Adatok
Budafoki
0 bejegyzést írt és 83 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hova megy ez a vonat?
Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút
2017.02.14 08:19:08
Az előző epizódban szép lassan megérkeztünk Nagyszőlősre. Az időjárás egyre szomorkásabb lett, az eső is eleredt, ránk is sötétedett (májusi eső aranyat ér, vagy ahogy Boncz Géza mondta: májusi eső – aranyér…), és a tudat, hogy Nagyszőlős lakosságának mára csupán 10-15%-a magyar, egy kicsit el is…..
Budafoki
2017.02.17 12:00:44
Azt meg tudná valaki mondani, hogy Csapon át lehet-e venni az ukrán vasút honlapján megvásárolt vonatjegyet?
Budafoki
2017.02.20 14:08:22
@ruba: Köszönöm!
Lámaszeme
NSFW! Melltartó kikapcsolós kihívás a mellrák szűrés napjának népszerűsítésére
2016.10.26 17:00:00
Annak idején szívesen álmodoztam arról, hogy mit csinálnék a Moszkva térrel, ha szabad kezet kapnék. Elsőnek lebontottam volna a Retek utca/Dékán utca és a tér által határolt területen álló nem különösebben értékes házakat (ez nem az én ötletem, tudtommal régóta tervbe van véve, de a politikusok…..
Budafoki
2016.10.21 16:36:22
@Hamster: Azért írtam, hogy "hurokvágánya válogatja", nem feltétlenül az ittenire vonatkozott. Lásd még: "nem gyök 2-vel járható az ív", ami nyilván nem erre a néhai hurokra vonatkozik. :)
A perontető kb. egy lépésnyire van a villamostól, ami kezdetnek nem rossz. :) A következő projektben, reméljük, sikerül eltalálni az optimális távolságot és hosszt, mert a villamos mentén sem ér végig! :/ Ebben az esetben sem feltétlenül a Széll Kálmán téri perontetőre gondoltam, hanem általában a leszállóhely fölötti tetőre.
A perontető kb. egy lépésnyire van a villamostól, ami kezdetnek nem rossz. :) A következő projektben, reméljük, sikerül eltalálni az optimális távolságot és hosszt, mert a villamos mentén sem ér végig! :/ Ebben az esetben sem feltétlenül a Széll Kálmán téri perontetőre gondoltam, hanem általában a leszállóhely fölötti tetőre.
A napokban beleakadtam egy kimondottan rossz 2001-es képembe, amit csak azért nem hajítottam el annak idején, mert ez volt az egyetlen fotóm a rajta szereplő Tatráról. Alapvetően az esti Moszkva téren próbáltam kitalálni, hogyan lehetne elkerülni, hogy a digitális géppel készített képek totál…..
Budafoki
2016.05.24 13:03:08
@Klown:
Az első BKV+ vonalak 1998. aug. 25-én indultak (City-busz, Tétény-busz, Keresztúr-busz). A 2008-as nagy paraméterkönyvi változások szüntették meg ezt a fogalmat.
Az első BKV+ vonalak 1998. aug. 25-én indultak (City-busz, Tétény-busz, Keresztúr-busz). A 2008-as nagy paraméterkönyvi változások szüntették meg ezt a fogalmat.
Nemrég látott napvilágot a hír, miszerint a Volán kapja a metrópótlás lehetőségét, mely minőségi változást hozhat a fővárosiak életében, olyannyira, hogy talán a metrót sem kívánják majd vissza a pótlás után - legalábbis ezt mondja a vállalat vezetése.
Az…..
Budafoki
2016.04.14 18:04:12
Nagy siker volt tegnap, most kicsit többet kaptok belőle! :-) Igazi nevét tudja valaki?
..
Budafoki
2014.11.19 08:39:17
Október elseje immár 1975 óta a Zene Világnapjaként szerepel a naptárban. A világhírű hegedűművész, Yehudi Menuhin kezdeményezését karolta fel ebben az évben UNESCO, mely arra irányult, hogy ezen a napon a lehető legtöbb zenei rendezvényt szervezzék meg a világban, nem téve…..
