Regisztráció Blogot indítok
Adatok
erdelyi magyar

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Megérkeztem 2008.04.21 06:00:00
Utamon megállapítottam, hogy Budapesttől távolodva a CE Rally iránti érdeklődés erősen növekszik. A 4-es úton imitt-amott álltak már emberek és integettek, de a határ közeli falvakban  rendes közösségi megmozdulássá alakult a vonulásunk. Igen, vonulásunk, ugyanis a…..
erdelyi magyar 2008.04.21 19:40:00
"erdélyi MAGYAR" NEM én vagyok, és ha csak nem régóta használod ezt a nevet akkor kérlek változtasd meg, mert így könnyen összekevernek minket és én már elég rég írok ezen a néven (igaz ritkán).

Én sajnos nem tudok kimenni megnézni a versenyt, mert innen messze van, de látatlanban is szurkolok a magyar csapatoknak (ha még nem estek ki mind):D

Nagyon sokan leírták már, hogy nem kéne itt egymásnak esni, nem csak értelmetlen, hanem mindenki számára rossz és kellemetlen is!

Ami a szállodai szobát illeti, hát ilyet még én sem láttam itt, de biztos van még ennél sokkal rosszabb is, nem csak itt, de más országokban is.
Az utak témája meg nagyon összetett: a 90es évek óta a kormány megpróbálja elvonni a pénzt Erdélyből, főként a nagyobbrészt magyarok lakta területekről (a határ mellett, meg Hargita, Kovászna és Maros megyék). Ezért fordulhatott elő az, hogy míg az alföldön meg Moldvában tükörsíma utak vannak és kis túlzással minden fél km-ren aranyozott tetejű ortodox templom, addig nálunk sok helyen még most is a kőkorból visszamardt földutak meg betonutak vannak. De ez az utóbbi kb 4 évben nagyon gyorsan fordult meg! A városomban és a helységek közt is elképesztő ütemben keztdek el utakat csinálni. És nem ócska egyszeri használatosakat, hanem alapozás, fedőréteg és koptató réteg, ahogy azt kell! Pl. Csíkszereda-Balavásár útszakaszon (120km) 2 hét alatt elkészült az alap (minden 5-15km-enként dolgozott 1-1 csapat. Most fogják felújítani a Brassó-Gyergyó szakaszt, de eljutottak már a mellékutakra is, pl. Udvarhely-Varság (ez utóbbi egy kb 2000 lakosú kis falu, ami a hegyek közt- és rajtuk fekszik nagyjából akkora területen mint Budapest - elképzelhetetlen látvány :)). Ezzel csak azt akartam mondani, hogy van remény, az EU, meg a szabadabb gondolkodás itt is enyhíti a dolgokat, és a pillanatnyilag jólmenő gazdaság is sokat segít.
Úgyhogy aki még nem járt Erdélyben, az ne szídja, mert ez egy külön világ, amiről fogalma sem lehet látatlanban.
Aki rég látta, az jöjjön el most megint, vagy 4 év múlva.
És aki most látta és nem tetszett, az szídhatja, de csak finoman, mert a csíki székely legényeknek kinyílhat a bicska a zsebükben és akkor lesz nemulass! :DD

Ja és AP: talán egy kicsit nyitottabb is lehetnél ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, ne általánosíts, még a cigányok közt is akad rendes ember és mi sem járunk bocskorban...
Talán ha kicsit kevésbé lennél azzal elfoglalva, hogy másokkal kötekedj, észrevennéd, hogy nem minden fekete errefelé és nem mindenki Téged akar megsérteni...
Mondtam, hogy nem a C-Crosseres lesz az utolsó Dacia poszt. Itt van még néhány fotó, amint a tél beállta előtt elszállítottam a raktáramba az otthoni kerti cuccokat.A Daciába zsúfolt cuccok a következők: Mountain bike 1 db BMX első-hátsó kilépővel 1db gyermek bicikli…..
erdelyi magyar 2008.02.26 14:04:27
Én még nem láttam és nem is hallottam olajfolyásos Loganról, pedig van a környéken és ismerősök körében jónéhány darab.
Ellenben már láttam olyan Passatot a mostanit megelőző generációból, amit 40.000km-nél olajfolyás miatt kellet visszavinni. Pedig végig nő vezette!

Zénó: VW kisbusz kettő si volt az imserősi körömben: egy Transporter és egy Sharan. Mindkettőt a magas fenntartási (javítási) költségek miatt adták el, egyiket sem használták 1 évnél tovább. Logan MCV-je a bátyámnak van. 28.000 km-nél van most. Rendszeresen pakolja tele (kb. 2x annyira mint a cikkben), ugyanis amelett, hogy ez a családi kocsi, egyben áruszállításra is ezt használja. 1.4es van benne, aminek az ereje csak a 15.000es átvizsgálás után jött meg (gyárilag le van fojtva a teljesítményük, ha megnézitek a gázkar végén van egy kis betét, ami nem engedi, hogy teljes gázt adjon a sofőr, ezt a betétet állítják 15.000nél, legalábbis Romániában). 1X volt problémája vele, a tükörben kilazult egy rugó, ezért magától elállítódott pár km után. A szervíz először nem akarta ingyen javítani, de egy telefon után a gyárba végül ráálltak a dologra. Ha én hasonló helyzetben lennék, Logant vennék.

