Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csinkov

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem tudom, hogy Anna az olvasóinkat akarja meggyőzni, avagy saját magát meggyugtatni, hogy jól döntött, mikor eladta az autóját. Az általa bemutatott okfejtés könnyen lehet, hogy teljesen reális saját magára nézve, de általánosságban már nem feltétlenül értenék vele egyet,…..
csinkov 2009.01.25 18:33:39
Helló mindenki,
elég érdekes a téma. Néhány személyes tapasztalat, pro- és kontra. 6 évig jártam be Tatabányáról. Hétköznap sárgabusszal 1 óra volt a Petőfi híd b-i hídfőhöz - mondjuk Tbányán a buszvég mellett laktunk. Aztán Újpest-központhoz jártam, ez 1,5 óra volt. De itt már hétvégén, meg hajnalban is kezdődött műszak - respect a call centereseknek - ekkor jól jött az autó.
Aztán visszaköltöztünk Bp-re. Ekkor már Hűvösvölgybe kellett menni, ami BKV-val és autóval egyaránt átlagosan 1 óra. Ha autóval mentem, az kizárólag lustaságból volt. Lehet ideológiát keresni, de ennyi volt a lényeg: a kényelem.
Most Pöttyös utcai metróhoz megyek gyalog minden reggel - kb. 10 perc kellemes séta - és az Árpád hídi metrómegállóig még 25 perc. Összesen 35 perc, autóval ez kb. 1 óra átlagosan - ha nagyritkán autóval megyek. Sok kollégám uezt a viszonylatot autóval teszi meg. Indok? Csak a kényelem.
De! 3 hónapja kómába esett Citroen márkájú autóm, és azóta egyébként kényelmesen elvagyunk. A kivételt a karácsony jelentette, amikor egy Bp-Tatabánya-Bp-Salgótarján-Bp kört tettünk meg. Ez összesen kettőnknek mintegy 15eFt volt, és összesen mintegy 12 óra. Autóval időben, benzinben, matricában fele-kétharmada lett volna. Na itt jön be a kényelem faktor...
Más: a feleségemnek kb. 40 perc BKV-val a munkahelye: Epreserdő utcai 3-as megállótól a Maglódi útig. (28-as, 37-es vilire, v 85-ös buszra tud átszállni.) Ez hétköznap reggel csúcsidőben lenne autóval 15 perc!!! (Napfény-Pöttyös-Üllői-Kőér-Gitár). Hát nem kérdéses, miért szeretném, h autózzon, s ne a 3-as és 37-es/28-as villamos villamosok deklasszált utasközösségével ossza meg mindennapjait...
Egy a lényeg, vannak helyzetek, amikor az autó igenis előnyösebb, amíg nincs kényszer és elfogadható alternatíva, a legnagyobb jószándékkal sem fogunk mást választani; másrészt, ha van alternatíva, akkor érdemes azt választanunk...
"Tibor az újkori magyar polgár archetípusa. Ami különlegessé teszi az az, hogy munkáinak során sok emberrel kerül kapcsolatba, veleszületett nyitottságának, igazságérzetének, rendkívüli megfigyelőképességének köszönhetően hozzávetőleg 100 szociológus ismeretével…..
csinkov 2009.01.23 08:08:38
Üdv Barátaim!

Két javaslatom lenne: magyarversusangolbillentyuzet.blog.hu és hajnaliegykorbekokainozvavillogokavagyonommal.blog.hu elnevezésű csoportterápiás helyek regisztrációját javaslom. Majd csak keresünk vmi szipológus (ez jó :)) csoportvezetőt, aki átsegít az élet nehéz kérdésein, úgymint:

Dr. Faszorrú János says:
Dr. Faszorrú vagyok és szociopata. Műveltségem ellenére egy sikertelen pötsch vagyok, ezért belekötök abba, aki nem használ ékezetet, meg nagybetűt. Miazhogy egy taxis ilyen sikeres, én meg a magyar filológia PhD-mmal krumplit sütök a mekiben?!

Britney says:
Britney vagyok, és szociopata. Bár összeherdált apu nekem egy vagyont, de én egy kis buzernyák vagyok, aki ráadásul fél az ukrán üzlettársaktól. Az asszony alá is autót rakok, ahelyet, hogy megraknám, de hát a látencia már csak ilyen?! Nagyon félek az üzlettársaktól, akiket utálok. Ezért a blogokon vezetem le a feszültségeimet, de ott is csak némi üccsi elfogyasztása bátorít és csak éjszaka egykor merem. Senki nem tisztel, mindenki kinevet, ezért itt villogok a vagyonommal, hátha itt megkapom a tiszteletet. Pedig apu is csak szánalomból adta azt a száz millát. Már rég elbasztam volna az egészet, ha nem rejti el előlem külföldi offshore cégekbe.

Bár inkább ne legyen így, tk. nagyon szórakoztatóak vagytok :) Inkább itt vezessétek le a feszkót, mint az utakon, a hivatalokban, a BKV-n, stb.
Budapest Underground Vízkereszt 2009.01.22 23:25:00
"Vízkereszt című előadásunkat a nagy érdeklődésre tekintettel februártól újra műsorra tűzzük, várhatóan az évad végéig." - olvasható a Centrál Színház honlapján.Ha már láttad, akkor azért. Ha még nem, akkor meg azért. De miért is? A választ itt olvashatod…..
Kisebb szünet után újra jelentkezünk. Az utóbbi időben kevesebb levelet kapunk, pedig nem hinném,hogy kifogytatok volna a történetekből. Csipkedjétek magatokat :)!A mai naptól kezdve az Index Fórum topicjaiból is szemezgetünk, kezdésként Ancsúr történetét olvashatjátok.2007…..
Új MÁV blog Vonat vagy autó? 2008.02.06 18:01:00
Ismét a régi téma:) Hali! Láttam volt már hasonló cikk a témában de gondoltam billentyűzetet ragadok én is, mert egyszerűen nem tudom megérteni a MÁV tarifaképzését és azt, hogy miért csodálkoznak, hogy veszteséges a cég. Szombathelyiként elég ritkán fordulok meg Budapesten…..
Az alábbi történetet Timi küldte be:Történt egyszer, hogy hihetetlen módon úgy jött ki a lépés, hogy hitelfelvételre szánjuk el magunkat.  Na nem felelőtlen módon, hanem meglévő felelőtlen bankszámlahitelünket és hitelkártyánkat kívántuk kiváltani egy személyi…..
csinkov 2008.01.31 21:39:20
CIB-CIB, a leggecibb. Raiffeisen, szarfej-zen. Belsősként van egy modellem. Az elmúlt években hihetetlenül felduzzadt a bankok személyi állománya, a fióknyitási láz miatt. Emiatt - és johevi 2008.01.31. 19:48:24 által leírtak miatt - gyors a fluktuáció is.

Gyors fluktuáció + bővülés = túlterhelt HR-ek. Hát mit tehet ilyenkor a HR? Testreszabott kiválasztás? Megfelelő motivációs rendszer - bér, előrelépés, stb? Meg ilyen bullshitek, amit a "szakértők" a "szaklapokban" írnak és a főiskolákon oktatnak?!

Lófaszt! Totális oligopszónia van a pénzügyi munkaerőpiac "tömegcikk" szekciójában - legalábbis pl. a nagybankoknál: azonos bérek, azonos követelmények, stb. Mindenki követi a trendet, de kevésbé alig tudja formálni (ez a Stackelberg-oligopólium, vagy miakacsa). S ki diktálja a trendet vajh? Igen, jól tippelsz: az OTP. Szóval OTP-izálódunk... csimpánzokat vesznek fel 10 banánért, mert aki egy kicsit is tehetséges, az menekül - back office-ba, menedzsment mellé, vagy jobb fizetésért másik bankba (én egyelőre ezt a stratégiát követem, mert elég monoton a back office-ban egész nap a szart heggeszteni).

És ez csak a HR része! Nézzétek meg, hogyan árazzák be magukat a bankok. 1.legdrágább a ZÓTÉPÉ. Lefölöz, piacot tart. 2. CIB, Rafi, Erste, KH, BB. - éles harc egymást közt? Hááááát. Inkább egy aláárazás jutalék és eszközbevétel oldalon (hitelkamat, számlavezetés, stb.), feléárazás forrásköltség oldalon (betéti ákcijáúk). Trónkövetelők. 3. Rés-stratégia: Allianz, Volks, KDB, (ex IEB: a legtöbb fiókjuk Budán és a budai agglomerációban volt) stb. a kicsik. Saját kis piaci szegmensükbe nyomulnak (koreai multi számlája KDB-nél-e van?!).

Szóval tök mindegy hová mész. Ha pötsch az ügyfélszolgálatos, akkor még ne válts bankot. Menj oda egy másikhoz. Aztán egy harmadikhoz. Ha megteheted, menj másik fiókba. Előbb-utóbb találsz olyat, aki jó! Sokan vannak ilyenek, elhihetitek... (még a ZÓTÉPÉ-nél is találtam ilyet).
Koes záróra előtt menekülő boltosokat fogott a Westendben - ezúttal a génkezelt kísérleti állatok haltak meg hiába. A pánikba esett harmincasok kedvenc helyén, a Clinique üzletében nem a pénz az úr, lobogtathat előttük akár böröndnyi tízezrest, nem engedik be a…..
csinkov 2008.01.28 21:37:16
Két személyes élmény

1. amerikai ügyfeleink gyakran a 18:00 zárás előtt 1-2 perccel estek be (hűvösvölgyi Stop Shop X bank). Tudták, bejöhetnek, de tudták, max. egy gyors devizaváltás fér bele. Ha vmi miatt 18:05-nél később végeztünk, udvariasan megköszönték a segítséget és elnézést kértek, hogy ilyen későn értek oda és így elhúzódott.

2. amszterdami kafésopps feka zárás előtt 30 perccel már nem szívesen adott újabb lötyit, pedig a "gyapotszáj" effektus miatt naggyon rá voltunk kattanva. 5 percenként felhívta a figyelmet a zárásra. Azt mondta, rendelet szabályozza, meddig szívhatunk a soppjában. Persze egész napi spec. füstben történő munkavégzés után én is beleszarnék :))

Szóval: a probléma általános, nemzetközi. Nem Magyarisztán, hanem Droidisztán kérdése. Megoldás: kölcsönös udvariasság és türelem. Egymás szempontjainak elfogadása. Szerintem nektek is erre kellene törekedni, ahelyett, hogy jómagyar szokás szerint mindenki köti az ebet a karóhoz.

Mint vevő: ha bunkó az eladó, nem szívom fel magam, udvarias maradok, türelmes, hosszú folyamat, amíg a helyes kultúra kialakul. Nem idegeskedek. Minek? Attól nem változik semmi. Nem attól változik. De bemegyek, megveszem, amit akarok. Mondjuk 5 perccel zárás előtt nem megyek be, ha nem tudom, mit akarok...

Mint eladó (vagy valami olyan): szintén udvarias vagyok. Ha zárás előtt 2 perccel bejön az ügyfél, kiszolgálom - kap pénzt, utalhat, bármi. Mondjuk egy 0,5-1 órás számlanyitást, tanácsadást, stb. nem vállalok be, udvariasan felhívom a figyelmét a feladat munkaigényességére, a pontos időre és e két tény ellentmondására. Felhívom figyelmét nyitvatartásunk kínálta lehetőségre. Megpróbálok vele megbeszélni egy időpontot. Ha pattog, megkérem, távozzon. Nem idegeskedek, de nem is cselezek óraátállítással, pénztárzárással, stb. Sztem ez a kereskedelemben is megy: zárórakor mindenkit meg lehet kérni, hogy fáradjon a kasszákhoz (ja ilyet is láttam A'damban). Fizethet, de ne akkor akarja kitalálni, mit akar.