Budafoki
2014.10.03 08:07:48
Száll a 424-es:
www.youtube.com/watch?v=8zXsiXJdf4o
Kissé tudathasadásos a klip a Muki miatt, de érdekes helyeken jár!
www.youtube.com/watch?v=8zXsiXJdf4o
Kissé tudathasadásos a klip a Muki miatt, de érdekes helyeken jár!
Meglepően régen csináltam külföldi "úti mesélős" oldalt - észre se vettem, és ezek helyét átvették a rövid blogos beszámolók, pedig két eléggé külön műfajról van szó. Most megpróbálok visszatérni a régi idők stílusához, a megszokott csapongással, linkekkel,…..
Budafoki
2014.09.15 15:51:36
@Hamster: Abba ne menjünk bele, hogy mi van kiírva az állomás névtáblájára, mert van, ahol az nem egyezik az állomás hivatalos nevével! Nyilván az egyszerűség kedvéért. :-) Pl.:
- Siklósi szőlők, ahol régi helyesírás szerinti név maradt kint:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=24320&f=4929
- Bodrogkeresztúr, ahol az állomás földrajzi helyének megfelelő Bodrogkisfalud nevét is kihelyezték:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=10832&f=3058
- Kemenespálfa, ahol rejtélyes okokból a létesítmény forgalmi jellege is kikerült a névtáblára:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=17152&f=3912
- Szilvásvárad-Szalajkavölgy, ami hasonló kategóriában indul:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=26311&f=5183
- Bélapátfalvi cementgyár, ami már-már az állatorvosi ló esete:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=34166&f=2919
És pl. Mérán a körkeletbélyegzőn "Méra mh." felirat volt sokáig, amiből az "mh." természetesen nem volt része a hivatalos névnek...
- Siklósi szőlők, ahol régi helyesírás szerinti név maradt kint:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=24320&f=4929
- Bodrogkeresztúr, ahol az állomás földrajzi helyének megfelelő Bodrogkisfalud nevét is kihelyezték:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=10832&f=3058
- Kemenespálfa, ahol rejtélyes okokból a létesítmény forgalmi jellege is kikerült a névtáblára:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=17152&f=3912
- Szilvásvárad-Szalajkavölgy, ami hasonló kategóriában indul:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=26311&f=5183
- Bélapátfalvi cementgyár, ami már-már az állatorvosi ló esete:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=34166&f=2919
És pl. Mérán a körkeletbélyegzőn "Méra mh." felirat volt sokáig, amiből az "mh." természetesen nem volt része a hivatalos névnek...
Budafoki
2014.09.15 15:57:25
@Hamster: Ezzel arra szerettem volna utalni, hogy ami ki van írva, az nem feltétlenül a valós, hivatalos és szakmailag indokolt név, lehetnek benne hibák, tévesztések - feltehetőleg egyesek túlbuzgóságának eredményeként. Kecskemét alsó hivatalos neve egyébként nem tartalmazza a pu.-t (estére megnézem 40 évre visszamenőleg is a menetrendeket, hátha valamikor mégis benne volt).
Hetekig izgalomban tartotta nyár elején az Erzsébet téren bulizó fiatalokat, hogy hagyják-e őket saját sört inni a biztonsági őrök. Hagyták. Csak az illemhelyet nem használhatják.
Hasonló helyzetben vannak a Sziget Eye vendégei is. Kifizetik a fejenként 2400 Ft-os beugrót a…..
Budafoki
2014.09.04 14:41:34
Csak szólok:
www.fcsm.hu/szolgaltatasok/nyilvanos_illemhelyek_uzemeltetese/terkep_a_fovarosi_illemhelyekrol/
@Burpi Turpi:
@gizmo26:
@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Kb. 35 nyilvános vécét üzemeltet a Csatornázási Művek a városban. Ehhez hozzávehetők a benzinkutakon, bevásárlóközpontokban, piacokon és pályaudvarokon működő nyilvános vécék, ami összesen biztosan 100 fölé viszi a számukat. Ez nem rosszabb a nyugat-európai színvonalhoz képest.
Az Erzsébet térhez legközelebb a Deák téren, a Városháza parknál van rendes, nem automata nyilvános vécé.
