Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Russel Coutts

39 bejegyzést írt és 63 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Malév GH eddig sem pályázott nagy eséllyel a legkedveltebb cégnek járó babérkoszorú elnyerésére, de lassan inkább az aranybékasegg díjra lehet méltó (a díjat egy reklámblog találta ki, nem én). Olvasónk, Dóra (kérésére a nevét megváltoztattuk) tanulságos esete következik. Frissítés: a Wizz Air…..
Russel Coutts 2019.10.03 19:19:10
@Russel Coutts: földi személyzet, nem a légi...
Russel Coutts 2019.10.04 08:36:35
@Minden lében talál: fogadj meg egy tanácsot: ne keverj össze másokat saját magaddal. Az, hogy te eladod magad 2 gomb vélt elönyért, nem jelenti azt, hogy másnak sincs annyi esze, hogy megtalálja a számítását máshol.

Egyébként meg... Utazz akkor legközelebb repülövel, amikor velem egy wizz gépen ülhetsz.
Russel Coutts 2019.10.04 09:00:58
@Minden lében talál: azt állítod, hogy habár elég sokat repülök az egész családdal együtt, és az utóbbi 6 évben nem voltam hajlandó wizz-el utazni, de majd az elsö sorban fogok állni, amikor legközelebb a wizz akciós jegyet kínál.
Mivel engem nem ismersz, így belölem nem indulhatsz ki, gondolom ezt a rendkívül megalapozott kijelentést saját magadból kiindulva tetted.
Ès igen. Eladod magad. Nekem gond, hogy a reptéri rendörnek kell befenyíteni a személyzetet, hogy ne szórakozzanak az utasokkal. Nekem ez akkor is gond, ha ezt másokkal teszik, és én épp nem esek bele a szórásba. Nekem gond, hogy azon kell gondolkodnom elötte, hogy most vajon kivel baszakodnak. Nekem nem fér bele, hogy minden utazás elött bújjam a a cég aktuális szabályzatát, hogy nehogy vétsek valami ellen. Nekem nem jön be, hogy türjek, és húzzam meg magam, mert szerintük ök tesznek szívességet nekem az olcsó jeggyel. Neked ezek szerint ezek rendben vannak, neked ezek beleférnek az olcsóságba.
Elég sok társasággal repülök rendszeresen, a ryanairtöl kezdve a delta-ig. Sok a katasztrofális banda, azonban olyan alapvetöen geci, mint a wizz, egyik sincs.
Én nem adom el magam. Soha többet wizz.
Már csak napok kérdése és Magyarországon is megkezdődik az iskola. Németországban már meg is volt az első tanítási nap, nézzünk hát körül kicsit arrafelé!..
Russel Coutts 2019.08.26 08:12:10
@nyuszigonosz: Nem az zavar, hogy mi oszt vagy szoroz. Az alapbeállítás zavar, hogy a poster hülye, mert valaki szük környezetében valami nem pont úgy van: azt írod, hogy "amelyek nekem hazaiak és ismerem öket," és azt, hogy "valahol északon él, de azok kis tartományok". De mivel azt megállapíthatjuk, hogy összesen 2 tartományban nem kezdödik még az iskola, és egyben kezdödik most a napokban, 13 tartományban meg már hetek óta megy, ezért úgy érzem, hogy hiába érzed hazai környezetednek Németországot, mégsem ismered annyira, mint gondolod.
Ezzel sincs amúgy semmi baj, sokan vannak ezzel így (általában én is).
Russel Coutts 2019.08.26 08:13:43
@nyuszigonosz: nem az én blogom. Csak az én családomról szól.
Russel Coutts 2019.08.26 08:23:57
@Herr Géza: nem olvasol elég figyelmesen :) Én azt írtam, hogy: "Szerdán indul Nordrhein-Westphallenben is. Csak és kizárólag Bayernben és Baden-Würtembergben indul szeptemberben az iskola."

És tehát szeptemberi iskola: Bayern + Baden Würtemberg = 13M + 11M --> 80M-24M=54M.
Éltem azzal az egyszerüsítéssel, hogy No-ban cca 80M ember él.

A Berlin meg nem arról szólt, hogy bármiféle függöség is lenne, inkább arról, hogy északi kis tartomány, ami nem is számít. A hivatalos számok szerinti 3,6Mi berlini meg szerintem annál azért szerintem több :)

És hogy csak további felháborodást keltsek, tösgyökeres helyi német kollégáim mindig félkomolyan, vigyorogva mondják (nem 1 ember), hogy az igazi Németország igazából egy nagyon kis ország, mivel ami Hamburgtól északra van, az már Dánia, ami a Harz-tól délre, az meg már Bayern...
Nem kell szőrözni a poggyásszal, garantáltan mindíg süt a nap, az óceán azúrkék, 29 fokos és a pénzünkért ár-érték arányban a legjobbat kapjuk. Kell némi előre tervezés és bátorság belevágni egy amerikai nyaralásba, de megúszható nagyjából egy Nyugat-európai nyaralás költségéből ha odafigyelünk. Íme…..
Russel Coutts 2018.07.24 08:56:45
Múlt pénteken jöttünk közel 3 hét után vissza. Pár kiegészítés:
- Orlando-ban az egy napos Universal (bármelyik parkja) nem nagyon, hanem kib@szottulqurváranagyon húzós. 4 fő, 1 nap, 1 park - a belépő csak 496 USD. Azonban enni és inni is kell valamit. A végére a napi számla kajákkal, parkolóval, itallal felment 800 USD-re. (Érdemes az elején egy chip-es free refill-es nagy poharat venni, amit 10 percenként újratöltenek üdítővel vagy jégkásával. Újratöltési pont kb 30 méterenként van.)
- A vidámparkokba egy nem pénteki hétköznapon kell menni, és kb harmadannyian vannak.
- Az amcsik úgy hajtanak, mint a vadállat. A városi forgalom a 45-ös táblánál kb 55-60-al ment. Az interstate-en a 65-70-es táblánál 65-70-nél a kamionok is letolnak az útról. Arról ne is beszéljünk, hogy még a leállósávon is előznek, jobbról, balról, mindenhol.
- A parkolással nagyon kell vigyázni, ha kicsit is rossz helyen vagy rosszul állunk meg, 5 percen belül rajta van a cetli. Mi is kaptunk Palm Beach-en.
- Az óceáni oldal Daytona Beach-től kezdve katasztrofális, Miami Beach-től dél felé már alig lehet fürdeni, minden tele van seeweed-el. Miami-nál a parton egy 3 méteres sávban, a vízben további 4-5 méteres sávban mindent beborít. 1. bűzlik, 2. undorító átmenni rajta (minden 2. tüskés is) 3. gusztustalanul néz ki. Több strandot már egészségügyi problémák miatt le is zártak.
- Miami-ban vigyázni kell a vendéglátókkal, különösen Little Havana-ban hajlamosak lehúzni a turistákat. Könnyen elkérnek 2 koktélért egy kis krimóban is 40-50 USD-t, és ha reklamálsz, akkor gyorsan előkerül 4-5 3ajtós szekrény méretű, angolul nem beszélő kubai. De az Ocean Drive-on is bele lehet szaladni egy combos számlába...
- Miami-ban van az egyik legnagyobb outlet center, a Sawgrass Mall - egész napos program. Azonban az árak nem olyan alacsonyak, minden outlet boltban a "clearence" részt kell keresni az igazán jó vételekhez. Nem minden olcsóbb amúgy. Pl a Crocs, Converse, New Balance, Under Armour, Skechers olcsóbb Európában.
- Florida öböl felőli oldala sokkal jobb, ha strandolni akar valaki. Én szeretem Fort Myers-t is, de St Pete Beach és Clearwater a családi kedvenc. És itt nincs is gond a seeweed-el.
- Sok strandon szigorúan tilos az alkohol. Eléggé ellenőrzik, és büntetik, ha elkapnak akár egy sörrel is.
- Amúgy érdemes érkezéskor venni egy "hungarocell", füles hűtődobozt (kb 5 USD), amibe a hotelben lévő jég automatából tudunk friss jeget tenni. Ha bedobálunk pár üdítőt, egész nap van hideg ital a strandon. A végén meg a ládát ott kell hagyni a hotelban...
- Érdemes venni egy napernyőt és egy "anchor"-t, a Walmart-ban szettben kb 20 USD. A parton naponta 15 USD egy ernyő...
- Alig voltak nem amerikaiak, azok is főleg németek vagy hollandok.
- Key West nem bő 100, hanem 90 mérföldre van Kubától, a bójára rá is van írva.
- Key West-en érdemes megnézni: Hemingway House, US Southest Point, Interstate 1 start (innen indul az amerikai autópálya hálózat, itt van az "interstate 1" 0 mérföldes pontja), Little White House - és ha már itt vagyunk, érdemes inni egy koktélt a Sloppy Joe-ban, Hemingway kedvenc bárjában. Amúgy a Duval Street veszett drága, érdemes visszamenni a sziget bejárati oldalára, ott kb fél áron lehet kajálni.
- USB töltő: minden hotelszobában van modern laposTV, és azon van 1-2 USB csatlakozó. Ha ehhez csatoljuk a telefont egy töltőkábellel, akkor a TV-n keresztül egy éjjel alatt bármilyen mobilt feltölt.
- Amúgy a mobilozás drága dolog, a fogadott hívások is valami percenként 1,5 USD-be kerülnek, a mobilnet meg maga a horror. Minden hotelben, étteremben, bevásárlóközpontban, vidámparkban van free wifi.
- Ford Mustang? Német turista? Akkor elég sok a németországi néger, aki ott nyaral... A Mustang egy nagyon kedvelt autó, mert veszett olcsó. A vadiúj 5.0 V8 cabrió full bőrösen 38.000 USD-től indul, amit finanszíroznak is, így a Mustang cabrio az a második (harmadik, negyedik) autó a családnál, ami az utolsó redneck-nek is könnyen elérhető.
- Cape Canavarel - Kennedy Space Center -> must have!!!!! Töredéke a belépő az Epcot-nak, és (szerintem) érdekesebb. A busz kivisz a SpaceX-hez is, és ha jól sikerül időzíteni, akkor meg lehet nézni egy kilövést is. Az Apollo és az Atlantis meg whoaaa....
- Az Everglades-nél érdemes egy indián centert választani, ugyanazért az árért, mint a többiek, mutatnak egy indián falut is, és van aligator show is.
- Mi nem vagyunk hajlandóak a Seaquarium-ba menni, ahol fogságban tartják az állatokat. Azonban a Key West felé vezető úton a Dolphin Research Center nagyon jó! Az egész teljesen nyitott a delfineknek, és nem fogságban, hanem együtt élnek a kutatókkal. Ha akarnának, elmehetnének, de önként élnek ott, önként vesznek részt a produkciókban. Ez volt az igazi Flipper (a delfin) otthona is, és a sorozat nagy részét is itt vették fel.
- Szállodai szobáknál nagyon kell figyelni az ágy méretére - a King Size kényelmes(kb 1,9×2 méteres), addig a Queen Size már kicsi(1,5×2 méteres).

Hirtelen ennyi...
Vajon hány magyar kel ezekben a napokban útra, hogy aztán végigharcolja magát fél (vagy egész) Európán? Nyilván rengeteg, köztük van a mai egyik ajánlott bejegyzés szerzője és családja is, akik 5 németországi év alatt azért már kialakítottak egy stratégiát az év végi…..
Russel Coutts 2017.12.31 14:07:21
@Csodabogár: Már nem. A csehek az utóbbi 3-4 évben a Prága-Brno autópálya 80%-át, a Brno-határ szakasz teljes hosszát már felújították, és a határ és Prága közötti régi falujáró rész sincsen már, átadták az autópályát végre. Az osztrákok felé kerülni teljesen felesleges már. Jelenleg az egész német-cseh-szlovák-magyar autópálya szakaszon egyetlen sávelhúzásos terelés van. Plusz adalék, hogy eléggé nehezen jövök ki az osztrákokkal, eléggé nehezen viselem a fő autópályákon tapasztalt állami lehúzást, amivel a tranzit sofőröket igyekeznek minél jobban mondvacsinált dolgok miatt vastagon büntetni.

A repülő meg nem feltétlenül reális alternatíva. Pl. tőlünk autóval a reptér 2,5 óra, parkolás, séta a csomagfeladóig +0,5 óra, 1,5 óra várakozás a repülőre, 1,5 óra repülés, 0,5 óra kijutás a terminálról, 0,5 óra taxival a Nyugatiig, ha szerencséd van, akkor csak 0,5 óra várakozás a szegedi vonat indulásáig, a vonatót 2,5 óra Szegedig, majd onnan 0,5 óra eljutni a családig. Ez 10,5-11 óra. Pont, mint átlagosan kocsival. Ráadásul a költségek autóval sokkal alacsonyabbak 4 személy + csomagok esetén, ráadásul a kocsi ott is kéznél van, amikor ott menni kell valahová.
Indítsd az új évet egy új illattal. A nők számára, nincs is megnyerőbb egy jó illatú férfinál. A tökéletesen vonzó külső és harmónia eléréséhez, az egyéniségedhez illő parfüm kiválasztása épp olyan fontos, mint az, hogy milyen ruhát viselsz...
Száz éve nem írtam sajnos a blogra, ennek sok oka volt. Már égtem a vágytól hónapok óta, de sajnos időm nem engedte, ezért az anyagok csak gyűltek és gyűltek. Van, ami azóta idejét múlt és van, amihez már kedvem sincsen. Viszont egy restanciám most pótolnám. Baráti körömben, sokan azért tartanak…..
A blogon lassan hagyománnyá válik, hogy az év végén felidézem az év legjobb 10 autós élményét egy szabványos toplista keretében. Egy ilyen lista persze eleve feltételezi, hogy volt 10 autós élményem ebben az évben : ). A 2017-es élménycunami látva ez nem is kérdés, a 2017-es év mennyiségileg…..
A célfonalra hajózáskor a következőkre figyeljünk: Az utolsó bója után a lehető leghamarabb határozzuk meg a célvonal helyét és irányát. A célvonal közepére irányozzunk, hogy legyen lehetőségünk meghajózni a lehetséges szélfordulókat. Kövessük a korábban eldöntött taktikai tervünket! Amennyiben…..
Amennyiben hátszeles szakaszon hajózunk, a következőkre figyeljünk: A luvbója után azonnal keressünk egy megfelelő hullámot. Amilyen gyorsan csak lehet, állítsuk át a hajót a hátszeles menetre: alsó él elenged, cunningham elenged, alba lazít, amennyiben a hajó svertes, svert fel. Amennyiben…..
A leebójához közeledve a következőkre figyeljünk: Szerezzük/tartsuk meg a belső helyet. Figyeljük meg az aktuális helyzetet (szél, pöffök, szélfordulók, hullámzás, felhők) Amennyiben szükséges, változtassunk a taktikánkon. Készítsük elő a hajót a bójakerülésre: hátszeles vitorla le, alsó él…..
Amennyiben raum szakaszon hajózunk, a következőkre figyeljünk: A luvbója megkerülése során folyamatosan engedjük ki a vitorlákat. A luvbója megkerülése után figyeljünk a hullámzásra, és – ha lehetséges – azonnal keressünk egy megfelelő hullámot, amely a hajót segít siklásba hozni. Amilyen…..
A következőkre figyeljünk A szélfordulókat, rövid irányváltásokat minden esetben használjuk ki. Ha az élbolyban vitorlázunk, törekedjünk a körülöttünk lévő tér ellenőrzésére, ne engedjünk más hajókat a mi szél felőli oldalunkra. A lehető leghamarabb találjuk meg a következő pályajelet, és…..
A következőkre figyeljünk: Amennyire csak lehetséges, maximálisan hajtsuk végre a korábban közösen elhatározott taktikai tervet. Kerüljük a hirtelen jövő ötletektől vezérelt változtatásokat! Mindig a hajó maximálisan elérhető sebességén vitorlázzunk. Csak pozitívra vitorlázzunk! Amennyiben nem…..
A következőkre figyeljünk: A rajtvonal kiválasztott részén rajtoljunk. Az első sorból rajtoljunk. Elsőbbségi tackon rajtoljunk. Védjük a pozíciónk szél felőli oldalát a többi versenytárstól. Időben gyorsuljunk fel, és teljes versenysebességgel lépjük át a rajtvonalat, a lehető legkisebb…..
A rajt napján, még a kikötőben a következő feladatokat végezzük el: Töltsük fel a hajót a verseny várható hosszának megfelelő mennyiségű (nem alkoholtartalmú) itallal, és ennivalóval (pl. energiaszelet). Szerezzük be a pályajelek végleges helyeit, az érvényes versenyutasítást, tanulmányozzuk az…..
A technikai beállítások után koncentráljunk kicsit a versenyzés másik nagy buktatójára, az emberi tényezőre. Hogyan tudunk folyamatosan az élbolyban vitorlázni? Hogyan tudunk egy versenyt (vagy akár egy egész sorozatot) megnyerni? Ebben segíthet a helyes regattataktika. A vitorlásversenyzés…..
Egy vezetői pozícióban bármilyen változás nemcsak az egyénnek, de az adott iparág piacának is fontos eseménye. Az állását vesztett vezető számára ez különösen erős nyomást, kényszert jelent, ezért többféle hibát is elkövetnek a kapkodásban, teljesítménykényszerben...
Russel Coutts 2017.11.07 08:45:13
Annak idején több, mint egy évig kerestem állást, miután a piacvezető vállalat felső vezetéséből távoztam. Nem csak felső vezetői állásokat kerestem, mert szívesen visszatértem volna az operatív munkavégzéshez is. Az egy év alatt a jelentkezéseimre kapott udvarias válaszok mögötti indokok:
- "Úgysem tudjuk megfizetni" - nem is beszéltünk pénzről, nem is ez volt a fő szempontom.
- "Mi úgysem vagyunk elég nagyok neki" - még ők sem hitték el, hogy lehetnek idővel nagyobbak. Saját maguk növekedési potenciáljában nem hittek.
- "Úgyis le fog lépni, amint egy nagyobb cégtől megkeresik" - sosem voltam job-hopper. Egész szakmai életutam során jelenleg a 4. helyen dolgozom, ma már 5. éve.
- "Hallottunk már róla. Úgysem fogja azt csinálni, amit mondok neki." - Igen. Világ életben önfejű voltam: azt csinálom, ami a célhoz vezet, nem amit valaki utasításba ad.
- "Évekig ő adott munkát nekünk, hogy nézne az ki, ha felvennénk?" - no comment...
- Az előző egyik spec válfaja volt: "A volt cége a legnagyobb fővállalkozónk, kapunk-e tőlük továbbra is munkát, ha nálunk van?"
- "Biztos csinált valamit, azért kellett az előző helyéről lelépnie." - a született rosszindulat nem egyszer felmerült, hiába is mondtam, hogy mi volt az igazi indok.
- Multicég magyar vezérétől jött vissza: "Erősebb szakmai múltja van, mint nekem. Ha ide veszem, előbb-utóbb ki fog túrni." - csak kérdezem: ha tényleg ilyen gyenge, mint azt magáról gondolja, akkor azt hiszi, hogy ez a főnökeinél senkinek nem fog soha feltűnni?
- Volt versenytárstól jött vissza: "Azoktól a mocskoktól senkit nem veszünk át!" - amikor a tulajdonos-vezér személyes síkra viszi a szakmai versenyt.

Aztán voltak akiket én küldtem el a picsába:
- "Először hozza át X/Y nagy ügyfelet/projektet/szerződést a volt cégétől, aztán beszélhetünk arról, hogy felvesszük"
- "Egy év próbaidő, addig nem fizetünk semmit."
- "Csináljon egy vállalkozást, és számlázzon be havonta."
- Az előző egy változata volt, amikor a nem tulajdonos felső vezető a beszámlázott pénz 20%-át vissza szerette volna minden hónapban kapni "zsebbe" a havi teljesítési igazolás ellentételezéseként.

És még lehetne tovább sorolni...

Közben a régi külföldi partnereim/kollégáim között is elterjedt, hogy már nem vagyok a régi cégnél. Azonnal kaptam egy több, mint korrekt ajánlatot a régi cégem anyavállalatának legnagyobb német ügyfelének CIO-jától: beszálltam a cég nemzetközi projektjeibe, mint "Firefighter manager". Már lassan 5 éve ennél a cégnél vagyok, a legnagyobb nemzetközi projektjeik körül dolgozom (amik sokszor magukban akkorák, hogy Mo-on akár egy szabad szemmel is látható költségvetési tételek lehetnének): amikor valami nem indul be, nem megy jól, félresiklik, akkor beszállok 3-6 hónapra, és rendbe hozom a dolgokat, majd kiszállok.

Nem vagyok stratégiai vezető.
Nem vagyok tagja a top management-nek, de még a felsővezetői körnek sem.
A fizetésem nem rossz, de az itteni vezetők között kifejezetten alacsonynak számít.
Jelenleg összesen 8 kollégát vezetek. (A 15000 fős szervezetben...)

De...
Érdekes módon itt nem voltak meg a fenti előítéletek, indokok, süket dumák...
Megkaptam a pénzt, amit kértem.
Azt csinálom, amit szeretek.
Amíg hozom az eredményt, úgy intézem a dolgokat, ahogy szeretném.
A mostani főnököm nem azt nézi, hogy ki voltam, hanem hogy ki vagyok és mit tudok hozzátenni a cég sikeréhez.
Heti max 40 órát dolgozom. Amit ennyi idő alatt nem lehet megoldani, azon a heti plusz 20 óra (mint régen otthon) sem segít. Újra része lettem a gyerekeim, a családom életének.
A főnököm kérdés nélkül elfogadja a véleményem, a javaslataim, tanácsaim: öregebb vagyok nála, jelentősen nagyobb tapasztalattal, szakmai múlttal. Sokszor direkt kikéri a véleményem, hogy az ő helyében én mit tennék.
A jelenlegi főnököm már többször felajánlotta, hogy ha szeretnék újra szervezeti vezetői feladatokat, segít, támogat. Megtaláljuk közösen a mindenkinek jó megoldást.

Itt sem minden fenékig tejfel, de itt legalább megvan az az érzésem, hogy ha valami nem tetszik, van esélyem változtatni rajta. Érek valamit, vannak lehetőségeim.
Russel Coutts 2017.11.08 19:30:41
@jobangel: csak ez okozott közben jó pár álmatlan éjszakát, és a végén fel kellett számolni szinte a teljes addigi életünket, mindent újra kellett kezdeni 1000 km-el arrébb. Nem volt egyszerű, de megérte. Habár korábban nem mindig gondolta ezt az egész család így :D

@vu2: óóóó ez csak egy munkahelyváltás tapasztalataiból írott zanzásított összefoglaló volt :) Az olyan dolgokra már ki sem térek, hogy a volt vezérem és pár néhai kollégám hogyan igyekezett engem a korábbi ügyfeleinknél áztatni, meg hogy a hirtelen rengeteg "haverból" hány igazi barát maradt, miután már nem én voltam a "nagy ember"...
Mondjuk maga az is szép volt, hogy hogyan sütögették a volt kollégáim a saját kis pecsenyéiket, hogyan épültek a solymári és szentendrei villák egyszerű fizetésekből, és akkor a tendereztetések körüli szürke zónás ügyletekről nem beszélek... Ezek is megérnének egy misét... Tökéletes kórkép lenne a mai magyar "nagyvállalati" vezetői világról...
Russel Coutts 2017.11.09 07:56:47
@nicolasito: A morális okokat kizárva, csak a racionális érveket nézve belemenni vezetőként egy ilyen beszámlázós-visszaadós buliba totális szakmai öngyilkosság. Nehogy azt hidd, hogy ezt senki nem fogja megtudni. Valószínűleg ez a felső vezető mással is ezt csinálja, és az elődöddel is ezt csinálta. Ekkor pedig a vállalati pletykák alapján mindenki tudni fogja. Innentől pedig:
1. Te vagy a főnök csicskája. Nem mondhatsz neki nemet a legszarabb, leghülyébb kívánságaira sem, vagy véged.
2. Ha a főnököd bármivel botlik, azonnal téged fog beáldozni maga helyett. Az ilyen állás sosem hosszú életű.
3. Kb a belépés napján húzhatod le a kollégák tiszteletét a wc-n, "leprás" leszel. Te leszel az aki "semmihez nem ért, csak segget nyal és tejel". Eredmény Soha nem fognak megbecsülni -> soha nem fogsz tudni rájuk számítani -> soha nem fogsz tudni csapatot építeni -> soha nem fogod tudni hozni az eredményeket, számokat -> a főnököd sem fogja hozni az eredményeket, számokat -> neked kakukk... Lásd 2. pont.
4. Mivel te vagy XY tejelője, a cégen belül a karrierlehetőségeid száma konkrétan 0. Eleve a főnököd nem fogja engedni, mert akkor elveszíti a pénzt, amit tőled kap.
5. Ha a főnököd megy, neked is azonnal menni kell. Az elsők között leszel, akit szintén kirúgnak.
6. A magyar piac nagyon kicsi, a fluktuáció meg nagy. A volt kollégák meg viszik a pletykát, híreket magukkal. Ergo: az, hogy hogyan kaptad meg az előző munkát, mindenhová el fog kísérni. Lehúzhatod a retyón a teljes szakmai karriered.

Nem egy ilyen létezik, jó párat láttam, ismertem. Összességében ez jelent egy max 1 éves hosszúságú munkát, ahol 1-2 millió Ft jelenlegi pluszért konkrétan eladod a teljes jövőbeni szakmai karriered. Szerintem nagyon nem éri meg.
Amennyiben a luv bója felé közelítünk, és azt vesszük észre, hogy egy üldöző hajó lekeresztez bennünket a farvizünkön, mielőtt lekeresztezne, ejtsünk bele az irányba, majd az elhaladása után élesedjünk fel újra. Így a lekeresztező hajó azt látja mögöttünk elhaladva, hogy még nem tudjuk venni a luv…..
Amennyiben elől haladó hajóként úgy érkezünk a lee bójához, hogy a bennünket üldöző hajó nem sokkal van mögöttünk lemaradva, vegyük úgy a lee bóját, hogy a bójavétel után nem feltétlenül a pozitív irányú kreuz takkra fordulunk, hanem útjogos oldalon a lee bója és az üldöző hajó között haladva a…..
A direkt és az indirekt védekezés között a különbség abban áll, hogy a direkt védekezés esetén az ellenfelet közvetlen fordulóra kényszerítjük, míg az indirekt védekezés esetén az ellenfél – még ha zavarásban is, de – minden további nélkül tud változatlan irányban tovább hajózni. Ezzel a…..
Talán a védekezés egyik legfontosabb alapelve, hogy minden esetben maradjunk az ellenfél és a következő pályajel között, ezzel akadályozva az ellenfél közvetlen pályajelre való hajózását. Ezzel a módszerrel egy szélforduló esetén az ellenfélhez képest akár több méteres előnyre is szert tehetünk…..
Amennyiben egy ellenfelet sikeresen zavarásba raktunk, ő mindent el fog követni, hogy ebből a zavarásból kiszabaduljon - általában egy fordulóval. Amennyiben mi ezt nem akarjuk hagyni, és azonnal fordulunk mi is vele együtt, kialakul az a helyzet, amit fordulópárbajnak nevezünk. Azonban!!! A sok…..
Habár ellenfeleink igyekeznek mindent elkövetni, hogy a korábban leírt három reménytelen helyzet egyikébe se kerüljenek, azonban mi igyekezzünk mindent elkövetni, hogy ez mégis csak így legyen. Ennek egyik legjobb eszköze az alá fordulás. A lenti ábrákon lévő helyzetekben a bal oldali hajó…..
Amennyiben sikerült egy jó rajtot vennünk, a futam során már csak meg kell védenünk a megszerzett pozíciónkat, esetleg éppen mi szeretnénk a helyzetünkön javítani, ezért támadást indítunk az előttünk haladó hajóval szemben, a jobb helyezés megszerzése érdekében. Minden egyes hajó „húz” maga után…..
Egy versenyen, hogy jó eredményt érjünk el, kiemelten fontos, hogy a rajt után jó pozícióban kezdjük meg a vitorlázást. A jó rajthoz a következő dolgokra figyeljünk: Az első sorból rajtoljunk. A rajtvonal pozitív végén rajtoljunk. Útjogosan rajtoljunk (backboard). Maximális sebességgel…..