltas.blog.hu/2017/04/17/valasz_kurti_katalin_nepszavaban_megjelent_cikkere
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11587822
"Egy magyar homeopata orvosnak hagyományos orvosi végzettséggel is rendekkeznie kell."
Csak még szomorúbb, hogy orvosok is ilyen hülyeségeket terjesztenek.
"Ha találsz olyan homeopátiás orvost, aki védőoltás ellenes, akkor jelezd a magyar orvosi kamarának."
Minek jelenteni azt, amit teljesen nyíltan hirdetnek?
"De az oltási rendről, oltások bizotnságosságáról vitázni, kérdéseket feltenni nem védőoltás ellenesség. A demokrácia ezzel jár."
Ja persze, ők csak annyira oltásellenesek, mint Szendi. Lásd egy korábbi posztban:
"(Igen ironikus módon a fenti jelenségre épp Kürti Katalin szervezete szolgáltat látványos illusztrációt. Honlapjuk közepén egy pirossal szedett Fontos felirat alatt olvashatjuk, hogy ők "nem az oltások ellen" emelnek szót, "hanem azok kötelezőségének megszüntetéséért". A munkatársaink pont alatt legelső helyen szereplő szakmai tanácsadó nevét beütve a Google-be, az első találatok között jön be az interjúja, melyet "A védőoltás bűn" címmel (így!!) adott egy internetes tévének. Tehát ők nem védőoltás-ellenesek, ugyanmár, dehogy, természetesen nem az oltások ellen emelnek szó (és fel is háborodnának, ha valaki ezt mondaná rájuk!), mindössze annyi van, hogy az első helyen felsorolt munkatársuk "A védőoltás bűn" címmel ad interjút...)" vedooltas.blog.hu/2017/04/17/valasz_kurti_katalin_nepszavaban_megjelent_cikkere
Védőoltásokról - a tények alapján
Válasz Kürti Katalin Népszavában megjelent cikkére
2017.04.17 02:17:35
Múlt hét szombaton a Népszava mellékletében jelent meg egy egész oldalas írás Kürti Katalin tollából a védőoltásokkal kapcsolatban. Többen buzdítottak rá a blogon a kommentek között, hogy írjak választ rá; ezt most meg is tettem. Eredetileg az volt a buzdítás tárgya, hogy ezt küldjem be az újságnak,…..
Védőoltásokról - a tények alapján
Félig off meghívó: 'Orvosi kutatások kritikus értékelése' tanfolyam (2016. 09. 12.-16.)
2016.08.25 19:10:07
Most már lassan hagyományossá kezd válni, hogy a "félig off" címkét az ilyen 'orvosi kutatások kritikus értékelése' témakörben végzett munkáimra tartom fenn. De ha már erről – még ha ilyen címke alatt is – de beszámolok, márpedig ezt fontosnak tartom, mert félig igenis a védőoltásokhoz is…..
Uridin
2016.08.29 18:51:31
@Ferenci Tamás (vedooltas.blog.hu): Köszi szépen a választ, de én közben beszéltem a főnökömmel és nem tudom megoldani, hogy elmenjek. Elnézést, hogy raboltam az idődet.
Uridin
2016.08.27 18:07:07
Védőoltásokról - a tények alapján
"Veszélyes" "összetevők" az oltásokban III: Alumínium
2013.03.05 11:19:50
Tartalomjegyzék gyanánt
Biztonság
Veszélyes összetevők
Alumínium
A védőoltás-ellenesek talán legújabbnak mondható riogatása ahhoz kapcsolódik, hogy egyes oltásokban alumínium van. Mielőtt bármit mondanék, szeretném már most rögzíteni, hogy ezt – bármilyen meglepő – de tulajdonképpen nagy…..
Védőoltásokról - a tények alapján
Az EFPIA közzététel és a gyógyszeripari transzparencia
2016.07.05 02:08:21
Mivel én általában is elkötelezett híve vagyok a gyógyszeripari transzparenciának, így – még ha félig-meddig talán offtopic is – nem tudom megállni, hogy egy pár szó erejéig ne térjek ki egy ezzel kapcsolatos fontos eseményre, mely ezekben a napokban történt.
Mint azt minden bizonnyal sokan tudják,…..
Védőoltásokról - a tények alapján
Kiegészítő megjegyzések A nagy védőoltás-hazugság című írás kapcsán
2016.03.03 20:10:29
Nemrégiben megjelent az Origón egy cikk, A nagy védőoltás-hazugság címmel, Boldogkői Zsolt tollából, mely egy Andrew Wakefield nevű gengszter, sajnos védőoltásokra is masszívan kiható történetét ismerteti. (Én is elmeséltem részletesen annak idején.)
Jelen bejegyzésemnek azért adtam a "kiegészítő…..
Uridin
2016.03.05 15:57:40
@Ferenci Tamás (vedooltas.blog.hu):
Ilyen szempontból lehet, hogy igazad van (bár én ezzel sem teljesen értek egyet). De a homeopátia kapcsolata az oltásellenességgel egy létező dolog. Innentől kezdve szerintem elég visszás dolog eltitkolni az igazság egy részét, azért hogy pár potenciális olvasó felett megőrizzük a befolyást. Ez a fajta öncenzúra nem sokkal etikusabb, mintha pl. egy folyóirat nem hoz le egy bizonyos oltással szemben kritikus cikket, mert az adott oltás gyártója hirdet náluk. Ez persze hangsúlyozottan csak egy szubjektív vélemény.