A poszt és egyes kommentek tehát tájékozatlanságról szólnak.
www.fcsm.hu/szolgaltatasok/nyilvanos_illemhelyek_uzemeltetese/terkep_a_fovarosi_illemhelyekrol/
@Burpi Turpi:
@gizmo26:
@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Kb. 35 nyilvános vécét üzemeltet a Csatornázási Művek a városban. Ehhez hozzávehetők a benzinkutakon, bevásárlóközpontokban, piacokon és pályaudvarokon működő nyilvános vécék, ami összesen biztosan 100 fölé viszi a számukat. Ez nem rosszabb a nyugat-európai színvonalhoz képest.
Az Erzsébet térhez legközelebb a Deák téren, a Városháza parknál van rendes, nem automata nyilvános vécé.
A poszt és egyes kommentek tehát tájékozatlanságról szólnak.
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
Budafoki
2014.06.14 22:39:32
Június 4-e van, a trianoni békediktátum emléknapja. E cikknek nem célja a békeszerződés elemzése, ez a történészek feladata, egyébként is rengeteg cikk található a témában. E blogon szóltunk már a vasút és a határok viszonyáról a Határeset című sorozatunkban, ahol egy…..
Budafoki
2014.06.05 09:41:18
Železná Ruda-Alžbětín / Bayerisch Eisenstein egy valóban kettévágott állomás a cseh-német (volt NSZK) határon. Az országhatár a felvételi épületen halad át. Az állomás egyik végét a cseh, a másikat a német vasút üzemelteti.
de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Bayerisch_Eisenstein_/_%C5%BDelezn%C3%A1_Ruda-Al%C5%BEb%C4%9Bt%C3%ADn
de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Bayerisch_Eisenstein_/_%C5%BDelezn%C3%A1_Ruda-Al%C5%BEb%C4%9Bt%C3%ADn
Balázs két hete küldte levelét (bocsi!), amelyben az istvánteleki delta állapotáról ír. Ott 3 aljzatról is hiányzik a rögzítés, így a sínkorona folyamatosan deformálódik. Ráadásul át is van repedve, mert szerinte nem csak felületi repedés. Ez volt a levélírás előtt 5…..
Budafoki
2011.07.30 17:53:41
@ColT:
Az állomások megszüntetése nem csökkenti törvényszerűen a menettartamot, azt nem szabad várni tőle.
Optimális esetben nincs köze hozzá, de könnyen lehet, hogy növeli, különösen közlekedési zavar esetén, mert a hosszabb egyvágányú pálya miatt ritkábban lehet a vonatoknak találkozni, korábban és többet kell várni a szembejövő vonatra, csökkent a pálya rugalmassága, áteresztőképessége.
Erős szerepet játszik a menetrendi struktúra és a pályasebesség alakulása.
Pl. Abaújszántó és Hidasnémeti között 1994-ben 3 állomás volt: Boldogkőváralja, Hejce-Vilmány, Gönc. Ma egy sincs. A legrövidebb menettartam akkor 52 perc olt, ma 42. Ez egy ellenpélda, vagyis nincs direkt összefüggés az állomások száma és a menettartam között, nem is kell keresni.
Az állomások megszüntetése nem csökkenti törvényszerűen a menettartamot, azt nem szabad várni tőle.
Optimális esetben nincs köze hozzá, de könnyen lehet, hogy növeli, különösen közlekedési zavar esetén, mert a hosszabb egyvágányú pálya miatt ritkábban lehet a vonatoknak találkozni, korábban és többet kell várni a szembejövő vonatra, csökkent a pálya rugalmassága, áteresztőképessége.
Erős szerepet játszik a menetrendi struktúra és a pályasebesség alakulása.
Pl. Abaújszántó és Hidasnémeti között 1994-ben 3 állomás volt: Boldogkőváralja, Hejce-Vilmány, Gönc. Ma egy sincs. A legrövidebb menettartam akkor 52 perc olt, ma 42. Ez egy ellenpélda, vagyis nincs direkt összefüggés az állomások száma és a menettartam között, nem is kell keresni.
Budafoki
2011.07.30 20:08:00
@FalcoM:
A monorierdői balesetet emberi mulasztás okozta. Nem a biztosítóberendezés hibázott (ő éppen üzemképtelenség miatt ki volt kapcsolva), ezért ne keverjük ezt az ügyet ide.
Önmagában biztosítóberendezési hiba miatt nem nagyon volt itthon vasúti baleset, ember okozta a bajt. A biztosítóberendezés a biztonság irányába "téved".
A monorierdői balesetet emberi mulasztás okozta. Nem a biztosítóberendezés hibázott (ő éppen üzemképtelenség miatt ki volt kapcsolva), ezért ne keverjük ezt az ügyet ide.
Önmagában biztosítóberendezési hiba miatt nem nagyon volt itthon vasúti baleset, ember okozta a bajt. A biztosítóberendezés a biztonság irányába "téved".
Nándor mai levelében egy késéssel végződött útjáról írt, melyet elvileg a MÁV-nak címzett. Ez még nem is lenne extra, de olyan ékesszólással teszi ezt, amiről felsejlik előttem a Markos-Nádas duó egykor szebb napokat látott katonaság témájú előadássorozata.
A levelet mindenképpen érdemes elolvasni,…..
Budafoki
2011.07.30 11:07:27
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazad van, Solymár is állomás. Csak kérdezem, hogy azt tudjuk, hogy Solymár akkor alkalmas volt-e vonatok találkozására.
A 15 perces óbudai várakozáshoz: a bizonytalan idejű várakozás időtartamát az ember 2-3-szorosnak érzi a ténylegesnél. Személyes tapasztalat: 8 perc után egy utastárs 20 percet emlegetett telefonon, ez pont 2,5-szeres szorzó. Lehet, hogy csak 5-6 percet állt a vonat Óbudán - a feszült hangulatban, a zsúfolt vonaton nyilván többnek tűnt -, de akkor már nem volt lehetőség Solymárig továbbmenni.
Eddig csak az utas oldaláról ismerjük a történetet, az pedig tele van szubjektív elemekkel, bár az események lényegi rekonstruálására alkalmasak, ha az ember kicsit belegondol.
Igazad van, Solymár is állomás. Csak kérdezem, hogy azt tudjuk, hogy Solymár akkor alkalmas volt-e vonatok találkozására.
A 15 perces óbudai várakozáshoz: a bizonytalan idejű várakozás időtartamát az ember 2-3-szorosnak érzi a ténylegesnél. Személyes tapasztalat: 8 perc után egy utastárs 20 percet emlegetett telefonon, ez pont 2,5-szeres szorzó. Lehet, hogy csak 5-6 percet állt a vonat Óbudán - a feszült hangulatban, a zsúfolt vonaton nyilván többnek tűnt -, de akkor már nem volt lehetőség Solymárig továbbmenni.
Eddig csak az utas oldaláról ismerjük a történetet, az pedig tele van szubjektív elemekkel, bár az események lényegi rekonstruálására alkalmasak, ha az ember kicsit belegondol.
Péter mai levelében a MÁV-Start egyik hírét küldte be, mely szerint a monori vonalon egyes vonatok nem közlekednek majd. Hogy melyek ezek az "egyes" vonatok azt nem tudni, az Elvira szerint ugyanis közlekednek a vonatok. Íme Péter: Kedves Vittore! Ma 10:15-ös dátummal a…..
Budafoki
2011.07.30 10:49:36
@pbence:
Ne keverjük össze a tervezhető és nem tervezhető dolgokat!
Egyrészt előre TERVEZETT vágányzár volt 4 hétvégén, amiről MEGJELENT a vágányzári hirdetmény. Bár a munkák miatt a menetrendet nem kellett módosítani, de mint minden ilyen tevékenységnek, megvolt a KOCKÁZATA, hogy ha valami történik az egyvágányú szakaszon, csúnya késések leszenk. (Én a mav.hu-ról, nem a mav-start.hu-ról tájékozódom, meg persze az állomási hirdetményekből.)
Másrészt az aznapi hírekből tudom, hogy egyszer biztosítóberendezési hiba, máskor meg áramszedőtörés és felsővezeték-szakadás volt a pályafelúítás miatt egyvágányú pályán. Murphy törvénye: biztos, hogy a legrosszabb helyen és időben lesz probléma. Önmagában lehet, hogy ez nem okozott volna ekkora zavart a közlekedésben, de a vágányzár mellett igen. Így a kialakult helyzet okozója a vágányzár és a biztosítóberendezési hiba/felsővezeték-szakadás együtt. De ebből a vágányzár előre tudott volt - az utasok számára is!