Ja és szerintem Laci-nak nincs Loganja, csak kamuzik. Ha mégis van neki és nem javították ki a szervízben garanciálisan, akkor ő a töketlen, mert nem állt ki az igaza mellett.
Gyakorlatilag minden márkaszervízben úgy basszák át az embert, ahogy csak tudják, eddigi tapasztalataim és hallomásaim alapján, talán csak néhány presztízsmárka a kivétel.
Sokan elátkoztak a múltkori Paris Hiltonos blogposzt miatt, remélem ez is kivágja néhány blogolvasónál a biztosítékot. Az akkori képek forrása, miként a mostaniaké is egy velvet.hu-s kolléga, aki történetesen a mellettem ülő íróasztalnál dolgozik. Marczisovszky Mártonnak…..
Január 24-e, csütörtök. Gyönyörű, tavaszias idő, vakítóan ragyog a Nap az elvékonyodott ózonréteg felett, mesésen kék a széndioxiddal egyre telítettebb ég. Lelkesen köpködnek a kis utcagyerekek, vidáman csicseregnek a gurulósszatyros öregasszonyok, mély átéléssel…..
erdelyi magyar 2008.01.28 21:39:43
Üdv. gyz - Szerinted a Logan-t nem lehet akciósan megvenni? :D

Más:
Aki használt autót vesz az meg is érdemli, amit kap. Én nem vezetek (igen, "tizenéves tacskó" vagyok :D), így csak a családtagjaim tapasztalataiból beszélek. Bátyámnak pl. 19 autó volt a tulajdonában, Trabanttól kezdve, Dacia 1310en, Volvo 240GL-en, Mazda 323on stb. át egészen a mai autójáig, a Logan MCV 1.4ig. Nem fogjátok kitalálni melyiket használta a leghosszabb ideig és melyikkel a legelégedettebb...
Pl az előző autója, egy 99es Berlingo 80.000Km-nél teljes körű hátsófutómű-felújításra szorult - kb 600.000Ft volt átszámítva.
És SOHA nem volt olyan használtautója, amivel fél-egy év alatt ne lett volna komolyabb szervízköltsége. A mezgbízhatóság példaképének tartott egyik japán, a Mazda motorját fél év utánajárás és különböző szervízekben leszurkolt nagyobb összegek árán sikerült megjavíttatni. Nem volt vele komolyabb baj, csak valamiért nem úgy húzott ahogy kellett volna és 11-12-t evett az 1.4es benzines... nem sokkal később meghalt valami kis elektronika a motorvezérlőben (konkrétabban nem tudom mi, ehhez nem értek, de kb 2cm-es kis mütyűr volt) ami 20.000Ftért volt beszerezhető, de csak azért mert szerencsére Toyotákban is van ebből a motorból és azokhoz viszont lehet kapni alkatrészt (többnyire). Persze ez elég régi autó volt, de a kevésbé idős autóknál csak annyi a különbség hogy nem sok kis összegbe kerül a javítás, hanem csak mondjuk évente egyszer, de akkor sokba...

Aki ezek után használtat vesz (pl ha a testvérem helyében lenne valaki) az vagy bolond, vagy naív, vagy önfejű.

Nem mondom hogy kizárt, hogy az ember kifogjon valami megkímélt, néhány éves, jó konstrukciójú autót, de szvsz ritka mint a fehér holló. Egy új autónál pedig biztosra mehetsz, mikor 10 éves lesz is pontosan tudni fogod mi volt az autó előélete és ha kíméled, akkor talán még mindig jó autó lesz!

A Logan még csak alig több mint 1 éve van meg neki, és még nem jutott el a második kötelező átvizsgálásig, de az elsőn összesen 10.000Ft-ot(!) fizetett (légszűrő és olajcsere).
Más márkák azért hajlandóak a Logan árához (felülről) közelítő áron hirdetni az autóikat, mert a szervízben minimum 10szeresét veszik el egy átvizsgáláson, ha valamit javítani is kell, így utólag hajtanak be nem kevés pénzt a vásárlón.
Tudjátok mennyi 2 dió hozzá? 2000Ft. Igaz utángyártott, de a taxisok szerint (akik túl vannak 150.000Km-en) ugyanolyan jó mint az eredeti. És ez csak egy példa. Hasonlítsátok össze más márkák fenntartási költségével, vagy akár a használtautókéval. Biztosítás meg egyéb költségekről nem is beszélve (ez főleg azoknak szól akik használt BMW-t akarnak venni új Dacia helyett, ami nem kis elvakultságot sejtet a részükről - szerintem a topicot tévesztették el :D).
Persze nem akarom én isteníteni a dákót, mert ez is csak 1 autó és az ára miatt valamin spórolniuk is kellett a mérnököknek. Nem olyan szép sem belül sem kívül mint sok más autó (azért akad ennél rondább is szép számmal az újak közt is), nem ad olyan minőségérzetet, valamivel kevésbé biztonságos (ebben is van rosszabb nála), sok idegesítő, a kényelmet romboló apróság van benne, nem is beszélve az előítéletekről és a presztízs teljes hiányáról (legalábbis Mo-on, itt MÁR az is van neki!).

Mindezt csak azért írtam le hogy aki szarozza és nem tudja magában tartani a különböző okokból fakadó gyűlöletét egy műanyagokból és fémból álló komplex géppel szemben, ami alapvetően és természetéből fakadóan senkinek sem ártott, az talán gondolja át még egyszer mielőtt billentyűzetet ragadna.

Félreértés ne essék, az én véleményem EGY bizonyos értékrendet tükröz, akinek ettől lényegesen különbözik az értékrendje/véleménye/igényei az semmi esetre se vegyen dákót! ;)
Sőt, megtörténhet hogy egyszerűen csak nem tetszik valakinek ez az autó. Ebben az esetben se vegyen ilyet. De SEMMIKÉPP ne vonja kétségbe embertársai döntését amikor ilyet választ. És NE próbáljon meg neki milliószor jobb alernatívát ajánlani bármi áron, csak azért, hogy valamiképp igazolja, hogy Ő okosabb/racionálisabb/gazdagabb/stb. csak azért, mert nem Daciát vesz.

Uff, én beszéltem!