Adatok
Russel Coutts
39 bejegyzést írt és 63 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Visszaszólt a csomagellenőrnek, nem engedték fel a Wizz-gépre
2019.10.02 18:17:56
A Malév GH eddig sem pályázott nagy eséllyel a legkedveltebb cégnek járó babérkoszorú elnyerésére, de lassan inkább az aranybékasegg díjra lehet méltó (a díjat egy reklámblog találta ki, nem én). Olvasónk, Dóra (kérésére a nevét megváltoztattuk) tanulságos esete következik. Frissítés: a Wizz Air…..
Russel Coutts
2019.10.03 19:19:10
@Russel Coutts: földi személyzet, nem a légi...
Russel Coutts
2019.10.04 08:36:35
@Minden lében talál: fogadj meg egy tanácsot: ne keverj össze másokat saját magaddal. Az, hogy te eladod magad 2 gomb vélt elönyért, nem jelenti azt, hogy másnak sincs annyi esze, hogy megtalálja a számítását máshol.
Egyébként meg... Utazz akkor legközelebb repülövel, amikor velem egy wizz gépen ülhetsz.
Egyébként meg... Utazz akkor legközelebb repülövel, amikor velem egy wizz gépen ülhetsz.
Russel Coutts
2019.10.04 09:00:58
@Minden lében talál: azt állítod, hogy habár elég sokat repülök az egész családdal együtt, és az utóbbi 6 évben nem voltam hajlandó wizz-el utazni, de majd az elsö sorban fogok állni, amikor legközelebb a wizz akciós jegyet kínál.
Mivel engem nem ismersz, így belölem nem indulhatsz ki, gondolom ezt a rendkívül megalapozott kijelentést saját magadból kiindulva tetted.
Ès igen. Eladod magad. Nekem gond, hogy a reptéri rendörnek kell befenyíteni a személyzetet, hogy ne szórakozzanak az utasokkal. Nekem ez akkor is gond, ha ezt másokkal teszik, és én épp nem esek bele a szórásba. Nekem gond, hogy azon kell gondolkodnom elötte, hogy most vajon kivel baszakodnak. Nekem nem fér bele, hogy minden utazás elött bújjam a a cég aktuális szabályzatát, hogy nehogy vétsek valami ellen. Nekem nem jön be, hogy türjek, és húzzam meg magam, mert szerintük ök tesznek szívességet nekem az olcsó jeggyel. Neked ezek szerint ezek rendben vannak, neked ezek beleférnek az olcsóságba.
Elég sok társasággal repülök rendszeresen, a ryanairtöl kezdve a delta-ig. Sok a katasztrofális banda, azonban olyan alapvetöen geci, mint a wizz, egyik sincs.
Én nem adom el magam. Soha többet wizz.
Mivel engem nem ismersz, így belölem nem indulhatsz ki, gondolom ezt a rendkívül megalapozott kijelentést saját magadból kiindulva tetted.
Ès igen. Eladod magad. Nekem gond, hogy a reptéri rendörnek kell befenyíteni a személyzetet, hogy ne szórakozzanak az utasokkal. Nekem ez akkor is gond, ha ezt másokkal teszik, és én épp nem esek bele a szórásba. Nekem gond, hogy azon kell gondolkodnom elötte, hogy most vajon kivel baszakodnak. Nekem nem fér bele, hogy minden utazás elött bújjam a a cég aktuális szabályzatát, hogy nehogy vétsek valami ellen. Nekem nem jön be, hogy türjek, és húzzam meg magam, mert szerintük ök tesznek szívességet nekem az olcsó jeggyel. Neked ezek szerint ezek rendben vannak, neked ezek beleférnek az olcsóságba.
Elég sok társasággal repülök rendszeresen, a ryanairtöl kezdve a delta-ig. Sok a katasztrofális banda, azonban olyan alapvetöen geci, mint a wizz, egyik sincs.
Én nem adom el magam. Soha többet wizz.
Már csak napok kérdése és Magyarországon is megkezdődik az iskola. Németországban már meg is volt az első tanítási nap, nézzünk hát körül kicsit arrafelé!..
Russel Coutts
2019.08.26 08:12:10
@nyuszigonosz: Nem az zavar, hogy mi oszt vagy szoroz. Az alapbeállítás zavar, hogy a poster hülye, mert valaki szük környezetében valami nem pont úgy van: azt írod, hogy "amelyek nekem hazaiak és ismerem öket," és azt, hogy "valahol északon él, de azok kis tartományok". De mivel azt megállapíthatjuk, hogy összesen 2 tartományban nem kezdödik még az iskola, és egyben kezdödik most a napokban, 13 tartományban meg már hetek óta megy, ezért úgy érzem, hogy hiába érzed hazai környezetednek Németországot, mégsem ismered annyira, mint gondolod.
Ezzel sincs amúgy semmi baj, sokan vannak ezzel így (általában én is).
Ezzel sincs amúgy semmi baj, sokan vannak ezzel így (általában én is).
Russel Coutts
2019.08.26 08:13:43
@nyuszigonosz: nem az én blogom. Csak az én családomról szól.
Russel Coutts
2019.08.26 08:23:57
@Herr Géza: nem olvasol elég figyelmesen :) Én azt írtam, hogy: "Szerdán indul Nordrhein-Westphallenben is. Csak és kizárólag Bayernben és Baden-Würtembergben indul szeptemberben az iskola."
És tehát szeptemberi iskola: Bayern + Baden Würtemberg = 13M + 11M --> 80M-24M=54M.
Éltem azzal az egyszerüsítéssel, hogy No-ban cca 80M ember él.
A Berlin meg nem arról szólt, hogy bármiféle függöség is lenne, inkább arról, hogy északi kis tartomány, ami nem is számít. A hivatalos számok szerinti 3,6Mi berlini meg szerintem annál azért szerintem több :)
És hogy csak további felháborodást keltsek, tösgyökeres helyi német kollégáim mindig félkomolyan, vigyorogva mondják (nem 1 ember), hogy az igazi Németország igazából egy nagyon kis ország, mivel ami Hamburgtól északra van, az már Dánia, ami a Harz-tól délre, az meg már Bayern...
És tehát szeptemberi iskola: Bayern + Baden Würtemberg = 13M + 11M --> 80M-24M=54M.
Éltem azzal az egyszerüsítéssel, hogy No-ban cca 80M ember él.
A Berlin meg nem arról szólt, hogy bármiféle függöség is lenne, inkább arról, hogy északi kis tartomány, ami nem is számít. A hivatalos számok szerinti 3,6Mi berlini meg szerintem annál azért szerintem több :)
És hogy csak további felháborodást keltsek, tösgyökeres helyi német kollégáim mindig félkomolyan, vigyorogva mondják (nem 1 ember), hogy az igazi Németország igazából egy nagyon kis ország, mivel ami Hamburgtól északra van, az már Dánia, ami a Harz-tól délre, az meg már Bayern...
Nem kell szőrözni a poggyásszal, garantáltan mindíg süt a nap, az óceán azúrkék, 29 fokos és a pénzünkért ár-érték arányban a legjobbat kapjuk. Kell némi előre tervezés és bátorság belevágni egy amerikai nyaralásba, de megúszható nagyjából egy Nyugat-európai nyaralás költségéből ha odafigyelünk. Íme…..
Vajon hány magyar kel ezekben a napokban útra, hogy aztán végigharcolja magát fél (vagy egész) Európán? Nyilván rengeteg, köztük van a mai egyik ajánlott bejegyzés szerzője és családja is, akik 5 németországi év alatt azért már kialakítottak egy stratégiát az év végi…..