Mivel előtte vágányzári hirdetmény is megjelent, nyilván nem érte meglepetés a vasutat. Aki előre tájékozódott, az is tudott a lecsökkent áteresztőképességről. A nem események viszont felülírták a tervet, ilyen bárhol, bármikor előfordulhat.
A 4 hétvégéből 2-n alakultak rosszul a dolgok, ezért nem kellene rögtön tervezési hibát emlegetni.
Aki tudatos utazóként előre akart tájékozódni, az tudta, hogy egyvágányozás van. Azt pedig be kell látni, hogy az ilyen vágányzárak kockázatosak. Ugyanez vonatkozik a székesfehérvári vonalra, ahol 3 éve folyik a pályafelújítás, és sokan még mindig csodálkoznak, hogy ha akármi váratlan történik az egyvágányú szakaszokon (pl. ítéletidő), késnek a vonatok. Türelem, el fog készülni a pálya, utána még gyorsabb is lesz az utazás!
Nem a vasutat védem, csak a belátás oldaláról közelítem meg a témát. Ültem én is 1 órát várakozó vonaton Ausztriában, mert fa dőlt a pályára, leszakítva a felsővezetéket. Az egészből annyit láttam, hogy egyszer el-, majd visszament mellettünk egy felsővezeték-szerelő kocsi, aztán láttam a "vétkes" fát is. Itthon is ültem eleget késő vonaton, meg vártam bizonytalan ideig.
Ne keverjük össze a tervezhető és nem tervezhető dolgokat!
Egyrészt előre TERVEZETT vágányzár volt 4 hétvégén, amiről MEGJELENT a vágányzári hirdetmény. Bár a munkák miatt a menetrendet nem kellett módosítani, de mint minden ilyen tevékenységnek, megvolt a KOCKÁZATA, hogy ha valami történik az egyvágányú szakaszon, csúnya késések leszenk. (Én a mav.hu-ról, nem a mav-start.hu-ról tájékozódom, meg persze az állomási hirdetményekből.)
Másrészt az aznapi hírekből tudom, hogy egyszer biztosítóberendezési hiba, máskor meg áramszedőtörés és felsővezeték-szakadás volt a pályafelúítás miatt egyvágányú pályán. Murphy törvénye: biztos, hogy a legrosszabb helyen és időben lesz probléma. Önmagában lehet, hogy ez nem okozott volna ekkora zavart a közlekedésben, de a vágányzár mellett igen. Így a kialakult helyzet okozója a vágányzár és a biztosítóberendezési hiba/felsővezeték-szakadás együtt. De ebből a vágányzár előre tudott volt - az utasok számára is!
Mivel előtte vágányzári hirdetmény is megjelent, nyilván nem érte meglepetés a vasutat. Aki előre tájékozódott, az is tudott a lecsökkent áteresztőképességről. A nem események viszont felülírták a tervet, ilyen bárhol, bármikor előfordulhat.
A 4 hétvégéből 2-n alakultak rosszul a dolgok, ezért nem kellene rögtön tervezési hibát emlegetni.
Aki tudatos utazóként előre akart tájékozódni, az tudta, hogy egyvágányozás van. Azt pedig be kell látni, hogy az ilyen vágányzárak kockázatosak. Ugyanez vonatkozik a székesfehérvári vonalra, ahol 3 éve folyik a pályafelújítás, és sokan még mindig csodálkoznak, hogy ha akármi váratlan történik az egyvágányú szakaszokon (pl. ítéletidő), késnek a vonatok. Türelem, el fog készülni a pálya, utána még gyorsabb is lesz az utazás!
Nem a vasutat védem, csak a belátás oldaláról közelítem meg a témát. Ültem én is 1 órát várakozó vonaton Ausztriában, mert fa dőlt a pályára, leszakítva a felsővezetéket. Az egészből annyit láttam, hogy egyszer el-, majd visszament mellettünk egy felsővezeték-szerelő kocsi, aztán láttam a "vétkes" fát is. Itthon is ültem eleget késő vonaton, meg vártam bizonytalan ideig.