Ilyen szempontból lehet, hogy igazad van (bár én ezzel sem teljesen értek egyet). De a homeopátia kapcsolata az oltásellenességgel egy létező dolog. Innentől kezdve szerintem elég visszás dolog eltitkolni az igazság egy részét, azért hogy pár potenciális olvasó felett megőrizzük a befolyást. Ez a fajta öncenzúra nem sokkal etikusabb, mintha pl. egy folyóirat nem hoz le egy bizonyos oltással szemben kritikus cikket, mert az adott oltás gyártója hirdet náluk. Ez persze hangsúlyozottan csak egy szubjektív vélemény.
Uridin
2016.04.11 20:28:34
Ha már szóba került a tudománykommunikáció: ezekben e cikkekben ezzel foglalkoznak és pont a védőoltások kapcsán:
criticalbiomass.blog.hu/2015/03/31/az_oltas-paradoxonrol_tudomanykommunikator_szemmel
criticalbiomass.blog.hu/2015/08/24/az_oltas-paradoxonrol_tudomanykommunikator_szemmel_2_a_media_szerepe
criticalbiomass.blog.hu/2015/03/31/az_oltas-paradoxonrol_tudomanykommunikator_szemmel
criticalbiomass.blog.hu/2015/08/24/az_oltas-paradoxonrol_tudomanykommunikator_szemmel_2_a_media_szerepe
Védőoltásokról - a tények alapján
Új cikkem – György Bencskó, Tamás Ferenci: Effective case/infection ratio of poliomyelitis in vaccinated populations (Epidemiology and Infection)
2016.03.22 17:59:31
Tulajdonképpen a blog első "komoly tudományos" eredményéről számolhatok most be. (Remélem persze, hogy az eddigi munkám is "komolynak" minősült (bár ennek természetesen nem én vagyok a jó bírája), de a lényege mégis csak a meglevő ismeretek összefoglalása, és nem újak gyártása volt. Talán…..
Uridin
2016.03.24 15:16:40
Nemrégiben a blog.hu rendszere bevezetett egy új kezdőoldalt, mely – többek között – azt is kiírja, hogy hány bejegyzés van az ember blogján. Így aztán nem tudtam nem észrevenni, hogy kilencvenvalahánynál tartok, és rögtön arra gondolni, hogy akkor nemsokára... Jelentem, ez most megtörtént: ez a…..
Védőoltásokról - a tények alapján
Egy védőoltás-ellenes legenda vége: túl nagy alumíniumterhelés napjainkban az oltásoktól
2016.02.01 14:31:38
Először is elnézést kérek a címadásért, mert pont azt a stílust hozza, amit általában nagyon nem szeretek (ritkán vannak dolgok, amik komplett legendák, és ritkán dőlnek össze állítások komplettül és azonnal), de ez a poszt egy akkora kutatómunka eredményeit mutatja be, hogy megengedtem magamnak…..
Uridin
2016.02.10 11:15:05
@fordulo_bogyo: Nyilván. De ezt én nem tudhattam :)
Védőoltásokról - a tények alapján
Tűnődések jóhiszeműség és rosszhiszeműség ügyében
2015.08.18 17:59:55
Sokszor eszembe jut védőoltás-ellenes írásokat olvasva, amikor valami explicit fals dolgot látok, hogy vajon a szerző egyszerűen téved, vagy szándékosan nem mond igazat? Persze tudom, hogy a valóságban ez nem ilyen egyszerű dichotómia, és tudom – bár magam csak igen morzsányi…..
Uridin
2015.10.23 11:04:23
A védőoltásokhoz ugyan nem kapcsolódik, de a jóhiszeműséghez valamennyire igen, hogy ha akar Szendi tud viszonylag ésszerű cáfolatot írni egy hibás tanulmányról (az általa preferált paleóval konkurens Kína tanulmányról: www.tenyek-tevhitek.hu/husfogyasztas-es-rak.htm, erről itt van egyébként egy másik, jobb írás is: alimento.blog.hu/2015/10/22/kina_tanulmany).
Uridin
2015.10.23 16:17:57
@Ferenci Tamás (vedooltas.blog.hu): Nem azért írtam ezt ide, hogy védelmembe vegyem Szendit, hanem pont azért, mert úgy gondolom, hogy ha efféle, neki nem tetsző cikkeket ízekre tud szedni, akkor a máskor elkövetett ferdítéseit elég nehéz jóhiszemű tévedésnek gondolni.
A ruhadivat világának, a trendek, divatszínek váltakozásának hátterében nagyon jól kiszámított, megtervezett döntések húzódnak. A trendek alakítása néhány nagy cég, "divatdiktátor" döntésének eredménye, akik évekkel előre jól tudják, milyen ruhaanyagokat érdemes…..
Uridin
2014.11.13 19:38:15
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz