Adatok
Keleti Szél
0 bejegyzést írt és 231 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kevés rosszabb dolog van az ember életében annál, ha valamilyen oknál fogva a szeretteitől távol kell töltenie az év végi időszakot. Ilyenkor jöhet az elkeseredés, a magány – hogy mindezzel hogyan vehetjük fel a harcot, abban segít Habis Melinda klinikai szakpszichológus.
„Ha…..
Keleti Szél
2014.12.23 18:18:45
@maxval bircaman szerkesztő: én leggingset ajánlanék melegítő helyett. mégiscsak jobban kifejeznéd vele elvi alapon álló sziklaszilárd, tántoríthatatlan és megalapozott véleményed a hisztériáról.
Keleti Szél
2014.12.23 18:21:19
@swGuru: a lakásfetisiszta embergyűlölő barátunk meg dörzsöli a tenyerét, ahogy leosztja a 70-et 5-tel, hogy ugye ő megmondta... ;)
kellemes ünnepeket!
kellemes ünnepeket!
Keleti Szél
2014.12.23 18:22:17
@Muscari: így van, az én válaszom erre: skizofréniával sosem vagy egyedül! ;)
Manó korábban már beszámolt munkakezdéséről és tapasztalatairól a német idősgondozási rendszerben. Ma ezeket a tapasztalatokat részletezi a betegekkel való bánásmódról, az éjszakai műszakról, a németországi és a magyar elvárások különbözőségéről.
"Ma felfedező…..
Keleti Szél
2014.12.23 09:11:55
@pappito:
A magyarság szerintem önmagában öngól. Ehhez igazából ki se kell vándorolni. :)
Na de ezzel éppannyira nem tud rendes ember mit kezdeni, mint azzal, hogy az apja egy léhűtő, az anyja meg egy kurva. Nyel egyet, tudomásul veszi, aztán továbblép. Any other option?
Ha léhűtő az apánk, akkor nem kell szeretnünk? Sőt talán inkább a kérdés: lehetőségünk van-e rá, hogy ne szeressük?
Na jó, korán van a filozófáláshoz, inkább bedobok néhány felest, hogy felébredjek; mindenki jobban jár. ;)
@adg [Au, Darwin]: @Cascabel: @Dragonlady (now in Indonesia):
Némi szociográfiai háttér. Különös figyelmetekbe ajánlom a Duna-parti mongolokról szóló bekezdést. :)
'A regény két fő helyszíne közül az első Toledo, annak is a külvárosa, „sínen túli vidék”, kis Birminghamnek is nevezték, kohók és gyárak működtek itt. Többnyire magyarok lakták, akiknek rossz hírük volt – ebből a szempontból fontos a könyv hatodik fejezete, amely a magyarok helyzetéről szól. Keményen dolgoztak, de sokat ittak, hiszen a férfiak többsége a családját otthon hagyta, és éveken át spórolt, hogy egyszer majd hazatérhessen a megtakarításával. Az ivás másik oka lehetett, hogy parasztemberből ipari munkássá kellett átképezniük magukat, ráadásul az angolt sem tanulták meg, hiszen nem szándékoztak sokáig maradni. Az amerikai vendégmunkásság legtöbbször hosszú éveket tett ki, a férfiak, családok sok esetben nem is tértek haza. Ennek okai között szerepelt, hogy a családosok Amerikában született gyermekei, még ha beszélték is anyanyelvüket, nem akartak szüleikkel visszatérni az óhazába; előfordult olyan is, hogy a szülők elveszítették valamely gyermeküket, és képtelenek voltak a sírjától örökre elszakadni; Trianon következtében, az elcsatolt országrészek miatt pedig sokaknak már nem is volt hová hazamenniük.
Az amerikaiak lenézték a magyarokat, általában a kelet-európaiakat is. „A Wisconsini Egyetem politikai gazdaságtan professzora, bizonyos R. C. Commons pedig odáig ment, hogy egyenesen Duna-parti mongoloknak titulálta a magyarokat, akik szerinte a földtekét megkerülve most újra őshazájuk felé tartanak, és Amerikában találkoznak rokonaikkal, az ugyanolyan igénytelen ázsiai bevándorlókkal.” '
A magyarság szerintem önmagában öngól. Ehhez igazából ki se kell vándorolni. :)
Na de ezzel éppannyira nem tud rendes ember mit kezdeni, mint azzal, hogy az apja egy léhűtő, az anyja meg egy kurva. Nyel egyet, tudomásul veszi, aztán továbblép. Any other option?
Ha léhűtő az apánk, akkor nem kell szeretnünk? Sőt talán inkább a kérdés: lehetőségünk van-e rá, hogy ne szeressük?
Na jó, korán van a filozófáláshoz, inkább bedobok néhány felest, hogy felébredjek; mindenki jobban jár. ;)
@adg [Au, Darwin]: @Cascabel: @Dragonlady (now in Indonesia):
Némi szociográfiai háttér. Különös figyelmetekbe ajánlom a Duna-parti mongolokról szóló bekezdést. :)
'A regény két fő helyszíne közül az első Toledo, annak is a külvárosa, „sínen túli vidék”, kis Birminghamnek is nevezték, kohók és gyárak működtek itt. Többnyire magyarok lakták, akiknek rossz hírük volt – ebből a szempontból fontos a könyv hatodik fejezete, amely a magyarok helyzetéről szól. Keményen dolgoztak, de sokat ittak, hiszen a férfiak többsége a családját otthon hagyta, és éveken át spórolt, hogy egyszer majd hazatérhessen a megtakarításával. Az ivás másik oka lehetett, hogy parasztemberből ipari munkássá kellett átképezniük magukat, ráadásul az angolt sem tanulták meg, hiszen nem szándékoztak sokáig maradni. Az amerikai vendégmunkásság legtöbbször hosszú éveket tett ki, a férfiak, családok sok esetben nem is tértek haza. Ennek okai között szerepelt, hogy a családosok Amerikában született gyermekei, még ha beszélték is anyanyelvüket, nem akartak szüleikkel visszatérni az óhazába; előfordult olyan is, hogy a szülők elveszítették valamely gyermeküket, és képtelenek voltak a sírjától örökre elszakadni; Trianon következtében, az elcsatolt országrészek miatt pedig sokaknak már nem is volt hová hazamenniük.
Az amerikaiak lenézték a magyarokat, általában a kelet-európaiakat is. „A Wisconsini Egyetem politikai gazdaságtan professzora, bizonyos R. C. Commons pedig odáig ment, hogy egyenesen Duna-parti mongoloknak titulálta a magyarokat, akik szerinte a földtekét megkerülve most újra őshazájuk felé tartanak, és Amerikában találkoznak rokonaikkal, az ugyanolyan igénytelen ázsiai bevándorlókkal.” '
Keleti Szél
2014.12.23 09:12:52
@Babette .: no idea, keine Ahnung
Keleti Szél
2014.12.23 17:44:50
@Mirjam2: engem az lep meg, hogy a férjed x év után meglepődik. a harmadik randin még érteném... :)
Három egészen eltérő témát találtam mára, hiszen megnézzük, mit várnak el a munkaerő-toborzással foglalkozó szakemberek a jelentkezőktől külföldön, aztán megismerhetjük Gibraltár kevésbé kellemes arcát, végül az is kiderül, hogy nagyon nem szeretnénk, ha Dél-Afrikában…..
Keleti Szél
2014.12.21 20:43:37
@Philosoraptor: Jaj, hát vetítenek, be ne dőlj nekik! Bölcs tanácsadód már nincs itt, hogy újra meg újra elmondja. :))
Keleti Szél
2014.12.21 20:46:38
@tanato:
Szerintem az érdek mozgat, a populista politikusok csak használják a népet.
És könnyen lehet, hogy mostanság változik az érdek: lehet, hogy már tényleg nem kellenek további képzetlen bevándorlók az angol gazdaságnak. Majd előírnak itt is feltételeket meg kvótákat, mint az ausztrálok meg a kanadaiak: "jöhet, ha szükségünk van rá".
Szerintem az érdek mozgat, a populista politikusok csak használják a népet.
És könnyen lehet, hogy mostanság változik az érdek: lehet, hogy már tényleg nem kellenek további képzetlen bevándorlók az angol gazdaságnak. Majd előírnak itt is feltételeket meg kvótákat, mint az ausztrálok meg a kanadaiak: "jöhet, ha szükségünk van rá".
Keleti Szél
2014.12.21 21:03:26
@Philosoraptor: Persze. Onnan indultunk, hogy jelenleg a britek 51%-a szavazna a kilépésre. Na erre szerintem szinte biztosan nem fog sor kerülni.