Egyik olvasónk küldte be ezt a YouTube videót, amin az látszik, hogy két fiatal egyfajta bátorságpróbának tartja azt, hogy kiáll a sínekre, és minél később ugrik el a vonat elől. Mint az a videón is látszik, az egyik személyvonat meg is áll, mert a vezetője nem akarja elcsapni a…..
"Kedves Cukiság!Talált kiscicáról küldök képeket. Én csak egy pár napig vigyáztam rá, azóta már a végleges gazdijánál van" – írta nekünk Mariann.Köszönjük! Én mondjuk képtelen lennék továbbadni egy ilyen gyönyörűséget, ha már nálam töltött…..
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
Budafoki
2011.06.29 13:29:35
Mindenki figyelmébe ajánlanám: 8 óra a Keleti pályaudvar életéből.
www.youtube.com/watch?v=yMDM0EiX0Fs
Nem unatkoznak az irányítók.
www.youtube.com/watch?v=yMDM0EiX0Fs
Nem unatkoznak az irányítók.
Előző: Kecskéd
Kecskédről Oroszlányon keresztül támadtuk a fővárost. Oroszlányban csak egy fél napot időztünk, de úgy gondoljuk, hogy egyszer majd megér egy hosszabb tartózkodást is. Kellemes csalódásunk oka, hogy iskolai tanulmányaink alapján csúf, szürke…..
9288,2 kilométer: pontosan ennyit kell megtennie azoknak a bátor utazóknak, akik vállalkoznak az egész Oroszországot átívelő vasútvonal megtételére. A transzszibériai vasút méltán legendás: a Föld leghosszabb vasútvonala a Moszkvát és Vlagyivosztokot összekötő sínpár. A…..
Budafoki
2009.11.12 13:44:09
@Zanzo:
Emlékeim szerint (és a térképen is ez látszik) az a Moszkva - Szentpétervár vasútvonalon történt.
Emlékeim szerint (és a térképen is ez látszik) az a Moszkva - Szentpétervár vasútvonalon történt.
Most mindenki az állami cégek vezetőinek a zsebében turkál. Én most erre nem térnék ki még, inkább turkálok magának a cégnek, nevezetesen a MÁV-Start-nak zsebében. Ugye az üvegzseb fogalmát mindenki ismeri. No a Startnak is van ilyen, és közzé is tette a honlapján.…..
Budafoki
2009.09.23 11:40:36
Budafoki
2009.09.23 13:39:51
@georgejr:
Ha a 7 millió Ft-ot elosztjuk a 18 ügyfélszolgálati irodával, átlagosan 388 ezer Ft jut egyre. A Keletiben egy külön helyiséget választottak le, rendeztek be (láthatóan a padlótól a világításig minden új), a Déliben is egészen pofásra sikerült. Nyilván ezek drágábbak (tervezés, anyagköltség, munkadíj), máshol meg olcsóbbak. De ez reális nagyságrendű.
Ha a 7 millió Ft-ot elosztjuk a 18 ügyfélszolgálati irodával, átlagosan 388 ezer Ft jut egyre. A Keletiben egy külön helyiséget választottak le, rendeztek be (láthatóan a padlótól a világításig minden új), a Déliben is egészen pofásra sikerült. Nyilván ezek drágábbak (tervezés, anyagköltség, munkadíj), máshol meg olcsóbbak. De ez reális nagyságrendű.
Hosszú levelezés következik, de érdemes elolvasni. Nem fűzök hozzá semmit.
Szia Geogejr!
Az eset először június 16-án jelent meg az oldaladon, melyben először a keletis pénztárosokra tettem panaszt. Sok kommentben megkaptam "a vegyem meg elektronikusan és kész"…..
Budafoki
2009.09.23 09:06:11
@Ákibard!:
Szerintem én is pont ezt írtam. (Vagy csak akartam?)
Igen, ha az 1 órával későbbivel utazik tovább (és van másik jegye), akkor szabályos a BKSZ-kiegészítő. De a levélíró azt állítja, hogy Salgótarján az úticélja (Hatvanban nem volt dolga), és ő maga is az átszállás kifejezést használta. Semmi nem utal arra, hogy nem a következő vonattal folytatta az útját (vagyis hogy dolga van Hatvanban és emiatt ez két utazásnak minősül).
Szerintem én is pont ezt írtam. (Vagy csak akartam?)
Igen, ha az 1 órával későbbivel utazik tovább (és van másik jegye), akkor szabályos a BKSZ-kiegészítő. De a levélíró azt állítja, hogy Salgótarján az úticélja (Hatvanban nem volt dolga), és ő maga is az átszállás kifejezést használta. Semmi nem utal arra, hogy nem a következő vonattal folytatta az útját (vagyis hogy dolga van Hatvanban és emiatt ez két utazásnak minősül).
Olvasónk hiába várta a vonatot 1 és fél órán át Érd alsón az nem jött, pedig korábbi vonathoz ment ki az állomásra, nehogy elkéssen a munkából. Felhívta a MÁV Direktet, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a vonatok nem késnek. Tovább várt majd rádöbbent, hogy az…..
Budafoki
2009.09.21 16:02:29
@Helike13:
A levélíró a Nagytétény-Érdliget - 33-as busz távot tette meg 20 perc alatt. Az reális.
@crash:
De ha mégsem jön, minek erőlteti? Okos enged, szamár szenved. Mások mindig beírják, hogy többet nem szállnak vonatra. Neki igazán van alternatívája, tényleg miért erőlteti a vonatot?
Még egy alternatíva (ő az érdi, miért nem tudja?):
700-as jelzésű Volánbusz Bp., Tétényi út megállóból mindennap 5.06-kor indul (Budatétény, Camponáig). Munkanap még 4.41-kor indul 701-es is Nagytétényig, a 33+33E buszig. Budapest-bérlet is jó rájuk. Ez a Volánbusz-megálló 200 m-re van a vasúti megállótól. A 33-as már 4.45-től jár (előtte meg a 973-as) - lehet, hogy a busz hosszabb menetideje miatt korábban kell indulni, de ez megbízhatóbb, mert max. 15 perc múlva jön a következő.
Amúgy a vonat 4.56-kor indulna, nem 4.57-kor.
A levélíró a Nagytétény-Érdliget - 33-as busz távot tette meg 20 perc alatt. Az reális.
@crash:
De ha mégsem jön, minek erőlteti? Okos enged, szamár szenved. Mások mindig beírják, hogy többet nem szállnak vonatra. Neki igazán van alternatívája, tényleg miért erőlteti a vonatot?
Még egy alternatíva (ő az érdi, miért nem tudja?):
700-as jelzésű Volánbusz Bp., Tétényi út megállóból mindennap 5.06-kor indul (Budatétény, Camponáig). Munkanap még 4.41-kor indul 701-es is Nagytétényig, a 33+33E buszig. Budapest-bérlet is jó rájuk. Ez a Volánbusz-megálló 200 m-re van a vasúti megállótól. A 33-as már 4.45-től jár (előtte meg a 973-as) - lehet, hogy a busz hosszabb menetideje miatt korábban kell indulni, de ez megbízhatóbb, mert max. 15 perc múlva jön a következő.
Amúgy a vonat 4.56-kor indulna, nem 4.57-kor.
Budafoki
2009.09.21 21:27:35
@Attila08:
Oké, csak akkor nem azt a valótlanságot kell írni, hogy nincs alternatíva, hanem hogy az utazás vonattal x idő, busszal y-szor x (ahol y>1).
Arról, hogy a BKV nem jár ki Érdre, nem a BKV tehet, hanem az érdi önkormányzat és a kölekedési minisztérium. Ez helyközi közlekedés, amit a minisztérium rendel meg, de az önkormányzat megrendelésére is kijárhat a BKV (mint a többi agglomerációs településre). Szóval az önkormányzatnál kéne kopogtatni.
Oké, csak akkor nem azt a valótlanságot kell írni, hogy nincs alternatíva, hanem hogy az utazás vonattal x idő, busszal y-szor x (ahol y>1).
Arról, hogy a BKV nem jár ki Érdre, nem a BKV tehet, hanem az érdi önkormányzat és a kölekedési minisztérium. Ez helyközi közlekedés, amit a minisztérium rendel meg, de az önkormányzat megrendelésére is kijárhat a BKV (mint a többi agglomerációs településre). Szóval az önkormányzatnál kéne kopogtatni.
Budafoki
2009.09.21 21:29:09
Helyjegyes témában két panasz születik a legsűrűbben. Az egyik, amikor egy ülőhelyre több jegyet is eladnak, a másik –ami lent is olvasható-, hogy félig üres vonatra már nem adnak el jegyet, így az utasok csak jóval drágábban, a kalauztól tudnak jegyet venni, amit késés…..
Budafoki
2009.09.17 12:17:44
@Píter:
@Ákibard!:
A nemzetközi vonatokon, amelyek IC-ként, EC-ként közlekednek, nemzetközi forgalomban többnyire nem kötelező a helybiztosítás. (Hogy honnan tudni, hogy nemzetközi a vonat? A kiinduló- vagy célállomása külföldön van.)
Emiatt senki nem tudja előre, hogy hány nemzetközi utas lesz a vonaton.
Ezért kell nekik valamennyi helyet mindenképpen fenntartani (ebben a vasutak állapodnak meg egymással), a többit lehet belföldre eladni. Bizony lehet, hogy a nemzetközi helyek üresek maradnak. Erre csak az lenne a megoldás, ha nemzetközi forgalomban kötelező lenne a helyjegy.
@Ákibard!:
A nemzetközi vonatokon, amelyek IC-ként, EC-ként közlekednek, nemzetközi forgalomban többnyire nem kötelező a helybiztosítás. (Hogy honnan tudni, hogy nemzetközi a vonat? A kiinduló- vagy célállomása külföldön van.)
Emiatt senki nem tudja előre, hogy hány nemzetközi utas lesz a vonaton.
Ezért kell nekik valamennyi helyet mindenképpen fenntartani (ebben a vasutak állapodnak meg egymással), a többit lehet belföldre eladni. Bizony lehet, hogy a nemzetközi helyek üresek maradnak. Erre csak az lenne a megoldás, ha nemzetközi forgalomban kötelező lenne a helyjegy.
Olvasónk nem érti, hogy miért menesztettek Kőbánya – Kispestről egy olyan vonatot, amire még szállt fel utas? Egy kerékpáros utas szállt fel a vonatra, de a vonat elindult:Kedves MÁV-figyelő!Először is elmondom: panaszomat hivatalos úton is megteszem, pontos adatokkal,…..
BKV-Figyelő
Pótlóbusz, vagy inkább semmi – avagy visszafejlődik az utastájékoztatás
2009.09.08 16:10:00
Néhány hete örömmel írtam arról, hogy a BKV-nál elindult valami, többek között az utastájékoztatás is fejlődött. Aztán kipattant a botrány, először Kocsis MVM ügyei miatt, majd jött Szalainé akit a többiek követtek. Cégen belül elkezdődött a kisemberek cseszegetése,…..
Budafoki
2009.09.09 16:03:47
@Seik:
Így már kerekebb a történet.
,,Mert az volt kiírva - már napokkal korábban is - az öntapadó utastájékoztató lapokra, hogy a Lövöldéig mennek."
,,Nem azt kaptam, ami ki van írva."
Hanem? Most ki volt írva vagy nem?
A 78-ason két troli járt a Keleti pu. és a Lövölde tér között, kb. 12 percenként. A Lövölde tér elérhető volt.
Az is ki volt írva, hogy a 73-as, 76-os nem jár az Izabella utcán.
Akkor hol az eltérés?
Így már kerekebb a történet.
,,Mert az volt kiírva - már napokkal korábban is - az öntapadó utastájékoztató lapokra, hogy a Lövöldéig mennek."
,,Nem azt kaptam, ami ki van írva."
Hanem? Most ki volt írva vagy nem?
A 78-ason két troli járt a Keleti pu. és a Lövölde tér között, kb. 12 percenként. A Lövölde tér elérhető volt.
Az is ki volt írva, hogy a 73-as, 76-os nem jár az Izabella utcán.
Akkor hol az eltérés?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz