Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Budafoki

0 bejegyzést írt és 84 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az előző epizódban szép lassan megérkeztünk Nagyszőlősre. Az időjárás egyre szomorkásabb lett, az eső is eleredt, ránk is sötétedett (májusi eső aranyat ér, vagy ahogy Boncz Géza mondta: májusi eső – aranyér…), és a tudat, hogy Nagyszőlős lakosságának mára csupán 10-15%-a magyar, egy kicsit el is…..
Annak idején szívesen álmodoztam arról, hogy mit csinálnék a Moszkva térrel, ha szabad kezet kapnék. Elsőnek lebontottam volna a Retek utca/Dékán utca és a tér által határolt területen álló nem különösebben értékes házakat (ez nem az én ötletem, tudtommal régóta tervbe van véve, de a politikusok…..
Budafoki 2016.10.21 16:36:22
@Hamster: Azért írtam, hogy "hurokvágánya válogatja", nem feltétlenül az ittenire vonatkozott. Lásd még: "nem gyök 2-vel járható az ív", ami nyilván nem erre a néhai hurokra vonatkozik. :)
A perontető kb. egy lépésnyire van a villamostól, ami kezdetnek nem rossz. :) A következő projektben, reméljük, sikerül eltalálni az optimális távolságot és hosszt, mert a villamos mentén sem ér végig! :/ Ebben az esetben sem feltétlenül a Széll Kálmán téri perontetőre gondoltam, hanem általában a leszállóhely fölötti tetőre.
HamPLÓ A kockaüveges Tatra 2016.04.30 19:00:00
A napokban beleakadtam egy kimondottan rossz 2001-es képembe, amit csak azért nem hajítottam el annak idején, mert ez volt az egyetlen fotóm a rajta szereplő Tatráról. Alapvetően az esti Moszkva téren próbáltam kitalálni, hogyan lehetne elkerülni, hogy a digitális géppel készített képek totál…..
Budafoki 2016.05.24 13:03:08
@Klown:
Az első BKV+ vonalak 1998. aug. 25-én indultak (City-busz, Tétény-busz, Keresztúr-busz). A 2008-as nagy paraméterkönyvi változások szüntették meg ezt a fogalmat.
Nemrég látott napvilágot a hír, miszerint a Volán kapja a metrópótlás lehetőségét, mely minőségi változást hozhat a fővárosiak életében, olyannyira, hogy talán a metrót sem kívánják majd vissza a pótlás után - legalábbis ezt mondja a vállalat vezetése.   Az…..
Budafoki 2016.04.14 18:04:12
@gabor144:
Akkor Kecskemét, Barnevál = baromfinevelő vállalat! :-o :-)
Barna hajú lányok Muse újra 2014.11.18 18:09:58
Nagy siker volt tegnap, most kicsit többet kaptok belőle! :-) Igazi nevét tudja valaki? ..
Budafoki 2014.11.19 08:39:17
Október elseje immár 1975 óta a Zene Világnapjaként szerepel a naptárban. A világhírű hegedűművész, Yehudi Menuhin kezdeményezését karolta fel ebben az évben UNESCO, mely arra irányult, hogy ezen a napon a lehető legtöbb zenei rendezvényt szervezzék meg a világban, nem téve…..
Budafoki 2014.10.03 08:07:48
Száll a 424-es:

www.youtube.com/watch?v=8zXsiXJdf4o

Kissé tudathasadásos a klip a Muki miatt, de érdekes helyeken jár!
Meglepően régen csináltam külföldi "úti mesélős" oldalt - észre se vettem, és ezek helyét átvették a rövid blogos beszámolók, pedig két eléggé külön műfajról van szó. Most megpróbálok visszatérni a régi idők stílusához, a megszokott csapongással, linkekkel,…..
Budafoki 2014.09.15 15:51:36
@Hamster: Abba ne menjünk bele, hogy mi van kiírva az állomás névtáblájára, mert van, ahol az nem egyezik az állomás hivatalos nevével! Nyilván az egyszerűség kedvéért. :-) Pl.:
- Siklósi szőlők, ahol régi helyesírás szerinti név maradt kint:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=24320&f=4929
- Bodrogkeresztúr, ahol az állomás földrajzi helyének megfelelő Bodrogkisfalud nevét is kihelyezték:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=10832&f=3058
- Kemenespálfa, ahol rejtélyes okokból a létesítmény forgalmi jellege is kikerült a névtáblára:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=17152&f=3912
- Szilvásvárad-Szalajkavölgy, ami hasonló kategóriában indul:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=26311&f=5183
- Bélapátfalvi cementgyár, ami már-már az állatorvosi ló esete:
www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=34166&f=2919