Russel Coutts
2017.12.31 14:07:21
@Csodabogár: Már nem. A csehek az utóbbi 3-4 évben a Prága-Brno autópálya 80%-át, a Brno-határ szakasz teljes hosszát már felújították, és a határ és Prága közötti régi falujáró rész sincsen már, átadták az autópályát végre. Az osztrákok felé kerülni teljesen felesleges már. Jelenleg az egész német-cseh-szlovák-magyar autópálya szakaszon egyetlen sávelhúzásos terelés van. Plusz adalék, hogy eléggé nehezen jövök ki az osztrákokkal, eléggé nehezen viselem a fő autópályákon tapasztalt állami lehúzást, amivel a tranzit sofőröket igyekeznek minél jobban mondvacsinált dolgok miatt vastagon büntetni.
A repülő meg nem feltétlenül reális alternatíva. Pl. tőlünk autóval a reptér 2,5 óra, parkolás, séta a csomagfeladóig +0,5 óra, 1,5 óra várakozás a repülőre, 1,5 óra repülés, 0,5 óra kijutás a terminálról, 0,5 óra taxival a Nyugatiig, ha szerencséd van, akkor csak 0,5 óra várakozás a szegedi vonat indulásáig, a vonatót 2,5 óra Szegedig, majd onnan 0,5 óra eljutni a családig. Ez 10,5-11 óra. Pont, mint átlagosan kocsival. Ráadásul a költségek autóval sokkal alacsonyabbak 4 személy + csomagok esetén, ráadásul a kocsi ott is kéznél van, amikor ott menni kell valahová.
A repülő meg nem feltétlenül reális alternatíva. Pl. tőlünk autóval a reptér 2,5 óra, parkolás, séta a csomagfeladóig +0,5 óra, 1,5 óra várakozás a repülőre, 1,5 óra repülés, 0,5 óra kijutás a terminálról, 0,5 óra taxival a Nyugatiig, ha szerencséd van, akkor csak 0,5 óra várakozás a szegedi vonat indulásáig, a vonatót 2,5 óra Szegedig, majd onnan 0,5 óra eljutni a családig. Ez 10,5-11 óra. Pont, mint átlagosan kocsival. Ráadásul a költségek autóval sokkal alacsonyabbak 4 személy + csomagok esetén, ráadásul a kocsi ott is kéznél van, amikor ott menni kell valahová.
Indítsd az új évet egy új illattal. A nők számára, nincs is megnyerőbb egy jó illatú férfinál. A tökéletesen vonzó külső és harmónia eléréséhez, az egyéniségedhez illő parfüm kiválasztása épp olyan fontos, mint az, hogy milyen ruhát viselsz...
Russel Coutts
2017.12.31 09:03:16
Száz éve nem írtam sajnos a blogra, ennek sok oka volt. Már égtem a vágytól hónapok óta, de sajnos időm nem engedte, ezért az anyagok csak gyűltek és gyűltek. Van, ami azóta idejét múlt és van, amihez már kedvem sincsen. Viszont egy restanciám most pótolnám.
Baráti körömben, sokan azért tartanak…..
A blogon lassan hagyománnyá válik, hogy az év végén felidézem az év legjobb 10 autós élményét egy szabványos toplista keretében. Egy ilyen lista persze eleve feltételezi, hogy volt 10 autós élményem ebben az évben : ). A 2017-es élménycunami látva ez nem is kérdés, a 2017-es év mennyiségileg…..
Russel Coutts
2017.12.21 07:44:58
Bulli Roger Sailing Team
Versenytaktika - A célvonalra hajózás és a célvonalon való áthaladás után
2017.12.16 08:07:07
A célfonalra hajózáskor a következőkre figyeljünk:
Az utolsó bója után a lehető leghamarabb határozzuk meg a célvonal helyét és irányát.
A célvonal közepére irányozzunk, hogy legyen lehetőségünk meghajózni a lehetséges szélfordulókat. Kövessük a korábban eldöntött taktikai tervünket!
Amennyiben…..
Amennyiben hátszeles szakaszon hajózunk, a következőkre figyeljünk:
A luvbója után azonnal keressünk egy megfelelő hullámot.
Amilyen gyorsan csak lehet, állítsuk át a hajót a hátszeles menetre: alsó él elenged, cunningham elenged, alba lazít, amennyiben a hajó svertes, svert fel.
Amennyiben…..
Bulli Roger Sailing Team
Versenytaktika - a leebójához közeledve, és a második kreuz szakasz
2017.11.29 20:58:08
A leebójához közeledve a következőkre figyeljünk:
Szerezzük/tartsuk meg a belső helyet.
Figyeljük meg az aktuális helyzetet (szél, pöffök, szélfordulók, hullámzás, felhők)
Amennyiben szükséges, változtassunk a taktikánkon.
Készítsük elő a hajót a bójakerülésre: hátszeles vitorla le, alsó él…..
Amennyiben raum szakaszon hajózunk, a következőkre figyeljünk:
A luvbója megkerülése során folyamatosan engedjük ki a vitorlákat.
A luvbója megkerülése után figyeljünk a hullámzásra, és – ha lehetséges – azonnal keressünk egy megfelelő hullámot, amely a hajót segít siklásba hozni.
Amilyen…..
A következőkre figyeljünk
A szélfordulókat, rövid irányváltásokat minden esetben használjuk ki.
Ha az élbolyban vitorlázunk, törekedjünk a körülöttünk lévő tér ellenőrzésére, ne engedjünk más hajókat a mi szél felőli oldalunkra.
A lehető leghamarabb találjuk meg a következő pályajelet, és…..
A következőkre figyeljünk:
Amennyire csak lehetséges, maximálisan hajtsuk végre a korábban közösen elhatározott taktikai tervet. Kerüljük a hirtelen jövő ötletektől vezérelt változtatásokat!
Mindig a hajó maximálisan elérhető sebességén vitorlázzunk.
Csak pozitívra vitorlázzunk! Amennyiben nem…..
A következőkre figyeljünk:
A rajtvonal kiválasztott részén rajtoljunk.
Az első sorból rajtoljunk.
Elsőbbségi tackon rajtoljunk.
Védjük a pozíciónk szél felőli oldalát a többi versenytárstól.
Időben gyorsuljunk fel, és teljes versenysebességgel lépjük át a rajtvonalat, a lehető legkisebb…..
Bulli Roger Sailing Team
Versenytaktika - A rajt napján, de még a rajtot megelőzően
2017.11.13 19:02:40
A rajt napján, még a kikötőben a következő feladatokat végezzük el:
Töltsük fel a hajót a verseny várható hosszának megfelelő mennyiségű (nem alkoholtartalmú) itallal, és ennivalóval (pl. energiaszelet).
Szerezzük be a pályajelek végleges helyeit, az érvényes versenyutasítást, tanulmányozzuk az…..
A technikai beállítások után koncentráljunk kicsit a versenyzés másik nagy buktatójára, az emberi tényezőre. Hogyan tudunk folyamatosan az élbolyban vitorlázni? Hogyan tudunk egy versenyt (vagy akár egy egész sorozatot) megnyerni? Ebben segíthet a helyes regattataktika.
A vitorlásversenyzés…..
Egy vezetői pozícióban bármilyen változás nemcsak az egyénnek, de az adott iparág piacának is fontos eseménye. Az állását vesztett vezető számára ez különösen erős nyomást, kényszert jelent, ezért többféle hibát is elkövetnek a kapkodásban, teljesítménykényszerben...
Russel Coutts
2017.11.08 19:30:41
@jobangel: csak ez okozott közben jó pár álmatlan éjszakát, és a végén fel kellett számolni szinte a teljes addigi életünket, mindent újra kellett kezdeni 1000 km-el arrébb. Nem volt egyszerű, de megérte. Habár korábban nem mindig gondolta ezt az egész család így :D
@vu2: óóóó ez csak egy munkahelyváltás tapasztalataiból írott zanzásított összefoglaló volt :) Az olyan dolgokra már ki sem térek, hogy a volt vezérem és pár néhai kollégám hogyan igyekezett engem a korábbi ügyfeleinknél áztatni, meg hogy a hirtelen rengeteg "haverból" hány igazi barát maradt, miután már nem én voltam a "nagy ember"...
Mondjuk maga az is szép volt, hogy hogyan sütögették a volt kollégáim a saját kis pecsenyéiket, hogyan épültek a solymári és szentendrei villák egyszerű fizetésekből, és akkor a tendereztetések körüli szürke zónás ügyletekről nem beszélek... Ezek is megérnének egy misét... Tökéletes kórkép lenne a mai magyar "nagyvállalati" vezetői világról...
@vu2: óóóó ez csak egy munkahelyváltás tapasztalataiból írott zanzásított összefoglaló volt :) Az olyan dolgokra már ki sem térek, hogy a volt vezérem és pár néhai kollégám hogyan igyekezett engem a korábbi ügyfeleinknél áztatni, meg hogy a hirtelen rengeteg "haverból" hány igazi barát maradt, miután már nem én voltam a "nagy ember"...
Mondjuk maga az is szép volt, hogy hogyan sütögették a volt kollégáim a saját kis pecsenyéiket, hogyan épültek a solymári és szentendrei villák egyszerű fizetésekből, és akkor a tendereztetések körüli szürke zónás ügyletekről nem beszélek... Ezek is megérnének egy misét... Tökéletes kórkép lenne a mai magyar "nagyvállalati" vezetői világról...
Russel Coutts
2017.11.09 07:56:47
@nicolasito: A morális okokat kizárva, csak a racionális érveket nézve belemenni vezetőként egy ilyen beszámlázós-visszaadós buliba totális szakmai öngyilkosság. Nehogy azt hidd, hogy ezt senki nem fogja megtudni. Valószínűleg ez a felső vezető mással is ezt csinálja, és az elődöddel is ezt csinálta. Ekkor pedig a vállalati pletykák alapján mindenki tudni fogja. Innentől pedig:
1. Te vagy a főnök csicskája. Nem mondhatsz neki nemet a legszarabb, leghülyébb kívánságaira sem, vagy véged.
2. Ha a főnököd bármivel botlik, azonnal téged fog beáldozni maga helyett. Az ilyen állás sosem hosszú életű.
3. Kb a belépés napján húzhatod le a kollégák tiszteletét a wc-n, "leprás" leszel. Te leszel az aki "semmihez nem ért, csak segget nyal és tejel". Eredmény Soha nem fognak megbecsülni -> soha nem fogsz tudni rájuk számítani -> soha nem fogsz tudni csapatot építeni -> soha nem fogod tudni hozni az eredményeket, számokat -> a főnököd sem fogja hozni az eredményeket, számokat -> neked kakukk... Lásd 2. pont.
4. Mivel te vagy XY tejelője, a cégen belül a karrierlehetőségeid száma konkrétan 0. Eleve a főnököd nem fogja engedni, mert akkor elveszíti a pénzt, amit tőled kap.
5. Ha a főnököd megy, neked is azonnal menni kell. Az elsők között leszel, akit szintén kirúgnak.
6. A magyar piac nagyon kicsi, a fluktuáció meg nagy. A volt kollégák meg viszik a pletykát, híreket magukkal. Ergo: az, hogy hogyan kaptad meg az előző munkát, mindenhová el fog kísérni. Lehúzhatod a retyón a teljes szakmai karriered.
Nem egy ilyen létezik, jó párat láttam, ismertem. Összességében ez jelent egy max 1 éves hosszúságú munkát, ahol 1-2 millió Ft jelenlegi pluszért konkrétan eladod a teljes jövőbeni szakmai karriered. Szerintem nagyon nem éri meg.
1. Te vagy a főnök csicskája. Nem mondhatsz neki nemet a legszarabb, leghülyébb kívánságaira sem, vagy véged.
2. Ha a főnököd bármivel botlik, azonnal téged fog beáldozni maga helyett. Az ilyen állás sosem hosszú életű.
3. Kb a belépés napján húzhatod le a kollégák tiszteletét a wc-n, "leprás" leszel. Te leszel az aki "semmihez nem ért, csak segget nyal és tejel". Eredmény Soha nem fognak megbecsülni -> soha nem fogsz tudni rájuk számítani -> soha nem fogsz tudni csapatot építeni -> soha nem fogod tudni hozni az eredményeket, számokat -> a főnököd sem fogja hozni az eredményeket, számokat -> neked kakukk... Lásd 2. pont.
4. Mivel te vagy XY tejelője, a cégen belül a karrierlehetőségeid száma konkrétan 0. Eleve a főnököd nem fogja engedni, mert akkor elveszíti a pénzt, amit tőled kap.
5. Ha a főnököd megy, neked is azonnal menni kell. Az elsők között leszel, akit szintén kirúgnak.
6. A magyar piac nagyon kicsi, a fluktuáció meg nagy. A volt kollégák meg viszik a pletykát, híreket magukkal. Ergo: az, hogy hogyan kaptad meg az előző munkát, mindenhová el fog kísérni. Lehúzhatod a retyón a teljes szakmai karriered.
Nem egy ilyen létezik, jó párat láttam, ismertem. Összességében ez jelent egy max 1 éves hosszúságú munkát, ahol 1-2 millió Ft jelenlegi pluszért konkrétan eladod a teljes jövőbeni szakmai karriered. Szerintem nagyon nem éri meg.
Amennyiben a luv bója felé közelítünk, és azt vesszük észre, hogy egy üldöző hajó lekeresztez bennünket a farvizünkön, mielőtt lekeresztezne, ejtsünk bele az irányba, majd az elhaladása után élesedjünk fel újra. Így a lekeresztező hajó azt látja mögöttünk elhaladva, hogy még nem tudjuk venni a luv…..
Amennyiben elől haladó hajóként úgy érkezünk a lee bójához, hogy a bennünket üldöző hajó nem sokkal van mögöttünk lemaradva, vegyük úgy a lee bóját, hogy a bójavétel után nem feltétlenül a pozitív irányú kreuz takkra fordulunk, hanem útjogos oldalon a lee bója és az üldöző hajó között haladva a…..
A direkt és az indirekt védekezés között a különbség abban áll, hogy a direkt védekezés esetén az ellenfelet közvetlen fordulóra kényszerítjük, míg az indirekt védekezés esetén az ellenfél – még ha zavarásban is, de – minden további nélkül tud változatlan irányban tovább hajózni. Ezzel a…..
Talán a védekezés egyik legfontosabb alapelve, hogy minden esetben maradjunk az ellenfél és a következő pályajel között, ezzel akadályozva az ellenfél közvetlen pályajelre való hajózását. Ezzel a módszerrel egy szélforduló esetén az ellenfélhez képest akár több méteres előnyre is szert tehetünk…..
Amennyiben egy ellenfelet sikeresen zavarásba raktunk, ő mindent el fog követni, hogy ebből a zavarásból kiszabaduljon - általában egy fordulóval. Amennyiben mi ezt nem akarjuk hagyni, és azonnal fordulunk mi is vele együtt, kialakul az a helyzet, amit fordulópárbajnak nevezünk. Azonban!!! A sok…..
Habár ellenfeleink igyekeznek mindent elkövetni, hogy a korábban leírt három reménytelen helyzet egyikébe se kerüljenek, azonban mi igyekezzünk mindent elkövetni, hogy ez mégis csak így legyen.
Ennek egyik legjobb eszköze az alá fordulás. A lenti ábrákon lévő helyzetekben a bal oldali hajó…..
Amennyiben sikerült egy jó rajtot vennünk, a futam során már csak meg kell védenünk a megszerzett pozíciónkat, esetleg éppen mi szeretnénk a helyzetünkön javítani, ezért támadást indítunk az előttünk haladó hajóval szemben, a jobb helyezés megszerzése érdekében.
Minden egyes hajó „húz” maga után…..
Egy versenyen, hogy jó eredményt érjünk el, kiemelten fontos, hogy a rajt után jó pozícióban kezdjük meg a vitorlázást.
A jó rajthoz a következő dolgokra figyeljünk:
Az első sorból rajtoljunk.
A rajtvonal pozitív végén rajtoljunk.
Útjogosan rajtoljunk (backboard).
Maximális sebességgel…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz