Regisztráció Blogot indítok
Adatok
majomkutya

0 bejegyzést írt és 708 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Lehet Más a Politikai végtelenül aljas és sunyi támadást intézett a 65 éven felüli magyar lakosok ellen, de a Kereszténydemokrata Néppárt nem enged, nem hátrál egy tapodtat sem! Csak a testükön át!Szóval ezek a nyikhaj ördögbotosok azt a hallatlanul felháborító módosító…..
majomkutya 2012.03.13 21:01:38
@Dirty Harry: Te egy fasz vagy. Vagy csak olyan cinikus, aki fasznak akar látszani.
majomkutya 2012.03.13 21:02:44
@csiri bá: Csiri bú, csiri bá, ott a pont!
És tedd hozzá, hogy 1990 óta minden a közvagyon jó része eltűnt.
majomkutya 2012.03.13 21:15:15
@superfrog: nem tudom, hogy miről beszélsz, ezeket a dolgokat nagyjából én is így gondolom.
A Jobbik elkezdené megkeresni a tökeit radikalizmus jobboldali heregolyóját, de mivel mostanában nem nagyon zavarognak a cigányok, így már csak Gonosz Unió maradt. Vona Gábor és a Jobbik szombatra szervez egy tüntetést az Unió ellen: "Szerdán Brüsszelből megjött az ukáz.…..
majomkutya 2012.01.15 14:57:17
@Bandus91:
"Egy 80 milliós, jelentős ipari hagyománnyal és kultúrával rendelkezdő Európai élországot hasonlítod össze Magyarországgal. Inkább Szlovákiával kéne"
Nem, nem erről van szó. Hanem arról, hogy ahogyan a németek csinálják az exportot úgy megéri, ahogyan mi csináljuk úgy nem éri meg. Ahogyan a szlovákok és a lengyelek csinálják (alacsonyabb importhányad, a mienknél jobban támogatott belföldi vállalkozói szektor) úgy a mienknél jobban megéri, de a szlovákoknál is kétes, hogy eléri-e a nullszaldót a történet, ott sem fenékig tejfel.
Mi soha nem leszünk autóipari nagyhatalom, vagy gumiabroncsipari óriás, ergo fölösleges ilyen cégeket pénzeljünk. Magyarország nyújtja a legnagyobb állami támogatásokat. Jelenleg két dologgal versenyzünk: 1. alacsony bérek+kiszolgáltatott munkaerő 2. a legmagasabb állami támogatások+adókedvezmények a multinacionális cégeknek.
Ez egy tévút. Azaz ez a biztos nyomor útja.
majomkutya 2012.01.15 15:14:37
@kunzoo: Nem erről van szó. Győr egy kis szeglete az országnak. Elképesztő pénzekkel támogatjuk ezeket a beruházásokat, pedig ezeket a pénzeket jobban szét lehetne teríteni a gazdaságban.
Ha egy munkahely társadalmi hasznát vizsgáljuk, akkor az Audi által létrehozott 1 db munkahely és egy bármilyen más cégnél létrehozott másik munkahely ugyanolyan hasznos. Olyan beruházókat (legyen az külföldi vagy belföldi) kell támogatni, ahol a támogatásnak nagyobb a multiplikátor hatása. Márpedig a 10milliós (közvetlen+közvetett) támogatottságú autóipari munkahelynél lehet jobbat találni.
Ha multikat akarunk támogatni miért nem merült fel senkiben, hogy nem olyan high-tech cégeket támogassunk akinek nincs esélyünk beszállítani, hanem támogassunk mondjuk konzervgyárakat ami pl hazai gyümölcsből csinál gyümölcslevet, aszalt gyümölcsöt, lekvárt, kompótot? Alacsonyabb beruházási költséggel nagyobb multiplikátor hatást tudnánk elérni olyan ágazatban ahol komparatív előnyünk van.
Pénzt lehetne tolni helyi energiatermelő beruházásokba: pl. biogáz+ ráépülő állattartás + takarmánytermelés.
Kevesebb pénzből több ember jutna munkához, ráadásul olyan területeken, ami az ország adottságaihoz jobban illeszkedik mint az összeszerelő tevékenység.
Az, hogy most Kecskeméten iszonyatos állami támogatásból munkába áll 2500-2800 ember és importált alkatrészből autókat fog összeszerelni az nem oldja meg pl. a "vadkelet" vagy Baranya problémáit, mert a beruházásnak nem lesz olyan hatása, ami szétterjed a gazdaságban. Ezért hibás szerintem az a gazdpol, ami jelenleg zajlik. Ráadásul a gazdaság dualitását erősíti tovább.
Matolcsy nem szereti a számokat. Nem használja, nem dolgozik vele, igazából egyik száma sem jön be, ez már számtalanszor bebizonyosodott. Gyuri beláthatta, hogy ez így nem állapot, ez így nem mehet tovább, mivel úgy döntött a kormány, hogy létrehozza a Nemzeti Stratégiai és…..
majomkutya 2011.11.02 21:26:26
@Blogger Géza: Hol élsz te? A Holdon?
Egy száma sem jött be:
Kormányváltáskor vizionált 4-5-6%os növekedés - nem jött be
Idei évi büdzsé - nem jött be - már év elején 250 mrd forintos zárolást (megszorítást kellett bevezetni), ráadásul a vártnál alacsonyabb növekedés miatt Hajdúszoboszló előtt OV bejelentette, hogy emiatt most lesz 1-2 adóemelés (dízel, ÁFA, jövedék)
1 kulcsos adó - nem jött be, nem élénkítette a fogyasztást, míg a beígérttel szemben ("mindenki jól jár - hip,hip, hurrá") az adózók 85%-a rosszabbul járt, ráadásul a társadalmi hatási katasztrofálisak - növeli a jövedelmi különbségeket, aki eddig is hónapról-hónapra élt annál ez a jövőben még inkább így lesz
A 2046-ig tervezett infláció a jövő évi büdzsében máris, a tervezési fázisnál magasabb inflációval számolnak
A 2012-es büdzsét 268 forintos EUR árfolyammal tervezik, ami már maga egy vicc és mindenki tudja, hogy egy szimpla hazugság az egész
Elsőre ennyi jut eszembe. Biztos pár dolgot még kihagytam.
Az meg, hogy Gyurcsány-Veres-Kóka csapathoz hasonlítod a helyzetet, ne haragudj, egyenesen szánalmas. Gyurcsányéknál a Vastagbőr blog szerzői és értelmesebb kommentelői is százszor jobban tudnák vezetni az országot. (Halkan jegyzem meg, sokkal boldogabb hely is lenne az ország...)
majomkutya 2011.11.03 22:12:36
@Blogger Géza:
Arról volt szó, hogy beindítják a gazdaságot. Ennek kapcsán "ígértek" magas növekedést. A Széll Kálmán tervben felvázolt növekedési várakozások közül a pesszimista is magasabb volt a jövőre tervezett optimista 1,5%os növekedésnél. Sokan stagnálást vagy egyenesen recessziót jósolnak ->kívánom, hogy ne legyen igazuk.
Az egy kulcsos adót az igazságosság és a növekedés (fogyasztás) beindításának jegyében vezették be.
A 85%, ami szerinted baromság az APEH jövedelmi statisztikában szerepel, szerintem nem baromság, hanem a tények feketén-fehéren. Nyilván az is benne van, akinek ugyanannyi maradt a fizetése, de valójában az ilyen ember is rosszul jár, mert reálértéken csökken a jövedelme, ráadásul a mindennapi fogyasztási cikkek drágulása (pl. üzemanyagár, ÁFA növekedése miatt) miatt ráadásul fokozottan rosszul járnak. Így ez nem jött be, ahogyan a fogyasztás felpörgetése sem jött be.
A gyermekkedvezmény hasznos, és valóban nagyon fontos és örömteli, de sajnos csak a felső jövedelmi sávokban használható ki igazán és nem az első gyerek vállalására ösztönöz legerősebben (magyarul egyáltalán a családalapításra), vagy a második vállalására, hanem a harmadiknál hoz igazán sokat. Sajnos nem az az általános, hogy tömegek gondolkodnának a 3. vállalásán, hanem sajnos az a jellemző, hogy sokan azon tűnődnek, hogy merjenek-e családot alapítani. Ez egy szerény kritika, azzal tisztában vagyok, hogy mindent nem lehet.
Azt továbbra is adom, hogy értelmes kormány nem méri a teljesítményét a Gyurcsány-Veres-Kóka trióhoz.
És azt is, hogy nevetséges 268 forintos euróárfolyammal tervezni a 2012-es büdzsét. Ez el is fogja vinni a 300mrd forintos tartalékot, ha egyáltalán elég lesz.
Az meg egyenesen felháborító, mikor a mellébeszélés egyik nagymestere, Navracsics azt mondja a parlamentben, hogy aki többet dolgozik az többet keres.
Sok 100000 forint alatt kereső embert ismerek. Sokan közülük heti 50 órát dolgoznak, kemény fizikai munkát végeznek. Ők hogy a bánatosba dolgozzanak többet. Hónapról-hónapra élnek és hó végén nyomorognak annak ellenére, hogy keményen dolgoznak. Ilyen jövedelmi viszonyok között az egykulcsos adót bevezetni és ezáltal az átlag alatt keresők adóterhelését növelni nagyfokú szociális érzéketlenség és bűn. Még akkor is , ha neked Blogger Gézának jobb lett.
Mandiner blog Kedves Dorottya! 2011.10.20 12:01:00
  Egészen helyes vagy. Kár, hogy mellette ennyire nagyon modoros és elviselhetetlenül irritáló is, és még inkább nagyon-nagyon kár, hogy ennyire csúnyán affektálsz szükségtelen.   Szerintem, mielőtt ezt az egészet túl komolyan vennéd, nem árt szólni a disszidáló…..
2010. április: Véget vetünk az elmúltnyolcévnek, bizalmat szavazunk a NER-nek, Orbánnak, az új gazdaságpolitikának, Matolcsynak, a fülkeforradalomnak. Lecseréljük a szocialista sleppet a fideszes-kádéenpés sleppre. A központi költségvetés nettó adóssága: 18 104 milliárd…..
majomkutya 2011.10.18 16:46:16
@Sarkalatos hozzászóló:
"pontosan ez a gazdasági szopóág sarkalatos modellje, amit felvázoltál."
Igen. Ezért vázoltam fel.
Csak az a kérdés, hogy mi a megoldás? Illetve van-e megoldás?
Ahhoz, hogy a helyzet hosszútávon megváltozzon, ahhoz évről-évre plusszos költségvetést kellene csinálni.
Évi 1500 milliárd körüli kamatteher fizetés mellett nem ez teljes képtelenség. A multiknak adott támogatások mellett szintén az (amúgy tudja valaki a mostani pontos összegét? pár éve még közel 1000 milliárd volt évente...)
Az, hogy most durva megszorításokat vezetnek be, esetleg dobra verik a még megmaradt vagyont az hosszú távon semmit sem old meg, a szopóágat is csak átmenetileg és csak kismértékben lankasztja.
A görögöknek úgy néz ki, hogy most elengedik a tartozásaik felét.
Ha lenne egy értelmes kormányunk, akkor mi is elérhetnénk ezt?
Az a szar, hogy belekerültünk egy olyan spirálba, ami csak lefelé visz, azon fölfelé jönni nem lehet. Végül is ettől szopóág a szopóág.
majomkutya 2011.10.18 17:01:39
@STX Joe:
Ha jól tudom az IMF hitel Dollár volt. Amit vele együtt az EU adott az Euró volt.
Javítson ki vki ha rosszul tudom, a kettő együtt kb 20 milliárd dollár volt? Jól emlékszem?
majomkutya 2011.10.19 18:57:26
@kukatr: Kösz.
Hát igen, szerintem nem elég elégedetlennek lenni, meg "felháborodott"-nak lenni, hanem tájékozottnak is kell lenni, legalább nagyságrendileg.
A külföldi bankok, kötvénybefektetők meg az IMF, igen, azok devizát adnak, jellemzően EUR-t. És a magas államadósság mellett az is baj, hogy nagy az egészen belül a devizaadósság. És ha még a lakosság, vállalatok és az önkormányzatok hatalmas devizaadósságára (és az extrém CHF hányadra) pillantunk, akkor beláthatjuk, hogy gyakorlatilag kilátástalan helyzetben vagyunk és nem vagyunk urai a saját dolgainknak, mert olyan folyamatoktól függünk amelyeket nem tudunk befolyásolni (pl. EUR/USD és EUR/CHF árfolyamok alakulása). Nemhogy érdemben, de még kismértékben sem.
A lakossági jelzálogpiaci adósság meg egészen különös. Szinte csak a Jobbik hivatkozik rá, hogy a PSZÁF jelentések szerint a bankok felvettek kb 1700 mrd forint CHF forrást és kihelyeztek 7000 mrd CHF hitelt.
Több érdekes dolog van itt:
1. Ha így van, akkor a jelenlegi árfolyam különbözet a bankoknál csapódik le.
2. Miért nem cáfolták meg ezt a kérdést sosem a bankok?
3. Ha nincs így, akkor legalább a kormánypárt az erről szóló parlamenti vitában megkérhette volna Volner Jánost, hogy ne beszéljen hülyeségeket (Volner mondjuk nem is szokott hülyeségeket beszélni.)
Szóval valami itt bűzlik. És az e körüli hallgatás méginkább megerősít abban a hitben, hogy itt vmi nem kerek.
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
 Azt még a Nézőpont intézet se állítja, hogy a Fidesz nem saját magára írta az új választójogi törvényt, és ezt lassan olyan természetesnek vesszük, mintha tényleg az lenne. Pedig egy normális országban, egy, hatalmon lévő párt se tehetné meg ezt.Sok mindent elmond a…..
majomkutya 2011.10.07 15:19:24
@weisz manfréd huba: Értem én az egész postot, és egyet is értek, hogy nem lesz ez így jó és én is alapból gyanakvással figyelem a fülkeforradalom lépegetését, csak azt nem értem, hogy lesz abból 2 pártrendszer, ha van egy erős fidesz és egy kb 20-20 százalékon álló Jobbik és MSZP meg egy tartósan és vitathatatlanül a bejutási küszöb fölött lévő LMP. Szóval szerintem ha ezek a pártszimpátiák, akkor ebból sehogy sem lesz 2pártrendszer.
majomkutya 2011.10.07 15:55:28
@is: oké, az odáig rendben, csak én nem látom azt, hogy a Jobbikot kisgömböc módjára bekebelezné a Fidesz. Szóval minimum 3 lehetséges oldalt látok:
1.Fidesz és akiket ő megevett kisgömböc módjára
2.Jobbik
3.Valami baloldali tömörülés akár olajfa, akár más módon
Bár ha az MSZP szakad és lesz egy Gyurcsány+Bajnai és lesz egy régi MSZP és ezek külön indulnak a választáson és külön indul az LMP is, akkor érdekessé válhat a helyzet
majomkutya 2011.10.07 17:48:43
@Bogyó 2: Esz szerintem f@szsag. Szerintem a választók nem így gondolkoznak.
A bejutási küszöb ugyanúgy 5%. A kispártnak is ugyanúgy van esélye bekerülni, mint korábban. Részvételtől függően kb 150-200 ezer ember kell.
Azt írod: "kik támogatják ezt a rendszert amit most akarnak, szinte mind nagy pártok hívei"
Ezzel az a baj, hogy midössze egy nagy párt van ma Mo-n, az a Fidesz. Van 2 középpárt és egy kispárt.
Az meg, hogy a választás előtt meg kell kötni a szövetséget, szerintem teljesen jó, nincs zsákbamacska az 1. forduló után és az egész választás egyszerűbb lesz.
Amúgy én nem értek egyet a jelenlegi változások irányával, csak nem látom benne a világvégét.
Mindenki számára világos kellett, hogy legyen, hogy a fülkeforradalom olyan választási rendszert fog alkotni ami mégaránytalanabb lesz, ami méginkább neki jó.
Én az arányosabb megoldást pártolnám.
A 200 fős parlament is egy demagóg faszság. Arra lesz jó, hogy majd ha valaki olyan eredménnyel bejut a parlamentbe, mint a Jobbik, vagy pláne az LMP, akkor nem lesz elegendő képviselőjük, hogy minden fontos témát lefedjenek. Az ország kb. semmit nem fog ezen a demagóg baromságon spórolni, amibe a Fidesz belehajszolta magát és a többi pártot is.
Sőt én a 2 kamarás parlamentet támogatnám, jól kigondolt, de nem eltúlzott hatáskörrel rendelkező második kamarával, a nemzetiségeket és a határon túliakat (a szakszervezetek, egyetemek, MTA, HÖOK, egyházak, környezetvédők, egyéb civilek mellett) a 2. kamarába tenném, hogy ne fordulhasson elő újra és újra, hogy egymás ellen hergeljék az anyaországi és a határon túli magyarokat és ne fordulhasson elő az, hogy a kisebbségi képviselő(k) legyene(ek) a mérleg nyelve. És az ellenzék szimpatizánsai mégjobban utálják az adott kisebbséget emiatt. (Azt hiszem nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy kitaláljátok, hogy mire gondolok...)
A provokatív, "modern" stílusú, sokak szerint a klasszikus magyar darabokat szándékosan, gúnyból obszcenizáló Alföldi Róbert maradhatott a Nemzeti Színház élén. Tarlós próbálja menteni a helyzetet, először a szakmai, javaslattevő bizottság szerint legjobb pályázatot…..
majomkutya 2011.10.07 17:11:04
@Secnir: nem, kurvára nem
és nem prüdéria vagy valami hasonló dolog miatt nem tetszett nekem sem, hanem mert ha színházba megyek akkor nem beteg, nyegle, stb előadásra vagyok kiváncsi hanem valamire, ami kulturális tartalmat hordoz
És azért sem tetszett a legtöbbünknek, mert nem lehetett belőle megtudni, hogy miről szól a darab.
Aki faszt meg pinát akar látni az nézzen pornófilmet, vagy nézze eredetiben, a színház az mutassa be érthetően és szórakoztatóan a darabot. Ez az én véleményem és nagyjából mindenkinek, akit ismerek.
majomkutya 2011.10.07 17:15:44
@csizsikpizsik: Azt nem tudom, hogy Csurka milyen szakmai színvonalon áll, gimis koromban otthon a könyvszekrény alsó polcán találtam egy Csurka kisregényt (Moór és Paál), elolvastam, az alapján azt mondom, hogy nagyon jó író, bár mást nem olvastam tőle soha.
Nem értem, hogy mi a baj ezzel az egésszel, hogy lesz egy konzervatív, klasszikus színház.
majomkutya 2011.10.07 17:31:36
@csizsikpizsik: Azzal egyet értek, hogy senkit nem kell arra kényszeríteni, hogy olyat nézzen, amit nem akar.
Én nem az újító vonalat nem szeretem, hanem a beteg vonalat. Mert a kettő nem ugyanaz.
Az, hogy lófasz másik vége és szittya... én azt mondom, hogy várjuk meg, hogy milyen lesz ez a színház. Én azt gondolom hogy Dörner van olyan jó színművész (ezt még senki nem vitatta, hogy jó színművész), szóval szerintem lehet ebből egy élvezhető, konzervatív, klasszikus jellegű színház.
És ahogy írtam korábban: legyen felőlem beteg/újító színház is, ha van rá igény.
Középiskolás gyerekeket pedig szerintem csak olyan színházba van értelme elvinni, ahol hagyományos szemléletű rendezéssel adnak elő egy darabot.
Vastagbőr Igyunk egészségesen! 2011.10.04 14:35:00
Szegény Pista bá nagyot fog nézni, mikor a disznótelepre menet-jövet bedobott kétdekásáért dupla annyit kell fizetnie a kisboltban, de talán vigasztalja majd a tudat, hogy a főnöke észre sem fogja venni a whisky árának emelését.Pláne annak hogy fog örülni a jómunkásember, hogy…..
2011. április 16-án a rendvédelmi dolgozók tüntetésén több tűzcsapot is megnyitottak.  Hallatlan ... nemhogy örülnének, hogy egyáltalán tüntethettek! A rendőrség akkor megígérte, hogy fel fogja kutatni a bűnösöket, mert ez a gaztett nem maradhat büntetlenül.Az…..
majomkutya 2011.09.26 17:24:39
@notib: Csak finoman jelzem meg, hogy mielőtt 0-nak minősíted zerot, azelőtt nézz utána.
A 20000 Ft értékhatár nem szűnt meg. Az még ugyanúgy szabálysértés és nem bűncselekmény.
Ellopsz valahonnan 19000 Ft-ot érő dolgot, akkor rövid szabálysértési elzárást kapsz, vagy pénzbírságot, rövid időn belül és nem indul ellened büntetőeljárás, nincs rabosítás stb. Ez teljesen független attól, hogy tényleg bíróságra kerül az ügy és a rendőrség hatáskörébe tartozik és nem a jegyzőébe mint régen.
Vastagbőr Négy 2011.09.21 13:01:00
2007.09.21: Megszületett a blog. Első szülinap. Második szülinap. Harmadik szülinap. És most itt a negyedik ... de megy az idő.     Négy év, egy jó hosszú parlamenti ciklus... Négy év, 1460 nap, 3 miniszterelnök, 3 választás és egy népszavazás, 2800 poszt, 23 548…..
Kumin szerint Miért pont az ÁFA? 2011.09.19 14:56:00
A népszerű amerikai szótár, a Marriam-Webster 2010-be az év szavának választotta a „megszorítást” (austerity). Ez azért alakult így, mert tavaly erre a szóra kerestek rá a legtöbben, ahogy – szól a hivatalos indoklás – egyre többen érdeklődtek a globális…..
majomkutya 2011.09.19 22:10:22
A postból sem derült ki, hogy mi a megszorítás. Amúgy mindegy is, mert ami most van a Matolcsyt, a Fideszt és a nemkoalícióspartner KDNP-t leszámítva mindenki számára világos, hogy megszorítás. Illetve nekik is világos, csak ők most hazudnak.
Brutálisan megemelni a dízel árát, a világon (a térképen is látható országok közül) a legmagasabbra emelni az ÁFÁ-t, és megemelni a munkát terhelő EÜ-biztosítási járulékot, kicsit megpörgetni (és betervezni) az inflációt az bizony megszorítás. Még akkor is, ha azt hazudják, hogy nem az.
Olyan adópolitikát folytatni a jövedelemdózás terén, ami azt eredményezi, hogy az átlagkeresetűek és az átlag alatt keresők akár 10ezer forinttal kevesebbet keressenek, és azt amivel ők kevesebbet kapnak kézhez áttolni a közép és felső-közép részére pedig azon kívül, hogy gyomorforgató, kimondottan káros is. Mindezek után az, hogy a miniszterelnök meghirdette a nemzeti szolidaritás rendszerét már csak hab a tortán: elveszünk havi szinten 5-10 ezer forintot a szegényektől és odaadjuk a középnek és a felső-középnek a szolidaritás jegyében. Mindezt lehet értékválasztásnak is nevezni, ahogyan Kumin teszi, csak ebben én semmilyen értéket nem látok, annak ellenére sem, hogy egyáltalán nem vagyok egy vad balos gondolkodású, mindössze azt gondolom, hogy az elvégzett munkáért olyan bért kell fizetni, amiből emberi színvonalon meg lehet élni. Csak ezt éppen Matolcsy és OV. úgy tűnik nem így gondolja. Kumin szavaival: "mások az értékválasztásaink."
És ez nagyon nem az eltitkolt jövedelmekre vonatkozik, ahogyan Matolcsy hazudja. Számtalan embert ismerek aki bruttó 80-90-100 ezerért dolgozik napi 8-10 órát. Sokuk évek óta nemhogy nyaralni nem volt, de még egy mozit vagy éttermet sem engedhetett meg magának. De beletartoznak majd a körbe a tűzoltók, rendőrök, ápolók, pályakezdők, stb...
És ezeknek az embereknek vágják cinikusan a képükbe (pl. a miniszterelnök a Blikk hasábjain), hogy mennyire igazságos a rendszer, mert ha többet dolgozik valaki és szorgalmas, akkor többet keres. Kérdezem én, hogy dolgozzon többet az, aki napi 8-10 órát már dolgozik. Lehet, hogy csak én nem értem. Biztos más az értékválasztásom.
Vastagbőr Emléktöredékek 2011.09.17 09:01:00
Szombat reggeli válogatás kommentár nélkül. Csak úgy, mementónak.   Fónagy János: "Ha az üzemanyag ára emelkedik, akkor minden szolgáltatás és áru ára is emelkedni fog ennek következtében - jegyezte meg a fideszes honatya, kiemelve: ez pedig kevesebb fogyasztással jár,…..
majomkutya 2011.09.17 17:48:33
@laspalmas:
80 bruttónál a nettó bér 52ezer lesz!
És ne feledjük, ez még nem a minimálbér! Az kb 48 ezer körül fog alakulni. Európa legmagasabb ÁFA kulcsát már elértük, vásárlóerő paritáson nálunk a legdrágább az áram, nosza fiúk, húzzunk bele, legyen nálunk a legkisebb a minimálbér az egész EU-ban. Már úgyis csak a románokat és a bulgárokat kell legyőzni. Menni fog fiúk, a lényeg, hogy ne büntessük a sikert, ezért az adószabályokat úgy változtatjuk, hogy pl. a minisztereknek 170-200 ezerrel több maradjon havonta!
Nem vagyok megátalkodott "balos érzelmű", de hányingerem van. Ha 1 milla körül lenne bruttóm, akkor is hányingerem lenne, ennek nem tudnék örülni.
majomkutya 2011.09.17 17:55:26
@majomkutya: Jelzem, utánanéztem, pl. horvátországban és törökországban is bruttó 100 euróval magasabb a minimálbér, mint nálunk. Nem tudom, hogy ott mennyi a levonás, de nyilván kevesebb, mint nálunk most, nem is beszélve az országvédelmi levonásról... Már csak romániát és bulgáriát kell megelőzzük, hogy helyben legyünk...
Megfogadtam, hogy nem foglalkozom Kertész Ákos amerikai Népszavában megjelent nyílt levelével – a nyílt levelekről általában is elmondtam már lesújtó véleményem. A legfőbb okom erre az volt, hogy a közélet ezen a szinten, pontosabban egy bizonyos szint alatt nem érdekel. Az…..
majomkutya 2011.09.15 14:23:58
@kumin: Szerintem nekem sikerült megértenem a post mondanivalóját, de ha nem értek egyet vele, akkor azért még az még nem baj, ugye?
Kuminnal ellentétben én úgy látom, hogy igenis helye van akár a legfelsőbb szinteken is foglalkozni Kertész Ákossal. Mert Kertész Ákos nem akárki, hanem egy állami kitüntetésekkel elhalmozott ember.
Az államnak pedig van (illetve kellen hogy legyen) annyi méltósága, hogy megvédi a saját és a magyar nép becsületét, akkor is ha külföldiek pocskondiáznak, de pláne ha egy állami kitüntetésben részesített "szabad gondolkodó".
Ha akárki a kuruc.info egyes írásait ocsmánynak nyilvánítja (teheti joggal, mert jónéhánynak a stílusa valóban az), akkor Kertészét is annak kell nyilvánítania, mert azok annál sokkalta ocsmányabbak.
A genetikai alattvalóság egy dolog, Konrád György már korábban megírta, hogy kb: a zsidók azt a bizonyos pluszt a génjeikben hordozzák és továbbörökítik utódaik részére és ezáltal a zsidók minden más népet lepipálnak, ezek után az alattvalóság - bár felháborító, de nem meglepő.
Nekem a bűnös népezés volt igazán sok. Felháborít, hogy olyan cselekményekért vagyok én bűnös, amik akkor történtek, amikor még nem éltem és felháborít, hogy egy Kertész Ákos minősít engem bűnösnek olyan dolgokért, amihez sem nekem, sem a családomnak semmi köze. Az egyik nagyapám a 2. világháborúban a keleti fronton esett el, a másik évekig hadifogságba került. Gyk. az egész családom a kommunizmus áldozata volt, minden egyes akkori felmenőm a kommunizmusban is bűnös volt: volt aki azért mert földtulajdona volt, volt aki azért, mert az apja a szovjet hadsereg elleni harcban halt hősi halált, más pedig azért mert nem akart spiclinek állni. Kicsit uncsi, hogy akkoriban egy totalitárius diktatúra irányítói szemében, ma pedig egy Kertész Ákos és elvbarátai szemében vagyok/vagyunk bűnös(ek). És nem akarok számháborúba kezdeni, de szerintem a 2. vh. alatt (abszolút számokban kifejezve) nálunk menekült meg a legtöbb zsidó, és arányaiban itt maradtak a legtöbben életben a német érdekszféra területén, továbbá minden évben többször bocsánatot kér tőlük valaki.
Nekem különösebben nem hiányzik, boldogabb sem lennék, de egyszer, csak egyszer Magyarországtól is bocsánatot kérhetne valaki.
Egy szó mint száz: Kuminnal ellentétben én azt mondom, hogy az államnak nem szabadna hagynia és szó nélkül elnéznie, hogy egy olyan ember akit kitüntetett, később elképesztő és gusztustalan átkokat és gyalázkodásokat szór rá és a magyar nép fejére.
Eredetileg a svájci bicska és a nagy magyar benzinkútlánc kapcsolatáról szerettem volna egy pikáns történetet elmesélni, de a tegnapi rögzített árfolyamos végtörlesztős bejelentés után ebből csak Svájc marad, meg az ő jó öreg devizájuk. Majd talán visszatérek egyszer a…..
majomkutya 2011.09.11 09:49:50
@XEP: lehet, h tanulnánk belőle, de ez akkor egy túl drága tanulópénz lenne
látom nálad a morális kérdések nem játszanak
ezen az alapon amit írsz, nincs szükség se fogyasztóvédelemre, se szociális hálóra, se nyugdíjrendszerre, se munkajogi védelemre
mert (gondolatmenetedet folytatva):
1.átb@szták a fogyasztót a boltban? ->majd tanul belőle
2.nem tett félre legalább 1 milliót munkanélküliség/betegség esetére? ->majd tanul belőle
3.nem halmozott fel 20 milliót aktív évei során nyugdíjra és nem tudja megvenni a csirkefarhátot sem? ->majd tanul belőle (legfeljebb a következő életében jobban csinálja, ha van lélekvándorlás)
4.úgy játszik vele a munkáltatója, mint macska az egérrel és csak 4 órára jelenti be és amikor papíron szabadságon van akkor is be kell menjen dolgozni? nem baj, ő volt hülye, hogy oda ment dolgozni, majd tanul belőle és legközelebb normális munkahelyet keres magának
Ezt így nem lehet. Az állam és a társadalom lényege pont az, hogy nem hagyja, hogy ilyen szociális és társadalmi katasztrófák bekövetkezzenek. Azaz nem szabadna hagynia. Mert még mindig benne van a pakliban, hogy bekövetkezik.
majomkutya 2011.09.11 10:11:49
@auth.gabor: igen
de azt sem lehet vitatni, hogy a válság alatt is magas szinten maradt a bankszektor profitja
majomkutya 2011.09.11 10:19:44
@klacus: nem vágom, hogy a hozzászólásod most nekem szól, vagy részben szól nekem, vagy velem értesz egyet?
mert én egyetértek veled, hogy a szociális hálónak nem kellene bőkezűen támogatnia az ingyenélőket, parazitákat és megélhetési gyerekgyárosokat
hanem a szociális háló, nyugdíjrendszer, stb azok érdekei kellene szolgálja, akik normálisan élnek, dolgoztak/dolgoznak és szükségük van a támogatásra
Szerintem nincs a mai helyzetnél igazságtalanab és visszataszítóbb dolog, hogy emberek 100ezrei dolgoznak nap 8-10, heti 40-60 órát és az ezért cserébe kapott bér arra elég, hogy éppenhogy ne haljanak éhen, egyébként a kemény munkával megkeresett pénzükből hó végére már csak tengődnek és azt nézegetik a boltban, hogy melyik parízer az olcsóbb.
Azzal egyetértek, hogy az ilyen XEP-féle emberek nézetei vadnyugati viszonyokba hajtanák az országot és a társadalmat, és veled abban is egyetértek (mindig is ezt vallottam), hogy arra érdemteleneket, ingyenélőket nem szabad támogatni.
Vastagbőr Tíz helyre ezren 2011.08.19 14:31:00
Napi abszurd: Utcaseprő bére: bruttó 130 ezer, 30 ezer catéria, BKV-bérlet (9800 ft). Pályakezdő diplomás közalkalmazott bére (bértábla, H1): bruttó 129 500 forint. (Semmi gond, 3 év múlva felugrik a H2-be és meglesz a bruttó 136 ezer!) 10 utcaseprői helyre 1000-en (!)…..
Az önmaga és a világ által generált adósságválságban lassan fulladásos jeleket mutató Orbán-kormány szánalmas kísérleteket tesz arra, hogy befeketítse, a nyomor, a pusztulás időszakának tüntesse fel Magyarország 2002 és 2010 közötti történelmét. Ezért az aláíbbiakban…..
majomkutya 2011.08.08 17:08:23
@Metal_Storm: Pontosan! Nem ártott volna Gréczynek a magyar államadósságot összegben is leírni és nem csak % ban kifejezve.
Egyébként szánalmas ez a post.
A külker mérleg sajnos a legtöbb évben negatív volt, kimazsolázta a 2009-es adatot, amikor is a legdurvábban visszafogták az emberek a fogyasztást (pl. a külker mérleget rontó autóvásárlást).
Az internet előfizetések számának a lobogtatásához csak gratulálni tudok. Nekem 2001-ben nem volt netem, alig ismertem az internetet. Aztán lett. Lehet, hogy Gréczy nem hiszi el, de Gyurcsányéktól függetlenül.
LEírja, hogy milyen fasza, hogy többet költöttünk nyugdíjkifizetésre, mint 2001-ben. Ez szerintem senkit nem lep meg egy elöregedő társadalomban.
Autópályát építeni PPP-ből pedig kurvára nem dicsőség. Ráadásul ha bekalkuláljuk, hogy az mszp-s autópályaépítésekről a tájékozott embereknek 3 dolog ugrik be - kurva drága, köröshegyi völgyhíd, síksági alagút - akkor inkább azt mondom hogy erre kurvára nem kellene büszkének lenni.
Amit viszont Gréczy nem vett górcső alá, pedig érdemes lenne:
Rezsiköltségek, távhő, bentin, stb.
Élelmiszerárak.
Az élelmiszer terén a külföldi termékek aránya a boltok polcain 2001-ben és 2010-ben. A külföldre vándorolni szándékozó fiatalok aránya, és hogy az elmúlt években hányan mentek el.
Ha visszagondolok, hogy milyen volt 2002 körül az élet 2 dolog ugrik be elsőnek a mindennapokból: a kaja nem volt tétel. Külföldön (nyugaton) azt érezte az átlagember, hogy ezeknél nagyon drága minden, lehet, hogy mi jóval kevesebbet keresünk, de nálunk sokkal olcsóbb minden.
Most az a helyzet, hogy a boltokban kurva drága lett minden, külföldön (nyugaton) a boltokban pedig sok minden olcsóbb már mint itthon. Lehet, hogy ezek a tényezők nincsenek benne Gréczy számaiban, de attól még ez a nagy büdös valóság.
És akkor még ne is beszéljünk arról, hogy 2002-ben még volt egy valahogyan működő MÁV és BKV, mára már csak két szemétkupac és két hatalmas adósságtömeg.
Továbbá amit Gréczy górcső alá vehetne (ráadásul ezek hideg számok, ami úgy tűnik, hogy az ő kedvence):
- körbetartozások mértéke az építőiparban 2001-2010 között.
- háztartások adósságállománya-2001 ben és 2010-ben
Én nem vagyok fideszes, de ezen a Gréczyn nagyon felhúztam magam.
Hála az égnek, hogy számtalanszor megígérték nekünk, hogy végképp leszámoltak az elmúltnyolcévvel, és semmi sem folytatódhat úgy, ahogy régebben történtek itten a dolgok (bár a Magyar Nemzet Online-on még mindig a Strabag hirdet, ahogy évek óta), így valóban gyökeres…..
majomkutya 2011.08.03 15:26:30
@is: Azért azt a figyelmedbe ajánlanám, hogy azt a videón látható nevetséges 200 m2-t egymagam röhögve megcsinálnám. És nem traktorral, hanem kézi eszközzel. Sejteni lehetett, hogy kurvára nem fognak vele haladni.
Motoros kaszával szoktam fél hektárt (5000 m2) lekaszálni egy nap alatt, pihenőkkel, ebédszünettel.
Ez a közmunka (ha megfelelően ellenőrzik és felügyelik) akkor egyfajta befektetés is lehet a jövőbe: munkakultúrát tanulnak olyan emberek, akiknek eddig közük nem volt a munkához. (Egyébként meg ki merem jelenteni, hogy többségüket a munkakultúra hiánya és a nem akarás miatt nem alkalmazták eddig a versenyszférában, nem pedig azért, mert cigányok)
Máshonnan akartam indítani, de kapóra jött egy frissen megjelent cikk. Tehát kérdésem: a faluját is túlélő 700 éves Balaton-közeli hársfánk horvát tengerparti megfelelője 800 éves lenne és szebb? Ez biztos?Hogy megszületett ez a düh, arra persze rásegített néhány vélemény,…..
A kollektív megtévesztettségnél és manipulálhatóságnál - amellyel nap mint nap, igen sűrűn találkozunk -, van egy még kétségbeejtőbb társadalmi létforma: az, amikor egyszerűen elfelejtődik, majd kihal a tudás. Az az állapot, amikor elfelejtjük, vagy éppen meghaladottnak,…..