És pl. Mérán a körkeletbélyegzőn "Méra mh." felirat volt sokáig, amiből az "mh." természetesen nem volt része a hivatalos névnek...
Budafoki 2014.09.15 15:57:25
@Hamster: Ezzel arra szerettem volna utalni, hogy ami ki van írva, az nem feltétlenül a valós, hivatalos és szakmailag indokolt név, lehetnek benne hibák, tévesztések - feltehetőleg egyesek túlbuzgóságának eredményeként. Kecskemét alsó hivatalos neve egyébként nem tartalmazza a pu.-t (estére megnézem 40 évre visszamenőleg is a menetrendeket, hátha valamikor mégis benne volt).
Hetekig izgalomban tartotta nyár elején az Erzsébet téren bulizó fiatalokat, hogy hagyják-e őket saját sört inni a biztonsági őrök. Hagyták. Csak az illemhelyet nem használhatják. Hasonló helyzetben vannak a Sziget Eye vendégei is. Kifizetik a fejenként 2400 Ft-os beugrót a…..
Budafoki 2014.09.04 14:41:34
Csak szólok:
www.fcsm.hu/szolgaltatasok/nyilvanos_illemhelyek_uzemeltetese/terkep_a_fovarosi_illemhelyekrol/

@Burpi Turpi:
@gizmo26:
@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Kb. 35 nyilvános vécét üzemeltet a Csatornázási Művek a városban. Ehhez hozzávehetők a benzinkutakon, bevásárlóközpontokban, piacokon és pályaudvarokon működő nyilvános vécék, ami összesen biztosan 100 fölé viszi a számukat. Ez nem rosszabb a nyugat-európai színvonalhoz képest.

Az Erzsébet térhez legközelebb a Deák téren, a Városháza parknál van rendes, nem automata nyilvános vécé.

A poszt és egyes kommentek tehát tájékozatlanságról szólnak.
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
Budafoki 2014.06.14 22:39:32
@Budafoki:
Sorry! Nem lett szép, de talán érthető.
Június 4-e van, a trianoni békediktátum emléknapja. E cikknek nem célja a békeszerződés elemzése, ez a történészek feladata, egyébként is rengeteg cikk található a témában. E blogon szóltunk már a vasút és a határok viszonyáról a Határeset című sorozatunkban, ahol egy…..
Balázs két hete küldte levelét (bocsi!), amelyben az istvánteleki delta állapotáról ír. Ott 3 aljzatról is hiányzik a rögzítés, így a sínkorona folyamatosan deformálódik. Ráadásul át is van repedve, mert szerinte nem csak felületi repedés. Ez volt a levélírás előtt 5…..
Budafoki 2011.07.30 17:41:41
@Gaius_54:
@Zsolt501:

Szeged > Nyugati: Nyugati > Szeged:
1993-94:
- Napfény Ex 2.24 2.21
- Maros Ex 2.30 2.24
- legtöbb gyors 2.28 2.23
Az Ex a mai öszvér IC-hez képest nem állt meg Zuglóban, Ferihegyen (még nem volt), Kisteleken és Szatymazon.
A gyors nem állt meg Szatymazon.
(A '85-'86-os menetrendem nagyobb kutatást igényelne.)

2005-2006:
- IC 2.13 2.14
- gyors 2.33 2.37
Az IC csak Kőbánya-Kispesten, Kecskeméten és Kk.-félegyházán áltt meg.
A gyors a mai öszvér IC-hez képest nem állt meg Szatymazon.

2010-2011:
- öszvér IC 2.22 2.22

Ne felejtsük el, hogy ITF van, órás közlekedéssel, ezért minden vonatnak meg kell állnia Nagykőrösön, Kk.-félegyházán és Szatymazon a keresztezés miatt (=30 percenként). Az öszvér IC menettartama pont a 2005-2006-os gyorsvonat és IC között van. Dilemma volt akkoriban, hogy hogy oldják meg az ütemesség kérdését:
a) kétóránként IC és kétóránként gyors, vagy
b) óránként öszvér IC.
Az a) esetben valószínűleg az IC-k kihasználatlanul jártak volna, míg a gyorsok tele, de csak kétóránként.
A b) esetben is kihasználatlan az IC-vonatrész, viszont az órás követésű gyorsvonati közlekedés kedvezőbb eljutási lehetőség, mint a kétórás.

Így az IC lassabb, a gyors gyorsabb lett. Állítólag nőtt is az utasszám.

A 1,5 órás menetidő álom (volt). Az alkalmanként, haváriahelyzetben előforduló extrém menetidő pedig ne legyen hivatkozási alap, mivel az esetek több mint 95%-ában rendben történik a közlekedés.
Budafoki 2011.07.30 17:53:41
@ColT:
Az állomások megszüntetése nem csökkenti törvényszerűen a menettartamot, azt nem szabad várni tőle.

Optimális esetben nincs köze hozzá, de könnyen lehet, hogy növeli, különösen közlekedési zavar esetén, mert a hosszabb egyvágányú pálya miatt ritkábban lehet a vonatoknak találkozni, korábban és többet kell várni a szembejövő vonatra, csökkent a pálya rugalmassága, áteresztőképessége.

Erős szerepet játszik a menetrendi struktúra és a pályasebesség alakulása.

Pl. Abaújszántó és Hidasnémeti között 1994-ben 3 állomás volt: Boldogkőváralja, Hejce-Vilmány, Gönc. Ma egy sincs. A legrövidebb menettartam akkor 52 perc olt, ma 42. Ez egy ellenpélda, vagyis nincs direkt összefüggés az állomások száma és a menettartam között, nem is kell keresni.
Budafoki 2011.07.30 20:08:00
@FalcoM:

A monorierdői balesetet emberi mulasztás okozta. Nem a biztosítóberendezés hibázott (ő éppen üzemképtelenség miatt ki volt kapcsolva), ezért ne keverjük ezt az ügyet ide.

Önmagában biztosítóberendezési hiba miatt nem nagyon volt itthon vasúti baleset, ember okozta a bajt. A biztosítóberendezés a biztonság irányába "téved".
Nándor mai levelében egy késéssel végződött útjáról írt, melyet elvileg a MÁV-nak címzett. Ez még nem is lenne extra, de olyan ékesszólással teszi ezt, amiről felsejlik előttem a Markos-Nádas duó egykor szebb napokat látott katonaság témájú előadássorozata. A levelet mindenképpen érdemes elolvasni,…..
Budafoki 2011.07.27 23:10:53
Az eset háttere, oka kiderül a levélből.

- Egykocsis vonat indult a Nyugati pu.-ról, pedig jóval több utas várta. = Valószínűleg valami történt (pl. baleset) a hosszabb szerelvénnyel, ezért más lehetőség híján, a leggyorsabb megoldásként ezt tudták elindítani. Jobb, mintha nem indult volna semmi.

- Késve állt be a peron mellé, ezért késve is indult. = Alátámasztja, hogy ez egy tartalékszerelvény volt. Időbe telt, míg odaért, nem állhat készenlétben a Nyugati pu. peronja mellett. Tárolóhelyről jött, vagy másik vonatból sorozták ki. Elindulás előtt el kellett végezni a biztonsági ellenőrzéseket (fékpróba, ilyesmik).

- Óbudán várt kb. 15 percet a szemből érkező vonatra. = Mivel Pilisvörösvár Óbudától 16 percnyire van, előfordulhatott, hogy a szemből érkező vonat már elindult az egyvágányú szakaszon. (A kb. 15 perc várakozás lehetett csak 10 is.) Lehet, hogy a már eleve késő vonat várakoztatása hosszú távon kedvezőbb volt a pontosságra: a szerelvénye végez aznapra, a késése nem okoz további késéseket más vonatoknál, míg a szemből jövő vonat késése további késéseket generált volna. Ezt az oldalát nem ismerjük, de egy vonat további késleltetése lehet, hogy a rendszer szempontjából kedvezőbb megoldást ad, még ha az azon utazóknak ez a legkedvezőtlenebb.

- Pilisvörösváron még 2 kocsit hozzákapcsoltak a késő vonathoz. = Ez volt az a szerelvény, aminek a Nyugatiból eredetileg indulnia kellett volna, de valamiért nem érkezett meg oda (Pilisvörösvár délután nem végállomás). Lehet, hogy balesete volt, nem tudjuk. Viszont a szerelvényre legközelebb Esztergomban volt szükség, ezért el kellett oda juttatni. Lehet, hogy hamar kellett, még egy késő esti vonathoz. Az egyvágányú pályán nem könnyű "időablakot" találni ahhoz, hogy üresen menjen, lehet, hogy ezért kellett összekapcsolni a két vonatot. Az is lehet, hogy a Nyugatiból egy kocsival elindult vonat zsúfoltságán enyhíteni szándékoztak, ezt nem tudhatjuk.

Persze ha a vasút az események okáról tájékoztatást ad (hosszú szerelvény hiányának oka, óbudai félreállítás oka, pilisvörösvári összecsatolás oka), könnyebben viselte volna el az utas a kellemetlenséget.

Kis belegondolással pedig kikerekedik a történet számunkra, és mindenre meg lehet találni önállóan a racionális indokot. Egyáltalán nem biztos, hogy rosszindulatból történtek így az események, hanem a kényszerítő körülmények miatt (szerelvény kiesett a forgalomból, csak egy kocsi szabadítható fel, időbe telik az elindítása, egyvágányú pálya sűrű követéssel, további vonatok minél kisebb késése).
Budafoki 2011.07.30 11:07:27
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazad van, Solymár is állomás. Csak kérdezem, hogy azt tudjuk, hogy Solymár akkor alkalmas volt-e vonatok találkozására.

A 15 perces óbudai várakozáshoz: a bizonytalan idejű várakozás időtartamát az ember 2-3-szorosnak érzi a ténylegesnél. Személyes tapasztalat: 8 perc után egy utastárs 20 percet emlegetett telefonon, ez pont 2,5-szeres szorzó. Lehet, hogy csak 5-6 percet állt a vonat Óbudán - a feszült hangulatban, a zsúfolt vonaton nyilván többnek tűnt -, de akkor már nem volt lehetőség Solymárig továbbmenni.

Eddig csak az utas oldaláról ismerjük a történetet, az pedig tele van szubjektív elemekkel, bár az események lényegi rekonstruálására alkalmasak, ha az ember kicsit belegondol.
Péter mai levelében a MÁV-Start egyik hírét küldte be, mely szerint a monori vonalon egyes vonatok nem közlekednek majd. Hogy melyek ezek az "egyes" vonatok azt nem tudni, az Elvira szerint ugyanis közlekednek a vonatok. Íme Péter: Kedves Vittore!   Ma 10:15-ös dátummal a…..
Budafoki 2011.07.30 10:49:36
@pbence:
Ne keverjük össze a tervezhető és nem tervezhető dolgokat!

Egyrészt előre TERVEZETT vágányzár volt 4 hétvégén, amiről MEGJELENT a vágányzári hirdetmény. Bár a munkák miatt a menetrendet nem kellett módosítani, de mint minden ilyen tevékenységnek, megvolt a KOCKÁZATA, hogy ha valami történik az egyvágányú szakaszon, csúnya késések leszenk. (Én a mav.hu-ról, nem a mav-start.hu-ról tájékozódom, meg persze az állomási hirdetményekből.)

Másrészt az aznapi hírekből tudom, hogy egyszer biztosítóberendezési hiba, máskor meg áramszedőtörés és felsővezeték-szakadás volt a pályafelúítás miatt egyvágányú pályán. Murphy törvénye: biztos, hogy a legrosszabb helyen és időben lesz probléma. Önmagában lehet, hogy ez nem okozott volna ekkora zavart a közlekedésben, de a vágányzár mellett igen. Így a kialakult helyzet okozója a vágányzár és a biztosítóberendezési hiba/felsővezeték-szakadás együtt. De ebből a vágányzár előre tudott volt - az utasok számára is!

Mivel előtte vágányzári hirdetmény is megjelent, nyilván nem érte meglepetés a vasutat. Aki előre tájékozódott, az is tudott a lecsökkent áteresztőképességről. A nem események viszont felülírták a tervet, ilyen bárhol, bármikor előfordulhat.

A 4 hétvégéből 2-n alakultak rosszul a dolgok, ezért nem kellene rögtön tervezési hibát emlegetni.

Aki tudatos utazóként előre akart tájékozódni, az tudta, hogy egyvágányozás van. Azt pedig be kell látni, hogy az ilyen vágányzárak kockázatosak. Ugyanez vonatkozik a székesfehérvári vonalra, ahol 3 éve folyik a pályafelújítás, és sokan még mindig csodálkoznak, hogy ha akármi váratlan történik az egyvágányú szakaszokon (pl. ítéletidő), késnek a vonatok. Türelem, el fog készülni a pálya, utána még gyorsabb is lesz az utazás!

Nem a vasutat védem, csak a belátás oldaláról közelítem meg a témát. Ültem én is 1 órát várakozó vonaton Ausztriában, mert fa dőlt a pályára, leszakítva a felsővezetéket. Az egészből annyit láttam, hogy egyszer el-, majd visszament mellettünk egy felsővezeték-szerelő kocsi, aztán láttam a "vétkes" fát is. Itthon is ültem eleget késő vonaton, meg vártam bizonytalan ideig.
"Kedves Cukiság!Talált kiscicáról küldök képeket. Én csak egy pár napig vigyáztam rá, azóta már a végleges gazdijánál van" – írta nekünk Mariann.Köszönjük! Én mondjuk képtelen lennék továbbadni egy ilyen gyönyörűséget, ha már nálam töltött…..
Új MÁV blog Késéscsinálás 2011.06.28 14:06:00
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
Zsákfalu Oroszlány 2010.12.10 20:52:00
Előző: Kecskéd Kecskédről Oroszlányon keresztül támadtuk a fővárost. Oroszlányban csak egy fél napot időztünk, de úgy gondoljuk, hogy egyszer majd megér egy hosszabb tartózkodást is. Kellemes csalódásunk oka, hogy iskolai tanulmányaink alapján csúf, szürke…..
9288,2 kilométer: pontosan ennyit kell megtennie azoknak a bátor utazóknak, akik vállalkoznak az egész Oroszországot átívelő vasútvonal megtételére. A transzszibériai vasút méltán legendás: a Föld leghosszabb vasútvonala a Moszkvát és Vlagyivosztokot összekötő sínpár. A…..
Budafoki 2009.11.12 13:44:09
@Zanzo:
Emlékeim szerint (és a térképen is ez látszik) az a Moszkva - Szentpétervár vasútvonalon történt.
Új MÁV blog Turkáló 2009.09.17 14:37:32
Most mindenki az állami cégek vezetőinek a zsebében turkál. Én most erre nem térnék ki még, inkább turkálok magának a cégnek, nevezetesen a MÁV-Start-nak zsebében. Ugye az üvegzseb fogalmát mindenki ismeri. No a Startnak is van ilyen, és közzé is tette a honlapján.…..
Budafoki 2009.09.23 11:40:36
@Adani:
A MÁV-szignál csak hét szótagot enged meg.
Budafoki 2009.09.23 13:39:51
@georgejr:
Ha a 7 millió Ft-ot elosztjuk a 18 ügyfélszolgálati irodával, átlagosan 388 ezer Ft jut egyre. A Keletiben egy külön helyiséget választottak le, rendeztek be (láthatóan a padlótól a világításig minden új), a Déliben is egészen pofásra sikerült. Nyilván ezek drágábbak (tervezés, anyagköltség, munkadíj), máshol meg olcsóbbak. De ez reális nagyságrendű.
Hosszú levelezés következik, de érdemes elolvasni. Nem fűzök hozzá semmit.   Szia Geogejr! Az eset először június 16-án jelent meg az oldaladon, melyben először a keletis pénztárosokra tettem panaszt. Sok kommentben megkaptam "a vegyem meg elektronikusan és kész"…..
Budafoki 2009.09.23 09:06:11
@Ákibard!:
Szerintem én is pont ezt írtam. (Vagy csak akartam?)

Igen, ha az 1 órával későbbivel utazik tovább (és van másik jegye), akkor szabályos a BKSZ-kiegészítő. De a levélíró azt állítja, hogy Salgótarján az úticélja (Hatvanban nem volt dolga), és ő maga is az átszállás kifejezést használta. Semmi nem utal arra, hogy nem a következő vonattal folytatta az útját (vagyis hogy dolga van Hatvanban és emiatt ez két utazásnak minősül).
Olvasónk hiába várta a vonatot 1 és fél órán át Érd alsón az nem jött, pedig korábbi vonathoz ment ki az állomásra, nehogy elkéssen a munkából. Felhívta a MÁV Direktet, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a vonatok nem késnek. Tovább várt majd rádöbbent, hogy az…..
Budafoki 2009.09.21 16:02:29
@Helike13:
A levélíró a Nagytétény-Érdliget - 33-as busz távot tette meg 20 perc alatt. Az reális.

@crash:
De ha mégsem jön, minek erőlteti? Okos enged, szamár szenved. Mások mindig beírják, hogy többet nem szállnak vonatra. Neki igazán van alternatívája, tényleg miért erőlteti a vonatot?

Még egy alternatíva (ő az érdi, miért nem tudja?):
700-as jelzésű Volánbusz Bp., Tétényi út megállóból mindennap 5.06-kor indul (Budatétény, Camponáig). Munkanap még 4.41-kor indul 701-es is Nagytétényig, a 33+33E buszig. Budapest-bérlet is jó rájuk. Ez a Volánbusz-megálló 200 m-re van a vasúti megállótól. A 33-as már 4.45-től jár (előtte meg a 973-as) - lehet, hogy a busz hosszabb menetideje miatt korábban kell indulni, de ez megbízhatóbb, mert max. 15 perc múlva jön a következő.

Amúgy a vonat 4.56-kor indulna, nem 4.57-kor.
Budafoki 2009.09.21 21:27:35
@Attila08:
Oké, csak akkor nem azt a valótlanságot kell írni, hogy nincs alternatíva, hanem hogy az utazás vonattal x idő, busszal y-szor x (ahol y>1).

Arról, hogy a BKV nem jár ki Érdre, nem a BKV tehet, hanem az érdi önkormányzat és a kölekedési minisztérium. Ez helyközi közlekedés, amit a minisztérium rendel meg, de az önkormányzat megrendelésére is kijárhat a BKV (mint a többi agglomerációs településre). Szóval az önkormányzatnál kéne kopogtatni.
Budafoki 2009.09.21 21:29:09
@Sweetie:
Kalauz ne is legyen egy vasúti megállóban, neki a vonaton kell dolgoznia. :)
Helyjegyes témában két panasz születik a legsűrűbben. Az egyik, amikor egy ülőhelyre több jegyet is eladnak, a másik –ami lent is olvasható-, hogy félig üres vonatra már nem adnak el jegyet, így az utasok csak jóval drágábban, a kalauztól tudnak jegyet venni, amit késés…..
Budafoki 2009.09.17 12:17:44
@Píter:
@Ákibard!:

A nemzetközi vonatokon, amelyek IC-ként, EC-ként közlekednek, nemzetközi forgalomban többnyire nem kötelező a helybiztosítás. (Hogy honnan tudni, hogy nemzetközi a vonat? A kiinduló- vagy célállomása külföldön van.)

Emiatt senki nem tudja előre, hogy hány nemzetközi utas lesz a vonaton.

Ezért kell nekik valamennyi helyet mindenképpen fenntartani (ebben a vasutak állapodnak meg egymással), a többit lehet belföldre eladni. Bizony lehet, hogy a nemzetközi helyek üresek maradnak. Erre csak az lenne a megoldás, ha nemzetközi forgalomban kötelező lenne a helyjegy.