Ma London, Zürich és Tirol karácsonyi előkészületeibe pillanthatunk bele. Azért is érdekes a mai poszt, mert két határátkelő is friss élményekről számol be a fotókon keresztül, először fogják a karácsonyt távol, a választott lakóhelyükön tölteni. Csak egy kis ízelítő,…..
Keleti Szél
2014.12.20 21:52:23
@puhacica: Újnak látszó BMW-t, aminek már a Szentendrei úton kitörik a kereke, én is tudok szerezni, jutányos áron. Aztán vetíthetsz vele otthon... ;)))
Keleti Szél
2014.12.20 21:57:55
@tildy[UK]: Persze, van ilyen. Ausztriában is munkanap 24-e, igaz, csak félnapos. Így senki se szólhat egy szót se, ha aznap nem engedik el szabadságra. Nem örömmel, de szó nélkül tudomásul veszem és megyek dolgozni én is, ha "hí' a haza"... :)
Keleti Szél
2014.12.20 21:59:51
@tanato: Csak azt nem tudom, hogy mi vagyunk ódivatúak, vagy mindenki aranyásó, aki talál hozzá balekot.
Még októberben jelent meg Péter írása, melyben egy családi vállalkozás alkalmazottjaként osztotta meg tapasztalatait. Ádám e posztra reagálva írt néhány kiegészítést, amiből például kiderül, melyik osztrák városban a legdrágább az albérlet.
„Jómagam 2,5 éve élek…..
Keleti Szél
2014.12.20 11:22:21
@Igaz Barát:
Ugye-ugye? A végére mégis kiderül, hogy mindenki csak vetít, ahogy a guru százszor megmondta!
Lehet, hogy adg is a KöKi Mekiben söpröget és esténként álmodozik a kangurukról?
Fotó meg van a neten bőven, azt bárki talál Ósztráliáról, oszt' lehet mutogatni mint "bizonyítékot". ;)
Ugye-ugye? A végére mégis kiderül, hogy mindenki csak vetít, ahogy a guru százszor megmondta!
Lehet, hogy adg is a KöKi Mekiben söpröget és esténként álmodozik a kangurukról?
Fotó meg van a neten bőven, azt bárki talál Ósztráliáról, oszt' lehet mutogatni mint "bizonyítékot". ;)
Keleti Szél
2014.12.20 13:13:51
@adg [Au, Darwin]:
Jól adod! Már azt se tudod, hol dolgozol?
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6Ki_Termin%C3%A1l
Jól adod! Már azt se tudod, hol dolgozol?
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6Ki_Termin%C3%A1l
Ma nem egy várost, hanem egy egész „régiót” mutatunk be Dénes jóvoltából. Egészen csodálatos képeket küldött Németország északi részéből, és bónuszként az életéről is megtudhatunk részleteket a fotók nézegetése közben. Rendhagyó "Az én városom…..
Keleti Szél
2014.12.18 22:59:00
@diggerdriver: Ne a szobát nézd, a konyhára jelent nagyobb veszélyt! ;))
Keleti Szél
2014.12.19 19:52:58
@Herr Géza:
A múltkor egy göttingeni professzort meszeltek el, akinek az egyetem tévesen 25 helyett 25.000 eurót utalt. (A receptdíjat, aminek a felét akarta az egyetem fizetni, hibásan, tizedesjegy nélkül ütötte be az adminisztrátor, így lett az 50,52 helyett 50352 euró.)
Évekkel később derült ki a hiba, a professzor azt állította, hogy neki nem tűnt fel, hogy téves összeget kapott volna, a számlakivonatot meg kidobta. :)
Védekezését nem fogadták el. A bíróság a professzor magatartását inkorrektnek találta, de büntethetőnek nem. A pénzt ugyan vissza kell fizetnie, de ez minden...
www.spiegel.de/unispiegel/wunderbar/goettinger-professor-tausende-euro-angeblich-nicht-bemerkt-a-989775.html
A múltkor egy göttingeni professzort meszeltek el, akinek az egyetem tévesen 25 helyett 25.000 eurót utalt. (A receptdíjat, aminek a felét akarta az egyetem fizetni, hibásan, tizedesjegy nélkül ütötte be az adminisztrátor, így lett az 50,52 helyett 50352 euró.)
Évekkel később derült ki a hiba, a professzor azt állította, hogy neki nem tűnt fel, hogy téves összeget kapott volna, a számlakivonatot meg kidobta. :)
Védekezését nem fogadták el. A bíróság a professzor magatartását inkorrektnek találta, de büntethetőnek nem. A pénzt ugyan vissza kell fizetnie, de ez minden...
www.spiegel.de/unispiegel/wunderbar/goettinger-professor-tausende-euro-angeblich-nicht-bemerkt-a-989775.html
Egy hete jelent meg Péter posztja, amely az ausztriai vállalkozási lehetőségeket, szabályokat térképezte fel (aki kihagyta volna, az ide kattintva pótolhatja). Akkor azt ígértem, hogy jön a folytatás, és ma itt is van, elsősorban a szociális juttatásokról és a családi életről…..
Keleti Szél
2014.12.18 00:40:30
A három hónapon túli tartozkodással kapcsolatban szerintem sok téves elképzelés fogalmazódott ma meg. Nem igaz az, hogy EU-s állam polgáraként feltétel nélkül lehet bárhol az EU területén legálisan tartózkodni. Ha valaki sem nem dolgozik, sem nem tanul, sem nem tudja igazolni, hogy van elég pénze a megélhetéshez, valamint betegségbiztosítása, akkor bizony kiutasíthatják bármelyik EU-s országból.
"Az Európai Parlament és a Tanács 2004/38/EK irányelve (2004. április 29.) az Unió polgárainak és családtagjaiknak a tagállamok területén történő szabad mozgáshoz és tartózkodáshoz való jogáról" alapozza meg azokat a követelményeket, amiket az osztrák jog támaszt a 3 hónapon túl az országban tartozkodni kívánó EU-polgárokkal szemben:
"A három hónapnál hosszabb tartózkodásra való jogra továbbra is meghatározott feltételek érvényesek. A kérelmezőnek teljesítenie kell a következő feltételek egyikét:
Gazdasági tevékenységet folytat (munkavállalóként vagy önálló vállalkozóként).
Elegendő forrásokkal és egészségbiztosítással rendelkezik, hogy ne jelentsen terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére tartózkodási ideje alatt. A tagállamok nem határozhatnak meg olyan konkrét összeget, amelyet „elegendő forrásnak” tekintenek, hanem figyelembe kell venniük az érintett személy személyes körülményeit.
Szakképzésben vesz részt hallgatóként, és elegendő forrásokkal és egészségbiztosítással rendelkezik, hogy ne jelentsen terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére tartózkodási ideje alatt.
Olyan uniós polgár családtagja, aki a fenti kategóriák egyikébe tartozik."
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=URISERV:l33152&rid=1
németül: Richtlinie 2004/38/EG (Freizügigkeitsrichtlinie)
angolul: The Free Movement of Citizens Directive 2004/38/EC
****************
A korábban idézett 49. cikk a tárgyalt téma szempontjából irreleváns. A cikk angol nyelvű változatából világosan kiderül, hogy az nem a polgárok letelepedéséről szól, hanem a vállalkozás szabadságát kívánja akadálytalanná tenni. (Úgy tűnik, nem volt a helyzet magaslatán a joganyagot magyarra átültető hivatalnok.)
"Article 49 (ex Article 43 TEC)
Within the framework of the provisions set out below, restrictions on the freedom of establishment of nationals of a Member State in the territory of another Member State shall be prohibited. Such prohibition shall also apply to restrictions on the setting-up of agencies, branches or subsidiaries by nationals of any Member State established in the territory of any Member State.
Freedom of establishment shall include the right to take up and pursue activities as self-employed persons and to set up and manage undertakings, in particular companies or firms within the meaning of the second paragraph of Article 54, under the conditions laid down for its own nationals by the law of the country where such establishment is effected, subject to the provisions of the Chapter relating to capital."
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:12008E049:en:HTML
"Az Európai Parlament és a Tanács 2004/38/EK irányelve (2004. április 29.) az Unió polgárainak és családtagjaiknak a tagállamok területén történő szabad mozgáshoz és tartózkodáshoz való jogáról" alapozza meg azokat a követelményeket, amiket az osztrák jog támaszt a 3 hónapon túl az országban tartozkodni kívánó EU-polgárokkal szemben:
"A három hónapnál hosszabb tartózkodásra való jogra továbbra is meghatározott feltételek érvényesek. A kérelmezőnek teljesítenie kell a következő feltételek egyikét:
Gazdasági tevékenységet folytat (munkavállalóként vagy önálló vállalkozóként).
Elegendő forrásokkal és egészségbiztosítással rendelkezik, hogy ne jelentsen terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére tartózkodási ideje alatt. A tagállamok nem határozhatnak meg olyan konkrét összeget, amelyet „elegendő forrásnak” tekintenek, hanem figyelembe kell venniük az érintett személy személyes körülményeit.
Szakképzésben vesz részt hallgatóként, és elegendő forrásokkal és egészségbiztosítással rendelkezik, hogy ne jelentsen terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére tartózkodási ideje alatt.
Olyan uniós polgár családtagja, aki a fenti kategóriák egyikébe tartozik."
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=URISERV:l33152&rid=1
németül: Richtlinie 2004/38/EG (Freizügigkeitsrichtlinie)
angolul: The Free Movement of Citizens Directive 2004/38/EC
****************
A korábban idézett 49. cikk a tárgyalt téma szempontjából irreleváns. A cikk angol nyelvű változatából világosan kiderül, hogy az nem a polgárok letelepedéséről szól, hanem a vállalkozás szabadságát kívánja akadálytalanná tenni. (Úgy tűnik, nem volt a helyzet magaslatán a joganyagot magyarra átültető hivatalnok.)
"Article 49 (ex Article 43 TEC)
Within the framework of the provisions set out below, restrictions on the freedom of establishment of nationals of a Member State in the territory of another Member State shall be prohibited. Such prohibition shall also apply to restrictions on the setting-up of agencies, branches or subsidiaries by nationals of any Member State established in the territory of any Member State.
Freedom of establishment shall include the right to take up and pursue activities as self-employed persons and to set up and manage undertakings, in particular companies or firms within the meaning of the second paragraph of Article 54, under the conditions laid down for its own nationals by the law of the country where such establishment is effected, subject to the provisions of the Chapter relating to capital."
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:12008E049:en:HTML
Keleti Szél
2014.12.18 21:26:46
@petimegmondja: @Babette .:
a.
"az a valami, amit 49. cikk kapcsán belinkeltél, azt nem tudom, hogyan jön ide."
Amit bemásoltam, az ugyanazon joganyag angol verziója. A magyar fordítás egyszerűen gyatra, ezért hiheted az alapján, hogy az idézett 49-es pont relevanciával bír a nem-vállalkozó határátkelők esetében.
b.
"ha figyelmesen elolvasod, ki fog derülni számodra, hogy a feltételek a kérelmezőre vonatkoznak.
eus tagállami állampolgárnak viszont NEM kell kérelmeznie, tehát a feltételek harmadik ország állampolgáraira vonatkznak "
Egyértelműen UNIÓS polgárokra vonatkoznak a feltételek. Olvasd el:
"7. cikk Tartózkodás joga három hónapot meghaladóan
(1) Valamennyi UNIÓS polgárt megilleti a tartózkodás joga egy másik tagállam területén három hónapot meghaladó időtartamra, HA:
a) munkavállalók vagy önálló vállalkozók a fogadó tagállamban; vagy
b) elegendő forrásokkal rendelkeznek önmaguk és családtagjaik számára ahhoz, hogy ne jelentsenek indokolatlan terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére tartózkodásuk időtartama alatt, és a fogadó tagállamban teljes körű egészségbiztosítással rendelkeznek; vagy
c) - tanulmányok folytatásának fő céljából, ideértve a szakképzést is, beiratkoztak egy magán- vagy közoktatási intézménybe, amelyet a fogadó tagállam akkreditált vagy tart fenn jogszabályai vagy közigazgatási gyakorlata alapján, és
- teljes körű egészségbiztosítással rendelkeznek a fogadó tagállamban, és nyilatkozattal vagy választásuk szerint más azzal egyenértékű eszközzel bizonyítják a megfelelő nemzeti hatóságnál, hogy elegendő forrással rendelkeznek önmaguk és családtagjaik számára, ahhoz, hogy a tartózkodásuk időtartama alatt ne jelentsenek terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére; vagy
d) az a), b) vagy c) pontban meghatározott feltételeket teljesítő uniós polgárt kísérő vagy hozzá csatlakozó családtagok."
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/ALL/;ELX_SESSIONID=2t0hJTjFKXn10nDbxGfHYLRcLFRcQZBYPx3QlWNNYrqFV8PSxCkg!-1936964248?uri=CELEX:32004L0038
c. A kiutasíthatóságról:
"14. cikk A tartózkodási jog megtartása
(1) Az uniós polgárok és családtagjaik mindaddig rendelkeznek a 6. cikkben előírt tartózkodási joggal, amíg nem jelentenek INDOKOLATLAN terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére.
(2) Az uniós polgárok és családtagjaik mindaddig rendelkeznek a 7., 12. és 13. cikkben előírt tartózkodási joggal, amíg megfelelnek az azokban meghatározott feltételeknek.
Különleges esetekben, amennyiben megalapozott kétség merül fel azzal kapcsolatban, hogy az uniós polgár vagy családtagjai megfelelnek-e a 7., 12. és 13. cikkben foglalt feltételeknek, a tagállamok ellenőrizhetik, hogy ezek a feltételek teljesülnek-e. Ezt az ellenőrzést nem lehet rendszeresen lefolytatni.
(3) A kiutasítási intézkedés nem lehet AUTOMATIKUS következménye annak, hogy az uniós polgár vagy családtagjai igénybe veszik a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerét."
Érdemes észrevenni, hogy a jogalkotó fékeket kívánt beépíteni a kiutasíthatósághoz, de azért jócskán nyitva maradt a kapu. Pl.:
1. A kiutasítás nem lehet AUTOMATIKUS következménye a segélyekkel való (vissza)élésnek. De nem-automatikus következménye természetesen lehet, azaz pl. külön vizsgálat alapján.
2. Az (1) bekezdésben az INDOKOLATLAN szóra hívnám fel a figyelmet.
Ezek mindegyike azt jelenti, hogy a tagállam mérlegelésén múlik, hogy kiutasít-e azért, amit elkövettél. Persze, a döntést meg lehet támadni (ráadásul nem olyan eséllyel, mint Oroszországban ;) ), de azért lényeges látni, hogy az EU-s szabadságjogokkal szemben van egy nagyon erős nemzeti érdek, ami jogilag is megalapozott eszközökkel léphet fel az érdekeiért.
Visszatérve egy mondat erejéig Ausztriára: a munkanélküli segély is hivatalos bejelentkezéshez kötött.
a.
"az a valami, amit 49. cikk kapcsán belinkeltél, azt nem tudom, hogyan jön ide."
Amit bemásoltam, az ugyanazon joganyag angol verziója. A magyar fordítás egyszerűen gyatra, ezért hiheted az alapján, hogy az idézett 49-es pont relevanciával bír a nem-vállalkozó határátkelők esetében.
b.
"ha figyelmesen elolvasod, ki fog derülni számodra, hogy a feltételek a kérelmezőre vonatkoznak.
eus tagállami állampolgárnak viszont NEM kell kérelmeznie, tehát a feltételek harmadik ország állampolgáraira vonatkznak "
Egyértelműen UNIÓS polgárokra vonatkoznak a feltételek. Olvasd el:
"7. cikk Tartózkodás joga három hónapot meghaladóan
(1) Valamennyi UNIÓS polgárt megilleti a tartózkodás joga egy másik tagállam területén három hónapot meghaladó időtartamra, HA:
a) munkavállalók vagy önálló vállalkozók a fogadó tagállamban; vagy
b) elegendő forrásokkal rendelkeznek önmaguk és családtagjaik számára ahhoz, hogy ne jelentsenek indokolatlan terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére tartózkodásuk időtartama alatt, és a fogadó tagállamban teljes körű egészségbiztosítással rendelkeznek; vagy
c) - tanulmányok folytatásának fő céljából, ideértve a szakképzést is, beiratkoztak egy magán- vagy közoktatási intézménybe, amelyet a fogadó tagállam akkreditált vagy tart fenn jogszabályai vagy közigazgatási gyakorlata alapján, és
- teljes körű egészségbiztosítással rendelkeznek a fogadó tagállamban, és nyilatkozattal vagy választásuk szerint más azzal egyenértékű eszközzel bizonyítják a megfelelő nemzeti hatóságnál, hogy elegendő forrással rendelkeznek önmaguk és családtagjaik számára, ahhoz, hogy a tartózkodásuk időtartama alatt ne jelentsenek terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére; vagy
d) az a), b) vagy c) pontban meghatározott feltételeket teljesítő uniós polgárt kísérő vagy hozzá csatlakozó családtagok."
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/ALL/;ELX_SESSIONID=2t0hJTjFKXn10nDbxGfHYLRcLFRcQZBYPx3QlWNNYrqFV8PSxCkg!-1936964248?uri=CELEX:32004L0038
c. A kiutasíthatóságról:
"14. cikk A tartózkodási jog megtartása
(1) Az uniós polgárok és családtagjaik mindaddig rendelkeznek a 6. cikkben előírt tartózkodási joggal, amíg nem jelentenek INDOKOLATLAN terhet a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerére.
(2) Az uniós polgárok és családtagjaik mindaddig rendelkeznek a 7., 12. és 13. cikkben előírt tartózkodási joggal, amíg megfelelnek az azokban meghatározott feltételeknek.
Különleges esetekben, amennyiben megalapozott kétség merül fel azzal kapcsolatban, hogy az uniós polgár vagy családtagjai megfelelnek-e a 7., 12. és 13. cikkben foglalt feltételeknek, a tagállamok ellenőrizhetik, hogy ezek a feltételek teljesülnek-e. Ezt az ellenőrzést nem lehet rendszeresen lefolytatni.
(3) A kiutasítási intézkedés nem lehet AUTOMATIKUS következménye annak, hogy az uniós polgár vagy családtagjai igénybe veszik a fogadó tagállam szociális segítségnyújtási rendszerét."
Érdemes észrevenni, hogy a jogalkotó fékeket kívánt beépíteni a kiutasíthatósághoz, de azért jócskán nyitva maradt a kapu. Pl.:
1. A kiutasítás nem lehet AUTOMATIKUS következménye a segélyekkel való (vissza)élésnek. De nem-automatikus következménye természetesen lehet, azaz pl. külön vizsgálat alapján.
2. Az (1) bekezdésben az INDOKOLATLAN szóra hívnám fel a figyelmet.
Ezek mindegyike azt jelenti, hogy a tagállam mérlegelésén múlik, hogy kiutasít-e azért, amit elkövettél. Persze, a döntést meg lehet támadni (ráadásul nem olyan eséllyel, mint Oroszországban ;) ), de azért lényeges látni, hogy az EU-s szabadságjogokkal szemben van egy nagyon erős nemzeti érdek, ami jogilag is megalapozott eszközökkel léphet fel az érdekeiért.
Visszatérve egy mondat erejéig Ausztriára: a munkanélküli segély is hivatalos bejelentkezéshez kötött.
Időről időre felmerül a kérdés, születnek rá mindenféle (egyelőre sok sikert nem hozó) válaszok, miközben a folyamat a jelek szerint egyelőre inkább fordított előjelű. A csehek most kitaláltak valamit, ennek kapcsán gondoltam arra, hogy beszélgethetnénk kicsit arról, hogy…..
Keleti Szél
2014.12.12 22:31:41
@diggerdriver:
Igen, Ahogy Szoktad.
De Ne Aggódj, Nem Annyira Idegesítő, Mintha Minden Egyes Szót Nagybetűvel Írnál. ;)
SŐT, NEM IS BESZÉLVE ARRÓL, MENNYIVEL JOBB, MINTHA MINDENT NAGYBETŰVEL ÍRNÁL. :)
Igen, Ahogy Szoktad.
De Ne Aggódj, Nem Annyira Idegesítő, Mintha Minden Egyes Szót Nagybetűvel Írnál. ;)
SŐT, NEM IS BESZÉLVE ARRÓL, MENNYIVEL JOBB, MINTHA MINDENT NAGYBETŰVEL ÍRNÁL. :)
Keleti Szél
2014.12.13 17:50:17
@Mirjam2: A napokban láttam egy bajor fogászati szolgáltató reklámját. Már úgy reklámoznak, hogy "a szolgáltatásért nem szükséges Magyarországra utazni". Akkora a magyar fogászati szolgáltatások elszívó hatása, hogy ez a legfőbb versenytársa a bajor fogásznak. :)
Keleti Szél
2014.12.18 19:46:35
@Gerardus A. Lodewijk:
Apáczairól nem tudtam, de most, hogy mondod: Misztótfalusi Kis Miklós is alaposan ráfaragott, hogy szülőföldjét akarta gazdagítani idegenben megszerzett tudásával és tapasztalataival.
Hiába írta aztán a Maga mentségét. Ő is Erdélyből származott el, Amszterdamban komoly karriert csinált, aztán elkövette élete legnagyobb hibáját: hazatelepült.
hu.wikipedia.org/wiki/Miszt%C3%B3tfalusi_Kis_Mikl%C3%B3s
Apáczairól nem tudtam, de most, hogy mondod: Misztótfalusi Kis Miklós is alaposan ráfaragott, hogy szülőföldjét akarta gazdagítani idegenben megszerzett tudásával és tapasztalataival.
Hiába írta aztán a Maga mentségét. Ő is Erdélyből származott el, Amszterdamban komoly karriert csinált, aztán elkövette élete legnagyobb hibáját: hazatelepült.
hu.wikipedia.org/wiki/Miszt%C3%B3tfalusi_Kis_Mikl%C3%B3s
Vajon ki mennyit keres Angliában? A kérdés elég sok magyart érint, hiszen ez a határátkelés egyik célországa, így vélhetően nem érdektelen, mit érdemes célba venni. Emellett felidézzük, hogy osztotta egymást a migrációval kapcsolatban Russell Brand színész és Nigel Farage…..
Keleti Szél
2014.12.17 20:47:27
@Dragonlady (now in Indonesia): dehogy van! ez egy epic fail. :)
Keleti Szél
2014.12.17 21:01:14
@zöldeketbeszélek: 118
(szerintem a farmer nem feltétlenül agrármérnök, sőt talán nem is tipikusan, bár az angol viszonyokat nem ismerem)
(szerintem a farmer nem feltétlenül agrármérnök, sőt talán nem is tipikusan, bár az angol viszonyokat nem ismerem)
Keleti Szél
2014.12.17 22:40:38
@diggerdriver:
"A maradékból való életszinvonalbeli különbséget talán nem kell taglalnom."
Persze hogy nem! Egy kép a fakacsákról ezer szónál többet mondott! ;) Nem is beszélve a húsgombóckonzervekről.
Hol engedheti ezt meg magának egy hazai nehézgépkezelő? Legfeljebb műanyagkacsát...
"A maradékból való életszinvonalbeli különbséget talán nem kell taglalnom."
Persze hogy nem! Egy kép a fakacsákról ezer szónál többet mondott! ;) Nem is beszélve a húsgombóckonzervekről.
Hol engedheti ezt meg magának egy hazai nehézgépkezelő? Legfeljebb műanyagkacsát...
Ez Károly mottója, aki Erdélyből jutott el Belgiumig, ahol több mint három évtizede él. Ugyan határátkelése nem mai történet, de talán nem minden tanulság nélkül való, miként következtetése sem.
„Nem olyan régen ismertem meg ezt a blogot, és roppant sok érdekes…..
Keleti Szél
2014.12.16 23:18:44
rendkívül jó! :)
'Isten csak akkor haragszik, ha 200 négyzetméternél nagyobb boltban vásárolunk vasárnap. Minden, amit a mai Magyarországról tudni kell.
Egy hete már írtunk Sailor Ripley mikroblogger életre nevelő képeskönyvkezdeményéről, melyből a kicsik megtudhatják, miért költözött épp a Várba a Miniszterelnök Úr, több fizetésből tényleg többet lehet-e költeni, illetve hogy a kábítószer balliberális hazaárulás.'
www.hir24.hu/turmix/2014/12/16/folytatodik-a-ner-meseskonyve/
'Isten csak akkor haragszik, ha 200 négyzetméternél nagyobb boltban vásárolunk vasárnap. Minden, amit a mai Magyarországról tudni kell.
Egy hete már írtunk Sailor Ripley mikroblogger életre nevelő képeskönyvkezdeményéről, melyből a kicsik megtudhatják, miért költözött épp a Várba a Miniszterelnök Úr, több fizetésből tényleg többet lehet-e költeni, illetve hogy a kábítószer balliberális hazaárulás.'
www.hir24.hu/turmix/2014/12/16/folytatodik-a-ner-meseskonyve/
Egy híján 1200 poszt jelent már meg itt, a Határátkelőn, de most hirtelen nem emlékszem, írt-e valaha valaki Gibraltárról. Gyanítom, hogy nem, márpedig akkor ma új területre keveredünk, hiszen Ivett erről az érdekes, kettős identitású helyről küldte el…..
Keleti Szél
2014.12.16 07:02:29
@Mr Long (UK): Még egy ilyen kérdés, és büntetésből egy hétig olvasnod kell az ortodox keresztény FB csoportok digest-jét! :)
Keleti Szél
2014.12.16 07:02:29
@adg [Au, Darwin]: Aha. Már értem a hátterét, miért változtatsz nevet a kishatárátkelőn.
Identitásod utolsó elemei is megsemmisültek a csapástól, amit a Szakértő ítélete rád mért. Talán holnap már a munkahelyedre se fogsz betalálni. Írd fel egy cetlire a polgári neved, hogy ha azt is elfelejted, legalább legyen hová fordulni. ;)
Identitásod utolsó elemei is megsemmisültek a csapástól, amit a Szakértő ítélete rád mért. Talán holnap már a munkahelyedre se fogsz betalálni. Írd fel egy cetlire a polgári neved, hogy ha azt is elfelejted, legalább legyen hová fordulni. ;)
Eljött hát a nagy nap, amikor nem kevés munka után útjára indul a Határátkelő közösségi információs oldala, melyet a hataratkelo.com címen érhettek el. Egyelőre még csak béta verzióról beszélnék, mert nem tökéletes minden, de már van, ott van, olvasható, kommentelhető,…..
Keleti Szél
2014.12.16 00:06:32
@Határátkelő: Tisztelt Hölgyem / Uram! Szerintem inkább legyen kötelező a felhasználók közötti beszédben is a magázás! ;)
Keleti Szél
2014.12.16 00:14:45
@rezsöatya:
Én azt hittem, hogy a szeretne kijelentkezni csak olyan népies és "ekezetlen" írásmód: szeretné' kijelentkezni?
Én azt hittem, hogy a szeretne kijelentkezni csak olyan népies és "ekezetlen" írásmód: szeretné' kijelentkezni?
Keleti Szél
2014.12.16 07:02:29
@Mme Seldon: Igeeeeen! De csak ha perelni is lehet majd a tanácsok miatt. ;)
' "Nemrég egy család ötmillió forintnyi kártérítést követelt az egyik kórháztól. Indoklásuk szerint gyermekük annyira megijedt a kezelés közben, hogy hetekig a szülők ágyában kellett aludnia, emiatt nem volt zavartalan a szexuális életük" – mondták lapunknak az egyik biztosítónál. A pert elvesztették. '
(forrásmegjelölés nélkül)
' "Nemrég egy család ötmillió forintnyi kártérítést követelt az egyik kórháztól. Indoklásuk szerint gyermekük annyira megijedt a kezelés közben, hogy hetekig a szülők ágyában kellett aludnia, emiatt nem volt zavartalan a szexuális életük" – mondták lapunknak az egyik biztosítónál. A pert elvesztették. '
(forrásmegjelölés nélkül)
Egy ilyen hét végén egyszerűen képtelenség megállni a blogajánlónál, hogy ne tegyem be azt a posztot, melyben az egyik őskommentelő (jelen esetben Svájci sapka) arról ír, hogy drogtesztet csináltak a gyermeke iskolai osztályában. Emellett megtudjuk, milyen az igazi nő és az igazi…..
Keleti Szél
2014.12.14 19:58:44
@geegee:
hu.wikipedia.org/wiki/Drog
"A drog természetes (főként növényi, ritkán állati) eredetű gyógyszeranyagot jelent.
...
A drog kifejezés a német trocken ’száraz’ szóból került a nemzetközi szaknyelvbe, mivel többnyire valóban szárított növényi részt jelent, de tartoznak ide más növényi eredetű anyagok (gumiarábikum, hasisgyanta, ópium stb.), állati eredetű anyagok (méz, sellak, szépiacsont, kőrisbogárpor, csukamájolaj stb.), gombák (siitake, anyarozs stb.), zuzmók, egysejtűek termékei (izlandi zuzmó, agaragar), valamint különféle vizes vagy alkoholos kivonatok.
...
A köznyelv a „drog” szóval a kábítószereket, vagyis a pszichoaktív szereket szokta hívni, de hivatalos formában kerülik ezt az ilyen értelmezésben szlengnek minősülő kifejezést."
Isteni drogok, ahol a dizájner maga az Úr volt. Pl. Amanita muscaria. Hem véletlen, hogy a mesegomba pont így néz ki. :)
enfo.agt.bme.hu/drupal/sites/default/files/l%C3%A9gy%C3%B6l%C5%91%20gal%C3%B3ca.pdf
'A régi magyarok kábítószer-használatát egykor a megfelelő hatáshoz szükséges, évezredes hagyományokon alapuló pontos receptek, szabályok és a fogyasztók szakrális előírásai "szabályozták". Ezt az idillien "archaikus" állapotot dúlta szét előbb az alkohol, s mostanában a már szintetikusan is előállított kábítószerek kora.'
fu.web.elte.hu/drogeria/cikk/0207hvg19950429.html
hu.wikipedia.org/wiki/Drog
"A drog természetes (főként növényi, ritkán állati) eredetű gyógyszeranyagot jelent.
...
A drog kifejezés a német trocken ’száraz’ szóból került a nemzetközi szaknyelvbe, mivel többnyire valóban szárított növényi részt jelent, de tartoznak ide más növényi eredetű anyagok (gumiarábikum, hasisgyanta, ópium stb.), állati eredetű anyagok (méz, sellak, szépiacsont, kőrisbogárpor, csukamájolaj stb.), gombák (siitake, anyarozs stb.), zuzmók, egysejtűek termékei (izlandi zuzmó, agaragar), valamint különféle vizes vagy alkoholos kivonatok.
...
A köznyelv a „drog” szóval a kábítószereket, vagyis a pszichoaktív szereket szokta hívni, de hivatalos formában kerülik ezt az ilyen értelmezésben szlengnek minősülő kifejezést."
Isteni drogok, ahol a dizájner maga az Úr volt. Pl. Amanita muscaria. Hem véletlen, hogy a mesegomba pont így néz ki. :)
enfo.agt.bme.hu/drupal/sites/default/files/l%C3%A9gy%C3%B6l%C5%91%20gal%C3%B3ca.pdf
'A régi magyarok kábítószer-használatát egykor a megfelelő hatáshoz szükséges, évezredes hagyományokon alapuló pontos receptek, szabályok és a fogyasztók szakrális előírásai "szabályozták". Ezt az idillien "archaikus" állapotot dúlta szét előbb az alkohol, s mostanában a már szintetikusan is előállított kábítószerek kora.'
fu.web.elte.hu/drogeria/cikk/0207hvg19950429.html
Folytatódik a határátkelők világkörüli karácsonyi készülődése. Azt hiszem újabb érdekes és szép sorozatot sikerült összeállítani, természetesen a képek küldőinek köszönhetően. Még várom továbbra is az ünnepvárás illetve majd az karácsony körüli események képeit…..
Keleti Szél
2014.12.13 18:07:40
@Mirjam2:
"pl. a vanilias testapolo keszlet helyett amit tavaly kaptam (elarulom itt zart korben, csak nektek, hogy utalom a vaniliat!). Van erre valami ertelmes megoldas? "
Persze! Megpróbálod megszeretni a vaníliát. Ha nem megy egyedül, esetleg pszichomókusi segítséggel. Sokan le tudnak szokni a dohányzásról, kisgyerekekkel megetethető a spenót. Todományos módszerekkel hétköznapi csodák tehetők.
"pl. a vanilias testapolo keszlet helyett amit tavaly kaptam (elarulom itt zart korben, csak nektek, hogy utalom a vaniliat!). Van erre valami ertelmes megoldas? "
Persze! Megpróbálod megszeretni a vaníliát. Ha nem megy egyedül, esetleg pszichomókusi segítséggel. Sokan le tudnak szokni a dohányzásról, kisgyerekekkel megetethető a spenót. Todományos módszerekkel hétköznapi csodák tehetők.
Egy utolsó rész maradt az Én városom sorozatból, ezekben Ausztráliába és Nagy-Britanniába látogatunk, egészen pontosan Perth és London a két úti cél. Az ausztrál városból Klári küldött képeket (és egy rövid szöveget), Londonból pedig Geo írt.
Induljunk távolabbról,…..
Keleti Szél
2014.12.12 19:23:22
@tableno:
Hogyhogy mi értelme? Hát te nem olvasol újságot?
www.portfolio.hu/gazdasag/jovore_megpalyazhatjuk_az_olimpiat.207813.html
El tudod te képzelni, hogy hány stadion hiányzik még mindig???
Aztán meg, ha tudnád, hogy mennyien vannak ők, a névtelen Talicska Lajosok, akik ezt az Aranyembert nem ám meggyőződésből, hanem csak a koncért szolgálják? Hát ha tudnád, nem kérdeznéd, mi értelme az újabb s újabb lehúzásoknak...
Hogyhogy mi értelme? Hát te nem olvasol újságot?
www.portfolio.hu/gazdasag/jovore_megpalyazhatjuk_az_olimpiat.207813.html
El tudod te képzelni, hogy hány stadion hiányzik még mindig???
Aztán meg, ha tudnád, hogy mennyien vannak ők, a névtelen Talicska Lajosok, akik ezt az Aranyembert nem ám meggyőződésből, hanem csak a koncért szolgálják? Hát ha tudnád, nem kérdeznéd, mi értelme az újabb s újabb lehúzásoknak...
Keleti Szél
2014.12.12 19:23:22
@tableno:
Amúgy a Nemzeti Együttműködés Rendszerének narratívája szerint az ótópályadíj is része a Nagy Magyar Szabadságharcznak. Konkrétan most megint a magyarokat védi meg a Kedves Vezetőjük.
(Ahogy szokta, ahogy a magyarok nyugdíjmegtakarítását is megvédte, s ahogy most védi a maradék keménynyakú hatvanezer nyugdíjpénztártagét: azonnali likvidálással, hogy nehogy valaki más költhesse el, s esetleg nem arra, amire a Törzsfőnök jónak látja.)
"A megyei matricák, illetve a Budapest körüli autópályákra, utakra bevezetendő díjfizetési rendszer lényege az, hogy a magyarokat megvédjük, de közben a bevételeket növeljük - hangoztatta többször a ma reggeli rendkívüli rádióinterjúban Orbán Viktor (...)"
www.portfolio.hu/gazdasag/orban_egy_jo_hirt_kotunk_ossze_a_bevetelnovelessel_4.4.207782.html
Amúgy a Nemzeti Együttműködés Rendszerének narratívája szerint az ótópályadíj is része a Nagy Magyar Szabadságharcznak. Konkrétan most megint a magyarokat védi meg a Kedves Vezetőjük.
(Ahogy szokta, ahogy a magyarok nyugdíjmegtakarítását is megvédte, s ahogy most védi a maradék keménynyakú hatvanezer nyugdíjpénztártagét: azonnali likvidálással, hogy nehogy valaki más költhesse el, s esetleg nem arra, amire a Törzsfőnök jónak látja.)
"A megyei matricák, illetve a Budapest körüli autópályákra, utakra bevezetendő díjfizetési rendszer lényege az, hogy a magyarokat megvédjük, de közben a bevételeket növeljük - hangoztatta többször a ma reggeli rendkívüli rádióinterjúban Orbán Viktor (...)"
www.portfolio.hu/gazdasag/orban_egy_jo_hirt_kotunk_ossze_a_bevetelnovelessel_4.4.207782.html
Keleti Szél
2014.12.12 20:09:50
@tableno: Felháborító, hogy egyes civilek mire vetemednek. Kérdésekkel merik zavarni, háborgatni az MNB vezetőjét.
Nem kéne ezeket a civileket jól megvédeni? (A kérdés szigorúan újbeszélül értelmezendő!)
Nem kéne ezeket a civileket jól megvédeni? (A kérdés szigorúan újbeszélül értelmezendő!)
Mai történetünk főszereplője, Reni Magyarországon és Németországban is életet adott egy-egy gyermeknek, így van összehasonlítási alapja. Gondolom, senkit sem lep majd meg, hogy a két egészségügyi rendszer összehasonlításából melyik jön ki jobban, ettől függetlenül…..
Keleti Szél
2014.12.10 07:02:13
Napi szépirodalmi konteó, avagy kinek jó igazából a szuperpapírpelenka.
(...) "Ez a jó szándékú nevelés végül odáig jutott, hogy egész iparágak álltak rá például a papírpelenka gyártására, ami lehetővé teszi a kisgyerek számára, hogy ne a fájdalom kényszere, mert a vizelet kimarta a puha bőrét, késztesse arra, hogy szobatiszta legyen, hanem a szabad önálló döntés. Ennek persze az lett a következménye, hogy míg régen már másfél évesen, de legkésőbb kétévesen minden gyerek szobatiszta lett, addig ma nem ritka, hogy három-, sőt négy-, éjszaka akár öt-, hatévesen is pelenkát hordanak a gyerekek, mert a vizeletet a modern pelenkák olyan jól beszívják, hogy az ürítés után szinte észrevehetetlen, s ha lehet így is, miért menne az ember a mosdóba, vállalni azt a sok strapát, s nem utolsósorban hogy abbahagyja a játékot, amit épp szívesen csinál. Maga alá vizel, miért ne. Azt hihetnénk, hogy ezek mögött az új pelenkafejlesztések mögött a gyerekkor jobbá tétele rejtőzik, holott a gyerekekre senki nem gondol. Az új fejlesztéseket a pelenkagyárak gazdasági érdekből csinálják, hogy minél tovább hordják a gyerekek ezt a nagyság szerint növekvő árú terméket. S azt a pénzt, amit a szülők például jobb minőségű élelmiszerre vagy netán kellemes hétvégi programokra költhettek volna, azt szépen bezsebelik a pelenkagyárak." (...)
mozgovilag.com/?p=6010
(...) "Ez a jó szándékú nevelés végül odáig jutott, hogy egész iparágak álltak rá például a papírpelenka gyártására, ami lehetővé teszi a kisgyerek számára, hogy ne a fájdalom kényszere, mert a vizelet kimarta a puha bőrét, késztesse arra, hogy szobatiszta legyen, hanem a szabad önálló döntés. Ennek persze az lett a következménye, hogy míg régen már másfél évesen, de legkésőbb kétévesen minden gyerek szobatiszta lett, addig ma nem ritka, hogy három-, sőt négy-, éjszaka akár öt-, hatévesen is pelenkát hordanak a gyerekek, mert a vizeletet a modern pelenkák olyan jól beszívják, hogy az ürítés után szinte észrevehetetlen, s ha lehet így is, miért menne az ember a mosdóba, vállalni azt a sok strapát, s nem utolsósorban hogy abbahagyja a játékot, amit épp szívesen csinál. Maga alá vizel, miért ne. Azt hihetnénk, hogy ezek mögött az új pelenkafejlesztések mögött a gyerekkor jobbá tétele rejtőzik, holott a gyerekekre senki nem gondol. Az új fejlesztéseket a pelenkagyárak gazdasági érdekből csinálják, hogy minél tovább hordják a gyerekek ezt a nagyság szerint növekvő árú terméket. S azt a pénzt, amit a szülők például jobb minőségű élelmiszerre vagy netán kellemes hétvégi programokra költhettek volna, azt szépen bezsebelik a pelenkagyárak." (...)
mozgovilag.com/?p=6010
Az információs posztok sorában nemrégiben vettük sorra, mi mindenre érdemes figyelni, ha Ausztráliában szeretnénk folytatni az életünk. Akkor többen kifogásoltátok (jogosan, teszem hozzá), hogy a vízumrendszert nem sikerült elég bőven kifejteni. Ehhez jött most egy kiegészítés…..
Keleti Szél
2014.12.09 07:59:31
@diggerdriver:
Prémium felhasználóknak prémium ár.
Aki Applet vesz, arra azt mondom, amit az Oriflame reklám szlogenje a nőknek: Mert megérdemled.
Mit nem értesz az Apple üzletpolitikán? Szerintem a felhasználók nagy része kizárólag azért veszi, mert drága, ergo a pórnépnek nem telik rá, így ő kommunikálhatja a világgal: én prémium kategóriás vagyok. Igaz, hogy csupán annyiban prémium, hogy bármennyiért meg lehet vele vetetni a csillogó gyöngyöket, a menő logót.
Mit gondoljunk azokról a felhasználókról, akik 600 eurós ájfón 8 telefont vesznek? Szerintem ez elég sokat elárul róluk, meg az üzletpolitika lényegéről is.
Marketing. Tetszik érteni? Nem funkció, ár-érték arány, kompatibilitás, szabványok, felhasználói élmény. Nem. Termékpozicionálás.
Prémium felhasználóknak prémium ár.
Aki Applet vesz, arra azt mondom, amit az Oriflame reklám szlogenje a nőknek: Mert megérdemled.
Mit nem értesz az Apple üzletpolitikán? Szerintem a felhasználók nagy része kizárólag azért veszi, mert drága, ergo a pórnépnek nem telik rá, így ő kommunikálhatja a világgal: én prémium kategóriás vagyok. Igaz, hogy csupán annyiban prémium, hogy bármennyiért meg lehet vele vetetni a csillogó gyöngyöket, a menő logót.
Mit gondoljunk azokról a felhasználókról, akik 600 eurós ájfón 8 telefont vesznek? Szerintem ez elég sokat elárul róluk, meg az üzletpolitika lényegéről is.
Marketing. Tetszik érteni? Nem funkció, ár-érték arány, kompatibilitás, szabványok, felhasználói élmény. Nem. Termékpozicionálás.
Keleti Szél
2014.12.09 21:27:08
@diggerdriver: Az a probléma, hogy lövésed se volt, mit árulnak a piacon, nem szántad rá az időd, hogy megtudd, nem kérdeztél meg olyat, aki ért hozzá. Vettél valamit, ami nem olyan, amilyennek megálmodod a (szerinted) ideális eszközt, és ezért az apple-től kezdve mindenki hibás, az egész piac hülye, kivéve téged.
Ha hasonló mentalitással folytatod a vásárlásokat, továbbra is frusztrált maradsz. Olvass utána és / vagy kérdezz meg olyanokat, akik értenek hozzá. A jelek szerint még itt is van, aki segít neked ebben.
Ha hasonló mentalitással folytatod a vásárlásokat, továbbra is frusztrált maradsz. Olvass utána és / vagy kérdezz meg olyanokat, akik értenek hozzá. A jelek szerint még itt is van, aki segít neked ebben.
Ma elkezdjük a meghirdetett karácsonyi készülődés sorozatot, úgyhogy kedves olvasók, fotózásra fel! Küldjetek képeket azokról a dolgokról, amik érdekesek, egyediek vagy egyszerűen szépek azon a környéken, abban az országban, ahol éltek. Lehet az díszítés, étel, szokás,…..
Keleti Szél
2014.12.06 20:28:55
@QUERCUS:
Tegnap olvastam, hogy a szegénység ellen, szociális ügyekért gyakran felszólaló Martin Schulz (az EU Parlament elnöke) havi nettó 24 ezer eurót kasszíroz. A legérdekesebb, hogy jövedelemadót alig fizet (26 ezer körül van a havi bruttója).
Tegnap olvastam, hogy a szegénység ellen, szociális ügyekért gyakran felszólaló Martin Schulz (az EU Parlament elnöke) havi nettó 24 ezer eurót kasszíroz. A legérdekesebb, hogy jövedelemadót alig fizet (26 ezer körül van a havi bruttója).
Keleti Szél
2014.12.06 22:47:39
@QUERCUS:
Nem feltétlen rossz üzletpolitika. A cél a fogyasztó becsábítása - bármi áron, akár trükkel is. Aki ha már ott van, hátha vesz is valamit.
A versenytörvényben is benne van, hogy tilos olyasmit hirdetni, amiből nincs megfelelő készlet. Emiatt nem egyszer meszeltek már el bolthálózatokat és büntették meg őket sokmillióra. Persze, fogyasztói bejelentés kell hozzá, hogy egyáltalán fogyasztóvédelmi / versenyfelügyeleti vizsgálat induljon.
Nem feltétlen rossz üzletpolitika. A cél a fogyasztó becsábítása - bármi áron, akár trükkel is. Aki ha már ott van, hátha vesz is valamit.
A versenytörvényben is benne van, hogy tilos olyasmit hirdetni, amiből nincs megfelelő készlet. Emiatt nem egyszer meszeltek már el bolthálózatokat és büntették meg őket sokmillióra. Persze, fogyasztói bejelentés kell hozzá, hogy egyáltalán fogyasztóvédelmi / versenyfelügyeleti vizsgálat induljon.
Keleti Szél
2014.12.08 11:30:27
@diggerdriver:
Na és mit szólsz a London Travelhez? Az azért versenyezhet vele, nem? Főleg, amikor az emeletes buszra kell felszállni 40 zsákkal. ;))
Na és mit szólsz a London Travelhez? Az azért versenyezhet vele, nem? Főleg, amikor az emeletes buszra kell felszállni 40 zsákkal. ;))
Valahogy úgy alakult, hogy két olyan posztot is a figyelmembe ajánlottak a héten, amely Ázsiában játszódik, így aztán arra gondoltam, ha már egyszer ott vagyunk, maradjunk is ott, így Kína és Szingapúr mellett ma Sri Lankára látogatunk el. Érdekesnél érdekesebb történetek…..
Keleti Szél
2014.12.07 20:42:40
@Zoole[uk]:
"megint hulyet akarsz csinalni magadbol,de nem fog menni,mert mar ismerunk:))) "
Azt hittem, más lesz az indoklás... ;)
"megint hulyet akarsz csinalni magadbol,de nem fog menni,mert mar ismerunk:))) "
Azt hittem, más lesz az indoklás... ;)
Keleti Szél
2014.12.07 21:10:08
@Herr Géza: Valamire el kell költeni a vezető politikusoknak is a nyugdíjat. Most olvastam, hogy Schulz után van Rompuynak is utánanéztek (az előző EU elnök). Az ő éves nyugdíja 758.000 euró. Ebből szerintem futja a chalet-re is, akár 1 hónapra...
Szerencsére Magyarországnak se kell szerénykednie. A tehetséges, kiváló vezető Fidesz-politikus 10 éves fia is remek üzleti érzékről tett tanúbizonyságot: épp most vett 200 ezer euróért lakást. Nem kell aggódni, hogy 20 év és kiöregszik a mostani Fidesz-gárda. Jön már az utánpótlás!
Szerencsére Magyarországnak se kell szerénykednie. A tehetséges, kiváló vezető Fidesz-politikus 10 éves fia is remek üzleti érzékről tett tanúbizonyságot: épp most vett 200 ezer euróért lakást. Nem kell aggódni, hogy 20 év és kiöregszik a mostani Fidesz-gárda. Jön már az utánpótlás!
Keleti Szél
2014.12.07 22:22:05
Manapság egy külföldön tanulni vagy munkatapasztalatot szerezni vágyó fiatalnak a lehetőségeket elnézve nincs különösebben nehéz dolga. Az Európai Unió kifejezetten egyetemistáknak szóló mobilitási programjával a (most már) Erasmus+ -szal például akár három évet is kint…..
Keleti Szél
2014.12.05 22:53:37
@Dragonlady (now in Indonesia):
Én azon csodálkoztam, hogy nálunk a mélygarázsban mozgássérült motorkerékpár-parkolóhely is van. Pedig hát, miért is ne motorozhatna valaki, attól, hogy mozgássérült.
Ma meg egy egylábú bácsi jött velem szemben reggel az utcán, rövidujjúban, pedig annyira már nincs meleg így decemberben. Két botja is volt, azzal lökte magát. Ugyanis görkorcsolyázva jött. :)
Én azon csodálkoztam, hogy nálunk a mélygarázsban mozgássérült motorkerékpár-parkolóhely is van. Pedig hát, miért is ne motorozhatna valaki, attól, hogy mozgássérült.
Ma meg egy egylábú bácsi jött velem szemben reggel az utcán, rövidujjúban, pedig annyira már nincs meleg így decemberben. Két botja is volt, azzal lökte magát. Ugyanis görkorcsolyázva jött. :)
Keleti Szél
2014.12.07 12:41:23
@Dragonlady (now in Indonesia):
Ezt már elszúrtátok, elüldöztétek a melósokat!
Most aztán életetek végéig koszos tányérból kell a nyers húst ennetek! Most majd megtudjátok, hol lakik a melósok istene!
;)
Ezt már elszúrtátok, elüldöztétek a melósokat!
Most aztán életetek végéig koszos tányérból kell a nyers húst ennetek! Most majd megtudjátok, hol lakik a melósok istene!
;)
Keleti Szél
2014.12.07 13:11:48
@Dragonlady (now in Indonesia): Nem, nem. Nem érted.
Sőt úgy látszik nem fogott rajtad a hónapokon át áradó okítás sem arról, hogy melyik réteg nélkül működésképtelen a társadalom.
Hiába raknál tüzet, ha egyszer nincs aki megforgassa a húst! ;)
Sőt úgy látszik nem fogott rajtad a hónapokon át áradó okítás sem arról, hogy melyik réteg nélkül működésképtelen a társadalom.
Hiába raknál tüzet, ha egyszer nincs aki megforgassa a húst! ;)
Ma folytatódik az a sorozat, melynek célja, hogy megpróbáljuk közösen összegyűjteni egy-egy országról a legfontosabb tudnivalókat, remélhetőleg megkönnyítve azok dolgát, akik a határátkelést fontolgatják. Ma a svájci rendszert próbáljuk meg feltérképezni, méghozzá Svájci…..
Keleti Szél
2014.12.05 10:20:51
Szerintem semmi gond senkinek a kitiltásával, ez a virtuális tér a bloggazda játszótere, azt enged be, akit akar.
Az indoklás viszont nevetséges. Innen már csak egy lépés, hogy X.Y. veri a feleségét, ezért kitiltom a blogról. Mert a feleségverés "indokolhatatlan és védhetetlen".
Arról nem is beszélve, hogy kettős mérce, ahogy erre @zöldeketbeszélek: is felhívta a figyelmet.
Ha a frissen kitiltott nick is törli a blogjáról a kifogásolt bejegyzést, akkor ő is mentesül a következmények alól???
Az indoklás viszont nevetséges. Innen már csak egy lépés, hogy X.Y. veri a feleségét, ezért kitiltom a blogról. Mert a feleségverés "indokolhatatlan és védhetetlen".
Arról nem is beszélve, hogy kettős mérce, ahogy erre @zöldeketbeszélek: is felhívta a figyelmet.
Ha a frissen kitiltott nick is törli a blogjáról a kifogásolt bejegyzést, akkor ő is mentesül a következmények alól???
Keleti Szél
2014.12.05 20:37:02
@bpetya75:
"Ez alapján egyenlőségjelet tenni digger és hinta közé, eléggé erős lenne. Szerintem. "
Szerintem is. Csupán demonstrálni akartam, hogy a felhozott érv nem vehető komolyan. A valódi ok, hogy - teljes joggal - tele volt a bloggazda hócipője a mantrázással és hogy százszámra tartalmatlan, üres beszéd zajlik a blogján. Számtalanszor figyelmeztette a mantrázót, hogy hagyjon fel e magatartással. Ezek után teljesen védhető a kitiltás. De nem egy mondvacsinált okkal. Attól, hogy rosszindulatú, gonosz, aljas gazember vagyok, még nem kell kitiltani. Azért kell / lehet kitiltani, amit ITT csinálok.
@Mirjam2:
Egyetértek. Csak azt nem értem, hogy ez mennyiben függ össze bárkinek a kitiltásával.
Megérteném, ha a bejegyzései miatt nem állnának vele szóba sokan. De mi a cél a kitiltással, amit a kitiltott magatartásával, jellemhibájával indoklunk? Büntetés? :) Kiűzzük a Paradicsomból mert rosszindulatú feltételezéseinek hangot is ad? :)
@Babette .:
"Éttermi fogyatékos, de legalábbis funkcionális analfabéta. "
Ezzel nem csak nem értek egyet, de durván személyeskedő is. Csodálom, hogy nem törli a bloggazda.
"Ez alapján egyenlőségjelet tenni digger és hinta közé, eléggé erős lenne. Szerintem. "
Szerintem is. Csupán demonstrálni akartam, hogy a felhozott érv nem vehető komolyan. A valódi ok, hogy - teljes joggal - tele volt a bloggazda hócipője a mantrázással és hogy százszámra tartalmatlan, üres beszéd zajlik a blogján. Számtalanszor figyelmeztette a mantrázót, hogy hagyjon fel e magatartással. Ezek után teljesen védhető a kitiltás. De nem egy mondvacsinált okkal. Attól, hogy rosszindulatú, gonosz, aljas gazember vagyok, még nem kell kitiltani. Azért kell / lehet kitiltani, amit ITT csinálok.
@Mirjam2:
Egyetértek. Csak azt nem értem, hogy ez mennyiben függ össze bárkinek a kitiltásával.
Megérteném, ha a bejegyzései miatt nem állnának vele szóba sokan. De mi a cél a kitiltással, amit a kitiltott magatartásával, jellemhibájával indoklunk? Büntetés? :) Kiűzzük a Paradicsomból mert rosszindulatú feltételezéseinek hangot is ad? :)
@Babette .:
"Éttermi fogyatékos, de legalábbis funkcionális analfabéta. "
Ezzel nem csak nem értek egyet, de durván személyeskedő is. Csodálom, hogy nem törli a bloggazda.
Keleti Szél
2014.12.05 22:53:37
@Világpolgár2012:
Szerintem ennél is fontosabb új baráti körről gondoskodni.
Mert hogy mindenki utálni fogja, miután 150 gigát lenyomott a retinájukon, az tutifix... Még akkor is, ha raw formátumban tárolja a tükörreflexes képeit. ;)
Szerintem ennél is fontosabb új baráti körről gondoskodni.
Mert hogy mindenki utálni fogja, miután 150 gigát lenyomott a retinájukon, az tutifix... Még akkor is, ha raw formátumban tárolja a tükörreflexes képeit. ;)
A válasz a címben feltett kérdésre nem is olyan egyszerű, különösen azért, mert természetesen az is előfordulhat, hogy valakinek nem jön be a dolog – erről is szól Schrammel Ivett posztja, aki férjével és három lányával már három országot is megjárt: élt Ausztriában,…..
Keleti Szél
2014.12.03 22:59:18
A mai „Az én városom” egy a legtöbbünk számára kevéssé ismert világba, Szaúd-Arábiába, Al-Khobar városába kalauzol el minket, nem csak képekben. Érdekes bennfentes, az általában létező sztereotípiáinknak éppen ellentmondó, információkat is megtudunk ott élő…..
Keleti Szél
2014.11.29 21:33:17
@mojyo:
"Szerintem annyira elbaszott a vilag, hogy lehetetlen ugy elni, hogy ne asszisztalj emberi jogsertesekhez, vagy a szervezett bunozeshez, ezert a lelkiismereti okokat az utazasra kiterjeszteni szerintem ertelmetlen. "
Értettem elsőre is, mit akartál mondani.
Ha kicsit alaposabban megnézed a mondatod, két lényeges állítást fogalmaz meg (amelyek közül a másodikat AKARTAD mondani, de mindkettőt te fogalmaztad meg):
- "lehetetlen ugy elni, hogy ne asszisztalj emberi jogsertesekhez"
-> ezért lelkiismereti okból ne korlátozzuk magunkat (választásainkat) útiélményeink beszerzésekor
A téma szempontjából a másodikra helyezted a hangsúlyt, de szerintem fontosabb az első, s én ezt gondoltam tovább.
(Hab a virtuális tortánkon, hogy nincs ok-okozati összefüggés a tagmondatok között. Hogy mégis miért így fogalmaztad meg? Szerintem azért, mert az a mögöttes gondolat járt a fejedben, hogy ha már egyszer lehetetlen gazemberként élni, legalább élvezzük: utazzunk bátran, korlátok nélkül, ne gördítsünk magunk elé felesleges akadályokat.
Hogy másként értelmezhető az a körülmény, hogy az "EZÉRT" szóval vezetted be a fő állításod / javaslatod?)
"Szerintem annyira elbaszott a vilag, hogy lehetetlen ugy elni, hogy ne asszisztalj emberi jogsertesekhez, vagy a szervezett bunozeshez, ezert a lelkiismereti okokat az utazasra kiterjeszteni szerintem ertelmetlen. "
Értettem elsőre is, mit akartál mondani.
Ha kicsit alaposabban megnézed a mondatod, két lényeges állítást fogalmaz meg (amelyek közül a másodikat AKARTAD mondani, de mindkettőt te fogalmaztad meg):
- "lehetetlen ugy elni, hogy ne asszisztalj emberi jogsertesekhez"
-> ezért lelkiismereti okból ne korlátozzuk magunkat (választásainkat) útiélményeink beszerzésekor
A téma szempontjából a másodikra helyezted a hangsúlyt, de szerintem fontosabb az első, s én ezt gondoltam tovább.
(Hab a virtuális tortánkon, hogy nincs ok-okozati összefüggés a tagmondatok között. Hogy mégis miért így fogalmaztad meg? Szerintem azért, mert az a mögöttes gondolat járt a fejedben, hogy ha már egyszer lehetetlen gazemberként élni, legalább élvezzük: utazzunk bátran, korlátok nélkül, ne gördítsünk magunk elé felesleges akadályokat.
Hogy másként értelmezhető az a körülmény, hogy az "EZÉRT" szóval vezetted be a fő állításod / javaslatod?)
Keleti Szél
2014.11.29 21:44:20
Keleti Szél
2014.11.29 21:44:28
@Mirjam2:
"marpedig ez igaz, ha koromlakk van a non, akkor az o hibaja hogy megeroszakoljak mert feleslegesen felhivta magara a figyelmet. Mit lehet erre mondani... "
Talán azt, hogy egész nyugodtan szippanthat bármennyit a körömlemosóból, az értelmi képességeire nem fog kedvezőtlen hatást gyakorolni... :)
"marpedig ez igaz, ha koromlakk van a non, akkor az o hibaja hogy megeroszakoljak mert feleslegesen felhivta magara a figyelmet. Mit lehet erre mondani... "
Talán azt, hogy egész nyugodtan szippanthat bármennyit a körömlemosóból, az értelmi képességeire nem fog kedvezőtlen hatást gyakorolni... :)
Egyre inkább úgy tűnik, nem tud mit kezdeni pár uniós ország a határátkeléssel, hiszen hiába üt meg egyre inkább bevándorlás ellenes hangot a brit kormány, a szigetországba érkezők száma egyre nő, ráadásul több kutatás szerint is az érintett országok gazdaságának,…..
Keleti Szél
2014.11.28 20:08:33
@házelőtthinta: Úgy tudom, arrafelé kiváló élményfürdő üzemel: habzik a Rába - egy osztrák cég engedi bele a hozzáadott értéket. (Aztán lehet, hogy időközben változott az üzletpolitikájuk.)
Keleti Szél
2014.11.28 20:51:48
@rezsöatya: Meglehet épp a kacsához kell, talán műtétre készül. Tán kimerült a faggyúmirigyük.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz